On sanonta, "kaiken takana on nainen" Tohtorismiehen taka-ajatuksena oli nostattaa Ellenin doktriini
"Michael, or Christ, with the angels that buried Moses..." Jude 9, Spiritual Gifts, IV a, p. 158 Ellen G White)
"Mikael-Kristus, enkeliensä kanssa hautasivat Mooseksen " (Jude 9, Spiritual Gifts, IV a, p. 158 Ellen G White)
Tohtorismiehen
15
182
Vastaukset
Jeesus pitää eristää jumaluuden kokonaisuudesta - jako kolmeen persoonaan tai kolmipäinen jumaluus -
jotta voitaisiin yhtyä Elleniin haudassaan -- että Jeesus olisi muka ennen ollut eräs enkeli, Miikael.
Ilmestyskirjaseminaarissahan Olavi Rouhe vetoaa nimenomaan Juudas 1:9 ja Ellen myös selittää, että
"Herra" ei tarkoita Jeesusta, vaan enkeli Miilael tarkoittaisi Jeesusta.Tästä johtunee, että Flink
väitöskirjassaan tahtoo Juud. 1:5 kohdasta poistattaa "Herra"-sanan ja laittaa tilalle "Jeesus".
Eikä missään tapauksessa hyväksy vanhimman kirjoituksen sanontaa "Jumala-Krsitus".
Juud. 1:9
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Tuossa kuitenkin eräs ylienkeleistä, Miikael, jättää tuomiovallan Krsitukselle. Jeesus ei ole enkeli Miikael.
antti- ryytikerttune
Tuollaisia höpöjuttuja siinä adventismissa on.
Kummaa ettöä ihmisiä houkutellaan sekaantumaan tuollaiseen hömppään ja vielä yritetään (V)esittäää epäkohtien merkitykset olemattomuudeksi kuten KaiA/T.Flink näyttää tekevän.
Mistähän tuollainen kumpuaa, kun apostoleilla ei ollut tuollaista ongelmaa?http://fi.wikipedia.org/wiki/Kai_Antturi
Kai Antturin puhe ... http://www.youtube.com/watch?v=Fao-RuFzz7U - "Nooan arkki"
kai Aan poika - http://antturi.blogspot.com/2008/12/rakentaja-ja-sen-poika.html- Mutuilia
AnttiVKantola kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kai_Antturi
Kai Antturin puhe ... http://www.youtube.com/watch?v=Fao-RuFzz7U - "Nooan arkki"
kai Aan poika - http://antturi.blogspot.com/2008/12/rakentaja-ja-sen-poika.htmlEntäs Juha Siltala?
Onko hänkin oikea kaiaa?
Suuresti olet sinä eksytelly?
[][][] Juudas ei kirjoittanut "Herra pelasti kansan Egyptin maasta",
vaan "Jeesus pelasti kansan Egyptin maaasta". [][][] (TF)
[][][] Tässä lista käsikirjoituksista, joissa on "Jeesus" eikä "Herra". '''' [][][] (TF)
Flink oletta että viimeisimmät kässärit on lähinnä alkperäistä! Mutta taustalla onkin TAKA-AJATUS.
Herra-sana täytyisi saada pois 5. jakeesta siksi, että 9. jakeessa Juudas tekee selvän eron Miikaelin
ja Herran Jeesuksen valtuukissa! Adventtikirkkohan vetoaa juuri tuohon Juudas 1:9, väittäessään,
että Jeesus on miikaeljeesus eikä Herra! Että Jeesus olisi vain enkeli Miikael ja Herra siinä tarkoittaisi
jotain muuta Herraa.
Juudas 1:5
Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä,
että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta tuhosi sitten ne, jotka eivät uskoneet.
[4. Moos. 14:29; 1. Kor. 10:5; Hepr. 3:17-19]
Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"
[5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]
Mutta me joilal on uskon silmät, näemme jakeita verratessamme, että Jeesus on Herra ja Miikael on
enkeli, jolla ei ole tuomiovaltaa. Ja ymmärrämme, että Juudas kirjoitti jakeessa 5 "Herra" ennemmin
kuin "Jeesus". Alkuperäisessä eli vanhimmassa kirjoituksessa lukee "Jumala-Kristus" jakeessa 5.
Se ei ole mitenkään ristiriitainen jakeen 9 kanssa eikä muunkaan Raamatun sanoman kanssa.
antti- Mutuilia
Harvat kristityt tietänevät vieläkään, mikä ero on tehtävä "Jeesus" ja "Kristus" nimien välillä, ET SINÄKÄÄN.
Voi sanoa, että näiden kahden nimen oikeasta ymmärtämisestä riippuu, tiedämmekö mitään kristinnskosta vai emmekö.
Evankeliumit itse tekevät tämän eron.
Enkeli, joka ilmestyy Marialle, sanoo: "ja nimeksi pojalle, jonka synnytät, olet antava Jeesus, sillä hänestä tulee kansansa pelastaja." Jeesus merkitsee näet "vapauttaja, pelastaja". Vasta myöhemmin evankeliumissa mainitaan Jeesuksesta, että häntä mainittiin Kristukseksi eli Messiaaksi. Kristus ei siis ollut hänen nimensä, vaan syystä tai toisesta hänelle suotu kunnianimitys.
Tämä on samalla kielitieteellinen tosiseikka, sillä "Jeesus" yksin on substantiivi, joka varsinaisesti kelpaa henkilönimeksi. "Kristus" sitä vastoin on verbaalimuoto, adjektiivi, laatusana, joka ei sinänsä yksin ole sopiva henkilölle nimeksi. "Kristus" on samassa asemassa kuin esim. "suuri"; voimme puhua Aleksanteri suuresta, Pietari suuresta jne., mutta ei yksin "suuresta". Kristus (khristos) on kreikankielinen käännös hebrealaisesta sanasta mashiah (messias) ja merkitsee — samoinkuin messias — "voideltu". Juutalaiset kuninkaat voideltiin öljyllä korkeaan arvoonsa, ja juutalaisten messiaskäsite oli sentähden "kuningas, jonka Jehova itse oli voidellut." Kun nyt Jeesusta nimitettiin messiaaksi eli Kristukseksi oli tämä selvä viittaus siihen, että uskottiin hänen olevan se juutalaisten kuningas, jonka Jumala itse oli kuninkaaksi asettanut. Ja monen juutalaisen katkera pettymys oli siinä, ettei Jeesuksen valtakunta ollutkaan "tästä maailmasta".
Sinun viestisi kulkee sekaisella logiikalla, joka pikemminkin vaikeuttaa kuin helpottaa asioiden käsittelyä olletikin, että aihe on tärkeä.
Olet liian innokas oman mielipiteesi esittämisessä ettet ehdi ajatella ,mitä kirjoitustesi seuraaja viesteistäsi saa kokonaiskäsitykseksi.
Adventistien kaataminen ei voi olla kirjoittelun motiivina, mikäli olisit oikealla asialla!
Muuten olette rähmällänne samassa rutakuopassa ja molemmilla naamat turvoksissa. Sinä jo näytät olevankin! - Timo Flink
Hohhoijaa, sanon minä. En ole väittänyt, että viimeisimmät kässärit ovat lähimpänä alkuperäistä. Laitat taas kerran sanoja minun suuhuni vastoin sitä, mitä olen tänne kirjoittanut.
Olen sanonut, kuten tiedät, että vanhimmat ja/tai luotettavimmat käsikirjoitukset tukevat muotoa "Jeesus" eikä "Herra". Siksi teksti on korjattava. Muita syitä minulla siihen ei ole. Tämä teidän väitteenne taka-ajatuksista on tuulesta temmattu.
Timo - mutuilia
Timo Flink kirjoitti:
Hohhoijaa, sanon minä. En ole väittänyt, että viimeisimmät kässärit ovat lähimpänä alkuperäistä. Laitat taas kerran sanoja minun suuhuni vastoin sitä, mitä olen tänne kirjoittanut.
Olen sanonut, kuten tiedät, että vanhimmat ja/tai luotettavimmat käsikirjoitukset tukevat muotoa "Jeesus" eikä "Herra". Siksi teksti on korjattava. Muita syitä minulla siihen ei ole. Tämä teidän väitteenne taka-ajatuksista on tuulesta temmattu.
TimoMuuttavat kyllä merkitystä.
Jeesus on ihmisen nimi ja kukaan ihminen ei ollut elossa Epyktistä lähdöstä asti juuttaan maalla Jeesuksen aikaan asti.
Kristus=Voideltu =Messias, joka kuvaa Jumalan valittua.
Jeesus ei sovi opillisesti kuvaan .
Jeesuksen kuoleman JÄLKEEN voitiin joissain yhteyksissä Jeesus-nimeä pitää Kristuksen kanssa synonyyminä kun sanottava yksinkertaistettiin. Timo Flink kirjoitti:
TimoTuuli puhaltaa missä tahtoo ja Herra Jumala Jeesus Kristus tempaa kenet tahtoo.
Joh. 3:8 :
Tuuli* puhaltaa missä tahtoo.
Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee.
Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
[Alkutekstin sana pneuma merkitsee sekä tuulta että henkeä.]
Kun profeetta (Apt. 15:32) Juudas käyttää 9. jakeessa Herra Jeesuksesta nimeä Herra, niin on aivan
selvää, että saman nimen hän kirjoitti 5. jakeeseen. Mutta kun Suuri Taistelu ja sen johdannainen,
Ilm.kirjaseminaari pölöttää Juud. 1:9 vedoten, että Jeesus on Miikael ja se "Herra"-sana tarkoittaa
jotain muuta herraa - niin tietysti Jerra-sana on saatava pois 5. jakeesta.
Sitäpaitsi Juudas kuljeskeli Paavalinkin kanssa ja Paavali oli varmaankin saanut nimenomaan profeetalta,
Juudakselta, idean, että puhuu Kristus-kalliosta, kun viittaa vanhanajan Jahveen eli Jehovan eli Jumalaan eli JHVH.
Viitteet:
[][][] Juudas ei kirjoittanut "Herra pelasti kansan Egyptin maasta",
vaan "Jeesus pelasti kansan Egyptin maaasta". [][][] (TF)
[][][] Tässä lista käsikirjoituksista, joissa on "Jeesus" eikä "Herra". '''' [][][] (TF)
Juudas 1:5
Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä,
että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta tuhosi sitten ne, jotka eivät uskoneet.
Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"
antti- Diili!
mutuilia kirjoitti:
Muuttavat kyllä merkitystä.
Jeesus on ihmisen nimi ja kukaan ihminen ei ollut elossa Epyktistä lähdöstä asti juuttaan maalla Jeesuksen aikaan asti.
Jeesuksen kuoleman JÄLKEEN voitiin joissain yhteyksissä Jeesus-nimeä pitää Kristuksen kanssa synonyyminä kun sanottava yksinkertaistettiin.Flink poistattaa Herra-nimen Jeesukselta ja sinä hehkutat, että Jeesus oli vain ihminen.
- Eskatologi
Mutuilia kirjoitti:
Harvat kristityt tietänevät vieläkään, mikä ero on tehtävä "Jeesus" ja "Kristus" nimien välillä, ET SINÄKÄÄN.
Voi sanoa, että näiden kahden nimen oikeasta ymmärtämisestä riippuu, tiedämmekö mitään kristinnskosta vai emmekö.
Evankeliumit itse tekevät tämän eron.
Enkeli, joka ilmestyy Marialle, sanoo: "ja nimeksi pojalle, jonka synnytät, olet antava Jeesus, sillä hänestä tulee kansansa pelastaja." Jeesus merkitsee näet "vapauttaja, pelastaja". Vasta myöhemmin evankeliumissa mainitaan Jeesuksesta, että häntä mainittiin Kristukseksi eli Messiaaksi. Kristus ei siis ollut hänen nimensä, vaan syystä tai toisesta hänelle suotu kunnianimitys.
Tämä on samalla kielitieteellinen tosiseikka, sillä "Jeesus" yksin on substantiivi, joka varsinaisesti kelpaa henkilönimeksi. "Kristus" sitä vastoin on verbaalimuoto, adjektiivi, laatusana, joka ei sinänsä yksin ole sopiva henkilölle nimeksi. "Kristus" on samassa asemassa kuin esim. "suuri"; voimme puhua Aleksanteri suuresta, Pietari suuresta jne., mutta ei yksin "suuresta". Kristus (khristos) on kreikankielinen käännös hebrealaisesta sanasta mashiah (messias) ja merkitsee — samoinkuin messias — "voideltu". Juutalaiset kuninkaat voideltiin öljyllä korkeaan arvoonsa, ja juutalaisten messiaskäsite oli sentähden "kuningas, jonka Jehova itse oli voidellut." Kun nyt Jeesusta nimitettiin messiaaksi eli Kristukseksi oli tämä selvä viittaus siihen, että uskottiin hänen olevan se juutalaisten kuningas, jonka Jumala itse oli kuninkaaksi asettanut. Ja monen juutalaisen katkera pettymys oli siinä, ettei Jeesuksen valtakunta ollutkaan "tästä maailmasta".
Sinun viestisi kulkee sekaisella logiikalla, joka pikemminkin vaikeuttaa kuin helpottaa asioiden käsittelyä olletikin, että aihe on tärkeä.
Olet liian innokas oman mielipiteesi esittämisessä ettet ehdi ajatella ,mitä kirjoitustesi seuraaja viesteistäsi saa kokonaiskäsitykseksi.
Adventistien kaataminen ei voi olla kirjoittelun motiivina, mikäli olisit oikealla asialla!
Muuten olette rähmällänne samassa rutakuopassa ja molemmilla naamat turvoksissa. Sinä jo näytät olevankin!Ei ole ksyymys projekteista vaan Herra Jeesus on henkilöitymä, todellinen, Totuus!
Tässä Hänen koko nimensä jos tahdot tietää. Tuskin arabeillakaan on näin monta nimeä peräkkäin.
Jeesus on uskon ja jumaluuden salaisuus alusta loppuun saakka. Eikä hän mitään peitenimeä Miikael
ole koskaan käytellyt. (Adv. Ilm.k.semin.-vihkosessa väitetään että peitenimi Miikael jossain Dan. kirjassa)
Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille.
Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
Salaisuus paljastettiin vasta uudessa liitossa, mutta kyllähän sen esim. Job (19:25) tiesi jo aikanaan ja
etukäteen osasi toivonsa laittaa häneen ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Lueppas koko luku.
1. Kor. 10:4
ja joivat samaa hengellistä juomaa.
Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan;
tämä kallio oli Kristus.
[2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]
Ihan sama kallio ja Henki ja hengellisyys oli ennen Golgataakin. Ja laki tuomitsi kuten nykyajassakin.
Tuomitsi jotta ansioton Jumalan rakkaus kelpaisi. - 284098234
mutuilia kirjoitti:
Muuttavat kyllä merkitystä.
Jeesuksen kuoleman JÄLKEEN voitiin joissain yhteyksissä Jeesus-nimeä pitää Kristuksen kanssa synonyyminä kun sanottava yksinkertaistettiin.opeillasi RAAMATUN käsikirjoitukset roskakoriin. just joo. Arvaa uskonto sua???
- mutuilia
Eskatologi kirjoitti:
Ei ole ksyymys projekteista vaan Herra Jeesus on henkilöitymä, todellinen, Totuus!
Tässä Hänen koko nimensä jos tahdot tietää. Tuskin arabeillakaan on näin monta nimeä peräkkäin.
Jeesus on uskon ja jumaluuden salaisuus alusta loppuun saakka. Eikä hän mitään peitenimeä Miikael
ole koskaan käytellyt. (Adv. Ilm.k.semin.-vihkosessa väitetään että peitenimi Miikael jossain Dan. kirjassa)
Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille.
Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
Salaisuus paljastettiin vasta uudessa liitossa, mutta kyllähän sen esim. Job (19:25) tiesi jo aikanaan ja
etukäteen osasi toivonsa laittaa häneen ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Lueppas koko luku.
1. Kor. 10:4
ja joivat samaa hengellistä juomaa.
Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan;
tämä kallio oli Kristus.
[2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]
Ihan sama kallio ja Henki ja hengellisyys oli ennen Golgataakin. Ja laki tuomitsi kuten nykyajassakin.
Tuomitsi jotta ansioton Jumalan rakkaus kelpaisi.Samassa merkitykssä puhun kuin Paavali tässä >> 5:16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. 2.kor.
Ja niinikään tässä merkityksessä >> Matteuksen evankeliumi:
3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt." 2.Piet.
1:17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."
Hebrealaiskirje:
5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Filippiläiskirje:
2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
Hebrealaiskirje:
5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
Jeesuksella on ihmisenä olossaan aivan erillinen tehtävä, johon ei sovi adventismin esittämät tulkinnat Jeesus=Miikaelina
Adventismi on oppi joka pyrkii järjestelmällisesti häivyttämään Evankeliumin sanoman.
Tilalle he tarjoilevat Adventismin oppiansa.
- kalle P.
noin puhuu se joka menee "oottekos kuulleet että Timo Flink blaa blaa"-lankaan .. mutta ei oikeastaan tee muuta kuin levittää lisää huhuja .. ihan päättömiä huhuja ja loppuun vedettyjä kirjoituksia joissa ei ole totuutta edes nimeksi..
- Kortti takataskussa
"" Timo Flink todisti uskostaan: "Johan kirjoitin, että minä USKON Jeesuksen olevan JAHVEH." ""
Eikä Timo herkeä jankuttamasta asiaa, joten ei tämä mikään huhu ole.
"" kyllä se oli
Timo Flink 20.11.2009 13:22
Jeesus on Vanhan testamentin Jahveh.
Hän itse sanoi olevansa. Uskotko tämän?
Minä uskon.
Timo ""
Kun muutama adventisti vänkäsi vastaan vääntäen juttua muuksi, ärähti Timo toisin sanoin:
"" kyllä mainitaan
Timo Flink20.11.2009 13.13
En ymmärrä ajatustasi, että Jeesus on VAIN persoonallinen olento.
Tietenkin on. Jumala on persoona. Hän tuli ihmiseksi, joka on persoona.
Nyt hän on Jumala-ihminen, joka on persoona. ""
Takaportin Timoteus tosin jätti, sellaisen että Jeesus ei olisikkaan "Herra". Varakortti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1982518
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708