Itse pyytämällä 2000 €/kk --> 3316,50 €/kk

6 vuodessa

2000 --> 2186 --> 2300 ---> 2350 --> 2500 ---> 2550 ---> 2750 ---> 2820 ---> 2950 --> 3300 --> 3316,50 --> (3366)

Itse pyytämällä se palkka nousee. Inflaatio syö yleiskorotukset eli ne eivät ostovoimaa lisää yhtään.

Tein vuosittain toimitusjohtajalle kirjallisen esityksen palkankorotuksesta ja laitoin liitteeksi (sopivasti valitun) ammattiliiton teettämän palkkatutkimuksen tulokset.

Kyllä kannatti. :)

58

5649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sissi...

      Suurin osa palkankorotuksista tulee itsepyydettäessä ja mikä tärkeintä perusteltaessa. Ellet tuota firmalle sitä, mitä pyydät elihyödyn tulee olla ainakin palkkasi kaksinkertaisesti.

      Itsellä palkkakehitys on ollut 1700:sta nykyiseen 2800:aan seitsemän vuoden aikana. Olen tyytyväinen kehitykseen, koska täällä Pohjois-SUomessa tuo vastaa hieman yli naisten keskipalkkaa ja työ on kuitenkin suht kevyttä, itsenäistä joskin haastavaa.

      • duunari duunissa

        En usko! Ei "saman sahaaminen" ole perusteltua korottaa kenellekkään lähes tuplasti palkkana! Se firma joka näin toimii on konkkafirma NYT!


    • Nimimerkki :-D

      Tosin, jos palkka on noussut 6 vuodessa 68% voitaneen olettaa, että se alkupalkka on ollut kohtuullisen alimitoitettu.

    • 15+3

      Vaikuttaa aika vaatimattomalta palkkakehitykseltä omaan silmääni, mutta onneksi olkoon jos olet tyytyväinen.

    • Yksityisellä alalla norminousu on muistaakseni ollut 8% luokkaa vuodessa. Eli 2000:sta kuudessa vuodessa pitäisi päästä jonnekin 3200 paikkeille. Vähän olet paremmaksi pistänyt.

      Itse suosin lisäkorotuksia 2-3 vuoden välein ja kerralla enemmän. Tietysti olettaen, ettei tule ylennystä tai työpaikan vaihtoa tuohon väliin.

    • Höpöjuttu!

      Pah, ei taatusti mene tuolla tavalla ellei pomosi ole kaverisi, sukulaisesi tai vanehmpasi/puolisosi. Totuus on raadollisempi.

      Se on hyvin jos saat 6 vuodessa muussa työpaikassa yhden ylimääräisen palkankorotuksen, sekin on ihme. Ne on vain ne kaikille tulevat tes-yleiskorotukset. Itse en ole saanut yhtään palkantarkistusta vuosien aikana jotka olen tässä talossa (julkissektori) ollut. Olen riitauttanut asian ja menossa oikeuteen. Työantaja pitää toimintaani kammottavana ja suunnilleen homma kääntyi niin että minä olen kriminaali ja he uhreja kun uskallan penätä oikeuksiani. Useat muut työpaikalla ovat saaneet tuntuvan palkankorotuksen, ja itseni jääminen siitä ei ole perusteltavissa millään.

    • Juu turha yrittääkään vastaavaa jossain kaupan alalla, todetaan vaan että otetaan sit seuraava merkonomi kortistosta. PAM saa korkeintaan neuvoteltua jonkun 0,2% palkankorotuksen kun lakkoillaan yksi päivä, loppuvuoden aikana ei tienaa edes sen lakkopäivän ansioita takaisin.. 7 vuodessa on tuntipalkka noussut 8,05e -> 10,15e...

    • Virkku Parkkupää

      4 vuotta ja palkka kasvanut vain 0,43eur/h. Työnantaja ei maksanut edes yleiskorotuksia.

    • palkkakuoppa!

      Palkka noussut 2400€ -> 3700€ alle viidessä vuodessa. Nousua toki selittää se, että työsuhteen alussa olin vielä opiskelijana töissä.

      • Palkkakuoppa!

        Tuli vielä indeksikorotukset vuoden loppuun, eli nyt ollaan päästy jo yli 3800€ tason.


      • insinööööri
        Palkkakuoppa! kirjoitti:

        Tuli vielä indeksikorotukset vuoden loppuun, eli nyt ollaan päästy jo yli 3800€ tason.

        Mulla noussut 1400€ ->4150€ viidessä vuodessa. Olin myös itse 5v sitten opiskelijana töissä, valmistuin 2,5v sitten.


      • Palkkakuoppa!
        Palkkakuoppa! kirjoitti:

        Tuli vielä indeksikorotukset vuoden loppuun, eli nyt ollaan päästy jo yli 3800€ tason.

        Kehitysvauhti jatkuu hyvänä, nyt ollaan jo 4300€ lukemissa.


      • Palkkakuoppa!
        Palkkakuoppa! kirjoitti:

        Kehitysvauhti jatkuu hyvänä, nyt ollaan jo 4300€ lukemissa.

        4500€ mittarissa nyt.


      • Palkkakuoppa!
        Palkkakuoppa! kirjoitti:

        4500€ mittarissa nyt.

        Nousua jälleen, nyt ollaan jo 4800€ tasolla!


      • 16+10
        Palkkakuoppa! kirjoitti:

        Nousua jälleen, nyt ollaan jo 4800€ tasolla!

        hah hah mikä provo :D


      • palkkakuoppa!
        Palkkakuoppa! kirjoitti:

        Nousua jälleen, nyt ollaan jo 4800€ tasolla!

        Kova työnteko kannattaa. Uran suurin palkankorotus nosti liksan 5400€ tasolle!


      • Palkkakuoppa11
        palkkakuoppa! kirjoitti:

        Kova työnteko kannattaa. Uran suurin palkankorotus nosti liksan 5400€ tasolle!

        Nykyään ollaan jo 6600€ tasolla. Alkaa portaat nykyfirmasta loppumaan, ellen toimariksi rupea.


      • insinööööri
        insinööööri kirjoitti:

        Mulla noussut 1400€ ->4150€ viidessä vuodessa. Olin myös itse 5v sitten opiskelijana töissä, valmistuin 2,5v sitten.

        Nykyään 7500€/kk


      • Anonyymi
        Palkkakuoppa11 kirjoitti:

        Nykyään ollaan jo 6600€ tasolla. Alkaa portaat nykyfirmasta loppumaan, ellen toimariksi rupea.

        Mukava palata ketjun ääreen jälleen uuden korotuksen kanssa. Tahti on hiipunut uran alkuvaiheesta, mutta nousua kuitenkin. Nyt ollaan 7 300€ kuukausitasolla.

        -Palkkakuoppa!


    • kooninkas

      Itselläni noussut 6:ssa vuodessa 1800 egestä 3200:aan. Siis saman työnantajan alaisuudessa, sama työtehtävä - tosin vastuu on noussut yhden pykälän.

      Huonoin vuosikorotus oli 5%, paras 12% tähän mennessä. Mutta jatkossa olen tyytyväinen jos vain liksa nousee vähän yli inflaatioprosentin, eli 4-5% vuodessa on ok. En usko että liksani voisikaan nousta 10% vuosittain eläkeikään asti..

    • virkamies köyhä

      niiin no yktyisellä sektorilla voi toimii muttei puhettakaan kvtessiläisillä tai valtiolla

    • Korotusta odottava

      Palkka noussut 1370e -> 2260e 5 vuodessa.. viimeisin korotus 1,5v sitten joka oli 17%.. seuraava korotus saisi tulla pian ja vaikka samaa prosenttiluokkaa, oisin taas pari vuotta tyytyväinen.. Hanttihommissa olen..

    • nemesis5000

      6:ssa vuodessa 1800:sta 3400 euroon. En valita.

    • Kädestä suuhun

      Kunpa täällä pohjosessa pääsis joskus tuommosille liksoille..... pätkäduunarina korotusten sijaan tulee tuon tuosta harjottelijan/uuden työntekijän palkka yhä uudelleen ja uudelleen. No eipä ole ainakaan sijoitusongelmia!

      • Suhteellista

        Siellä pohjoisessessa saa saman elintason ja vielä rauhallisen elinympäristön kaupanpäälle 1000-1500e/kk pienemmällä palkalla kuin pk seudulla.

        Siinä missä pohjoisessa ostat omakotitalon alle 100keuron, maksat pk seudulla samanlaisesta 300keuroa.


    • Pohjolan äijä.

      3 vuotta talossa. Palkka noussut alun koeajan jälkeen 2300€-->3600€, joka on se keski liksa tässä firmassa. Olen kuitenkin huomattavasti pätevämpi ja kokeneempi työntekijä kuin useimmat täällä, joten olen aikeissa hakea 20% korotusta. Jos ei suostu vaihdan työpaikkaa.

      • duunariyrittäjä543

        Ja jos et sitä saa, se on sekä sinulle että firmalle ihan oikein, että lähdet.


    • palkkanousu

      6 vuotta takana ja palkkakehitys 2200e -> 6000e. Toki on työnkuvakin vaihtunut.....

    • 21

      Reilussa kymmenessä vuodessa it-asiantuntijan urapolulla 1950 e -> 4850 e. Pari kertaa vaihtunut työnantaja matkan varrella.

    • 32

      Samalla työnantajalla 4 vuotta teollisuudessa, alkupalkka 1400e, nyt 2020e. Ihan itse olen perustellut ja saanut kaksi isompaa palkankorotusta, jotain pientä tullut lisää yleiskorotuksista. Työnkuva laajentunut, mutta ihan perusduunari muiden joukossa edelleen olen.

    • urapolku

      KTM, 4 vuodessa palkkakehitys 1800-> 4100.
      Kerran vaihtunut työnantaja tuossa välissä. Näin omalla kohdallani korotukset menitvät alipalkatusta kesätyöntekijästä ensiksi alipalkatuksi vakituiseksi ja siitä vähitellen vaativampiin asiantuntija / esimiestehtäviin.

      1800
      2400
      2900 (asiantuntijahommiin)
      3100
      3900 (työpaikan vaihdos)
      4100
      4400 (esimiestehtäviin)

    • duunari jannu

      hauska näit lueskella ! mitä ihmeellisempii tarinoita.....ekat pakkaset kai pään palelluttanu monelta. keskiliksat pyörii siel 2800-3100 välis duunareil....vuodes joku 35-38t€ (( : voitte ol kaikki tyytyväisii, jotka yli 40t€ vuodes tienaatte ja saatte pitää duuninne. Moni toki joutuu tyytymää 2500 ja allekki kk..... siis duunaarit, nyt en puhu it nörteistä, vaa tavallisist teollisuus duunareist ja kaupan väestä jne.

    • oNnellinen34

      180€/kk 6kk->1250€ 12kk sopimuksella. JIPPII!!

    • Esa-Tero

      Alkuun 9€ päivä. Nyt 5v hommissa ja n. 160€ päivässä keskimäärin.

    • oikeissa töissä

      Aika nolo tehdä moinen kuvitelma? Taitaa se "toimitusjohtaja " olla aika pienen putiikin "johtaja" jos lattiatasolta postaminen onnistuu ja heti korottuu palkka....

      Miksi pelleilet noin? Kehitytköhän ihmisenä koskaan?...

    • ajan henki

      No mutta eikös nyt pitäs jokaisen tiputtaa ne palkkavaatimuksensa 2006 vuoden tasolle? Näinhän pressakin teki, miksipä siis ei myös tavallinen duunari, niin ei tarttis itkeä sitä, että virolaiset, venäläiset ja espanjalaiset tulee tekemään teidän työt..

      • jepjep

        Milläs tiputat, kun elinkustannukset nousevat joka vuosi. Taisi polttoaine, ruoka ja sähkö olla hieman eri hintaista vuonna 2006.


    • kolmetonnari

      Samansuuntaista itselläkin; kertaakaan pyytämättä noussut 4 vuoden aikana 1600 -> 3500. Prosentteinahan tuo on huikea, mutta selittyy sillä että olin alkuun koeajalla ja vielä opiskelijana.

      Asiantuntijatehtävä tietty kyseessä. Kyllä alussa vitutti, että tämänkö takia kävin kouluja ja otin kymppitonnin opintolainan. Nyt on alkanut vähän näkyä se koulutuksen hyöty, kun duunarit napsivat prosentin indeksisenttejä =)

    • sellastaaa

      Mäkin sain palkakorotuksen.
      Kun aoitin vuonna 2009 niin palkkani oli 2630€/kk
      nyt vuonna 2013 palkkani on 1.3 alkaen 3868€ /kk

      Kyllä nyt kelpaa tehdä töitä. Ensi vuonna sitten taas uudestaan.

    • Ahkera duunari

      Kyllä palkka nousee pyytämällä sekä pyytämättä. Itse kun aloitin vuosi sitten nykyisessä työpaikassani, alkupalkaksi tarjottiin vaatimatonta 1800 eur/kk. Ajattelin, että parempi sekin on kuin päiväraha, ja koska minulla oli vuosien kokemus, sekä motivaatio ja innokkuus kohdallaan, niin oletin että kyllä se huomataan. Jo ensimmäisen kahden viikon jälkeen työnantaja itse totesikin, että 1800 eur on liian vähän ja tarjosi 2000 eur/kk. Suostuin tottakai! Neljän kuukauden koeajan jälkeen palkkaa luvattiin jälleen tarkistaa. Näin kävikin. Koeajan jälkeen palkkaani nostettiin 2200 euroon. Ja nyt jälleen tuli korotus, pyytämättä. Palkkani on tällä hetkellä 2340 eur/kk.

      Kun mietin, että alun 1800 eur ----> 2340 eur, ja vain yhdessä vuodessa, niin ei kyllä harmita. Ja edelleen maltillisia korotuksia on luvassa, kunhan itse tekee jotain sen eteen, eli on valmis joustamaan työtehtävissä, opettelemaan uutta koko ajan lisää ja osoittaa innokkuutta ja ahkeruutta.

    • bull shittiä

      Muuten hyvä provo, mutta mikään työnantaja ei maksa kuukausipalkkaa 50 sentin tarkkuudella. Se paljasti valheesi. Vilkas mielikuvitus on tietty eri asia kuin valehtelu....

    • 13+19

      Itselläni mennyt vuodesta 1999 näin, mukana vaikuttamassa myös yleiskorotukset joita ei kaikkia listassa mukana:

      1999 - 2004, HPY/Elisa

      11500 mk -> 12400 mk -> 15600 mk -> 2700 eutoa -> 3200 euroa (samalla yksikön ja tehtävän vaihtuminen)

      2005 - 2011, Sonera

      3100 -> 3350 -> 3700 -> 4100

      2011 - 2013 Logica/CGI

      4500 -> 4664 (vain yleiskorotukset)

      2013 -> Salaista tietoa ;)

      4990

      Olen suht. tyytyväinen varsinkin kun koulutustaso on vaivainen YO-Merkantti.

    • asdaegrws

      Vakituisesti töissä kesästä 2007 jolloin aloitin kesätyöntekijänä tuotannossa.
      Palkka oli tuolloin 9 euroa / tunti eli 1440 euroa/kk.
      2008 - 2009 lopputyöntekijänä 2100 euroa/kk
      2009 - 2010 tuotannonkehitystehtävissä 2500 euroa/kk
      20010 - 2013 projekti-inssinä, alussa palkka 3000 euroa/kk, indeksikorotusten johdosta lopussa 3100 euroa/kk.
      Tässä välissä työpaikanvaihto
      2013 -> PM 5000 euroa/kk

      Eli 6 vuodessa 1440 e/kk -> 5000 e/kk

      • jepjep12312

        Kohtuu tulos.

        Mulla kesäsijaisesta 1100 €, johtajaksi 8000 € - noin 5 vuotta. Toki firmakin vaihtui.


      • Kehitys

        Oma kehitykseni:

        1992-1994 1000e/kk (valtion homma)
        1996-2001 1500e/kk (valtion homma)
        2001-2003 2800e/kk (koulutushomma)
        2003-2007 3600 e/kk (tuotepäällikkö)
        2007-2012 4800 e/kk (sama homma jatkuu)
        2012- 11000e/kk (HR päällikkö, sis bonukset)


      • 5+15
        Kehitys kirjoitti:

        Oma kehitykseni:

        1992-1994 1000e/kk (valtion homma)
        1996-2001 1500e/kk (valtion homma)
        2001-2003 2800e/kk (koulutushomma)
        2003-2007 3600 e/kk (tuotepäällikkö)
        2007-2012 4800 e/kk (sama homma jatkuu)
        2012- 11000e/kk (HR päällikkö, sis bonukset)

        buahaahaahah haa!!!!

        tuskin uskon sua työtön day dreamer:D


      • omistajakunta123
        jepjep12312 kirjoitti:

        Kohtuu tulos.

        Mulla kesäsijaisesta 1100 €, johtajaksi 8000 € - noin 5 vuotta. Toki firmakin vaihtui.

        Aika hyvä. Mulla kesäsijaisesta 800e, yritysmyynnin kautta eläkkeelle 6,8 Me - 9,5 vuotta.


      • Dkdkkddk

        Pistikin oma kirjoitukseni vuodelta 2013 silmään, päivitetään tilannetta samalla:

        "Vakituisesti töissä kesästä 2007 jolloin aloitin kesätyöntekijänä tuotannossa.
        Palkka oli tuolloin 9 euroa / tunti eli 1440 euroa/kk.
        2008 - 2009 lopputyöntekijänä 2100 euroa/kk
        2009 - 2010 tuotannonkehitystehtävissä 2500 euroa/kk
        20010 - 2013 projekti-inssinä, alussa palkka 3000 euroa/kk, indeksikorotusten johdosta lopussa 3100 euroa/kk.
        Tässä välissä työpaikanvaihto
        2013 -> PM 5000 euroa/kk"

        2014 Edelleen PM samassa firmassa -> muutto ulkomaille ( sisäinen siirto) 6200 eur/kk (tulovero 0% tässä maassa)
        2015 yleiskorotus 4% 500 e
        2016 yleiskorotus 5%
        2017 yleiskorotus 8%. 600e

        Tällä hetkellä palkka siis vuosittaisten korotusten ja paikalliseen valuuttaan nähden heikentyneen euron johdosta euroissa n. 9800 /kk.


    • Uranainenko

      Vain pyytämällä palkka voi nousta: sama ala vaihtunut työpaikka ja tehtävä.

      2008 = 1400
      2009 = 1800
      2010 = 2000 todella hyvät luontaisedut (uusi työpaikka)
      2013 = 2300 jotain luontaisetuja (monta eri työpaikkaa vuoden aikana)
      2014 = 2500 luontaisetuja (vakituinen uusi työpaikka)

      Nousua siis viiden vuoden aikana 10-30%. Koulutus toisen asteen. Alan työkokemus 5 vuotta. Nainen. Työssä aina joustava ja huolellinen sekä motivoitunut kehittämään ja kehittymään. Mutta tuntiakaan en tee ylitöitä "omaksi iloksi" ilman ylityökorvausta tai liukuma käytäntöä ja jos liukumat on tapissa pidän huolen, että ylityöt korvataan tessin mukaan tai sitten en tee minuuttiakaan ylimääräistä ja pyrin jopa liukumaan joskus sisään tehtyjä liukuma tunteja pois. Haaveilen uranoususta ja vastuullisista mutta joustavista työtehtävistä.

    • Uraraketti

      Neljättä vuotta ensimmäinen työpaikka, palkka ei ole noussut kertaakaan (IT-ala). Vähitellen katselen jo muita työnantajia.

      • Uraraketti

        Lisättäköön, että kahdesti olen kysynyt palkankorotusta ja kummallakin kertaa mänitseriltä jotain ähinää ja voivottelua.


    • Anonyymi

      Teollisuusduunari yksityisessä firmassa, 13 vuotta töissä, TES korotusten lisäksi itse pyytämällä 0,00 euroa. Tuntipalkka nyt 11,47e.
      Olen opetellut useampia työpisteitä, moniosaamisesta puhutaan juhlapuheissa mutta todellisuudessa se ei näy olevan minkään arvoista.
      Harkitsen vakavasti lopputilin ottamista...

      • Anonyymi

        N.2000€/kk ja olet duunissa 10kk vuodessa. 2kk palkallista omaa aikaa vuosilomina ja työajanlyhennys vapaina (pekkaset)

        Työnantaja antaa ilmaisen oikeuden työterveyspalveluille ja mahdollisesti työvaatetus! Sairauden sattuessa olet palkallisella vapaalla kyseisellä tuntilapulla jne.

        Monessa teollisessa firmassa on kannuste-järjestelmä joka kohottaa tuntipalkkaa työtilanteen mukaan eli se voi olla hyvinkin normaalia että todellinen tuntipalkka on ilman vuorolisiä 16.50€/t joka n. 2840€/kk ja aina kuitenkin jokin kannuste-bonus on eli ei pelkällä pohjahinnalla tehdä.

        Liksaa nostaa myös osaamisen taso eli henk.koht plussat !

        Ota ihmeessä loparit tehtaasta (satoja työntekijöitä) joka lopulta helpointa tiliä missään! (tehdas ei ole 3 miehen pulju)
        No ok, olet loman tarpeessa ja sehän on kohta se palkallinen joten mietippä vielä asiaa :) Tsemppiä kamu!

        Työttömänä tienaat kuitenkin paljon paljon paljon vähemmän ja itsenäisyys on toisten käsissä!!! Irtaannu vasta kun uusi paikka löytynyt ja sopimus kirjoitettuna!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        N.2000€/kk ja olet duunissa 10kk vuodessa. 2kk palkallista omaa aikaa vuosilomina ja työajanlyhennys vapaina (pekkaset)

        Työnantaja antaa ilmaisen oikeuden työterveyspalveluille ja mahdollisesti työvaatetus! Sairauden sattuessa olet palkallisella vapaalla kyseisellä tuntilapulla jne.

        Monessa teollisessa firmassa on kannuste-järjestelmä joka kohottaa tuntipalkkaa työtilanteen mukaan eli se voi olla hyvinkin normaalia että todellinen tuntipalkka on ilman vuorolisiä 16.50€/t joka n. 2840€/kk ja aina kuitenkin jokin kannuste-bonus on eli ei pelkällä pohjahinnalla tehdä.

        Liksaa nostaa myös osaamisen taso eli henk.koht plussat !

        Ota ihmeessä loparit tehtaasta (satoja työntekijöitä) joka lopulta helpointa tiliä missään! (tehdas ei ole 3 miehen pulju)
        No ok, olet loman tarpeessa ja sehän on kohta se palkallinen joten mietippä vielä asiaa :) Tsemppiä kamu!

        Työttömänä tienaat kuitenkin paljon paljon paljon vähemmän ja itsenäisyys on toisten käsissä!!! Irtaannu vasta kun uusi paikka löytynyt ja sopimus kirjoitettuna!

        Meillä on semmoinen "kannuste" (kusetus)järjestelmä että tuotantopalkkio pienenee aina kun tulee TES-korotuksia joten se on pelkkä työkalu palkkakustannusten alentamiseksi, ei mikään tehokkuuteen kannustava palkanlisä. Palkkiota maksavat silloin kun huvittaa ja enintään 30snt tunnille.

        Mitään henk. koht. osaamislisiä ei ole vaikka olen opetellut neljä työpistettä. Montako työpistettä teidän mielestä pitäisi opetella ennenkuin on "oikeutettu" osaamislisiin? Olen jopa tuuraillutkin näitä työpisteitä monesti aina tarpeen mukaan eli osaamisestani on ollut konkreettista hyötyä työnantajalle mutta ei minulle!

        Palkankorotusesitykset on sama kuin seinille puhuisi, ei heru!


      • Anonyymi

        Työnteko on jo kannattamatonta toimintaa, ei ole vaivansa arvoista tuollaiset paskaliksat ja kyse on vieläpä tuotantotyöstä mistä tulee isot voitot firmalle.

        Duunareille vittuilut ja herroille kaikki rahat, eipä kiinnosta paskan vertaa.


    • Anonyymi

      Ok nyt ymmärsin asian eli et ole liitossa ja pyrit toimimaan ominesi suuren palkan toivosssa!
      Se että osaa muutaman työpisteen tehtaassa ei ole oikeaa moniosaamista! Valmista koko tuote alusta alkaen, se on moniosaamista ainenkin huonekalu-alalla! :D

      Olen aikoinaan törmännyt aikuisiin ihmisiin jotka esim. ruuvaavat pöytään jalkoja ja vaativat että "3000€/kk" olisi oikeutusta kun osaa ruuvata jalat pöytään?...

      Olen myös ihmetellyt sitä, että tullaan pyytämään palkkaa lisää kuukausien päästä sillä perusteella että "osaan tehdä oman työni"? Työpaikkaan haettiin alunperin osaava työntekijä ja sille sopimus paperilla...

      • Anonyymi

        Olipa "yllätys" että puualalta tulee tuollaista asennetta vastaan...

        Nuoret, välttäkää puualaa kuin ruttoa, älkää missään nimessä menkö mihinkään puualan tuotantolaitokseen kusetettavaksi, palkat ovat täysin ala-arvoiset, esimiehet kokovartalokyrpiä, saat raataa itsesi paskaksi ja palkaksi saat vain vittuilut. Moniosaamisesta puhutaan juhlapuheissa mutta jos erehdyt opettelemaan useita töitä niin sinua vain hyppyytetään jokakohtaan mutta et varmasti saa yhtään lisää palkkaa.

        PUUALA ON PELKKÄ KUSETUSALA, VÄLTTÄKÄÄ IHMISET MENEMÄSTÄ SILLE ALALLE JA NYT SIELLÄ TÖISSÄOLEVAT, OTETAAN JOUKOLLA LOPARIT!!!!!


    • Anonyymi

      Vain ajan kysymys kun suomi24-ketjuun tulee "nalle" Björn Wahlroos kertomaan miksi hänellä 200x työmiehenpalkka/KK...
      Moni vedätys on se avain ja mielikuvat velaksi elämiseen!

      VIP-firmat päässeet jyvälle ja on uhreja tehneet.

      Miksi ihmiset haluaa maksaa 40% enemmän ja jos viive maksussa niin se on 140% päivän ja jatkossa 1400% `?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe