Miten saan sixpackin nopeesti?

maria94

Oon 15v 169/57. NYt kun on kesäloma ois aikaa alottaa treenaa kunnolla vatsaa ja tietenki muitakin lihaksii. Punttiksella käyn 2-3 kertaa viikossa ja kotona oon välil vähän treenannu. On ne vatsalihakset ihan/aika hyvässä kunnossa mutta ei vaan oikee näy. Ylävatsas näkyy kyl raja mut siihe se sit jääki. pitäs saada se sixpack näkymään. Alavatsassa sellanen pieni pömppis et estää lihaksii näkymäst. Miten sen sais pois? Ja sit jenkkakahvat kans haluisin pois, ideoita? Silleen et kehtais mennä uimaa.

39

4983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Personal Trainer_M30**

      Reipasta liikuntaa, missä hiki lentää että saat kulutusta nostettua. Nykyään sun ikäiset tytöt hengailee vaan ostareilla tms röökiä vedellen ja käyden mäcissä, ei ihme että perseet levenee ja makkaroita tulee. Kylmä totuus. :(

      Salilla lyhyillä sarjatauoilla (1min) sarjat läpi liikkeestä toiseen. Terveellistä sapuskaa ja herkut pois. Kerran kuussa vaikka namupäivä, jos oikeesti haluat tuloksia. Treenimäärän voit kasvattaa aina kuuteen päivään viikossa. Alota maltillisemmin. Harrasta kaikkea mikä vaan kiinnostaa.. Käy uimahallissa vaikka aluksi jos et kehtaa rannalle mennä. Kävely, juoksu, pyöräily, rullaluistelu. Kokeile kaikkea ja yritä löytää joku uusi harrastus, mistä vois tulla jopa elämäntapa. :) Kavereiden kanssa käyt potkimassa palloa, korista, sählyä tms, eiköhän tytöt noitakin vielä harrastele :D Noilla sun mitoilla ei kyllä kauheasti ole ylimääräistä, kuhan syöt kunnon kotisapuskaa ei valmis mikroruokia/pikaruokia tms ja liikut paljon niin makkarat lähtee itsestään. Ei kannata sen enempää stressata tossa iässä vielä. Mitään paikallista rasvanpolttoa ei ole, eli se lähtee sieltä mistä lähtee, v-mäisestä paikasta viimeisenä.

      Vatsalihakset kehittyy yllättäen raskailla painoilla suht lyhyillä toistoilla, toki välillä voi tehdä pitkiä sadan toiston maratooni sarjoja vaihtelun vuoksi, mutta jos teet lisäpainoilla tai koneessa painoilla niin tee noin 10-15 toistoa silleen että se 10-15 toistoa mikä tulee on ihan maksimi mitä saat hyvällä tekniikalla ja vaikkapa 3 sarjaa per liike. Pari liikettä per kerta. 2-3krt/vkossa riittää eri päivinä. Esim. Vatsarutistus koneessa silleesti että jännität vatsan ja teet rutistuksen ala-asentoon ja sitten nouset takaisin ylös koko ajan vatsaa jännität mutta negatiivinen vaihe hitaasti. Hengitys pitää oppia. Normaali vatsa penkki samanlailla eli jos se on sellainen -> \ jalat tulee ylös tuohon ja nostat vatsoilla itsesi ylös ja lasket alas niin... Ylösmeno rivakasti vatsaa jännittäen ja alastulo hitaasti vatsaa jännittäen. Vatsaa kuten muitakin lihaksia pitää treenata pitkällä liikeradalla, eli älä tee mitään nykytyksiä vaan kokopitkä liike. Keskity puhtaaseen suoritukseen eikä määrään. Saat paremmin tuloksia. :) Alussa ei ton kulman tartte olla niin jyrkkä. Sit kun menee helposti noi toistot/sarjat niin jyrkennä kulmaa ja ota lisäpaino vatsalle halutessasi. Treenaa koko kroppaa eri liikkeillä n. 10 toiston sarjoilla niin kokonaisuus näyttää sitten hyvälle. Pojat kyllä tykkää. :P Saliohjaaja opettaa liikkeitä kyllä. Toivottavasti innostut jostain harrastuksesta, yksi nuori sielu olisi pelastettu. :D

    • Fitmama

      Terve,

      Kaikilla meilla on six-pack (toisilla enemman treenattu), mutta lihakset eivat nay ennen kuin rasvaprosentti on tarpeeksi alhainen, naisilla alle 15%.. tiedan kokemuksesta!
      Tsemppia treeniin!

    • mikkkkkko

      auttaa lihasten kehittymistä.

    • slkdshc

      jos et noilla mitoilla kehtaa mennä uimaan, ongelma on ihan muualla kuin sixpackin puuttumisessa!

      Jatka vain siellä kuntosalilla käymistä ja liiku muutenkin, mutta jätä se oman kropan vahtiminen ja peiliin tuijottelu vähän vähemmäksi. Ympärilläsi on kesä täynnä kaikenlaista kivaa, älä hukkaa toisarvoisiin juttuihin!

      • Anonym

        Se, että esimerkiksi keskimääräinen suomalainen on liikalihava ei tarkoita että on ok olla lihava. Nuo mitat ovat kieltämättä aika rajamailla lihavuuden kannalta, varsinkin noin nuorelle tytölle. Siitä viitisen kiloa pois, niin uskon six packin tulevan esille ilman mitään miljoonia vatsalihasliikkeitä.

        Tosin toinen kappaleesi oli erittäin järkevä. Jos ei ulkonäöstään suuremmin välitä, on tuo ohje kullan arvoinen. Muutenkin kannattaa nauttia elämästä liikoja stressaamatta!


      • Taas kerran...
        Anonym kirjoitti:

        Se, että esimerkiksi keskimääräinen suomalainen on liikalihava ei tarkoita että on ok olla lihava. Nuo mitat ovat kieltämättä aika rajamailla lihavuuden kannalta, varsinkin noin nuorelle tytölle. Siitä viitisen kiloa pois, niin uskon six packin tulevan esille ilman mitään miljoonia vatsalihasliikkeitä.

        Tosin toinen kappaleesi oli erittäin järkevä. Jos ei ulkonäöstään suuremmin välitä, on tuo ohje kullan arvoinen. Muutenkin kannattaa nauttia elämästä liikoja stressaamatta!

        Vaikka kyseessä onkin vasta 15-vuotias, jolla pituuskasvu voi olla vielä kesken niin silti painoindeksiä voisi pitää suuntaa antavana. Ja aloittajan painoindeksi on 20! Lievän lihavuuden rajana pidetään vasta lukua 25.

        On se kumma kun nainen ei saisi näyttää naiselle, ja jo kasvuikäisenä pitäisi se naisellinen kehitys pysäyttää tavoittelemalla epärealistisia rasvaprosentteja joissa ei kuukautisista enää tietoakaan...


      • - - - - - -
        Taas kerran... kirjoitti:

        Vaikka kyseessä onkin vasta 15-vuotias, jolla pituuskasvu voi olla vielä kesken niin silti painoindeksiä voisi pitää suuntaa antavana. Ja aloittajan painoindeksi on 20! Lievän lihavuuden rajana pidetään vasta lukua 25.

        On se kumma kun nainen ei saisi näyttää naiselle, ja jo kasvuikäisenä pitäisi se naisellinen kehitys pysäyttää tavoittelemalla epärealistisia rasvaprosentteja joissa ei kuukautisista enää tietoakaan...

        Oletko itse joku anorektikko vai onko sinulla muuten vain kehonkuva täysin vääristynyt? Noilla mitoilla aloittaja ei ole lihavaa nähnytkään!

        Ei kannattaisi kirjoitella tuollaisia, etenkin kun aloittaja on ikänsä puolesta epävarmassa iässä eli oma identiteetti vielä haussa. Onko ihme, jos nuoret tytöt eivät ole ulkonäköönsä tyytyväisiä, kun ulkopuolisten kommentit ihan normaalimittaisillekin ovat tuota luokkaa.


      • ahahahaha
        - - - - - - kirjoitti:

        Oletko itse joku anorektikko vai onko sinulla muuten vain kehonkuva täysin vääristynyt? Noilla mitoilla aloittaja ei ole lihavaa nähnytkään!

        Ei kannattaisi kirjoitella tuollaisia, etenkin kun aloittaja on ikänsä puolesta epävarmassa iässä eli oma identiteetti vielä haussa. Onko ihme, jos nuoret tytöt eivät ole ulkonäköönsä tyytyväisiä, kun ulkopuolisten kommentit ihan normaalimittaisillekin ovat tuota luokkaa.

        siis naisilla rasvaprosentti pitäisi olla alle 15 jotta sixpäkki näkyisi? itselläni se on tasan 15, mutta saan sen näkymään vain jos jännitän vatsalihaksia(14v, 170cm/55kg). eli, näkyisikö sixpäkki jos saisin rasvaprosenttia laskemaan yhden prosentin?


      • been there, done that
        ahahahaha kirjoitti:

        siis naisilla rasvaprosentti pitäisi olla alle 15 jotta sixpäkki näkyisi? itselläni se on tasan 15, mutta saan sen näkymään vain jos jännitän vatsalihaksia(14v, 170cm/55kg). eli, näkyisikö sixpäkki jos saisin rasvaprosenttia laskemaan yhden prosentin?

        Hei!
        Jos naisen rasvaprosentti on alle 15, jäävät yleensä kuukautiset vähitellen pois, sillä hormonitasasapaino järkyy, eikä kroppa voi hyvin.
        Jos nuorena (alle 20-vuotiaana) laihduttaa liikaa, luustokin haurastuu.

        Hyvin nuorella ei ole vielä stressiä painosta, jos painoindeksi on 20-25.
        13-18 vuoden iässä paino vaihtelee luonnollisesti paljonkin.

        Se oikea stressi tulee yleensä ympäriltä, lehdistä, malleista, kavereista ja omasta päästä.

        Älkää hei, nuoret, taikka vanhemmatkaan naiset alkoako leikkimään painonpudotuksen tai rasvaprosentin kanssa.

        Sain itse päähäni 17-vuotiaana, että minulla oli pari kiloa ylimääräistä ja lopulta olin laihduttanut 12 kiloa. Ei ollut elämä kivaa, kaverit jäi, kun piti keskittyä vain omaan kroppaan. Oli pakko tehdä sitä ja tätä ja liikkua, liikkua, liikkua.

        Joten, hei tytöt, relatkaa. Tuo eka personaltrainerin neuvo oli ihan hyvä. Kunhan siitä ei tule raamattua, jota on PAKKO noudattaa.

        Ja lupuksi kantsii muistaa sekin, että kaikilla samanpituisilla ei ole samaa ihannepainoa. Näytin itse aika karsealta vaateripustimelta, onneksi minulla oli rohkeutta lopettaa ajoissa.


      • germanman
        been there, done that kirjoitti:

        Hei!
        Jos naisen rasvaprosentti on alle 15, jäävät yleensä kuukautiset vähitellen pois, sillä hormonitasasapaino järkyy, eikä kroppa voi hyvin.
        Jos nuorena (alle 20-vuotiaana) laihduttaa liikaa, luustokin haurastuu.

        Hyvin nuorella ei ole vielä stressiä painosta, jos painoindeksi on 20-25.
        13-18 vuoden iässä paino vaihtelee luonnollisesti paljonkin.

        Se oikea stressi tulee yleensä ympäriltä, lehdistä, malleista, kavereista ja omasta päästä.

        Älkää hei, nuoret, taikka vanhemmatkaan naiset alkoako leikkimään painonpudotuksen tai rasvaprosentin kanssa.

        Sain itse päähäni 17-vuotiaana, että minulla oli pari kiloa ylimääräistä ja lopulta olin laihduttanut 12 kiloa. Ei ollut elämä kivaa, kaverit jäi, kun piti keskittyä vain omaan kroppaan. Oli pakko tehdä sitä ja tätä ja liikkua, liikkua, liikkua.

        Joten, hei tytöt, relatkaa. Tuo eka personaltrainerin neuvo oli ihan hyvä. Kunhan siitä ei tule raamattua, jota on PAKKO noudattaa.

        Ja lupuksi kantsii muistaa sekin, että kaikilla samanpituisilla ei ole samaa ihannepainoa. Näytin itse aika karsealta vaateripustimelta, onneksi minulla oli rohkeutta lopettaa ajoissa.

        itse olen vasta täyttänut 13v ja olen 175cm pitkä ja 59,6kg painava ,ja mietinkin tässä viel miten saan sixpacin


      • germanman
        germanman kirjoitti:

        itse olen vasta täyttänut 13v ja olen 175cm pitkä ja 59,6kg painava ,ja mietinkin tässä viel miten saan sixpacin

        OISKO IDEOITA MITEN SAAN SIXPACK:IN


      • 18
        germanman kirjoitti:

        OISKO IDEOITA MITEN SAAN SIXPACK:IN

        kävelet sinne siwaan ja otat sixpackin kainaloon, nopein tapa !


      • hoohoijjaa
        18 kirjoitti:

        kävelet sinne siwaan ja otat sixpackin kainaloon, nopein tapa !

        tollaset p4ska jutut voi jättää sanomatta (:


    • jokutyypppppppppiii

      onko lihava jos on 13v 155cm pitkä ja painaa 51kg ?? mietin tässä vaan vähän kaveriani

      • 27

        Juu olet läski ! Suomi on täynnä tollasia ylipainoisia kuin sinä. parin viikon vesipaasto heti nyt alkuun. Kun painat 40 kiloa voit pikkuhiljaa aloittaa porkkanan syönnin !


    • nuorinainenitsekkin

      Täälläpäs käy hyvin paljon nuoria, kyllä minua ainakan ulkopuolisena huolestuttaa todella paljon nähdä että 15 vuotiaat tulevat tänne kyselemään sixbäckistä..

    • samakuinedellisessä

      ja miten ihmiset heille vastailevat täällä...alentaa varmasti tsetuntoa kun on valmiiksi jo epävarma.

    • ._pärtsy_.

      Heippa, olen 14 vuotias ja olen noin 160 ja painan noin 54 olenko liian lihava? haluaisin saada jenkkakahvat pois ja ois se sixpack ihan kiva..miten saan tuloksia nopeasti? harrastan liikunta, mutta en syö kunnolla mutta senhän ei pitäisi tähän liittyä..kiitos neuvooista

      • kysynvaaa

        onks ton kokosil ees jenkkakahvoi? O___o


    • Zepper

      Minun mielestäni sinä et ole liian lihava.Oikealla ruokavaliolla saa tuloksia. Esim. Kasvisruokavalio vaikuttaa paljon. Pidä rasvaprossa alhaalla ja treenaa. Itse juon ammuisin n. 5-10 dl vettä, puolen tunnin tauko ja syön sitten aamupalan, kevyen pirtelön. (Mustikkaa, banaania yms. sekoitan tehosekoittimessa.) Itse tässä nyt koitain jotain vatsalihaksia saada näkyviin...

      • i love fitness <3

        mistä sä muka kaiken proteinin saat ? ;o

        ite oon 14 (160 cm & n 56 kg ) , en edes punnitse itseäni sillä tiedän että se sais mut miettimään oonko läski . oon aina ollu lihaksikas ja vasta nyt oon huomannu kuinka se auttaa mua jaksamaan . ennen häpesin sitä , että mulla oli lihaksikkaat jalat tai habaa enemmän kun muilla tytöillä.

        tottakai tän ikäsenä miettii onko ruma vai kaunis ja onko liian pienet tissi ja perse tai hylätäänkö mut kerron että en tykkää syyä mäcissä tai että en oo ikinä polttanu tai juonu ja mä voin kokemuksesta kertoo että ei hylätä ! oon löytäny mun oman jutun ja siihen mä täällä haen vinkkejäkin eli fitnekseen ! joten tytöt lakataan laihuttamasta jo tänään ja ollaan oma itemme ;)

        elä normaalia elämää, nuku hyvin, syö terveellisesti ja jätä röökit ja alkoholi myöhemmäks, liiku omaks iloks pari kertaa viikossa niin että hikoot oikeen kunnolla ja keskity siihen mistä tykkäät ja mitä haluut tehä :)

        korjatkaa jos oon väärässä !


      • asdgfqoefuhd
        i love fitness <3 kirjoitti:

        mistä sä muka kaiken proteinin saat ? ;o

        ite oon 14 (160 cm & n 56 kg ) , en edes punnitse itseäni sillä tiedän että se sais mut miettimään oonko läski . oon aina ollu lihaksikas ja vasta nyt oon huomannu kuinka se auttaa mua jaksamaan . ennen häpesin sitä , että mulla oli lihaksikkaat jalat tai habaa enemmän kun muilla tytöillä.

        tottakai tän ikäsenä miettii onko ruma vai kaunis ja onko liian pienet tissi ja perse tai hylätäänkö mut kerron että en tykkää syyä mäcissä tai että en oo ikinä polttanu tai juonu ja mä voin kokemuksesta kertoo että ei hylätä ! oon löytäny mun oman jutun ja siihen mä täällä haen vinkkejäkin eli fitnekseen ! joten tytöt lakataan laihuttamasta jo tänään ja ollaan oma itemme ;)

        elä normaalia elämää, nuku hyvin, syö terveellisesti ja jätä röökit ja alkoholi myöhemmäks, liiku omaks iloks pari kertaa viikossa niin että hikoot oikeen kunnolla ja keskity siihen mistä tykkäät ja mitä haluut tehä :)

        korjatkaa jos oon väärässä !

        väärässä et ole kyllä (: itekki nimittääin oon 14 kohta 15. ja polttelen tosi harvoin kuukaudessa ehkä 5 kertaa ja juon melkee joka toinen viikon loppu,,,tiiän ei tee hyvää mutta vähennän koko aja,,yritän aineki


    • haluttaa laihduttaa

      Moro!

      Olen 16v poika ja olen 183cm/91,5kg
      Minulla on myös suht hyvin lihasta ja ainakin lääkärin mukaan "raskastekoiset" luut. Olen itsekin huomannut, että minulla on paljon isommat nivelet kuin isälläni, mutta läskiäkin loytyy ja siksi mahani on ihan kaljamahan näköinen ja on alkanut kyrsiin tuo pallo tuossa mahalla ja "manboobsit" myös, kun töröttävät joka paidan läpi. Esittelystä kysymykseen: Miten saisin suht nopeasti pudotettua painoani ja mikä olis tehokkain keino noihin "tisseihin"? Olen laskeskellut että jos saisin 10-20kg painoa pois niin sitten olisin jo todella tyytyväinen ulkonäkööni. Toki sixpackkikin houkuttelisi, mutta jos nyt ensin koittais saada painoa alaspäin. Kiitos jo etukäteen vastauksista. :)

    • sixbacktyttö

      Hei! Olen 17, kohta 18 vuotta ja olen 161cm pitkä ja painan 45 (tyttö)
      Sixpackkiä haaveillessa! Mistäköhän pitäis alottaa? :)

      • Treenihullu96

        Ensinnäkin olen samanikäinen ja painan 50 mutta eikös 45 ole jo vähän liian vähän?aloitat vaan treenaamaan, jos painat noin vähän eikä ole ylimääräistä rasvaa vatsan kohdalla


    • eightpack

      Itelläni tulee helposti vatsalihakset näkyvii (viikon harjottelulla) vaikka en ny iha kaikista ahkerammi teee : D mut iha perus vatsoi teen sille et ei nouse kokonaa ylös, vaan et lapaluut nousee ja sit taas alas (: sitte silleee et käyt kyynärpäidäiden varaa mahallee (kyynärpäistä alaspäi, lattiassa) jos tajusitte : D sit nojaat taakse päi, ala selkä vaa koskettaa lattiaa sit nostat jalkoja HIEMAN ylös, ja rupeet heiluttaa kumpiaki jalkoja puol kaaressa :D hitsi ku ei muista liikeen nimee mut..jos tiiät ketchup laulun missä kädet menee silleee toistesa päälle : D nii teet jaloilla samalla tavalla suunnillee ;D rankka liike mut toimiii! (::

      • eightpack

        kyynärpäiden varaa SELÄLLEE siis ;D ei mahallee


    • MammaKdkdkldld

      Hei. Oon 21 vuotias 155/50 nainen, oon muuten todella tyytyväinen itseeni kunhan tästä vähän kiinteytyis. Harrastan joka päivä jotain liikuntaa (zumbaa 1h ja vähintään 200 vatsalihasta ja käsipainojen kanssa joitain liikkeitä päivittäin) sit käyn muutamana päivänä tunnin lenkillä ja sit muu satunnainen liikunta ( uinti, luistelu ym) Mutta miten sais vartalon timmimmäks? Tiedän kyllä perusasiat ruoka/liikunta ja herkkut ei ole mikään ongelma koska en pidä niistä.

    • chiippari

      olen 14-vuotias 165 cm pitkä ja painan 48 kg olenko ylipainoinen??? harrastan cheeriä ja liikun ulkona joka päivä koirani kanssa. treenaan vatsoja ja sun muita liikkeitä joka ilta. syön aika monipuolisesti muttä vähän. tykkään kuntoilla ja pitää huolta vartalostani.kaverini haukkuvat minua välillä anorektikoksi mutta kiellän sen aina koska se tuntuu enemmän loukkaukselta kun kohteliausuudelta.!! joku vastaa kiitos:)

    • ...

      oot hei vitun läski paska (: MUT IHAN OIKEESTI ETTEKÖ TE ITE NÄÄ PEILISTÄ OOTTEKO LIIKALIHAVIA TAI EIKÖ TERVEYDENHOITAJA SANO ? ja jos ahistaa nii likkukaa enemmän ei se läski valittamalla lähde

    • -,-----

      YKS SANA: vittu

      • LoL

        Nimenomaan. Koko viestiketju tänynnä jotain'' moi on 14 vuotias poika ja haluun sixpacin miten sen saa???''. Kyselevät täällä ihan ku odottas jotain todella helppoa treenimuotoa, '' juokaa cokista 3 litraa päivässä nii sixpack tulee viikossa''.
        Se on vaa kovaa treeniä eikä se sixpack tule edes kuukaudessa esiin jos on hieman rasva kerrosta.


    • apua kiitos

      oon 14 170 harrastan säbää ja urheilen paljon mut silti on hirveet raskausarvet mahas ja pepus ! sixpackin haluun mutku oon liian nuori menee sallille nii mitä likkeit vois tehä päivittäin ja kuinka nopeeta ja pitkäkestost lenkkien pitäis olla ?

      • Joku?

        Moi! Minusta lenkkien pituus ei sixpackiin hirveästi auta. Lenkit auttaa kasvattamaan jalka/pohje-lihaksia :) Suosittelen tekemään vatsalihaksia ja punnerruksia, mutta aloita pienillä määrillä ja ala vähitellen tekemään enemmän. Aloita vaikka 30 vatsalihaksesta ja 10/15 miestenpunnerrusta, jos et ole ennen tehnyt paljoa :) Katso tämä video: http://www.youtube.com/watch?v=vkKCVCZe474


    • Joku?
    • NeA333

      Itsekin haluaisin sixpackin vaikka olen 12vuotta.Itsekin käyn joskus punttiskalla kavereitten kanssa,mutta tosi harvoin :( mutta aina kun on kaveri niin menen punttiskalle :) ja onnea sulle :)

    • tuntematon3

      Pitäisikö sixpackin näkyä vaikka ei jännitä lihaksia?

      • ÆÛÏ Đ Ø ÊŦŸÛ

        Ootko pikkasen idiootti?:DDD tottakai ne näkyy ilman että jännittää jos sulla on sixpack


      • ้้k

        Näkyy ilman että kännittää...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe