TCA kuorinta

netistä

   Moi kaikille!

Ajattelin hieman tänne kirjotella tosta TCA kuorinnasta, koska tuntui asiaa aikasemmin tutkiessani, et ei oo porukka ihan liikaa kirjotellu kokemuksiaan kotona tehdystä TCA kuorinnasta.

Tilasin netistä 12,5% TCA happoa. Tuolta löytyy eri vahvuuksia ja itse nyt lähdin sitten tota kokeileen. www.makeupartistschoice.com
Paketti tuli reilu viikossa.

Olen 26-vuotias nainen. Minulla ei ole esim. ole koskaan aknea ollut, mutta ihoni jostain syystä on mennyt huonoon kuntoon; laajentunutta ihohuokosta, epätasasuutta, läikikäs sekä jonkun verran couperosaa. Ilman meikkiä en kehtaa paljon kulkea.
Joten siksi lähin tutkimaan eri vaihtoehtoja. Kosmetologista ei apua ole ollut ja maalaisjärkikin sen minulle sanoi, että tarvitaan järeempiä keinoja!:D
Kun sain tietoa TCA:sta, niin totesin heti lääkärin tekemänä olevan liian kallis minun lompakolle.
Sitten löysin ton nettikauoan ja tilasin.

Tein juuri hetki sitten kuorinnan TCA:lla. Poltteli jonkun verran, mutta ei niin paljon kuin odotin ja tällä hetkellä iho ei punota sen enempää kuin yleinsäkkään.
Ohjeissa luki, että hoito kannattaisi tehdä kolme kertaa kolmen viikon välein, sitten näkyisi tulokset kunnolla.

Tulen huomena kirjoittaan lisää! :)

40

6772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sunnuntaina

      Nyt sunnuntaina en edelleenkään huomaa ihossani mitään muutoksia, paitsi että otsa hieman kutisee. Ohjeissa kyllä luki, että 3-4 päivän päästä kuorinnasta alkaa itse "kuoriutuminen".

      Ehkä pikkuset epäilyt, kun toi nassu on ihan saman näkönen ja olonen kun ennenkin. Mut katsotaan.=)

      Palaan kirjoittaan lisää, jos ja kun alkaa tapahtuun muutoksia.

      • minäkin...

        Heippa. Minä kävin viime viikolla kanssa tca:ssa. Tosin lääkärillä ja minulle laitettiin useampi kerros ja aine oli 22.5%. Minäkin näytin ihan normalille muutaman päivän, paitsi heti laitoin jälkeen iho oli punainen kuin ravulla noin 3h. Nyt iho on alkanut kuoriutua (käynnistä 5pv) ja olen tosi karmean näköinen, ruskeita läikkiä siellä täällä. Ihoa kiristää ihan hulluna ja kutittaa ihan vietävästi. Plus sitten vielä että näytän ihan järkylle... Toivottavasti tämä on vaivan arvoista :)


      • minäkin----
        minäkin... kirjoitti:

        Heippa. Minä kävin viime viikolla kanssa tca:ssa. Tosin lääkärillä ja minulle laitettiin useampi kerros ja aine oli 22.5%. Minäkin näytin ihan normalille muutaman päivän, paitsi heti laitoin jälkeen iho oli punainen kuin ravulla noin 3h. Nyt iho on alkanut kuoriutua (käynnistä 5pv) ja olen tosi karmean näköinen, ruskeita läikkiä siellä täällä. Ihoa kiristää ihan hulluna ja kutittaa ihan vietävästi. Plus sitten vielä että näytän ihan järkylle... Toivottavasti tämä on vaivan arvoista :)

        Toivottavasti kirjoitat vielä lisää, minusta on kiva lukea kun ollaan vähän niinkuin samassa veneessä ;)


      • kävit
        minäkin... kirjoitti:

        Heippa. Minä kävin viime viikolla kanssa tca:ssa. Tosin lääkärillä ja minulle laitettiin useampi kerros ja aine oli 22.5%. Minäkin näytin ihan normalille muutaman päivän, paitsi heti laitoin jälkeen iho oli punainen kuin ravulla noin 3h. Nyt iho on alkanut kuoriutua (käynnistä 5pv) ja olen tosi karmean näköinen, ruskeita läikkiä siellä täällä. Ihoa kiristää ihan hulluna ja kutittaa ihan vietävästi. Plus sitten vielä että näytän ihan järkylle... Toivottavasti tämä on vaivan arvoista :)

        ottamassa kyseistä hoitoa?mitä tuli kerta maksamaan?


    • ryppypinta

      Moi.Tulisit nyt vaan kertomaan kuulumisia,sillä tilasin itse samaa ainetta ja nyt mietin,että uskaltaako sitä laittaa,otin 18 % kun mulla on paksu iho.

      • maanataina

        Moikka!

        Olikin näköjään teitä joitakin jo löytänyt topicini! Hienoa! =)

        Joo eli nyt maanantaina en huomaa vielä yhtään mitään nassussa edelleenkään, en siis yhtään mitään!

        Tulen kyllä kirjoittaan, kun jotain alkaa tapahtuun.


      • maantai iltapäivällä
        maanataina kirjoitti:

        Moikka!

        Olikin näköjään teitä joitakin jo löytänyt topicini! Hienoa! =)

        Joo eli nyt maanantaina en huomaa vielä yhtään mitään nassussa edelleenkään, en siis yhtään mitään!

        Tulen kyllä kirjoittaan, kun jotain alkaa tapahtuun.

        Tulin hetki sitten suihkusta. Iho alkaa tuntumaan kuivemmalta, otsa, nenä ja varsinkin poskipäät ovat selkeästi kuivemmat. Voisinpa kuvitella, että ovat luultavamminkin alueet jotka lähtevät ensimmäisenä kuoriutumaan.


    • minäkin---

      Mulla on nyt iho kuoriutunut suun ympäriltä lähes kokonaan. Poskissa sellainen "kalvo" vielä. Katselin noita potilastietojani, ja mulle on ongelmakohtiin (mm. poskipäät) laitettu 22% ja muualle 12,5%. Mutta laitettu siis useampi kerros. Laitoitko aloittaja muuten vaan yhden kerroksen?

      Kuorituneesta kohdasta ihoni näyttää sileämmälle kuin ennen, eikä mulla kyllä suun ympärillä vielä mitään juonteita/ryppyjä olekaan. Silti jotenkin sileämmän näköinen (toiveajattelua...?:) Muutoin ihoni edelleen ihan järkky, en lähtis edes roskapussia viemään. Toivottavasti viikonloppuna pääsis jo ulos tän pärstän kans...

      • Aloittaja

        Joo, laitoin vain yhden kerroksen. Ohjeessa oli, että jos käyttää ekaa kertaa ainetta, niin saa laittaa vain yhden kerroksen.
        Jatkossa voi laittaa sitten enemmän.

        Toivottavasti se nyt sit ois riittänyt! *Iik*


      • tiistaina
        Aloittaja kirjoitti:

        Joo, laitoin vain yhden kerroksen. Ohjeessa oli, että jos käyttää ekaa kertaa ainetta, niin saa laittaa vain yhden kerroksen.
        Jatkossa voi laittaa sitten enemmän.

        Toivottavasti se nyt sit ois riittänyt! *Iik*

        Nyt tiistaina täytyy kyl todeta, että luultavasti olisi pitänyt laittaa todellakin enemmän kuin yksi kerros ainetta.

        Kuoriutuminen on ihan olematona, poskissa ja leuassa ei merkkejäkään uuden ihon tulemisesta.
        Muut alueet kuoriutuvat erittäin vähän.:/

        Täytyy tehdä uusiks koko homma, prkl!


      • minäkin----
        tiistaina kirjoitti:

        Nyt tiistaina täytyy kyl todeta, että luultavasti olisi pitänyt laittaa todellakin enemmän kuin yksi kerros ainetta.

        Kuoriutuminen on ihan olematona, poskissa ja leuassa ei merkkejäkään uuden ihon tulemisesta.
        Muut alueet kuoriutuvat erittäin vähän.:/

        Täytyy tehdä uusiks koko homma, prkl!

        Mulla on kuoriutunut suun ympärys ja nenä kokonaan. Otsa ei yhtään, poskipäät on vielä tummanruskea/punertavan kalvon peitossa. PIeni osa poskipäistäni on näkyvissä, ja iho näyttää ihanalle! :) Ei tietoakaan laajenneista ihohuokosista. Toivottavasti koko poskien alue näyttää samalle. Nenästä suupieliin menevät juonteet ovat täysin huomaamattomat, mutta se johtuu todennäköisesti siitä että poskipäissäni on vielä sellainen superkiristävä kalvo, joka tavallaan vetää niitä ylöspäin... Kuorinnastani on tänään kulunut 7 päivää. Toivon että viikonloppuna tämä on kuoriutunut kokonaan.


      • minäkin----
        minäkin---- kirjoitti:

        Mulla on kuoriutunut suun ympärys ja nenä kokonaan. Otsa ei yhtään, poskipäät on vielä tummanruskea/punertavan kalvon peitossa. PIeni osa poskipäistäni on näkyvissä, ja iho näyttää ihanalle! :) Ei tietoakaan laajenneista ihohuokosista. Toivottavasti koko poskien alue näyttää samalle. Nenästä suupieliin menevät juonteet ovat täysin huomaamattomat, mutta se johtuu todennäköisesti siitä että poskipäissäni on vielä sellainen superkiristävä kalvo, joka tavallaan vetää niitä ylöspäin... Kuorinnastani on tänään kulunut 7 päivää. Toivon että viikonloppuna tämä on kuoriutunut kokonaan.

        Ihoni ei ole vieläkään kokonaan kuoriutunut. Otsa sieltä täältä halkeillut, korvien edessä vielä myös reilusti kalvoa. Olen hieman itse nyppinyt tuota kalvoa irti, vaikkei saisi. Alkaa nimittäin sen verran ahdistamaan tämä kotona istuminen että huomenna on pakko päästä ulos.

        Ihoni.. hmmmm. Ei ole koskaan näyttänyt paremmalle. Ihanan tasainen ja sileä. Alkavat silmärypyt kadonneet kokonaan. Nenä/suupielijuonteet lähes huomaamattomat (vaikkei juonteisiin tämän pitäisi vaikuttaa). Ihohuokoset pienentyneet ja arvet madaltuneet.

        Olen tuhlannut elämäni aikana tuhansia euroja kosmetologikäynteihin jotka ovat olleet ihan yhtä tyhjän kanssa. Nyt ajattelin tehdä tämän TCAn kerran/pari vuodessa lääkärillä ja muuten hoitaa tätä itse kotona.
        Ilmoittelen vielä kun iho on kokonaan kuoriutunut.


      • perjantaina
        minäkin---- kirjoitti:

        Ihoni ei ole vieläkään kokonaan kuoriutunut. Otsa sieltä täältä halkeillut, korvien edessä vielä myös reilusti kalvoa. Olen hieman itse nyppinyt tuota kalvoa irti, vaikkei saisi. Alkaa nimittäin sen verran ahdistamaan tämä kotona istuminen että huomenna on pakko päästä ulos.

        Ihoni.. hmmmm. Ei ole koskaan näyttänyt paremmalle. Ihanan tasainen ja sileä. Alkavat silmärypyt kadonneet kokonaan. Nenä/suupielijuonteet lähes huomaamattomat (vaikkei juonteisiin tämän pitäisi vaikuttaa). Ihohuokoset pienentyneet ja arvet madaltuneet.

        Olen tuhlannut elämäni aikana tuhansia euroja kosmetologikäynteihin jotka ovat olleet ihan yhtä tyhjän kanssa. Nyt ajattelin tehdä tämän TCAn kerran/pari vuodessa lääkärillä ja muuten hoitaa tätä itse kotona.
        Ilmoittelen vielä kun iho on kokonaan kuoriutunut.

        Nyt perjantaina toisen tca käsittelyn jälkeen (tein tiistaina) on iho lähtenyt kuoriutumaan.

        Osa ihostani olisi luultavasti tarvinnut voimakkaampaa tca happoa, mutta saahan tuota tilattua, sitten kun käsittelyn taas teen seuraavaksi.

        Poskipäissä on kovemmat "kalvot". Muualta kuorituu lähinnä samalla tavalla kuin iho joka kesii auringossa palamisen jälkeen.

        Nyt siis vielä hankala sanoa, minkälaista jälkeä tulee.

        Mut hei edelliselle kirjottajalle tsemppiä, on varmasti todella kivaa kun hoito todella vörkki!!!:)


      • minäkin----
        perjantaina kirjoitti:

        Nyt perjantaina toisen tca käsittelyn jälkeen (tein tiistaina) on iho lähtenyt kuoriutumaan.

        Osa ihostani olisi luultavasti tarvinnut voimakkaampaa tca happoa, mutta saahan tuota tilattua, sitten kun käsittelyn taas teen seuraavaksi.

        Poskipäissä on kovemmat "kalvot". Muualta kuorituu lähinnä samalla tavalla kuin iho joka kesii auringossa palamisen jälkeen.

        Nyt siis vielä hankala sanoa, minkälaista jälkeä tulee.

        Mut hei edelliselle kirjottajalle tsemppiä, on varmasti todella kivaa kun hoito todella vörkki!!!:)

        Että sullakin nyt toimii! :) Joo mä olen kyllä itse ihan supertyytyväinen tähän! Kirjoitathan vielä tänne miten sulla vaikutti. ehkä minäkin voisin uskaltaa kokeilla tuota ihan itse kotona... mene ja tiedä.


      • tulen
        minäkin---- kirjoitti:

        Että sullakin nyt toimii! :) Joo mä olen kyllä itse ihan supertyytyväinen tähän! Kirjoitathan vielä tänne miten sulla vaikutti. ehkä minäkin voisin uskaltaa kokeilla tuota ihan itse kotona... mene ja tiedä.

        Juu tulen kyllä kirjoittelemaan.:)

        Huomena piäis lähtee tän kuoriutuvan nassun kanssa kihlatun siskolle päivälliselle minne tulee enemmänkin porukkaa, ei hirveesti houkuttele tänä näkösenä!:D


    • kotihoitoaineet

      Moi! Mä voin kertoa oman kokemukseni noista kotihoitoaineista, tilasin netistä ja en saanut niillä aikaan juuri mitään tulosta, vaikka aineiden piti olla "professional strength". Sitten menin, kovasti kun hoidosta olen kuitenkin lukenut ja kiinnostunut, ihan "kovan rahan" hoitoon. Kuorinta tehtiin samoilla prosenteilla, kun kotikuorinta, poltti paljon enemmän ja tulos oli paljon parempi. Tosin toipuminen oli paljon pidempi. Tai ei sen kotikuorinnan jälkeen ollut paljon hilseilyä enempää iholla. Joten mun mielestä niitä kahta juttua ei voi edes verrata toisiinsa, siis sitä että tekeekö tca-hoidon kotona vai sitten tehdäänkö se sairaalassa. Selvästi eri aineet kyseessä.

      • epäillytkin...

        kiitos, olen epäillyt että asia on just noin niin kuin kirjoititkin


      • kahdeksan päivää
        epäillytkin... kirjoitti:

        kiitos, olen epäillyt että asia on just noin niin kuin kirjoititkin

        Nyt kahdeksan päivää myöhemmin on nassu kuoriutunut.

        Sinä joka sanoit että netistä tilatessa ei tuote toiminut, niin et kertonut mitään ihosi kunnosta.

        Itsellä tuo kuorinta auttoi, iho on sileämpi ja kirkkaampi. Semmoinen mitä se ei pitkään aikaan ole ollut.

        Tosin, minulla ei ole koskaa aknea tai muuta sellaista ollut, joten en voi tietää olisko tuosta netistä tilatusta aineesta apua siihen.

        Mutta siis nämä oli minun kokemukseni. :)


      • arpia...
        kahdeksan päivää kirjoitti:

        Nyt kahdeksan päivää myöhemmin on nassu kuoriutunut.

        Sinä joka sanoit että netistä tilatessa ei tuote toiminut, niin et kertonut mitään ihosi kunnosta.

        Itsellä tuo kuorinta auttoi, iho on sileämpi ja kirkkaampi. Semmoinen mitä se ei pitkään aikaan ole ollut.

        Tosin, minulla ei ole koskaa aknea tai muuta sellaista ollut, joten en voi tietää olisko tuosta netistä tilatusta aineesta apua siihen.

        Mutta siis nämä oli minun kokemukseni. :)

        Mulla ongelmana aknearvet. Kyllä se iho hilseiltyään oli jotenkin pehmeämpi mullakin, ehkä, mutta arpiin sain apua vasta sellaisesta lääkärin tekemästä voimakkaammasta tca-käsittelystä.


      • tca
        arpia... kirjoitti:

        Mulla ongelmana aknearvet. Kyllä se iho hilseiltyään oli jotenkin pehmeämpi mullakin, ehkä, mutta arpiin sain apua vasta sellaisesta lääkärin tekemästä voimakkaammasta tca-käsittelystä.

        kuinka paljon siitä pienestä putellista tulee laittaa?kaikkiko?
        Entä millä neutralisoidaan ja mitä kasvovoidetta käytätte hoidon jälkeen?


      • tietoa
        tca kirjoitti:

        kuinka paljon siitä pienestä putellista tulee laittaa?kaikkiko?
        Entä millä neutralisoidaan ja mitä kasvovoidetta käytätte hoidon jälkeen?

        Ei tarvi kaikkia laittaa, sivellään tops puikolla iholle. Purkista riittää enemmän kuin kahteen tai kolmeen käsittelyyn. Riippuu tietty, että kuinka monta kerrosta kerralla laittaa.

        Neutralisointi tapahtu sekottamalla ruokasoodaa ja vettä keskenään, suhteet oli ohjeissa.

        Itse käytin ihan perusvoidetta tuon hoidon jälkeen.


      • ihmettelee vielä
        tietoa kirjoitti:

        Ei tarvi kaikkia laittaa, sivellään tops puikolla iholle. Purkista riittää enemmän kuin kahteen tai kolmeen käsittelyyn. Riippuu tietty, että kuinka monta kerrosta kerralla laittaa.

        Neutralisointi tapahtu sekottamalla ruokasoodaa ja vettä keskenään, suhteet oli ohjeissa.

        Itse käytin ihan perusvoidetta tuon hoidon jälkeen.

        että voiko mennä ulos kun kuorinta on tehty?


      • siitä
        ihmettelee vielä kirjoitti:

        että voiko mennä ulos kun kuorinta on tehty?

        häiritseekö muiden ihmisten tuijotus sinua? Tullessani hoidosta naamani oli punainen kun keitetty rapu, siis ihan todella sen värinen. Ihmiset tuijottivat, lievästi kauhistuneina. mietin silloin bussiin kävellessäni että olisipa kauheaa jos olis jotenkin epämuodostunut tai muuta ja joutuis joka päivä kestään sellaisia katseita.

        Muutama päivä kuorinnan jälkeen oli pakko käydä lähikaupassa ja naama oli ihan ruvella ja nahka irtoamassa, silloinkin jos joku sattui vilkaisemaan niin katsoi samantien uusiks että mitä ton naamassa on. Eli riippuu ihan susta itsestäs meetkö ulos vai et:) Auringonottoahan pitää vältellä kuukausi, eli en tiedä mitä ihos tuumaa jos ulos meet etkä voi heti laittaa aurinkorasvaa siihen.


    • utelias1

      Mites kuorinnat onnistui? Miten hoiditte tuon jatkohoidon? Rasvaukset sun muut? Olisin todella kiitollinen vastauksista.

    • Samma här!

      Hei!

      Tilasin netistä 100% TCA:ta, jota laimennan sopivaksi.

      On parempi laittaa useampia kerroksia mietoa TCA:ta kuin yksi kerros liian vahvaa, sillä kemiallisten palovammojen paraneminen ja ulkonäkö eivät ole miellyttäviä. Aloittaja teki viisaasti tehdessään ensimmäisen kuorinnan hellävaroen, sillä niin tulee tutuksi kuorinta ja oman ihon reagoiminen siihen.

      Oma historiani:
      - akne alkoi esimurrosikäisenä, tulehtuneita paukamia kasvot täynnä
      - sinnikästä hoitoa ihotautilääkärillä 10 vuotta: tetrasykliinejä, voiteita, linimenttejä, kolme kuuria Roaccutania, jne.
      - kosmetologilta Schrammek-kuorintoja, mikrokuorintoja, hedelmähappokuorintoja, ihonpuhdistusta, jne (enimmäkseen rahanhukkaa)
      - nyt aikuisena iho rauhoittunut, mutta edelleen erittäin epäpuhdas ja rasvoittuva
      - iholla kuoppa-arpia ja syviä, laajentuneita ihohuokosia, väri epätasainen; mikään kohta kasvoista ei säästynyt aknelta eikä sen jäljiltä
      - yksi laser-kuorinta, joka hivenen tasoitti perunapeltoa, maksoi ihan sikana, ihon punoituksen häipyminen kesti 6kk; hoidon hinta vs. toipuminen vs. tulokset => ei olisi kannattanut :(

      Seuraavana lyhyesti kokemukseni kolmesta kotikuorinnasta:

      1. 12,5% liuos, 2 kerrosta
      - kuorinta poltteli jonkin verran, ei kuitenkaan lähelläkään kipukynnystä
      - iho kuoriutui aika paljon, mutta hitaasti
      - onneksi otin ennen ja jälkeen kuvia! Kuvista näkee lahjomattomasti tuloksen: ihon arpien punaisuus tasoittui todella paljon. Ihon epätasaisuudessa ei muutoksia, mutta jo värin paranemisen vuoksi ulkonäkö "siistimpi".

      2. 25% liuos, 2-3 kerrosta
      - laitoin koko kasvoille 2 kerrosta ja poskien arpiin 3. kerroksen
      - kuoriutuva ihokerros paksumpi ja jostain syystä tuntui kuoriutuvan nopeamminkuin ensimmäisellä kerralla(?)
      - kuorinnan jälkeen iho näppylöi tavallista enemmän: kuoriutuva iho tukkii ihohuokosia. Tilanne tasaantui kuoriutumisen päätyttyä
      - tulos sen verran hyvä, ettei koko kasvojen kuorintaa enää tarvitse tehdä: aknen jäljet vielä näkyvät, mutta arvet ovat jo hyvin tasoittuneet. Harmittavasti jäi noita isohja ihohuokosia jäljelle.

      3. 30" liuos 2-3 kerrosta vain syviin ihohuokosiin
      - painelin TCA:ta hammastikulla syvimpiin ihohuokosiin
      - toipuminen vielä kesken ja kasvoissa on kuoriutumattoimia kohtia. Kuoriutuneista kohdista ihohuokoset näyttävät pienentyneen, mutta luotan enemmän myöhemmin tehtävään valokuvavertailuun kuin omaan arviooni :)
      - jos kuorin vielä uudelleen, teen sen tällä cross-menetelmällä ja jätän muun kasvojen ihon rauhaan. Tässä kuoriutumista tapahtuu niin pienissä kohdissa, että voi liikkua ihmisten ilmoilla.

      Satunnaisia:
      - eräs lääkäri sanoi naamaani katsellessaan, että toimivat poistokeinot löytyy kuoppa-arpiin, mutta kaikkein vaikeimpia poistettavia ovat syvät ja laajentuneet ihohuokoset.
      - TCA:n jälkeen annoin olla muutaman tunnin ilman mitään rasvaa. Sen jälkeen olen käyttänyt valkovaseliinia ja Humektania.
      - tähän mennessä netistä tilaamastani aineesta on kulunut 1/4, joten voi vielä muutamia kuorintoja suunnitella :)

      • DoReMiFaSo

        Löytyisikö suomeksi? Mä kun en osaa englantia...


      • Samma här!
        DoReMiFaSo kirjoitti:

        Löytyisikö suomeksi? Mä kun en osaa englantia...

        TCA:n käyttö kosmetiikassa on kielletty EU:n alueella, siksi se pitää tilata ulkomailta. Itse tilasin Yhdysvalloista. En usko, että sitä mistään saisi suomeksi tilattua. Lisäksi kielitaitoa tarvitaan englanninkielisten käyttöohjeiden lukemiseen, sillä tuohon ihon syövyttämiseen hapolla sisältyy ihan oikeita riskejä.

        (( TCA-hapolla on käyttökohteita myös teollisuudessa, missä aineen puhtaudella ei ole niin väliä ja siihen voidaan seostaa vaikka mitä muuta. Joten jos näet TCA:ta myynnissä Suomessa, niin sitä kemikaalia ei saa käyttää iholle! ))

        Glykolihappoa ja salisyylihappoa saa käyttää kosmetiikassa Suomessakin, mutta ne eivät kuori yhtä syvältä. Enkä muuten tiedä, myykö kukaan näitäkään Suomessa kuluttajille.


      • IsoVaalea
        Samma här! kirjoitti:

        TCA:n käyttö kosmetiikassa on kielletty EU:n alueella, siksi se pitää tilata ulkomailta. Itse tilasin Yhdysvalloista. En usko, että sitä mistään saisi suomeksi tilattua. Lisäksi kielitaitoa tarvitaan englanninkielisten käyttöohjeiden lukemiseen, sillä tuohon ihon syövyttämiseen hapolla sisältyy ihan oikeita riskejä.

        (( TCA-hapolla on käyttökohteita myös teollisuudessa, missä aineen puhtaudella ei ole niin väliä ja siihen voidaan seostaa vaikka mitä muuta. Joten jos näet TCA:ta myynnissä Suomessa, niin sitä kemikaalia ei saa käyttää iholle! ))

        Glykolihappoa ja salisyylihappoa saa käyttää kosmetiikassa Suomessakin, mutta ne eivät kuori yhtä syvältä. Enkä muuten tiedä, myykö kukaan näitäkään Suomessa kuluttajille.

        Millä laimennat tuota 100% liuostasi?


      • Samma här!
        IsoVaalea kirjoitti:

        Millä laimennat tuota 100% liuostasi?

        Ihan tavallisella kraanavedellä. Annostelen TCA:n ja veden pienellä lääkeruiskulla, niin saan tarkat pitoisuudet.


      • tca1
        Samma här! kirjoitti:

        Ihan tavallisella kraanavedellä. Annostelen TCA:n ja veden pienellä lääkeruiskulla, niin saan tarkat pitoisuudet.

        Laitoin eilen itse TCA:n naamaan, nyt mielenkiinnolla seuraan jatkoa.
        Tuotteen tilasin samasta paikasta kun aloittaja. Otin keskivoimakkaan vahvuuden.Tuotteeseen sai mukaan selkeät käyttöohjeet, jotka ymmärsi ihan tällaisella tankero englannillakin, muutaman sanan hain sanakirjasta.
        Mielestäni tuote ei tuntunut hirmu pahalle kasvoilla, kosmetologin tekemä happohoito tuntui pahemmalle.
        Nyt vuorokauden jälkeen kasvoissa on kiristelyä ja punoitusta, kuin kovan auringon oton jäljiltä, tai todella kuumien löylyjen. Muutamassa kohdassa on tummempi läiskä? noin pikkurillinpään kokoinen. Mielestäni noissa kohdissa oli jotain näppylän tynkää. Ihan hyvin olen kehdannut liikkua ainakin tänään kaikkialla, ei ole niin pahan näköinen.
        Ihon kunnosta: suurentuneet ihohuokoset, alkavia harakanvarpaita silmien ympärillä, otsassa vaakajuonteita, auringon vahingoittama. Itse olen 35 vuotias. Toivonkin että tämä hoito parantaisi tuota ryppy tilannetta:)
        Jos jotain kiinnostaa kysellä jatlosta niin vastailen , kun kysytään, jos osaan ;D


      • tca1
        tca1 kirjoitti:

        Laitoin eilen itse TCA:n naamaan, nyt mielenkiinnolla seuraan jatkoa.
        Tuotteen tilasin samasta paikasta kun aloittaja. Otin keskivoimakkaan vahvuuden.Tuotteeseen sai mukaan selkeät käyttöohjeet, jotka ymmärsi ihan tällaisella tankero englannillakin, muutaman sanan hain sanakirjasta.
        Mielestäni tuote ei tuntunut hirmu pahalle kasvoilla, kosmetologin tekemä happohoito tuntui pahemmalle.
        Nyt vuorokauden jälkeen kasvoissa on kiristelyä ja punoitusta, kuin kovan auringon oton jäljiltä, tai todella kuumien löylyjen. Muutamassa kohdassa on tummempi läiskä? noin pikkurillinpään kokoinen. Mielestäni noissa kohdissa oli jotain näppylän tynkää. Ihan hyvin olen kehdannut liikkua ainakin tänään kaikkialla, ei ole niin pahan näköinen.
        Ihon kunnosta: suurentuneet ihohuokoset, alkavia harakanvarpaita silmien ympärillä, otsassa vaakajuonteita, auringon vahingoittama. Itse olen 35 vuotias. Toivonkin että tämä hoito parantaisi tuota ryppy tilannetta:)
        Jos jotain kiinnostaa kysellä jatlosta niin vastailen , kun kysytään, jos osaan ;D

        Tänään kaksi päivää kuorinnasta. Ihoa peittää kalvo lähes kaikkialta, melko villin näköinen:) Vielä ei ole alkanut kuoriutumaan.


      • ässätär

        voisiko niitä kuvia laittaa tänne, jotta vois nähdä onko toimenpide todella vaikuttanut. kannattaako se tosiaankin.


      • tca1
        ässätär kirjoitti:

        voisiko niitä kuvia laittaa tänne, jotta vois nähdä onko toimenpide todella vaikuttanut. kannattaako se tosiaankin.

        Yritin ottaa kuvia, mutta on vissiin niin huono, etteivät onnistuneet.

        Nyt on nahka kokonaan kuoriutunut. Ihohuokoset ovat pienentyneet. Rypyt myös jonkun verran madaltuneet.

        Teen kuorinnan kolmenviikon päästä uudestaan, niinkun ohjeissa neuvottiin. Saas nähdä mikä on tilanne sen jälkeen:S


      • Julllia
        tca1 kirjoitti:

        Yritin ottaa kuvia, mutta on vissiin niin huono, etteivät onnistuneet.

        Nyt on nahka kokonaan kuoriutunut. Ihohuokoset ovat pienentyneet. Rypyt myös jonkun verran madaltuneet.

        Teen kuorinnan kolmenviikon päästä uudestaan, niinkun ohjeissa neuvottiin. Saas nähdä mikä on tilanne sen jälkeen:S

        Moikka kaikille ja kiitos teidän viesteista! Voisitteko te kirjoittaa osoitteen mistä olette sitä ainetta tilanneet ja hinta luokkaa myös. Itse ajattelin kokeilla kaksoiskuorintaa kosmetologilla kun on vähän aknea ja pieniä arpia ajalta, mutta kun te olette sitä kaikkea jo kekeilleet ja mielistänne vaikutusta ei ollut niin ehkä ei kannattaa. Vielä ihmittelen sitä että miksi sitä ei Euroopassa sallita.. sehan voi sitten olla todella vaarallinen ja huono aine kasvoille jos niin on?


      • pp

        Moi! Voitsä kertoo mulle tarkemmin tosta tilaamisesta netin kautta? Ku olisin itsekkin kiinnostunut tilamaan sitä Tca-happokuorinta ainetta! Ja pitääkö olla joku luottokortti millä sen maksaa vai käykö tavallinen visa electron kortti maksuun? Jza vierlä onks sulla jotain nettin osoitetta mistä sen voi tilata? Kiitos sulle jos pystyt jeesaamaan?


      • TCA chemical peel
        Julllia kirjoitti:

        Moikka kaikille ja kiitos teidän viesteista! Voisitteko te kirjoittaa osoitteen mistä olette sitä ainetta tilanneet ja hinta luokkaa myös. Itse ajattelin kokeilla kaksoiskuorintaa kosmetologilla kun on vähän aknea ja pieniä arpia ajalta, mutta kun te olette sitä kaikkea jo kekeilleet ja mielistänne vaikutusta ei ollut niin ehkä ei kannattaa. Vielä ihmittelen sitä että miksi sitä ei Euroopassa sallita.. sehan voi sitten olla todella vaarallinen ja huono aine kasvoille jos niin on?

        Tässä pari osoitetta

        www.makeupartistschoice.com Jenkeistä, eri vahvuuksia ja kokoja

        www.mandyswakeupwithmakeup.co Englannista, eri vahvuuksia ja kokoja.

        Tilaukset tulevat n.viikossa suoraan postilaatikkoon.


      • Tca chemical peel
        pp kirjoitti:

        Moi! Voitsä kertoo mulle tarkemmin tosta tilaamisesta netin kautta? Ku olisin itsekkin kiinnostunut tilamaan sitä Tca-happokuorinta ainetta! Ja pitääkö olla joku luottokortti millä sen maksaa vai käykö tavallinen visa electron kortti maksuun? Jza vierlä onks sulla jotain nettin osoitetta mistä sen voi tilata? Kiitos sulle jos pystyt jeesaamaan?

        Itse olen maksanut tuotteet MasterCardilla. Yleensä sivun alalaidassa on ohjeet miten ja millä maksetaan. Jenkkilästä tilattaessa postimaksut ovat aika korkeat. Rekisteröinti tarvitaan.


      • eka kertalainen
        Tca chemical peel kirjoitti:

        Itse olen maksanut tuotteet MasterCardilla. Yleensä sivun alalaidassa on ohjeet miten ja millä maksetaan. Jenkkilästä tilattaessa postimaksut ovat aika korkeat. Rekisteröinti tarvitaan.

        Hei! Olen myös suunitellut tekeväni tca-kuorinnan kotioloissa (20% koko kasvoihin ja 25% aknearpiin) mutta aloitin tänään syömään tetrasykliini kuuria joten tietääkö joku että voiko kuorintaa suorittaa vaikka syönkin sitä antibioottia samanaikaisesti? Ajattelin kuitenkin odottaa vaikka vielä viikon jotta kaikki isot tulehtuneet finnit lähtisivät mutta voinko sen jälkeen jos/kun naamassa ei ole paiseita?


    • salla89st

      Suomalaisesta nettikaupasta saa myös: www.chemicalpeelshop.mycashflow.fi

      • Kriittisyyttä kehiin

        Epäluotettavan oloinen nettikauppalinkki, ei edes yhteystietoja paitsi hotmail-sähköpostiosoite!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe