Skoda Fobian huolto

Tosi kypsä Laakkoseen

Jumalauta ! Laakkosella Lahdessa Skoda Fobialle 60.000 määräaikaishuolto jarrunesteiden vaihdon kanssa 540,- euroa ja sama Autoasi 220,- olen pihalla....

46

2284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Landebönde

      Me maalaiset rahoitetaan..

      • "maalta"

        Sulla on niska kuin sialla(yhtä paskanen)


    • Röh Röh

      Maataloustukiaiset ja hehe..

    • Fabisti

      ...etukäteen, ettei tulisi yllätyksenä laskua maksaessa.
      Kuulostaa uskomattoman kalliilta tuo huollon hinta! Onko laittaa tarkempaa erittelyä, mitä kaikkea huoltoon sisältyi?

      • Skodisti

        Valohoitoa.


    • apu

      Fabiaan saa erinomaisen korjauskirjan esimerkiksi täältä:
      http://www.ago.fi

      Uusien autojen myynti yskii eikä rahaa tule enää yhtä helpolla ja paljon kuin enneen. Automyyjät koettavatkin nyhtää puuttuvan katteen huoltohinnoista jotka ovat kohonneet aivan poskettomiksi. Kaikki perustyöt kannattaa tehdä ite ja jättää vaikeammat jonkun hyvän ja halvemman korjaamon (Autoasi tms) hommiksi.

      • Tee se itse

        Nokkahihnan tyyliset vaihdot tietty ymmärtää mutta jumalauta että pelkät tarkastukset tulpanvaihtoineen´ilmanputsareineen maksaa tollasen hinnan.Goodbye "merkkiliike" !


      • N.O.Hääppönen
        Tee se itse kirjoitti:

        Nokkahihnan tyyliset vaihdot tietty ymmärtää mutta jumalauta että pelkät tarkastukset tulpanvaihtoineen´ilmanputsareineen maksaa tollasen hinnan.Goodbye "merkkiliike" !

        Makkosen huoltamo on hyvä ja halpa - melkein ilmainen.


      • Kesäasukas
        N.O.Hääppönen kirjoitti:

        Makkosen huoltamo on hyvä ja halpa - melkein ilmainen.

        Makkonen on edullisin huoltopaikka susirajan ulkopuolella.


    • muuallakin

      Mulla maksoi vastaava huolto "merkkiliikkeessä" 490 euroa. Olin kuvitellut selviäväni "vain" noin 350 eurolla...

      • Skodaaja

        Ei tuosta vielä kannattaisi housuja repiä. Iäkkäämmällä tuttavalla on Fiatti jota on säännöllisesti käytetty merkkihuollossa eli Delta-Autossa. Delta-Auto oli vissiin Suomen kallein merkkihuolto siihen asti kun tämä Aro rupesi edustamaan Fiateja ja pisti hinnat vielä Deltaakin paremmaksi. Niin että osataan sitä muuallakin. Skodan huolloissa tehdään sentään edes huolellista ja hyvää työtä.


      • Vapia
        Skodaaja kirjoitti:

        Ei tuosta vielä kannattaisi housuja repiä. Iäkkäämmällä tuttavalla on Fiatti jota on säännöllisesti käytetty merkkihuollossa eli Delta-Autossa. Delta-Auto oli vissiin Suomen kallein merkkihuolto siihen asti kun tämä Aro rupesi edustamaan Fiateja ja pisti hinnat vielä Deltaakin paremmaksi. Niin että osataan sitä muuallakin. Skodan huolloissa tehdään sentään edes huolellista ja hyvää työtä.

        Ei ole Skodien huollot edes kalleimmasta päästä.


      • Mlada-Skoda
        Vapia kirjoitti:

        Ei ole Skodien huollot edes kalleimmasta päästä.

        No ei ole, se on totta, mutta kaikki helpommat työt kannattaa silti laittaa ite. Mitä järkeä on maksaa pissapojan täytöstä tai ilmanpaineiden tarkistuksesta 100€/ tunti?


    • Köyhät valittaa

      Eikö sossu maksa sitä. Maksaa vain osamaksusi.

      • paalin ja pois

        .uittosakemanni on suomessa noin 10 vuotta vanha roska.

        Keski-euroopasta ne tulee jo ostelemaan suomesta ja virosta ja ukrainaista joitakin vanhoja malleja ja keräilytarkoituksiin.
        saaste ja ympäristö-ongelmat sinne mistä ne on tulleetkin.

        Siitä on ollut mm.mobilistissa pitkiä juttua.


      • Los Iacomaci
        paalin ja pois kirjoitti:

        .uittosakemanni on suomessa noin 10 vuotta vanha roska.

        Keski-euroopasta ne tulee jo ostelemaan suomesta ja virosta ja ukrainaista joitakin vanhoja malleja ja keräilytarkoituksiin.
        saaste ja ympäristö-ongelmat sinne mistä ne on tulleetkin.

        Siitä on ollut mm.mobilistissa pitkiä juttua.

        Jakomäen sossu maksaa.


    • Klaustrofabia

      Kaikkien, joilla rahoille on parempaakin käyttöä, kannattaa karsia huolto-ohjelmasta kaikki yksinkertaiset työt ja tehdä ne kotona tai teettää jollain kaverilla. Ei ole mitään järkeä maksaa korjaamolle ilmanpaineiden tarkistuksesta, lasinpesunesteen täytöstä, pyyhkimien kunnon tarkistuksesta ja muusta jonnin joutavasta. Jakohihnat ja muut remmit voi vaihdattaa autoasi- tai muussa halvemmassa korjaamossa.

      • Octavia TDi

        Miksei sitä jakohihnaakin vaihtaisi itse? Minä ainakin vaihdan.


      • oman käden taituri
        Octavia TDi kirjoitti:

        Miksei sitä jakohihnaakin vaihtaisi itse? Minä ainakin vaihdan.

        Ihan samasta syystä kuin se että sinua ei päästetä oikean lentokoneen rattiin tai paikkaamaan hammasta?


      • Amispelle
        oman käden taituri kirjoitti:

        Ihan samasta syystä kuin se että sinua ei päästetä oikean lentokoneen rattiin tai paikkaamaan hammasta?

        Ehkä jakohihnan vaihtoa ja lentsikan "rattia" ei vaativuuden ja ammattitaidon osalta voi ihan verrata toisiinsa. Lentokoneen ohjaamisesta saa vähän enemmän palkkaa, ja korvien välissä pitää olla jotain muuta kuin tyhjää.


      • Jako-pää
        Octavia TDi kirjoitti:

        Miksei sitä jakohihnaakin vaihtaisi itse? Minä ainakin vaihdan.

        Vähän malttia ja huolellisuutta, niin jakohihnan voi kätevästi vaihtaa itsekin


      • Octa-Pussy
        Jako-pää kirjoitti:

        Vähän malttia ja huolellisuutta, niin jakohihnan voi kätevästi vaihtaa itsekin

        Totta, harkinnalla ja Haynesin avulla toi aika ongelmitta, vaikkei asentaja olisikaan.


      • Amispelle2
        Octavia TDi kirjoitti:

        Miksei sitä jakohihnaakin vaihtaisi itse? Minä ainakin vaihdan.

        Tottahan sen ite vaihtaa.


      • jet-Puri
        Amispelle2 kirjoitti:

        Tottahan sen ite vaihtaa.

        No totta mooses!


      • mppeh
        Octa-Pussy kirjoitti:

        Totta, harkinnalla ja Haynesin avulla toi aika ongelmitta, vaikkei asentaja olisikaan.

        Jakohihna kannattaisi vaihtaa, jos on pienintäkin epäilyä sen kunnosta. Moottorin täysremontti on kallis juttu - VW:nkin.


      • mmakine'
        jet-Puri kirjoitti:

        No totta mooses!

        Olen vaihtanut Tojoonkin.


    • tavistäälläkin

      Halpahan toi on, ei kenelläkään voi oikeasti olla joku viissatanen iso raha???

      • mmakine

        Halpa mikä halpa!


    • Ei ilmainen,ei.

      Golf, 453 euroa sis. 61AH akun 95 euroa ja lasinpyyhkijän sulan 1kpl nto 20 euroa.

      105000km iso huolto jarrunesteen vaihtoineen,tulppineen ymym.

      • Sven Eerik.

        Wolkkari Bora vesipumpun ja moniurahihnan vaihto töineen ja tykötarpeineen
        330 ecua merkkikorjaamossa.Kaikki on suhteellista.


      • Aurismies
        Sven Eerik. kirjoitti:

        Wolkkari Bora vesipumpun ja moniurahihnan vaihto töineen ja tykötarpeineen
        330 ecua merkkikorjaamossa.Kaikki on suhteellista.

        Toyotassa ei maksanut mitään, kun eivät olleet rikki.


      • mmakine'
        Aurismies kirjoitti:

        Toyotassa ei maksanut mitään, kun eivät olleet rikki.

        Krysleireissa ei myöskään hajoa koskaan - ikuinen takuu.


      • Syytä muistaa
        mmakine' kirjoitti:

        Krysleireissa ei myöskään hajoa koskaan - ikuinen takuu.

        Kryslerit nykyään Viiatteja ja laadullisesti siten ihan omassa luokassaan.


      • Evintec
        Syytä muistaa kirjoitti:

        Kryslerit nykyään Viiatteja ja laadullisesti siten ihan omassa luokassaan.

        No no - eivät viiatit sentään yhtä heikkoja ole kuin Chrsylerit!


      • ent tojokuski
        Aurismies kirjoitti:

        Toyotassa ei maksanut mitään, kun eivät olleet rikki.

        Kysyppä seuraavan kerran tojoasi huollossa käyttäessäsi, saisitko nähdä autosi huoltohistorian. Saatat yllättyä siitä, miten paljon autoosi on sinun tietämättäsi tehty takuukorjauksia ja vaihdettu uutta osaa, joiden maksajana on maahantuoja.

        Tojota on ihan perushyvä käyttöauto, muttei se niin hyvä auto ole kuin mitä markkinaosuudet antaa ymmärtää. Tojotan kauppastrategia perustuu kahteen peruspilariin:

        1. Ylivertainen jälleenmyyntipalkkiojärjestelmä
        - myytävän auton myyntikate jälkihyvitteineen on huomattavasti suurempi moneen muuhun merkkiin verrattuna, eli myytävän auton katolla on iso nippu rahaa, jolla voidaan vaihtoauto maksaa "pitkäksi". Tätähän ei tietysti asiakkaalle kerrota, mutta: "kylläpä siinä oli vasta ammattitaitoinen myyjä, kun ymmärsi minunkin autoni oikean arvon!"


        2. Huolto ja ylimääräiset korjaukset
        - kyllähän toyotakin pystyisi pidentämään huoltovälit 20-30 tuhanteen kilometriin, muttei se sitä tee, sillä autot on saatava riittävän usein korjaamolle, jotta vaadittavat tehdasaktiot tai rikkoutuneet osat saadaan vaihdettua tehtaan laskuun asiakkaan edes huomaamatta, että hänen autossaan on jotain vikaa. Niin sitä laatumielikuvaa pidetään yllä...

        Ja jos ette usko, kysykää seuraavan huollon yhteydessä nähtäväksi autonne huoltohistoria ja vaatikaa huoltoneuvojaa käymään jokainen työkortti kanssanne rivi riviltä läpi, niin näettepähän missä mennään...


      • voihan volkkari
        ent tojokuski kirjoitti:

        Kysyppä seuraavan kerran tojoasi huollossa käyttäessäsi, saisitko nähdä autosi huoltohistorian. Saatat yllättyä siitä, miten paljon autoosi on sinun tietämättäsi tehty takuukorjauksia ja vaihdettu uutta osaa, joiden maksajana on maahantuoja.

        Tojota on ihan perushyvä käyttöauto, muttei se niin hyvä auto ole kuin mitä markkinaosuudet antaa ymmärtää. Tojotan kauppastrategia perustuu kahteen peruspilariin:

        1. Ylivertainen jälleenmyyntipalkkiojärjestelmä
        - myytävän auton myyntikate jälkihyvitteineen on huomattavasti suurempi moneen muuhun merkkiin verrattuna, eli myytävän auton katolla on iso nippu rahaa, jolla voidaan vaihtoauto maksaa "pitkäksi". Tätähän ei tietysti asiakkaalle kerrota, mutta: "kylläpä siinä oli vasta ammattitaitoinen myyjä, kun ymmärsi minunkin autoni oikean arvon!"


        2. Huolto ja ylimääräiset korjaukset
        - kyllähän toyotakin pystyisi pidentämään huoltovälit 20-30 tuhanteen kilometriin, muttei se sitä tee, sillä autot on saatava riittävän usein korjaamolle, jotta vaadittavat tehdasaktiot tai rikkoutuneet osat saadaan vaihdettua tehtaan laskuun asiakkaan edes huomaamatta, että hänen autossaan on jotain vikaa. Niin sitä laatumielikuvaa pidetään yllä...

        Ja jos ette usko, kysykää seuraavan huollon yhteydessä nähtäväksi autonne huoltohistoria ja vaatikaa huoltoneuvojaa käymään jokainen työkortti kanssanne rivi riviltä läpi, niin näettepähän missä mennään...

        Ei kaikki ole yhtä laiskoja ja huolimattomia, kuin volkkarin väki, joten turha selittää paskaa.


    • Näin_on-

      Vaikka Skodan huolto kohtuuhyvää onkin, kannattaa huoltaa perusjutut itse.

      • Jeesjajust

        Yksi harvoista järkiasioista tässä topicissa!


      • Ciippis
        Jeesjajust kirjoitti:

        Yksi harvoista järkiasioista tässä topicissa!

        Ja pätee kaikkiin muihinkin merkkeihin!!!


    • parempi kuin sinä

      Kun huollatat sokotasi merkkihuollossa niin saat takuun, että auto ei jätä tielle ja jos jättää niin maahantuoja maksaa sinulle siitä aiheutuneet kulut

      • Uni-Lukkari

        Älä unta näe?


      • Kokemusta on
        Uni-Lukkari kirjoitti:

        Älä unta näe?

        Tuo takuu ei ole käytännössä ikinä toteutunut.


    • *PavosenHeska

      Kädettömien pitääkin maksaa kädellisiä enemmän, sehän on selvä. Jos kaveri ei osaa muuta kuin tumputtaa pikku prinssinakkiaan, niin hänen on maksettava huollostaan täysi hinta, jos vielä odottaa, että kaikki on tehty hänen puolestaan.

      • osssss

        Vaihtaa isse suodattimet ja öljyt jossain niin vuosihuolto voi olla 50e.
        Jarrut ja alustaa voi katella itekin kun renkaita vaihtaa...


      • Lain mukaan
        osssss kirjoitti:

        Vaihtaa isse suodattimet ja öljyt jossain niin vuosihuolto voi olla 50e.
        Jarrut ja alustaa voi katella itekin kun renkaita vaihtaa...

        Niin, vaihda vaan, jos omistat tai pääset paikkaan jossa on öljyerotuskaivo


      • Lak(k)i
        Lain mukaan kirjoitti:

        Niin, vaihda vaan, jos omistat tai pääset paikkaan jossa on öljyerotuskaivo

        Mikäs laki toi on? Eihäm öljyjä maahan lasketa ... paitsi ehkä maaseudulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe