Minä tykkään jehovien opeista, enkä ole vielä törmännyt muihin "kristillisiin ryhmiin", jotka perustaisivat oppinsa yhtä hyvin Raamattuun. Minulla on kuitenkin muutama ongelma mikä estää minua tulemasta todistajaksi.
Ensiksi on läheiseni. Lähipiirissäni ei ole erityisen uskonnollista porukkaan ja pelkään miten he ottaisivat todistajuuteni. Mm. avomieheni ei katso hyvällä mitään "hihhulointia".
Toiseksi tunnen olevani täysin riittämätön Jumalalle. Siis tuntuu että minun olisi hyvin vaikea tehdä tarvittavia muutoksia elämässäni. Lisäksi tunnen että nämä muutokset olisi tapahduttava nopeasti, tai muuten tulee pettymyksiä ja luovutan kokonaan.
Isoin ongelma on kuitenkin seksuaalisuuteni, josta en halua/pysty luopua. Minä olen biseksuaali, mutta myös kohdeseksuaali. Kyseessä on harvinainen seksuaalisuuden muoto. Jos ette tiedä millaisesta seksuaalisuudesta on kyse, tässä on tietoa englanniksi : http://www.objectum-sexuality.org/
Tämä kohdeseksuaalisuus on ollut olennainen osa minua jo alle kouluikäisenä. Minulle tämä on täysin luonnollista, eikä tästä voi mitenkään päästä eroon, enkä haluaisikaan. Eihän minun tämmöistä tarvitsisi todistajakavereille kertoa, mutta itseä painaisi, kun ajattelisin, että jos he tietäisivät, eivät varmaan hyväksyisi minua.
Ette varmaan ole moisesta kuulleet, mutta kertokaa todistajat (jos teitä täällä on) että mitä mieltä te olette? Lentäisinkö heti ovelta ulos? :/
Seksuaalisuus esteenä
161
1792
Vastaukset
Vastaan copy pastettamalla, koska kukaan muu ei vastaa (vaikka täällä riittää niitä, jotka itseään viisaana pitävät) ja vaikka en ole JT.
"Seksuaalietiikka ja perhe-elämä
Jehovan todistajien mukaan ihminen on seksuaalinen olento. Seksuaalisuus on Jumalan ihmiselle antama lahja, avioparin keskinäisen kiintymyksen osoitus ja mielihyvän lähde. Tätä lahjaa on kuitenkin käytettävä vastuullisesti. Jehovan todistajien käsityksen mukaan tämä tarkoittaa, että seksuaalisuutta tulee toteuttaa vain miehen ja naisen välisessä avioliitossa. Kaikki muu seksuaalisuuden toteuttaminen on periaatteessa väärin.
Jehovan todistajat tuomitsevat tämän perusteella sekä esiaviollisen että avioliiton ulkopuolisen seksin. Itsetyydytystä ei pidetä raskaana syntinä, mutta kylläkin epäpuhtaana tapana, jota kehotetaan välttämään. Homoseksuaalisen seksin harjoittamista pidetään syntinä. Aiemmin jo homoseksuaaliset tunteet tai "kiusaukset" olivat synnillisiä ja ne kehotettiin voittamaan rukouksella ja ahkeralla todistamisella. Nykyään tehdään ero homoseksuaalisen suuntautumisen ja homoseksuaalisten tekojen välillä. Edellinen ei ole erottamisperuste, jälkimmäiset kyllä. Jehovan todistajien sanotaan tutkivan mielellään Raamattua homoseksuaalien kanssa ja he voivat käydä todistajien kokouksissa, mutta ketään avoimesti homoseksuaalina elävää ei voida hyväksyä kasteelle ja seurakunnan yhteyteen.
Menneisyydessä Jehovan todistajat pyrkivät säätelemään myös avioparien seksuaalielämää selittämällä, että tietyt "luonnottomat" seksuaalisuuden toteuttamismuodot, kuten suu- ja anaaliseksi, olivat raamatunvastaisia ja siten kiellettyjä. Nykyään avioparien keskinäistä seksuaalielämää ei säädellä, vaan kyseessä katsotaan olevan omantunnonasian.
Jehovan todistajat eivät kiellä ehkäisyä, joskin sellaista ehkäisykeinoa, jossa hedelmöitys sallitaan ja hedelmöityneen munasolun kehitys yritetään myöhemmässä vaiheessa keskeyttää, ei hyväksytä.[4] Sterilisaatioon ehkäisykeinona suhtaudutaan kielteisesti ja se saattaa ilman pätevää terveydellistä perustetta tehtynä asettaa kyseenalaiseksi henkilön kyvyt toimia seurakunnan vastuutehtävissä.[5]"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajien_tavat
Tuosta kohdeseksuaalisuudesta en osaa sanoa.- Astaya
Okei kiitos vastauksestasi! Se avarsi mieltäni huomattavasti!. Tämä menee ehkä vähän yksityiseksi, mutta olen siis tällä hetkellä rakastunut sekä avomieheeni että erääseen pelihahmoon. Kohdeseksuaalisuus tuon pelihahmon suhteen ilmenee mm. näin että pidän häneen kuvaansa melkein aina lähelläni nukkuessani ja valveilla ollessani sekä matkustettaessa mukana. Mitään konkreettista seksuaalista toimintaa minulla ei ole tämän osalta, vaan kaikki aktit, hellyydet ym tapahtuu ainoastaan mielessäni enkä koskaan harrasta itsetyydytystä näitä ajatellessani. Lisäksi tämä ei näy mitenkään päällepäin minusta, paitsi avomiehelleni. Periaatteessa toimintani ei pitäisi olla kiellettyä, koska en tee mitään konkreettista saavuttaakseni nautintoa seksuaalisuuteni varjolla.
Mutta kiitokset vielä kerran sinulle! - Nina Hagen
Siis muodostavatko ne pysyvää estettä seurakuntaan kuulumisella, pysyvästi. Jos vaikka parit vaihdetaan seuran sisällä, aviarikoksen tuloksena ja kaikki ovat olleet ainakin muodollisesti jopa katuvia, saavatko nämä uuden parit myös takaisin pysyvän ja hyväksytyn asemaan? Eli voiko tästä seurata että, ovelleni ilmestyy mahdollisesti vaikkapa siistejä huorintekijöitä todistamaan jumalastaan?
Nina Hagen kirjoitti:
Siis muodostavatko ne pysyvää estettä seurakuntaan kuulumisella, pysyvästi. Jos vaikka parit vaihdetaan seuran sisällä, aviarikoksen tuloksena ja kaikki ovat olleet ainakin muodollisesti jopa katuvia, saavatko nämä uuden parit myös takaisin pysyvän ja hyväksytyn asemaan? Eli voiko tästä seurata että, ovelleni ilmestyy mahdollisesti vaikkapa siistejä huorintekijöitä todistamaan jumalastaan?
Ehkäpä keskustelemme asiasta sitten kun olet tehnyt tarkan selonteon omista huorintekemisistäsi.
Käyttääkö joku tänä päivänä vielä tuollaista verbiä??- Novisori
helel kirjoitti:
Ehkäpä keskustelemme asiasta sitten kun olet tehnyt tarkan selonteon omista huorintekemisistäsi.
Käyttääkö joku tänä päivänä vielä tuollaista verbiä??Vaikkapa Markus 10:11,12. Toki sen kirkkoväännöksestä -92 onkin poistettu ettei vaan asioita kutsuta niiden oikeilla nimillä, vaan tekstiin on laitettu huorintekimistä perusteellisempi ratkaisu: "menee naimisiin toisen kanssa", ja mitä lie UM: käännösessä lukee, mutta alkutektin sana merkitsee: "tekee aviorikoksen, tekee huorin"?
Siis lupa mennä uusiin naimisiinkin, on tämän uusperheiden syntymisen kulmakivi, eli vanhan voi vaihtaa hänen elossa ollessaankin toiseen. Tämä lienee varsin järkevää ja luvallista myös seuran pienen populaation parissa vai kuinka on? Novisori kirjoitti:
Vaikkapa Markus 10:11,12. Toki sen kirkkoväännöksestä -92 onkin poistettu ettei vaan asioita kutsuta niiden oikeilla nimillä, vaan tekstiin on laitettu huorintekimistä perusteellisempi ratkaisu: "menee naimisiin toisen kanssa", ja mitä lie UM: käännösessä lukee, mutta alkutektin sana merkitsee: "tekee aviorikoksen, tekee huorin"?
Siis lupa mennä uusiin naimisiinkin, on tämän uusperheiden syntymisen kulmakivi, eli vanhan voi vaihtaa hänen elossa ollessaankin toiseen. Tämä lienee varsin järkevää ja luvallista myös seuran pienen populaation parissa vai kuinka on?Jumalan ohjeistuksen mukaan näin ei pitäisi kevyesti tehdä.
Tuskin kuitenkaan ihan katolisen kirkon sääntöjen mukaisesti.- Balttis
helel kirjoitti:
Jumalan ohjeistuksen mukaan näin ei pitäisi kevyesti tehdä.
Tuskin kuitenkaan ihan katolisen kirkon sääntöjen mukaisesti.Molemmat sanovat edustavansa Jumalaa maan päällä, vaikka eivät sitä teoillaan ja opeillaan todeksi osoita.
- Ammo Vainaa
Balttis kirjoitti:
Molemmat sanovat edustavansa Jumalaa maan päällä, vaikka eivät sitä teoillaan ja opeillaan todeksi osoita.
Uudelleen naimisiin menneinä, itse asiassa, jatkettua ja hyväksyttyä haureutta Jehovan todistajien keskuudessa? Mitä sanoo siitä: "tarkan ja täsmällisen tiedon mukainen" Raamatuntuntemus, vai onko tässä lipsuttu jatketun huoruuden salliviin ihmisselityksiin?
- salaisuus?
helel kirjoitti:
Käyttääkö joku tänä päivänä vielä tuollaista verbiä??"Sitä" verbia mistä toisen syyllistit.....sun juttus ei oikein onnaa.
ps. Et myöskään vastannut kysymykseen...miksi. - helel.
salaisuus? kirjoitti:
"Sitä" verbia mistä toisen syyllistit.....sun juttus ei oikein onnaa.
ps. Et myöskään vastannut kysymykseen...miksi.Perskärpänenhän se täällä lentelee...
- salaisuus?
helel. kirjoitti:
Perskärpänenhän se täällä lentelee...
jossa pörrään....Miljoonat kärpäset tietävät, että se on hyvää :-)
salaisuus? kirjoitti:
jossa pörrään....Miljoonat kärpäset tietävät, että se on hyvää :-)
Onko sinulla Raidia? Nuuhki sitä, se vasta hyvää onkin.
- salaisuus?
helel kirjoitti:
Onko sinulla Raidia? Nuuhki sitä, se vasta hyvää onkin.
Liian moni jt tuttuni on siihen päätynyt.
- ooooohhh?!?!
salaisuus? kirjoitti:
Liian moni jt tuttuni on siihen päätynyt.
Olivatko hekin perskärpäsiä?
Elaguu RAID!! - salaisuus?
helel kirjoitti:
Jumalan ohjeistuksen mukaan näin ei pitäisi kevyesti tehdä.
Tuskin kuitenkaan ihan katolisen kirkon sääntöjen mukaisesti.Heippa rakas... Jos on jumalan ohjeistus, niin laitatko raamatunpaikat...Nooo, jos on kyseessä vt seuran ohjeistus tai käytäntö, niin lainaukset sitten sieltä. Sittenhän on vielä se kolmas mahdollisuus kun kolmen komiteakopla tulkitsee näitä kahta edellä mainittua auktoriteettia ottaen huomioon sukulais-, kaveri-, hierarkia-, ym suhteita, niin kas kummaa totuus ja oikeus on jälleen voittanut. Eikä siinä kaikki...nämä oikeudenjakajat, jotka siviilissä edustavat lankkumaalareista rihkamakauppiaisiin tuleekin jumalan ja ihmisen välikappaleita...(srk ja heidän itsensä mielestä).
>Pyydän jo etukäteen anteelsi heikkoa äidinkielen taitoa, mutta syy on teokraattisenkoulun. Siinähän keskityttiin pelkästään voittamaan ovenavaaja ja kieliopista ei mainittu sanaakaan. - salaisuus?
ooooohhh?!?! kirjoitti:
Olivatko hekin perskärpäsiä?
Elaguu RAID!!Niin JEHOVAN TODISTAJA perskärpäsiä. Tosin itse näen heidät jehovan todistaja elämään pettyneinä ja he päättivät päivänsä jehovan todistaja seurakuntalaisina, mutta kas kummaa hautajaisista puuttu jt seurakuntalaiset. No toisaalta eihän se mikään ihme ole kun ei enää jt hautajaisissa muutenkaan enää väkeä näy. Poikkeuksena tietysti kun napamiehiä mullataan, niin hautajaismasinointi on heti käynnissä ja sehän on srk velvollisuus olla läsnä.
No, jos sulla oli jotain muuta, niin kysy vaan ....minä vastaan :-))) - helel.
salaisuus? kirjoitti:
Niin JEHOVAN TODISTAJA perskärpäsiä. Tosin itse näen heidät jehovan todistaja elämään pettyneinä ja he päättivät päivänsä jehovan todistaja seurakuntalaisina, mutta kas kummaa hautajaisista puuttu jt seurakuntalaiset. No toisaalta eihän se mikään ihme ole kun ei enää jt hautajaisissa muutenkaan enää väkeä näy. Poikkeuksena tietysti kun napamiehiä mullataan, niin hautajaismasinointi on heti käynnissä ja sehän on srk velvollisuus olla läsnä.
No, jos sulla oli jotain muuta, niin kysy vaan ....minä vastaan :-)))Aika kevyesti puhut sukulaistesi kuolemasta. Minä en kykenisi tuohon.
- salaisuus?
helel. kirjoitti:
Aika kevyesti puhut sukulaistesi kuolemasta. Minä en kykenisi tuohon.
sukulaisista...? Valaiseppa vähän.
- helel.
salaisuus? kirjoitti:
sukulaisista...? Valaiseppa vähän.
Sori,
"Liian moni jt tuttuni on siihen päätynyt"
olivatkin tuttuja. Joka tapauksessa, ei ole hyvä revitellä toisten ihmisten muistolla. Annetaan vainajien olla rauhassa, eikä häpäistä heidän muistoaan. - helel.
salaisuus? kirjoitti:
Heippa rakas... Jos on jumalan ohjeistus, niin laitatko raamatunpaikat...Nooo, jos on kyseessä vt seuran ohjeistus tai käytäntö, niin lainaukset sitten sieltä. Sittenhän on vielä se kolmas mahdollisuus kun kolmen komiteakopla tulkitsee näitä kahta edellä mainittua auktoriteettia ottaen huomioon sukulais-, kaveri-, hierarkia-, ym suhteita, niin kas kummaa totuus ja oikeus on jälleen voittanut. Eikä siinä kaikki...nämä oikeudenjakajat, jotka siviilissä edustavat lankkumaalareista rihkamakauppiaisiin tuleekin jumalan ja ihmisen välikappaleita...(srk ja heidän itsensä mielestä).
>Pyydän jo etukäteen anteelsi heikkoa äidinkielen taitoa, mutta syy on teokraattisenkoulun. Siinähän keskityttiin pelkästään voittamaan ovenavaaja ja kieliopista ei mainittu sanaakaan.Matt. 19
3 Hänen luokseen tuli myös fariseuksia, jotka halusivat panna hänet koetukselle ja kysyivät: "Saako mies hylätä vaimonsa mistä syystä tahansa?"
4 Hän vastasi heille: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?"
6 He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
7 Fariseukset kysyivät häneltä: "Miksi sitten Mooses on säätänyt, että jos mies hylkää vaimonsa, hänen on annettava tälle erokirja?"
8 Hän vastasi: "Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alun perin ei ollut niin.
9 Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen. [Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen."]*
[Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.
?????????????????????????????]
Eli, lupa on ottaa ero, vaikkei niin alun perin ollutkaan.
Selvää on Jeesuksen asenteesta, ettei niin pidä tehdä kevyesti.
Riittikö? - salaisuus?
helel. kirjoitti:
Sori,
"Liian moni jt tuttuni on siihen päätynyt"
olivatkin tuttuja. Joka tapauksessa, ei ole hyvä revitellä toisten ihmisten muistolla. Annetaan vainajien olla rauhassa, eikä häpäistä heidän muistoaan.hiljaa, siis vaieta? Niin kauan kun ei puhuta nimistä ja asioista, joista kyseisiä henkilöitä vois tunnistaa, niin ei ole ongelmaa. Hys hys kulttuurihan itsari tapauksissa palvelee vain vt seuraa ja sen maailman ainoita onnellisia jäseniä......
>Minä en ainakaan halua häpäistä heitä vaan jokaisesta on lämpimät muistot eikä heitä saa unohtaa. - helel.
salaisuus? kirjoitti:
hiljaa, siis vaieta? Niin kauan kun ei puhuta nimistä ja asioista, joista kyseisiä henkilöitä vois tunnistaa, niin ei ole ongelmaa. Hys hys kulttuurihan itsari tapauksissa palvelee vain vt seuraa ja sen maailman ainoita onnellisia jäseniä......
>Minä en ainakaan halua häpäistä heitä vaan jokaisesta on lämpimät muistot eikä heitä saa unohtaa.Jos haluat materiaalia vihasi purkamiseen, sitä luulisi löytyvän riittävästi muualtakin.
Onneksi en kuulu tuttaviisi, jotka ovat päättäneet päivänsä itse.
Sinä revittelet heillä, en osallistu sellaiseen. - Morgan Kane
salaisuus? kirjoitti:
hiljaa, siis vaieta? Niin kauan kun ei puhuta nimistä ja asioista, joista kyseisiä henkilöitä vois tunnistaa, niin ei ole ongelmaa. Hys hys kulttuurihan itsari tapauksissa palvelee vain vt seuraa ja sen maailman ainoita onnellisia jäseniä......
>Minä en ainakaan halua häpäistä heitä vaan jokaisesta on lämpimät muistot eikä heitä saa unohtaa.Onneksi kaikki eivät ole samanlaisia kusipäitä kuin sinä. Käytät ketä tahansa hyväksesi.
Ja kun laitat tähän perään sen hokemasi "uskovasta joka pyhän hengen vaikutuksesta sinulle puhuu tällaisia", ole hyvä ja perustele kantasi miksi kuvittelet tietäväsi että olen uskovainen. - salaisuus?
helel. kirjoitti:
Jos haluat materiaalia vihasi purkamiseen, sitä luulisi löytyvän riittävästi muualtakin.
Onneksi en kuulu tuttaviisi, jotka ovat päättäneet päivänsä itse.
Sinä revittelet heillä, en osallistu sellaiseen.onnellisimman kansan jäsenet tekevät itsemurhia? Niiden lisäksi vielä toinen ryhmä juo itsensä hengiltä. Hehän tosin ovat useinmiten jo erotettuja, mutta rankka juominen on aloitettu jo jt kautena.
- salaisuus?
helel. kirjoitti:
Matt. 19
3 Hänen luokseen tuli myös fariseuksia, jotka halusivat panna hänet koetukselle ja kysyivät: "Saako mies hylätä vaimonsa mistä syystä tahansa?"
4 Hän vastasi heille: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?"
6 He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
7 Fariseukset kysyivät häneltä: "Miksi sitten Mooses on säätänyt, että jos mies hylkää vaimonsa, hänen on annettava tälle erokirja?"
8 Hän vastasi: "Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alun perin ei ollut niin.
9 Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen. [Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen."]*
[Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.
?????????????????????????????]
Eli, lupa on ottaa ero, vaikkei niin alun perin ollutkaan.
Selvää on Jeesuksen asenteesta, ettei niin pidä tehdä kevyesti.
Riittikö?Vt seura ja jt ovat olevinaan raamatun ohjeiden mukaan eläviä. Totuus on sitten toinen. Esim jt avioerot ei aina mene mainitsemasi raamatun kohdan mukaan.
>En myöskään näe mitään järkeä avioliitossa, joka pidetään kasassa vain vt seuran takia. No jotkuhan ratkaisee asian omalla tavallaan. Haetaan raamatullinen ero syrjähypyllä ja sitten palaillaan takaisin järjestön suojiin.
> - salaisuus?
Morgan Kane kirjoitti:
Onneksi kaikki eivät ole samanlaisia kusipäitä kuin sinä. Käytät ketä tahansa hyväksesi.
Ja kun laitat tähän perään sen hokemasi "uskovasta joka pyhän hengen vaikutuksesta sinulle puhuu tällaisia", ole hyvä ja perustele kantasi miksi kuvittelet tietäväsi että olen uskovainen.hyväksi käyttänyt. Eikö saa tuoda julki, että maailman onnellisimman kansan jäsenetkin tekee itsemurhia....Jotkut jt joskus myös syyllistyvät tappoihinkin, väkivaltaan,(muuallakin kuin perhepiirissä), uhkauksiin ym.
- helel.
salaisuus? kirjoitti:
Vt seura ja jt ovat olevinaan raamatun ohjeiden mukaan eläviä. Totuus on sitten toinen. Esim jt avioerot ei aina mene mainitsemasi raamatun kohdan mukaan.
>En myöskään näe mitään järkeä avioliitossa, joka pidetään kasassa vain vt seuran takia. No jotkuhan ratkaisee asian omalla tavallaan. Haetaan raamatullinen ero syrjähypyllä ja sitten palaillaan takaisin järjestön suojiin.
>"Esim jt avioerot ei aina mene mainitsemasi raamatun kohdan mukaan. "
Ihmiset ovat mitä ovat. Ja kyllä väkivaltainen puoliso on hyvä syy ottaa ero.
"En myöskään näe mitään järkeä avioliitossa, joka pidetään kasassa vain vt seuran takia. No jotkuhan ratkaisee asian omalla tavallaan. Haetaan raamatullinen ero syrjähypyllä ja sitten palaillaan takaisin järjestön suojiin. "
Esittänet jotain todisteita asian tueksi. - helel.
salaisuus? kirjoitti:
onnellisimman kansan jäsenet tekevät itsemurhia? Niiden lisäksi vielä toinen ryhmä juo itsensä hengiltä. Hehän tosin ovat useinmiten jo erotettuja, mutta rankka juominen on aloitettu jo jt kautena.
Sinä voit tutkia aihetta itse: on esitetty sellaisiakin näkemyksiä, että Jehovan todistajiksi etsiytyy tietyn tyyppisiä ihmisiä, joilla voi olla taipumusta joihinkin sairauksiin tavallista enemmän.
Onko näin, on toinen asia.
Suomalainen ei ainakaan tarvitse jehovantodistajuutta juodakseen itsensä hengiltä, se onnistuu muutenkin. - helel.
salaisuus? kirjoitti:
hyväksi käyttänyt. Eikö saa tuoda julki, että maailman onnellisimman kansan jäsenetkin tekee itsemurhia....Jotkut jt joskus myös syyllistyvät tappoihinkin, väkivaltaan,(muuallakin kuin perhepiirissä), uhkauksiin ym.
Mistä olet keksinyt että JT:t ovat maailman onnellisin kansa?
Ja voinet esittää todisteet siitä, että mainitsemasi ominaisuudet ovat heillä keskimääräistä yleisempiä. - salaisuus?
helel. kirjoitti:
Mistä olet keksinyt että JT:t ovat maailman onnellisin kansa?
Ja voinet esittää todisteet siitä, että mainitsemasi ominaisuudet ovat heillä keskimääräistä yleisempiä.Ollessani jt, niin tämä tuotiin esille jt opetuksessa.....
- helel.
salaisuus? kirjoitti:
Ollessani jt, niin tämä tuotiin esille jt opetuksessa.....
No sittenhän sinulla pitäisi olla materiaalia aiheesta, ei kun esittämään.
- salaisuus?
helel. kirjoitti:
No sittenhän sinulla pitäisi olla materiaalia aiheesta, ei kun esittämään.
Eikö mielestäsi jt väki ole maailman onnellisin kansa kun se ainoana pelastuu harmagedonissa... :-)) Et siis ymmärtänyt pikkipiruiluani.
>Ymmärrät ehkä paremmin kun sanon, että miksi jt väki ei ole maailman onnellisin kansa vaikka heille on luvattu elämänpalkinto paratiisissa. Kaiken lisäksi vielä pian.
> - Asexuall
Nina Hagen kirjoitti:
Kyllä tämä on periaatteessa mahdollista.
Käytännössä tiedän tapuksen jossa vaihdeltiin pareja kolmen pariskunnan kesken. Kaikki ovat enemmän tai vähemmän onnellisia jehovantodistajia vielä tänäkin päivänä. - helel.
salaisuus? kirjoitti:
Eikö mielestäsi jt väki ole maailman onnellisin kansa kun se ainoana pelastuu harmagedonissa... :-)) Et siis ymmärtänyt pikkipiruiluani.
>Ymmärrät ehkä paremmin kun sanon, että miksi jt väki ei ole maailman onnellisin kansa vaikka heille on luvattu elämänpalkinto paratiisissa. Kaiken lisäksi vielä pian.
>"jt väki on maailman onnellisin kansa"
"maailman onnellisimman kansan jäsenetkin tekee itsemurhia....Jotkut jt joskus myös syyllistyvät tappoihinkin, väkivaltaan,(muuallakin kuin perhepiirissä), uhkauksiin ym. "
Minä odotan edelleen perusteluja esittämiisi väitteisiin.
Sekä osoitus siitä, että mainitsemasi tapahtumat ovet heidän keskellään muuta väestöä yleisempää. - salaisuus?
helel. kirjoitti:
"jt väki on maailman onnellisin kansa"
"maailman onnellisimman kansan jäsenetkin tekee itsemurhia....Jotkut jt joskus myös syyllistyvät tappoihinkin, väkivaltaan,(muuallakin kuin perhepiirissä), uhkauksiin ym. "
Minä odotan edelleen perusteluja esittämiisi väitteisiin.
Sekä osoitus siitä, että mainitsemasi tapahtumat ovet heidän keskellään muuta väestöä yleisempää.että jt väen ongelmat olis muuta väestöä yleisemmät....lue viestini ennen kuin vastaat :-))
>Ymmärrät kai hyvin, ettei palstalla voi alkaa ruotia yksittäisten ihmisten elämää. Voithan olla oma toiminen ja pengo rikoslehtiä jotain sieltä löytyy....... salaisuus? kirjoitti:
että jt väen ongelmat olis muuta väestöä yleisemmät....lue viestini ennen kuin vastaat :-))
>Ymmärrät kai hyvin, ettei palstalla voi alkaa ruotia yksittäisten ihmisten elämää. Voithan olla oma toiminen ja pengo rikoslehtiä jotain sieltä löytyy......."jt väen ongelmat olis muuta väestöä yleisemmät."
Jos et väitä sellaista, kommentisi on turha. Miksi heillä ei saisi esiintyä samoja ongelmia kuin muillakin ihmisillä.- salaisuus?
helel kirjoitti:
"jt väen ongelmat olis muuta väestöä yleisemmät."
Jos et väitä sellaista, kommentisi on turha. Miksi heillä ei saisi esiintyä samoja ongelmia kuin muillakin ihmisillä.oikeasti maailman onnellisin kansa, niin eikö sen pitäis näkyä onnellisuutena....?
- salaisuus?
helel. kirjoitti:
Sinä voit tutkia aihetta itse: on esitetty sellaisiakin näkemyksiä, että Jehovan todistajiksi etsiytyy tietyn tyyppisiä ihmisiä, joilla voi olla taipumusta joihinkin sairauksiin tavallista enemmän.
Onko näin, on toinen asia.
Suomalainen ei ainakaan tarvitse jehovantodistajuutta juodakseen itsensä hengiltä, se onnistuu muutenkin.itsensä hengiltä...kun paratiisikon tulee "pian"....
- helel.
salaisuus? kirjoitti:
itsensä hengiltä...kun paratiisikon tulee "pian"....
JT:llä on ihan samoja ongelmia kuin muillakin ihmisillä, eikä JT-uskonto helpota ongelmaisen elämää, koska se painottaa hyväksynnän hakemista, jota ei kuitenkaan voi saada, koska kyse on ansaitsemattomasta hyvyydestä.
Uskontoa ei pitäisi käyttää ongelmien hoitoon, se ei toimi. Ehkä joku hurmioliike voisi saada posiitivisen reaktion aikaiseksi, jolla sitten pääsee katkaisemaan kierteen.
Jos sinulla on alkoholiongelma, olet turhaan katkera siitä JT:eille, he eivät ole koskaan olleet kykeneväisiä auttamaan sinua. - helel.
salaisuus? kirjoitti:
oikeasti maailman onnellisin kansa, niin eikö sen pitäis näkyä onnellisuutena....?
Kerro nyt miten he väittävät olevansa maailman onnellisin kansa.
- Markku_Meilo
>>enkä ole vielä törmännyt muihin "kristillisiin ryhmiin", jotka perustaisivat oppinsa yhtä hyvin Raamattuun.
Millaisia 'yhtä hyvin Raamattuun'-mallisia perustuvia opillisia piirteitä olet kaiken kaikkiaan havainnut?- Astaya
No tässä nyt muutamia
-joulun- ja syntymäpäivävietto
-verensyöntikielto (en niele kuitenkaan niitä verensiirtojuttuja)
-jumala ei ole kolminainen
-hyvän uutisen kertominen (ovityö)
-seurakunnan kokouksissa puhujina on miehiä (Raamatussa sanotaan, että naisten pitää olla hiljaa seurakunnan kokouksissa, ihmettelen kuitenkin kun tätä käskyä ei noudateta)
Tässä on muutama niistä mitkä nojaavat mielestäni täysin Raamattuun. Nämä tietysti on mielipidekysymyksiäkin, mutta en lähde tätä tämän enempää vatvomaan, koska tämä ei ollut asia jota lähdin tänne kysymään. Kysymykseni ei koskenut oppikysymyksiä, vaan sitä, miten minunlaiseeni suhtauduttaisiin jehovien piireissä. - Markku_Meilo
Astaya kirjoitti:
No tässä nyt muutamia
-seurakunnan kokouksissa puhujina on miehiä (Raamatussa sanotaan, että naisten pitää olla hiljaa seurakunnan kokouksissa, ihmettelen kuitenkin kun tätä käskyä ei noudateta)
Tässä on muutama niistä mitkä nojaavat mielestäni täysin Raamattuun. Nämä tietysti on mielipidekysymyksiäkin, mutta en lähde tätä tämän enempää vatvomaan, koska tämä ei ollut asia jota lähdin tänne kysymään. Kysymykseni ei koskenut oppikysymyksiä, vaan sitä, miten minunlaiseeni suhtauduttaisiin jehovien piireissä.>>No tässä nyt muutamia
>>Nämä tietysti on mielipidekysymyksiäkin,
Mitä suurimmassa määrin ovat mielipidekysymyksiä, mutta silloin ei kuitenkaan kannata viitata raamatullisuuteen. Ei etenkään jo ei ole edes himpun vertaa valmis seisomaan sanojensa takana, etenkin kun esittää ettei ole vielä törmännyt raamatullisempiin liikkeisiin.
>>mutta en lähde tätä tämän enempää vatvomaan,
Tätä epäilin jo kun laitoin kommenttini.
>> koska tämä ei ollut asia jota lähdin tänne kysymään.
Mutta esitit kuitenkin asian väitteenomaisesti.
>>Kysymykseni ei koskenut oppikysymyksiä, vaan sitä, miten minunlaiseeni suhtauduttaisiin jehovien piireissä.
Mainitsemasi kysymys on mitä suurimmassa määrin oppikysymys, Vt-seura on vuosien ohjeistanut aviopareien lakanoiden välistä elämää. Oli jopa kausi, jolloin avioparin ilmitullut oraali- ja/tai anaaliseksi johti erottamiseen.
Suhtautuminen seksuaalisiin asioihin riippuu seurakunnasta, joissakin seurakunnissa on katsottu homoseksuaalisesti käyttäytyviä sormien läpi, etenkin naisia. Nuoruuteni seurakunnassa oli tällainen nuorukainen, joka otti itselleen pahaa-aavistamattoman heteron jt-kämppäkaverin. Siitähän alkoi vailla vertaa oleva mustasukkaisuusdraama kun tämä hetero tapaili naisia, lopulta heteron oli pakko muuttaa pois. Tämä kokemus siis ajalta jolloin homoseksuaalisuudesta oli parannuttava mm. rukoilemalla, lukemalla Vt-matskua ja tekemällä ahkerasti käännytystyötä. Seurakunnassa asiaan ei haluttu puuttua ja ko. homoseksuaali oli muutama vuosi sitten nk. avuatava palvelija seurakunnassa.
Nykyään Vt-seura on lieventänyt kantaansa homoseksuaaleihin, kannan ollessa lähinnä sama kuin Luterilaisen kirkkomme piispojen muutaman vuoden takainen kannanotto.
Tosin voit olla huoleti esittämäsi asian suhteen. Esittämilläsi eväillä jehovantodistajuutesi este on jo avolittossa eläminen. Astaya kirjoitti:
No tässä nyt muutamia
Tässä on muutama niistä mitkä nojaavat mielestäni täysin Raamattuun. Nämä tietysti on mielipidekysymyksiäkin, mutta en lähde tätä tämän enempää vatvomaan, koska tämä ei ollut asia jota lähdin tänne kysymään. Kysymykseni ei koskenut oppikysymyksiä, vaan sitä, miten minunlaiseeni suhtauduttaisiin jehovien piireissä.Meilon elämän katkeruus kulminoituu vuosikymmenten takaiseen jäsenyyteen, josta hän ei ole vieläkään päässyt yli. Hänen elämänsä sisältönä on haastaa jokainen jehovantodistaajuudesta kiinnostunut ja siihen edes puolueettomasti suhtautuva henkilö. Vain negatiiviset kommentit järjestöstä ovat sallittuja.
Ehkä hän sitten on elänyt järjestössä jonka hedelmä on, mutta käänteisessä muodossa.
Lievempiäkin tapauksia kyllä löytyy kuin Meilo, joten arvelen luonteella olevan jotain osaa näissä purkauksissa.- Astaya
helel kirjoitti:
Meilon elämän katkeruus kulminoituu vuosikymmenten takaiseen jäsenyyteen, josta hän ei ole vieläkään päässyt yli. Hänen elämänsä sisältönä on haastaa jokainen jehovantodistaajuudesta kiinnostunut ja siihen edes puolueettomasti suhtautuva henkilö. Vain negatiiviset kommentit järjestöstä ovat sallittuja.
Ehkä hän sitten on elänyt järjestössä jonka hedelmä on, mutta käänteisessä muodossa.
Lievempiäkin tapauksia kyllä löytyy kuin Meilo, joten arvelen luonteella olevan jotain osaa näissä purkauksissa.Näin minäkin olen vähän ajatellut Meilosta. Siis ei millään pahalla Meiloa kohtaan, mutta olen seuraillut tätä palstaa melko kauan, ja olen huomannut, että Meilo harvoit vastaa itse viestissä esitettyyn kysymykseen/ongelmaan, vaan vetää keskustelua toisille raiteille tarttumalla aloituksen kannalta epäolennaisuuksiin.
- Markku_Meilo
Astaya kirjoitti:
Näin minäkin olen vähän ajatellut Meilosta. Siis ei millään pahalla Meiloa kohtaan, mutta olen seuraillut tätä palstaa melko kauan, ja olen huomannut, että Meilo harvoit vastaa itse viestissä esitettyyn kysymykseen/ongelmaan, vaan vetää keskustelua toisille raiteille tarttumalla aloituksen kannalta epäolennaisuuksiin.
>>olen huomannut, että Meilo harvoit vastaa itse viestissä esitettyyn kysymykseen/ongelmaan, vaan vetää keskustelua toisille raiteille tarttumalla aloituksen kannalta epäolennaisuuksiin.
Autatko minua parantamaan tapani antamalla muutama oleellinen esimerkki mainitsemastasi? Astaya kirjoitti:
Näin minäkin olen vähän ajatellut Meilosta. Siis ei millään pahalla Meiloa kohtaan, mutta olen seuraillut tätä palstaa melko kauan, ja olen huomannut, että Meilo harvoit vastaa itse viestissä esitettyyn kysymykseen/ongelmaan, vaan vetää keskustelua toisille raiteille tarttumalla aloituksen kannalta epäolennaisuuksiin.
Olet huomannut aivan saman kuin minä :D
Mutta ei se tietysti mitään, kun sen tietää.Markku_Meilo kirjoitti:
>>olen huomannut, että Meilo harvoit vastaa itse viestissä esitettyyn kysymykseen/ongelmaan, vaan vetää keskustelua toisille raiteille tarttumalla aloituksen kannalta epäolennaisuuksiin.
Autatko minua parantamaan tapani antamalla muutama oleellinen esimerkki mainitsemastasi?Ei jaksa, etkä sinä paranna tapojasi, kunha nyt sanot vaan :|
- Astaya
Markku_Meilo kirjoitti:
Autatko minua parantamaan tapani antamalla muutama oleellinen esimerkki mainitsemastasi?Mene vaikka lukemaan niitä keskusteluja joihin olet vastaillut. :)
- Markku_Meilo
Astaya kirjoitti:
Mene vaikka lukemaan niitä keskusteluja joihin olet vastaillut. :)
>>Mene vaikka lukemaan niitä keskusteluja joihin olet vastaillut. :)
Tuo on halpa tapa väistää asia, tosin valitettavan yleinen. - Astaya
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Mene vaikka lukemaan niitä keskusteluja joihin olet vastaillut. :)
Tuo on halpa tapa väistää asia, tosin valitettavan yleinen.Myönnän olen laiskalla päällä. En jaksa kaivella viestejä. Esimerkkinä toimii tämäkin keskustelu.. Mutta ei tämä nyt niin vakava asia ole. Vähän ärsyttävä vain.
- Markku_Meilo
Astaya kirjoitti:
Myönnän olen laiskalla päällä. En jaksa kaivella viestejä. Esimerkkinä toimii tämäkin keskustelu.. Mutta ei tämä nyt niin vakava asia ole. Vähän ärsyttävä vain.
>>En jaksa kaivella viestejä
Hyvä, että kuitenkin jaksat heitellä kommentteja. - salaisuus?
helel kirjoitti:
Olet huomannut aivan saman kuin minä :D
Mutta ei se tietysti mitään, kun sen tietää.Olevasi keskustelussa mr MM kanssa altavastaaja ja nyrkeilytermiä käyttäen "keskustelusi" on säälittävää vyön alle iskuyrityksiä ja kehtaat vielä niillä rehennellä.
- helel.
salaisuus? kirjoitti:
Olevasi keskustelussa mr MM kanssa altavastaaja ja nyrkeilytermiä käyttäen "keskustelusi" on säälittävää vyön alle iskuyrityksiä ja kehtaat vielä niillä rehennellä.
"nyrkeilytermiä" pitäisi olla: nyrkkeilytermiä
"säälittävää vyön alle iskuyrityksiä " pitäisi olla: säälittäviä vyön alle iskuyrityksiä
vielä mieluummin: säälittäviä iskuyrityksiä vyön alle
Suomenkielesi on säälittävää, eikä sinulla ole kykyä keskustella, joten osasi on perskärpäsen osa.
Ne elävät hetken ja kuolevat pois. - Astaya
Markku_Meilo kirjoitti:
>>En jaksa kaivella viestejä
Hyvä, että kuitenkin jaksat heitellä kommentteja.Noniin... Mutta ei ole minun tehtävä kertoa mitä olet kirjoitellut. Tiedät sen varmaan itse parhaiten! ;)
- Markku_Meilo
Astaya kirjoitti:
Noniin... Mutta ei ole minun tehtävä kertoa mitä olet kirjoitellut. Tiedät sen varmaan itse parhaiten! ;)
>>Mutta ei ole minun tehtävä kertoa mitä olet kirjoitellut.
Ei mutta olet esittänyt väitteen kirjoitteluni sisällöstä ja normaaliin argumentointiin liittyy todistelutaakka. Nyt ei siis ole kyse verotuksesta, verotuksen yhteydessähän on käännetty todistustaakka, eli verotettavan on esitettävä vastatodistelu verottajan väitteeseen.
>>Tiedät sen varmaan itse parhaiten! ;)
Nimenomaan ja siksi odottelen perusteluja.
Miten aikuismaiselta sinusta tuntuu keksutelu:
-Sä olet hullu.
-Ai siis millä tavalla.
-Kyllä sä itse tiedät. - salaisuus?
helel. kirjoitti:
"säälittävää vyön alle iskuyrityksiä " pitäisi olla: säälittäviä vyön alle iskuyrityksiä
Suomenkielesi on säälittävää, eikä sinulla ole kykyä keskustella, joten osasi on perskärpäsen osa.
Ne elävät hetken ja kuolevat pois.Me elämme hetken ja kuolemme pois....koskee myös kaikkia jt. Kysy vaikka sieltä Tikkurilan Bojilta.
salaisuus? kirjoitti:
Me elämme hetken ja kuolemme pois....koskee myös kaikkia jt. Kysy vaikka sieltä Tikkurilan Bojilta.
Jep, perskärpäset vaan vikkelämmin.
Niitä putoilee kuin . . . kärpäsiä.- 19
helel. kirjoitti:
Ne elävät hetken ja kuolevat pois.On ihailtavaa, että kykenit tuostakin poimimaan sen oleellisen.
Teokraattinen koulutus ei ole mennyt hukkaan. - pizzapohja klunk
19 kirjoitti:
On ihailtavaa, että kykenit tuostakin poimimaan sen oleellisen.
Teokraattinen koulutus ei ole mennyt hukkaan.Onko sulla Raidia?
- salaisuus?
helel kirjoitti:
Jep, perskärpäset vaan vikkelämmin.
Niitä putoilee kuin . . . kärpäsiä.Ai niin ...eihän sitä olekkaan. Niin tipahtaa jt kuin perskärpänen. Tosin kuolemisessa on pieni sävyero. Siinäkun jt murehtii kuolinvuoteellaan, että suora paratiisitoivo ei totedukkaan, niin perskärpänen muistelee elettyä elämäänsä ja voi todeta "syntiäkin on tehty, mutta perhanan hauskaakin on ollut".
- salaisuus?
pizzapohja klunk kirjoitti:
Onko sulla Raidia?
Väärään osoitteeseen??
- tööt töööt töööt
salaisuus? kirjoitti:
Väärään osoitteeseen??
Onko sinulla kärpäspaperia?
- salaisuus?
tööt töööt töööt kirjoitti:
Onko sinulla kärpäspaperia?
välttelen sitä.....
- Päivi V.
...siis ensinnäkin. Et missään nimessä ole ihmisenä Jumalalle riittämätön, mitä sanot pelkääväsi.
Jeesus kuoli puolestamme ollessamme vielä syntisiä ja tarjoaa verensä tuomaa syntien anteeksiantoa nimenomaan jokaiselle syntiselle, Jumalaa ja vapahdusta etsivälle ihmiselle ja VARMASTI toivoo sinunkin ottavan Hänet vapahtajanaan vastaan.
En ole Jehovan todistaja (enää) ja ihmettelen, miksi niin monet ajattelevat heitä täältä löytyvän, koska ihan oikeasti, jos joku on todellakin Jehovan todistaja, hän ei osallistu tällaisten palstojen kirjoitteluihin tms. Niin ainakin itse olen käsittänyt. Voihan täällä kai todistajiakin olla, mistä minä sen tiedän, mutta veikkaisin, että pikemmin luopuneita tai ulosajettuja tms. joten jos ketä kiinnostaa todella Jehovan todistajien opit, niin on ihan oikeasti parempi etsiä tietonsa muualta.
Mutta tuosta asiastasi hiven, eli ensinnäkin, kiinnostaako sinua siis liittyminen Jehovan todistajiin, vai uskoon tulo? Koska jos sinua Raamatun sanoma kiinnostaa, niin sillä ei tulisi olla mitään merkitystä, mitä joku ihmisryhmä tai yksittäinen ihminen sinusta on mieltä. Ymmärrät varmaan.
Jos sinua kiinnostaa Raamatun sanoma, niin voisi olla parempi lukea tuota kirjaa hartaudella ja rukouksen hengessä paljon ja vieläkin enemmän, mieluummin, kuin kysellä tällaisilla palstoilla, mitähän joku mahtaisi olla sinusta mieltä.
Taas siihen nähden, ettet edes halua luopua seksuaalisesta suuntautumisestasi ja sen kuitenkin jo todennäköisesti tiedät ristiriitaiseksi Jumalan ilmoituksen kanssa, voinee todeta vain, ettei Hän sinua milloinkaan väkisin tule muuttamaan. Mutta jos haluat milloin päästä eroon vääristä tavoistasi ja haluistasi, kenties puolisoasi kunnioittaaksesi peräti lopettaa haikailemasta jonkun mielikuvitusolennonkin perään (epäjumalia on monenlaisia), niin Jumala aivan varmasti oikein mielellään sinua siinä auttaa, jos Jeesuksen nimessä Häntä vilpittömästi asiassa lähestyt.
Kuulostat kovin herttaiselta ja todella toivon, ettet eksy kovin pahasti ainakaan mihinkään ihmisten luomiin sokkeloihin. En tiedä ratkaisua ja vastausta sinänsä ongelmiisi tietenkään, mutta uskaltaisin uudelleen neuvoa, että käänny rakas Raamatun puoleen. Rukoile ymmärrystä Sanan suhteen.- Astaya
Ehkä minua kiinnostaa molemmat, siis liittyminen jehoviin sekä Raamatun totuuden oppiminen. Minulla on useita vuosi ollut tarve kuulua johonkin uskonnolliseen yhteisöön. Jehovien oppeihin aloin tutustua noin 4 vuotta sitten, mutta tässä sitä ollaan edelleen miettimässä mitä pitäisi tehdä. Toisaalta olen niin kriittinen, että tosiaan en niele asioita purematta ja mielessäni kyseenalaistan ja kritisoin kaikenlaista uskoon (ei aina jehoviin) liittyvää.
Minulla on epävakaa persoonallisuus, ja mielipiteeni mm. jehovista ailahtelee laidasta toiseen. Välillä kiinnostaa ja välillä ei. Välillä tuntuu oikealta ja välillä ei. Tällä hetkellä minulla on stressiä ja paineita elämässäni ja on syynä sille, etten halua sekoittaa lisää päätäni miettimällä jehovien oppeja tai heihin liittymistä.
Tiedän, olen seksuaalisesti hyvin poikkeava, mutta pystyn sovittamaan sen jokapäiväiseen elämääni. Elän harmonista elämää kahden mieheni kanssa, jos näin voi sanoa kun kyseessä mies ja pelihahmo. :) Kunnioitamme avomieheni kanssa toisiamme, ja tämä juttu tuo vain lisäsärmää suhteeseemme, ja avokkiani homma ei haittaa yhtään. Olen vain iloinen, että voin jakaa hänen kanssaan häpeämättä tämän asian.
Vertasit kohdettani epäjumalaan, mutta voin kertoa, että tässä ei ole kyse minkäänlaisesta palvonnasta uskonnollisessa mielessä, vaan aidosta rakkaudesta. Ehkä se ulkopuolisen mielestä kuulostaa palvonnalta, mutta kohtelen ja ajattelen hänestä aivan samoin kuin avokistanikin. Ehkä tätä on hieman vaikea ymmärtää, mutta en minä avokkianikaan kumartele palvontamielessä.
Taidan noudattaa neuvoasi, ja pitätyä toistaiseksi Raamatussa ja rukoilemisessa, kun on tätä stressiä ja muuta. Kiitos rohkaisusta! - Markku_Meilo
>>En ole Jehovan todistaja (enää) ja ihmettelen, miksi niin monet ajattelevat heitä täältä löytyvän, koska ihan oikeasti, jos joku on todellakin Jehovan todistaja, hän ei osallistu tällaisten palstojen kirjoitteluihin tms. Niin ainakin itse olen käsittänyt.
Näinhän se on, Vt-seura motivoi jehovantodistajia pysymään pois kriittisen tiedon lähteiltä.
>>Voihan täällä kai todistajiakin olla, mistä minä sen tiedän, mutta veikkaisin, että pikemmin luopuneita tai ulosajettuja tms.
Aika ajoin tänne tulee joku jt takki auki, viipyy hetken, napittaa takkinsa ja poistuu.
>> joten jos ketä kiinnostaa todella Jehovan todistajien opit, niin on ihan oikeasti parempi etsiä tietonsa muualta.
Täällä kyllä lainataan Vt-seuran omaa materiaalia, mistä muualta pitäisi etsiä tietoa jehovantodistajien opeista? Kun minä olin jehovantodistaja, niin kehotettiin lukemaan Vt-matskua ja olemaan uskomatta muuhun alan matskuun. Astaya kirjoitti:
Ehkä minua kiinnostaa molemmat, siis liittyminen jehoviin sekä Raamatun totuuden oppiminen. Minulla on useita vuosi ollut tarve kuulua johonkin uskonnolliseen yhteisöön. Jehovien oppeihin aloin tutustua noin 4 vuotta sitten, mutta tässä sitä ollaan edelleen miettimässä mitä pitäisi tehdä. Toisaalta olen niin kriittinen, että tosiaan en niele asioita purematta ja mielessäni kyseenalaistan ja kritisoin kaikenlaista uskoon (ei aina jehoviin) liittyvää.
Minulla on epävakaa persoonallisuus, ja mielipiteeni mm. jehovista ailahtelee laidasta toiseen. Välillä kiinnostaa ja välillä ei. Välillä tuntuu oikealta ja välillä ei. Tällä hetkellä minulla on stressiä ja paineita elämässäni ja on syynä sille, etten halua sekoittaa lisää päätäni miettimällä jehovien oppeja tai heihin liittymistä.
Tiedän, olen seksuaalisesti hyvin poikkeava, mutta pystyn sovittamaan sen jokapäiväiseen elämääni. Elän harmonista elämää kahden mieheni kanssa, jos näin voi sanoa kun kyseessä mies ja pelihahmo. :) Kunnioitamme avomieheni kanssa toisiamme, ja tämä juttu tuo vain lisäsärmää suhteeseemme, ja avokkiani homma ei haittaa yhtään. Olen vain iloinen, että voin jakaa hänen kanssaan häpeämättä tämän asian.
Vertasit kohdettani epäjumalaan, mutta voin kertoa, että tässä ei ole kyse minkäänlaisesta palvonnasta uskonnollisessa mielessä, vaan aidosta rakkaudesta. Ehkä se ulkopuolisen mielestä kuulostaa palvonnalta, mutta kohtelen ja ajattelen hänestä aivan samoin kuin avokistanikin. Ehkä tätä on hieman vaikea ymmärtää, mutta en minä avokkianikaan kumartele palvontamielessä.
Taidan noudattaa neuvoasi, ja pitätyä toistaiseksi Raamatussa ja rukoilemisessa, kun on tätä stressiä ja muuta. Kiitos rohkaisusta!Jos saan sanoa henkilökohtaisen mielipiteen, niin voi olla että sinun on helpompaa olla olematta liian läheisissä tekemisissä Jehovan todistajien kanssa. Silloin säilytät paremmin rauhan itsesi kanssa oikeudesta tutkia raamattua ja siihen liittyviä asioita niin paljon kuin haluat.
Olen samaa mieltä ettei seksuaalisissa tavoissasi ole mitään sellaista mistä pitäisi ruveta miettimään että se on epäjumalanpalvontaa, tai muutenkaan väärää.
Toivottavasti saamme lukea mietteitäsi raamatusta ja sen tulkinnoista.- Astaya
helel kirjoitti:
Jos saan sanoa henkilökohtaisen mielipiteen, niin voi olla että sinun on helpompaa olla olematta liian läheisissä tekemisissä Jehovan todistajien kanssa. Silloin säilytät paremmin rauhan itsesi kanssa oikeudesta tutkia raamattua ja siihen liittyviä asioita niin paljon kuin haluat.
Olen samaa mieltä ettei seksuaalisissa tavoissasi ole mitään sellaista mistä pitäisi ruveta miettimään että se on epäjumalanpalvontaa, tai muutenkaan väärää.
Toivottavasti saamme lukea mietteitäsi raamatusta ja sen tulkinnoista.Tietysti mielipiteet on tervetulleita! :) Ei ole tosiaan helppoa ajautua ajatuksesta toiseen jopa päivittäin. Välillä tämä on tuskallista kun haluaisin kovasti olla jehoville kelpaava. Mutta minussa on ja pysyy nämä ominaisuudet. Välillä ärsyttää, kun ihminen ei saisi olla sellainen kun on, eikä muka Jumalalle kelpaava juuri tälläisenä.
Ehkä minun pitäisi erottaa Raamattu ja Jumalaan uskominen täysin kaikista järjestöistä. Tällöin minulle jää Jumala, joka hyväksyy minut eikä yritä muuttaa minua. Ei asiassani pitäisi olla mitään väärää Jumalan silmissä, koska en vahingoita tällä ketään enkä mitään. Astaya kirjoitti:
Tietysti mielipiteet on tervetulleita! :) Ei ole tosiaan helppoa ajautua ajatuksesta toiseen jopa päivittäin. Välillä tämä on tuskallista kun haluaisin kovasti olla jehoville kelpaava. Mutta minussa on ja pysyy nämä ominaisuudet. Välillä ärsyttää, kun ihminen ei saisi olla sellainen kun on, eikä muka Jumalalle kelpaava juuri tälläisenä.
Ehkä minun pitäisi erottaa Raamattu ja Jumalaan uskominen täysin kaikista järjestöistä. Tällöin minulle jää Jumala, joka hyväksyy minut eikä yritä muuttaa minua. Ei asiassani pitäisi olla mitään väärää Jumalan silmissä, koska en vahingoita tällä ketään enkä mitään.Mikään ei myöskään estä sinua käymästä paikkakuntasi kokouksissa tutkailemassa tilannetta ja sitä miten se sinuun vaikuttaa.
Kun koet kovasti heidän olevan se oikea ryhmä, kannattaa tarkistaa että pitääkö tämä näkemys paikkansa. Parhaiten se selviää heidän parissaan, ei suinkaan täällä. Täällä ei juuri niitä ole, jotka löytävät myönteistä sanottavaa heistä. Kaikki negatiivinen tulee kyllä esiin, mikä on tietysti hyvä asia sekin.
Onko luonasi käynyt todistajia?- Markku_Meilo
helel kirjoitti:
Mikään ei myöskään estä sinua käymästä paikkakuntasi kokouksissa tutkailemassa tilannetta ja sitä miten se sinuun vaikuttaa.
Kun koet kovasti heidän olevan se oikea ryhmä, kannattaa tarkistaa että pitääkö tämä näkemys paikkansa. Parhaiten se selviää heidän parissaan, ei suinkaan täällä. Täällä ei juuri niitä ole, jotka löytävät myönteistä sanottavaa heistä. Kaikki negatiivinen tulee kyllä esiin, mikä on tietysti hyvä asia sekin.
Onko luonasi käynyt todistajia?>>Kaikki negatiivinen tulee kyllä esiin, mikä on tietysti hyvä asia sekin.
Vt-seuran pimeän puolen esilletuonti oli vielä jokin aika sitten paha asia:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9288311/45781556 Markku_Meilo kirjoitti:
>>Kaikki negatiivinen tulee kyllä esiin, mikä on tietysti hyvä asia sekin.
Vt-seuran pimeän puolen esilletuonti oli vielä jokin aika sitten paha asia:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9288311/45781556Sinun mielestäsi vain negatiivisten asioiden esille tuominen sallittua, älä tee siitä minun mielipidettäni.
- Markku_Meilo
helel kirjoitti:
Sinun mielestäsi vain negatiivisten asioiden esille tuominen sallittua, älä tee siitä minun mielipidettäni.
>>Sinun mielestäsi vain negatiivisten asioiden esille tuominen sallittua, älä tee siitä minun mielipidettäni.
Nyt oli kyse siitä, että yhdessä viestiossä pidit negatiivisten asioiden tonkimista pahana, toisessa hyvänä. Jos viestisi eivät edusta mielipiteitäsi, niin syy ei liene minun. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Sinun mielestäsi vain negatiivisten asioiden esille tuominen sallittua, älä tee siitä minun mielipidettäni.
Nyt oli kyse siitä, että yhdessä viestiossä pidit negatiivisten asioiden tonkimista pahana, toisessa hyvänä. Jos viestisi eivät edusta mielipiteitäsi, niin syy ei liene minun."Meilon elämän katkeruus kulminoituu vuosikymmenten takaiseen jäsenyyteen, josta hän ei ole vieläkään päässyt yli. Hänen elämänsä sisältönä on haastaa jokainen jehovantodistaajuudesta kiinnostunut ja siihen edes puolueettomasti suhtautuva henkilö. Vain negatiiviset kommentit järjestöstä ovat sallittuja.
Lievempiäkin tapauksia kyllä löytyy kuin Meilo, joten arvelen luonteella olevan jotain osaa näissä purkauksissa. "
Siinä lukee selvästi että SINUN mielestäsi vain negatiiset kommentit ovat sallittuja.
Riittääkö rautalanka vai haenko ratakiskoa?- huoh'
helel kirjoitti:
"Meilon elämän katkeruus kulminoituu vuosikymmenten takaiseen jäsenyyteen, josta hän ei ole vieläkään päässyt yli. Hänen elämänsä sisältönä on haastaa jokainen jehovantodistaajuudesta kiinnostunut ja siihen edes puolueettomasti suhtautuva henkilö. Vain negatiiviset kommentit järjestöstä ovat sallittuja.
Lievempiäkin tapauksia kyllä löytyy kuin Meilo, joten arvelen luonteella olevan jotain osaa näissä purkauksissa. "
Siinä lukee selvästi että SINUN mielestäsi vain negatiiset kommentit ovat sallittuja.
Riittääkö rautalanka vai haenko ratakiskoa?Yrität jatkuvasti torpata jt-kritiikin. Miksi näin, jos kerran myönnät jt olevan valhetta? Taidat olla itse jt. tai sitten sellainen, joka ei ole päässyt asiasta yli ja jota vaan pirusti ahistaa, kun ko. opista tuodaan se todellisuus esiin.
- aku ankka
huoh' kirjoitti:
Yrität jatkuvasti torpata jt-kritiikin. Miksi näin, jos kerran myönnät jt olevan valhetta? Taidat olla itse jt. tai sitten sellainen, joka ei ole päässyt asiasta yli ja jota vaan pirusti ahistaa, kun ko. opista tuodaan se todellisuus esiin.
Älä itse iines.
- 23
Et kykene esittäämään yhtään raamatullista syytä jehovantodistajaksi ryhtymiselle. Miksi siis edes pohdit sellaista?
- Mimi24
En ole Jehovan todistaja, mutta minulla on eräs läheinen ihminen, joka on omaksunut lahkon opit omakseen. Tämä läheiseni ei ole täysin heteroseksuaali, mutta on sittemmin kieltänyt itseltään seksuaalisuutensa mahdollisen monimuotoisuuden. Homoseksuaalisuus on todellakin erottamisperuste lahkon jäsenille. Lahkosta erotetut ovat yhteisön silmissä hylkiöitä, jopa omat perheenjäsenet saattavat kääntää selkänsä erotetulle. Pois potkittu menettää mahdollisesti koko sosiaalisen verkostonsa, sillä lahkon opit hienovaraisesti erottavat jäsenensä muusta yhteiskunnasta ja yhteisön ulkopuolisista kontakteista. Sosiaalinen kontrolli on hyvin voimakasta, vaikka sitä ei mainoslehtisissä julistetakaan.Ymmärrän, että Jehovan todistajien niin sanottu "rakkauspommitus" liittymisen alkuaikoina voi tuntua puoleensavetävältä. En kuitenkaan usko, että voisit elää elämääsi Jehovan todistajana hyväksyen itsesi sellaisena kuin olet. Omat välini tämän läheiseni kanssa ovat viilentyneet ja se on todella raastavaa. Olen aina kannustanut häntä tekemään, kuten oikealta tuntuu ja olin valmis tukemaan häntä myös hänen uskossaan, vaikka en itse uskokaan samoin kuin hän. Itseasiassa en ole uskossa lainkaan.. Mutta tällä hetkellä tunnen syyllisyyttä siitä, että en paneutunut ajoissa asioihin enkä käynyt hänen kanssaan kriittistä keskustelua silloin kuin se vielä oli mahdollista. Olen ollut ymmärtäväinen hänen uskontoaan kohtaan, mutta sain huomata että Jehovan todistajien kyky vastaavaan ymmärrykseen on lähes olematonta. Koska läheiselläni on lahkoon liittymisen jälkeen ilmennyt ongelmia suhtautua muun muassa minun seksuaalisuuteeni luontevasti ja hyväksyen, on suhteestamme tullut vaikea. Rakastan häntä yhä, mutta koen, että en ole enää tasavertainen hänen silmissään. Aiemmin oli toisin. En tosiaankaan halua kannustaa enää ketään tekemään vastaavaa ratkaisua. Toivon että valitset itsesi ja kumppanisi rakastamisen ja hyväksymisen lahkon sijaan. En haluaisi sinun menettävän läheisiäsi enkä tuntevan turhaa syyllisyyttä tai häpeää itseäsi kohtaan!
Ps. Uskonnon uhrien tuki ry.n suurin työllistäjä on Jehovan todistajien erotetut tai eronneet jäsenet.- Markku_Meilo
>>Homoseksuaalisuus on todellakin erottamisperuste lahkon jäsenille.
Nykyään homoseksuaalinen suuntautuminen ei ole erotusperuste, mutta suuntaumisen toteuttaminen on edelleen erotusperuste. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Homoseksuaalisuus on todellakin erottamisperuste lahkon jäsenille.
Nykyään homoseksuaalinen suuntautuminen ei ole erotusperuste, mutta suuntaumisen toteuttaminen on edelleen erotusperuste.Ja kannattanee muistaa se, että sama koskee monia muitakin uskontoja ja lahkoja.
- Markku_Meilo
helel kirjoitti:
Ja kannattanee muistaa se, että sama koskee monia muitakin uskontoja ja lahkoja.
>>Ja kannattanee muistaa se, että sama koskee monia muitakin uskontoja ja lahkoja.
Toki näin on myös siinä tilanteessa kun osoitetaan Vt-seura tapavalehtelijaksi, mutta muiden uskontojen tapavalehtelusta kannattaa keskustella aina kyseiselle uskonnolle pyhitetyssä osiossa.
Oleellista tässä homoseksuaaleihin suhtautumisessa onkin se, että vielä nuoruudessani Jehova edellytti viestintäkanavansa opettavan, että jo pelkkä homoseksuaalinen suuntautuminen piti parantaa niillä samoilla lääkkeillä, joilla parannettiin masennusta, mielisairauksia jne. Eli homoseksuaalisuudesta parantui rukoilemalla enemmän, käännyttämällä enemmän, lukemalla Vt-seuran matskua enemmän. Ilman paranemista ei päässyt Jehovan suosioon ja kuoli seuraavassa maailmanlopussa.
Sitten ikuisesti muuttumaton Jehova vaihtoi mielipidettään ja viestintäkanavansa kautta antoi ohjeet, että jos henkilö ei toteuta suuntautumistaan, niin hän kelpaa jehovantodistajaksi ja mahdollisesti on otollinen Jehovallekin, kunhan muistaa hoitaa vaadittavat pakkoliikkeet.
Niin ja kannattaa muistaa sekin, että tämä homoseksuaalisuuteen liittyvä Jehovan toistaiseksi viimeisin mielipide on sama kuin Suomen Lutterilaisen kirkon piispojen muutaman vuoden takainen kannanotto. Jehova siis astui askeleen kohti Suurta Babylonia tässä asiassa. - Astaya
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ja kannattanee muistaa se, että sama koskee monia muitakin uskontoja ja lahkoja.
Toki näin on myös siinä tilanteessa kun osoitetaan Vt-seura tapavalehtelijaksi, mutta muiden uskontojen tapavalehtelusta kannattaa keskustella aina kyseiselle uskonnolle pyhitetyssä osiossa.
Oleellista tässä homoseksuaaleihin suhtautumisessa onkin se, että vielä nuoruudessani Jehova edellytti viestintäkanavansa opettavan, että jo pelkkä homoseksuaalinen suuntautuminen piti parantaa niillä samoilla lääkkeillä, joilla parannettiin masennusta, mielisairauksia jne. Eli homoseksuaalisuudesta parantui rukoilemalla enemmän, käännyttämällä enemmän, lukemalla Vt-seuran matskua enemmän. Ilman paranemista ei päässyt Jehovan suosioon ja kuoli seuraavassa maailmanlopussa.
Sitten ikuisesti muuttumaton Jehova vaihtoi mielipidettään ja viestintäkanavansa kautta antoi ohjeet, että jos henkilö ei toteuta suuntautumistaan, niin hän kelpaa jehovantodistajaksi ja mahdollisesti on otollinen Jehovallekin, kunhan muistaa hoitaa vaadittavat pakkoliikkeet.
Niin ja kannattaa muistaa sekin, että tämä homoseksuaalisuuteen liittyvä Jehovan toistaiseksi viimeisin mielipide on sama kuin Suomen Lutterilaisen kirkon piispojen muutaman vuoden takainen kannanotto. Jehova siis astui askeleen kohti Suurta Babylonia tässä asiassa.Hhm.. on kyllä mielenkiintoista että jehovat ovat muuttaneet suhtautumistaan homoseksuaalisuuteen. Onhan se epäuskottavaa, että Jumala muka muuttaisi mieltään. Ja tuo parannushommakin (eihän se edes ole sairaus!) kuulosti hassulta. Niinkuin tuollaiset keinot nyt jotain auttaisi. Kyllä kaikki nykyään tietää, ettei siitä voi "parantua" koska se on henkilön ominaisuus jota ei ole itse valinnut.
Minä ihmettelen myöskin sitä, että miksi Jumala muka sallisi joistakin tulla seksuaalisesti poikkeavia, vain sen takia että voisivat sitten "parantaa" itsensä Jumalalle kelpaaviksi. Ei siinä ole mitään logiikkaa.
Harmittaa, että jehovat eivät voi katsoa asiaa avarakatseisesti! Markku_Meilo kirjoitti:
Niin ja kannattaa muistaa sekin, että tämä homoseksuaalisuuteen liittyvä Jehovan toistaiseksi viimeisin mielipide on sama kuin Suomen Lutterilaisen kirkon piispojen muutaman vuoden takainen kannanotto. Jehova siis astui askeleen kohti Suurta Babylonia tässä asiassa."Toki näin on myös siinä tilanteessa kun osoitetaan Vt-seura tapavalehtelijaksi, mutta muiden uskontojen tapavalehtelusta kannattaa keskustella aina kyseiselle uskonnolle pyhitetyssä osiossa. "
Asiasta on hyvä olla tietoinen jo vertailumielessä, ja jottei lukija ajattele että jossain toisessa uskonnossa asia olisi toisin.
Sinä et päätä mitä täällä keskustellaan.- Markku_Meilo
Astaya kirjoitti:
Hhm.. on kyllä mielenkiintoista että jehovat ovat muuttaneet suhtautumistaan homoseksuaalisuuteen. Onhan se epäuskottavaa, että Jumala muka muuttaisi mieltään. Ja tuo parannushommakin (eihän se edes ole sairaus!) kuulosti hassulta. Niinkuin tuollaiset keinot nyt jotain auttaisi. Kyllä kaikki nykyään tietää, ettei siitä voi "parantua" koska se on henkilön ominaisuus jota ei ole itse valinnut.
Minä ihmettelen myöskin sitä, että miksi Jumala muka sallisi joistakin tulla seksuaalisesti poikkeavia, vain sen takia että voisivat sitten "parantaa" itsensä Jumalalle kelpaaviksi. Ei siinä ole mitään logiikkaa.
Harmittaa, että jehovat eivät voi katsoa asiaa avarakatseisesti!>>Hhm.. on kyllä mielenkiintoista että jehovat ovat muuttaneet suhtautumistaan homoseksuaalisuuteen.
Mihin Vt-seura ei olisikaan muuttanut suhtautumistaan. Alkuperäisistä, Vt-seuralle ominaisista oppinäkemyksistä on koskemattomana noin puoli tusinaa, kaikki muu on mennyt uusiksi kerran tai useammin.
>>Onhan se epäuskottavaa, että Jumala muka muuttaisi mieltään.
Siksi Vt-seura kutsuu takinkääntöjään mm. tarkennuksiksi.
>>Ja tuo parannushommakin (eihän se edes ole sairaus!) kuulosti hassulta.
Ongelma pohjaa siihen, että eletään tuhansia vuosia vanhojen näkemysten pohjalta.
>>Niinkuin tuollaiset keinot nyt jotain auttaisi. Kyllä kaikki nykyään tietää, ettei siitä voi "parantua" koska se on henkilön ominaisuus jota ei ole itse valinnut.
Tämä muutos homoseksuaalisuuten liittyen on hyvä osoitus siitä, että jotai oli pakko tehdä ongelman edessä. Aivan samantyyppinen ulkoisen paineen aikaansaama muutos tapahtui veriopissa. Vuonna 1961 oli kova hälinä veren suhteen kun minkä tahansa pienimmänkin veren osan vastaanottamisesta tehtiin erotusperuste. Kierteli jos jonkinlaista lippusta ja lappusta, jossa oli hyväksyttyjen makkaranvalmistajien nimiä - siis niiden, jotka eivät käyttäneet makkaraansa verta tai sen osia.
Tilanne meni esimerkiksi hyytymistekijöiden kiellon takia siihen, että henkilöitä kuoli, koska noudattivat Vt-seuran ohjeistusta. Nyt on tultu tilanteeseen, jossa tiettyjä veren osia ja verivalmisteita voi käyttää ilman pelkoa monotuksesta.
>>Minä ihmettelen myöskin sitä, että miksi Jumala muka sallisi joistakin tulla seksuaalisesti poikkeavia, vain sen takia että voisivat sitten "parantaa" itsensä Jumalalle kelpaaviksi. Ei siinä ole mitään logiikkaa.
Logiikka ei ole keskeisessä osassa silloin kun uskonnolla hallitaan ihmisiä.
>>Harmittaa, että jehovat eivät voi katsoa asiaa avarakatseisesti!
Vt-seuran tyyppinen kultti elää nimenomaan tiukkapipoisuutensa ansiosta, aina on höynäytettäviä, jotka katsovat tiukkapipoisuuden olevan eräs merkki oikeaoppisuudesta. Nykyinen jehovantodistajuus rakentuu millerismin raunioille ja merkillepantavaa on, ettei millerismi saanut minkäänlaista jalansijaa Euroopassa. Kyseessä on siis amerikkalainen 1800-luvun uususkonto, jonka synty pohjaa vapaamieliseen Amerikkaan ja 1700-luvun uskonnollisia vainoja Amerikkaan paenneisiin. Millerismi toi myös mukanaan Raamatun numerologian, jota Vt-seura jalosti sitten omiin tarkoituksiinsa. - Markku_Meilo
helel kirjoitti:
"Toki näin on myös siinä tilanteessa kun osoitetaan Vt-seura tapavalehtelijaksi, mutta muiden uskontojen tapavalehtelusta kannattaa keskustella aina kyseiselle uskonnolle pyhitetyssä osiossa. "
Asiasta on hyvä olla tietoinen jo vertailumielessä, ja jottei lukija ajattele että jossain toisessa uskonnossa asia olisi toisin.
Sinä et päätä mitä täällä keskustellaan.>>Sinä et päätä mitä täällä keskustellaan.
Tuskin muut lukijat ovat niin valveutumattomia, että eivät tuota tietäisi. Tuo maininta palvelee eniten sinua. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Sinä et päätä mitä täällä keskustellaan.
Tuskin muut lukijat ovat niin valveutumattomia, että eivät tuota tietäisi. Tuo maininta palvelee eniten sinua."Tuskin muut lukijat ovat niin valveutumattomia, että eivät tuota tietäisi"
He eivät olekaan, sinulla tuntuu olevan vaikeuksia asiassa.- salaisuus?
helel kirjoitti:
"Tuskin muut lukijat ovat niin valveutumattomia, että eivät tuota tietäisi"
He eivät olekaan, sinulla tuntuu olevan vaikeuksia asiassa.Aina kun mr MM kanssa keskustelevilla loppuu eväät kesken, häntä aletaan syyttämään mr Ongelmaksi......?
>Tosin sehän on mr MM aina uusi sulka hattuun ja me muut taputamme käsiämme.... - 7777777777777
salaisuus? kirjoitti:
Aina kun mr MM kanssa keskustelevilla loppuu eväät kesken, häntä aletaan syyttämään mr Ongelmaksi......?
>Tosin sehän on mr MM aina uusi sulka hattuun ja me muut taputamme käsiämme....MM:n sivupersoona kehuu itseään.
- salaisuus?
7777777777777 kirjoitti:
MM:n sivupersoona kehuu itseään.
ihan omapersoonansa. Sitä en kiistä ettenkö katsos hieman yläviistoon mr MM hänhän pitää pilkkanaan jt oppeja vt seuran omilla julkaisuilla. Minulla ei ole kuin murto-osa hänen tietomäärästä, joten entisenä vt seuran vankina olen arvostan sitä. Olen oppinut tietämään mr MM ja muiden palstalaisten avulla vt seura valheellisuuden- siitä kiitos kaikille exille.
- helel.
salaisuus? kirjoitti:
ihan omapersoonansa. Sitä en kiistä ettenkö katsos hieman yläviistoon mr MM hänhän pitää pilkkanaan jt oppeja vt seuran omilla julkaisuilla. Minulla ei ole kuin murto-osa hänen tietomäärästä, joten entisenä vt seuran vankina olen arvostan sitä. Olen oppinut tietämään mr MM ja muiden palstalaisten avulla vt seura valheellisuuden- siitä kiitos kaikille exille.
No onhan se hyvä, että ihminen voi vaihtaa ylöspäintuijotuksen kohteen toiseen.
- salaisuus?
helel. kirjoitti:
No onhan se hyvä, että ihminen voi vaihtaa ylöspäintuijotuksen kohteen toiseen.
Kun henkilö pystyy argumentoimaan asiansa ja vielä käyttää vastapuolen ainestoa jolla vähäisenkään aivotoimintaan pystyvä ymmärtää, ettei pysty vastaamaan tai kiistämään esitettyä asiaa ja joutuu tyytymään henkilökohtisuuksiin meneviin palautteisiin, niin pakko on hattua nostaa esim. mr MM tietämykselle.
>Eihän kohdallani ole mistään palvonnasta kyse, mutta asiansa osaava (ammatimies/nainen) on aina arvostettu henkilö. En ole siis vaihtanut arvostuksen kohdetta toiseen vaan olen löytänyt elämässäni jälleen yhden, joka parempi kuin minä. Itseni hyvin tuntien, voin sanoa, ettei siihen kaikki pysty :-)) - helel.
salaisuus? kirjoitti:
Kun henkilö pystyy argumentoimaan asiansa ja vielä käyttää vastapuolen ainestoa jolla vähäisenkään aivotoimintaan pystyvä ymmärtää, ettei pysty vastaamaan tai kiistämään esitettyä asiaa ja joutuu tyytymään henkilökohtisuuksiin meneviin palautteisiin, niin pakko on hattua nostaa esim. mr MM tietämykselle.
>Eihän kohdallani ole mistään palvonnasta kyse, mutta asiansa osaava (ammatimies/nainen) on aina arvostettu henkilö. En ole siis vaihtanut arvostuksen kohdetta toiseen vaan olen löytänyt elämässäni jälleen yhden, joka parempi kuin minä. Itseni hyvin tuntien, voin sanoa, ettei siihen kaikki pysty :-))Minä en tunne tarvetta katsoa ylöspäin henkilöä, joka ei pysy asiassa ja syöttää toisen kommentoijan "suuhun" muita mielipiteitä ottamalla yksittäisiä lauseita kokonaisuudesta.
On yksi asia keskustella oikeasti mielipiteistä, kuin jankata vuosikymmenten takaista yhden lauseen näkemystä niille, jotka ovat eri mieltä asiasta.
Ja tämä on faktaa jota en ala todistelemaan sinulle siitä huolimatta että kohta laitat taas jonkun henkevän kommentin tähän perään: "Vaadin todisteita"
Jos sinä olet MM-uskovainen ja olet vaihtanut VT-seuran häneen, niin ei päätäsi käännä mikään perustelu.
Toiset pystyvät ajattelemaan asioita ihan itse, jotkut tarvitsevat aina jonkun jota peesata.
"Itseni hyvin tuntien, voin sanoa, ettei siihen kaikki pysty :-)) "
Tuo ei liene paljon vaadittu, sillä en ole huomannut sinun tehneen keskusteluissa toistaiseksi muuta kuin leikkineen perskärpästä. Sinulta ei ole tullut ainoatakaan perusteltua kommenttia mihinkään ketjuun.
Motiivisi on "jelpata" MM:mmää kesksuteluissa, kun tunnet hänen tarvitsevan apua. Valitettavaa on, että apusi on pelkkää häiriköintiä. - salaisuus?
helel. kirjoitti:
Minä en tunne tarvetta katsoa ylöspäin henkilöä, joka ei pysy asiassa ja syöttää toisen kommentoijan "suuhun" muita mielipiteitä ottamalla yksittäisiä lauseita kokonaisuudesta.
On yksi asia keskustella oikeasti mielipiteistä, kuin jankata vuosikymmenten takaista yhden lauseen näkemystä niille, jotka ovat eri mieltä asiasta.
Ja tämä on faktaa jota en ala todistelemaan sinulle siitä huolimatta että kohta laitat taas jonkun henkevän kommentin tähän perään: "Vaadin todisteita"
Jos sinä olet MM-uskovainen ja olet vaihtanut VT-seuran häneen, niin ei päätäsi käännä mikään perustelu.
Toiset pystyvät ajattelemaan asioita ihan itse, jotkut tarvitsevat aina jonkun jota peesata.
"Itseni hyvin tuntien, voin sanoa, ettei siihen kaikki pysty :-)) "
Tuo ei liene paljon vaadittu, sillä en ole huomannut sinun tehneen keskusteluissa toistaiseksi muuta kuin leikkineen perskärpästä. Sinulta ei ole tullut ainoatakaan perusteltua kommenttia mihinkään ketjuun.
Motiivisi on "jelpata" MM:mmää kesksuteluissa, kun tunnet hänen tarvitsevan apua. Valitettavaa on, että apusi on pelkkää häiriköintiä.Silloin kun lähdin litomaan vt seuran harhaopista ja jätin valheelliset jt "ystävät" en tiennyt mitään mr MM olemassa olosta. En tänäkään päivänä tiedä hänestä muuta kuin mitä hän on kirjoittanut palstalla.
>Ihmettelen asiattomia syytöksiäsi mr MM esittämistä asioista. Yhtäkään hänen paljastamiaan vt valheita et oikeasti pysty kiistämään. Ainoastaan menemällä henkilökohtaisuuksiin yrität pönkittää itsetuntoasi.
>Olet todella huvittabva väitteinesi :-)) Ai, että mr MM tarvitsisi minun tukea esittämilleen asioilleen. On palstalaisilla naurussa pitelemistä tollasesta väitteestä.....
>Mikä uskomuksistasi faktaa...? - helel.
salaisuus? kirjoitti:
Silloin kun lähdin litomaan vt seuran harhaopista ja jätin valheelliset jt "ystävät" en tiennyt mitään mr MM olemassa olosta. En tänäkään päivänä tiedä hänestä muuta kuin mitä hän on kirjoittanut palstalla.
>Ihmettelen asiattomia syytöksiäsi mr MM esittämistä asioista. Yhtäkään hänen paljastamiaan vt valheita et oikeasti pysty kiistämään. Ainoastaan menemällä henkilökohtaisuuksiin yrität pönkittää itsetuntoasi.
>Olet todella huvittabva väitteinesi :-)) Ai, että mr MM tarvitsisi minun tukea esittämilleen asioilleen. On palstalaisilla naurussa pitelemistä tollasesta väitteestä.....
>Mikä uskomuksistasi faktaa...?Kommenttisi on pelkkiä olkiukkoja ja ad hominem -argumentointia.
- fghj.kjhgf
Sexuaalisuuteen suhtautumisessa on uskovissa jotain hyvin syvää ja patologista? Jt:t, lestadiolaiset, helluntalaiset ja mitä näitä nyt onkaan, ovat hyvin latautuneita odotuksissa joita heillä tuohon lisääntymiseen ja himojensa itsekkäisiin toisen keholla tyydyttämisiin tulee.
Jt:t eivät anna seurustelevien parien tuota tärkeeää osaaluetta ja yhteensopivuutta edes koittaa. Kaikilla kuitenkin lienee tarkoitus raamatun käskyn mukaisesti todella lisääntyä ja täyttää koko maa, ainakin lestaadiolaisilla.
On hierveää katsella sitä tuskaa ja elimistön kuihtumista jota mm. lestaadiolais vaimojen jatkuvat raskaudet aiheuttavat.
Eikö sexuaalisuuden mystifoiminen tai siihen liittyvä ihananointi vain lisää kinnostusta nesteiden vaihtoon? Helluntalaisilla on näitä verhontakana synnnit anteeksi tapauksia, jt.llä pedofiliaa ja niin pois päin, siis ihan sairasta touhua uskonnon katalysoimana. - Olen se mikä olen
Kysynpä että MIKSI ihmeessä haluat? Miksi et tutustuisi johonkin Kristillisee kirkkoon johon ehkä kuulutkin jo.Reippaasti vain opiskelemaan.Siellä on paljon enemmän tietoutta ja inhimillisyyttä kuin Jehovan todistajissa.Jos haluat ruoskia itseäsi voin kertoa ettei kristityssä kirkossakaan synnin tekoa hyväksytä.Mutta sieltä löydät kuitenkin enemmän oikeaa lähimmäisen rakkautta.Sinulla on myös lupa olla oma itsesi ja huomata itse virheesi ja pyrkiä niistä eroon ilman että sinut hylätään jonkin synnintekosi vuoksi.Itse olen entinen Jehovan todistaja, nykyinen Ev-Lut, ja todella onnellinen siitä että silmäni lopultakin aukenivat koska aivopesu Kristillisiä kirkkoja varsinkin Katolilaisuutta vastaan oli niin valtavaa että oli todella vapauttavaa huomata että hekin ovat rakkaita veljiä ja sisariani ja voimme olla todella hyviä ystäviä mielipide-eroistamme huolimatta.Nyt jälkeenpäin voin sanoa että uskoni Jehovan todistajana oli todella pelkkää tapa-uskontoa.Nyt olen vasta tullut tuntemaan rakastavan Jumalan.
- Astaya
Minulla kävi juuri toisinpäin. Erosin evlut-kirkosta muutama vuosi sitten. Siihen aikaan tutkiskelin jehovien kirjallisuutta ja se ohjasi kohti parempaa Jumalan tuntemusta. Näin siis silloin ja ero tapahtui siitä syystä, etteivät evlut-kirkon opit olleet eikä ole vieläkään mielestäni Raamattuun pohjautuvia (esim. kolminaisuus, Jumalan nimen käyttämättömyys). En näe tarvetta liittyä enää evlut-kirkkoon.
Taitaa se olla niin, että jokaisella kristillisellä suuntauksella on järkkymätön mielipide seksuaalisuusasioihin. Mainitsin aiemmin, että minua harmittaa jehovien suppeakatseisuus tässä asiassa, mutta sama pätee kaikkiin muihinkin suuntauksiin, valitettavasti. - helel.
Astaya kirjoitti:
Minulla kävi juuri toisinpäin. Erosin evlut-kirkosta muutama vuosi sitten. Siihen aikaan tutkiskelin jehovien kirjallisuutta ja se ohjasi kohti parempaa Jumalan tuntemusta. Näin siis silloin ja ero tapahtui siitä syystä, etteivät evlut-kirkon opit olleet eikä ole vieläkään mielestäni Raamattuun pohjautuvia (esim. kolminaisuus, Jumalan nimen käyttämättömyys). En näe tarvetta liittyä enää evlut-kirkkoon.
Taitaa se olla niin, että jokaisella kristillisellä suuntauksella on järkkymätön mielipide seksuaalisuusasioihin. Mainitsin aiemmin, että minua harmittaa jehovien suppeakatseisuus tässä asiassa, mutta sama pätee kaikkiin muihinkin suuntauksiin, valitettavasti."Mainitsin aiemmin, että minua harmittaa jehovien suppeakatseisuus tässä asiassa, mutta sama pätee kaikkiin muihinkin suuntauksiin, valitettavasti. "
Olet oikeassa, miehet kiistelevät raamatuntulkinnoista kiivaasti, mutta ovat liikuttavan yksimielisiä naisen asemasta ja seksuaalisuudesta.
Eihän tuohon seksuaalisuusjuttuunkaan muuta perustetta ole, kuin että ihmiset kokevat esim. kahden miehen näkemisen vaikka suutelemassa toisiaan omintuisena. Uskonnolliset johtavat ovat sitten aikoinaan tuumanneet tämän olevan asia joka pitää kieltää. Valitettavasti myös monet jäsenet ja ateistit näkevät asian enemmän tai vähemmän samoin, joten EI TÄLLÄ MITÄÄN JUMALALLISTA LÄHDETTÄ OLE.
Minusta seksuaalinen suuntautuminen on jokaisen oma asia niin kauan kun sillä ei vahingoiteta muita eikä tietysti mielellään itseäänkään, vaikka jokaisella oikeus itsemääräämisoikeuteen tulee ollakin. - LIIRUM LAARUM
Astaya kirjoitti:
Taitaa se olla niin, että jokaisella kristillisellä suuntauksella on järkkymätön mielipide seksuaalisuusasioihin. Mainitsin aiemmin, että minua harmittaa jehovien suppeakatseisuus tässä asiassa, mutta sama pätee kaikkiin muihinkin suuntauksiin, valitettavasti.Kylläpä olet naivi ja lapsellinenkin vielä.Etkö jo tiedä että kaikissa uskonnoissa on opillisia eroja ja niistähän näissä USKONTOJEN UHRIT sivustoillakin keskustellaan.Onhan se mieltä kiihottavaa OLLA OIKEASSA mutta miten on henkisen puolesi laita.Oletko todella onnellinen uskossasi? Saatko sanoa mielipiteesi julkisesti ja rakastetaanko sinua ehdoitta silti? Esim; Jeesushan pyysi muistamaan häntä ihmisiä pitämään säännöllisesti ehtoollisen.Kristityssä kirkossa se pidetään ja siihen on jokainen armollinen.Jehovan todistajat ovat aivan hukassa senkin asian kanssa.He luulevat että ihminen voi itse päättää milloin on armollinen ottamaan sen vastaan! Ja luulevat että se onnistuu omilla teoilla.Nyt siellä ei tiedetä ollenkaan miten toimia, niinpä sitä pidetään mallin vuoksi kun Jeesus kerran on niin määrännyt.Kolminaisuus-asian taas ovat Jehovantodistajien 12:sta kopla pääkallopaikalla vääntäneet ihan muuksi kuin se Kristillisessä kirkossa määritellään.Jumalan nimeän käyttöä ei myöskään ole kielletty hyvä vain jos joku tietää miten se oikein lausutaan.Vain pari esimerkkiä tässä.Ota asioista selvää ettet päädy uskontojen uhriksi.
- Astaya
LIIRUM LAARUM kirjoitti:
Kylläpä olet naivi ja lapsellinenkin vielä.Etkö jo tiedä että kaikissa uskonnoissa on opillisia eroja ja niistähän näissä USKONTOJEN UHRIT sivustoillakin keskustellaan.Onhan se mieltä kiihottavaa OLLA OIKEASSA mutta miten on henkisen puolesi laita.Oletko todella onnellinen uskossasi? Saatko sanoa mielipiteesi julkisesti ja rakastetaanko sinua ehdoitta silti? Esim; Jeesushan pyysi muistamaan häntä ihmisiä pitämään säännöllisesti ehtoollisen.Kristityssä kirkossa se pidetään ja siihen on jokainen armollinen.Jehovan todistajat ovat aivan hukassa senkin asian kanssa.He luulevat että ihminen voi itse päättää milloin on armollinen ottamaan sen vastaan! Ja luulevat että se onnistuu omilla teoilla.Nyt siellä ei tiedetä ollenkaan miten toimia, niinpä sitä pidetään mallin vuoksi kun Jeesus kerran on niin määrännyt.Kolminaisuus-asian taas ovat Jehovantodistajien 12:sta kopla pääkallopaikalla vääntäneet ihan muuksi kuin se Kristillisessä kirkossa määritellään.Jumalan nimeän käyttöä ei myöskään ole kielletty hyvä vain jos joku tietää miten se oikein lausutaan.Vain pari esimerkkiä tässä.Ota asioista selvää ettet päädy uskontojen uhriksi.
En ole missään sanonut ettenkö tietäisi että uskonnoissa on opillisia eroja. Kunhan nyt vain omaksi harmikseni totesin, että poikkeava seksuaalisuus on uskontojen parissa lähes poikkeuksetta paha asia. Siis jos tuohon viittasit.
"Onhan se mieltä kiihottavaa OLLA OIKEASSA mutta miten on henkisen puolesi laita"
En ole myöskään väittänyt olevani oikeassa. Henkisestä puolestani sen verran, että sitä koskevilla tiedolla tuskin teet mitään. - P.V.
helel. kirjoitti:
"Mainitsin aiemmin, että minua harmittaa jehovien suppeakatseisuus tässä asiassa, mutta sama pätee kaikkiin muihinkin suuntauksiin, valitettavasti. "
Olet oikeassa, miehet kiistelevät raamatuntulkinnoista kiivaasti, mutta ovat liikuttavan yksimielisiä naisen asemasta ja seksuaalisuudesta.
Eihän tuohon seksuaalisuusjuttuunkaan muuta perustetta ole, kuin että ihmiset kokevat esim. kahden miehen näkemisen vaikka suutelemassa toisiaan omintuisena. Uskonnolliset johtavat ovat sitten aikoinaan tuumanneet tämän olevan asia joka pitää kieltää. Valitettavasti myös monet jäsenet ja ateistit näkevät asian enemmän tai vähemmän samoin, joten EI TÄLLÄ MITÄÄN JUMALALLISTA LÄHDETTÄ OLE.
Minusta seksuaalinen suuntautuminen on jokaisen oma asia niin kauan kun sillä ei vahingoiteta muita eikä tietysti mielellään itseäänkään, vaikka jokaisella oikeus itsemääräämisoikeuteen tulee ollakin.Raamatusta ette kyllä löydä mistään Jumalan hyväksyntää homoudelle tai millekään muullekaan seksuaaliselle poikkeavuudelle.
Se on tarkoitettu pyhäksi asiaksi aviovaimon ja nimenomaan oman aviomiehensä välille...
Seksi ei ole leivän tavoin elämiselle välttämätön asia ylipäätään, mutta jotta ihmiskunta saattoi lisääntyä, tuli yhteen liittyneiden miesten vaimoineen harrastaa seksiäkin.
Eihän tulevaisuudessakaan enää edes harrasteta seksiä, vaan ihmiset ovat kuin enkelit taivaassa, sanoi Jeesus, kun koettivat Häntä koetella monella miehellä olleen naisen tapauksella... (että kenelle monista miehistään menee ylösnousemuksessa).
Joten lakataan keksimästä oikeutuksia omille perversioillemme.
En nyt tarkoittanut pahoittaa aloittajan mieltä, tuohduin vain, kun koetatte sanoa, ettei Raamattu ole ko.asioita vastaan. P.V. kirjoitti:
Raamatusta ette kyllä löydä mistään Jumalan hyväksyntää homoudelle tai millekään muullekaan seksuaaliselle poikkeavuudelle.
Se on tarkoitettu pyhäksi asiaksi aviovaimon ja nimenomaan oman aviomiehensä välille...
Seksi ei ole leivän tavoin elämiselle välttämätön asia ylipäätään, mutta jotta ihmiskunta saattoi lisääntyä, tuli yhteen liittyneiden miesten vaimoineen harrastaa seksiäkin.
Eihän tulevaisuudessakaan enää edes harrasteta seksiä, vaan ihmiset ovat kuin enkelit taivaassa, sanoi Jeesus, kun koettivat Häntä koetella monella miehellä olleen naisen tapauksella... (että kenelle monista miehistään menee ylösnousemuksessa).
En nyt tarkoittanut pahoittaa aloittajan mieltä, tuohduin vain, kun koetatte sanoa, ettei Raamattu ole ko.asioita vastaan.Mitä Jeesus sanoi asiasta?
Ja en kyllä ymmärrä mitä jumalalla voisi olla homoseksuaalia vastaan??
Se samako ettei rampa pappissukuun kuuluva saanut uhrata?
Tai että jos synnyttää pojan on 7 päivää saastainen mutta jos synnyttää tytön niin aika pitenee?
Homoseksuaaliset suhteet ovat ihmiselle kauhistus, siksi ne ovat laissakin.- Astaya
P.V. kirjoitti:
Raamatusta ette kyllä löydä mistään Jumalan hyväksyntää homoudelle tai millekään muullekaan seksuaaliselle poikkeavuudelle.
En nyt tarkoittanut pahoittaa aloittajan mieltä, tuohduin vain, kun koetatte sanoa, ettei Raamattu ole ko.asioita vastaan.Tämä onkin jännä asia, koska vt:ssa asiasta mainitaan, mutta ut:ssa ei mainita mitään. Siitä ei mainitse Jeesus, ei Paavali eikä kukaan muukaan ut:ssa.
Vt:ssahan homoseksuaalinen käyttäytyminen kielletään ja on iljetys Jumalalle. Tätä ei voi kiistää. Mutta toisaalta itse homoseksuaalisuutta ei siellä kielletä. Että siis tälläisiä tunteita saa olla mutta sen mukaisia tekoja ei saa toteuttaa.
Ut:ssa homoseksuaalisuudesta eikä sellaisista teoista mainita mitään. Jeesuksen luo olivat kaikki tervetulleita, eikä olisi varmasti käännyttänyt homojakaan pois. Tämä on vaikea kysymys... Itse ajattelen nyt niin, että kelpaan Jumalalle juuri tälläisenä, kunhan elän Jeesuksen asettaman mallin mukaan.
Poikkeava seksuaalisuus on tänäkin päivänä paha asia. Kun ihminen ei itse kuulu moiseen ryhmään, on asia hänelle tuntematon ja outo. Usein tuntematon asia pelottaa ihmistä. Hui kauhistus. Täytyyhän tälle tehdä jotain.. kielletään se, kun emme kerran ymmärrä siitä mitään. Tehdään siitä paha, iljettävä, epähyväksyttävä asia. - 20010
Astaya kirjoitti:
Tämä onkin jännä asia, koska vt:ssa asiasta mainitaan, mutta ut:ssa ei mainita mitään. Siitä ei mainitse Jeesus, ei Paavali eikä kukaan muukaan ut:ssa.
Vt:ssahan homoseksuaalinen käyttäytyminen kielletään ja on iljetys Jumalalle. Tätä ei voi kiistää. Mutta toisaalta itse homoseksuaalisuutta ei siellä kielletä. Että siis tälläisiä tunteita saa olla mutta sen mukaisia tekoja ei saa toteuttaa.
Ut:ssa homoseksuaalisuudesta eikä sellaisista teoista mainita mitään. Jeesuksen luo olivat kaikki tervetulleita, eikä olisi varmasti käännyttänyt homojakaan pois. Tämä on vaikea kysymys... Itse ajattelen nyt niin, että kelpaan Jumalalle juuri tälläisenä, kunhan elän Jeesuksen asettaman mallin mukaan.
Poikkeava seksuaalisuus on tänäkin päivänä paha asia. Kun ihminen ei itse kuulu moiseen ryhmään, on asia hänelle tuntematon ja outo. Usein tuntematon asia pelottaa ihmistä. Hui kauhistus. Täytyyhän tälle tehdä jotain.. kielletään se, kun emme kerran ymmärrä siitä mitään. Tehdään siitä paha, iljettävä, epähyväksyttävä asia.Huomasin kirjoituksesi ja ajattelin kertoa mitä Uusi Testamentti sanoo homoseksuaalisuudesta, koska siitä kyllä puhutaan hyvin selvin sanoin.
Room. 1:24-28
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen,
samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa , riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. ( jatkon voit itse lukea Room. 1:29-32)
Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset (homot)
eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
1 Kor. 6: 9
Ihana asia on kuitenkin, että katuva syntinen , joka tulee Jeesuksen luo ja tunnustaa olevansa syntinen, ja pyytää häntä antamaan hänelle anteeksi hänen pahat tekonsa, saa vastaanottaa puhdistuksen synneistään ja saa armahduksen. Kun synnit ovat pesty pois, ihmisestä tulee uusi luomus ja Jumala antaa hänelle voiman vaeltaa hänen tahdossaan. Silloin saa vapautua kahleista, joista ei omin voimin voinut vapautua.
Syntiä ei pidä puolustella vaan rehellisesti tunnustaa ne Herralle. Meillä on niin paljon syntiä, me emme edes itse tajua sitä syntien paljoutta mitä teemme elämämme aikana ja juuri synti eroittaa meidät Jumalasta, siksi ainoastaan Jeesuksen kautta pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesus sanoi: >Minä olen tie, ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Joh. 14:6
Et sinä tarvitse jt oppia, vaan Jeesusta, hän ainoastaan voi sinut pelastaa.
Jos haluat vapaaksi, niin Jeesus tekee vapaaksi, ja se on ihmeellistä, ihanaa.
Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta nyt te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, ja te olette vanhurskautet meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. 1 Kor. 6:11 (Tämä on jatkoa 1Kor.6:9)
Eli juuri tässä kuvataan sitä muutosta minkä parannus aikaansaa syntisissä, kun he vastaanottavat Jeesuksen. - helel.
20010 kirjoitti:
Huomasin kirjoituksesi ja ajattelin kertoa mitä Uusi Testamentti sanoo homoseksuaalisuudesta, koska siitä kyllä puhutaan hyvin selvin sanoin.
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen,
samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa , riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. ( jatkon voit itse lukea Room. 1:29-32)
Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset (homot)
eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
Ihana asia on kuitenkin, että katuva syntinen , joka tulee Jeesuksen luo ja tunnustaa olevansa syntinen, ja pyytää häntä antamaan hänelle anteeksi hänen pahat tekonsa, saa vastaanottaa puhdistuksen synneistään ja saa armahduksen. Kun synnit ovat pesty pois, ihmisestä tulee uusi luomus ja Jumala antaa hänelle voiman vaeltaa hänen tahdossaan. Silloin saa vapautua kahleista, joista ei omin voimin voinut vapautua.
Syntiä ei pidä puolustella vaan rehellisesti tunnustaa ne Herralle. Meillä on niin paljon syntiä, me emme edes itse tajua sitä syntien paljoutta mitä teemme elämämme aikana ja juuri synti eroittaa meidät Jumalasta, siksi ainoastaan Jeesuksen kautta pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesus sanoi: >Minä olen tie, ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Joh. 14:6
Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta nyt te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, ja te olette vanhurskautet meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. 1 Kor. 6:11 (Tämä on jatkoa 1Kor.6:9)
Eli juuri tässä kuvataan sitä muutosta minkä parannus aikaansaa syntisissä, kun he vastaanottavat Jeesuksen.Jeesus ei ole ilmeisesti sanonut asista mitään, kun joudutaan vetoamaan Paavalin puheisiin, joka tunnetusti nojaa vahvasti lakiin.
- 20010
helel. kirjoitti:
Jeesus ei ole ilmeisesti sanonut asista mitään, kun joudutaan vetoamaan Paavalin puheisiin, joka tunnetusti nojaa vahvasti lakiin.
Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, se on kauhistus. 3 Moos. 18:22
Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen, heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset. 3 Moos. 20:13
Näin ankara oli tuomio Mooseksen aikana.
Joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja olisi heitetty mereen. Matt. 9:43
Kyllä me kaikki tiedämme kuinka esim. nuoria vietellään väärille teille ja houkutellaan mukaan syntiin ja kuinka siitä alkaa alamäki heidän elämässään, seksi on yksi alue monien muiden joukossa, puhumattakaan niistä kauhistuksista mitä pienille viattomille lapsille tehdään. - helel.
20010 kirjoitti:
Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, se on kauhistus. 3 Moos. 18:22
Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen, heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset. 3 Moos. 20:13
Näin ankara oli tuomio Mooseksen aikana.
Joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja olisi heitetty mereen. Matt. 9:43
Kyllä me kaikki tiedämme kuinka esim. nuoria vietellään väärille teille ja houkutellaan mukaan syntiin ja kuinka siitä alkaa alamäki heidän elämässään, seksi on yksi alue monien muiden joukossa, puhumattakaan niistä kauhistuksista mitä pienille viattomille lapsille tehdään.Jeesus ei sanonut asiasta mitään. Vetoat nyt lakiin, ja ihan toisenlaiseen matteuksen kohtaan.
Epäilen vahvasti että homoseksuaalisuus ei ole kaikille vaihtoehto. - helel.
helel. kirjoitti:
Jeesus ei sanonut asiasta mitään. Vetoat nyt lakiin, ja ihan toisenlaiseen matteuksen kohtaan.
Epäilen vahvasti että homoseksuaalisuus ei ole kaikille vaihtoehto.Piti sanomani että homoseksuaalisuus ei ole vapaaehtoinen valinta kaikille.
- 20010
helel. kirjoitti:
Piti sanomani että homoseksuaalisuus ei ole vapaaehtoinen valinta kaikille.
Onko mielestäsi luonnollista että aikuinen sekaantuu pieneen lapseen, tai makaa sisarensa tai äitinsä kanssa tai sekaantuu eläimeen? Kaikki nämä tapahtuvat koska ihminen antaa vallan himoilleen. Jos homoseksuaalisuus olisi luonnollista, silloin Raamatussa sitä ei kiellettäisi, kuten ei noita muitakaan jotka mainitsin, mutta nehän ovatkin kauhistus Jumalan silmissä.
Jeesus tuli täyttämään lain ei kumoamaan sitä. 20010 kirjoitti:
Onko mielestäsi luonnollista että aikuinen sekaantuu pieneen lapseen, tai makaa sisarensa tai äitinsä kanssa tai sekaantuu eläimeen? Kaikki nämä tapahtuvat koska ihminen antaa vallan himoilleen. Jos homoseksuaalisuus olisi luonnollista, silloin Raamatussa sitä ei kiellettäisi, kuten ei noita muitakaan jotka mainitsin, mutta nehän ovatkin kauhistus Jumalan silmissä.
Jeesus tuli täyttämään lain ei kumoamaan sitä.Ei ole luonnollista "että aikuinen sekaantuu pieneen lapseen, tai makaa sisarensa tai äitinsä kanssa ".
Pienet lapset varsinkin ovat asia erikseen, koska eivät ole kykeneviä ymmärtämään asiaa.
Aikoinaan kuitenkin on ollut sisarusten välisiä liittoja, Saarakin oli Aabrahamin sisarpuoli.
Se kuinka yleistä tämä on ollut, on toinen asia. Joka tapauksessa on todettu että liian samankaltainen perimä aiheuttaa ongelmia, joten senkään vuoksi sisatusten välisiä liittoja ei pidä sallia (tai äidin tai isän).
Sen sijaan homoseksuaalisuus tai biseksuaalisuus, ovat kokonaan eri asia. Kyse ei ole aikuisen suhteesta lapseen, jos on, kyseessä on pedofilia, ja se on tuomittavaa ja rikollista.
Aikuiset voivat harrastaa seksiä keskenään vaikka ovatkin samaa sukupuolta, ja osa heistä tuskin voi mitään sille että tuntevat vetoa omaan sukupuoleensa. Kyseessä on poikkeama, eikä sitä pidä tuomita. Jätä tuomitseminen sille, jolle se kuuluu.
Mitä tulee lain täyttämiseen, olen laittanut aiemmin kohtia laista, joita ei enää tänä päivänä noudateta.
Näitä on useita.
Jeesus ei myöskään sanonut mitään homoseksuaaleista.
Minun mielestäni kyse on ennemminkin siitä, että ihminen näkee samaa sukupuolta olevien suhteen omituisena tai inhottavana. Tämä sama on sitten tungettu jumalan suuhun.- 20010
helel kirjoitti:
Ei ole luonnollista "että aikuinen sekaantuu pieneen lapseen, tai makaa sisarensa tai äitinsä kanssa ".
Pienet lapset varsinkin ovat asia erikseen, koska eivät ole kykeneviä ymmärtämään asiaa.
Aikoinaan kuitenkin on ollut sisarusten välisiä liittoja, Saarakin oli Aabrahamin sisarpuoli.
Se kuinka yleistä tämä on ollut, on toinen asia. Joka tapauksessa on todettu että liian samankaltainen perimä aiheuttaa ongelmia, joten senkään vuoksi sisatusten välisiä liittoja ei pidä sallia (tai äidin tai isän).
Sen sijaan homoseksuaalisuus tai biseksuaalisuus, ovat kokonaan eri asia. Kyse ei ole aikuisen suhteesta lapseen, jos on, kyseessä on pedofilia, ja se on tuomittavaa ja rikollista.
Aikuiset voivat harrastaa seksiä keskenään vaikka ovatkin samaa sukupuolta, ja osa heistä tuskin voi mitään sille että tuntevat vetoa omaan sukupuoleensa. Kyseessä on poikkeama, eikä sitä pidä tuomita. Jätä tuomitseminen sille, jolle se kuuluu.
Mitä tulee lain täyttämiseen, olen laittanut aiemmin kohtia laista, joita ei enää tänä päivänä noudateta.
Näitä on useita.
Jeesus ei myöskään sanonut mitään homoseksuaaleista.
Minun mielestäni kyse on ennemminkin siitä, että ihminen näkee samaa sukupuolta olevien suhteen omituisena tai inhottavana. Tämä sama on sitten tungettu jumalan suuhun.Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liityköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi. 1 Moos. 2:24
Jokainen kai näkee , että tässä puhutaan isästä ja äidistä, miehestä ja vaimosta.
Ei siis miehestä ja miehestä tai naisesta ja naisesta.
Tämä on luonnollinen tila, mies ja vaimo.
Ei minun tarvitse laittaa sanoja Jumalan suuhun eikä tuomita ketään, kirjoitan vaan sen minkä Raamattu opettaa. Jumala antoi siveyssäädöset Moosekselle, niiden joukossa oli myös etteivät miespuolet saa maata keskenään ( eivätkä naiset).
Jos rupeamme puolustelemaan vastoin Jumalan sanaa vääriä asioita olemme osallisia niihin itse. Emme voi ottaa pois mitään Uudesta Testamentista, emme Paavalin kirjeitä, emmekä muutakaan. Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat kirjoittaneet sen minkä saivat Jumalalta. Emmehän halua olla mieliksi ihmisile vaan Jumalalle. - helel.
20010 kirjoitti:
Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liityköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi. 1 Moos. 2:24
Jokainen kai näkee , että tässä puhutaan isästä ja äidistä, miehestä ja vaimosta.
Ei siis miehestä ja miehestä tai naisesta ja naisesta.
Tämä on luonnollinen tila, mies ja vaimo.
Ei minun tarvitse laittaa sanoja Jumalan suuhun eikä tuomita ketään, kirjoitan vaan sen minkä Raamattu opettaa. Jumala antoi siveyssäädöset Moosekselle, niiden joukossa oli myös etteivät miespuolet saa maata keskenään ( eivätkä naiset).
Jos rupeamme puolustelemaan vastoin Jumalan sanaa vääriä asioita olemme osallisia niihin itse. Emme voi ottaa pois mitään Uudesta Testamentista, emme Paavalin kirjeitä, emmekä muutakaan. Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat kirjoittaneet sen minkä saivat Jumalalta. Emmehän halua olla mieliksi ihmisile vaan Jumalalle.En koe olevani ihminen, jolla on oikeus tuomita toisia näiden tarpeesta rakastua samaa sukupuolta oleviin ihmisiin.
Arvelen myöskin ettet sinä noudata koko lakia, etkä ole juutalainen.
Noudatatko myös näitä?
3 Mooses 11
7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.
2.Moos.22:17 "Noitanaisen älä anna elää."
(3.Moos.20:27) "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa."
3. Moos. 24
14 "Vie rienaaja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat hänen sanansa, pankoot kätensä hänen päänsä päälle. Sitten kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi.
19 Jos joku teistä tuottaa toiselle vamman, häntä itseään kohdeltakoon samoin:
20 murtuma murtumasta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Hän itse saakoon saman vamman, jonka hän toiselle aiheutti.
5.Moos.22:28-29
Jos mies kohtaa koskemattoman tytön, jota ei ole kihlattu, ja pakottaa hänet makaamaan kanssaan ja jos heidät nähdään,
miehen on maksettava tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä. Miehen tulee ottaa häpäisemänsä tyttö vaimokseen, eikä hän saa hylätä tätä koko elinaikanaan.
5.Moos.25:11-12
Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä,
naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki.
3. Moos. 12
2 "Sano israelilaisille: Kun nainen on synnyttänyt pojan, hän on sen jälkeen seitsemän päivää epäpuhdas, samalla tavoin kuin kuukautisvuodon aikana.
4 Nainen pysyköön kotonaan vielä kolmekymmentäkolme päivää puhdistuakseen verenvuodosta. Hän ei saa koskea mihinkään, mikä on pyhää, eikä tulla pyhäkköön, ennen kuin hänen puhdistumisaikansa on kulunut umpeen.
5 Kun nainen on synnyttänyt tytön, hän on kaksi viikkoa epäpuhdas samalla tavoin kuin kuukautisvuodon aikana. Sen lisäksi hänen on odotettava verenvuodostaan epäpuhtaana vielä kuusikymmentäkuusi päivää, ja vasta sitten hän on puhdas.
6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi.
3. Moos. 15
18 Kun mies on ollut naisen kanssa sukupuoliyhteydessä, molemmat peseytykööt, ja he ovat epäpuhtaat iltaan saakka.
19 "Kun naisella on kuukautisvuoto, hän on epäpuhdas seitsemän päivää, ja se, joka sinä aikana koskettaa häntä, on epäpuhdas iltaan saakka.
20 Kaikki, minkä päällä nainen kuukautistilansa aikana makaa tai istuu, tulee epäpuhtaaksi.
.
.
3. Moos. 19
20 "Jos mies makaa orjattaren kanssa, joka on luvattu toiselle miehelle vaimoksi mutta jota ei vielä ole lunastettu vapaaksi tai vapautettu, teko vaatii hyvityksen. Älköön heitä silti surmattako, koska nainen ei ollut vielä vapaa.
3. Moos. 21
17 "Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle.
18 Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut,
19 kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi,
20 joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset.
21 Kukaan pappi Aaronin suvun jäsen, jolla on jokin vamma, ei saa astua uhraamaan Herralle kuuluvia tuliuhreja; vammansa takia hän on kelpaamaton uhraamaan ruokaa Jumalalle.
23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi." - 20010
helel. kirjoitti:
En koe olevani ihminen, jolla on oikeus tuomita toisia näiden tarpeesta rakastua samaa sukupuolta oleviin ihmisiin.
Arvelen myöskin ettet sinä noudata koko lakia, etkä ole juutalainen.
Noudatatko myös näitä?
3 Mooses 11
7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.
2.Moos.22:17 "Noitanaisen älä anna elää."
(3.Moos.20:27) "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa."
3. Moos. 24
14 "Vie rienaaja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat hänen sanansa, pankoot kätensä hänen päänsä päälle. Sitten kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi.
19 Jos joku teistä tuottaa toiselle vamman, häntä itseään kohdeltakoon samoin:
20 murtuma murtumasta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Hän itse saakoon saman vamman, jonka hän toiselle aiheutti.
5.Moos.22:28-29
Jos mies kohtaa koskemattoman tytön, jota ei ole kihlattu, ja pakottaa hänet makaamaan kanssaan ja jos heidät nähdään,
miehen on maksettava tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä. Miehen tulee ottaa häpäisemänsä tyttö vaimokseen, eikä hän saa hylätä tätä koko elinaikanaan.
5.Moos.25:11-12
Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä,
naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki.
3. Moos. 12
2 "Sano israelilaisille: Kun nainen on synnyttänyt pojan, hän on sen jälkeen seitsemän päivää epäpuhdas, samalla tavoin kuin kuukautisvuodon aikana.
4 Nainen pysyköön kotonaan vielä kolmekymmentäkolme päivää puhdistuakseen verenvuodosta. Hän ei saa koskea mihinkään, mikä on pyhää, eikä tulla pyhäkköön, ennen kuin hänen puhdistumisaikansa on kulunut umpeen.
5 Kun nainen on synnyttänyt tytön, hän on kaksi viikkoa epäpuhdas samalla tavoin kuin kuukautisvuodon aikana. Sen lisäksi hänen on odotettava verenvuodostaan epäpuhtaana vielä kuusikymmentäkuusi päivää, ja vasta sitten hän on puhdas.
6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi.
3. Moos. 15
18 Kun mies on ollut naisen kanssa sukupuoliyhteydessä, molemmat peseytykööt, ja he ovat epäpuhtaat iltaan saakka.
19 "Kun naisella on kuukautisvuoto, hän on epäpuhdas seitsemän päivää, ja se, joka sinä aikana koskettaa häntä, on epäpuhdas iltaan saakka.
20 Kaikki, minkä päällä nainen kuukautistilansa aikana makaa tai istuu, tulee epäpuhtaaksi.
.
.
3. Moos. 19
20 "Jos mies makaa orjattaren kanssa, joka on luvattu toiselle miehelle vaimoksi mutta jota ei vielä ole lunastettu vapaaksi tai vapautettu, teko vaatii hyvityksen. Älköön heitä silti surmattako, koska nainen ei ollut vielä vapaa.
3. Moos. 21
17 "Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle.
18 Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut,
19 kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi,
20 joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset.
21 Kukaan pappi Aaronin suvun jäsen, jolla on jokin vamma, ei saa astua uhraamaan Herralle kuuluvia tuliuhreja; vammansa takia hän on kelpaamaton uhraamaan ruokaa Jumalalle.
23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
Mark. 12:31
Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole.
" Sillä nämä: >Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse>, ja mikä käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: >Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi>.
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden rakkaus on lain täyttymys.
Room. 13:9-10
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:>Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
Minä sanon vaeltakaa Hengessä , niin ette lihan himoa täytä.
Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan, nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin te ette ole lain alla.
Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eri seurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille jo edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoisia harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. - Astaya
20010 kirjoitti:
Huomasin kirjoituksesi ja ajattelin kertoa mitä Uusi Testamentti sanoo homoseksuaalisuudesta, koska siitä kyllä puhutaan hyvin selvin sanoin.
Eli juuri tässä kuvataan sitä muutosta minkä parannus aikaansaa syntisissä, kun he vastaanottavat Jeesuksen.Tämä lisäsi taas tietoani. Eli kyllähän sielä ut:ssakin tuo kielletään. Surettaa.
Mutta toisaalta edelleen ajattelen, että olen Jumalan luomus ja kelpaan näin, koska en tee kenellekään mitään pahaa ja olen onnellinen näin. Jumala haluaa ihmisten olevan onnellisia. - Astaya
20010 kirjoitti:
Jeesus tuli täyttämään lain ei kumoamaan sitä.Toisaalta jos rupeaa ajattelemaan mikä kaikki maailmassa on luonnollista ja mikä ei, niin asiaa löytyy vaikka kuinka paljon. Lisäksi olen miettinyt, että kun kerran homoseksuaalisuutta esiintyy luonnossa, niin mitä muutakaan se voi olla kuin luonnollista? Sitten taas toisaalta, kun luonnossa esiintyy myös mm. pedofiliaa, niin onko sekin luonnollista?
Tässä kohtaa pitäisi ottaa mukaan moraali, jonka Jumala on antanut meille lahjaksi. Ymmärrämme mikä on oikein ja mikä ei. Mielestäni se, mikä ei vahingoita ketään eikä mitään, on hyväksyttävää.
Kaikki ymmärtävät, että pedofiili satuttaa lasta: lapsi saa traumoja, hänen henkinen kehityksensä hidastuu, aiheuttaa fyysisiä vammoja ym. Mitäs muutakaan kuin tämä satuttaa viatonta ihmistä?
Kaikki ymmärtävät, että kahden aikuisen homoseksuaalin välinen seksi on heille yksi tapa osoittaa rakkautta kumppania kohtaan. Ketäs tämä vahingoittaa? Ihan oikeasti? 20010 kirjoitti:
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
Mark. 12:31
Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole.
" Sillä nämä: >Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse>, ja mikä käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: >Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi>.
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden rakkaus on lain täyttymys.
Room. 13:9-10
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:>Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
Minä sanon vaeltakaa Hengessä , niin ette lihan himoa täytä.
Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan, nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin te ette ole lain alla.
Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eri seurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille jo edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoisia harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.Mies himoitsee naista ja nainen miestä. Ei ole sen kummallisempaa homoseksuaalin himoita omaa sukupuoltaan olevaa.
"Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse"
Huorintekeminen on aviorikos.- 20010
Astaya kirjoitti:
Tämä lisäsi taas tietoani. Eli kyllähän sielä ut:ssakin tuo kielletään. Surettaa.
Mutta toisaalta edelleen ajattelen, että olen Jumalan luomus ja kelpaan näin, koska en tee kenellekään mitään pahaa ja olen onnellinen näin. Jumala haluaa ihmisten olevan onnellisia.Kerron sinulle mitä minulle tapahtui jo monta vuotta sitten.
Jumala oli vetänyt minua puoleensa monella tavalla, ja yksi niistä oli , että aloin lukemaan Raamattua ja sitten Jumala johdatti tielleni uskovasia ja he opettivat minulle Raamatusta pelastuksen tien. Otin vastaan Jeesuksen tuona iltana pyysin häneltä syntini anteeksi ja minä sain myös Pyhän Hengen ja kielilläpuhumisen lahjan. Minun elämäni muutui hetkessä, tajusin heti, että en voi jatkaa avoliitissa ja kerroin siitä avopuolisolleni. Jätin kaiken taakseni vapaaehtoiseti, koska se rakkaus joka oli tullut sydämeeni oli niin valtava, halusin rakastaa Herraa ja palvellä häntä. En minä ole mitenkään hyvä ihminen, olin kyllä suuri syntinen voin sanoa rehellisesti, mutta minä kaipasin puhtautta elämääni, mutta en tietänyt, että Jumala rakastaa minua syntistä ja haluaa antaa uuden elämän. Sitten kun olin kohdannut Jeesuksen, olin hyvin murtunut, kun hän osoitti suurta rakkautta minua kohtaan, joka en mitään ollut
täysin ansioton, ja kuitenkin hän armahti minua otti minut omakseen. Siitä hetkestä lähtien hän on pitänyt minusta huolta, antanut minulle puolison ja lapsia, En väitä että elämäni on ollut helppoa, olen kulkenut vaikeuksien kautta, mutta kaikessa Herra on auttanut. Olen ollut monessa hyvin vaikeassa tilanteessa, enkä olisi mitenkään selvinnyt ellei Herra olisi ollut kanssasi ja vastannut rukouksiini. En kirjoita täällä ketään tuomitakseni, vaan kertoakseni, että on olemassa oikea tie, tie jolla Herra johdattaa ja kulkee rinnalla. Hän rakastaa jokaista ihmistä
ja Jeesus on kuollut kaikkien puolesta, että meillä olis elämä ja yltäkylläisyys, kaikki me olemme syntisiä, minäkin olen armahdettu syntinen. Ei se että tunnustaa syntinsä ja hylkää ne tee ketään onnettomaksi vaan onnelliseksi ja vapaaksi. Jeesus rakastaa sinua, sinä olet hänelle rakas. Arvostan rehellisyytäsi. - 20011
helel kirjoitti:
Mies himoitsee naista ja nainen miestä. Ei ole sen kummallisempaa homoseksuaalin himoita omaa sukupuoltaan olevaa.
"Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse"
Huorintekeminen on aviorikos.18.Ja Herra Jumala sanoi: >Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva.
21. Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, ottii hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti paikan lihalla.
22.Ja Herra Jumala rakeni vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo. 1 Moos. 3
Jumalan rakensi sopivan avun miehelle, eli naisen, ei toista miestä.
16. Ja vaimolle hän sanoi: >Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva.
Mieheesi on sinun halusi oleva, siis omaan mieheesi, ei toiseen mieheen, ei toiseen naisen. - helel.
20011 kirjoitti:
18.Ja Herra Jumala sanoi: >Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva.
21. Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, ottii hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti paikan lihalla.
22.Ja Herra Jumala rakeni vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo. 1 Moos. 3
Jumalan rakensi sopivan avun miehelle, eli naisen, ei toista miestä.
16. Ja vaimolle hän sanoi: >Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva.
Mieheesi on sinun halusi oleva, siis omaan mieheesi, ei toiseen mieheen, ei toiseen naisen.Jumalan tekemä koodi ei toimi virheettömästi joten tuotokset kiinnostuvat toisinaan myös samaa sukupuolta olevasta. Ilmiö on nähtävissä myös eläinkunnassa, joten asialla on JOTAIN tekemistä perimän kanssa.
Ei jumala tee mitään erityistä homoseksuaalien rankaisemiseksi, ihminen siitä metelin nostaa. - eviluutio
helel. kirjoitti:
Jumalan tekemä koodi ei toimi virheettömästi joten tuotokset kiinnostuvat toisinaan myös samaa sukupuolta olevasta. Ilmiö on nähtävissä myös eläinkunnassa, joten asialla on JOTAIN tekemistä perimän kanssa.
Ei jumala tee mitään erityistä homoseksuaalien rankaisemiseksi, ihminen siitä metelin nostaa."Jumalan tekemä koodi ei toimi virheettömästi
No eikö sitten voitaisi suoraan puhua evoluutiosta? Miksi se jumala pitää väkisin änkeä joka paikkaan, minne se ei selvästikään sovi? eviluutio kirjoitti:
"Jumalan tekemä koodi ei toimi virheettömästi
No eikö sitten voitaisi suoraan puhua evoluutiosta? Miksi se jumala pitää väkisin änkeä joka paikkaan, minne se ei selvästikään sovi?Mitenkäs evoluutio liittyy bugiseen tai tahallisesti virheelliseen koodiin?
Evoluutiota varmasti tapahtuu, mutta missä määrin.- eviluutio
helel kirjoitti:
Mitenkäs evoluutio liittyy bugiseen tai tahallisesti virheelliseen koodiin?
Evoluutiota varmasti tapahtuu, mutta missä määrin.No ei se jumala ainakaan niin täydellinen ole luojana kuin siitä kerrotaan... ja kukas sen sanoo, että se olisi "tahallinen" virheellinen koodi? Evoluutio kun on sellainen että se kokeilee kaikkea, ja kaikki mikä ei tapa, vakiintuu eliön ominaisuuksiksi, ja muu karsiutuu pois. Ei tuollaiseen mitään jumalaa tarvita selitykseksi, kun kaikki olevainen selittyy jo muutenkin.
eviluutio kirjoitti:
No ei se jumala ainakaan niin täydellinen ole luojana kuin siitä kerrotaan... ja kukas sen sanoo, että se olisi "tahallinen" virheellinen koodi? Evoluutio kun on sellainen että se kokeilee kaikkea, ja kaikki mikä ei tapa, vakiintuu eliön ominaisuuksiksi, ja muu karsiutuu pois. Ei tuollaiseen mitään jumalaa tarvita selitykseksi, kun kaikki olevainen selittyy jo muutenkin.
En ole väittänyt jumalaa virheettömäksi, enkä hänen koodiaankaan.
Minusta ohjelmointi vaatii ohjelmoijan...
Vai onko tämä epätäydellinen Suomi24-keskustelufoorumi syntynyt itsellään? Buginen se kyllä on.
Ja ylläpito pitää itseään jumalan asemassa olevana :D- Astaya
eviluutio kirjoitti:
No ei se jumala ainakaan niin täydellinen ole luojana kuin siitä kerrotaan... ja kukas sen sanoo, että se olisi "tahallinen" virheellinen koodi? Evoluutio kun on sellainen että se kokeilee kaikkea, ja kaikki mikä ei tapa, vakiintuu eliön ominaisuuksiksi, ja muu karsiutuu pois. Ei tuollaiseen mitään jumalaa tarvita selitykseksi, kun kaikki olevainen selittyy jo muutenkin.
Niin, mutta olevaisen alkuperä ei millään evoluutiolla selity. Tietysti lajin sisäistä kehitystä voi tapahtua, mutta uusia lajeja ei sillä tavalla synny.
- eviluutio
Astaya kirjoitti:
Niin, mutta olevaisen alkuperä ei millään evoluutiolla selity. Tietysti lajin sisäistä kehitystä voi tapahtua, mutta uusia lajeja ei sillä tavalla synny.
"uusia lajeja ei sillä tavalla synny"
Ai ei vai? Mitäs nämä sitten ovat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wholphin
http://en.wikipedia.org/wiki/Zebroid
http://en.wikipedia.org/wiki/Ursid_hybrid
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010081612197409_ul.shtml - eviluutio
helel kirjoitti:
En ole väittänyt jumalaa virheettömäksi, enkä hänen koodiaankaan.
Minusta ohjelmointi vaatii ohjelmoijan...
Vai onko tämä epätäydellinen Suomi24-keskustelufoorumi syntynyt itsellään? Buginen se kyllä on.
Ja ylläpito pitää itseään jumalan asemassa olevana :D"En ole väittänyt jumalaa virheettömäksi
Jaa.. mutta moni uskova väittää. no millainen se jumala sitten olisi, kun ei kerran täydellinen ole? jonkinlainen erehtyväinen superversio ihmisestä vai? - helel.
eviluutio kirjoitti:
"En ole väittänyt jumalaa virheettömäksi
Jaa.. mutta moni uskova väittää. no millainen se jumala sitten olisi, kun ei kerran täydellinen ole? jonkinlainen erehtyväinen superversio ihmisestä vai?Ei se olisi jumala lainkaan, vaan kehittyneempi tapaus ihmisestä. Ihminen on tutkinut ohjelmointia myös biologisella materiaalilla, mutta en ole tutustunut asiaan enempi.
Ihmisessä kuitenkin on "suorittavaa koodia". Samaa löytynee eläimistä, eli eri parametreilla tulee ihminen, toisella joku eläin.
Maallikon näkemys tämä kuitenkin on.
Jos joku pitää täydellisenä raamatunkirjoituksissa olevaa jumalaa täydellisenä, hän ei ole ajatellut asioita. - helel.
eviluutio kirjoitti:
"uusia lajeja ei sillä tavalla synny"
Ai ei vai? Mitäs nämä sitten ovat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wholphin
http://en.wikipedia.org/wiki/Zebroid
http://en.wikipedia.org/wiki/Ursid_hybrid
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010081612197409_ul.shtmlNuo ovat kahden keskenään lisääntymiskelpoisen lajin risteytymiä, eivät evoluution tuloksena syntyneitä eri lajeja..
- Astaya
helel. kirjoitti:
Nuo ovat kahden keskenään lisääntymiskelpoisen lajin risteytymiä, eivät evoluution tuloksena syntyneitä eri lajeja..
Ei kannata linkittää hybridilajeihin, ku ne eivät puolusta evoluutiota millään tavalla.
Tässä linkki liikereihin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikeri
Tuollahan sanotaan, että urosliikerit ovat steriilejä. Eli miten jaji voisi jatkaa kehitystään, kun ei ole alkuunkaan lisääntymiskykyinen??? Totta kai lajin lisääntymiseen tarvitaan sekä uros että naaras kyseisestä lajista. Lisäksi LUONNOSSA tuollaista ei esiinny tai se on äärimmäisen harvinaista!
Evoluutio ei edelleenkään pysty selittämään olevaisen alkuperää. Näin se nyt vain on. Jo 2000 vuotta sitten tiedettiin: kukin laji lisääntyy vain oman lajinsa kesken.
Nimimerkki "evoluutio", mietipä tätä nyt tarkkaan. - eviluutio
Astaya kirjoitti:
Ei kannata linkittää hybridilajeihin, ku ne eivät puolusta evoluutiota millään tavalla.
Tässä linkki liikereihin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikeri
Tuollahan sanotaan, että urosliikerit ovat steriilejä. Eli miten jaji voisi jatkaa kehitystään, kun ei ole alkuunkaan lisääntymiskykyinen??? Totta kai lajin lisääntymiseen tarvitaan sekä uros että naaras kyseisestä lajista. Lisäksi LUONNOSSA tuollaista ei esiinny tai se on äärimmäisen harvinaista!
Evoluutio ei edelleenkään pysty selittämään olevaisen alkuperää. Näin se nyt vain on. Jo 2000 vuotta sitten tiedettiin: kukin laji lisääntyy vain oman lajinsa kesken.
Nimimerkki "evoluutio", mietipä tätä nyt tarkkaan."Lisäksi LUONNOSSA tuollaista ei esiinny tai se on äärimmäisen harvinaista"
Mutta se on MAHDOLLISTA. Tämähän jo itsessään todistaa evoluution puolesta, koska eihän tuollainen pitäisi voida olla edes mahdollista jos lajit olisi luotu yksitelle, jokainen erikseen niin kuin raamatussa väitetään. Tässä sitten muutama esimerkki eliölajeista, jotka pystyvät keskenään synnyttämään lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä:
delfiini-miekkavalas
susi-koira
aasi-seepra
leijona-tiikeri
mustakarhu-jääkarhu
"Evoluutio ei edelleenkään pysty selittämään olevaisen alkuperää"
Ja tiedätkö mitä? Evoluutio ei edes tutki elämän alkuperää, puhumattakaan sen mahdollisesta *tarkoituksesta* (ihmiset pyrkivät antamaan kaikelle tarkoituksen). Evoluutio tutkii ainoastaan eliölajien välillä tapahtuvaa lajiutumista, mitä tapahtuu ympärillämme koko ajan. uskiksetkin joutuvat tunnustamaan ns. mikroevoluution. mutta kerroppa sinä mulle, mitä muuta makroevoluutio (eli varsinainen evoluutio) on kuin riittävän kauan jatkunutta mikroevoluutiota? mikä/kuka siihen väliin muka tulee laittamaan stopin, että nyt olet muuntunut riittävästi, ja muuntuminen tyssää tähän paikkaan, ettei mentäisi "lajin" yli. Lajit ovat vain *ihmisten* tekemiä lyhyen aikavälin luokitteluja.
Kaikki nykyäänkin löytyvät eliölajit ovat jatkuvassa muutoksessa. elinympäristöönsä ne sopeutuvat kaiken aikaa, ja niin ollen ne jatkuvasti, vaikka meidän mielestä hitaasti, muuttuvat koko ajan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valaiden_evoluutio - helel.
eviluutio kirjoitti:
"Lisäksi LUONNOSSA tuollaista ei esiinny tai se on äärimmäisen harvinaista"
Mutta se on MAHDOLLISTA. Tämähän jo itsessään todistaa evoluution puolesta, koska eihän tuollainen pitäisi voida olla edes mahdollista jos lajit olisi luotu yksitelle, jokainen erikseen niin kuin raamatussa väitetään. Tässä sitten muutama esimerkki eliölajeista, jotka pystyvät keskenään synnyttämään lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä:
delfiini-miekkavalas
susi-koira
aasi-seepra
leijona-tiikeri
mustakarhu-jääkarhu
Ja tiedätkö mitä? Evoluutio ei edes tutki elämän alkuperää, puhumattakaan sen mahdollisesta *tarkoituksesta* (ihmiset pyrkivät antamaan kaikelle tarkoituksen). Evoluutio tutkii ainoastaan eliölajien välillä tapahtuvaa lajiutumista, mitä tapahtuu ympärillämme koko ajan. uskiksetkin joutuvat tunnustamaan ns. mikroevoluution. mutta kerroppa sinä mulle, mitä muuta makroevoluutio (eli varsinainen evoluutio) on kuin riittävän kauan jatkunutta mikroevoluutiota? mikä/kuka siihen väliin muka tulee laittamaan stopin, että nyt olet muuntunut riittävästi, ja muuntuminen tyssää tähän paikkaan, ettei mentäisi "lajin" yli. Lajit ovat vain *ihmisten* tekemiä lyhyen aikavälin luokitteluja.
Kaikki nykyäänkin löytyvät eliölajit ovat jatkuvassa muutoksessa. elinympäristöönsä ne sopeutuvat kaiken aikaa, ja niin ollen ne jatkuvasti, vaikka meidän mielestä hitaasti, muuttuvat koko ajan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valaiden_evoluutioMiekkavalas kuuluu delfiineihin, joten miksi se ei pystyisi lisääntymään delfiinin kanssa. Lopputulos kuuluu silti delfiineihin.
Sama noiden muidenkin kanssa. Eli tässä ei tapahdu eliökajien välistä lajiutumista, kuten kirjoitat.
Mitä yrität nyt todistaa tällä? Että kun tarpeeksi kauan kissaeläimet risteytyvät keskenään ne alkavat muistuttaa kaloja?
Sinä saat uskoa mitä haluat, olet evoluutioUSKIS, mikä sinä olet toisia mollaamaan ja nimittelemään?
Yritä edes käyttäytyä. - eviluutio
helel. kirjoitti:
Miekkavalas kuuluu delfiineihin, joten miksi se ei pystyisi lisääntymään delfiinin kanssa. Lopputulos kuuluu silti delfiineihin.
Sama noiden muidenkin kanssa. Eli tässä ei tapahdu eliökajien välistä lajiutumista, kuten kirjoitat.
Mitä yrität nyt todistaa tällä? Että kun tarpeeksi kauan kissaeläimet risteytyvät keskenään ne alkavat muistuttaa kaloja?
Sinä saat uskoa mitä haluat, olet evoluutioUSKIS, mikä sinä olet toisia mollaamaan ja nimittelemään?
Yritä edes käyttäytyä.Miten selität sen, että aikojen kuluessa valaat ovat siirtyneet kuivalta maalta veteen elämään? kuuluiko valaiden edeltäjä mielestäsi valaiden "lajiin" jo silloin, kun se vielä käppäili maalla?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valaiden_evoluutio - helel.
eviluutio kirjoitti:
Miten selität sen, että aikojen kuluessa valaat ovat siirtyneet kuivalta maalta veteen elämään? kuuluiko valaiden edeltäjä mielestäsi valaiden "lajiin" jo silloin, kun se vielä käppäili maalla?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valaiden_evoluutio"Evoluutioteorian MUKAAN valaat kehittyivät asteittain maanisäkkäistä viimeisen 50 miljoonan vuoden aikana. Sopeutumisen vesielämään käynnisti LUULTAVASTI maanisäkkäiden kyky pyydystää mm. kaloja vedestä. Valaitten esi-isinä PIDETÄÄN mesonychidejä, jotka olivat varhaisia petosorkkaeläimiä, jollaisia ei enää ole.
Monia merinisäkkään ja maanisäkkään välimuotoinen PIDETTYJÄ fossiileja on löydetty varsinkin eoseenikaudelta.
Varsinaisten valaiden kehitys alkoi varhaisella oligoseenilla, jolloin kehittyi Squalodon ja sen tapaisia squalodontteja. Näistä haarautuivat hammasvalaat ja hetulavalaat."
Tuossa on aika monta ehkä-muotoa ennen varsinaisten valaiden kehitystä. Ja ajanjakso on aika pitkä..
Jättäisin tuon kyllä auki.
Ja elinten kuihtuminen tai kehittyminen ei poista sitä mahdollisuutta että laji pysyy "samana". Vain jotkut osiot lajilla jäävät käytöstä, ja uutta kehitetään tilalle.
Periaatteessa perimä voitaisiin laatia sellaiseksi ettei muuttuminen ole mahdollista lainkaan, jonkin verran tai niin että se voi muuttua kokonaan.
Eli jos evoluutio ei edes yritä selittää elämän alkuperää, miksi tinkaat tätä asiaa?
Sinä sotket nyt asioita luullakseni, sekotat luomismyytin ja kylvämisen/jalostuksen toisiinsa. - eviluutio
helel. kirjoitti:
"Evoluutioteorian MUKAAN valaat kehittyivät asteittain maanisäkkäistä viimeisen 50 miljoonan vuoden aikana. Sopeutumisen vesielämään käynnisti LUULTAVASTI maanisäkkäiden kyky pyydystää mm. kaloja vedestä. Valaitten esi-isinä PIDETÄÄN mesonychidejä, jotka olivat varhaisia petosorkkaeläimiä, jollaisia ei enää ole.
Monia merinisäkkään ja maanisäkkään välimuotoinen PIDETTYJÄ fossiileja on löydetty varsinkin eoseenikaudelta.
Varsinaisten valaiden kehitys alkoi varhaisella oligoseenilla, jolloin kehittyi Squalodon ja sen tapaisia squalodontteja. Näistä haarautuivat hammasvalaat ja hetulavalaat."
Tuossa on aika monta ehkä-muotoa ennen varsinaisten valaiden kehitystä. Ja ajanjakso on aika pitkä..
Jättäisin tuon kyllä auki.
Ja elinten kuihtuminen tai kehittyminen ei poista sitä mahdollisuutta että laji pysyy "samana". Vain jotkut osiot lajilla jäävät käytöstä, ja uutta kehitetään tilalle.
Periaatteessa perimä voitaisiin laatia sellaiseksi ettei muuttuminen ole mahdollista lainkaan, jonkin verran tai niin että se voi muuttua kokonaan.
Eli jos evoluutio ei edes yritä selittää elämän alkuperää, miksi tinkaat tätä asiaa?
Sinä sotket nyt asioita luullakseni, sekotat luomismyytin ja kylvämisen/jalostuksen toisiinsa."Tuossa on aika monta ehkä-muotoa ennen varsinaisten valaiden kehitystä. Ja ajanjakso on aika pitkä.."
No evoluutiossa ajanjakso OVAT pitkiä. tämä on vain monelle uskovaiselle se kompastuskohta, johon takerrutaan kuin hukkuva oljenkorteen ja tungetaan se aukkojen Jumala siihen. Tiede selvittää jatkuvasti lisää asioita, ja mitä enemmän saamme selville, sitä vähemmän vanhoja myyttejä tarvitaan.
Vertaahan tästä, kuinka matelijoiden leukaluusta kehittyi nisäkkäiden kuuloluut:
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/images/jaws2.gif
http://ncse.com/files/images/Mammal_jaws.img_assist_custom.jpg
http://daphne.palomar.edu/ccarpenter/jaws1.gif
http://personal.fimnet.fi/laaketiede/hanski.tapiovaara/paleontologiaa_tiedostot/image022.jpg
"Eli jos evoluutio ei edes yritä selittää elämän alkuperää, miksi tinkaat tätä asiaa?
Koska fundis-uskovaiset (ja raamattu) opettavat ihmisille satua, jonka mukaan jumala loi kaikki eliöt LAJEITTAIN, LAJIENSA MUKAAN. he eivät hyväksy evoluutiota todellisena tapahtumana, vaan selittelevät kaikenmoisia kieltääkseen tämän luonnontieteellisen faktan.
Aiemmin esittämissäni esimerkeissä olevia muutoksia ja risteytymisiä ei pitäisi voida olla olemassa, niiden ei pitäisi olla mahdollisia, jos tuo raamatun taru olisi totta. mutta se ei ole.
"luomismyytin"
Myytti ja legendahan se onkin. mutta jos luominen on kerran vain myytti, niin miksi edes puhua jumalasta tai luojasta? Häh?! - Pii on 3.0
helel. kirjoitti:
Jumalan tekemä koodi ei toimi virheettömästi joten tuotokset kiinnostuvat toisinaan myös samaa sukupuolta olevasta. Ilmiö on nähtävissä myös eläinkunnassa, joten asialla on JOTAIN tekemistä perimän kanssa.
Ei jumala tee mitään erityistä homoseksuaalien rankaisemiseksi, ihminen siitä metelin nostaa..."kanssa ;,"-
Vaan kun ei ole; olennaista asiassa on sana -" viettely ;," Kun ihmisellä on alkamassa seksuaalinen kiinnostus silloin, kun aivojen etulohko niin ohjaa, - on tarve kohdistettava siihen mistä ssaa homman helpoiten perille, Tuo väite -Taipumuksesta on kukkua, sillä halujen purkamisikään tullut purkaa sen vaikka halkopinoon, , ninkuin reipas kansanlaulu Jussi Pussista niin viehkeästi kertoo.
Enkä usko, että halkopinollakaan on pahemmin seksuaalisia perimiä. ja olen nuoruudessani tehnyt aika monta halkomottia. Osaan vieläkin tehdä kirvesvarren silmät ummessa.
Hanhenpoikaset esim, leimautuvat ensimmäiseen , jonka näkevät, siis useimmin emoon . Näin käy myös pojalle, jota toinen , usein aikuisempi lähestyy, ja antaa vihjeen asiasta, Valinta on selvä; Kun tytöt ei anna, ja tämä taas lupaa, niin monella valinta on selvä.
-Ei tämä ole teoriaa, vaan on tuota itsekutakin koeteltu; ; silloin ensin rannekellolla , sitten tyyppi yritti päällekarkausta, koulusta tuttu mies. olin tulossa tanssilavalta, sillä kertaa yksin , ja tämä isäntä päivysti sieltä tulijoita maantien risteyksessä. Eihän siitä mitään tullut, ei savottamiestä niin vain pieksetä.
Olin vielä haaveilulinjalla, ja olin päättänyt hakea lavoilta sen upeimman naisen . mutta näin ,että houkutteluduuni se koko homma on. Sitä vain niissä porukoissa munnellaan siksi, "että kuin se on se perimä."
Kissan hännät, ei halkopinollakaan pahemmin perimää ole. - helel.
eviluutio kirjoitti:
"Tuossa on aika monta ehkä-muotoa ennen varsinaisten valaiden kehitystä. Ja ajanjakso on aika pitkä.."
No evoluutiossa ajanjakso OVAT pitkiä. tämä on vain monelle uskovaiselle se kompastuskohta, johon takerrutaan kuin hukkuva oljenkorteen ja tungetaan se aukkojen Jumala siihen. Tiede selvittää jatkuvasti lisää asioita, ja mitä enemmän saamme selville, sitä vähemmän vanhoja myyttejä tarvitaan.
Vertaahan tästä, kuinka matelijoiden leukaluusta kehittyi nisäkkäiden kuuloluut:
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/images/jaws2.gif
http://ncse.com/files/images/Mammal_jaws.img_assist_custom.jpg
http://daphne.palomar.edu/ccarpenter/jaws1.gif
http://personal.fimnet.fi/laaketiede/hanski.tapiovaara/paleontologiaa_tiedostot/image022.jpg
"Eli jos evoluutio ei edes yritä selittää elämän alkuperää, miksi tinkaat tätä asiaa?
Koska fundis-uskovaiset (ja raamattu) opettavat ihmisille satua, jonka mukaan jumala loi kaikki eliöt LAJEITTAIN, LAJIENSA MUKAAN. he eivät hyväksy evoluutiota todellisena tapahtumana, vaan selittelevät kaikenmoisia kieltääkseen tämän luonnontieteellisen faktan.
Aiemmin esittämissäni esimerkeissä olevia muutoksia ja risteytymisiä ei pitäisi voida olla olemassa, niiden ei pitäisi olla mahdollisia, jos tuo raamatun taru olisi totta. mutta se ei ole.
"luomismyytin"
Myytti ja legendahan se onkin. mutta jos luominen on kerran vain myytti, niin miksi edes puhua jumalasta tai luojasta? Häh?!"Vertaahan tästä, kuinka matelijoiden leukaluusta kehittyi nisäkkäiden kuuloluut: "
Taas JT asialla...
"fundis-uskovaiset"
Tykkäät halveerata muita paitsi kanssasi samanmielisiä?
"Myytti ja legendahan se onkin. mutta jos luominen on kerran vain myytti, niin miksi edes puhua jumalasta tai luojasta? Häh?! "
Minusta kyseessä on muuten aika hyvä ohjelma, ja ympäristö jossa sitä pyöritetään.
Kuten jo aiemmin sanoin, ohjelmalla on yleensä tekijä (tai useita). - helel.
Pii on 3.0 kirjoitti:
.."kanssa ;,"-
Vaan kun ei ole; olennaista asiassa on sana -" viettely ;," Kun ihmisellä on alkamassa seksuaalinen kiinnostus silloin, kun aivojen etulohko niin ohjaa, - on tarve kohdistettava siihen mistä ssaa homman helpoiten perille, Tuo väite -Taipumuksesta on kukkua, sillä halujen purkamisikään tullut purkaa sen vaikka halkopinoon, , ninkuin reipas kansanlaulu Jussi Pussista niin viehkeästi kertoo.
Enkä usko, että halkopinollakaan on pahemmin seksuaalisia perimiä. ja olen nuoruudessani tehnyt aika monta halkomottia. Osaan vieläkin tehdä kirvesvarren silmät ummessa.
Hanhenpoikaset esim, leimautuvat ensimmäiseen , jonka näkevät, siis useimmin emoon . Näin käy myös pojalle, jota toinen , usein aikuisempi lähestyy, ja antaa vihjeen asiasta, Valinta on selvä; Kun tytöt ei anna, ja tämä taas lupaa, niin monella valinta on selvä.
-Ei tämä ole teoriaa, vaan on tuota itsekutakin koeteltu; ; silloin ensin rannekellolla , sitten tyyppi yritti päällekarkausta, koulusta tuttu mies. olin tulossa tanssilavalta, sillä kertaa yksin , ja tämä isäntä päivysti sieltä tulijoita maantien risteyksessä. Eihän siitä mitään tullut, ei savottamiestä niin vain pieksetä.
Olin vielä haaveilulinjalla, ja olin päättänyt hakea lavoilta sen upeimman naisen . mutta näin ,että houkutteluduuni se koko homma on. Sitä vain niissä porukoissa munnellaan siksi, "että kuin se on se perimä."
Kissan hännät, ei halkopinollakaan pahemmin perimää ole."Kissan hännät, ei halkopinollakaan pahemmin perimää ole"
Eikä puulla ole geneettistä perimää?
"Hanhenpoikaset esim, leimautuvat ensimmäiseen"
Ihmisen toiminta on monimutkaisempaa. Ja vaikkei perimällä olisi homoseksuaalisuuden kanssa mitään tekemistä (vaan sillä on), niin vastahankaisuus sitä kohtaan on ihmisestä ei jumalasta. - eviluutio
helel. kirjoitti:
"Vertaahan tästä, kuinka matelijoiden leukaluusta kehittyi nisäkkäiden kuuloluut: "
Taas JT asialla...
"fundis-uskovaiset"
"Myytti ja legendahan se onkin. mutta jos luominen on kerran vain myytti, niin miksi edes puhua jumalasta tai luojasta? Häh?! "
Minusta kyseessä on muuten aika hyvä ohjelma, ja ympäristö jossa sitä pyöritetään.
Kuten jo aiemmin sanoin, ohjelmalla on yleensä tekijä (tai useita)."Taas JT asialla... "
Täh? sulta taisi mennä joku asia ohitse, kun luulet mua JTksi. ei kai ne jt:t evoluutiosta ole kertomassa, eivät tosiaan. Päinvastoin.
"Tykkäät halveerata muita paitsi kanssasi samanmielisiä?
anteeksi, sanotaan sitten: fundamentalistisella tavalla uskovat ihmiset.
"Minusta kyseessä on muuten aika hyvä ohjelma"
onko jumala sitten vain joku ihmistä korkeammalle kehittynyt olento? Tuosta "ohjelmastakin" voidaan olla kyllä montaa mieltä. Jumalan luomat mikrobit ja muut taudinaiheuttajat jyllää maapallolla ja kiusaa ihmiskuntaa, asteroidi voi jysähtää milloin vain tänne, aurinko palaa loppuun ja kaikkea muuta sellaista. miksi tämä on tällainen, jos jumala olisi täydellinen?
"Kuten jo aiemmin sanoin, ohjelmalla on yleensä tekijä
Mutta katsoppas vaan, JThän se siellä taas todistelee,,,) - eviluutio
helel. kirjoitti:
"Vertaahan tästä, kuinka matelijoiden leukaluusta kehittyi nisäkkäiden kuuloluut: "
Taas JT asialla...
"fundis-uskovaiset"
Kuten jo aiemmin sanoin, ohjelmalla on yleensä tekijä (tai useita).ja miksi miehillä on nännit? Tai miksi miehillä on myös kohtu?? miksi meillä on häntäluu?
Täältä lisää evoluutiossa surkastuneita ruumiinosia:
http://tieku.fi/kysy-meilta/onko-ihmisessa-turhia-osia - helel.
eviluutio kirjoitti:
"Taas JT asialla... "
Täh? sulta taisi mennä joku asia ohitse, kun luulet mua JTksi. ei kai ne jt:t evoluutiosta ole kertomassa, eivät tosiaan. Päinvastoin.
"Tykkäät halveerata muita paitsi kanssasi samanmielisiä?
anteeksi, sanotaan sitten: fundamentalistisella tavalla uskovat ihmiset.
"Minusta kyseessä on muuten aika hyvä ohjelma"
onko jumala sitten vain joku ihmistä korkeammalle kehittynyt olento? Tuosta "ohjelmastakin" voidaan olla kyllä montaa mieltä. Jumalan luomat mikrobit ja muut taudinaiheuttajat jyllää maapallolla ja kiusaa ihmiskuntaa, asteroidi voi jysähtää milloin vain tänne, aurinko palaa loppuun ja kaikkea muuta sellaista. miksi tämä on tällainen, jos jumala olisi täydellinen?
"Kuten jo aiemmin sanoin, ohjelmalla on yleensä tekijä
Mutta katsoppas vaan, JThän se siellä taas todistelee,,,)"Täh? sulta taisi mennä joku asia ohitse, kun luulet mua JTksi. ei kai ne jt:t evoluutiosta ole kertomassa, eivät tosiaan. Päinvastoin. "
Aiempi aloituksesi ""Vertaahan tästä, .." nyt vaan tuo JT:n mieleen, siksi kommenttini.
"onko jumala sitten vain joku ihmistä korkeammalle kehittynyt olento? ...."
Tämä on yksi mahdollisuus. Ja kuten taisin aiemmin mainita, ns. jumala ei ole täydellinen, asia joka käy ilmi jo raamattua lukemalla.
"Mutta katsoppas vaan, JThän se siellä taas todistelee,,,) "
Ohjelma joka vaatii ohjelmoijan on asia joka ei vaadi JT:tä todistelemaan.... Siihen riittää terve järki.
Mutta jos haluat uskoa pelkkään sattumaan niin siitä vaan, en minä tunne tarvetta käydä sinun kimppuusi sen vuoksi. Suomessa on uskonnonvapaus. - helel.
eviluutio kirjoitti:
ja miksi miehillä on nännit? Tai miksi miehillä on myös kohtu?? miksi meillä on häntäluu?
http://tieku.fi/kysy-meilta/onko-ihmisessa-turhia-osiaOletko edes lukenut mitä kirjoitin?????
Sama ohjelma (tai muutama) eri parametreilla tuottaa erityyppisen tuloksen.
Joku parametri voi aiheuttaa uuden ohjelman kutsun, toinen ei.
Ja selvennös: en ole Jehovan todistaja, ettei kukaan vaan erehdy luulemaan minun ajatuksiani heikäläisten näkemykseksi. - Kierros°
eviluutio kirjoitti:
delfiini-miekkavalas
susi-koira
aasi-seepra
leijona-tiikeri
mustakarhu-jääkarhu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valaiden_evoluutio"Evoluutioteorian mukaan valaat kehittyivät asteittain maanisäkkäistä viimeisen 50 miljoonan vuoden aikana. Sopeutumisen vesielämään käynnisti luultavasti maanisäkkäiden kyky pyydystää mm. kaloja vedestä. Valaitten esi-isinä pidetään mesonychidejä, jotka olivat varhaisia petosorkkaeläimiä, jollaisia ei enää ole."
"Tieteellisen aukoton todistudaineistoo", joka koostuu lukuisista koditionaaleista ilman mitään todellista todistusaineistoa.
Tuon saman logiikan mukaan koska karhu kalastelee lohia, niin silläkin on vasta sopeutumisvaihe menossa ja sekin on jossakin kaukaisessa tulevaisuudessa ( 50 miljoonan vuoden kuluttua ? ) muntautumassa merieläimeksi, isoksi kalaksi. Vai oliko se sittenkin päinvastoin, se on jo tullut merestä, koska oli aiemmin merien pelottava saalistaja, mutta ympäristöolosuhteet pakottivat se kuivalle maalle, evistä muodostu käpälät ja suomuista vahva turkki, kuitenkin kalastusvietin jäädessä jäljelle... - Kierros°
eviluutio kirjoitti:
ja miksi miehillä on nännit? Tai miksi miehillä on myös kohtu?? miksi meillä on häntäluu?
http://tieku.fi/kysy-meilta/onko-ihmisessa-turhia-osia>> ja miksi miehillä on nännit? Tai miksi miehillä on myös kohtu?? miksi meillä on häntäluu?
http://tieku.fi/kysy-meilta/onko-ihmisessa-turhia-osia
Älykkäitä kysymyksiä tyyliin miksi miehellä on häpyhuulet sekä klitoris ja naisella penis sekä kivekset ( jäänteet ) ? Sikiön sukupuoli eriytyy tietyssä kehityksensä vaiheessa maskuliiniksi tai femininiksi ja sitä ennen niiden sukupuolielimien esivaihe on identtinen, jossa on havaittavissa selkeästi edellämainittujen alkuaste, mutta on kuitenkin mahdoton sanoa kumpi on kehittymässä. Klitoriksesta kehittyykin penis ja häpyhuulista kivekset ja päinvastoin. Eikö olekin ihmeellistä... Kuitenkin jo hedelmöttymisen hetkellä sukupuoli on ratkaistu.
>> miksi meillä on häntäluu?
Kyse on ihmisen normaalista ihmislajille kuuluvasta rakenteesta, jonka evoluutioiuskovaiset ovat nimittäneet häntäluuksi.
Tuossa toisaalla kerroit kalan leukaluista ja nisäkkään korvaluista evoluution todisteena. Kovin on "painavat todisteet" evoluutiosta. Kun kaikki tunnettujen eri elämänmuotojen kaukaisetkin yhteneväisyydet eri rakenteissa taulukoidaan, niin jopa saadaan "tieteellistä todistusaineistoa" evoluutiouskovaisille.
Ilmeisesti myös kaikki kynnet omaavat elävät olennot ovat evoluution jatkumoa. Taittaisi syntyä pitkä lista. Sitten vaan tikalla heittämään jotta saadaan oikea ajallinen kaava aikaiseksi... - Astaya
eviluutio kirjoitti:
delfiini-miekkavalas
susi-koira
aasi-seepra
leijona-tiikeri
mustakarhu-jääkarhu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valaiden_evoluutioNo ota nyt edes tuosta listasta pois tuo leijona-tiikeri! Lue viestini uudestaan ja varsinkin se linkki jos et muuten usko.
Joo, siis kyllähän lajin sisällä tapahtuu kehitystä, ei siinä mitään. Kyllähän jotkut saman lajin eläimet ovat toisennäköisiä toisellapuolen maapalloa, mutta ovat silti samaa lajia. Esimerkiksi tiedätkö sen ihmiskansan jolla on vain kaksi varvasta? Sellainen mutaatio on syntynyt sisäsiittoisuuden myötä. Mutta tekeekö tämä omainaisuus heistä toisen lajin??? Ei tee.
Tuollainen eläinten fuusioituminen on vähiävän pieni mahdollisuus, joten minusta sen voi melkeimpä unohtaa. Jospa tuo olisi yleistä luonnossa, kaipa sitä sattuisi jatkuvasti siten että ihmissilmäkin sen pystyisi havaita!
Mutta mutta, tästä on kai turha väitellä, koska sinä uskot evoluutioon uusien lajien synnyttäjänä, minä en. Kunnioitetaan siis toistemme näkemyksiä vaikkei niitä hyväksytäkään! - eviluutio
Kierros° kirjoitti:
"Evoluutioteorian mukaan valaat kehittyivät asteittain maanisäkkäistä viimeisen 50 miljoonan vuoden aikana. Sopeutumisen vesielämään käynnisti luultavasti maanisäkkäiden kyky pyydystää mm. kaloja vedestä. Valaitten esi-isinä pidetään mesonychidejä, jotka olivat varhaisia petosorkkaeläimiä, jollaisia ei enää ole."
"Tieteellisen aukoton todistudaineistoo", joka koostuu lukuisista koditionaaleista ilman mitään todellista todistusaineistoa.
Tuon saman logiikan mukaan koska karhu kalastelee lohia, niin silläkin on vasta sopeutumisvaihe menossa ja sekin on jossakin kaukaisessa tulevaisuudessa ( 50 miljoonan vuoden kuluttua ? ) muntautumassa merieläimeksi, isoksi kalaksi. Vai oliko se sittenkin päinvastoin, se on jo tullut merestä, koska oli aiemmin merien pelottava saalistaja, mutta ympäristöolosuhteet pakottivat se kuivalle maalle, evistä muodostu käpälät ja suomuista vahva turkki, kuitenkin kalastusvietin jäädessä jäljelle..."koska karhu kalastelee lohia, niin silläkin on vasta sopeutumisvaihe menossa"
ihan pikkaisen on tuolla tarinallasi eroa yleisesti tunnettuihin tosiasioihin, nimittäin vaikkapa valaan historialliseen sukupuuhun, josta löytyy aivan selvä jatkumo;
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valaiden_evoluutio - eviluutiota
Astaya kirjoitti:
No ota nyt edes tuosta listasta pois tuo leijona-tiikeri! Lue viestini uudestaan ja varsinkin se linkki jos et muuten usko.
Joo, siis kyllähän lajin sisällä tapahtuu kehitystä, ei siinä mitään. Kyllähän jotkut saman lajin eläimet ovat toisennäköisiä toisellapuolen maapalloa, mutta ovat silti samaa lajia. Esimerkiksi tiedätkö sen ihmiskansan jolla on vain kaksi varvasta? Sellainen mutaatio on syntynyt sisäsiittoisuuden myötä. Mutta tekeekö tämä omainaisuus heistä toisen lajin??? Ei tee.
Tuollainen eläinten fuusioituminen on vähiävän pieni mahdollisuus, joten minusta sen voi melkeimpä unohtaa. Jospa tuo olisi yleistä luonnossa, kaipa sitä sattuisi jatkuvasti siten että ihmissilmäkin sen pystyisi havaita!
Mutta mutta, tästä on kai turha väitellä, koska sinä uskot evoluutioon uusien lajien synnyttäjänä, minä en. Kunnioitetaan siis toistemme näkemyksiä vaikkei niitä hyväksytäkään!"No ota nyt edes tuosta listasta pois tuo leijona-tiikeri!"
no vaikka heivataan liikeri, niin montakos keskenään lisääntymiskykyistä lajiparia jäi jäljelle? montakos niitä voisi teoriassa olla olemassa, jos raamatun jutut olisivat totta??? EI YHTÄ AINUTTA.
On kuitenkin niin, ettei liikereitäkään pitäisi pystyä muodostumaan (edes jalostettuna), jos lajit olisi oikeasti luotu ERIKSEEN OMIKSI LAJEIKSEEN, eli toisistaan riippumattomiksi kuten biblia väittää... haha.
Myöskään tällainen ilmiö ei pitäisi olla mahdollinen, JOS tuo satukirja pitäisi kutinsa lajien synnystä/alkuperästä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kehälaji_(biologia) - eviluutio
Kierros° kirjoitti:
>> ja miksi miehillä on nännit? Tai miksi miehillä on myös kohtu?? miksi meillä on häntäluu?
http://tieku.fi/kysy-meilta/onko-ihmisessa-turhia-osia
Älykkäitä kysymyksiä tyyliin miksi miehellä on häpyhuulet sekä klitoris ja naisella penis sekä kivekset ( jäänteet ) ? Sikiön sukupuoli eriytyy tietyssä kehityksensä vaiheessa maskuliiniksi tai femininiksi ja sitä ennen niiden sukupuolielimien esivaihe on identtinen, jossa on havaittavissa selkeästi edellämainittujen alkuaste, mutta on kuitenkin mahdoton sanoa kumpi on kehittymässä. Klitoriksesta kehittyykin penis ja häpyhuulista kivekset ja päinvastoin. Eikö olekin ihmeellistä... Kuitenkin jo hedelmöttymisen hetkellä sukupuoli on ratkaistu.
>> miksi meillä on häntäluu?
Kyse on ihmisen normaalista ihmislajille kuuluvasta rakenteesta, jonka evoluutioiuskovaiset ovat nimittäneet häntäluuksi.
Tuossa toisaalla kerroit kalan leukaluista ja nisäkkään korvaluista evoluution todisteena. Kovin on "painavat todisteet" evoluutiosta. Kun kaikki tunnettujen eri elämänmuotojen kaukaisetkin yhteneväisyydet eri rakenteissa taulukoidaan, niin jopa saadaan "tieteellistä todistusaineistoa" evoluutiouskovaisille.
Ilmeisesti myös kaikki kynnet omaavat elävät olennot ovat evoluution jatkumoa. Taittaisi syntyä pitkä lista. Sitten vaan tikalla heittämään jotta saadaan oikea ajallinen kaava aikaiseksi..."Älykkäitä kysymyksiä tyyliin miksi miehellä on häpyhuulet sekä klitoris ja naisella penis sekä kivekset ( jäänteet ) ?"
Kyllähän ne ihan älykkäitä kyssäreitä mielestäni ovat. ai että miten niin?? NO SIKSI; ETTÄ SE PIPLIA VÄITTÄÄ JUMALAN *LUONEEN* MIEHEN MIEHEKSI JA NAISEN NAISEKSI! siis erikseen luotiin mies, ja joskus myöhemmin sitten se nainen. Jumala loi ne molemmat. --> miksi luoja loi miehelle nännit? en minä niitä ainakaan mihinkään tarvitse, tarvitsetko sinä (jos olet mies)?
Evoluution kannalta katsottuna ei tässä ole mitään epäselvää: me ei vaan ollakaan niin täydellisiä kuin monet narsistiset uskovaiset haluaisi uskoa ja uskotella. ei me mitään "kruunuja" olla, vaan yksi kädellinen laji muiden joukossa. --> Meillä on ns. sokea piste, viisauden hampaita, umpilisäkettä, surkastuneita elimiä, hyvä mahdollisuus tukehtua syödessämme kun nielu ja henkitorvi risteävät hengenvaarallisesti (esim. apinoilla on kehittynyt turvallisempi systeemi). Ja sitten on vielä nämäkin luomis-uskovien riesana:
http://www.evoluutio-kreationismi.argumentti.fi/endogeeniset_retrovirukset_sytokromic.php?id=4 - evilutionman
helel. kirjoitti:
Oletko edes lukenut mitä kirjoitin?????
Sama ohjelma (tai muutama) eri parametreilla tuottaa erityyppisen tuloksen.
Joku parametri voi aiheuttaa uuden ohjelman kutsun, toinen ei.
Ja selvennös: en ole Jehovan todistaja, ettei kukaan vaan erehdy luulemaan minun ajatuksiani heikäläisten näkemykseksi."Oletko edes lukenut mitä kirjoitin?????
jepu..
"Sama ohjelma (tai muutama) eri parametreilla tuottaa erityyppisen tuloksen.
no uskotko siihen raamatun jumalaan vai et?
minusta tuo "ohjelma" on yhtä luotettava kuin matti vanhasen vaaliohjelma.
"Ja selvennös: en ole Jehovan todistaja
No miksi minua sitten sellaiseksi nimittelit? - evil uutio
helel. kirjoitti:
"Täh? sulta taisi mennä joku asia ohitse, kun luulet mua JTksi. ei kai ne jt:t evoluutiosta ole kertomassa, eivät tosiaan. Päinvastoin. "
Aiempi aloituksesi ""Vertaahan tästä, .." nyt vaan tuo JT:n mieleen, siksi kommenttini.
"onko jumala sitten vain joku ihmistä korkeammalle kehittynyt olento? ...."
Tämä on yksi mahdollisuus. Ja kuten taisin aiemmin mainita, ns. jumala ei ole täydellinen, asia joka käy ilmi jo raamattua lukemalla.
"Mutta katsoppas vaan, JThän se siellä taas todistelee,,,) "
Ohjelma joka vaatii ohjelmoijan on asia joka ei vaadi JT:tä todistelemaan.... Siihen riittää terve järki.
Mutta jos haluat uskoa pelkkään sattumaan niin siitä vaan, en minä tunne tarvetta käydä sinun kimppuusi sen vuoksi. Suomessa on uskonnonvapaus.saako jehovapalstalla puhua evoluutiosta? onko se sopivaa tai rakentavaa?.
evil uutio kirjoitti:
saako jehovapalstalla puhua evoluutiosta? onko se sopivaa tai rakentavaa?.
Totta kai saa. Miksei saisi.
evilutionman kirjoitti:
"Oletko edes lukenut mitä kirjoitin?????
jepu..
"Sama ohjelma (tai muutama) eri parametreilla tuottaa erityyppisen tuloksen.
no uskotko siihen raamatun jumalaan vai et?
minusta tuo "ohjelma" on yhtä luotettava kuin matti vanhasen vaaliohjelma.
"Ja selvennös: en ole Jehovan todistaja
No miksi minua sitten sellaiseksi nimittelit?Minusta alkaa vaikuttaa siltä, että tätä keskustelua on turha jatkaa.
eviluutio kirjoitti:
"Älykkäitä kysymyksiä tyyliin miksi miehellä on häpyhuulet sekä klitoris ja naisella penis sekä kivekset ( jäänteet ) ?"
Kyllähän ne ihan älykkäitä kyssäreitä mielestäni ovat. ai että miten niin?? NO SIKSI; ETTÄ SE PIPLIA VÄITTÄÄ JUMALAN *LUONEEN* MIEHEN MIEHEKSI JA NAISEN NAISEKSI! siis erikseen luotiin mies, ja joskus myöhemmin sitten se nainen. Jumala loi ne molemmat. --> miksi luoja loi miehelle nännit? en minä niitä ainakaan mihinkään tarvitse, tarvitsetko sinä (jos olet mies)?
Evoluution kannalta katsottuna ei tässä ole mitään epäselvää: me ei vaan ollakaan niin täydellisiä kuin monet narsistiset uskovaiset haluaisi uskoa ja uskotella. ei me mitään "kruunuja" olla, vaan yksi kädellinen laji muiden joukossa. --> Meillä on ns. sokea piste, viisauden hampaita, umpilisäkettä, surkastuneita elimiä, hyvä mahdollisuus tukehtua syödessämme kun nielu ja henkitorvi risteävät hengenvaarallisesti (esim. apinoilla on kehittynyt turvallisempi systeemi). Ja sitten on vielä nämäkin luomis-uskovien riesana:
http://www.evoluutio-kreationismi.argumentti.fi/endogeeniset_retrovirukset_sytokromic.php?id=4"miksi luoja loi miehelle nännit? en minä niitä ainakaan mihinkään tarvitse, tarvitsetko sinä (jos olet mies)? "
... jätän nyt kertomatta yksityiskohdat, mutta kyllä ainakin muuan tuntemani mies oli tyytyväinen nänniensä olemassaoloon....
"me ei vaan ollakaan niin täydellisiä kuin monet narsistiset uskovaiset haluaisi uskoa ja uskotella."
No sinä et ainakaan ole niin täydellinen kuin luulet, itse asiassa vaahtoat pahemmin kuin "yeshua tuloo"-tyypit.eviluutio kirjoitti:
"koska karhu kalastelee lohia, niin silläkin on vasta sopeutumisvaihe menossa"
ihan pikkaisen on tuolla tarinallasi eroa yleisesti tunnettuihin tosiasioihin, nimittäin vaikkapa valaan historialliseen sukupuuhun, josta löytyy aivan selvä jatkumo;
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valaiden_evoluutioJos et lue mitä sinulle kirjoitetaan, niin ei kannattaisi kommentoida...
eviluutiota kirjoitti:
"No ota nyt edes tuosta listasta pois tuo leijona-tiikeri!"
no vaikka heivataan liikeri, niin montakos keskenään lisääntymiskykyistä lajiparia jäi jäljelle? montakos niitä voisi teoriassa olla olemassa, jos raamatun jutut olisivat totta??? EI YHTÄ AINUTTA.
On kuitenkin niin, ettei liikereitäkään pitäisi pystyä muodostumaan (edes jalostettuna), jos lajit olisi oikeasti luotu ERIKSEEN OMIKSI LAJEIKSEEN, eli toisistaan riippumattomiksi kuten biblia väittää... haha.
Myöskään tällainen ilmiö ei pitäisi olla mahdollinen, JOS tuo satukirja pitäisi kutinsa lajien synnystä/alkuperästä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kehälaji_(biologia)"os lajit olisi oikeasti luotu ERIKSEEN OMIKSI LAJEIKSEEN, eli toisistaan riippumattomiksi kuten biblia väittää"
Minä en ole kyllä koskaan nähnyt tuota asiaa tuolla tavalla. Toisekseen, niin kauan kun lajit ovat samansukuisia, ei ole mikään ihme että ne saattavat kyetä lisääntymään. Ongelmitta se ei silti suju.
Sinä jankutat nyt jotain omaa juttuasi...- j.jan
Astaya kirjoitti:
Tämä lisäsi taas tietoani. Eli kyllähän sielä ut:ssakin tuo kielletään. Surettaa.
Mutta toisaalta edelleen ajattelen, että olen Jumalan luomus ja kelpaan näin, koska en tee kenellekään mitään pahaa ja olen onnellinen näin. Jumala haluaa ihmisten olevan onnellisia.Hienoa että arvostat Raamattua. Olen ymmärtänyt sen olevan Jumalan Sana.
Pohdi kuitenkin sitä, haluatko palvoa Jumalaa hänen haluamallaan tavalla vai haluatko sanella Jumalalle oman tapasi palvoa.
En tunne tarkkaan "kohdeseksuaalisuutta", jota kuvailit. En ainakaan tuon kuvauksesi mukaan näe siinä mitään sellaista joka sulkisi sinut järjestön ulkopuolelle.
Tälle palstalle kirjoittelevien luopioiden ajatuksista voit helposti havaita miksi heidät on poistettu seurakunnasta. Heidän isänsä ajaa heidät pilkkaamaan tosi kristittyjä.
Toivotan kaikkea hyvää Raamatun tutkimisellesi. On hyvä lukea sitä itse rukouksen hengessä. Todistajat auttavat sitten niissä kohdissa joita voi olla vaikea ymmärtää. - helel.
j.jan kirjoitti:
Hienoa että arvostat Raamattua. Olen ymmärtänyt sen olevan Jumalan Sana.
Pohdi kuitenkin sitä, haluatko palvoa Jumalaa hänen haluamallaan tavalla vai haluatko sanella Jumalalle oman tapasi palvoa.
En tunne tarkkaan "kohdeseksuaalisuutta", jota kuvailit. En ainakaan tuon kuvauksesi mukaan näe siinä mitään sellaista joka sulkisi sinut järjestön ulkopuolelle.
Tälle palstalle kirjoittelevien luopioiden ajatuksista voit helposti havaita miksi heidät on poistettu seurakunnasta. Heidän isänsä ajaa heidät pilkkaamaan tosi kristittyjä.
Toivotan kaikkea hyvää Raamatun tutkimisellesi. On hyvä lukea sitä itse rukouksen hengessä. Todistajat auttavat sitten niissä kohdissa joita voi olla vaikea ymmärtää.Kannattaa tosiaan käyttää tuota luopio-sanaa mahdollisimman usein, eikä missään tapauksessa tule luopua siitä.
Lukijat kiittävät tiedosta jota ei anneta suoraan, mutta osoitetaan selvästi. - j.jan
helel. kirjoitti:
Kannattaa tosiaan käyttää tuota luopio-sanaa mahdollisimman usein, eikä missään tapauksessa tule luopua siitä.
Lukijat kiittävät tiedosta jota ei anneta suoraan, mutta osoitetaan selvästi.Luopio-sanaa?
Huomasin miten värähdit.
Pitäisikö minun vääntää se soveliaampaan muotoon, kuten "lupsu", "lupsukka" vai "luoppari"? Raamattu sanoo asiat selvästi. Jumalan oma Poika sanoi vastustajille asiat hyvin selvästi. - Pii on 3.0
Astaya kirjoitti:
Tämä onkin jännä asia, koska vt:ssa asiasta mainitaan, mutta ut:ssa ei mainita mitään. Siitä ei mainitse Jeesus, ei Paavali eikä kukaan muukaan ut:ssa.
Poikkeava seksuaalisuus on tänäkin päivänä paha asia. Kun ihminen ei itse kuulu moiseen ryhmään, on asia hänelle tuntematon ja outo. Usein tuntematon asia pelottaa ihmistä. Hui kauhistus. Täytyyhän tälle tehdä jotain.. kielletään se, kun emme kerran ymmärrä siitä mitään. Tehdään siitä paha, iljettävä, epähyväksyttävä asia...Eipä se ollut niinkään ; jeesushan nimitti pappeja, ja kirjanoppineita "hietakyiden sikiöiksi; Siinä Hän kertoi asian , joka kattaa tämänkin asian; ;
Kun papisto puolusti monen vaimon ottamista, osoitti Jesuah tuon tavan ihmisten ahneudeksi ja kovasydämisyydeksi. Hän sanoi, että "Alussa niin ei ollut; Ihminen muodostui kahdesta olennosta, miehestä ja vaimosta;
Eikä muuta mallia siihen ole, muut mallit ovat Kirjoitusten kieltämää Juopottelua, .
Siis moniavioisuus, Homous, pettäminen, ja valehtelu. Homous on oman käden oikeutta, eikä myöskään Ut; puolusta, tai hyväksy sitä.
- Vierailijavain
"Toiseksi tunnen olevani täysin riittämätön Jumalalle"
Luuletko,että tuo riittämättömyyden tunne lakkaa, kun liityt Jehovan todistajiin?
Jehovan todistajia käy sääli! Siksi kun:
Eivät tunne todellista Jumalaa ja Vapahtajaa Jeesusta Kristusta. Hän tuli vapahtamaan ihmisen kaikesta suorituksesta yrittää miellyttää Jumalaa. Hän antoi henkensä, jotta me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi (eli täysin syyttömiksi Jumalan edessä) ja saisimme iankaikkisen elämän. Jeesus vapahti kaikista lain teoista, suorituksista.
Jehovan todistajan tarve uskonnolle saa käyttövoimansa kahdesta elintärkeästä ainesosasta; syyllisestä omastatunnosta ja tyytymättömästä jumaluudesta. Taitava keskusorganisaatio, tietää kuinka ravita molempia käsitteitä viikoittain tai ajoittain jopa päivittäin.
Ajatus huonosta omastatunnosta saadaan jatkumaan huomion keskittämisellä siihen, kuinka meidän täytyy tehdä paremmin; rukoilla enemmän, opiskella kovemmin, käydä ovilla useammin ja olla aktiivisempia uskonnossamme. Jumala saatetaan kuvailla rakastavana, armollisena, kaikkivaltiaana ja kaikkitietävänä, mutta Hänen täytyy olla aina ainakin hieman tyytymätön. Täytyy olla tunne, että emme ihan täytä Jumalan asettamia mittoja.
Jos Jumala on tyytymätön, kuka on aiheuttanut Hänen tyytymättömyytensä, jos emme me?
Koska uskominen laittaa huomion pois omista suorituksistamme; uskolla ei ole mitään tekemistä ponnistustemme kanssa, hyvien asenteidemme, ahkeran opiskelun tai yritystemme kanssa tehdä vaikutus Jumalaan nöyryydellämme. Uskossa ei ole kyse siitä, mitä meidän täytyy tehdä, vaan se on yksinkertaisesti laittamista luottamuksemme siihen, mitä Jumala on tehnyt puolestamme.
Jehovan todistajat eivät tunne Häntä; kuka Hän on, mitä Hän on tehnyt ja kuka Hän voi olla meissä ja me Hänessä. Jeesuksen ajatus on sisäinen muutos, joka saa aikaan hyvän moraalin; ei sääntöjä ja vaatimuksia, saaden aikaan itse aiheutettua syyllisyyttä, toisten tuomitsemista tai vielä pahempaa - tekopyhyyttä.
Paavali sanoo, että ihminen, joka "koettaa pystyttää omaa vanhurskauttaan, ei ole alistunut Jumalan vanhurskauden alle" eikä "tunne Jumalan vanhurskautta" (Room. 10:3).
Pyhä Henki sanoo apostoli Paavalin suun kautta, että "me tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen" (Gal. 2:16). Tämä on "se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat" ilman yhtään erotusta (Room. 3:22).
Tämä tuovapauden, levon ja rauhan, tulevaisuuden ja toivon kenelle tahansa, joka uskoo: "Vanhurskas on elävä uskosta" - 1.Mos. 38:15 ->
1.Mos. 38:15 -> on kertomus kuinka Juuda poikkesi nauttimassa maksullisesta, joskaan ei tiennyt, että kyseessä oli miniänsä, joka oli tarkoituksella sellaisen roolin ottanut huijatakseen häntä.
"Kun juuda huomasi Hänet, hän luuli häntä heti portoksi, koska hän oli peittänyt kasvonsa. Niin hän poikkesi hänen luokseen tienpuoleen ja sanoi: "Annatko minun yhtyä sinuun?"
Kertomuksesta saa kuvan, ettei olisi mahdollisesti ollut ensimmäistä kertaa asialla, sillä niin määrätietoisesti Juuda alkoi asiasta neuvotella.
Tätä koskien on kuitenkin melko rankkaa havaita miten jakeessa 24 hän oli kolme kuukautta myöhemmin valmis poltattamaan tuon miniänsä Tamarin, kuultuaan hänen olleen porttona ja tulleen raskaaksi, kunnes kävi ilmi mistä oli kyse.
Sanottakoon, että on melko vaikea ymmärtään monia VT:n tapahtumia.- 1.Mos. 38:15 ->
Apt. 15: 28 - 29 "Sillä pyhä henki ja me olemme nähneet hyväksi olla lisäämättä teille enempää taakkaa kuin nämä välttämättömät: että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja sitä, mikä on kuristettua, sekä haureutta. Jos te pysytte huolellisesti erossa näistä, niin tulette menestymään. Hyvää vointia teille!”
Edelliseen Juudan tapaukseenkin liittyen. Eli oheisessa aposteleiden ohjeistuksessa mainitussa haureudessa / porneiassla oli lienee kyse temppeliprostituutiosta, joka oli yleistä, tai pikemminkin maan tavoissa ja siitä tuli pidättäytyä.
Esiaviolliset suhteet eivät ilmeisestikään olleet tuolloin tapana. Eli ilmeisesti neidot olivat neitsyitä ennen avioitumista ( tai eihä nykyisten rituaalien mukaista avioliittoa silloin ollut ), mutta miten oli nuorten miesten laita ? Sittemin maan tapojen mukaisesti monet kävivät lisäksi viidyttäytymässä myöskin temppeliprostituoitujen kanssa, samalla kun puoliso ahersi muissa puuhissa ja tätä tuli aposteleiden neuvon mukaan karttaa (?).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311756
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161482Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3291022- 611000
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90894- 66851
- 1780
- 46761
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9691Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62668