Lapsuuteni helvetissä

Minä vain 90 .

Ajattelin purkaa asiani tänne, sillä ikinä en ole tästä päässyt kelleen kertomaan, edes ystävilleni. Nykyään mietin paljon, miksi minulla oli sellainen lapsuus ja kuinka rankkaa se oli.
Olen aina hävennyt omaa isääni, koska hän on alkoholisti, ollut koko ikäni. Hän oli myös väkivaltainen; öisin baarista tultua hän hakkasi äitiä, huusi ja meltusi. Veljeenikin hän kävi käsiksi jo pienenä, ja kasvettua tappelut vaan paheni, milloin oli silmät mustana, milloin lensi veret, milloin väännettiin kädet....
Itse olen nyt 19 vuotias tyttönen. Itse en IKINÄ puhunut isälleni, välttelin hänen kanssa kahdestaan oloa, en ylipäätänsä pitänyt häntä isänä. Minun oli vaikea olla hänen kanssa... Muutenkin vietin aikaani aina huoneessani. En jaksanut kuunella heitä.
Minuun isäni ei koskaan käynyt käsiksi, sillä yritin parhaani mukaan miellyttää häntä. Muistan kuinka itkin joka ikinen yö kun yöllä he tappelivat, olisin vain halunnut saada unesta kiinni ja unohtaa kaiken. Joskus sitten meidät heitettiin ulos keskellä yötä, siellä sitten oltiin niin kauan että isä oli sammunut. Mökkeilemässä saatettiin lähteä häntä metsään piiloon. Se oli helvettiä!
Muistan kuinka äitini oli aina väsynyt ja makasi vain sohvalla. Hän kysyi minulta välillä että enhän pelkää isää ja että onhan mulla kaikki hyvin. Sanoin vaan että en.. Mutta miten äitini saattoi kuvitella etten kärsinyt heidän tappelusta? Itkin salaa aina. Mietityttää miksemme ikinä lähteneet isän luota, vaikka oli kertoja jolloin olimme lähdössä. Äitini sanoi aina että kyllä me pärjätään ja kaikki muuttuu vielä hyväksi, ei muuttunut.
Olen asunut nyt pari vuotta veljeni kanssa kahdestaan. Meidän piti lähteä, sillä veljeni ei tullut enää hetkeäkään toimeen isän kanssa. Veljeni on 20v. Äitini ehdotti meille että muuttaisimme kahdestaan. Nyt olen saanut olla rauhassa! Sääliksi käy äitini... Hän on sen hullun kanssa, en tiedä mitä siellä tapahtuu. Meidän perheessä oli pelkkää salailua kaikilta. Uskon, että tämän takia olen tosi sisäänpäin kääntynyt, tarvitsen omaa aikaa, ala asteella mulla ei ollut kavereita. Tuntuu, että kaikki aika äidin kanssa on mennyt ihan ohi, halusin aina tehdä hänen kanssa jotain muttei hän jaksanut. Hän harvoin hymyili.
Nyt äitini on jo vanha.. Aikooko hän loppu elämän elää noin. Tulee ihan kyyneleet silmiin. En ikinä saanut sellaista aikaa äitini kanssa mitä halusin. Ihmettelen edes, mitä normaali perheet tekevät? Minulle tämä oli normaalia, sillä isäni oli sama aina.
Vieläkin äiti ja isä käyvät katsomassa meitä, oikeastaan raivostun kun he tulevat. Isälläni aina kalja kädessä. Toki äitiäni näkisin yksin useammin. Nyt vanhempani muuttavat lähemmäs meitä.. inhottaa toisaalta koska en tiedä mitä sitten taas tuleman pitää.. Varmaan äitini tulee tänne pakoon isää. Olen harkinnut nyt muuttaa pois, kauas, jos vaan löytäisin työn.
Olen miettinyt että isäni pilasi minut ihmisenä.. en osaa puhua asioista, haluan aina miellyttää muita, sisäänpäin suuntautuneisuus ja niin. Moni seurustelu suhde on mennyt tämän takia pilalle.. tuntuu kuin en ikinä voi olla ihmisten kanssa tekemissä ,niin että voisin olla vain oma itseni ja kertoa asioistani. Nykyäänkin olen yksinäinen ja joskus aika masentunutkin. En osaa lähestyä ihmisiä, jotenkin pelkään, en arvosta itseäni. Salailen sellaisia asioita, mitä ei tarvitsisi, en osaa puhua siitä mitä minä itse haluan. En halua olla tälläinen, vihasinkin sitä kuinka perheessämme oli vain salailua, ja esittämistä että kaikki on hyvin.
Nykyen tuntuu että en tiedä mihin päin olen menossa. Nykyään purkaan tätä syömishäiriön kera. Haluaisin vaan elää onnellista ja normaali elämää ja arvostaa itseäni, mutta en osaa.

6

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitinä

Sinua. Olin monta vuotta helvetissä avioliitossa jossa alkoholilla läträttiin viikonlopulla. Itse en juo mutta ex teki sitä. Lapsemme kärsivät useat vuodet varmasti siitä ettei heillä ollut oikeaa isää. Meillä oli samat kulissit kuten kirjoitit. Yritin antaa kaiken rakkauden lapsileni ja kasvatin heidät . Ulkopuoliset eivät tienneet mitä seinien sisällä tapahtui. Mä sain turpaan, minua lyötiin haukuttiin. Pahinta oli että nyt jo yli 22 vuotias tyttöni sai seurata liian läheltä sitä väkivaltaa. Sekä hengistä että fyysistä. Kaikki mitä kirjoiti on surulolista se on tapahtunut mutta sille et voi mitään, älä syytä itseäsi mistään.

Tiedätkö Sinä selviät. Se on hyvä kun kirjoitat tunteistasi. Se helpottaa.
      Terapiaa on tarjolla nuorille ja keskustelua ammattilaisen kanssa kannattaa miettiä että saat tunteet muistot ulos. Olen käynyt omia muistoja tyttöni kanssa. Katkeruuden tunne on suuri mutta älä anna sen myrkyttää mieltäsi. Olet nuori sinulla oma elämä vasta alulla. Keskity omaan elämään et voi auttaa heitä sen enempää jokainen on vastuussa omista tekemistä elämästään, sinun täytyy rakentaa omaa elämää.
      Toivon sinulle sydämestäni kaikkea hyvää irrottaudu lähde omille siiville, Sinä selvät !!

• nöff,nöff

Älä syytä itseäsi mistään, sillä se ei ole sinun syysi, että isäsi on juoppo. Anna itsellesi anteeksi kaikki se mitä olet joutunut kokemaan ja näkemään! Se on tärkeää, että olet päässyt pois vanhempiesi luolta, nyt sinulla on mahdollisuus omaan elämään!! Älä kanna huonoa omaatuntoa äitisi tilanteesta. Hän huolehtii itsestään. . . Keskity täysin omaan elämääsi. Muutos ei tapahdu nopeasti, joten anna aikaa itsellesi. Tee sellaisia asioita, joista sinulle tulee hyvämieli. Palkitse itseäsi! Sinä olet selviytyjä, kun olet aloittamassa omaa elämääsi. Olen varma, että sinusta puhkeaa tulevaisuudessa kaunis, viehättävä nuorinainen!! Ja vielä tulee aika, jolloin voit kääntää vahvuudeksesi kaiken jo kokemasi. Voimia ja aurinkoista kevättä sinulle!!

• fdhfjvg

Voima halaus sinulle

• H

Hei!
      Olet todella urhea kun kirjoitat tänne. Hae rohkeasti ja kärsivällisesti apua itsellesi kunnes saat sitä, sinun on mahdollista saada elämä haltuun, älä anna periksi! Alkoholistien lapsille on olemassa ryhmiä, joissa voi saada vertaistukea yms http://www.al-anon.fi/
      Lue myös Tommy Hellstenin Virtahepo olohuoneessa kirja, ja monet muut hänen kirjansa, jotka käsittelevät alkoholistien lasten toipumista, hän on kohtalotoverisi. Niitä löytyy kirjastosta. Toivon ja rukoilen että pääset toipumisessasi hyvään vauhtiin. Aurinkoista kevättä!

• Äiti10000

Voimia sinulle, koita jaksaa, pääset varmasti kaiken kokemasi jälkeen eteinpäin!

• ;)

Olen myös elänyt väkivaltaisessa perheessä, kotona ei kuitenkaan ollut alkoholiongelmia.. Tuntuu itsestä niin samalle kuin susta, miten vaikeaa on solmia ihmissuhteita näin aikuisiällä. Ja tunnen suurta katkeruutta ja vihaa menneisyyteni vuoksi. Kärsin myös syömishäiriöstä, mutta yritän päästä tilanteesta yli. Vaikka vaikeaa se on ja toisinaan niin turhauttavaa. Suosittelisin sinua lukemaan kirjan Kiltteys tekee kipeää. Kirjoittaja taisi olla Valtavaara Liisa. :) tseppiä sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe