Cheerleading

jojoanni

Cheerleading on laji joka sopii kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Harrastuksena tosi edullinen n.70€ kausi eikä varusteiksi tarvita mitään ihmeellistä.
Ammattitaitoista valmennusta ainakin pk.seudulla funkyteam.fi, goldenspirit.fi ja hac.fi
Suosittelen kaikille lämpimästi
scl.fi suomenliitto

59

9223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jojoanni

      funkyteamillä ja hac:lla on joukkueita myös pojille ja perheen pienimille 3v. lähtien.

      molemmissa näköjään myös aikuisten joukkueet.

    • cheerleaderi

      Meillä kilpatasolla ainakin kausimaksu 100 e, pakollinen lisenssi 40 e varusteet, menee jo paljon yli 300 vuodessa. Mutta ei siis mikään älyttömän kallis johonki lätkään verrattuna ;)

      • aerobiccarin äiti

        Meidän 10v tytön kilpa-aerobic maksaa valmennuksen osalta 350euroa/v, tähän päälle lisenssi vakuutus varusteet kilpailut eri puolella Suomea, jotka maksetaan itse. (matkat kisoihin, yöpymiset,ruokailut jne.)
        Harkkoja 3krt viikossa eri puolella kaupunkia, joten bensaa ja aikaakin kuluu
        ihan mukavasti...mutta saattaa vielä olla halvempi kuin lätkä.


      • äippä53
        aerobiccarin äiti kirjoitti:

        Meidän 10v tytön kilpa-aerobic maksaa valmennuksen osalta 350euroa/v, tähän päälle lisenssi vakuutus varusteet kilpailut eri puolella Suomea, jotka maksetaan itse. (matkat kisoihin, yöpymiset,ruokailut jne.)
        Harkkoja 3krt viikossa eri puolella kaupunkia, joten bensaa ja aikaakin kuluu
        ihan mukavasti...mutta saattaa vielä olla halvempi kuin lätkä.

        Cheer on paljon edullisempi kuin esim. koripallo, telinevoimistelu tai tanssi.

        Meillä maksaa tytön edustustason treenit 70e kausi ja siihen kerran vuodessa lisenssi 40e. Eikä tarvii mitään ihmeempiä varusteita ihan tavalliset liikuntavarusteet. Kaikki kisavarusteet saa lainaan seuralta. Ainoa mitä suositellaan on n60e maksavat valkoiset lenkkarit mutta ne meillä oli jo valmiina ihan koululiikuntaa varten.

        Tykätään paljon tästä harrastuksesta.


      • Powerme
        äippä53 kirjoitti:

        Cheer on paljon edullisempi kuin esim. koripallo, telinevoimistelu tai tanssi.

        Meillä maksaa tytön edustustason treenit 70e kausi ja siihen kerran vuodessa lisenssi 40e. Eikä tarvii mitään ihmeempiä varusteita ihan tavalliset liikuntavarusteet. Kaikki kisavarusteet saa lainaan seuralta. Ainoa mitä suositellaan on n60e maksavat valkoiset lenkkarit mutta ne meillä oli jo valmiina ihan koululiikuntaa varten.

        Tykätään paljon tästä harrastuksesta.

        jos laittaa kisaryhmään niin vaatii hirveen sitoutumisen. On kyllä halpa ja hauska laji.


      • rtut78r55
        aerobiccarin äiti kirjoitti:

        Meidän 10v tytön kilpa-aerobic maksaa valmennuksen osalta 350euroa/v, tähän päälle lisenssi vakuutus varusteet kilpailut eri puolella Suomea, jotka maksetaan itse. (matkat kisoihin, yöpymiset,ruokailut jne.)
        Harkkoja 3krt viikossa eri puolella kaupunkia, joten bensaa ja aikaakin kuluu
        ihan mukavasti...mutta saattaa vielä olla halvempi kuin lätkä.

        Jos se on SUL:n lisenssi, niin maksaa parikymppiä vuodessa että ompa kallis


    • asdfghjklöä

      en tiedä YHTÄÄN alanko harrastaa cheerleadingia vaiko jalkapalloa...? kun spagaatin pääsen melkein kun venyttelen noin tunnin, ja cheerleading olisi kiva ja tyttömäinen laji, mutta jalkapallokin olisi kivaa.... :O en osaa päättää, jos aloittaa jonkun lajin niin eikai alussa tarvi osata MITÄÄN (esim cheerleadingissa spagaattia yms)?????

      • Anonyymi

        ei tarvitse. cheerleading on joukkuehenkinen ja mukava laji jossa ei mitään tarvitse osata kun aloittaa. en osannut edes kärrynpyörää kun itse n. 4v sitten aloitin ja olen kehittynyt mahtavasti tässä vuosien saatossa:) (sori vähä myöhänen vastaus)


    • asdfghjklöä

      moikka! olen 12 vuotias tyttö ja haluaisin aloittaa cheerleadingin! :D mutta mietin että olenko liian vanha aloittamaan sitä enää... :O pääsen melkein spagaatin, venyttelen joka ilta ahkerasti ja spagaatti ei ole enää kaukana :) eli jos on kokemusta lajista niin kertokaa

      ps. olen sama henkilö kuin yllä olevan kirjoittanut ^^

      • cheerhappy

        Kannattaa aloittaa cheerleading! Cheertreeneissä on aina hauskaa, laji on vaihtelevaa (treeneissä harjoitellaan enimmäkseen akrobatiaa, stuntteja&pyrtsejä, cheerhyppyjä ja joskus myös tanssia ja huutoja) ja vaativaakin. Treeneissä ystävystyy helposti ja joukkuehenki on usein hyvä.
        Cheerleadingin aloittaessa ei tarvitse osata yhtikäs mitään! Kun aloitin lajin 16-vuotiaana(12v ei siis todellakaan ole liian vanha!!) Funky Teamin starttileirillä, siellä oli montakin ihmistä, jotka eivät osanneet tehdä mitään cheerleadingiin liittyvää. Tekemällä oppii!
        Eli rohkeesti sekaan vaan, jos vielä näin pari kuukautta viestisi jättämisen jälkeen mietit aloittaisitko cheerleadingin :)


      • Cheerleaderi

        Moi itse olin 9 vuotias kun aloitin en osaanut spagaattia enkä muitakaan venyvyys liikkeitä enkä edes tiennyt mitä cheerleading on mutta nyt kun olen harrastanut lajia 4 vuotta ja olen harjoitellut ja venytellyt n. joka päivä niin olen mielestäni ihan hyvä pääsen spagaatin molemmilla puolilla ja melkein spiraalin ja kärrynpyörät, arabialaiset ja hypyt osaan ihan hyvin ;D Että kun aloitat nii sinun kannattaa suhtautua siihen vakavasti ;D toivottavasti tämä auttoi edes vähäsen.


      • Cheer mami
        cheerhappy kirjoitti:

        Kannattaa aloittaa cheerleading! Cheertreeneissä on aina hauskaa, laji on vaihtelevaa (treeneissä harjoitellaan enimmäkseen akrobatiaa, stuntteja&pyrtsejä, cheerhyppyjä ja joskus myös tanssia ja huutoja) ja vaativaakin. Treeneissä ystävystyy helposti ja joukkuehenki on usein hyvä.
        Cheerleadingin aloittaessa ei tarvitse osata yhtikäs mitään! Kun aloitin lajin 16-vuotiaana(12v ei siis todellakaan ole liian vanha!!) Funky Teamin starttileirillä, siellä oli montakin ihmistä, jotka eivät osanneet tehdä mitään cheerleadingiin liittyvää. Tekemällä oppii!
        Eli rohkeesti sekaan vaan, jos vielä näin pari kuukautta viestisi jättämisen jälkeen mietit aloittaisitko cheerleadingin :)

        Mul on 7v tytär joka harrastaa cheerleaderia ja on hirmu notkee on voittanu monet kisat onko hän lyhyt hän on noi 110cm pitkä ja painaa 17kg. Kannattaa aloittaa cheerleader se on huippu kivaa mun tytöllä on 4kertaa harkat viikossa maksoi vaan 30€


      • Anonyymi
        cheerhappy kirjoitti:

        Kannattaa aloittaa cheerleading! Cheertreeneissä on aina hauskaa, laji on vaihtelevaa (treeneissä harjoitellaan enimmäkseen akrobatiaa, stuntteja&pyrtsejä, cheerhyppyjä ja joskus myös tanssia ja huutoja) ja vaativaakin. Treeneissä ystävystyy helposti ja joukkuehenki on usein hyvä.
        Cheerleadingin aloittaessa ei tarvitse osata yhtikäs mitään! Kun aloitin lajin 16-vuotiaana(12v ei siis todellakaan ole liian vanha!!) Funky Teamin starttileirillä, siellä oli montakin ihmistä, jotka eivät osanneet tehdä mitään cheerleadingiin liittyvää. Tekemällä oppii!
        Eli rohkeesti sekaan vaan, jos vielä näin pari kuukautta viestisi jättämisen jälkeen mietit aloittaisitko cheerleadingin :)

        Olenko liian nuori aloittamaan cheerin harrastin sitä 6-8 vuotiaana ja lopetin nyt olen 12 ja en osaa enää melkein mitään joten olenko liian vanha aloittamaan uudelleen haluaisin kovasti


      • Anonyymi

        Et ole! Harrastan itsekkin ja aloitin 12v. Mitään ei tarvitse valmiiksi osata. Harrastan 2lvl kisasarjassa minit. Joukkueessani on yksi, joka oppi juuri vasta kaatosillan, ja hänkin harrastanut jo 3v!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko liian nuori aloittamaan cheerin harrastin sitä 6-8 vuotiaana ja lopetin nyt olen 12 ja en osaa enää melkein mitään joten olenko liian vanha aloittamaan uudelleen haluaisin kovasti

        Minulla on sama tilanne ja pähkäilen samaa.


      • Anonyymi

        Oon harrastanu kolme vuotta cheerleadingia, älyttömän ihana laji. Ei tarvitse osata mitään. En pääse itsekkään vielä spagaadia:)
        Suositteeen ehdottomasti


    • tsiippari

      ei tarvi osata spagaatia jos alottaa...

    • 12

      no harrastan ite golden spiritillä ja tosi hyvät valkut harjotellaan perusasioita ja hauskaahan se on

    • tyttö kainuusta

      Tiedättekö että voiko Kainuussa harrastaa cheerleadingiä? Haluaisin kovasti aloittaa, mutta ei tahdo löytyä minkäänlaisia tietoja onko kainuussa tällaista mahdollisuutta. Olen 15-vuotias tyttö ja jos kerta ei tarvitse osata ennalta mitään niin tämähän olisi kuin minulle luotu laji. :)

    • Tyttö

      mä oon 12w ja alotan cheerin tammikuussa pitääkö mun ostaa sinne ekalle kerralle ne kengät ja mitkä shortsit pitää olla? ja mikä paita?

    • ceer?

      Mä oon 10.v tyttä ja en tiiä viittinkä alkaa harrastaa cheerleadingia se ois kivaa mut en osaa tai siis en oo notkee nii en tiä ja jos alottaa nii ptääks ostaa ne varusteet jostain????? ps jos on kokemusta niin kerro mulle

    • cheeppari:)

      Moi!!
      oon itte 9v ja alotin vuosi sit cheerleadingin:).
      kun aloitin niin en osannu spakaadia enkä kärryn pyörää!!
      nyt oon päässy tavoitteeseni: harjoittelen flickiä(takaperin voltti)
      ja osaan jo kärryn pyörän arabialaisen ja yli spakun :D!!!
      oon itte nousia ja musta on haastavaa pysyä yhdellä jalalla siellä!!
      oon just kyllä hankkimassa tasapainolaudan:).
      kann
      ttaa hankkia rannetuet jos aikoo olla nostaja tai tehdä esim. flickiä koska kädet sillon tärähtää aika pahasti:(

      • Guggu3

        Flikki ei oo sama ku voltti!
        T:13v chiippari


      • Moiheimoi

        Ja rannetukia ei kannata ostaa koska sitte ranteiden lihakset ei kehity


    • cheercheer

      Alotan kohta cheerin, mitå ekoissa harkoissa tehdään, pitääkö olla kaepot tai muut kengät?

      • Coach

        Ei tarvitse olla kaepoita. Alkuun riittää tavalliset sisäpelikengät (esim. mitä koululiikuntatunneilla). Shortsienkaan ei tarvitse olla cheeriin tarkoitetut. Kunhan ovat joustavat (ei farkku tms.!) Löysä-t paita on hyvä yläosaksi. Ja hiukset kiinni.
        Ekoissa treeneissä yleensä selitetään mitä kaikkea cheerleadingissä on ja tehdään esim. perushyppyjä, helpohkoja stuntteja ja saatetaan kokeilla akrobatiassa vaikkapa kuperkeikkoja ja kärrynpyöriä. Mitään ei tarvitse osata aikaisemmin. Olen itse valmentajana eräässä seurassa ja valmennan juurikin alkeisjoukkuelaisia. Sitä, joka ei välttämättä osaa mitään mutta yrittää aina täysiä ja on kiinnostunut ja kyselee että teenkö oikein, on parasta valmentaa. Heillä myös näkee kehittymistä nopeiten. Eli yritystä vaan peliin, ole rohkea :)


      • Apua!!!!!
        Coach kirjoitti:

        Ei tarvitse olla kaepoita. Alkuun riittää tavalliset sisäpelikengät (esim. mitä koululiikuntatunneilla). Shortsienkaan ei tarvitse olla cheeriin tarkoitetut. Kunhan ovat joustavat (ei farkku tms.!) Löysä-t paita on hyvä yläosaksi. Ja hiukset kiinni.
        Ekoissa treeneissä yleensä selitetään mitä kaikkea cheerleadingissä on ja tehdään esim. perushyppyjä, helpohkoja stuntteja ja saatetaan kokeilla akrobatiassa vaikkapa kuperkeikkoja ja kärrynpyöriä. Mitään ei tarvitse osata aikaisemmin. Olen itse valmentajana eräässä seurassa ja valmennan juurikin alkeisjoukkuelaisia. Sitä, joka ei välttämättä osaa mitään mutta yrittää aina täysiä ja on kiinnostunut ja kyselee että teenkö oikein, on parasta valmentaa. Heillä myös näkee kehittymistä nopeiten. Eli yritystä vaan peliin, ole rohkea :)

        Mustakin olis kiva alottaa cheer se olis just
        hyvä laji mulle ja mun kaverille ku me
        tykätään liikkuu ja ollaan äännekäitä
        ja tykätään tanssii. Mutta mun äiti ja
        isä ei välttämättä maksaa 100€-150€
        jnt niiku tiiäätte nii onko niitä
        kilpajuttuja kans valvempii?
        ja olemmme molemmat 02 (12)


    • seppinen0406

      joo meidän tytär on harrastanut cheerliedingiä jo jokusen vuoden ja on tykännyt todella paljon :D. Menivät juuri retkelle sunnuntaina ja tänään tulevat takasin. KAikki tuollainen retkeily ja sitä edeltänyt varainkeruu http://www.pilkkoset.fi/ lisää huimasti joukkue henkeä. Myivät esim leivoksia ja urheilu vaatteita jossain seuran tapahtumassa :D

    • harrastanut 5vuotta

      Cheerleading on tosi rankka ja hyvä harrastus.
      Se olisi maailman ihmeellisin tyttö/poika joka sairastaisi cheer joukkueessa anoreksiaa!

    • BojoingXD

      Mites kun oon jo 13 ja aloittamassa cheerleagingin ja kyllä mä osaan kärrynpyörän ja spagaadin mut haluisin ehk joskus vielä kilpatasolle mut onks se mitenkää mahdollista kun oon jo näin "vanha". Kaikki kaverini jotka ovat cheerleaingin kilpatasolla ovat alottanu sen joskus 3-9 vuotiaana.

    • Cheerleadingfun

      Hei olen 12 vuotias tyttö joka mielellään alkaisi harrastamaan Cheerleadingiä. Olen noin 168 cm pitkä mutta mietin olenko liian painava harrastamaan kyseistä lajia. Spagaatin osaan pohjaan, kärrynpyörä onnistuu (sekä arabialainen) sivariin pääsen melkein, käsillä seisomisen osaan kuten myös siltakaadon! Muitakin temppuja osaan. Hinnankin pitää olla sopiva, mutta en osaa etsiä netistä (hyvolin sivuilta) tietoja hinnoista. Olisi mukavaa jos joku vastaisi tähän :)

      • BbojoingXD

        No ton paino jutun ainakin tiedän eli et oo todellakaan liian painava sillä cheerissä tarvitaa joissain osioissa vähän isomassaisenpaakin henkilöä. Ja 168 cm on ihanteellinen pituus sillä usein pidemmät tuovat juuri kilpsiluissa näyttävyyttä joka lisäää kokonais pistemäärää ja pitudeesta on aina hyötyä vaikka ei kilpailisikaan. :)

        Hyvolin hinnastosta en tiedä mutta koko suomessa on lähes samat hinnastot. Jos olet vasta aloittamassa lajiä niin se maksaa jotain 70-140€ väliltä mutta harvemmin kyllä on tullut vastaan seuraa jossa alkeis tai harraste joukkue maksaisi tuon 140. Usein täytyy ottaa myös seuran jäsenmaksu joka on about 30€.

        Ja varmasti tuossa iässä voi aloittaa. Kaverini aloitti 13 vuotiaana ja menestyi cheerissä vielä hyvin elämänsä aikana. Itsekkin aloitin 13 vuotiaana.


      • Anonyymi
        BbojoingXD kirjoitti:

        No ton paino jutun ainakin tiedän eli et oo todellakaan liian painava sillä cheerissä tarvitaa joissain osioissa vähän isomassaisenpaakin henkilöä. Ja 168 cm on ihanteellinen pituus sillä usein pidemmät tuovat juuri kilpsiluissa näyttävyyttä joka lisäää kokonais pistemäärää ja pitudeesta on aina hyötyä vaikka ei kilpailisikaan. :)

        Hyvolin hinnastosta en tiedä mutta koko suomessa on lähes samat hinnastot. Jos olet vasta aloittamassa lajiä niin se maksaa jotain 70-140€ väliltä mutta harvemmin kyllä on tullut vastaan seuraa jossa alkeis tai harraste joukkue maksaisi tuon 140. Usein täytyy ottaa myös seuran jäsenmaksu joka on about 30€.

        Ja varmasti tuossa iässä voi aloittaa. Kaverini aloitti 13 vuotiaana ja menestyi cheerissä vielä hyvin elämänsä aikana. Itsekkin aloitin 13 vuotiaana.

        Onko olemassa ryhmää joka ei kilpaile


    • MelisIsin

      Heijj!! Mä alotan Maanantaina cheerin ja pikkasen jännittää, mä oon 11w ja asun siis KERAVALLA ja meen SSC joukkueeseen (harraste) mutta voiko joku kertoa että joutui sinko ylös vai alas jos painan 39kg ja joukkueessa on siis 8-12 vuotiata👯

      • Anonyymi

        valitaan yleensä pituuden mukaan jos oot lyhyempi niin sitten nousijaksi ja pidemmät sitte pohjia tai takareita :)


    • Johannapulkki

      Hei! Ehdottomasti kaikki menkää ainakin kokeilemaan cheerleadingiä! itse harrastin 8 vuotta ja valmentanut 5 vuotta lajia, kun aloitat lajin sinun ei tarvitse osata yhtään mitään! Cheerleading sopii kaiken ikäisille ja siinä kunto kasvaa hyvin nopeasti eikä tarvitse ottaa paineita kilpajoukkueen puolesta mikäli haluaa itselleen vain harrasteen siitä.. Tarjolla on kuitenkin harrastejoukkueita eri-ikäisille. tähän lajiin rakastuu varmasti.

      • 8822882

        Oon 12v tyttö oulusta ja oon kiinnostunu cheeristä mut en oikein tiiä että viittiskö alottaa ku en osaa mitää flikkejä ja semmosia hienompia temppuja koska mua pelottaa että mun niskat menee tai jotain ku harrastan jalkapalloa ja aattelin kokeilla nyt jotain muuta lajia nii onks cheerissä vaan niiku rohkeudesta kyse?? osaan ite vaa walkoverin,käsilläseisonnan,sillan,kärrynpyörän ja sit arabialaisen. mikä on nousian ja nostajan tehtävät? ok tiiän kuitenki et nostajat nostaa sen yhen tyypin sinne ylös mut onks niil mitää muita tehtävii?? oon kauan jo halunnu alottaa cheerin (:


    • Haluanollacheerleader

      Harrastan tällä hetkellä tanssia mutta haluaisin aloittaa ensivuonna cheerleadingin. Oonko liian vanha ku oon ens syksyn 14v. Ja saaks helposti kavereita ja tarviiko olla hyvä kuntonen. Tarviiko semmosessa harrastejoukkueessa osata aluks sillee mitää ku osaan vaa kärrynpyörän, siltakaadon ja no käsil seisoo vaa seinää vastaen. Ja haittaisko vaik en saa spagaatii pohjaa. (Oon kyl ruvennu venyttelee joka päivä) kiitos jos joku auttaa.

      • cheerleader

        Et todellakaan oo liian vanha alottamaa! Alotin ite 14v ja oon nyt siis harrastan n.2v ja oon päässy jo kilpailemaa 5 kilpailut. Ja saa helposti kavereita. Kun alottaa sun ei tarvi osata mitään, eikä sult odoteta mitään erityisii taitoi. Meet vaa rohkeesti kokeilemaa ja sit jos haluut päästä kisaamaa ni kovaa treenii ja sit voit karsii kisajoukkueesee. Toivottavasti autto, vaikka oonki melko myöhässä vastaamassa!


    • Anonyymi

      Oon 11v tyttö joka haluisi aloittaa cheerin. Noh, oon alkanut harjoitella spagaattia. Plus osaan voltin trampalla ja kärrynpyörän, joka ei kyl ole mikään täydellinen. Kuperkeikka onnistuu molempiin suuntiin. Ja siis haluisin niin paljon olla nousija sitten, mutku oon 158cm ellen vähän enemmänkin ja ku mul on painoa 39kg-42kg niin mua pelottaa et oon liia painava? Pitäiskö aloittaa joku pieni laihduttaminen jotta musta vois tulla nousija jos aijon aloittaa cheerin? Harrastan siis jo valmiiks futista.

    • Anonyymi

      Cheerleading harrastus ainakin meidän nuorella maksaa kaudessa n. 1800e Treenejä neljä kertaa viikossa . Kisamatkoja, myös asusteet maksavat. Joten ei kaikista halvin harrastus siis...

    • Anonyymi

      Anonyymi, kerrothan vielä mistä seurasta on kyse? Tuskin puhut Suomessa toimivasta seurasta..
      Viimeisimpien tietojen mukaan suomalaisilla seuroilla on kisapuvut omasta takaa, sekä kisamatkoja lähinnä kerran kaudessa joskus 2, mutta toinen niistä tyyliin naapurikaupungissa.
      Kausimaksu suomalaisessa seurassa, missä tahansa päin Suomea on enimillään noin 400e riippuen siitä monesti harjoittelee viikossa. Tähän päälle lisenssimaksu, mikäli on kilpajoukkueessa, se on enimmillään noin n. 60e vuodessa, eli noin 30e kausi.
      Ainoat OIKEASTI tarvittavat varusteet on cheer kengät, näitä löytyy sitten kaiken hintaisia 60-150€ väliltä. Nää kannattaa hankkia vasta kun paikkasi joukkueessa on selvä, mm nousijalle ei oo kauheen hyvät ne kaepan cheerfulit, koska sun pohjat tulee kärsimään sillä ne kengät on terävät ku veitsi.
      Ainiin ja vakuutus... Se on joku 20e kai vuosi.. 😂

      Joten oon pahoillani jos oot ollu niin sinisilmäinen vanhempi et kaikenmaailman "tarviin tän kisapuvun omaks" ja "kyl oikeesti meil pitää olla vähintään 2 kengät yhdelle matolle ja ku mattoi on kova ja pehmee nii..." jutut on menny sulle läpi ja oot joutuu pulittaa kaiken ton....
      Mut sit taas jos olit trolli... Tässä infoa teille muruset jotka haluutte hyvän starttitietopaketin cheeristä.
      Tää on laji jossa nostetaan toisia (kirjaimellisesti ja metaforillisesti) , ei lynkata alas päin.. Paljon kavereita ja tähän jää koukkuun, se onnistumisen tunne on loistava.

    • Anonyymi

      Olen 11v tyttö pusikosta joka haluaisi todella paljon aloittaa cheerin mutta lähin paikkaamista voi harrastaa cheeriä on kahden tunnin ajomatkan päässä mutta se on intohimo mutta minkäs teet

    • Anonyymi

      Moi aloitin 6 vuotiaana cheerin ja olin noin kolme vuotta mukana nyt olen 13 ja mietin että pitäisikö aloittaa uudellen silloin pienenä osasin spagaatin ja kaikki termit asioista mutta nyt en enää osaa mitään niistä enkä saa spagaattia kaan en taivu hirveästi ja en ole enää niin hoikka kaan onko siis järkevää enää aloittaa lajia uudelleen? Se olisi kyllä mukavaa kun ei harrastusta neljään vuoteen ole ollut.

      • Anonyymi

        ei todellakaan tarvitse osata mitään kun cheerleadingin aloittaa! itse en osannut edes kärrynpyörää kun aloitin ja nyt vetelen flikkejä maalla. oon siis harrastanut muutaman vuoden ja cheerleadingissä kehittyy melko nopeasti.


    • Anonyymi

      Minua pelottaa myös että jos aloitan uudelleen cheerin noin neljän vuoden tauolta että saanko tutustuttua muihin hyvin silloin pienenä olin cheerissä kovin yksinäinen ja kun en ole yhtä hoikka kuin muut enää ja esiintyminen pelottaa myös kun minulla on oppimis vaikeuksia .

    • Anonyymi

      Uu!!!+

      • Anonyymi

        Hei kaikille jotka meinaavat tai miettivät cheerin aloitusta.
        Cheer on todella monipuolinen laji jossa oppii akrobatiaa, nostoja eli stuntteja, pyrtsejä sekä kisa joukkueissa huutoa:D.
        Tulkaa rohkeasti mukaan, pirkanmaalla on monen monta cheerseuraa.
        Toivottavasti tästä tekstistä oli apua jollekkin


    • Anonyymi

      Oon 12v tyttö ja oon ehkä aloittamassa cheerin. Haluisin jo heti kisaryhmään sillä oon harrastanut voimistelua jo noin. 8 vuotta. Mutta en tiiä uskallanko ikinä siirtyy kisaryhmään silä pelottaa että saan jonkun vakavan vamman cheeristä mutta oon siirtymässä harrastejoukkueeseen funky teamissa. Ja painan 41 kg ja oon noin 155.5 cm pitkä niin oonko mä nostaja vai nousija voiko joku kertoo???

      • Anonyymi

        Voisit olla mikä vaan nuosijat, pohja tai takari riippuu muusta stuntti ryhmästä❤️


    • Anonyymi

      tyttö harrastaa kilpacheeriä ja on 300e kausimaksu siihen päälle lisenssi, vakuutus, varusteet jotka jumalattoman kalliita (koko joukkueen siis pitää ostaa esim seuran takki joka 80e), kisamatkat ja bensakulut kun treenit 4 krt viikossa toisessa kaupungissa.

    • Anonyymi

      Minä olen itse nähnyt mahtavia cheer leeder harrastajia.

    • Anonyymi

      Moi

      • Anonyymi

        Moi


    • Anonyymi

      Olen 11 vuotias tyttö joka rakastaisi aloittaa cheerleadingin, mutta en ole varma tarvitseeko osata esim kärrynpyörä tai spagaatti yms. Venyttelen todella usein mutta spagaatti ei niin hyvin onnistu eikä kärrynpyörän tasapainoa ole eli jalat eivät jostain syystä nouse

    • Anonyymi

      Moi oon 11v tyttö ja aloitan ehkä syksyllä cheerin niin onko mahdollista kisata hyvällä tuloksella vielä ja oisinko pohja vai nousia olen nyt noin 155c.

    • Anonyymi

      Juu, ajattelinkin tässä aloittaa cheerleading harrastejoukkueessa:) Saakos siinä joukkuepaidat, jos ei ole kilpajoukkueessa?

    • Anonyymi

      Siis missä ihmeessä te asutte!? Meidän kaupungissa harrastejoukkueessa maksaa ~200€/ kausi ja kilpajoukkueessa ~1000€/ kausi ja siihen päälle vaatteet, kisat ja muut... XD

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe