Yritysrekisteri.com huijasi

jksdjlk

Perustin toiminimen, jonka tarkoituksena olisi tarjota minulle kesätöitä, kun näin taantuman aikaan ei niitä muultakaan tuntunut saavan. No lähetin paperit YTJ:lle ja muutama päivä myöhemmin sain soitin. No sain tietää pari päivää myöhemmin, että toiminimeni oli hyväksytty ja minulle oli myönnetty Y-tunnus, mutta enpä saanut tietoa kaupparekisteristä enkä YTJ:ltä vaan Yritysrekisteri.comista. Soittivat sieltä minulle ja kertoivat, että tälläinen toiminimi on hyväksytty ja halusivat varmistaa tietoni. Sitten he alkavat puhumaan, että palvelu maksaa 290 € ja menin siitä ihan sanattomaksi. En ollut tälläisestä palvelusta koskaan aikaisemmin kuulutkaan ja olenhan vielä alaikäinenkin. No sanoivat lähettävänsä papereita kotiin jne... Myöhemmin selvisi, että yritysrekisteri ei olekkaan mikään virallinen taho ja nyt olen ilmeisesti joutunut huijauksen uhriksi. Olen puhunut asiasta vanhempieni kanssa ja ilmeisesti lähtevät selvittämään asiaa, mutta mitä tässä nyt sitten pitäisi tehdä.

42

7833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytäntö

      Tässä ei mielestäni enää voine puhua huijauksesta, tämä on ennemminkin tämänkaltaisten yritysten toimintatapa. Samalla tavalla huijatuksi tulleita tulee joka päivä lisää. Kannattaa todella varmistua kenen kanssa keskustelee ja mitä tietoja antaa. Käyttävät muuten aika härskisti uusien yrittäjien tietämättömyyttä hyväksi ja keinot asian pelastamiseksikin ovat heikohkot. Nyt vain keksit miten selität ettet ole tilannut kyseistä palvelua tai todistat että sinua on huijattu.

      • paavo väätäinen

        ei se ei sanakaan näköjään auta minua tämäyritys huijasi jo vuosisitten.
        nyt soitti joku joka sanoi olevansa jostain yritysrekiseritä tai mistä en kuullut tarkkaan ja snoin heti ei mitään .nyt tuli lasku jostain purkamisesta vaikka
        luulin jo vuosi sitten että kaikki sopimukset on loppu töytyykai ottaa polisiin
        yhteyttö kun ei sinne pääse netin kautta eikä vastata puhelimeen ne ei ole
        käytössä .Pate


    • -------------------

      Jos firmasta tulee lasku, niin reklamoi, että et ole sopimusta tehnyt vaan että sinua on johdettu harhaan. Älä pelästy vaikka kuinka peloiteltaisiin. Älä hermosto, vaikka lasku siirtyisi perintäfirmalle, ilmoitat niillekin, että se on aiheeton. Yritys (eikä perintäfirma) ei voi rahojasi saada ennenkuin on oikeuden päätös. Todennäköisyys että lähtevä oikeuteen on häviävän pieni.

      • jksdjlk

        Ottaa tässä vaan päähän aivan helvitisti, kun olen 16:sta ja kehtaavat lähteä myymään mulle... Eihän mun toiminimeä ole vielä edes Kaupparekisteriin rekisteröitä, kun unohtu huoltajien allekirjoitukset laittaa. Ja mähän tosissaan luulin, että ilmoittavat vaan YTJ:stä, että nimi on hyväksytty. No onneksi faija lupas hoitaa tän...


      • yrittäjä itsekin
        jksdjlk kirjoitti:

        Ottaa tässä vaan päähän aivan helvitisti, kun olen 16:sta ja kehtaavat lähteä myymään mulle... Eihän mun toiminimeä ole vielä edes Kaupparekisteriin rekisteröitä, kun unohtu huoltajien allekirjoitukset laittaa. Ja mähän tosissaan luulin, että ilmoittavat vaan YTJ:stä, että nimi on hyväksytty. No onneksi faija lupas hoitaa tän...

        Vinkkinä vastaisuuden varalle, älä osta mitään mitä puhelimitse kaupataan. Älä laita mitään hyväntekeväisyysilmoitusta mihinkään yhdistysten tms. lehtiin, koska niistä aiheutuu sellainen soittorumba muista yhdistyksistä, ettet kerkiä mitään muuta tekemään, kun puhelimessa olemaan. Varo myös kaikkia muitakin hyväntekeväisyyskeräyksiä, niitä yleensä soittavat joulun alla.


      • myös se
        jksdjlk kirjoitti:

        Ottaa tässä vaan päähän aivan helvitisti, kun olen 16:sta ja kehtaavat lähteä myymään mulle... Eihän mun toiminimeä ole vielä edes Kaupparekisteriin rekisteröitä, kun unohtu huoltajien allekirjoitukset laittaa. Ja mähän tosissaan luulin, että ilmoittavat vaan YTJ:stä, että nimi on hyväksytty. No onneksi faija lupas hoitaa tän...

        että olet alaikäinen etkä näin ollen lain mukaan voi tehdä sellaista sopimusta joka oikeudessa katsottaisiin sinua velvoittavaksi. Ilmoita vaan yritysrekisteri.com:ille että olet alaikäinen, niin unohtavat koko homman.


      • Turisti§
        myös se kirjoitti:

        että olet alaikäinen etkä näin ollen lain mukaan voi tehdä sellaista sopimusta joka oikeudessa katsottaisiin sinua velvoittavaksi. Ilmoita vaan yritysrekisteri.com:ille että olet alaikäinen, niin unohtavat koko homman.

        Olipas neuvo - toivottavasti et jaa näitä enempää...


      • Sinnikäs1

        Mä en ainakaan pelkää. Taitaa olla toisella puolen ikävät olot...


      • sinnikäs1

        siinäpä oli selkeät ohjeet. Jippii.


    • Huggaare

      Hep... en jaksanut lukea mitä muut vastasivat, mutta itse olen hoitanut kaksi samanlaista tapausta kyseisen yrityksen kanssa. Toimi siis näin:

      1. Lähetä heille sähköpostia (ja pidä se itselläsi tallessa) jossa kirjoitat näin: "Olette myyneet minulle Yritysrekisteri.com -palvelun, jonka puhelimessa annoitte ymmrätää pakolliseksi. Minulla ei ALAIKÄISENÄ ja uutena yrittäjänä ollut tietoa tästä, ja kuvittelin sen olevan pakollinen, kuten annoitte ymmrätää. Pyydän poistamaan KAIKKI tietoni palvelustanne. En ole sopimussuhteessa kanssanne. Voitte siirtää asian perintään, mutta tulen kiistämään tilauksen kaikille tahoille."

      2. Tämän jälkeen he varmaan uhittelevat sun muuta mailitse mutta niihin ei tarvitse vastata. Voivat myös soitella, mutta sinun tulee sanoa samat asiat kuin kohdassa 1. vaikka kuinka uhkaavat, hokevat, väittävät jne.

      3. Kun aikanaan perintätoimistosta tulee perintäkirje, soita / mailaa toimistoon että heidän perimänsä velka on aiheeton. Pyydä heitä vahvistamaan sähköpotilla että perintä on päättynyt. Kun kiistät laskun, perintätoimisto ei voi jatkaa perintää.

      4. Muuta ei tarvitse tehdä. Kyseisestä firmasta on satoja rikosilmoituksia ja siitä varoitetaan monessa eri paikassa. Koitappa Googlata yritysreksiteri.com -nimellä.

      5. Tämän jälkeen sinulle tulee soitto että joku firma voi hoitaa asian että perintä loppuu jne. Tämä on tietenkin maksullinen palvelu, ÄLÄ LÄHDE SIIHEN. Edellä kirjoittamani toimenpiteet riittävät.

      • PetraJ

        Minulla sama homma, kaupittelivat ovelasti 400e arvoisen palvelun, jota ei kuulemma voi peruuttaa. Peruin sähköpostilla, mutta ei vastausta. Kiitos ohjeista, yritetään näillä mennä eteenpäin.


      • Sinnikäs1

        Kiitos, näin juuri ja nyt yritän miettiä kuin huijarifirmoja!


    • ...perustin...

      ...yrityksen, tiesin näiden alkavan soittelun. Tein nimittäin jonkin verran pohjatutkimusta ennen kuin säntäsin perustamistoimiin.

      Siksipä jätin vastaamatta kaikkiin puheluihin, jotka tulivat alkuvaiheessa. Eivät nimittäin maksavat asiakkaat siihen maalliin ole tyrkyttämässä hommia heti uudelle yrittäjälle.

      Fonecta Finderila tieto soittajasta ja takaisinsoitto, jos oli aiheellista. Useimmiten ei ollut. Joka numero muistiin eikä vastattu vaikka kuinka soittelivat.

      Euroakaan ei ole palanut turhiin rekistereihin.

      Eihän tämä enää aloittavaa auta, mutta ihan oikeasti, tehkää nyt muut per**le kotiläksyt ennen kuin aloitatte.

      • Minä Tyhmä

        Noin pitää älytä toimia. Enpä itse älynnyt, mutta olin sentään muka varuillani ja kyselin soittajilta tarkkaan mistä heidän myymässään palvelussa on kyse. Aikaa paloi ihan älyttömästi näitten "palveluntarjoajien" kanssa löpistessä. No, näin viisas mies kuin minä ei voi mennä vipuun - vai? Sittenpä soitti erään D:n puhelinmyyjä, jota taas haastattelin perusteellisesti ja kävimme sopimuksen sisällön tarkasti läpi. Harkitsin asiaa ja yllätys yllätys: tilasin "palvelun" ja tein sopimuksen! Muutaman kuukauden kuluttua tulin katumapäälle ja irtisanoin sen kirjallisesti ja pyysin vahvistuksen jonka sain ja homma on nyt ohi. Oppirahoja maksoin muutaman satasen. Joten tiedoksi yritystoimintaa harkitseville jotka tätä palstaa seuraavat: yksikään hakemistopalvelu ei tuo teille mitään lisäarvoa, niistä on pelkkää haittaa. Ne ovat googlatessa yhtä haitallisia kuin roskapostit sähköpostilaatikossa, ne pitäisi kriminalisoida.

        Ajatellaanpa että joku on kuullut firmastanne ja etsii tietoa palvelustanne googlettamalla. Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin se, että hakutulosten kärkeen tulee kaiken maailman 118, 0202, roskapalvelucom jamitä muuta paskaa tuleekaan, jokainen niistä jopa kymmeniä kertoja peräkkäin ja jos niitä klikkaat saat firman nimen ja ehkä puhelinnumeron ja katuosoitteen mutta ei taatusti ole linkkiä firman sivulle, ja juuri sitähän olet etsinyt, firman kotisivua. Nuo "palvelut" nimenomaan estävät tiedon löytämistä. Myöskään ei ole syytä haksahtaa mihinkään "hakukoneoptimointipalveluihin", jotka muka tuovat ratkaisun em. ongelmaan, samanlaista kusetusta nekin.


      • yhdyn!
        Minä Tyhmä kirjoitti:

        Noin pitää älytä toimia. Enpä itse älynnyt, mutta olin sentään muka varuillani ja kyselin soittajilta tarkkaan mistä heidän myymässään palvelussa on kyse. Aikaa paloi ihan älyttömästi näitten "palveluntarjoajien" kanssa löpistessä. No, näin viisas mies kuin minä ei voi mennä vipuun - vai? Sittenpä soitti erään D:n puhelinmyyjä, jota taas haastattelin perusteellisesti ja kävimme sopimuksen sisällön tarkasti läpi. Harkitsin asiaa ja yllätys yllätys: tilasin "palvelun" ja tein sopimuksen! Muutaman kuukauden kuluttua tulin katumapäälle ja irtisanoin sen kirjallisesti ja pyysin vahvistuksen jonka sain ja homma on nyt ohi. Oppirahoja maksoin muutaman satasen. Joten tiedoksi yritystoimintaa harkitseville jotka tätä palstaa seuraavat: yksikään hakemistopalvelu ei tuo teille mitään lisäarvoa, niistä on pelkkää haittaa. Ne ovat googlatessa yhtä haitallisia kuin roskapostit sähköpostilaatikossa, ne pitäisi kriminalisoida.

        Ajatellaanpa että joku on kuullut firmastanne ja etsii tietoa palvelustanne googlettamalla. Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin se, että hakutulosten kärkeen tulee kaiken maailman 118, 0202, roskapalvelucom jamitä muuta paskaa tuleekaan, jokainen niistä jopa kymmeniä kertoja peräkkäin ja jos niitä klikkaat saat firman nimen ja ehkä puhelinnumeron ja katuosoitteen mutta ei taatusti ole linkkiä firman sivulle, ja juuri sitähän olet etsinyt, firman kotisivua. Nuo "palvelut" nimenomaan estävät tiedon löytämistä. Myöskään ei ole syytä haksahtaa mihinkään "hakukoneoptimointipalveluihin", jotka muka tuovat ratkaisun em. ongelmaan, samanlaista kusetusta nekin.

        Niin totta!


      • Sinnikäs1
        Minä Tyhmä kirjoitti:

        Noin pitää älytä toimia. Enpä itse älynnyt, mutta olin sentään muka varuillani ja kyselin soittajilta tarkkaan mistä heidän myymässään palvelussa on kyse. Aikaa paloi ihan älyttömästi näitten "palveluntarjoajien" kanssa löpistessä. No, näin viisas mies kuin minä ei voi mennä vipuun - vai? Sittenpä soitti erään D:n puhelinmyyjä, jota taas haastattelin perusteellisesti ja kävimme sopimuksen sisällön tarkasti läpi. Harkitsin asiaa ja yllätys yllätys: tilasin "palvelun" ja tein sopimuksen! Muutaman kuukauden kuluttua tulin katumapäälle ja irtisanoin sen kirjallisesti ja pyysin vahvistuksen jonka sain ja homma on nyt ohi. Oppirahoja maksoin muutaman satasen. Joten tiedoksi yritystoimintaa harkitseville jotka tätä palstaa seuraavat: yksikään hakemistopalvelu ei tuo teille mitään lisäarvoa, niistä on pelkkää haittaa. Ne ovat googlatessa yhtä haitallisia kuin roskapostit sähköpostilaatikossa, ne pitäisi kriminalisoida.

        Ajatellaanpa että joku on kuullut firmastanne ja etsii tietoa palvelustanne googlettamalla. Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin se, että hakutulosten kärkeen tulee kaiken maailman 118, 0202, roskapalvelucom jamitä muuta paskaa tuleekaan, jokainen niistä jopa kymmeniä kertoja peräkkäin ja jos niitä klikkaat saat firman nimen ja ehkä puhelinnumeron ja katuosoitteen mutta ei taatusti ole linkkiä firman sivulle, ja juuri sitähän olet etsinyt, firman kotisivua. Nuo "palvelut" nimenomaan estävät tiedon löytämistä. Myöskään ei ole syytä haksahtaa mihinkään "hakukoneoptimointipalveluihin", jotka muka tuovat ratkaisun em. ongelmaan, samanlaista kusetusta nekin.

        Joo ei mitään puhelinsopimuksia. Itku kurkussa tämäkin puhelinmyyjä sitten vakuutti että kaikki on "laillista". Ei ole. Filosofiasta ja valtio-opista muistan tämän ja montakin asiaa: legaaalisuus ja legitiimisyys.


    • essi_f

      Siis mä en kestä, mulle kävi juuri aivan sama asia!!! En ehtinyt edes lukea kun tämän viestiketjun aloittajan kirjoituksen kun häkeillyin että jollekkin muullekkin on käynyt näin! En ole vielä saanut asiaa selvitettyä enkä tiedä mitä tehdä. Mutta laskua en maksa kun en ole mitään tilannut! Ja juuri se sama 290e!

      • Sinnikäs1

        mutta mitään en maksa minäkään. Näyttää näitä huijareita liikkuvan. Ovat taas aktivoituneet. Tiedän mistä firmasta on kyse!


    • tyhmä sää

      hei toi on niin kusetusta niiden palvelu perustin just ittelleni toiminimen ku tarttin sellasen ku en voinut oman yritykseni kautta laskuttaa omia tekemisiäni kaikkea. Sain soiton sitte tuol ja en kuunnelllut muutakun et jotain paskaa se seitti siel ja sanoin et lähetä lasku niin katson ja sitten paaskannan syliin jos ei kiinnosta ja heti kun olin katsonut laskua niin huomasin puutteellisa tietoja. Paskaa saa aina myydä!!!!

      • kessulauri

        Vai sanoit: "Lähetä lasku" Oi voi voi voi. Etkö vieläkään oppinut mitään näistä kirjoituksista!
        Seuraava vuosi sinulta meneekin sitten tuon sotkun selvittämiseen. Saivat taas yhden kiikkiin...


    • irma.wendelin

      Joo se kyseinen firma oli varmaan Suomen backup invest OY. Ne on aloitellut taas täällä Turun seudulla.Jouduin uhriksi, mutta en ole maksanut mitään. Aikaa ja energiaa vaan kuluu huijareihin!

      • Hemuxix

        Täällä taas yksi jymäytetty. Suostuin mairittelevan puhelun päätteeksi webinfon
        asiakkaaksi. Melko heti tajusin mistä on kysymys. Laskun tultua peruin palvelun
        annetun valitusajan puitteissa. Nyt sitten taistelen perintätoimiston kanssa
        asiasta. Ilmeisesti yrittäjällä ei ole minkäänlaista oikeusturvaa.
        Kuluttajahan voi perua minkä tahansa kaupan mitenkään perustelematta.
        Onko kellään kokemuksia asian "loppuun saakka viemisestä" eli onko perintä-
        toimisto vienyt saatavia raastupaan asti?


    • Ei numeroita

      Voi kun te ootte tyhmiä kun laitatte puhelinnumeroita yrityksen perustamispapereihin. Minä en laittanut eikä yksikään ole soittanut!

    • Tyhmä olet

    • ..

      Kannattaisi opetella sanomaan ei tai olemaan sanotta yhtään mitään, 99% näistä "tilauksista" syntyy kun asiakas itse ei osaa sanoa ei. Ollaan vaan liian kohteliaita ja siitä kärsitään.

      Kun alusta alkaen ei ole mitään sitoumuksia tehnyt niin luuri kiinni, siinä on paha vedota nauhoituksiin jos puhelun kesto on 2 sekunttia.

      Mikä tahansa aiheeton lasku reklamoidaan kirjallisesti.

      • jepulisss

        Aiheetonta laskua ei tarvi reklamoida. Siitä kannattaa kyllä ilmoittaa poliisille.


      • ..
        jepulisss kirjoitti:

        Aiheetonta laskua ei tarvi reklamoida. Siitä kannattaa kyllä ilmoittaa poliisille.

        Eli mielestäsi aiheeton lasku saa olla pöytälaatikossa ja rikosilmoitus riittää? Eipä ihme jos firmalla trattaa pukkaa ja homma menee nurin, niiden oikaisemiseen menee vuosia eikä ne tiedot sieltä ikinä katoa.


    • t-yhmä

      Näitä aina joskus lueskelen ja mietin kuinta tyhmiä ihmiset on.. onhan se nyt selvä jos menet puhelimessa jotakin yrittäjänä tilaamaan ja tietyt kaupan ehdot siellä täyttyy niin tilaus on sitova ja siitä saa itkeä poliisille vaikka kuinka mutta ei siitä hyötyä ole.
      Itse en tilaa koskaan puhelimessa mitään ihan sen takia ettei tule ongelmia.
      Tuossa kun oli mainintaa puhelun kuuntelemisesta niin pyydä että saisit kuunnella sen kauppa puhelun, siitähän sä saat selville ootko tilannu mitään :)
      Kun ens kerralla joku soittaa sulle niin kysy heti oletko myymässä, soittajan on ilmotettava asiansa puhelun alussa ja jos on myymässä niin luuri kiinni.

      Ei se sen vaikeampaa ole :)

    • Yrittäjä

      Soittivat Suomen Yritysrekisteristä (SYR) hetki sitten ja varmistivat yritykseni tiedot ja kaveri totesi puhelimessa:

      "Eli varmaankin jatketaan myös vuodelle 2013, eli lasku "sata jotain euroa" tulee ensiviikolla..."

      Olin hiukan ymmälläni ja kysyin, että "eihän tämä ole kaupparekisteri, eli eihän tämä ole pakollinen?" Hän vastasi, että "ei ole pakollinen". Sanoin, että "ei olla kyllä aikaisemmin maksettu". Hän sanoi, että "Oletko aivan varma, koska tietonne kyllä löytyvät tästä rekisteristä?". Sanoin, että "kyllä, kiitos soitosta ja näkemiin!".

      Meinasin sanoa pahasti, koska vaikkakaan toiminta ei virallisesti ole huijaamista, niin moraalisesti se menee huijauksen puolelle. Monet yritykset menevät lankaan, koska puhelimessa henkilö antaa kuvan pakollisesta rekisteristä johon asiakasyritys jo kuuluu, vaikka todellisuudessa kysymys on vapaaehtoisesta rekisteristä, johon asiakasyritys ei kuulu. Tein asiasta ilmoituksen kuluttajavirastoon, vaikkakaan en ole ihan varma onko kuluttajavirsto oikea taho asian käsittelyyn.

    • rahastusta.

      Hei.
      Onko kukaan vahingossa avannut Iltasanomien sivulla olevaa mainosta ,
      jossa sellainen "yritys " kuin Autoarvio.com tarjoaa palvelujaan "Aloita nyt"
      näppäintä painamalle. Samalla siotudut 68€ maksavvaan ns. "sertifikaatti"
      todistuksen tilaukseen autosiarvioinnista ja laskuun.
      Yritys- ekäi ly numeroa löydy laskusta.
      Lasku lähetään Tallinnasta ja maksun saaja on Lauritz Business Factorin TM
      ( LBF Services OY).
      Jos löytyy jotain tietoa tämän viestin lukijoilla, niin ottaisin tiedon mielihyvin
      vastaan.

      • Virolaiset konnat

        Tein juuri rikos ilmoituksen poliisille, Valituksen kuluttaja asiamiehelle sekä Valituksen EU :n kuluttaja Virastoon. Tuli Vastaus että Laskua ei saa maksaa vaikka on laitettu ulos ottoon sillä Virosta toimiva huijjari halutaan suomeen oikeuteen.Autonarvio.co huijarilla ei ole puhelinta, ei katu osoitetta joten hankalaa on.aotonarvio.com on alkujaan Malesiasta ameriikkaan matkannut huijjaus nyt se on ollut jo lähes vuoden Virossa.autonarvio.com on tyyppillinen Virolainen rikollisporukka joka lähettää kolmen viikon päästä kun on erehtynyt painamaan netissä nappia laskun mukana on joitain esitteitä monistettuna joilla ei ole mitään tekemistä sillä mitä mainos lupaa pohjoismaitten parhaat asiantuntijat mutta huijjauksessa ei auton arvioinnissa.Kuluttaja asiamies on oikea paikka tehdä ilmoitus ja heti tähän: [email protected], myöskin rikos ilmoitus Poliisille sekä Eu .n kuluttaja virastoon, kaikki voi hoitaa netissä.


    • Hei!
      Taas on keräyskirjeitä lähettänyt YRITYSREKISTERI.COM. Sopimuksen purkukuluina pitäisi laskun mukaan maksaa 350€ ALV. Todella huono huijaus, kun yrityksestäni olevat tiedotkin ovat kaikki väärin. En tiedä, mistä ovat kopioineet. Nyt on saatava vain lakimuutos että tälläiset "KUSETTAJAT" joutuvat jo ensimmäisestä huijauslaskusta oikeuden eteen.

    • yrittäjä

      Jaahans, näitä tulee muillekin.
      Hauskasti ilmoitetaan, että Myyjä on "Sopimuksen purku".
      Tuote "Purkukulut"
      Tuo purkaminen ilmisesti kestää vuoden kun ovat laittaneet tilauspäivän ja päättymispäivänkin.

      Ketuttaa tämmöset.

    • Vironrikolliset

      Rikos ilmoitus Poliisille,Valitus kuluttaja asiamiehelle, valitus EU :n kuluttaja neuvostoon.Siinä tärkeimmät.Näitä huijjareita pomsahtaa virosta kuin täitä patjasta romaniasta.

    • Keikka Eikka

      Yritysrekisteri.com
      purkukulut 3.8 2006-10.3 2014 veroton summa 350 alv
      asiakaspalvelu 0600-955559 25e/min sis.alv
      KAIKKEA PASKAA SITÄ KEHDATAAN LÄHETTÄÄ
      En maksa on vielä tullut firman 4 vuotta vanhaan osoitteeseen Firman vanhalla nimellä. Tilitoimistosta tuli myöskin sähköposti että huijauslasku
      Huomenissa poliisiasemalla kyselemään että saiskohan ja mitä kautta tämmösiä edesvastuuseen. Itte jo vanha kettu näitten kusettajien kanssa kun tarjoovat mitä hyvänsä ni luuria korvaan, Mutta sääliksi käy niitä jotka näihin lankeavat

    • Senioriyrittäjä

      Vein asian heti Poliisille joka soitti firmaan että jos ei peruuteta niin täältä tulee petossyyte. Homma toimi nyt ja 2 kertaa aikaisemminkin jo vuosia aikaisemmin. Tällä kertaa sanoin jyrkästi että en osallistu mihinkään ja löin luurin korvaan mutta silti tuli lasku joka ilmeisesti poliisin toimesta kuitenkin peruuntui kun mitään ei ole kuulunut. kop kop koputtaa kovaa puuta eli päätä

    • HullujaOnMonenlaisia

      Pitäähän huijarinki saada palkka,jotenki, vaikka huijaamalla.

    • fgdfgdgf

      Saa nähdä saadaanko näitä SYR / ENDORA Oy huijareita ikinä kuriin

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe