Oliko teillä viikko oviksen jälkeen...

Mammuli

vuotoa.
Siis olen kuullut, että vio olla.
Onko täällä semmoisia raskaana olevia, jolla on ollut.
Mulla meinaan tänään on ollut toooosi niukkaa tuhruttelua ja viikko on oviksesta.
Lämmöt olleet koholla jo useamman päivän.

10

16595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elena

      Jos yrität raskaaksi, niin vuotosi saattaa johtua alkion kiinnittymisestä kohdun seinämään. Se tapahtuu yleensä noin 7 päivän kuluttua hedelmöittymisestä (=täsmää siis ovikseesi). Alkio porautuu seinämään ja tällöin saattaa naisella tulla vuotoa päivän parin ajan. Itselläni sellaista tuli molemmissa raskauksissa.

      • kiinnostaa

        Oliko niukkaa vuotoa?
        Vai ihan kuukautisiin verrattavissa?
        Kuinka kauan kesti?
        *kiinnostunut*


      • elena
        kiinnostaa kirjoitti:

        Oliko niukkaa vuotoa?
        Vai ihan kuukautisiin verrattavissa?
        Kuinka kauan kesti?
        *kiinnostunut*

        Vuoto kesti hieman runsaan vuorokauden. Oli hyvin niukkaa, ei siis mitään verrattuna kuukautisiin. Yksi pikkuhousunsuoja olisi riittänyt keräämään kaiken vuodon koko ajalta. Väriltään "rusehtavan vaaleanpunaista" (olipas hienosti kuvailtu :) Ei menkkamaisia kipuja.

        Tällaista kiinnittymisvuotoa tulee aika harvalla. Minulla oli kyseessä koeputkihedelmöityksestä alkanut raskaus, joten tiesin hedelmöittymisajankohdan tarkkaan.

        Netistäkin löytyy kyllä oikeilla hakusanoilla tietoa alkion kiinnittymisvuodosta. Joskus nainen voi luulla sitä kuukautisvuodoksikin, vaikka onkin tosiasiassa raskaana. Tämä vuoto ilmaantuu siis yli viikon kuluttua hedelmöittymisestä, eli jopa hyvin lähellä odotettuja kuukautisia.


      • Mammuli

        Juu, raskaaksi yritetään ja toivottavasti tämä nyt olisi sitä kiinnittymisvuotoa.:-)
        Mutta nyt on jo neljän päiva menossa tätä tuhruvuotoa. Mutta pikkuhousunsuojaan asti ei mitään tule, vain pyyhkiessä.
        Hetki aamulla ylösnousun jälkeen tulee hieman enemmän.
        Maanantaina vuoto oli niukempaa, kun esim eilen.
        Semmoista punertavanruskeeta oli maanantaina ja tiistainakin, mutta nyt eilen ja tänään pikkasen ehkä muuttanut väriä ja on punaisempaa ja limaista.
        En tiiä mitä lie.
        Toivon tosiaan, että sitä kiinnittymisvuotoa...
        Mutta ihmetyttää, kun ei edellisissä raskauksissa ole vastaavaa ollut.

        Niin ja jäi muuten mainitsematta, että mulla on nyt toinen Terolut kierto menossa.
        Tuli vaan mieleen, että Terolutitkin voivat sivuoireina aiheuttaa välivuotoja... Tosin ekassa Tero kierrossa niitä ei ollut.


      • Mammuli
        elena kirjoitti:

        Vuoto kesti hieman runsaan vuorokauden. Oli hyvin niukkaa, ei siis mitään verrattuna kuukautisiin. Yksi pikkuhousunsuoja olisi riittänyt keräämään kaiken vuodon koko ajalta. Väriltään "rusehtavan vaaleanpunaista" (olipas hienosti kuvailtu :) Ei menkkamaisia kipuja.

        Tällaista kiinnittymisvuotoa tulee aika harvalla. Minulla oli kyseessä koeputkihedelmöityksestä alkanut raskaus, joten tiesin hedelmöittymisajankohdan tarkkaan.

        Netistäkin löytyy kyllä oikeilla hakusanoilla tietoa alkion kiinnittymisvuodosta. Joskus nainen voi luulla sitä kuukautisvuodoksikin, vaikka onkin tosiasiassa raskaana. Tämä vuoto ilmaantuu siis yli viikon kuluttua hedelmöittymisestä, eli jopa hyvin lähellä odotettuja kuukautisia.

        Olisko sulla mitään linkkiä missä olis tietoo tosta kiinnittymisvuodosta?


      • kas tässä
        Mammuli kirjoitti:

        Olisko sulla mitään linkkiä missä olis tietoo tosta kiinnittymisvuodosta?

        Tässä yksi esimerkkilinkki: http://www.femalehealthmadesimple.com/Implantation.html Hakusanana käytin "implantation bleeding".

        Netistä ei tunnu löytyvän asiasta tietoa suomenkielisellä hakusanalla. Kummallista. Silti oma lääkärinikin (TYKSistä) tunnisti heti vuodon kiinnittymisvuodoksi.
        Kun hain linnkiä, huomasin, että joillain naisillia tulee myös ovulaation aiheuttamaa vuotoa pieniä määriä kierron keskivaiheen jälkeen. Eräällä naisella esim. kp 18.

        Vaikea siis vielä tietää onko vuotosi ovulaatiovuotoa, kiinnittymisvuotoa vai vaan sitten tiputteluvuotoa.


      • Bulma

        Tuliko silloin tytön vai poika


    • näreet

      "Lämmöt olleet koholla jo useamman päivän."

      Siis, lämmöt kohoavat _aina_ ovulaation jälkeen, oli sitten raskaana tai ei.

    • Mammuli

      Tää alkaa tuntumaan jo ihan oudolle.
      Edelleen vuotaa, mutta niukasti.
      Nyt vuoto on enemmän punertavaa, eikä liman sekaista.
      Alamasu välillä hellä ja oikealla puolella välillä vihlasuja.
      Aamulla, kun karjaisin jotain koiralle ja pomppasin ulos sängystä, niin vihlas oikeelta aika kipeesti. Kesti vaan muutaman sekunnin.

      Siteeseen asti ei edelleenkään vuoda kunnolla. Pientä tuhrua oli siteessä aamulla hetki ylös nousun jälkeen.

      Tää tosiaan alkaa olee mun mielestä jo outoa, kun tuo vuodon koostumus on muuttunut.
      Alussa oli ruskeaa liman sekaista, mutta nyt punertavampaa, eikä niin limaista. Ja vuoto on hiukan runsaampaa ollut nyt, kun alussa... Edellees siis kuitenkin niukkaa.
      Edelleen on lämpö koholla. Etomista oli aamulla.

      Ei tää varmaan mitään kiinnittymisvuotoo oo...
      Varmaan Teroluteista johtuvaa tai sit tosi tosi aikainen keskenmeno tms...
      Tosin vuotais kai enemmän, jo km.

      Menkat pitäs alkaa ensi viikon lopulle joskus...

      Pitäsköhän tässä soitella lääkärille ja kysellä mitä tää voi olla?!
      Mä jo mietin/pelkään, että olis kohdunulkoinen tai jotain.

      Mä haluisin niin kovasti edes tietää mitä tää on...
      Siis onhan jollain kai ollut menkatkin vaikka on raskautunut, mutta ei mulla kyllä koskaan.
      Eikä nää nyt menkat ees pitäs vielä tässä vaiheessa olla.

      Niin ja se ovis siis oli testin mukaan 1½ viikkoa sitten maanantaina/tiistaina.

      • =((

        Mulla on ihan sama tilanne =/ Menkkojen kuuluisi oikeasti alkaa vasta 9 päivän kuluttua, mutta tässä on jo viidettä päivää ollut ihme vuotoa jonka koostumus vaihtelee. Välillä aivan tummaa ja paksua ja välillä ihan verta, alussa oli vaaleaa. Ei mitään kipuja paitsi ensimmäisenä päivänä.. Kuin lievät kuukautiskivut. Loppua ei näy :( eikai tää mitään kiinnittymisvuotoa ole enää? vaikka kyllä vuoto alkoikin juuri 8 päivää sen jälkeen kun olin ollut yhdynnässä... Ootko saanut selkoa mikä sulla oli, kävitkö lääkärissä? Onko toi sun vuoto vielä jatkunt.. pelkään kauheesti koska olen 16v että jos olen raskaana :( Se mua vaan ihmetyttää että normaalistikin mun kuukautiset jo tässä vaiheessa alka olemaan pelkää ruskeahkoa valkovuodon sekaista verta, niin nyt vielä viidentenä päivänä tiputtelee pelkästään verta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe