Vanhan C5:n ongelmat

varmempaa etsivä

Vm-02, 85 tkm etupyörän laakeri meni, kitinöitä ja kolinoita sieltä täältä, tuntui epävarmalta jatkaa pidempään. Vm-04 automaatti 55 tkm, tietokone lopetti ohjelman vaihdon 2 kk yli takuuajan, pieniä sähköhäiriöitä, kuten ikkuna avautui itsestään, kostealla säällä merkkivalo ilmoitti, että heti yhteys huoltoon, punainen stopvalo välähteli kostealla. Kuulin että useista C5:ta on mennyt tietokone vialle ja koko yksikkö pitää vaihtaa, valmistaja ei ota vastuuta.

Minulla on vuoden 2001 Citroen C5. Olen pitänyt päiväkirjaa vioista. Pieniä ja suuria vikoja on listalla tiheinä riveinä 6 A4-sivua. Ensimmäisen vuoden aikana jouduin käyttämään auton Vehon korjaamossa 19 kertaa. Palvelu on aina ollut ystävällistä ja meni 1. vuoden aikana takuuseen.

Automaattivaihde paukkui ja vaihdettiin 26000 km kohdalla auton ollessa 2 vuotta vanha. Tänä talvena 5,5 vuoden vanhana ja 61 000 km kohdalla Veho ehdotti taas vaihdelaatikon vaihtoa, mutta suostui vastoin tehtaan ohjeita ehdotuksestani vain vaihtamaan öljyt. Sillä vaihde tuli toistaiseksi kuntoon. Olen nyt vaihtamassa autoa.

Citroen C4 tuntuu houkuttelevalta, mutta siinä on sama vaihdelaatikko...

Jotenkin Citikat on kovin mukavia, kun ne sattuvat toimimaan! ja kauniita ne ovat.

Mulla kävi työsuhdeautona 2 x C5 6kk aikana . Molemmat lähtivät "
takuupalautukseen" kun niitä ei saatu pysymään nipussa viikkoakaan. Tässä
vikalistaa:


- Kone tohjoksi -32 asteen pakkasella kun 8tkm oli ajettu
- Hydrauliikka sekoili jatkuvasti ja auto jäi pomppimaan parkkiruutuun
itsekseen. Hauskan näköistä !
- Akku tyhjeni itsestään jatkuvasti, edes 5 käyntiä Veholla ei parantanut
tilannetta -> Eka yksilö lähti takaisin leasing firmalle !
- Takaluukun lasi pamahti rikki itsestään
- Toisesta yksilöstä pamahti kone myöskin abouts -30 asteen kohdalla.
Öljynkierto veti jäähän ja lopahti -> POKS !
- Aivan järkyttäviä kolinoita ja paukkeita alustasta
- Ohjaustehostin pätki ihan miten sattuu
- jne jne -> Toinenkin yksilö lähti takaisin leasing firmalle.


Mikäli tuo olisi ollut vähänkään luotettavampi auto, ajaisin sellaisella
vieläkin ! Se ajomukavuus varsinkin maantiellä on täysin omaa luokkaansa.
Tosin talvella tuon ajettavuus on kuin koittaisi 6 metristä tukkia kääntää,
puskee aika kivasti ja päättäväisesti ;-)

Appiukolla on kanssa tuollainen uutena ostettu, siis vanhempaa mallia
eikä se facelift.
Softapäivityksissä on käyty noiden peilin ym. juttujen takia.
Kuskin ikkunaan vaihdettiin kait jokin tiiviste kun ei mennyt enää kiinni.
Myös joku jousitukseen liittyvä anturi vaihdettiin, kojelauta kun kertoi
että nyt ei enää passais ajella. Ilmeisesti tuo anturi liittyi tason
tunnistukseen
jotenkin ja oli saanut vettä kesällä. Huollossa sanoivat, että ei tähän
vettä
pitäisi päästä mutta sitten kun pääsee, niin se on moro.
Ajovalopolttimot siitä kärähtää myös usein, ei onnistu kuulemma itse
vaihtaa. Aina on pitänyt viedä merkkihuoltoon vaihdettavaksi. Ei ole
itse tullut katsottua sen konepellin alle, että miten ahdasta siellä sitten
on.



Nämä ovat siis omistajien kokemuksia. Meinasin itsekin vaihtaa tuohon malliin kun oli niin edullinen verrattuna vastaaviin, mutta sitten huomasin nämä kokemukset autosta. Ei kyllä houkuttele vaihtamaan.

56

2886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh huh

      paljon vikoja. Onkohan toista noin paljon vikoja täynnä olevaa autoa valmistettukaan.

      • abc.

        tuommoisiahan ne on kaikki citikat.


      • hyyyde
        abc. kirjoitti:

        tuommoisiahan ne on kaikki citikat.

        on mutta ei tällä foorumilla. Tällä palstalla mustasta tehdään valkoinen vaikka väkisin vaikka faktat puhuu toista. Toista se on merkkifoorumilla. Siellä omistajat kiroavat sitikan vikoja mutta pitävät sitä vain sen mukavuuden takia. Lähinnä ainoastaan sen hydejousituksen takia. Hydejousitus saattaa tosin joutua historiaan. Sellaista on jo valmistajan taholta kuulunut. Menee viimeinenkin hehkutuksen aihe.


      • HyraActive +
        hyyyde kirjoitti:

        on mutta ei tällä foorumilla. Tällä palstalla mustasta tehdään valkoinen vaikka väkisin vaikka faktat puhuu toista. Toista se on merkkifoorumilla. Siellä omistajat kiroavat sitikan vikoja mutta pitävät sitä vain sen mukavuuden takia. Lähinnä ainoastaan sen hydejousituksen takia. Hydejousitus saattaa tosin joutua historiaan. Sellaista on jo valmistajan taholta kuulunut. Menee viimeinenkin hehkutuksen aihe.

        Hydropneumaattinen jousitus suosiossa, eipä noita teräsjousia C5 malleja ole ainakaan meillä suomessa myyty juuri nimeksikään, se jos mikä osoittaa suosion ja luotettavuuden. Paremminkin voi olla, että C5 tulevassa facelift mallissa on taas vain hydra-active jousitus . On se ihanan mukava, maavaran nostokin on lumessa ja huonolla teillä valttia ja kesä/talvirenkaitten vaihto, yhdellä nostolla vaihtuu saman sivun renkaat. Ja maavara vakiona kuormauksesta riippumatta ja suuremmissa nopeuksissa automaattisesti aleneva maavara vähentää ilmanvastuta ja polttoaineen kulutusta, huonommalla mökkitiellä hiukan nostaa myöskin maavaraa automaattisesti. Reilun viidenkymmenen suosio sillä ja suosio jalkuu.


      • tällä palstalla
        hyyyde kirjoitti:

        on mutta ei tällä foorumilla. Tällä palstalla mustasta tehdään valkoinen vaikka väkisin vaikka faktat puhuu toista. Toista se on merkkifoorumilla. Siellä omistajat kiroavat sitikan vikoja mutta pitävät sitä vain sen mukavuuden takia. Lähinnä ainoastaan sen hydejousituksen takia. Hydejousitus saattaa tosin joutua historiaan. Sellaista on jo valmistajan taholta kuulunut. Menee viimeinenkin hehkutuksen aihe.

        Tälllä palstalla on kaikissa Sitikoissa kaikki mahdoliset viat, mitä autoissa on 20 vuoden aikana ilmennyt. Onneksi todellisuus on toinen. Vai onko pelkkää hyvää tuuria, että olen onnistunut ostamaan jo toisen Sitikan, jossa ei ole sen kummemmin laittamista kuin edellisissä japseissa.


      • ristiriitaaaa
        tällä palstalla kirjoitti:

        Tälllä palstalla on kaikissa Sitikoissa kaikki mahdoliset viat, mitä autoissa on 20 vuoden aikana ilmennyt. Onneksi todellisuus on toinen. Vai onko pelkkää hyvää tuuria, että olen onnistunut ostamaan jo toisen Sitikan, jossa ei ole sen kummemmin laittamista kuin edellisissä japseissa.

        on toinen jos kerran merkkifoorumi on täynnä viallisia sitikoita ja niistä vioista valittavia omistajia? Jossain on nyt kyllä ristiriitaa. Luulisi merkkifoorumilla olevan rehellisia käyttäjiä.


      • kokemustakin ranskal
        tällä palstalla kirjoitti:

        Tälllä palstalla on kaikissa Sitikoissa kaikki mahdoliset viat, mitä autoissa on 20 vuoden aikana ilmennyt. Onneksi todellisuus on toinen. Vai onko pelkkää hyvää tuuria, että olen onnistunut ostamaan jo toisen Sitikan, jossa ei ole sen kummemmin laittamista kuin edellisissä japseissa.

        en kyllä usko että saman verran on pikkuvikoja ollut omistamissasi japseissa kuin sitikasa-en sitten millään-hyvää kyytiä sitikalla kyllä saa mutta on myös pakko sietää noita piikku omituisuuksia mitä merkki tarjoaa


      • 20+5
        ristiriitaaaa kirjoitti:

        on toinen jos kerran merkkifoorumi on täynnä viallisia sitikoita ja niistä vioista valittavia omistajia? Jossain on nyt kyllä ristiriitaa. Luulisi merkkifoorumilla olevan rehellisia käyttäjiä.

        Mitähän merkkifoorumeja minäkin luen, koska niissä keskustellaan pääosin vioista? Jopa Toyotan merkkifoorumilla. Käsittämätön juttu.


      • ihmevikoja
        20+5 kirjoitti:

        Mitähän merkkifoorumeja minäkin luen, koska niissä keskustellaan pääosin vioista? Jopa Toyotan merkkifoorumilla. Käsittämätön juttu.

        merkkifoorumeilla on sellaisia sähkövikoja mm. joita edes asiantuntijat eivät pysty korjaamaan. Ne on niin vaikeita ja mystisiä. Tästä saa lukea alinomaan. Ei ole ihme jos autot eivät pärjää näissä laatuvertailuissa.


      • hirveäää
        HyraActive + kirjoitti:

        Hydropneumaattinen jousitus suosiossa, eipä noita teräsjousia C5 malleja ole ainakaan meillä suomessa myyty juuri nimeksikään, se jos mikä osoittaa suosion ja luotettavuuden. Paremminkin voi olla, että C5 tulevassa facelift mallissa on taas vain hydra-active jousitus . On se ihanan mukava, maavaran nostokin on lumessa ja huonolla teillä valttia ja kesä/talvirenkaitten vaihto, yhdellä nostolla vaihtuu saman sivun renkaat. Ja maavara vakiona kuormauksesta riippumatta ja suuremmissa nopeuksissa automaattisesti aleneva maavara vähentää ilmanvastuta ja polttoaineen kulutusta, huonommalla mökkitiellä hiukan nostaa myöskin maavaraa automaattisesti. Reilun viidenkymmenen suosio sillä ja suosio jalkuu.

        suosio jatkuva suomessa. Citikan myynti tippui 60 % viime vuonna!


      • vain pahenee

      • ei enääC5:ia

        MInulla on ollut 2 työsuhde C5:ta, Ensimmäiseen vaihdettiin takuunpuitteissa 2 vaihdelaatikkoa...4-lovinen automaatti kun ei kestänyt dieselin vääntöä. Ensimmäinen looda meni n. 32.000 km jälkeen ja toinen kesti vain 13.700 km. Sähkövikoja riitti. Toisen sain juuri 2 vuotta sitten myös Dsl automaatti. , looda on kestänyt 50.000 km:ia tosin nyt se on vaihdettu 6-loviseen malliin. Ongelmia on riittänyt kuitenkin eli 3000 km:n jälkeen hajosi turdon tiiviste, 2 kuukautta sen jälkeen alkoi auto nykiä ja oli Vehossa 4 viikkoa. Ongelmaski paljasti jumittava krastanpoistoaineen suutin. Vika on toistunut tämän jälkeen 2 kertaa. Nyt kylmillä ilmoilla hajosi kojetaulun sisältä lämppärin puhaltimen säätimet, joita kuulemma prosessorit ohajjavat...muovia...ei kestäneet kylmää ja katkesivat. Koivuhaan Vehossa oli kuulemma puolisen tusinaa C5:ta samasta syystä. Ikkunat aukeavat kostealla itsestään myös minulla takaovssa, mutta se ei näytä kiinnostavan Vehoa. Kauko-ohjain avanin lakkasi toimimasta 1,5 vuoden kuluttua...onneksi kuitenkin takuuaikana.


      • Et vaan osaa
        ei enääC5:ia kirjoitti:

        MInulla on ollut 2 työsuhde C5:ta, Ensimmäiseen vaihdettiin takuunpuitteissa 2 vaihdelaatikkoa...4-lovinen automaatti kun ei kestänyt dieselin vääntöä. Ensimmäinen looda meni n. 32.000 km jälkeen ja toinen kesti vain 13.700 km. Sähkövikoja riitti. Toisen sain juuri 2 vuotta sitten myös Dsl automaatti. , looda on kestänyt 50.000 km:ia tosin nyt se on vaihdettu 6-loviseen malliin. Ongelmia on riittänyt kuitenkin eli 3000 km:n jälkeen hajosi turdon tiiviste, 2 kuukautta sen jälkeen alkoi auto nykiä ja oli Vehossa 4 viikkoa. Ongelmaski paljasti jumittava krastanpoistoaineen suutin. Vika on toistunut tämän jälkeen 2 kertaa. Nyt kylmillä ilmoilla hajosi kojetaulun sisältä lämppärin puhaltimen säätimet, joita kuulemma prosessorit ohajjavat...muovia...ei kestäneet kylmää ja katkesivat. Koivuhaan Vehossa oli kuulemma puolisen tusinaa C5:ta samasta syystä. Ikkunat aukeavat kostealla itsestään myös minulla takaovssa, mutta se ei näytä kiinnostavan Vehoa. Kauko-ohjain avanin lakkasi toimimasta 1,5 vuoden kuluttua...onneksi kuitenkin takuuaikana.

        Eihän se auton vika ole jos et osaa ajaa siihen malliin kuin kuuluu.

        Rautakangettkin menee tietyillä tyypeillä vääräksi


    • viisastunut..

      autonromuja täällä jotkut kehtaavat viellä kehua. Itsellä samanlaisia kokemuksia aikoinaan Citikasta. Mulle riitti Citikan "hyvyys" vuoden sisällä. Täysin ala arvoista laatua. Se on totuus.

      • c52007

        aloittajalla vilkas mielikuvitus ja viitseliäisyyttä kirjoittaa täyttä soopaa.


      • romun

        oOs romun ostaa, niin romun saa. Arvatenkin ostamasi Sitikka oli 20 vuotta vanha, loppuunajettu raato, mitä ei oltu huollettu viimeisen omistajan aikana. Mutta halvalla sait.


      • kuukkelilla
        c52007 kirjoitti:

        aloittajalla vilkas mielikuvitus ja viitseliäisyyttä kirjoittaa täyttä soopaa.

        netistä. Jokainen noista käyttäjien omakohtaisista kokemuksista jos vähänkin osaa guuglettaa.


      • agatha täti
        romun kirjoitti:

        oOs romun ostaa, niin romun saa. Arvatenkin ostamasi Sitikka oli 20 vuotta vanha, loppuunajettu raato, mitä ei oltu huollettu viimeisen omistajan aikana. Mutta halvalla sait.

        ootpas kova poika tai tyttö päättelemään asioita ..oikea hercule poirot...wirn....pidä vain nassu soukemmalla


    • åsmå

      aiemminkin. Todenperäisyyttä mahdoton arvioida, koska täällä ihmiset kirjoittelevat mitä vain. Omat kokemukset Citikoista kuitenkin hyvät. Ja sitähän eivät provot, kuten nimimerkki Hyyde tässäkin ketjussa usko, vaan väittävät, että yritetään muuntaa totuutta, jossa Citroenin on pakko olla täysi P.
      Jos Citikoissa oikeasti olisi noin paljon vikoja, niin kyllä sen myynti loppuisi ihan kokonaan.
      Euroopassa PSA- konserni on toiseksi suurin autonvalmistaja ja myynti kasvussa, vaikka Suomessa ei olekaan.

      • totuus mikä lie?

        myynti kasvussa-mutta juurihan pari viikkoa sitten lehdessä oli että PSA on suurissa talousvaikeuksissa ja jopa pelätään kyseisen tehtaan puolesta


      • l++

        ne sitikatkin saattavat toimia lämpimissä maissa mutta ei suomen ja pohjolan ankarissa talviolosuhteissa. Varmaan siitä johtuu että niitä ei myydä täällä kovinkaan paljon vaan varmat japsipelit ovat myydyimpiä.


      • åsmå
        l++ kirjoitti:

        ne sitikatkin saattavat toimia lämpimissä maissa mutta ei suomen ja pohjolan ankarissa talviolosuhteissa. Varmaan siitä johtuu että niitä ei myydä täällä kovinkaan paljon vaan varmat japsipelit ovat myydyimpiä.

        vähissä ja Citikalla Suomea parempi menekki, vaikka ilmasto-olosuhteet melko samat. Kyllä tojotismi on ihan suomalainen ilmiö Euroopan sisällä.


      • suomalainenvoittaaa
        åsmå kirjoitti:

        vähissä ja Citikalla Suomea parempi menekki, vaikka ilmasto-olosuhteet melko samat. Kyllä tojotismi on ihan suomalainen ilmiö Euroopan sisällä.

        attä nyt asumme suomessa. Voi myös muuttaa ruotsiin niin pääsee sitikoiden keskelle.


      • åsmå
        suomalainenvoittaaa kirjoitti:

        attä nyt asumme suomessa. Voi myös muuttaa ruotsiin niin pääsee sitikoiden keskelle.

        että suomalaisilla on sellaista korkeampaa tietoa Toyotan ihanuudesta, jota muilla eurooppalaisilla ja amerikkalaisilla ei ole?
        Pitäisi siis muuttaa pois Suomesta, jos ajaa Citikalla?


      • hydelis

      • Kallonkutistaja.
        totuus mikä lie? kirjoitti:

        myynti kasvussa-mutta juurihan pari viikkoa sitten lehdessä oli että PSA on suurissa talousvaikeuksissa ja jopa pelätään kyseisen tehtaan puolesta

        Vai oikein pelkäät, onpas pojalla pelkoja. Syötkö paljonkin lääkketä ?


    • 700

      Niin ikävä kyllä oli samoja vikoja. Täytyi vaihtaa automerkkiä. Pidin kyllä sitikasta kun se vaan olisi toiminut.

      • vaihdoin.

        Niin minäkin vaihdoin kun kyllästyin vikoihin joita oli monenlaisia. Oli sellainenkin vika kuin, että monitoiminäytön näyttö pimeni pakkasella tai oli vain kirjaimen tai numeron pätkiä, mm. moottorinjäähdytysnesteen lämpötila ja määrä olivat tuolla monitoiminäytöllä. moottoriöljylle ei sitten ollut mittatikkua lainkaan. Mutta eipä tuo ollut mikään vika vaan ominaisuus joka ei kuulunut takuun piiriin. Ostin tuon auton uutena ja merkki oli Mercedes-Benz. Kun vikoja riitti korjattavaksi aika usein ja tuon monitoiminäytön vian korjaamiseksi ilmoittivat, että vaihdetaan uuteen mersuun niin minä vaihdoin uuteen Citroen C5:een jolla nyt jo enemmän kilometrejä takanaan kuin tuolla vikamersulla ja ilman vikoja ja vaivoja. Kyyti ja ajettavuus varsinkin näin talvella sitten myös ylempää luokka kuin mersussa.
        Minullakin Citroenin kautta palasi luottamus autoon.


      • anna mun nauraa...
        vaihdoin. kirjoitti:

        Niin minäkin vaihdoin kun kyllästyin vikoihin joita oli monenlaisia. Oli sellainenkin vika kuin, että monitoiminäytön näyttö pimeni pakkasella tai oli vain kirjaimen tai numeron pätkiä, mm. moottorinjäähdytysnesteen lämpötila ja määrä olivat tuolla monitoiminäytöllä. moottoriöljylle ei sitten ollut mittatikkua lainkaan. Mutta eipä tuo ollut mikään vika vaan ominaisuus joka ei kuulunut takuun piiriin. Ostin tuon auton uutena ja merkki oli Mercedes-Benz. Kun vikoja riitti korjattavaksi aika usein ja tuon monitoiminäytön vian korjaamiseksi ilmoittivat, että vaihdetaan uuteen mersuun niin minä vaihdoin uuteen Citroen C5:een jolla nyt jo enemmän kilometrejä takanaan kuin tuolla vikamersulla ja ilman vikoja ja vaivoja. Kyyti ja ajettavuus varsinkin näin talvella sitten myös ylempää luokka kuin mersussa.
        Minullakin Citroenin kautta palasi luottamus autoon.

        varsinainen satusetä on. Vaihtoi Mersun citikkaan ja luottamus autoon palasi. haaaa hoo. Kaikkee paskaa ne kirjoittelevatkin.


      • silleen
        anna mun nauraa... kirjoitti:

        varsinainen satusetä on. Vaihtoi Mersun citikkaan ja luottamus autoon palasi. haaaa hoo. Kaikkee paskaa ne kirjoittelevatkin.

        olisi pitänyt vaihtaa. Kerropa UUSISTA autoista joku merkki, jossa Citikkaa vähemmän vikoja!


      • Ajanhermolla.
        silleen kirjoitti:

        olisi pitänyt vaihtaa. Kerropa UUSISTA autoista joku merkki, jossa Citikkaa vähemmän vikoja!

        En ole kuullut että uusissa autoissa olisi mitään vikoja, poislukien nuo miljoonien Toyotin poljin ynnämuut viat joista nyt harvase päivä tulee tietoa.


      • pelllet
        vaihdoin. kirjoitti:

        Niin minäkin vaihdoin kun kyllästyin vikoihin joita oli monenlaisia. Oli sellainenkin vika kuin, että monitoiminäytön näyttö pimeni pakkasella tai oli vain kirjaimen tai numeron pätkiä, mm. moottorinjäähdytysnesteen lämpötila ja määrä olivat tuolla monitoiminäytöllä. moottoriöljylle ei sitten ollut mittatikkua lainkaan. Mutta eipä tuo ollut mikään vika vaan ominaisuus joka ei kuulunut takuun piiriin. Ostin tuon auton uutena ja merkki oli Mercedes-Benz. Kun vikoja riitti korjattavaksi aika usein ja tuon monitoiminäytön vian korjaamiseksi ilmoittivat, että vaihdetaan uuteen mersuun niin minä vaihdoin uuteen Citroen C5:een jolla nyt jo enemmän kilometrejä takanaan kuin tuolla vikamersulla ja ilman vikoja ja vaivoja. Kyyti ja ajettavuus varsinkin näin talvella sitten myös ylempää luokka kuin mersussa.
        Minullakin Citroenin kautta palasi luottamus autoon.

        ja menit taas rassaamaan sitä vanhaa xantiaa... HAHAHAHAHAHAHAH!


      • wwwewe
        vaihdoin. kirjoitti:

        Niin minäkin vaihdoin kun kyllästyin vikoihin joita oli monenlaisia. Oli sellainenkin vika kuin, että monitoiminäytön näyttö pimeni pakkasella tai oli vain kirjaimen tai numeron pätkiä, mm. moottorinjäähdytysnesteen lämpötila ja määrä olivat tuolla monitoiminäytöllä. moottoriöljylle ei sitten ollut mittatikkua lainkaan. Mutta eipä tuo ollut mikään vika vaan ominaisuus joka ei kuulunut takuun piiriin. Ostin tuon auton uutena ja merkki oli Mercedes-Benz. Kun vikoja riitti korjattavaksi aika usein ja tuon monitoiminäytön vian korjaamiseksi ilmoittivat, että vaihdetaan uuteen mersuun niin minä vaihdoin uuteen Citroen C5:een jolla nyt jo enemmän kilometrejä takanaan kuin tuolla vikamersulla ja ilman vikoja ja vaivoja. Kyyti ja ajettavuus varsinkin näin talvella sitten myös ylempää luokka kuin mersussa.
        Minullakin Citroenin kautta palasi luottamus autoon.

        sitikka ei pärjää laatututkimuksissa jos se kerran on ylivoimainen auto? Eikä mm. Autobildin suuressa laaturaportissa? Aina ovat vain taulukon keskiarvon alapuolella tai viimeisiä. Miksi eivät koskaan ensimmäisenä? Tässä on selvä ristiriita. Autobild tekee mm. 100000 km kestotestejä jotka ovat maailman kattavimpia. Luulisi niissä jo paljastuvat autojen todellinen laatu. Mutta ranskalaiset autot eivät koskaan pärjää näissä.16


      • subbis kestää
        silleen kirjoitti:

        olisi pitänyt vaihtaa. Kerropa UUSISTA autoista joku merkki, jossa Citikkaa vähemmän vikoja!

        Subaru. Made in Japan. Googlella löytyy kyllä vaikka www.hs.fi. Sieltä löytyy kaikki laatu yms. raportit yms.


      • silleen
        wwwewe kirjoitti:

        sitikka ei pärjää laatututkimuksissa jos se kerran on ylivoimainen auto? Eikä mm. Autobildin suuressa laaturaportissa? Aina ovat vain taulukon keskiarvon alapuolella tai viimeisiä. Miksi eivät koskaan ensimmäisenä? Tässä on selvä ristiriita. Autobild tekee mm. 100000 km kestotestejä jotka ovat maailman kattavimpia. Luulisi niissä jo paljastuvat autojen todellinen laatu. Mutta ranskalaiset autot eivät koskaan pärjää näissä.16

        niissä Autobildin jne laaturaporteissa, koska eivät ole huomanneet esim. Toyotan huonoa laatua. Pääjohtajakin myöntää,niin häntä kyllä uskon kaiken maailman raportteja enemmän.


      • Ranskis mausteilla
        wwwewe kirjoitti:

        sitikka ei pärjää laatututkimuksissa jos se kerran on ylivoimainen auto? Eikä mm. Autobildin suuressa laaturaportissa? Aina ovat vain taulukon keskiarvon alapuolella tai viimeisiä. Miksi eivät koskaan ensimmäisenä? Tässä on selvä ristiriita. Autobild tekee mm. 100000 km kestotestejä jotka ovat maailman kattavimpia. Luulisi niissä jo paljastuvat autojen todellinen laatu. Mutta ranskalaiset autot eivät koskaan pärjää näissä.16

        Onkohan nyt käynyt sillälailla japskeille että kun ollaan keskitytty kehittämään sähköautojen hienouksia niin on unohtunut auton tärkeimmät eli jarrut ym.ominaisuudet...?Jenkit raportoineet kuolemankolareista mitkä aiheutuneet toyota priuksen jarrupoljin viasta!? Joka automerkissä omat vikansa ja harminsa mutta esim Mercedes ei ilmoita,puhumattakaan Fiat! Jotenka kyllä citikka puolustaa paikkaansa huippuajettavuudellaan ym,ja ei niillä citikoilla huonosti näy menevän tuolla rallin mm-sarjassakaan,montako saksalaista ja japanilaista automerkkiä siellä keikkuu kärkisijoilla...:)


      • matraaaa
        silleen kirjoitti:

        niissä Autobildin jne laaturaporteissa, koska eivät ole huomanneet esim. Toyotan huonoa laatua. Pääjohtajakin myöntää,niin häntä kyllä uskon kaiken maailman raportteja enemmän.

        vaan taas kun seuraava autobild yms. sellaiset tutkimukset ilmestyy niin taas siellä on tojo kärjessä. Maailma ei koskaan muutu. Yksi jarrupoljinepisodi ei sitä muuta varsinkaan kun se on usan autoteollisuuden järjestämä ajojahti ja kaikki uskovat ja toistelevat sitä kuin mantraa :)))


      • tulee ne vielä
        Ranskis mausteilla kirjoitti:

        Onkohan nyt käynyt sillälailla japskeille että kun ollaan keskitytty kehittämään sähköautojen hienouksia niin on unohtunut auton tärkeimmät eli jarrut ym.ominaisuudet...?Jenkit raportoineet kuolemankolareista mitkä aiheutuneet toyota priuksen jarrupoljin viasta!? Joka automerkissä omat vikansa ja harminsa mutta esim Mercedes ei ilmoita,puhumattakaan Fiat! Jotenka kyllä citikka puolustaa paikkaansa huippuajettavuudellaan ym,ja ei niillä citikoilla huonosti näy menevän tuolla rallin mm-sarjassakaan,montako saksalaista ja japanilaista automerkkiä siellä keikkuu kärkisijoilla...:)

        aikoina ylivoimainen rallissa mutta on nyt pitänyt taukoa. Tulee se vielä mukaan 10 vuoden sisällä. Mitsu vei mäkisen monta kertaa maailmanmestaruuteen.


      • Ranskis mausteilla
        tulee ne vielä kirjoitti:

        aikoina ylivoimainen rallissa mutta on nyt pitänyt taukoa. Tulee se vielä mukaan 10 vuoden sisällä. Mitsu vei mäkisen monta kertaa maailmanmestaruuteen.

        Juu toki toki,kunhan saadaan jarru ja kaasupolkimet kuntoon niin eikun menoksi :)


      • Ranskis mausteilla
        matraaaa kirjoitti:

        vaan taas kun seuraava autobild yms. sellaiset tutkimukset ilmestyy niin taas siellä on tojo kärjessä. Maailma ei koskaan muutu. Yksi jarrupoljinepisodi ei sitä muuta varsinkaan kun se on usan autoteollisuuden järjestämä ajojahti ja kaikki uskovat ja toistelevat sitä kuin mantraa :)))

        Ei ne toyotan jarrupoljinviat ole mitään tuulesta temmattuja vikoja eikä mustamaalaamista.Kyllä kannattaa viedä auto korjaamolle kun kutsu tulee,vai mitä?


      • mitsuh
        Ranskis mausteilla kirjoitti:

        Juu toki toki,kunhan saadaan jarru ja kaasupolkimet kuntoon niin eikun menoksi :)

        ei mitsussa ole tiettävästi ollut mitään kaasupoljinongelmia :)


      • kdldsps
        Ranskis mausteilla kirjoitti:

        Ei ne toyotan jarrupoljinviat ole mitään tuulesta temmattuja vikoja eikä mustamaalaamista.Kyllä kannattaa viedä auto korjaamolle kun kutsu tulee,vai mitä?

        viedä kun on Made in Japan. Hähää.


      • Ihmettelen vain
        subbis kestää kirjoitti:

        Subaru. Made in Japan. Googlella löytyy kyllä vaikka www.hs.fi. Sieltä löytyy kaikki laatu yms. raportit yms.

        Onkos se Subaru paljonkin edellä myyntitilastoissa täällä suomessa sitten ? Mitä ?


      • subbe rulez
        Ihmettelen vain kirjoitti:

        Onkos se Subaru paljonkin edellä myyntitilastoissa täällä suomessa sitten ? Mitä ?

        made in japan eli aito japsi. Luotettavuudessa valovuoden edellä citrusta.


      • mitsussa
        mitsuh kirjoitti:

        ei mitsussa ole tiettävästi ollut mitään kaasupoljinongelmia :)

        on rellun vaihdelaatikko?


    • vikoja a
      • äässiä

        Natinoita ja etupää kolisee minusta luvattoman paljon. Pysäköintipaikalla kääntely ja pienetkin kuopat aiheuttavat kolahduksia, jopa aiempaa mallia enemmän.

        Varasin tuossa huoltoa/tarkistusta ennen kesälomareissua, että saavat katsoa joko tuosta on laakerikin mennyt edestä kun jurnuttaa, varsinkin jarrutellessa. Mittarissa hulppeat 1200 km.

        Alustavasti sanoisin, että Laatu - my ass. Taattua Citroeenia, eli eipä päässyt yllättämään sittenkään. Mutta tähän laatuun on kyllä totuttu, eikä se haittaa. Takuu hoitaa.

        Jaahas, taas olisi asiaa huoltoon, auto ei mene lukkoon avaimella kuskin ovesta, aukeaa kyllä.
        On se vaan vaikeaa näiden sitikoiden laadun kanssa, ekaan huoltoon vielä aikaa ja useampaan otteeseen saa kumminkin sielä juosta. Tässä on vielä sokerina pohjalla kuskin puolen takajarrun selvä laahaaminen satunnaisesti, huomaa kun autosta nousee karmee jarrun haju ja levy kuumana.

        Täytyy vaan todeta,että jos yksityinen pistää 30-40 t € uuteen citikkaan kiinni ja lähtee sitä 3 vuoden päästä myymään tai vaihtamaan,todennäköisesti merkki ei pääse vaihtumaan,koska muihin merkkeihin vaihdettaessa vaihtohyvitykset on niin surkeita,että merkki säilyy samana jatkossakin.Sitä voi sitten todistella muille ja itselleen vaikkapa merkkiuskollisuutena.


      • uusimersumies
        äässiä kirjoitti:

        Natinoita ja etupää kolisee minusta luvattoman paljon. Pysäköintipaikalla kääntely ja pienetkin kuopat aiheuttavat kolahduksia, jopa aiempaa mallia enemmän.

        Varasin tuossa huoltoa/tarkistusta ennen kesälomareissua, että saavat katsoa joko tuosta on laakerikin mennyt edestä kun jurnuttaa, varsinkin jarrutellessa. Mittarissa hulppeat 1200 km.

        Alustavasti sanoisin, että Laatu - my ass. Taattua Citroeenia, eli eipä päässyt yllättämään sittenkään. Mutta tähän laatuun on kyllä totuttu, eikä se haittaa. Takuu hoitaa.

        Jaahas, taas olisi asiaa huoltoon, auto ei mene lukkoon avaimella kuskin ovesta, aukeaa kyllä.
        On se vaan vaikeaa näiden sitikoiden laadun kanssa, ekaan huoltoon vielä aikaa ja useampaan otteeseen saa kumminkin sielä juosta. Tässä on vielä sokerina pohjalla kuskin puolen takajarrun selvä laahaaminen satunnaisesti, huomaa kun autosta nousee karmee jarrun haju ja levy kuumana.

        Täytyy vaan todeta,että jos yksityinen pistää 30-40 t € uuteen citikkaan kiinni ja lähtee sitä 3 vuoden päästä myymään tai vaihtamaan,todennäköisesti merkki ei pääse vaihtumaan,koska muihin merkkeihin vaihdettaessa vaihtohyvitykset on niin surkeita,että merkki säilyy samana jatkossakin.Sitä voi sitten todistella muille ja itselleen vaikkapa merkkiuskollisuutena.

        Ostin autotrokarilta kolmisen vuotta sitten 2001 bens. Cvitosen hintaan 7900 €, mittarissa oli 242000 km
        Vaimo ajeli tuolla autolla 31200 km. Tuo auto toimi kaikinpuolin niin ettei tarvinnut mitään korjauksia, vain 360000 km huolto joka maksoi tarvikkeiniin 179,80 €. Nyt kun vaimo jäi myöskin eläkkeelle päätimme vaihtaa uuteen autoon ja Mersuun oli paras tarjous 9900 € vaihtohyvityksenä, joten päätimme kokeilla sitä kun meillä ei ole koskaan ollut mersua. Eihän tämän uuden cmersun ole yhtä pehmeää kuin sitikan, mutta kyllä naapurit on kovin katselleet


    • jösses

      jolla ajettu n. 250 000. (break) Takalasin avausmekanismi uusittu korjaamolla (koko lasi vaihdettu), Taas rikki, en vaihdata enää. Takajarrujen satulat vaihdettu, samoin palat levyt. Toinen takapuyörän laakeri vaihdettu. Edestä molemmat pyöränlaakerit kertaalleen, myös jarrulevyt. Molemmat raidetangon päät vaihdettu. Tässä nämä pahimmat mun autossa (2,0 HDi) eli noihin kilometreihin varmaan aikatyypillisiä kaikissa merkeissä, mersuissakin... Ulkolämpömittari näyttää jotain ihan omia lukuja, näyttäköön.
      Etupolttimot pystyy vaihtamaan itse, vas. puolelta pitää kyllä akku irroittaa mutta se on aika näppärä toimenpide ja onnistuu ihan ilman työkalujakin pikakiinnitysten ansiosta. Okei, pientä sorminäppäryyttä ja kärsivällisyyttä vaaditaan.

      • 2.0 Hdi At

        C5 2.0 Hdi AT vm 2002 ajettu 310.000tkm eikä mitää sen kummempia murheita, normaalit huollot ja kulutusosien vaihtoa (harvoin niitäkään) esim ensimmäisen kerran oikeanpuoleinen alapallonivel 263.000tkm kohdalla samalla koiranluut, nyt pitäis ehkä puslittaa alatukivarret.Ei sähkövikoja, ei hydrauliikan vikoja (nesteet vaihdettu säännöllisesti) pallot ehkä pitäis kohta vaihtaa (puolen tunnin homma) ajossa ei kyllä huomaa mitään että pallot ois jotenki lössähtänyt.Turbon huolto ois kans ehkä kohta ajankohtainen, ei oireile kyllä mitenkään.Automaattiloota pelannut hyvin, öljyt vaihdettu 50.000tkm välein,moottori ei osoita minkäänlaista väsähtämisen merkkiä.Että kylläpä on paska auto,perheestä löytyy myös japanilaista valmistetta oleva auto,arvatkaa vaan kummalla ajelen mieluummin :)


    • SUsi on
      • kuusi0seiska

        ranskalaisista tietämättömät käyvät yöpuulle, ei jaksa heidän purkautumisia lukea, kun oli jotain asiaa palstalle. Tosiasia on kuitenkin edelleen että täällä riekkujat eivät ikinä ole omistaneet eivätkä edes ajaneet ranskalaisella laatuautolla. Oma kokemukseni on että tällä hetkellä paras autoni kylläkin ranskalainen, citikka kuuluu joukkoon. kaikenmerkkisiä ollut vuodesta -73. Jap.sak.ruot.eng.amer.


      • bemu on laatua
        kuusi0seiska kirjoitti:

        ranskalaisista tietämättömät käyvät yöpuulle, ei jaksa heidän purkautumisia lukea, kun oli jotain asiaa palstalle. Tosiasia on kuitenkin edelleen että täällä riekkujat eivät ikinä ole omistaneet eivätkä edes ajaneet ranskalaisella laatuautolla. Oma kokemukseni on että tällä hetkellä paras autoni kylläkin ranskalainen, citikka kuuluu joukkoon. kaikenmerkkisiä ollut vuodesta -73. Jap.sak.ruot.eng.amer.

        ettei ole ajaneet? Onko todisteita? Sitä minäkin että eihän niitä ole :)


    • ael

      Minulla kahdeksas Sitikka tai nyt niitä on siis kaksi. Omalla C5:lla (2005) 2.0 HDi:lla ajettu 210 tkm ja kulutus viidenlitran pintaan kahta puolen Misukan Energyillä. Ison matkailuvaunun kanssa 8-9 l/100 km. Puhtia on ja vikalista ei ole kovin pitkä, vaikka kalliitakin on ollut, kuten ERG-venttiili, jonka olisi tosin voinut jättää pois ohittamalla. Myös Webasto sanoi työsuhteensa irti. Nämä osat olivat saksalista laatua. Takalaakeri piti myös vaihtaa (rankal. laatua) äskettäin. Tutkia vaihdettiin takuuna edestä ja takaa, kunnes löydettiin yleinen syy niiden vikoihin. Lisäksi on mennyt kulutustavaraa kuten välitangot ja raidetangon toinen pää sekä alapallonivelet. Ajan tosi paljon huonoja metsäteitä ja kärröpolkuja maavara kohotettuna, joten alusta on aika ajoin lujilla.

      Katsastuksesta autoni ovat menneet aina ensi yrittämällä läpi. Vaikka asun Lapissa, käynnitysongelmia ei ole ollut kuin yhdessä BX:ssä, kun takuuaikana suodattimen (CAV) kanta vuosi ilmaa letkuun kahdessakin vaihtokappaleessa. Paitsi mukavia ajettavia maavaran säätöineen, autot ovat olleet myös melko lämpimiä.

      Turbo ilmeisesti nyt hiukan toisinaan juonittelee vaunun kanssa. Korjattu takuuvehje maksaisi noin 700-800 ekeä, jos innostun vaihtamaan työ. Turbon magneettiiventtiili vaihdettiin, mutta se auttanut sekä ilmaletkuja tutkittiin. Eipä ole pakko aina ajaa Solikka perässä.

      Aloitin Sitikat käytetyllä entisellä Espoon vossikalla. Auto oli Lapin läänin ensimmäinen diesel-Sitikka, malliltaan CX 2,2 l Sitikan omalla koneella (1976). Kone pelasi muuten hyvin, mutta käynnistys oli lopulla hiukan heikkoa kahden hehkutulpan ollessa mykkiä. Ruostettaakaan ei ollut kovin paljon etelän historiasta huolimatta. (Nykyisissä Sitikoissani ei ole ollut pisaraakaan ruostetta). Helmapeltejä ja takalokasuojia piti CX:ssä hiukan paikata, mutta ei niin paljon kuin vuoden 1975 mallin Volvossa ja Mersussa, jotka olivat samaan aikaan verstaalla. Niissä ehjää peltiä löytyi vasta kardaanikotelosta. Siis koko pohjat läpi ruostuneet laatuvehkeissä - hiukan Sitikan miestä siilloin hymyilytti.

      Ovipielistä löytyi myös CX.ssä selvää ruostetta kuten etu- ja takaluukun reunuksisata. Mutta

      Sitikat ovat nykyään lähes ykkösiä ruosteettomuudessaan, ainakin ruotsalaisen kolariautujen sahaustutkimuksen mukaan. Nollatoleransilla selvisivät siinä tutkimuksessa Audi A4, C5 ja Laguna,

      Vävyni Audi A6 kukkii, vesi valui hyttiin ja multitronic-vaihteisto on siinä autossa sipannut useiden tonnien edestä pari kertaa. Vaimoni edellisessä autossa Corollassa 1200 oli aika monta pikkuvikaa vähillä kilometreillä. Oma vuoden 1975 Celica ST selvisi hyvin, paitsi että kannen tiiviste vuosi paljon ennen 100 tkm. Ja lämmityslaite oli täysin riittämätön. Eipä ajo-ominaisuuksiiakaan voinut kehua.

      Se sitikoissa on huonoa, ettei tehdas panosta selvien vikojen eliminoimiseen heti ja pahin pukki on huono vaihtohinta, joten kannattaa ajaa pitkään, jolloin muut merkit tippuvat ajan oloon samalle vaihtohintatasolle. Sehän helpottaa pahaa mieltä ja vaihdothan ovat muutenkin autolla kuin autolla melko huonoja sijoituksia. Kyllä Sitikat porskuttavat pitkälle, kun ei aina joka tietokoneen vinkistä välitä. Eivät ne välttämättä ole vikoja lainkaan, vaan pikkuhuomautuksia.

      Vaimolla 1,8 Xantia (1987). joka kerta katsastuksesta läpi ensi yrittämällä, vaikka ei muuta kuin perushuollot. Toinen raidetangon suojakumi vaihdettu.

      Tosiasia on, että Sitikoidetteni vaihdetut osat ovat olleet osin japseja ja sakuja. Ja toinen tosiasia on se, että minkä enemmän tekniikkaa, niin sen enemän murheita auto kuin auto. Näin olen kuullut muiden murheellisia muisteluita.

      Kaasunestejousitus on ollut kaikissa autoissa lähes idioottivarma. CX:n yksi metalliputki hinkautui puhki väärään paikkaan asennutun kytkinvaijerin vuoksi ja kumiletkut (suora ja viisihaarainen) piti vaihtaa jossakin 500 - 600 tkm välillä. Joitakin sen aikaisia kymmenmarkkasia ne maksoivat.

    • ex- VWVWBMVBMV

      No kokemuksensa kullaki. Mulla erilainen tarina...
      Näkyy pesineen saksalaisvalmisteisten autojen omistajat tänne. Osa ei ole ikinä sitikkaa omistaneetkaan ja osa ei edes nähnytkään, ja silti kirjoittavat omakohtaisia kokemuksia. Taivas miten pöljiä ihmisiä se maa päällään kantaa.
      Ne, mahdolliset viat, joita sitikoihin tulee, ovat JO IHAN LUONNOSTAAN saksalaisissa. MIKSI te ette niitä huomaa!!!!!?
      No siksi siis, kun ne on siinä ihan vakiovarusteina!!
      Ja osa vaan periaatteesta täällä valittaa pahaa oloaan ja ei uskalla merkkiäkään vaihtaa.

      On vaan mullakin ollut kaks volkkaria, tai toinen oli audi a4, mutta ihan sama paskakasa, eri paketissa, ja en voi todellakaan suositella kenellekkään. Sillä rahalla, mitä 3 vuoden aikana tuhlasin audin kaiken helevetin vikoihin, olisin saanut melko tuoreen c5; sen sitikan. Ja se automaattilaatikko, voi jumankeikka vie... Samaa paskaa tuli tuutin täydeltä golf variantin aikana. Paitsi että vaihdelaatikko pelasi pari kk. kerrallaan ihan moitteettakin. Ja kamalia kivirekejä. EI mitään mukavuutta. Ja talvella oli ainoa jousitusmukavuus se 2 mm paksu penkin päällinen.
      Mutta eihän mittaristonkaan tarvi toimia volkkarissa. Ihan vaan silloin tällöin riittää...
      Sitten bemarin piru, kaikista pahin, (vm. 2008) vei melkein konkurssiin. On se vaan niin hyvä, komee ja urheilullinen auto, että... Ainoa miinus vaan, kun joka hiton kuukausi korjaamolla monta päivää kaiken maailman sähkövikojen kanssa. Moottorin paskakin se työnsi kahdesti öljyt pihalle ja sotki joka paikan ja väliin sitten tyhjäkäyntiä ei ollut ollenkaan ja välillä moottori käydä ryskytti niin että just sopi olemaan konehuoneessa. Ei kuulemma mitään vikaa löydy?????, korjaamolla sanottiin. JOO-O. Kyllähän bemarin pitääkin välillä hörskyttää ja vetää öljyä imuputkesta moottoriin.
      Kaikki (KAIKKI!!) äänieristeet pilalla ja laturia vaihdeltiin kahteen otteeseen, siis ihan vaan siksi, kun tuo "saksalainen vakiovarustus" kuuluu asiaan. Siis dieseli farkku sellainen...Revippä siinä äänieristeitä irti, saatikka pistäppä uusia takas. Lisäksi nivelet ja puslat aivan luokatonta tekoa. Jatkuvasti piti seurata, ettei vaan renkaat kulu pilalle. Tosin, on ehkä muissakin merkeissä samaa nivel/pusla vaivaa havaittavissa. Katsastukseen vuodessa montasataa euroa, siis siihen, että piti korjata tota baijerin ihmevekotinta, jotta uskalsi edes koittaa katsastaa. Miten ihmeessä te kehtaatte viisastella.
      Skoda oktaviaa kävin koeajamassa( farkku) ja järkytys. Miksi näin pieniä farmareita edes tehdään ja käsittämättömän huonoja ajaa. Ja sama kivireki. Etupenkit kun sääti omalle kohdalle oikein, niin turhapa oli kuskin takana istuskella mukavasti. Ei mtn jalkatilaa.

      Ihan vaan mielenkiinnosta tein "riskisijoituksen" ja muuan vuosi sitten ostin kuin ostinkin ranskalaisen. Oon nyt ajanut c5 sitikalla (kuulemma facelift, kun on vm 0-4. hdi.) 3 vuotta ja 100 thkm ja olen OIKEASTI nyt saanut luotettavan WANHAN ja ihan ruosteettoman pieniruokasen auton. Ja vielä vasta ekasta (EKASTA) ranskiksesta kokemusta. Oon todella hämmästynyt typeristä ennakkoluuloista. (joita oli kyllä itsellänikin) Yleisesti ihan pieniä ja tavallisia kulumisesta ja kuskista (!!) aiheutuvia vikoja on ollut. Ei yhtään sellaista, joka olisi juuri automerkin vika/ominaisuus. EN ikinä vajoa enää niin alas, että volkkariin tai yleensä saksalaiseen vaihtasin takas. Siperia opettaa. 6000 e köyhtyneenä se vaan on tosi. Ja kuustonnia kun laitat auton/autojen korjauksiin, niin ajattele; 36 tuhatta oikeaa rahaa, siis markkaa. Oisittteko korjanneet te näitä ihmevekottimia markka-aikona noilla summilla? ETTE olisi!!

      Nyt, muutamassa vuodessa mennyt rahaa sitikkaa korjatessa (KORJATESSA!!!???) yhteensä noin 300 e. (1800 markkaa) Kalliimpi juttu oli vaihtaa jumittuneet käsijarruvaijerit. Ja ne polttimot pystyy vaihtamaa ihan itse ja ei todellakaan ole kova homma. Tietysti riippuu siitä, onko edes sulla sitikkaa olemassakaan. Puhut vaan lämpimikses, kun oot toisilta kuullut lamppujen vaihdoista.

    • Shitikka on pas ka

      @ex- VWVWBMVBMV. Sinä et ole Bemaria nähnyt kuin ehkä Hesarin mainoksessa !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe