Nuhtele syntiä tekeviä

Heino1

Otsikossa oleva teksti, on lainaus Paavalin kirjoituksesta Timoteukselle. Paavali kehottaa Timoteusta nuhtelemaan syntiä tekeviä. Sitä vastoin lyyleri haluaisi, että oltaisiin hiljaa ja varsinkin jos nuhdeltava on vl ja vielä hiljempää pitäisi olla, jos on pappi/saarnamies. Lainaan lyyleriä:
” Heino ..katso eteenpäin ja tulevaisuuteen , älä menneisyyteen. Tänäpäivänä sinä ja minä saadaan uskoa kaikki synnit armosta anteeksi ,. siihen ei vaikuta muiden aikanaan tekemät synnit ja virheet.”

Paavali on ihan erimieltä lyylerin kanssa, Paavalin mukaan toisten tekemät synnit vaikuttavat meidänkin uskoon. lyyleri opettaa toisin: ” siihen ei vaikuta muiden aikanaan tekemät synnit ja virheet.”

Jos nuhdeltava on pappi/saarnamies, niin asia on sitä vakavampi, sillä papin/saarnamiehen synninteko ja kieroilu näkyy kyllä heidän saarnoissaan ja näin voivat eksyttää koko lauman. Tämän vaaran tiesi Paavali ja neuvoo nuorta Timoteusta omalla esimerkillään:
1 Tim. 5:11 ”Kun Keefas sitten tuli Antiokiaan, nousin vastustamaan häntä julkisesti, koska hän oli menetellyt väärin.
12 Aikaisemmin hän oli ottanut osaa yhteisiin aterioihin pakanuudesta kääntyneiden kanssa. Mutta kun sinne oli tullut Jaakobin luota muutamia miehiä, hän jäi pois ja eristäytyi kääntyneistä, koska pelkäsi niitä, jotka vaativat ympärileikkausta.
13 Samalla tavoin alkoivat teeskennellä myös muut juutalaiset, ja jopa Barnabas seurasi heidän esimerkkiään.”
Gal. 2:14 ”Mutta kun minä näin heidän poikkeavan evankeliumin totuuden tieltä, sanoin Keefakselle kaikkien kuullen: "Jos sinä juutalaisena voit luopua juutalaisten tavoista ja elää pakanoiden lailla, miksi pakotat pakanoita elämään niin kuin juutalaiset?"

Keefas oli saarnamies ja kuitenkin Paavali nuhteli häntä, ei salaa nurkan takana kahden kesken, vaan julkisesti. Tämmöiseen nuhteluun hän sanoo syynkin:
1 Tim. 5:20 Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät.”

Miten nyt toiset uskovat voisivat pelästyä saarnamiehen julkisesta nuhtelusta? Onko nuhtelun tarkoitus saada seurakunta pelon valtaan? Ei toki! Mutta julkisuus suojaa pieniä uskovia, jos papin/saarnamiehen väärinteko tulee julki – toistenkin tietoon, ei uusia väärintekoja uskalleta tehdä.

Vielä parempi on jos nuhdeltavan omatunto aukeaa ja hän katuu tekoaan ja näin saa Jumala armahtaa vikaan joutuneen. Meidän tulisikin hylätä kaikki synninteot, jotka ovat niin kuin Paavali sanoo:
Room. 13:12 ”Yö on kulunut pitkälle, päivä jo sarastaa. Hylätkäämme siis pimeyden teot ja varustautukaamme valon asein. 13 Meidän on elettävä nuhteettomasti niin kuin päivällä eletään,…”

Hyvät ystävät, tiedättehän, että varas kulkee pimeyden turvin! Me haluamme, että Jumalan sana valaisisi aina meitä, ettemme sortuisi tekemään vääriä tekoja! On hyvä kuitenkin tietää, että väärin tehneellä on tarjolla Jumalan armo tänäkin päivänä, kun vain katuu, saa anteeksi ja sitten käy niin kuin Paavali kirjoittaa:
Tiit. 2:11 ”Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille,
12 ja se kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot ja elämään hillitysti, oikeamielisesti ja Jumalaa kunnioittaen tässä maailmassa,”

56

1133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinolle

Amen!

• Siinäpä sitä onkin tehtävää, Heinoseni, kun saataisiin meille turvalliset opettajat.
      Sellaiset opettajat, jotka tekevät itse niin kuin opettavat.

Mutta mehän olemme kaikki vain ihmisiä, vaikka vl-saarnaajat ja opettajat itsensä ylemmäksi nostavatkin. Kuitenkin heilläkin on ihmisten tavalliset halut ja synnit, mihinpä he niistä pääsisivätkään vaikka ehkä kuvittelevatkin päässeensä. Vallan himo on niistä yksi. Valtaa et saa, jos et valehtele, alista, vääristele tieten lähimmäistesi puheita, ja saarnaajan tapauksessa, lue väärin Raamattua.

Itse en tiedä ja tunne Raamattua kovinkaan hyvin, mutta Jumala ei ole voinut suuressa viisaudessaan tehdä esimerkiksi miehestä ja naisesta eriarvoisia tai vl-ihmisistä parempia ihmisiä kuin muun maailman ihmiset.

Omasta mielestäni lukeudun tämän maailman pienimpiin (myös kooltani ;) ) ja vähäisimpiin, mutta en tyhmimpiin, joten en niin vain uskoisikaan kaikkea, mitä vl-saarnaaja tai minkä tahansa lahkon saarnaaja kertoo.

Toisaalta, jokainen saarnaajahan kertoo oman versionsa Raamatusta ja uskosta, omien mieltymystensä mukaan.

Ja eikö vl-saarnaajan kuuluisuutta ja suuruutta mitata sillä, kuinka monta eri-ikäistä naista hän saa seuroissa parkumaan ja tanssimaan? Joukkohysteriaa siis. Ja kotiin kun mennään, niin vaimohan on sellaisen nirvanan jälkeen valmis vaikka millaisiin koitoksiin aviovuoteessa. Mikäs sen mukavampaa vl-miehille, vaikka he näkisivätkin saarnaajan saarnojen lävitse, he eivät tässä tapauksessa korvaansa lotkauta. Tyhmiä olisivatkin.

Kaikkea hyvää sinulle, Heino, taistelussa tietämättömyyttä vastaan.

Toivottaa
      Wariska ;-)

• tuttumies.

elää niinkuin kirjoittaa. Syyttähän sinut eroitettiin eikö vaan. Ja melkein puhujaksi olit päässyt. Et ollut tehnyt mitään väärää niin eihän silloin voi tehdä parannusta kun ei paatunut omatunto soimaa.

• Peksujeff

sarvipääkin sieltä syyttelemään.

• yhtään?

Älä sano väärää todistusta lähemmäisestäsi!
        Tai sano vain, mutta minä sanon, että palkanmaksu tulee sinullekin.

Heinon kirjoituksissa on vielä sitä sanomaa, jota seuroissa kuuli ennen HS:n hoitokokoussimputuksien alkua. Oli se kamalaa aikaa! Kuuntelin äsken lestadiolaisuuden historiasta laitetun linkin ja täytyy todeta, että hyvin vähän on enää nykyvl-oppi sitä mitä se ennen oli. Siihen on tullut paha astian maku ja uskomisen vapaus on tipotiessään.

• mitta!

Vain tarpeeksi suuri raukka kirjoittaa noin!

• Heinolle voimia

Ui syvissä vesissä tänäpäivänä!

• tuttumies naapuri
        yhtään? kirjoitti:

Älä sano väärää todistusta lähemmäisestäsi!
        Tai sano vain, mutta minä sanon, että palkanmaksu tulee sinullekin.

Heinon kirjoituksissa on vielä sitä sanomaa, jota seuroissa kuuli ennen HS:n hoitokokoussimputuksien alkua. Oli se kamalaa aikaa! Kuuntelin äsken lestadiolaisuuden historiasta laitetun linkin ja täytyy todeta, että hyvin vähän on enää nykyvl-oppi sitä mitä se ennen oli. Siihen on tullut paha astian maku ja uskomisen vapaus on tipotiessään.

sanoa väärää todistusta jos tietää miten asiat ovat. Enhän tuota muuten kirjoittais, ettei teille vaan tulisi väärä kuva Heinosta. Jos tekin tietäisitte niin olisitte hiljaa.

• Herjattu
        tuttumies naapuri kirjoitti:

sanoa väärää todistusta jos tietää miten asiat ovat. Enhän tuota muuten kirjoittais, ettei teille vaan tulisi väärä kuva Heinosta. Jos tekin tietäisitte niin olisitte hiljaa.

Lopeta se Heinon pilkkaaminen! Jos sinulla on häntä vastaan jotakin, mene pyytämään anteeksi. On törkeyden huippu pilkata Heinoa julkisesti sellaisista asioista, joita et voi kertoa!

• Teitä on paljon

vl-kusipää!

• Heino1

ihan mainio tilaisuus kertoa Heinon synnit. Olen itse kirjoittanut tuon aloituksen ja kertonut siinä, miten tulee nuhdella julkisesti ja varsinkin jos opettaa toisin, kuin itse elää. Olehan hyvä, saat minun luvalla kertoa mitä syntiä olen tehnyt, joista en ole parannusta tehnyt.

Sanot tietäväsi ”syntimenoni” ja tuntevasi minut! Voit myös käydä nuhtelemassa henkilökohtaisesti, en minä ole pelottava henkilö! Jos et näin toimi, todistat väärin, kirjoitat:
        ”Ei tarvitse sanoa väärää todistusta jos tietää miten asiat ovat. Enhän tuota muuten kirjoittais, ettei teille vaan tulisi väärä kuva Heinosta. Jos tekin tietäisitte niin olisitte hiljaa.”

Hoitokokouksessa oli puheenjohtajana Oiva Tölli. Hän ilmoitti kokouksessa: ”Nyt saa sanoa kaikki Heinon synnit”. Heikkisen Martti nousi ylös ja sanoi:
        ”Minä se tietäisin Heinon yhden synnin, mutta saako sitä sanoa, kun on jo kymmenen vuotta vanha synti?”

Ihmiset pidättivät henkeä, mitä nyt paljastuukaan, sillä Matti Lääkkö oli juuri todennut: ”Heinolla täytyy olla tunnollaan kauheita syntejä, kun on noin saastainen henki!”

Oiva Tölli vakuutti innokkaasti: ”Anna tulla vain, vaikka olisi kuinka vanha synti!”
        Martti Heikkinen alkoi kertoa:
        ”Heino oli veljeni Einon ystävä ja vieraili meillä mopolla. Kerran hän tuli kylään kahdeksan aikaan illalla, mutta Eino ei ollut kotona, joten hän lähti heti pois. Vaikka minä en ollut silloin uskomassa, niin ymmärsin, että Heino teki suuren synnin, kun ei käynyt tervehtimässä minun vanhurskaita vanhempiani, jotka asuivat samassa pihapiirissä.”

Tunnustin kuitenkin tämän ”synnin”, mutta myös puolustauduin sillä, että Martin vanhemmat olivat menneet jo nukkumaan, koska heräsivät aikaisin neljältä juottamaan sonneja. En saanut tätä ”syntiä” anteeksi, ilmeisesti siksi että en tuntenut katumusta, muuta kuin siinä mielessä, että jos tällä menettelylläni olin pahoittanut heidän mielensä.

Entinen ystäväni Eino nousi vuorostaan ylös ja sanoi:
        ”Minä tiedän kassa yhden synnin! Synti tapahtui, kun olimme ystäviä. Heino soitti minulle ja ehdotti, että lähdetään me myyjäisiin kolehdinkantajaksi, kun Kärsämäen ry. järjestää myyjäiset Oulun ry:llä. Näin Heino ylensi itsensä kolehdinkantajaksi”.

Tunnustin tämänkin ”synnin”, pyysin myös, tätä ”syntiä” anteeksi. Mutta minulle sanottiin: ”Istuhan alas toistaiseksi, vielä ei anneta anteeksi, kokous on kesken”. Kokouksen lopuksi minulle saarnattiin väärähenki anteeksi, mutta ei näitä esille tulleita ”syntejä”.

Entinen ystäväni Eino elää ja voi hyvin, joten jokainen joka haluaa voi tarkistaa häneltä, puhunko totta. Ei minun kannata syntejäni piilotella, sillä elämme vielä armonajassa! Miten se apostoli sanookaan:
        Heb. 4:16 ”Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme.”

• hoitokokokoukset
        Heino1 kirjoitti:

ihan mainio tilaisuus kertoa Heinon synnit. Olen itse kirjoittanut tuon aloituksen ja kertonut siinä, miten tulee nuhdella julkisesti ja varsinkin jos opettaa toisin, kuin itse elää. Olehan hyvä, saat minun luvalla kertoa mitä syntiä olen tehnyt, joista en ole parannusta tehnyt.

Sanot tietäväsi ”syntimenoni” ja tuntevasi minut! Voit myös käydä nuhtelemassa henkilökohtaisesti, en minä ole pelottava henkilö! Jos et näin toimi, todistat väärin, kirjoitat:
        ”Ei tarvitse sanoa väärää todistusta jos tietää miten asiat ovat. Enhän tuota muuten kirjoittais, ettei teille vaan tulisi väärä kuva Heinosta. Jos tekin tietäisitte niin olisitte hiljaa.”

Hoitokokouksessa oli puheenjohtajana Oiva Tölli. Hän ilmoitti kokouksessa: ”Nyt saa sanoa kaikki Heinon synnit”. Heikkisen Martti nousi ylös ja sanoi:
        ”Minä se tietäisin Heinon yhden synnin, mutta saako sitä sanoa, kun on jo kymmenen vuotta vanha synti?”

Ihmiset pidättivät henkeä, mitä nyt paljastuukaan, sillä Matti Lääkkö oli juuri todennut: ”Heinolla täytyy olla tunnollaan kauheita syntejä, kun on noin saastainen henki!”

Oiva Tölli vakuutti innokkaasti: ”Anna tulla vain, vaikka olisi kuinka vanha synti!”
        ”Heino oli veljeni Einon ystävä ja vieraili meillä mopolla. Kerran hän tuli kylään kahdeksan aikaan illalla, mutta Eino ei ollut kotona, joten hän lähti heti pois. Vaikka minä en ollut silloin uskomassa, niin ymmärsin, että Heino teki suuren synnin, kun ei käynyt tervehtimässä minun vanhurskaita vanhempiani, jotka asuivat samassa pihapiirissä.”

Tunnustin kuitenkin tämän ”synnin”, mutta myös puolustauduin sillä, että Martin vanhemmat olivat menneet jo nukkumaan, koska heräsivät aikaisin neljältä juottamaan sonneja. En saanut tätä ”syntiä” anteeksi, ilmeisesti siksi että en tuntenut katumusta, muuta kuin siinä mielessä, että jos tällä menettelylläni olin pahoittanut heidän mielensä.

”Minä tiedän kassa yhden synnin! Synti tapahtui, kun olimme ystäviä. Heino soitti minulle ja ehdotti, että lähdetään me myyjäisiin kolehdinkantajaksi, kun Kärsämäen ry. järjestää myyjäiset Oulun ry:llä. Näin Heino ylensi itsensä kolehdinkantajaksi”.

Tunnustin tämänkin ”synnin”, pyysin myös, tätä ”syntiä” anteeksi. Mutta minulle sanottiin: ”Istuhan alas toistaiseksi, vielä ei anneta anteeksi, kokous on kesken”. Kokouksen lopuksi minulle saarnattiin väärähenki anteeksi, mutta ei näitä esille tulleita ”syntejä”.

Entinen ystäväni Eino elää ja voi hyvin, joten jokainen joka haluaa voi tarkistaa häneltä, puhunko totta. Ei minun kannata syntejäni piilotella, sillä elämme vielä armonajassa! Miten se apostoli sanookaan:
        Heb. 4:16 ”Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme.”

Mihin se naapurin tuttumies hävisi? Miksei hän nyt Heinon luvalla latele syntejä pöytään?
        Mutta tosiasiaassa eihän semmonen ihminen, jolla on Jumalan rauha sydämessään rupea puskasta toista mollaamaan, kertoohan sekin jo hänen oman sieluntilansa.

Voi yhen kerran, että on siellä raavaat miehet pitäneet käräjiä!!! Ja näitä samantyyppisiä käräjiä sitä pidettiin ympäri Suomen maan.
        Kyllä vl-liike rämpii kaulaa myöten liejussa, niin saasta on sen historia.

• korpi-Kaaleppi
        Heino1 kirjoitti:

oksettava sairaalloisuus tulee hyvin esille tässäkin tapauksessa. Piti keksiä jokaisesta lampaasta jokin synti, jolla testattiin syytetyn uskollisuus systeemille. Oikeastaan asetelma muistutti enemmän totaalitaarista poliittista järjestelmää kuin kristinuskoa. Näin jälkeenpäin naurattaa ja säälittää.

Isoisästäni eivät muuta keksineet kuin yhteisvastuukeräys-synnin. Toimi kerääjänä, koska kuului kirkkonouvostoon. Voi sitä synnin veriruskeutta. Ja se synti johtui tietysti kososlaisesta hengestä. Sehän oli selvää se!

Hoitokokouksissa oli kyse alistamisprosessista, jossa harhaan joutunut johto halusi lujittaa asemiaan. Ehkä heillä oli jotain salattavaa!

• kantaan!
        korpi-Kaaleppi kirjoitti:

oksettava sairaalloisuus tulee hyvin esille tässäkin tapauksessa. Piti keksiä jokaisesta lampaasta jokin synti, jolla testattiin syytetyn uskollisuus systeemille. Oikeastaan asetelma muistutti enemmän totaalitaarista poliittista järjestelmää kuin kristinuskoa. Näin jälkeenpäin naurattaa ja säälittää.

Isoisästäni eivät muuta keksineet kuin yhteisvastuukeräys-synnin. Toimi kerääjänä, koska kuului kirkkonouvostoon. Voi sitä synnin veriruskeutta. Ja se synti johtui tietysti kososlaisesta hengestä. Sehän oli selvää se!

Hoitokokouksissa oli kyse alistamisprosessista, jossa harhaan joutunut johto halusi lujittaa asemiaan. Ehkä heillä oli jotain salattavaa!

Kylläpä naulan kantaan kirjoitit!!!
        Minulle ainakin paljastui näitten hoitokokousvuosikymmenten myötä se asia, etten haluakaan kuulua tuohon sakkiin. En ainakaan niin kauan, kuin tuo saasta alistajasakki myöntää, että metsään mentiin oikein rytinällä. Ja ovat mukamas ainoita oikeita ja nyt koitetaan kuorruttaa jos jollakin tekosyyllä näitä tekemisiä. Kaikista eniten kuvottaa, kun sanotaan, että oli synninluvallisuutta, olivat mieltyneet syntielämään, vanhat mummot ja papat!!! Voi Hyvä Jumala varjele meitä tuollaisilta johtajilta!
        Ja ne pappiskoulutuksen saaneet, jotka ovat vieläkin hiljaa , sanon, että teilläkin on mennyt pappiskoulutus ihan hukkaan!

• Ymmärrystä teille

olette eriomieltä lyylerin kanssa? Etkö sinä heino ymmärrä, että lyyleri on vartiossa seurakunnan portilla, ettet vain luikaha sisälle ilman avaimia, jotka on lyylerillä ja hänen uskonveljillään. lyyleri on ihan oikeassa, jos saarnamiehiä aletaan nuhtelemaan julkisesti, niin kuka sitten heiltä pyytäisi syntejä anteeksi! Näen on asiat, ymmärtäkää jo toisetkin, että lyylerin tehtävä on peitellä ulkopuolisilta, sisäpuolisia näkymiä.

• Delilah1

Lyhyesti vain vastaan, että eihän sinänsä synti vanhene ja sikäli siitä voi puhua ja asioita ottaa esille sitä mukaa, kun ne mieleen nousevat.

Voi katsoa samanaikaisesti sekä eteen että taaksepäin.

Sananl.27:5 Parempi nuhdella avoimesti kuin vaieta rakkauden nimissä.
      Jes. 62:1 Siionin tähden minun on puhuttava, Jerusalemin takia en voi vaieta, ennen kuin oikeus nousee siellä kuin aurinko ja pelastus kuin leimuava soihtu.

• Syntiä tekevä

... kirjoittiko Paavali tosiaan 'syntiä tekevistä'?

• voit tarkistaa

1 Tim. 5:20 "Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät."
        Biblia samasta kohdasta:
        1. 5:20. "Nuhtele niitä, jotka syntiä tekevät, kaikkein kuullen, että muutkin pelkäisivät."

• Suu puhtaaksi lyyler

lyyleriä! Minua kiinnostaisi, mitä mieltä lyyleri on tästä avauksesta. Näyttäisi, että Paavali ja lyyleri ovat erilinjoilla. Ota kantaa tähän alotukseen lyyleri!

• lyyleri

mielestäni kehottanu niitä, joita on aikanaan nuhdeltu( ehkä liian kovakouraisesti, luulen), että he menisivät keskustelemaan loukkaantumisestaan tämän loukkaajan kanssa.. Tällöin asia tulee molemmille tietoon. Luulen, että molemmat löytävät vikaa itestään.

• puskajussii

näistä hoidetuista ja "eroitetuista" löytyy synnillistä ihmistä. Ei ainakaan omasta mielestään. Ei täällä palstalla tuoda julki oikeita asioita mistä on hoidettu. Uskon sinunkin tietävän sen, että on nöyryyttävää mennä toisen puheille kun itsessä on vika. Täällä on helppo huudella ja toitottaa: syyttä meidät erotettiin. Tällekin palstalle kirjoittelee pari sellaista henkilöä ettei kaikki mitä he kirjoittavat ole totta.

• olet?
        puskajussii kirjoitti:

näistä hoidetuista ja "eroitetuista" löytyy synnillistä ihmistä. Ei ainakaan omasta mielestään. Ei täällä palstalla tuoda julki oikeita asioita mistä on hoidettu. Uskon sinunkin tietävän sen, että on nöyryyttävää mennä toisen puheille kun itsessä on vika. Täällä on helppo huudella ja toitottaa: syyttä meidät erotettiin. Tällekin palstalle kirjoittelee pari sellaista henkilöä ettei kaikki mitä he kirjoittavat ole totta.

Ja mitähän ne sinun mielestä on ne oikeat asiat? Eihän silloin edes ollut oikeita asioita, vaan täysin keksittyjä syntejä! Jos ei muuta keksitty, oli takuuvarmasti ainakin kososlaisuus. HS & kumpanit oli saanut päähänsä, että kososlaisuus hyppii heidän varpaille, joten oli parempi hoitaa porukka kososlaisuudesta, kaiken varalta.
        Näyttää tälle palstalle kirjoittelevan sellaisetkin, jotka näkevät mustan valkeana, aina sen mukaan, mistäpäin itse haluaa katsoa.

• Hulda Huoleton

ei halua tunnustaa Heinoa vastaan tehtyjen syntien tapahtuneen siten kuin ne ovat todellisuudessa tapahtuneet, eivät lyylerin olettamukset kuitenkaan korvaa totuutta Jumalan edessä.

Olitko lyyleri paikalla, kun Heinoa hänen "hengestään" moitittiin ?

• se.
        puskajussii kirjoitti:

kusi virtaa ja paska tekee patoja.

• tietenkin!
        puskajussii kirjoitti:

Nöyryyttä se vaatii tosiaan, tuonkin em. papparaisen olisi kannattanut ottaa seurakunnan kirkkoherraan yhteyttä ja sanoa, ettei voikaan osallistua yhteisvastuukeräykseen, kun se on kadottava synti! Ja aika "omituisia" olivat Heinonkin synnit, joita puitiin monissa miehin oikein seurakunnan edessä.
        Hyi miten tuo sukupolvi onkaan pilannut vl-liikkeen, eikä tuo saasta lähde, ennenkuin kaikki tuohon menoon osalliset ovat mullan alla. Niin ylpeitä ovat, etteivät edes korjaa jälkiään.
        Ja täytyy muistaa, että on kyse uskonnollisesta yhteisöstä, johon yleensä hakeudutaan, jotta saataisiin turvaa elämälle. Niin minunkin äitini, joka kuitenkin joutuikin sitten turvautumaan psykiatrin apuun, kiitos SRK:n keksimän henkienhaisteluopin.

• Heino.

että kirjoittelet tällä palstalla, sillä olet oikein hyvä malliesimerkki nykyisestä rauhanyhdistyksen uskovasta.

Sinulla on tajunnassa, miten toimitaan oikein, raamatun neuvojen mukaan. Mutta sitten tulee eroavaisuus, entisiin vl uskoviin. Entisaikojen vl uskovilla, ei ollut kuin yksi raamatun ilmoittama Jumala. Sinulla ja ry:n valtaosalla nykyisistä uskovista on semmoinen Jumala josta Daniel kirjoittaa, lainaan Bibliaa:
        Dan. 11:38. ”Mutta jumalaansa Maosimia hän palvelee paikallansa, sitä jumalaa, josta ei hänen isänsä mitään tietäneet, pitää hänen kunnioittaman kullalla, hopialla, kalliilla kivillä ja kauniilla kaluilla.
        39. Ja hän on niille, jotka häntä auttavat Maosimia vahvistamaan, sen muukalaisen jumalan kanssa, jonka hän valinnut on, suuren kunnian tekevä. Ja asettaa heitä monen herraksi ja jakaa heille maan palkaksi.”

Tämä sinun (seurakunta jumalasi) palveleminen näkyy kaikissa kirjoituksissasi. Luetaanpa tämä sinun viestisi uudelleen:
        ”Oon mielestäni kehottanu niitä, joita on aikanaan nuhdeltu( ehkä liian kovakouraisesti, luulen), että he menisivät keskustelemaan loukkaantumisestaan tämän loukkaajan kanssa.. Tällöin asia tulee molemmille tietoon. Luulen, että molemmat löytävät vikaa itestään.”

Huomaatko, miten sinä kehotat minua menemään puhumaan loukkaajan kanssa. Kehotat näin toimimaan, vaikka hyvin tiedät, että olen heitä nuhdellut henkilökohtaisesti, puhunut kahdesti radiossa, lähettänyt väärinteoista todisteet testamentin jäljennöksiä ja äänittämiäni puhelinkeskusteluja.

Minkäänlainen nuhtelu, ei heihin tee mitään vaikutusta, muuta kuin tietenkin se, että he vakuuttavat. ”Meillä on Taivaan Valtakunnan avaimet – me olemme Jumalan valtakunta”:

Sinä et nuhtele mitään opillista vääryyttä, joka tehdään ry:n taholta! Puhut kyllä: ”Luulen, että molemmat löytävät vikaa itestään.” Tämä on kierosti sanottu! Kaikki ihmiset ovat kyllä viallisia, mutta tässä on kysymys opista ja väärän opin avulla tehdyistä vääristä tuomioista.

Miten Paavali sanoi Galatian uskoville:
        Gal. 3:1 ”Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!”
        Jos sinä lyyleri, et sano itseäsi irti, vääristä opeista, joilla on uskovia kiusattu ja mukamas hoidettu. Olet osallinen kaikkiin näihin vääryyksiin, olet, vaikket itse olisikaan hoitoihin osallistunut!

Paavali varoittaa tästä:
        Ef. 5:11 ”Älkää osallistuko pimeyden töihin: ne eivät kanna hedelmää. Tuokaa ne päivänvaloon.”
        Biblia: samasta kohdasta: ” 11. Älkäät olko osalliset pimeyden hedelmättömissä töissä, vaan paremmin nuhdelkaat.”
        Lue lyyleri ja mieti, mitä kirjoitin sinulle.

• Ei muuta
        puskajussii kirjoitti:

Tai olet valehtelija.

• lyyleri
        puskajussii kirjoitti:

palajouvessansa on ...oomme raadollisia jokkainen...ei aina ite huomaa joutuneensa vikkaan...on hyvä, että Jumalan valtakunnassa on totuuden henki, joka neuvoo nuhtelee ja opettaa...

• lyyleri
        se. kirjoitti:

kusi virtaa ja paska tekee patoja.

tuo varmaan on ! Kaikilla ihmisillä virtaa samanlaiset nesteet ..!!Se on lajiominaisuus !

• lyyleri
        Hulda Huoleton kirjoitti:

ei halua tunnustaa Heinoa vastaan tehtyjen syntien tapahtuneen siten kuin ne ovat todellisuudessa tapahtuneet, eivät lyylerin olettamukset kuitenkaan korvaa totuutta Jumalan edessä.

Olitko lyyleri paikalla, kun Heinoa hänen "hengestään" moitittiin ?

todellakaan tunne tällaisia tapauksia.. Ei minun tarvikkaan...En voi sanoa, onko tapahtunut vai ei...Tottaste on tapahtunu, tuskin Heino täällä viittii valehella..siittä joutuu kiinni...ainakin viimeisenä päivänä.

• Hyvä tietää
        lyyleri kirjoitti:

palajouvessansa on ...oomme raadollisia jokkainen...ei aina ite huomaa joutuneensa vikkaan...on hyvä, että Jumalan valtakunnassa on totuuden henki, joka neuvoo nuhtelee ja opettaa...

hallitsee valheen henki, jonka on sinne lahjoittanut valheen isä saatana.

• lyyleri
        Heino. kirjoitti:

että kirjoittelet tällä palstalla, sillä olet oikein hyvä malliesimerkki nykyisestä rauhanyhdistyksen uskovasta.

Sinulla on tajunnassa, miten toimitaan oikein, raamatun neuvojen mukaan. Mutta sitten tulee eroavaisuus, entisiin vl uskoviin. Entisaikojen vl uskovilla, ei ollut kuin yksi raamatun ilmoittama Jumala. Sinulla ja ry:n valtaosalla nykyisistä uskovista on semmoinen Jumala josta Daniel kirjoittaa, lainaan Bibliaa:
        Dan. 11:38. ”Mutta jumalaansa Maosimia hän palvelee paikallansa, sitä jumalaa, josta ei hänen isänsä mitään tietäneet, pitää hänen kunnioittaman kullalla, hopialla, kalliilla kivillä ja kauniilla kaluilla.
        39. Ja hän on niille, jotka häntä auttavat Maosimia vahvistamaan, sen muukalaisen jumalan kanssa, jonka hän valinnut on, suuren kunnian tekevä. Ja asettaa heitä monen herraksi ja jakaa heille maan palkaksi.”

Tämä sinun (seurakunta jumalasi) palveleminen näkyy kaikissa kirjoituksissasi. Luetaanpa tämä sinun viestisi uudelleen:
        ”Oon mielestäni kehottanu niitä, joita on aikanaan nuhdeltu( ehkä liian kovakouraisesti, luulen), että he menisivät keskustelemaan loukkaantumisestaan tämän loukkaajan kanssa.. Tällöin asia tulee molemmille tietoon. Luulen, että molemmat löytävät vikaa itestään.”

Huomaatko, miten sinä kehotat minua menemään puhumaan loukkaajan kanssa. Kehotat näin toimimaan, vaikka hyvin tiedät, että olen heitä nuhdellut henkilökohtaisesti, puhunut kahdesti radiossa, lähettänyt väärinteoista todisteet testamentin jäljennöksiä ja äänittämiäni puhelinkeskusteluja.

Minkäänlainen nuhtelu, ei heihin tee mitään vaikutusta, muuta kuin tietenkin se, että he vakuuttavat. ”Meillä on Taivaan Valtakunnan avaimet – me olemme Jumalan valtakunta”:

Sinä et nuhtele mitään opillista vääryyttä, joka tehdään ry:n taholta! Puhut kyllä: ”Luulen, että molemmat löytävät vikaa itestään.” Tämä on kierosti sanottu! Kaikki ihmiset ovat kyllä viallisia, mutta tässä on kysymys opista ja väärän opin avulla tehdyistä vääristä tuomioista.

Miten Paavali sanoi Galatian uskoville:
        Gal. 3:1 ”Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!”
        Jos sinä lyyleri, et sano itseäsi irti, vääristä opeista, joilla on uskovia kiusattu ja mukamas hoidettu. Olet osallinen kaikkiin näihin vääryyksiin, olet, vaikket itse olisikaan hoitoihin osallistunut!

Paavali varoittaa tästä:
        Ef. 5:11 ”Älkää osallistuko pimeyden töihin: ne eivät kanna hedelmää. Tuokaa ne päivänvaloon.”
        Biblia: samasta kohdasta: ” 11. Älkäät olko osalliset pimeyden hedelmättömissä töissä, vaan paremmin nuhdelkaat.”
        Lue lyyleri ja mieti, mitä kirjoitin sinulle.

miten sinä saat asiasi muuten esitettyä, kuin henkilölle suoraan...näinhän nimenomaan Raamattu kehottaa...ei mitään yleistä arvostelua se kehota tekemään..vaan rakkaudella puhuttelemaan...ei , Heino, ylhäältä päin, vaan mieluummin alhaalta päin , rakkaudella.

• syksyn väre
        lyyleri kirjoitti:

Jumalan valtakunnassa on totuuden henki, joka neuvoo nuhtelee ja opettaa...

Tämä henki haisee ja seurakunta ui pimeissä vesissä.
        Lopulta hukkuu kokonaan mikäli ei lähde korjaamaan tehtyjä virheitä.
        Iso ongelma on se että uskallus ja nöyryy uupuu

• Voimia!!!
        lyyleri kirjoitti:

todellakaan tunne tällaisia tapauksia.. Ei minun tarvikkaan...En voi sanoa, onko tapahtunut vai ei...Tottaste on tapahtunu, tuskin Heino täällä viittii valehella..siittä joutuu kiinni...ainakin viimeisenä päivänä.

Ottaa puheeksi ry:llä et olis aika korjata historian virheet.
        Tekisit kerrankin jotain oikein!

• Heino.
        lyyleri kirjoitti:

miten sinä saat asiasi muuten esitettyä, kuin henkilölle suoraan...näinhän nimenomaan Raamattu kehottaa...ei mitään yleistä arvostelua se kehota tekemään..vaan rakkaudella puhuttelemaan...ei , Heino, ylhäältä päin, vaan mieluummin alhaalta päin , rakkaudella.

Kirjoitat: ”Raamattu kehottaa...ei mitään yleistä arvostelua se kehota tekemään..vaan rakkaudella puhuttelemaan”. Sinä taasen vääristele raamatun opetusta, vääristele, vaikka aloituksessa juuri tästä kirjoitin, miten meitä Paavali neuvoo nuhtelemaan myös julkisesti, niitä jotka syntiä tekevät.

Minä olen kuule liian ”pieni”, neuvomaan vallankin SRK:n ylväitä saarnamiehiä, kuten sanot: ”Heino, ylhäältä päin, vaan mieluummin alhaalta päin , rakkaudella.” Olen sinulle sanonut, että olen heitä neuvonut henkilökohtaisesti ja yleisesti.

Väärää oppia tulee aina nuhdella yleisesti! Tämä sen takia, että oppi tulisi yleisesti tietoon ja näin vältyttäisiin, siltä vaaralta, että heikot uskovaiset t eksyisivät väärän opin kiemuroihin. Jos Jumalan sanalla nuhdellaan, niin siinä on aina mukana armo ja totuus, onhan Jumala itse rakkaus.

Vastaapa minulle lyyleri, pidätkö henkioppia oikeana, jolla ”hoidettiin” uskovia hoitokokouksissa?

• Kuulolla ollaan
        lyyleri kirjoitti:

vastaa nyt heinolle rakkauvella, kun itse neuvot: "rakkaudella puhuttelemaan". Heino kysyi uskostasi ja oletko henkiopin kannattaja. Jos olet, perustele raamatulla, että me muutkin ymmärtäisimme, miten oppi perustuu Jumalan sanaan.

• Trim Cat
        Heino. kirjoitti:

Kirjoitat: ”Raamattu kehottaa...ei mitään yleistä arvostelua se kehota tekemään..vaan rakkaudella puhuttelemaan”. Sinä taasen vääristele raamatun opetusta, vääristele, vaikka aloituksessa juuri tästä kirjoitin, miten meitä Paavali neuvoo nuhtelemaan myös julkisesti, niitä jotka syntiä tekevät.

Minä olen kuule liian ”pieni”, neuvomaan vallankin SRK:n ylväitä saarnamiehiä, kuten sanot: ”Heino, ylhäältä päin, vaan mieluummin alhaalta päin , rakkaudella.” Olen sinulle sanonut, että olen heitä neuvonut henkilökohtaisesti ja yleisesti.

Väärää oppia tulee aina nuhdella yleisesti! Tämä sen takia, että oppi tulisi yleisesti tietoon ja näin vältyttäisiin, siltä vaaralta, että heikot uskovaiset t eksyisivät väärän opin kiemuroihin. Jos Jumalan sanalla nuhdellaan, niin siinä on aina mukana armo ja totuus, onhan Jumala itse rakkaus.

Vastaapa minulle lyyleri, pidätkö henkioppia oikeana, jolla ”hoidettiin” uskovia hoitokokouksissa?

"Jos sinä lyyleri, et sano itseäsi irti, vääristä opeista, joilla on uskovia kiusattu ja mukamas hoidettu. Olet osallinen kaikkiin näihin vääryyksiin, olet, vaikket itse olisikaan hoitoihin osallistunut!"

Tuota olen itsekin sanonut lyylerille monet kerrat. Usein olen tehnyt suoria kysymyksiä ja tuonut epäkohtia esille. No, asioiden tullessa esille lyyleri taas painaa omia juttujaan eri ketjussa!

VL:t eivät monetkaan tiedä näistä ristiriidoista, kuten ei lyylerikään näytä tietävän. Lyyleri ei näytä havaitsevan eroa Jumalan seurakunnan ja seurakuntajumalan välillä. Vaikka Raamatussa sanotaan, ettei Jumala asu käsin tehdyssä temppelissä, niin ihmiskäden tekemään seurakuntatemppeliin hän vaikuttaa luottavan. Vaikka kuinka on hänelle kerrottu asioita ja todisteltu, niin seuraavassa vastauksessa hän kirjoittaa niin kuin ei koskaan olisi kuullutkaan mitään. Jospa Lyylerille vielä asiat aukeavat ennen auringon laskua?

Toivottavasti sinä Heino jaksat pitää kynttilää pöydällä vielä illan varjojen venyessä.

• entinen vl
        Kuulolla ollaan kirjoitti:

vastaa nyt heinolle rakkauvella, kun itse neuvot: "rakkaudella puhuttelemaan". Heino kysyi uskostasi ja oletko henkiopin kannattaja. Jos olet, perustele raamatulla, että me muutkin ymmärtäisimme, miten oppi perustuu Jumalan sanaan.

Tämän palstan keskustelujen kautta ? vastaus on helppo, ei muutu.

Se millä tyylillä täällä esitetään syytöksiä ja henkilökohtaisia todistuksia SRK:ta vastaan 30:n vuoden takaisista asioista, höystettynä saatanalla ja perkeleellä ei voi saada mitään hyvää aikaan. Vaikka SRK on tehnyt kaikki nuo teot, ulkopuolisten syyttelyillä ja nuhteluilla se ei muutu, iso laiva ei pikku laineista käänny, vaan laittaa omankin opposition puolustuskannalle. Tiedän tapauksia isosta perheestä, kun yksi jäsen on tehnyt ilkeyttä, kaikki puolustavat kun ulkopuoliset haluaisivat rangaista, hyvin luonnollista onhan se meidän perhettä.

Miten SRK voi muuttua ? ainoastaan Jumalan Pyhän Hengen avulla, kuinka moni tämän palstan kirjoittajasta on rukoillut SRK:n ihmisten puolesta sydämestään esim. tänään ? tuskin yksikään !

• Totta.
        entinen vl kirjoitti:

Se millä tyylillä täällä esitetään syytöksiä ja henkilökohtaisia todistuksia SRK:ta vastaan 30:n vuoden takaisista asioista, höystettynä saatanalla ja perkeleellä ei voi saada mitään hyvää aikaan. Vaikka SRK on tehnyt kaikki nuo teot, ulkopuolisten syyttelyillä ja nuhteluilla se ei muutu, iso laiva ei pikku laineista käänny, vaan laittaa omankin opposition puolustuskannalle. Tiedän tapauksia isosta perheestä, kun yksi jäsen on tehnyt ilkeyttä, kaikki puolustavat kun ulkopuoliset haluaisivat rangaista, hyvin luonnollista onhan se meidän perhettä.

Miten SRK voi muuttua ? ainoastaan Jumalan Pyhän Hengen avulla, kuinka moni tämän palstan kirjoittajasta on rukoillut SRK:n ihmisten puolesta sydämestään esim. tänään ? tuskin yksikään !

Vl-herätysliike on saatanasta.

• a.
        Totta. kirjoitti:

Vl-herätysliike on saatanasta.

Poistakaa tuollaiset viestit !

• Heino.
        Trim Cat kirjoitti:

"Jos sinä lyyleri, et sano itseäsi irti, vääristä opeista, joilla on uskovia kiusattu ja mukamas hoidettu. Olet osallinen kaikkiin näihin vääryyksiin, olet, vaikket itse olisikaan hoitoihin osallistunut!"

Tuota olen itsekin sanonut lyylerille monet kerrat. Usein olen tehnyt suoria kysymyksiä ja tuonut epäkohtia esille. No, asioiden tullessa esille lyyleri taas painaa omia juttujaan eri ketjussa!

VL:t eivät monetkaan tiedä näistä ristiriidoista, kuten ei lyylerikään näytä tietävän. Lyyleri ei näytä havaitsevan eroa Jumalan seurakunnan ja seurakuntajumalan välillä. Vaikka Raamatussa sanotaan, ettei Jumala asu käsin tehdyssä temppelissä, niin ihmiskäden tekemään seurakuntatemppeliin hän vaikuttaa luottavan. Vaikka kuinka on hänelle kerrottu asioita ja todisteltu, niin seuraavassa vastauksessa hän kirjoittaa niin kuin ei koskaan olisi kuullutkaan mitään. Jospa Lyylerille vielä asiat aukeavat ennen auringon laskua?

Toivottavasti sinä Heino jaksat pitää kynttilää pöydällä vielä illan varjojen venyessä.

usko on Jumalan lahja, eikä uskoa, ei ymmärrystä voi ihminen antaa. Usko on keskeinen asia ja kätkee sisälleen myös avainten vallan. Olen ajatellut tästä tärkeästä asiasta vielä kirjoittaa.

Onneksi Jumalan valtakunta ei ole ihmisten varassa, ei Heinonkaan, minä olen jo vanha ukko. Olen iloinnuit, että Jumalalla on nuoria, rohkeita uskovia jotka jaksavat olla näyttämässä valoa, vaikka kuinka näyttää yön pimeys ympäröivän meidät.

Hyvä meidän on tässä valtakunnassa olla, jossa ei hoitaja väsy, vaikka me vanhenemme ja väymme:
        Hes. 34:20 "Sen tähden sanoo Herra Jumala näin: Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lihavan ja laihan lampaan kesken.
        21 Te olette kyljillänne ja hartioillanne sysineet heikkoja, te olette puskeneet niitä sarvillanne, kunnes olette saaneet ajetuksi ne laumasta.
        22 Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken."

• Trim Cat
        Heino. kirjoitti:

usko on Jumalan lahja, eikä uskoa, ei ymmärrystä voi ihminen antaa. Usko on keskeinen asia ja kätkee sisälleen myös avainten vallan. Olen ajatellut tästä tärkeästä asiasta vielä kirjoittaa.

Onneksi Jumalan valtakunta ei ole ihmisten varassa, ei Heinonkaan, minä olen jo vanha ukko. Olen iloinnuit, että Jumalalla on nuoria, rohkeita uskovia jotka jaksavat olla näyttämässä valoa, vaikka kuinka näyttää yön pimeys ympäröivän meidät.

Hyvä meidän on tässä valtakunnassa olla, jossa ei hoitaja väsy, vaikka me vanhenemme ja väymme:
        Hes. 34:20 "Sen tähden sanoo Herra Jumala näin: Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lihavan ja laihan lampaan kesken.
        21 Te olette kyljillänne ja hartioillanne sysineet heikkoja, te olette puskeneet niitä sarvillanne, kunnes olette saaneet ajetuksi ne laumasta.
        22 Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken."

Laittamasi paikka on mielenkintoinen. Kunpa "kyljillä tönineeet" selittäisivät sen "tönittyjen" ja kaikkien muidenkin kuullen.
        Siinä olisi kyllä "kuuma" avaus myös keskusteltavaksi.

• heittämiään?

Eikö raiskaajakaan muista raiskaamiaan?

• uhri!
        lyyleri kirjoitti:

Muistakaa edes saatanalle heittämänne, pliis.

• nöyrtyä,
        lyyleri kirjoitti:

tuo varmaan on ! Kaikilla ihmisillä virtaa samanlaiset nesteet ..!!Se on lajiominaisuus !

vaan uhrin pitää nöyrtyä uudelleen. Olen sama mieltä lkanssani SRK/lyyleri!

• muistutettu,
        lyyleri kirjoitti:

mutta paatunut sydän ei nöyrry!

• Heino.
        entinen vl kirjoitti:

et ole entinen vl, vaan nykyinen! Mietipä omaa kirjoitustasi, miksi syyllistät meitä erotettuja? Onko mukava nakella ”kiviä” pienten uskovien niskaan, heitä, joita on ”susilauma” raadellut? Kirjoitat omia mielikuviasi meistä:
        ”kuinka moni tämän palstan kirjoittajasta on rukoillut SRK:n ihmisten puolesta sydämestään esim. tänään ? tuskin yksikään!”

Tiedän useita nykyisiä ry:n uskovia ja erotettuja, jotka jokaiseen iltarukoukseen liittää pyynnön, että Taivaallinen Isä antaisi tulla selkeyden ajan, niin, että kaikki väärät opit ja teot tulisivat julki ja Jumala armollaan hoitaisi meitä kaikkia, että pääsisimme kaikki taivaaseen.

Luuletko, että me erotetut, tuntisimme iloa, jos hoitajat joutuisivat menemään Jumalan eteen, vääryydet tunnollaan – väärän henkiopin kannattajana? Jos täällä ei tunto aukea ja Jumalan armo saa uskolla puhdistaa vääryyksistä, niin viimeisenä päivänä jokaisen hoitajan ja meidän kaikkien tunnot avataan!
        Ilm. 20:12 ”Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.”

Se, että täällä jotkut huutelevat puskasta saatanoita ja perkeleitä – oletko ihan varma, että huutelija on meitä erotettuja uskovia? Epäilen, että huutelijat ovat SRK:n asialla ja näin haluavat meitä saattaa huonoon valoon, ettei meitä uskottaisi, kun kerromme heidän julmista ”hoidoistaan”. Tätä epäilystäni, minä en ole uskaltanut sanoa, sillä tästäkin sanonnasta joudun tilin tekemään Jumalan edessä. Tämmöinen epäilys on kumminkin käynyt mielessäni, mutta voi olla, että olenkin väärässä! Tämän takia meidän tulee pysyä niissä asioissa, jotka tiedämme tosiksi, eikä puhua ja kirjoittaa olettamuksiamme.

• lyyleri
        Heino. kirjoitti:

tarkoitat henkiopilla.??

• lyyleri
        Trim Cat kirjoitti:

minä en tiedä..muuta kuin, että ketään ei saa painostaa..se on ollut painostajalta virhe.

• tekee
        a. kirjoitti:

Poistakaa tuollaiset viestit !

kipeää.

• Heino.
        lyyleri kirjoitti:

tarkoitat henkiopilla.??

lyylerikö ei tiedä mikä henkioppi on! Minä en kyllä nyt sinua usko! Kysynkin sinulta: Miksi tekeydyt tietämättömäksi? Onko mielestäsi tyhmän näytteleminen sinun tapauksessasi oikein? Et ole kumpaakaan – tyhmä, etkä tietämätön!
        Laitan kumminkin sinulle linkin vanhaan kirjoitukseeni. Luehan linkin takana olevia kirjoituksia ja kun olet lukenut, niin kirjoitellaan sitten lisää.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3321709/17344279

• Trim Cat
        lyyleri kirjoitti:

minä en tiedä..muuta kuin, että ketään ei saa painostaa..se on ollut painostajalta virhe.

Niin, etkö saanut tietoa seuroista itsekään, vaikka olet opastanut toisia seuroihin, jossa mielestäsi asiat on selvitetty?

Myönnä vaan, ettei seuroissa asiaa ole kerrottu!

Tiedät myös, että keskusjärjestö on lähettänyt henkilöitä, joiden kautta laajamittaiset painostukset ovat olleet mahdollisia myös pienemmissä seurakunnissa. On turha yrittää nyt vastuuta "yksityistää"!

• Näen on
        lyyleri kirjoitti:

tarkoitat henkiopilla.??

sai selville, mitä tarkoitetaan henkiopilla? Olen vakuuttunut, että henkioppi on sinun ja pakkulan, teidän kumpaisenkin oppi. Pakkula tosin osaa selittää, mitä syntejä mikin henki teettää, mutta miten on sinun laita lyyleri?

• 35333
        heittämiään? kirjoitti:

Eikö raiskaajakaan muista raiskaamiaan?

Jos todella seuraat jeesusta ja toteutat isän tahdon elämässäsi niin synti pitää pestä ensiksi pois.
        Itse tupakoin ja harrastin salaista syntiä uskossani, mutta nyt olen vapautunut niistä jumalan voimasta jeesuksessa kristuksessa,
        näet pyhä henki täytti minut valtavalla pelolla näillä sanoilla "joka turmelee jumlana temppelin on jumala turmeleva hänet" Ja heitin heti tupakat pois ja muun pahan itsestäni ja ei ole tarvinnut polttaaa yhtään tupakkaa. Uskon että itse jumala kosketti minua pyhässä hengessä pelon kautta ja kutsui minut parannukseen ja antoi siihen voiman.
        Jos kerran kristus on pelastanut meidät synnistä ja kuolemasta niin miksi pitää jatkaa syntisenä vaikka tietää että sen tähden jeesus kuoli ettei tarvitse tehdä enään syntiä.

• aekijaa on
        35333 kirjoitti:

Jos todella seuraat jeesusta ja toteutat isän tahdon elämässäsi niin synti pitää pestä ensiksi pois.
        Itse tupakoin ja harrastin salaista syntiä uskossani, mutta nyt olen vapautunut niistä jumalan voimasta jeesuksessa kristuksessa,
        näet pyhä henki täytti minut valtavalla pelolla näillä sanoilla "joka turmelee jumlana temppelin on jumala turmeleva hänet" Ja heitin heti tupakat pois ja muun pahan itsestäni ja ei ole tarvinnut polttaaa yhtään tupakkaa. Uskon että itse jumala kosketti minua pyhässä hengessä pelon kautta ja kutsui minut parannukseen ja antoi siihen voiman.
        Jos kerran kristus on pelastanut meidät synnistä ja kuolemasta niin miksi pitää jatkaa syntisenä vaikka tietää että sen tähden jeesus kuoli ettei tarvitse tehdä enään syntiä.

Jumala ei uhkaa ketään turmella, niin kuin kirjoitat:
        "joka turmelee jumlana temppelin on jumala turmeleva hänet" Raamatussa ei ole näin kirjoitettu! On kyllä oikein, että lopetit tupakanpolton!

Ruumiin turmelemista on myös, jos tarkkana ollaan, liian kova työnteko ja syöminen, sillä lihavuus, jos on suuri ylipaino turmeltuu nivelet, sydän ym. Suurpeheen vanhempien terveys myös turmeltuu suuren perheen elatuksen takia, liian suuri työtaakka ja liian useat synnytykset. Huomaatko miten vaikeaa on valitsemallasi uskonsuunnan kilvoitus, että kelpaisit Jumalalle.

• 3646363
        aekijaa on kirjoitti:

Jumala ei uhkaa ketään turmella, niin kuin kirjoitat:
        "joka turmelee jumlana temppelin on jumala turmeleva hänet" Raamatussa ei ole näin kirjoitettu! On kyllä oikein, että lopetit tupakanpolton!

Ruumiin turmelemista on myös, jos tarkkana ollaan, liian kova työnteko ja syöminen, sillä lihavuus, jos on suuri ylipaino turmeltuu nivelet, sydän ym. Suurpeheen vanhempien terveys myös turmeltuu suuren perheen elatuksen takia, liian suuri työtaakka ja liian useat synnytykset. Huomaatko miten vaikeaa on valitsemallasi uskonsuunnan kilvoitus, että kelpaisit Jumalalle.

"Ruumiin turmelemista on myös, jos tarkkana ollaan, liian kova työnteko ja syöminen, sillä lihavuus, jos on suuri ylipaino turmeltuu nivelet, sydän ym. Suurpeheen vanhempien terveys myös turmeltuu suuren perheen elatuksen takia, liian suuri työtaakka ja liian useat synnytykset. Huomaatko miten vaikeaa on valitsemallasi uskonsuunnan kilvoitus, että kelpaisit Jumalalle."

No en puhu noista vaan tupakasta ja muusta haureudesta, jotka turmelee pyhän hengen
        Mutta jokaista ohjaa pyhä henki ja jokainen uskova osaa puntaroida mikä on oikein ja mikä ei ruumiin kunnossa pidon suhteen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      79
      2786
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1666
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      73
      1441
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1385
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1335
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1236
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      158
      1200
    8. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      74
      1107
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      76
      1098
    10. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1089
    Aihe