Piispa Riekkisen on syytä erota, koska levittää väärää opetusta. Silloin hän tekisi luterilaiselle kirkolle hyvän palveluksen. Olen kuulut että hän piispantarkastusmatkoillaankin opettaa esimerk. yläasteen pojille ettei homoudessa ole väärää. En koskaan kuuntele Riekkistä, enkä lue hänen kirjoituksiaan. Harhaoppista ihmistä karta kehottaa Raamattukin.
Riekkisen on erottava !
35
335
Vastaukset
- huolestunut evlut.
Olet väärässä Piispa Riekkisessä on Suomen Evankelisluterilaisenkirkon tulevaisuus ! Vanhat homofoobiset änkyrä piispaa tuhoavat rakkaan kirkkomme !
- edes ole
luterilainen, olen jo kauan sitten huomannut, että Riekkinen vaikuttaa aivan erityisesti kristityltä, ja se vaikutelma jäisi usein myös päällimmäiseksi, jos hän ei jatkaisi koskaan puhettaan siteeraamalla Lutherin sanomisia mitenkään.
- taappo
...vauhdittaa Jumalan Sanan toteutumista.
- Lukija5
kirkon kanta homoseksuaalisuuteen: "Suomen luterilaisessa kirkossa on erilaisia käsityksiä siitä, kuinka kristillisen uskon pohjalta olisi suhtauduttava homoseksuaalisuuteen. Perinteisen käsityksen mukaan samaa sukupuolta olevien kumppanien sukupuolisuhde on ristiriidassa kristillisen moraalin ja raamatuntulkinnan kanssa. Toisen ajattelutavan mukaan homoseksuaalinen parisuhde on myös kristityille hyväksyttävä elämänmuoto."
Lisää voi lukea tästä linkistä:
http://www.evl.fi/sanasto/selitysH.htm#HOMOSEKSUAALISUUS- Rankaisija
Raamatun kanta sodomiaan ja muuhun luonnonvastaiseen meininkiin on yksiselitteinen. Perkeleen asialla on sellainen pappismies, jota ei tätä joko tiedä (!) tai joka tahtoo tämän seurakuntalaisiltaan salata (!!!).
- tutkaaja
Rankaisija kirjoitti:
Raamatun kanta sodomiaan ja muuhun luonnonvastaiseen meininkiin on yksiselitteinen. Perkeleen asialla on sellainen pappismies, jota ei tätä joko tiedä (!) tai joka tahtoo tämän seurakuntalaisiltaan salata (!!!).
on luojan luoma ominaisuus. Miksi Jumalasi luo toisille kadottavan ominaisuuden ja toisille ei?
- Ev.Lut hirivtys.
Suomen Luterilainen kirkko on täysin maallistunut - miksi sinä kuulut siihen ?
Suomessa on myös Tunnustuksellinen Luterilainen kirkko.
SLEY kirkoissa ei ole naispappej.
Itse en kuulu mihinkään seurakuntaan - erosin luterilaisista sen maallistumisen takia ja lisäksi minut hylännyt nainen oli kirkon työntekijä - krikko ei vaadi työntekijöiltään mitään esimerkillistä käytöstä.
homot ja lesbot saavat olla kirkon työntekijöitä vaikka asuvatki yhdessä - ovat siis julkisyntisiä- tiedämme SLEYstä
SLEYstä me tiedämme ainakin sen, että se on hylännyt oman kirkkonsa Helsingissä ja myynyt kiinteistön yökerhoravintolaksi. Nyt soi Herran huoneen alttarilla discomusiikki ja laservalotehosteet luovat tunnelmaa. SLEYllä ei olisi ollut mitään koko kirkon purkamistakaan vastaan, mutta sen estivät Museoviraston ja Helsingin kaupungin julkisivulautakunnan päätökset, joiden mukaan näin historiallisesti arvokkaita rakennuksia pitää suojella.
Tämä siis SLEYstä, pitäkäämme nämä asiat mielessämme ja painakaamme ne muistiin syvälle sydämeemme. Miten SLEY mahtaa kohdella seurakuntalaisiaan, kun sen arvot ovat täysin tunteettomat ja yltiöpäisen rahanhimoiset. - Lukija5
tiedämme SLEYstä kirjoitti:
SLEYstä me tiedämme ainakin sen, että se on hylännyt oman kirkkonsa Helsingissä ja myynyt kiinteistön yökerhoravintolaksi. Nyt soi Herran huoneen alttarilla discomusiikki ja laservalotehosteet luovat tunnelmaa. SLEYllä ei olisi ollut mitään koko kirkon purkamistakaan vastaan, mutta sen estivät Museoviraston ja Helsingin kaupungin julkisivulautakunnan päätökset, joiden mukaan näin historiallisesti arvokkaita rakennuksia pitää suojella.
Tämä siis SLEYstä, pitäkäämme nämä asiat mielessämme ja painakaamme ne muistiin syvälle sydämeemme. Miten SLEY mahtaa kohdella seurakuntalaisiaan, kun sen arvot ovat täysin tunteettomat ja yltiöpäisen rahanhimoiset.tuommoista, että Sley "on hylännyt oman kirkkonsa Helsingissä ja myynyt kiinteistön yökerhoravintolaksi"?
Minä muistan lukeneeni, että Helsingissä, muistaakseni Fredrikinkadulla kerrostalossa, olisi yhdessä kerroksessa toiminut jokin hengellinen yhteisö, joka olisi joutunut rahapulassa myymään kiinteistönsä. Joku oli ostanut sen kiinteistön ja perustanut noihin tiloihin yökerhon. Ikkunoiden lasimaaalaukset oli kuulemma jätetty paikoilleen, mutta ei muuta kiinteistön aikaisempaan käyttöön viittaavaa. Luulisi olevan itsestään selvää kenelle hyvänsä, että kirkkorakennukseen ei voi perustaa mitään yökerhoa. Luterilainen kirkko ylläpitää vanhoja kirkkoja Museoviraston ohjeiden ja vaatimusten mukaisesti. - totuus kunniaan.
tiedämme SLEYstä kirjoitti:
Tämä siis SLEYstä, pitäkäämme nämä asiat mielessämme ja painakaamme ne muistiin syvälle sydämeemme. Miten SLEY mahtaa kohdella seurakuntalaisiaan, kun sen arvot ovat täysin tunteettomat ja yltiöpäisen rahanhimoiset.SLEY toimii Helsingissä edelleen PyhänSydämen kappelissa.
Mene SLEY sivuille ja tarkista tilanne.
Suomen Luterilainen kirkko on vähentänyt avustuksiaan Evankeliumi yhdistykselle, koska tämä pitäytyy Raamatun sanaan - niin naispappeus kuin homo kysymyksessä.
SLEY järjestämät MaataNäkyvissä festarit ovat edelleen pohjoimaiden suurin Kristillinen tapahtuma nuorille vaikka possuflunssan pelko tänävuonna vähensi kävijöitä. - kuva valehtelee
totuus kunniaan. kirjoitti:
SLEY toimii Helsingissä edelleen PyhänSydämen kappelissa.
Mene SLEY sivuille ja tarkista tilanne.
Suomen Luterilainen kirkko on vähentänyt avustuksiaan Evankeliumi yhdistykselle, koska tämä pitäytyy Raamatun sanaan - niin naispappeus kuin homo kysymyksessä.
SLEY järjestämät MaataNäkyvissä festarit ovat edelleen pohjoimaiden suurin Kristillinen tapahtuma nuorille vaikka possuflunssan pelko tänävuonna vähensi kävijöitä.Niin sanottu Luther-kirkko, osoitteessa Fredrikinkatu 42 Helsingissä, on nykyisin
Dante's Highlight, Fredrikinkatu 42, Kamppi
http://albumit.lasipalatsi.fi/suomi/kuvakortti.html?photo_id=34837&action=showcomments
http://www.ravintolahighlight.com/
http://omakaupunki.hs.fi/mesta/115164/Dante's Highlight - se kuitenkin
Lukija5 kirjoitti:
tuommoista, että Sley "on hylännyt oman kirkkonsa Helsingissä ja myynyt kiinteistön yökerhoravintolaksi"?
Minä muistan lukeneeni, että Helsingissä, muistaakseni Fredrikinkadulla kerrostalossa, olisi yhdessä kerroksessa toiminut jokin hengellinen yhteisö, joka olisi joutunut rahapulassa myymään kiinteistönsä. Joku oli ostanut sen kiinteistön ja perustanut noihin tiloihin yökerhon. Ikkunoiden lasimaaalaukset oli kuulemma jätetty paikoilleen, mutta ei muuta kiinteistön aikaisempaan käyttöön viittaavaa. Luulisi olevan itsestään selvää kenelle hyvänsä, että kirkkorakennukseen ei voi perustaa mitään yökerhoa. Luterilainen kirkko ylläpitää vanhoja kirkkoja Museoviraston ohjeiden ja vaatimusten mukaisesti.on, entisessä Luther-kirkossa toimii nykyisin yökerho jo vuodesta 1999 lähtien:
http://albumit.lasipalatsi.fi/suomi/kuvakortti.html?photo_id=34837&action=showcomments
Kiinnostunut löytää lisää tietoja helposti. - vielä tietoja
se kuitenkin kirjoitti:
on, entisessä Luther-kirkossa toimii nykyisin yökerho jo vuodesta 1999 lähtien:
Kiinnostunut löytää lisää tietoja helposti.Kirjasta Kaija Ollila ja Kirsti Toppari: Puhvelista Punatulkkuun. Helsingin vanhoja kortteleita. Helsingin Sanomat 1975 kerrotaan 70-luvun tietoihin perustuen Kampissa olevasta Telkän korttelista numero 153 seuraavaa:
Malminkatu 12 - Fredrikinkatu 42. Omistaa Suomen luterilainen evankeliumiyhdistys ry.
Piirtänyt K. A. Wrede, valmistunut 1894 Gredrikinkatu 42:een. Vanhempi osa, Malminkatu 12, valmistunut 1878. Muutettu Lutherkirkoksi 1931, piirtänyt H. Ekelund. Samalla rakennettiin myös asuntoja, Yhdistyksen päämaja, lisäksi mm. ylioppilaskoti, ...
Tämä kiinteistö on siis myyty ja kirkko muutettu yökerhoksi vuonna 1999. - yllättynyt.
vielä tietoja kirjoitti:
Kirjasta Kaija Ollila ja Kirsti Toppari: Puhvelista Punatulkkuun. Helsingin vanhoja kortteleita. Helsingin Sanomat 1975 kerrotaan 70-luvun tietoihin perustuen Kampissa olevasta Telkän korttelista numero 153 seuraavaa:
Malminkatu 12 - Fredrikinkatu 42. Omistaa Suomen luterilainen evankeliumiyhdistys ry.
Piirtänyt K. A. Wrede, valmistunut 1894 Gredrikinkatu 42:een. Vanhempi osa, Malminkatu 12, valmistunut 1878. Muutettu Lutherkirkoksi 1931, piirtänyt H. Ekelund. Samalla rakennettiin myös asuntoja, Yhdistyksen päämaja, lisäksi mm. ylioppilaskoti, ...
Tämä kiinteistö on siis myyty ja kirkko muutettu yökerhoksi vuonna 1999.Itse en ole ollut kirkon myynnistä tietoinen ja minusta on paheksuttavaa, että kirkosta on tehty tällainen ravintola.
Olin minäkin hyväksynyt sen purkamisen mieuluummin. - Hevimetallisti
yllättynyt. kirjoitti:
Itse en ole ollut kirkon myynnistä tietoinen ja minusta on paheksuttavaa, että kirkosta on tehty tällainen ravintola.
Olin minäkin hyväksynyt sen purkamisen mieuluummin.Selventäisin, että tiloissa tosiaankin toimii nykyisin Dante's -niminen rock-klubi, jossa pääasiassa hevi- ja raskaan rokin bändejä. Eritäin mukava keikkapaikka, jos hevi miellyttää! Kannattaa käydä.
- Lukija5
yllättynyt. kirjoitti:
Itse en ole ollut kirkon myynnistä tietoinen ja minusta on paheksuttavaa, että kirkosta on tehty tällainen ravintola.
Olin minäkin hyväksynyt sen purkamisen mieuluummin.kerrostalon yhdessä kerroksessa. Ei sitä koko kerrostaloa olisi voinut purkaa.
- katsomassa, puhu
Lukija5 kirjoitti:
kerrostalon yhdessä kerroksessa. Ei sitä koko kerrostaloa olisi voinut purkaa.
katsomassa ja puhu vasta sitten. Se kirkko ei ole toiminut kerrrostalon yhdessä huoneisossa, sen voit päätellä kun tutustut ravintolaan - voit mm. vuokrata koko tilan omaan käyttöösi:
Saat käyttöösi rokkibaarin, johon mahtuu jopa 650 vierasta. Musiikista ja illan teemasta päätät Sinä. Tilaisuuden onnistumisen varmistavat ravintolan henkilökunta, erinomainen äänentoisto sekä Dante´s Highlightin kymmenet monitorit ja screenit, joilla voit halutessasi tykittää surutta omia suosikkejasi juhlakansan kiusaksi.
http://www.dantes.fi/omatjuhlat.html
Eihän sitä kirkkoa olisi voinut purkaa, sillä kun on rakennuksena historiallista arvoa. Jos seurakunta ei ymmärrä mitään, viranomaiset auttavat ymmärtämään.
- mathetes
Tuskinpa hän eroaa!
Mutta olet oikeassa, sillä Raamatun mukaan homous on Jumalan silmissä kauhistus!
Seuraava alla oleva Raamatun jae kertoo homoudesta sanalla "miehimys" ja kreikaksi "arsenokoitai" jonka merkitys on suomeksi "homoseksuaali", jotta sellaisen riettauden harjoittaja ei tule perimään Jumalan valtakuntaa! (Siis ellei tee parannusta ja luovu tuosta riettaudestaan)! Riekkinen on astunut Raamatun sanan ilmoittaman auktoriteetin yli! No hänellä tulee olemaan oma kohtalonsa Jumalan tuomioistuimen edessä jonka vain hän itse tulee kokemaan! En tosiaan tule sitä kadehtimaan! :(
Raamatun sana siis kertoo:
(1Kor 6:9) "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö.
Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä [miehimykset]...!
9 η ουκ οιδατε οτι αδικοι βασιλειαν θεου ου κληρονομησουσιν μη πλανασθε
ουτε πορνοι ουτε ειδωλολατραι ουτε μοιχοι ουτε μαλακοι ουτε [αρσενοκοιται]...!
Riekkinen on Raamatullisesti katsoen harhaan opettaja!
Hän on täysin langennut pois Raamatun sanan ilmoittamasta totuudesta!- oletkin väärässä,
entäpä, jos "miehimys" ei tarkoitakaan homoutta eikä "arsenokoitai" tarkoitakaan homoseksuaalia? Saatat olla itse nyt perkeleen asialla, sillä tietosi perustuvat vain sanojen oletettuun merkitykseen, etkä edes epäile tulkinnan pätevyyttä. Mistä voit tietää, mitä antiikin aikaisessa kulttuurissa tarkoitettiin asioilla, joista on jäänyt tietoon vain senaikaiset sanat, joiden merkityskin on ehtinyt muuttua vuosituhanten aikana?
Minusta sinun pitäisi oikeastaan vain keskittyä siihen, miksi ihmeessä olet itse niin kiinnostunut homoudesta? Oletko mahdollisesti itse homo, mutta et vain uskalla edes itse tuntea itseään?
Tiedän, että et pidä tästä mahdollisuudesta, mutta salli minun vielä huomauttaa, ettei ketään heteroa voi oikeasti kiinnostaa mitenkään homojen mieltynykset.
Näin asiat vain ovat, sille ei voi mitään. Ongelma saattaa olla kokonaan sinun omien korviesi välissä. Valitettavasti niin sanottujen uskovaisten keskuudessa on paljon sinisilmäisyyttä ja puhdasta tietämättömyttä, tarkoitan tietämättömyyttä nimenomaan elämästä ja sen ilmiöistä. - takaisin Raamattuun
oletkin väärässä, kirjoitti:
entäpä, jos "miehimys" ei tarkoitakaan homoutta eikä "arsenokoitai" tarkoitakaan homoseksuaalia? Saatat olla itse nyt perkeleen asialla, sillä tietosi perustuvat vain sanojen oletettuun merkitykseen, etkä edes epäile tulkinnan pätevyyttä. Mistä voit tietää, mitä antiikin aikaisessa kulttuurissa tarkoitettiin asioilla, joista on jäänyt tietoon vain senaikaiset sanat, joiden merkityskin on ehtinyt muuttua vuosituhanten aikana?
Minusta sinun pitäisi oikeastaan vain keskittyä siihen, miksi ihmeessä olet itse niin kiinnostunut homoudesta? Oletko mahdollisesti itse homo, mutta et vain uskalla edes itse tuntea itseään?
Tiedän, että et pidä tästä mahdollisuudesta, mutta salli minun vielä huomauttaa, ettei ketään heteroa voi oikeasti kiinnostaa mitenkään homojen mieltynykset.
Näin asiat vain ovat, sille ei voi mitään. Ongelma saattaa olla kokonaan sinun omien korviesi välissä. Valitettavasti niin sanottujen uskovaisten keskuudessa on paljon sinisilmäisyyttä ja puhdasta tietämättömyttä, tarkoitan tietämättömyyttä nimenomaan elämästä ja sen ilmiöistä.Raamattu on selkeästi vastaan kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen seksisuhdetta - se on Jumalalle kauhistus.
Heterot ova enemmistönä Kirkolliskokouksessa ja he silti tästä asiasta päättävät, joten kyllä tämä asia heteroita kiinnostaa.
Katolisessa kikossa ei ole ongelmia naispappeuden suhteen eikä myöskään Ortodokseilla, heillä ei myöskään ole ongelmia tämän homovihkimys asian kanssa. - mutta eihän
takaisin Raamattuun kirjoitti:
Raamattu on selkeästi vastaan kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen seksisuhdetta - se on Jumalalle kauhistus.
Heterot ova enemmistönä Kirkolliskokouksessa ja he silti tästä asiasta päättävät, joten kyllä tämä asia heteroita kiinnostaa.
Katolisessa kikossa ei ole ongelmia naispappeuden suhteen eikä myöskään Ortodokseilla, heillä ei myöskään ole ongelmia tämän homovihkimys asian kanssa.luterilaisuus mikään kirkko olekaan, se juuri johtuu siitä uskonne puhdistuksesta. Miksi edes vertailet Kirkkoon, lahkolla on lahkon ongelmat.
- Lukija5
mutta eihän kirjoitti:
luterilaisuus mikään kirkko olekaan, se juuri johtuu siitä uskonne puhdistuksesta. Miksi edes vertailet Kirkkoon, lahkolla on lahkon ongelmat.
miksi et hyväksy, että puhutaan luterilaisesta kirkosta. Ainakin haulle Suomen evankelis-luterilainen kirkko tuli 33500 sivua. Jos kannattaa ekumeniaa, kirkkojen välistä yhteistyötä, niin silloin puhuu kirkoista eikä lahkoista. Sana lahko sopii paremmin käytettäväksi biologiassa, jossa se tarkoittaa eläinten ja kasvien luokittelussa käytettyä yksikköä.
- päämäärä on
Lukija5 kirjoitti:
miksi et hyväksy, että puhutaan luterilaisesta kirkosta. Ainakin haulle Suomen evankelis-luterilainen kirkko tuli 33500 sivua. Jos kannattaa ekumeniaa, kirkkojen välistä yhteistyötä, niin silloin puhuu kirkoista eikä lahkoista. Sana lahko sopii paremmin käytettäväksi biologiassa, jossa se tarkoittaa eläinten ja kasvien luokittelussa käytettyä yksikköä.
Kirkon hajaannuksen vähentäminen ja sitä kohti kai luterilaisuuskin tavoittelee, onhan luterilaisuus korostuneen ekumeninen toiminnassaan. Kristus perusti vain yhden Kirkon ja siitä puhutaan myös uskontunnustuksessa, nykyaikana Kirkko on jakaantunut kahteen osaan - idän ja lännen katoliseen kirkkoon, mutta kaikki niin sanottujen uskonpuhdistajien ja maallikkosaarnaajien perustamat uskonnolliset suunnat ovat lahkoja, osa niistä on ajautumassa kovaa vauhtia myös kristillisyyden ulokupuolelle.
Näistä asioista ei luterilaisuudessa kai paljon puhuta, sillä ihmiset vaikuttavat hyvin tietämättömiltä. Suuri osa suomalaisista luterilaisista ei edes tiedä olevansa protestantteja, mikä on hämmästyttävää ja kuulostaakin oikeastaan hyvin hupaisalta. - mathetes
oletkin väärässä, kirjoitti:
Näin asiat vain ovat, sille ei voi mitään. Ongelma saattaa olla kokonaan sinun omien korviesi välissä. Valitettavasti niin sanottujen uskovaisten keskuudessa on paljon sinisilmäisyyttä ja puhdasta tietämättömyttä, tarkoitan tietämättömyyttä nimenomaan elämästä ja sen ilmiöistä.Kirjoitit:
>>entäpä, jos "miehimys" ei tarkoitakaan homoutta eikä "arsenokoitai" tarkoitakaan homoseksuaalia? Saatat olla itse nyt perkeleen asialla, sillä tietosi perustuvat vain sanojen oletettuun merkitykseen, etkä edes epäile tulkinnan pätevyyttä.>Minusta sinun pitäisi oikeastaan vain keskittyä siihen, miksi ihmeessä olet itse niin kiinnostunut homoudesta? Oletko mahdollisesti itse homo, mutta et vain uskalla edes itse tuntea itseään?>Tiedän, että et pidä tästä mahdollisuudesta, mutta salli minun vielä huomauttaa, ettei ketään heteroa voi oikeasti kiinnostaa mitenkään homojen mieltynykset.>Ongelma saattaa olla kokonaan sinun omien korviesi välissä.>Valitettavasti niin sanottujen uskovaisten keskuudessa on paljon sinisilmäisyyttä ja puhdasta tietämättömyttä, tarkoitan tietämättömyyttä nimenomaan elämästä ja sen ilmiöistä.
- madame.Alexandra.F
Raamattu on kirja, jonka 'parasta ennen'-päiväys on mennyt umpeen ajat sitten. Ei siis ihme--
On vain aika erikoista että hän pitää oikeutenaan väittää alaikäisille että homoudessa ei ole mitään väärää...mitä jos hän suosittelisi tytöille vaikka prostituutiota ihan normaalina tapana ansaita rahaa--?- Lukija5
Ihmettelen sitä, että rinnnastat prostituution ja homoseksuaalisuuden. Prostituutio on yleensä oma valinta, homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus.
- madame.Alexandra.F
Lukija5 kirjoitti:
Ihmettelen sitä, että rinnnastat prostituution ja homoseksuaalisuuden. Prostituutio on yleensä oma valinta, homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus.
Mikään tieteellinen tutkimus ei tue väitettäsi. Teorioita kyllä on, mutta teoria on vain teoria, EI tosiasia. Mitään esim. 'homogeeniä' ei kuitenkaan ole löydetty.
Homous ON valinta, tietoisempi tai tiedostamattomampi, mutta VALINTA siinä missä prostituutiokin. - .....
madame.Alexandra.F kirjoitti:
Mikään tieteellinen tutkimus ei tue väitettäsi. Teorioita kyllä on, mutta teoria on vain teoria, EI tosiasia. Mitään esim. 'homogeeniä' ei kuitenkaan ole löydetty.
Homous ON valinta, tietoisempi tai tiedostamattomampi, mutta VALINTA siinä missä prostituutiokin.ex-kyökkipiika mitään tieteellisestä tutkimuksesta ymmärtäisitkään.
- etp
Raamattu on ainoa ohjekirja ,jota ei koskaan ole tarvinnut päivittää kute näitä nykytegnogian ohjelmat opit.
Samat totuudet ovat olleet alusta alkaen ja ovat päivittämättä edellenkin täyttä totta kuten homous ja lebous on ihmisen oma valinta demoni henkien manipuloinnin uhreja,siis syntiä selvästikin.
Ei Jumalakan vihaa em ryhmittymiä,mutta vihaa syntiä,jota he ovat alkaneet harjoittamaan. - aika kiinnostuneelta
madame.Alexandra.F kirjoitti:
Homous ON valinta, tietoisempi tai tiedostamattomampi, mutta VALINTA siinä missä prostituutiokin.teitä näyttää kiinnostavan ihmisen genetiikka, oletteko tullut ajatelleeksi, että seksuaalisuudessa saattaisikin olla kyse lähinnä polygeenisesti periytyvistä ominaisuuksista, vai miten te olette ajatellut?
- toki on,
etp kirjoitti:
Raamattu on ainoa ohjekirja ,jota ei koskaan ole tarvinnut päivittää kute näitä nykytegnogian ohjelmat opit.
Samat totuudet ovat olleet alusta alkaen ja ovat päivittämättä edellenkin täyttä totta kuten homous ja lebous on ihmisen oma valinta demoni henkien manipuloinnin uhreja,siis syntiä selvästikin.
Ei Jumalakan vihaa em ryhmittymiä,mutta vihaa syntiä,jota he ovat alkaneet harjoittamaan.ja siksipä me voimmekin opiskella myös lääketiedettä Raamatun avulla käyttäen sitä ainoana oppikirjanamme, jota ei ole tarvinnut koskaan päivittää, mikä on tietenkin suuri etu myös opiskelijan kannalta, eihän hänen koskaan tarvitse ostaa uusia oppikirjoja. Ainakin minä menisin mielelläni sellaisen Raamatusta oppinsa saaneen lääkärin hoitoon, jos minulla todettaisiin esim. syöpä, sepelvaltimotauti tai alkava angina. Toki näiden tautien hoidossa ei kukaan lääkäri tarvitse mitään "nykytegnologian" oppeja, jotka toki saattavat olla todellisuudessa itsestään perkeleestä.
- etp
Riekkisen ero kovinkaan paljon muuta evlut kirkon lahkohenkistä opetusta,kirkon koko opetus on väärää iestä sakramenttiuskontoa,josta on päästävä tavalla tai toisella uudistumaan todelliselle Raamatun mukaiselle ja apostoliselle opetukselle.
On totta Riekkisen pitäis tehdä parannus ja luopua synnissä elämisessä.Lieneekö uudestisynynytkään ja oikeasti elävässä uskossa.
On surullista,että tuossakin asemassa oleva lukenut mies vesittää Raamatun totuuden homoudesta,lesboudesta ja opettaa tuota Suomen suurinta saatanan hengellistä petosta sakramentalismia.Tuohon samaan harhaoppiin kuuluu myös joulu ja sen myötä jouluevankeliumi,missä kohtaa Raamatusta löytyy sana joulu ja tai jouluevankeliumi ei mistään kohtaa sehän onkin pakanuutta mitä suurimmassa määrin.
Raamattu ei opeta mitään ns. kirkollisesta kasteen sakramentista, eikä muistakaan sakramenteista. Sakramentin syntymä juuret ovat vanhoissa mysteeri uskonnoissa ja kirkkolatinan sana sacramentum tulee kreikan kielen sanasta mysterion.
Sacramentum sana tarkoitti roomalaisen sotilaan lippuvalaa, joka oli uskollisuudenvala Rooman keisarille ja armeijalle. Vala olikin luonteeltaan salaisuus (sacramentum), johon liitettiin maagisia voimia. Alkuperältään sakramentti on kuitenkin pakanauskonnollinen rituaali. Myös vanhoihin mysteeriuskontoihin käytiin sisälle sakramenttien kautta. Näin mm. Iisis-Osiris-Horus ja Mithras- kulteissa, samoin Eleusiin, Attiksen, Dionysioksen ym. palvonnassa. Mysteeri, eli sakramentti yhdisti sakramentissa mysteiksi vihityt toisiinsa ja “ jumaluuteen”. Olennaista oli elämän täydellinen uudistuminen, jonka sai aikaan sakramentin vaikuttama kuolema ja ylösnousemus. Sakramentti oli kuljettanut vihityn pimeyden läpi valoon. Sakramentin kautta tultiinkiin sisälle kaikkien maailmanvaltojen valta-uskontoihin, ja kaikkien niiden ytimenä oli eri nimillä vaikuttama muinaisen Baabelin/Babylonian uskonnon Taivaan kuningatar-Äiti-lapsikultti. Ja sellaisena se oli myös viimeisessä, Uuden Liiton alkuseurakunnan aikana vaikuttaneessa Rooman maailmanvaltakunnassa, josta se sekoitettiin kristinuskon kanssa alkuseurakunnan turmeltuessa ja enemmistön luodessa seurakunnan rinnalle kirkkolaitoksen, lopullisesti 300-luvulla jKr. Siitä lähtien myös valtionkirkkoihin on tultu sisälle sakramenttipapin toimittaman. (Sakramentti ja kirkko) - Yks-tämmönen
vaatimuksesi voivat tai paremminkin menevät kuuroille korville. Kirkko on luopumuksessaan jo niin pitkällä, eikä sillä ole edes halua palata Raamatun totuuteen. Kyllä uskovat joutuvat tai paremminkin saavat jättää tämän hukkuvan laivan. Vaino eläviä uskovia kohtaan kirkon piirissä lisääntyy päivä päivältä. Elävistä uskovista tehdään kirkon piirissä kaiken pahan alku ja juuri. Juuri heidän takiaan kirkolla on vaikeuksia, sanotaan. Missä vaiheessa sitten vainot tulee?
Ap. t. 13:50
Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan, ja ne ajoivat heidät pois alueiltansa.
Apostolien teot 17
1 Ja he matkustivat Amfipolin ja Apollonian kautta ja tulivat Tessalonikaan, jossa oli juutalaisten synagooga.
2 Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista,
3 selitti ne ja osoitti, että Kristuksen piti kärsimän ja nouseman kuolleista, ja sanoi: "Tämä Jeesus, jota minä teille julistan, on Kristus".
4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
5 Mutta juutalaiset joutuivat kiihkoon ja ottivat avukseen muutamia pahanilkisiä miehiä joutoväestä, haalivat kansaa kokoon ja nostivat kaupungissa metelin. He asettuivat Jaasonin talon edustalle ja hakivat Paavalia ja Silasta viedäkseen heidät kansan eteen.
Siis juutalaiset eli voidaan sanoa nykyajan uskonnolliset ihmiset joutuivat kiihkoon ja nostivat metelin.
Juuri uskonnollinen maailma on se joka meteliä kirkon piirissä pitää. Huomaamme, että vainot uskovia kohtaan alkoivat, kun uskonnollinen maailma alkoi lyömään kättä tämän joutoväen kanssa, joka on juuri tätä Sodoman ja Gomorran kaltaista väkeä. Juuri tätä tapahtuu paraikaa, jos olette huomanneet. Ei siinä kirkonpiirin elävälle uskovalle jää muuta vaihtoehtoa, kuin tämä. Ei tyhjän päälle, vaan suoraan Jeesuksen syliin.
2. Kor. 6:17
Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani- etp
ajattelenkin,että uskovien on syytä lähteä tuosta saataisesta pois.
On aikaa sitten alkanut ennalleen asettaminen elikkä apostolisen ajan mukianen seurakunta.
Alla pieni otos mitä se kaiken kaikkiaan tarkoittaa.
Omassa kodissani toimii vastaavan lainen uudestisyntyneiden uskovien yhdessä kokoontuminen kerran viikossa olemme kaikista uskonnoista,lahkoista eriseuroista täysin vapaat ja kuulumme ainoastaan Jeesuksen seurakuntaan johon kuuluu kaikki maailman uskoon tulleet.
Jumalan tahto on se, että Kristuksen omat kokoontuisivat toistuvasti yhteen ja pitäisivät yhteyttä toisiinsa myös kokousten ulkopuolella arkielämässä. (Hebr 10:25.) Tavoite olisi se, että seurakunnassa pidettäisiin kaikista hyvää huolta, mitä tulee hengelliseen ravintoon ja maallisiin tarpeisiin. (Joh 4:14; 6:32-35; 10:9-10; 21:15-16; Apt 6:1-7; 11:27-30; Gal 6:6, 10; 1Kor 9:11; 16:1-4; 2Kor 8-9; 1Tim 5; 1Joh 3:16-17; Jaak 2:15-16.)
Me rakennumme yhdessä muiden uskovien kanssa "Jumalan asumukseksi Hengessä". (Efe 2:22). Seurakunta muodostuu siis ihmisistä, jotka ovat liittyneet Hengen kautta rakkauden siteellä toisiinsa ja Jeesukseen Kristukseen. Kun seurakunta on syntynyt tai kun Jumalan lapset tutustuvat toisiinsa jollakin tietyllä paikkakunnalla tai asumalähiössä, niin he voivat alkaa kokoontua yhteen kodeissa tai vuokratuissa tiloissa. Silloin seurakunta järjestäytyy, niin että sen keskuudesta nousee esiin tietyilla lahjoilla varustettuja palvelijoita. Me palvelemme toinen toisiamme niillä armolahjoilla, jotka Jumala on meille antanut kaikkien yhteiseksi hyödyksi ja rakentumiseksi. (1Piet 4:10-11.)
Efesolaiskirje:
2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Efesolaiskirje:
4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
4:12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
4:16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on. - Yks-tämmönen
etp kirjoitti:
ajattelenkin,että uskovien on syytä lähteä tuosta saataisesta pois.
On aikaa sitten alkanut ennalleen asettaminen elikkä apostolisen ajan mukianen seurakunta.
Alla pieni otos mitä se kaiken kaikkiaan tarkoittaa.
Omassa kodissani toimii vastaavan lainen uudestisyntyneiden uskovien yhdessä kokoontuminen kerran viikossa olemme kaikista uskonnoista,lahkoista eriseuroista täysin vapaat ja kuulumme ainoastaan Jeesuksen seurakuntaan johon kuuluu kaikki maailman uskoon tulleet.
Jumalan tahto on se, että Kristuksen omat kokoontuisivat toistuvasti yhteen ja pitäisivät yhteyttä toisiinsa myös kokousten ulkopuolella arkielämässä. (Hebr 10:25.) Tavoite olisi se, että seurakunnassa pidettäisiin kaikista hyvää huolta, mitä tulee hengelliseen ravintoon ja maallisiin tarpeisiin. (Joh 4:14; 6:32-35; 10:9-10; 21:15-16; Apt 6:1-7; 11:27-30; Gal 6:6, 10; 1Kor 9:11; 16:1-4; 2Kor 8-9; 1Tim 5; 1Joh 3:16-17; Jaak 2:15-16.)
Me rakennumme yhdessä muiden uskovien kanssa "Jumalan asumukseksi Hengessä". (Efe 2:22). Seurakunta muodostuu siis ihmisistä, jotka ovat liittyneet Hengen kautta rakkauden siteellä toisiinsa ja Jeesukseen Kristukseen. Kun seurakunta on syntynyt tai kun Jumalan lapset tutustuvat toisiinsa jollakin tietyllä paikkakunnalla tai asumalähiössä, niin he voivat alkaa kokoontua yhteen kodeissa tai vuokratuissa tiloissa. Silloin seurakunta järjestäytyy, niin että sen keskuudesta nousee esiin tietyilla lahjoilla varustettuja palvelijoita. Me palvelemme toinen toisiamme niillä armolahjoilla, jotka Jumala on meille antanut kaikkien yhteiseksi hyödyksi ja rakentumiseksi. (1Piet 4:10-11.)
Efesolaiskirje:
2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Efesolaiskirje:
4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
4:12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
4:16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.Olette juuri siinä, missä Herra tahtoo meidän kaikkien olevan. Olisi kiva kuulla muistakin tälläisistä ruokakunnista, jotka kokoontuvat ja toimivat alkuseurakunnan mallin mukaiosesti.
Nimenomaan kirkonpiiristä näitä on syntynyt ja syntyy lisää varmaan kohta kiihtyvällä vauhdilla.
Urho Muromakin sen jo aikanaan näki, että kirkonpiirin uskovat tulevat kokoontumaan kodeissa ennen Jeesuksen tulemusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3727123Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai826037Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2005531Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi844280Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan583507HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok703449Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63403Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta603368SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha583164Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan393100