honda shadow ostovinkkejä

hondako??

moi!olisi tarkoitus ostaa ensikesäksi shadow,mitä pyörästä olisi hyvä tarkistaa ostaessa?onko pyörässä mitä tyyppivikoja?kone kai pitäisi olla aika luja?mitenkä 600 jaksaa mennä maantiellä?pyörä tuntuisi omaan käteen käypäseltä,näin ensipyöräksi 10 vuoden tauon jälkeen.onko osat kalliita,entä vakuutus?kylläpäs tuli kysymyksiä,no jos joku viitsisi vastata!

17

3763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lappeenmies

      Kaupoille vaan Vanhemmat vuosimallit halpoja Monessa vain parikymmentä tonnii ajettu
      Ittellä -92 vm ajettu 230 000 km No broblems Jotku anturit menny sähköpuolelt Kytkinlevyt uusittu keulan laakereiden kans 150 000 km Muute kestäny hyvin Saa tarvike himmeleitäkin helposti ja helppo rakennellakin SUOSITTELEN

      • honda ukko

        mulla on 1996 ja 7563 km ajettu eikä uutta häppee kivaa ja kuulemma kestävä itte oon 62v ja sopii mulle ja nuoremmillekin oikein hyvin honda Ukko porvoosta


    • Sklibo

      Itsellä on tosin vuosimallin -88 1100 kuutioinen. Sen verran rauhallinen pyörä että sopii hanskaan heti, vaikka 10 vuotta on mennytkin edellisestä pyörästä. Tyyppivioista en tiedä.
      1100:ssa on kaksi varsin hyvää puolta: 1) nestejäähdytys ja 2) kardaaniveto.

      Pyörällä on nyt kurvattu 40t mailia. Mitäkö olen tehnyt sille? No tässä listaa:
      - iskarit taakse ja uudet jouset, stefat ja öljyt eteen
      - jännitteensäädin uusittu
      - tankin paikkaus
      - huolloissa normaalisti vaihdetut osat

      Sitten olen vaihtanut seuraavaa, jotka johtuivat edellisten omistajien "tuunailuista":
      - alkuperäiset äänenvaimentajat; edellinen omistaja poraillut reikiä vaimentimiin jne. Alkoi v***uttamaan jatkuva pauke ja räminä
      - satuloiden korotus; oli poistettu täytteitä ja varsinkin kyytiläisen satulasta, josta seurauksena oli että takanaistujan jalat olivat älyttömässä kulmassa että jalat puutuivat nopeasti
      - eteen alkuperäisvilkut; stonga vaihdettu leveämmäksi, joten kulmat muuttuivat ja alkuperäiset eivät enää käyneet, koska ne olisivat osoittaneet taivaalle ja tämän vuoksi asennettu typerän pienet pisaravilkut. Itse korjailin tilalle ostamiani ja nyt istuvat.

      Muuten pyörään olen ollut todella tyytyväinen. Tehtiin viime vuonna reissu Ruotsin ja Tanskan läpi Koblenzin lähelle Saksaan. Sieltä Prahan, Berliinin, Sassnitzin, Karlskronan ja Tukholman kautta kotiin. Prahasta takaisin kaksi päällä. Eli hyvin toimii matkapyöränäkin.

      Ensi talvena vaihdatan nokkaketjut ja kiristimet. Samaan syssyyn menee myös hydrauliset nostimet. Kytkin myös tarkastetaan.

      Tulikohan liikaa tekstiä? No, mutta kuitenkin suosittelen 1100:sta, koska vääntö riittää yms. Ja varsinkin jos olet iso mies, niin kuin minäkin, niin et ole tyytymätön valintaan.

      Jos haluat tietää lisää, niin kerron mielelläni.

      • hondako

        mitenkäs ajoasento,tarviiko jo siirtosarjan kun pituutta on 182cm,vai vieläkö pärjää normaali tapeilla?paljonko lienee 600-1100 vakuutuksessa eroa vuodessa?mistä saanee osia edullisemmin?kyllähän 1100:N varmaan kakspäällä jaksaisi paremmin viedä.ajo taitaisi tosin olla lähinnä yksin ajelua.


      • Sklibo
        hondako kirjoitti:

        mitenkäs ajoasento,tarviiko jo siirtosarjan kun pituutta on 182cm,vai vieläkö pärjää normaali tapeilla?paljonko lienee 600-1100 vakuutuksessa eroa vuodessa?mistä saanee osia edullisemmin?kyllähän 1100:N varmaan kakspäällä jaksaisi paremmin viedä.ajo taitaisi tosin olla lähinnä yksin ajelua.

        Ei tarvitse siirtosarjaa ainakaan 1100:ssa. Olen itse 190 ja ajoasento ihan ok.

        Vakuutusten erosta en osaa sanoa, mutta omassa vehkeessä se on n. 65€ / kk. En ihan tarkkaa nyt tiedä. Minulla on se vanha seisonta-aika versio käytössä. Nyt jo laitoin pyörän seisomaan eli ajokuukausia tuli tänä vuonna 5kpl. Eli liikennevakuutus tuli maksamaan siinä 325€ osakasko. Ajot oli muutenkin vähissä tänä vuonna johtuen eri asioista jne.

        Minä tilasin jenkkilästä ja aion jatkossakin tilata. Huomattavasti halvempia tulleineen ja postituksineen. Täältä tilailin: http://www.hdlparts.com/

        Kyllä jaksaa hyvin viedä kaksi päällä tavaratkin. Ei mitään heikkoa. Minullakin se on suurimmaksi osaksi yksinajoa. Mutta pyörä on kuitenkin sen verran vahva ja vakaa että on ilo ajaa.

        Aion itse pitää pyörän niin kauan kuin osia siihen saa ja jos se nyt ei muuten pahemmin tuhoudu. Sen verran tyytyväinen olen ollut.

        Tsekkaas oheista: http://fin.mototehnika.ee/webcache_kasutatud/186/auto_php-id=529186-fin_mototehnika_ee.html


      • vakuutukset
        Sklibo kirjoitti:

        Ei tarvitse siirtosarjaa ainakaan 1100:ssa. Olen itse 190 ja ajoasento ihan ok.

        Vakuutusten erosta en osaa sanoa, mutta omassa vehkeessä se on n. 65€ / kk. En ihan tarkkaa nyt tiedä. Minulla on se vanha seisonta-aika versio käytössä. Nyt jo laitoin pyörän seisomaan eli ajokuukausia tuli tänä vuonna 5kpl. Eli liikennevakuutus tuli maksamaan siinä 325€ osakasko. Ajot oli muutenkin vähissä tänä vuonna johtuen eri asioista jne.

        Minä tilasin jenkkilästä ja aion jatkossakin tilata. Huomattavasti halvempia tulleineen ja postituksineen. Täältä tilailin: http://www.hdlparts.com/

        Kyllä jaksaa hyvin viedä kaksi päällä tavaratkin. Ei mitään heikkoa. Minullakin se on suurimmaksi osaksi yksinajoa. Mutta pyörä on kuitenkin sen verran vahva ja vakaa että on ilo ajaa.

        Aion itse pitää pyörän niin kauan kuin osia siihen saa ja jos se nyt ei muuten pahemmin tuhoudu. Sen verran tyytyväinen olen ollut.

        Tsekkaas oheista: http://fin.mototehnika.ee/webcache_kasutatud/186/auto_php-id=529186-fin_mototehnika_ee.html

        vuodessa tekee kaskon kanssa n. 500€. Pyörän on vuodelta 2000, omapaino 246 kg ja tehot 35 Kw.

        Voit vertailla eri pyörien vakuutusten hintoja esim. Pohjolan sivuilla, josta löytyy pyörälle vakuutuslaskin. Tuo siirtosarjan laittaminen on niin kuskista kiinni... olen 178 cm pituinen ja kuitenkin minä kaipaan siirtosarjaa ;P
        Tämä Shadow on tunnetusti kestävä mopo. kunhan muistaa huoltaa ajallaan. Olen rullanut 35 tkm mittariin, huoltamalla pyörän 6 tkm:n välein. Vaihdan öljyt, suodattimet sekä tulpat 6 tkm:n välein. Ventiilin välykset tarkistetaan 12 tkm:n välein, erään liikkeen toimesta. Omatoimiseen huoltoon kuluu aikaa 1/2 - 1 h, riippuen miten viitsii kiirehtiä, eli tuohon ei mene liikaa aikaa. Pesen mopon säännöllisesti, tällä tavalla saa maalipinnan pysymään hyvänä.


      • lappeenmies
        hondako kirjoitti:

        mitenkäs ajoasento,tarviiko jo siirtosarjan kun pituutta on 182cm,vai vieläkö pärjää normaali tapeilla?paljonko lienee 600-1100 vakuutuksessa eroa vuodessa?mistä saanee osia edullisemmin?kyllähän 1100:N varmaan kakspäällä jaksaisi paremmin viedä.ajo taitaisi tosin olla lähinnä yksin ajelua.

        185 pitusena mitotus kohdallaan Senkun heittää kantapäät tapille ja alkaa nyppii pykälii ylöspäin
        Täyskaskolla maksan yli 500 koko vuodesta Hinnois paljon muuttujia Kannattaa kilpailuttaa
        Niikun km:stä huomaat olen nauttinut VT 600 sesta ja se saa jäädä
        Ps. katso Honda Fyru


    • PEETTTRRRRIIIII

      osta multa vt 750 c2 vm2008 täydellisesti toiminut ja toimii pitkään kun huoltaa säännöllisesti.takuut jäljellä tee tarjous ja osta itelles

    • motojose

      Terve, ensin oli tuo 600 ja nykyään 1100. 600 jaksaa yksin ajaessa ihan ok, mutta kaksi päällä loppuu potku. Samoin tietenkin ajoasento on tiukempi. 1100 riittää vääntöä jo kahdellekin, tehoahan on aika vähän, mutta vänntöä senkin edestä. Itsellä on siirtotapit myös matkustajalle, kyllä mielestäni tarvitsee (184cm pitkä) että saa leppoisan ajoasennon. Huoleton peli, 75tkm mittarissa, vm. 1997 pyörä. Nykyinen ympärivuotinen vakuutus liikenne kasko 520euroa/vuosi. Ifi oli ylivoimaisesti halvin vakuutusyhtiö!

      • hondako?

        moro!tuli sitten 600 shadow ostettua,- 93 ajettu 26tkm. pitihän se käydä lenkki jo ajamassa,vaikka olikin pirun kylmä!ainakin yksin ajaessa jaksoi mennä ihan hyvin,mukavan tuntuinen ajaa!siirtosarja tuli mukana tuntuu olevan ihan tarpeellinen varuste.minkäslainen putki kannattaisi laittaa.paikoillaan ihan vakio putket.


      • fjr 2008
        hondako? kirjoitti:

        moro!tuli sitten 600 shadow ostettua,- 93 ajettu 26tkm. pitihän se käydä lenkki jo ajamassa,vaikka olikin pirun kylmä!ainakin yksin ajaessa jaksoi mennä ihan hyvin,mukavan tuntuinen ajaa!siirtosarja tuli mukana tuntuu olevan ihan tarpeellinen varuste.minkäslainen putki kannattaisi laittaa.paikoillaan ihan vakio putket.

        onnea vaan "mopolle", meillä on rouvalla samanlainen, tosin vähän uudempi. Kannattaa miettiä vielä sitä putkien vaihtoa, nimittäin alakierrosten vääntö, mitä nyt ei niin kauheasti muutenkaan ole, saattaa vähentyä vielä entisestäänkin jos vaihdat "suorat putket".


      • Biker1976
        fjr 2008 kirjoitti:

        onnea vaan "mopolle", meillä on rouvalla samanlainen, tosin vähän uudempi. Kannattaa miettiä vielä sitä putkien vaihtoa, nimittäin alakierrosten vääntö, mitä nyt ei niin kauheasti muutenkaan ole, saattaa vähentyä vielä entisestäänkin jos vaihdat "suorat putket".

        Onko jollain tietoo et millaiseks ajettavuus muuttuu jos laittaa takaiskareiks 285mm ? Ku nyt olis tiedos edullisesti moiset... on uudet eli tehtaan paketis viel


      • hondamies 37
        Biker1976 kirjoitti:

        Onko jollain tietoo et millaiseks ajettavuus muuttuu jos laittaa takaiskareiks 285mm ? Ku nyt olis tiedos edullisesti moiset... on uudet eli tehtaan paketis viel

        Olisin kans kiinnostunu tietämään miten ajettavuus muuttuu jos laittaa taakse 285 iskarit...


    • Yrikaakari

      Eikö shadow ole softtail, eli yhdellä iskarilla?

      • Tribaduuri

        Kyllä, 600c on!


      • joe321
        Tribaduuri kirjoitti:

        Kyllä, 600c on!

        Jep, 1100 ssa sit iskarit , siis kaksin kappalein, taitaapi olla myös 750, siis kaksin ...


    • naistenpyora

      Mitään vanhoja kaasarimalleja ei kannata enää ostaa vaan kts.ruiskupeli ja keppivetonen,niistä kannattaa maksaa pikkasen enempi vaikka esim. vn900 itse kääntysin kyllä ,tarjontaa on ja hinnat kohdillaan sekä isomman pyörän mukavuus,honda on pieni mopo siihen verraten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe