Manila - turvallista liikkua?

Matkalle..

Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia Manilasta - miten turvallista on länsimaisen naisten liikkua yksin/kaksin siellä nykyisin? Omat kokemukset sieltä niin kaukaisia, että varmaankin maailma on muuttunut sielläkin? Päiväsaikaan esim. Makatin alueella, yöllä ehkä ei ollenkaan? Onko kokemuksia kenelläkään lähiajoilta?
Entäpäs suosituksia hotelleista Makatin alueella - ei mitään hurjan kallista, mutta hyvätasoinen pitäisi kuitenkin olla, ja mitä nykyisin maksavat?
Kiitokset vinkeistä!

26

5553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin päivällä

      ja yöllähän ei makatin alueella liiku juuri ketään.

      Tosin tietoni ovat vuodelta 1994.

      ja olen mies,

      • ei sidukkaa

        Suomalaiselle yksin kännissä liikkuvalle naiselle öinen Manila ei ole turvallinen paikka. Sama pätee myös Helsinkiin tai vaikkapa Roomaan.


    • pete12354

      Päivällä ihan turvallisentuntuista, yöllä pelottavaa. Liikenne ja pakokaasut aivan mielettömät- äkkiä pois.

      • matkailija2

        pakokaasut ja liikenne mielettömät?onhan siellä liikennettä kun asukaslukukin suuri mutta,siellä liikennesäännöistä ymmärretään toisin kuin esim,thaimaas ja myös kävelijöitä kunnioitetaan.äkkiä pois vaan pete ja kotiin erakoitumaan jonnekkin metsän siimekseen susien keskelle


      • Pinoy
        matkailija2 kirjoitti:

        pakokaasut ja liikenne mielettömät?onhan siellä liikennettä kun asukaslukukin suuri mutta,siellä liikennesäännöistä ymmärretään toisin kuin esim,thaimaas ja myös kävelijöitä kunnioitetaan.äkkiä pois vaan pete ja kotiin erakoitumaan jonnekkin metsän siimekseen susien keskelle

        Nyt täytyy sanoa, että olen kokenut Manilan ruuhkat, tuli lähdettyä asianmallilta kohti Lagunaa, ja kyllä se ruuhka oli jotain aivan ennen kuulumatonta siinä kolmesta eteenpäin. Kuuden aikoihin vielä tillitettiin jeepneyn takapenkillä, sanoin et kävellään , no sehän ei käynyt päinsä too dangerous for you, koska olin valkoinen, kyl se paikkansa pitää ku poistutaan esikaupunkialueille.

        Filipinot itse sanoo meillä on vallankumouksia, ilmansaasteita ja ruuhkia. Toinen hyvä paikka kokeilla sillinä purkissa oloa on kokeilla päiväsaikaan Manilan metro railia,,,ho ho ho

        Onneksi nykyään liikun muualla Filippiinejä.


    • Peky

      Päivällä kyllä turvallinen, mutta älä nyt yksin pimeään aikaan ulkona liiku.
      Itse olen asustellut täällä jo jonkin aikaa ja voin sanoa, että valitse huolella asuinpaikkasi.

      Jos on kysymyksiä tms. voit vaikka meilailla [email protected]

    • olin marraskuun -10
      • Memmi

        Ilmansaasteet kammottavia mutta turvattomuutta en kokenut. Halvat vaatteet ei koruja ja ystävällinen asenne. Niillä pärjäsin.


    • Quezon City

      Ei lainkaan turvallista länsimaisen naisen liikkua yksin. Olo voi tuntua turvalliselta, mutta koko ajan on olemassa varteenotettava riski tulla ryöstetyksi, tapetuksi, huijatuksi tai kaikkein oleellisimmin, kidnapatuksi. Poliisin ja rosvon ero on, että poliisi toimii päivällä ja rosvo yöllä. Muuta eroa ei virkapukua lukuunottamatta ole. Kusetus alkaa usein jo lentokoneessa ennen maahan saapumista ja lentokentällä joku tullivirkailijaksi itseään kutsuva rosvo voi napata passin ja/tai matkatavarat ja vaatia niistä lunnaita. Alueittain voi turvallisuustilanne olla parempi, mutta ikinä se ei hyväksi tule. Omaa turvantunnetta ei paranna varsinkaan 16 v. pojat rynkky kädessä vahtimassa KFCn ovella. Rikollisuuden ja astronomiset mittasuhteet saavan korruption lisäksi ison ongelman muodostaa jatkuva smogi ja saasteista johtuvat terveysongelmat, joita pätevät filippiiniläiset lääkärit hoitavat Amerikasta käsin. Kiireelliseen hoitoon pääsy Metro Manilassa tapahtuu helikopterilla, jos on varaa. Ambulanssi ei siinä liikenteessä ole missään tarpeeksi ajoissa, paitsi ehkä pääsiäissunnuntaina klo 6 aamulla.

      Muuten kaupunki on sinänsä kokemus.

      T. 5 v. Manilassa asunut.

      • Memmi

        Tämä totta. Leffateattereissa kehoitus jättää aseet narikkaan. Itse jatkoin töiden puolesta Palawanille, mutta Manilassa on tullut oltua väkisinkin muutama viikko. Ihan honeymoon-matkalle en menisi. Kiinnostava kaupunki sinänsä. Matkustelin yksin siellä ja ei pelottanut. Hymyllä ja ystävällisyydellä on iso voima.


    • 11224856321489877drg

      joo kyllä.................

    • sininenmeri

      Alkaisinko kirjoittelee päivän lehtien otsikoita täältä Suomesta. Kyllä riittää joka päivälle ryöstelyjä, pahoinpitelyä, vanhusten, lasten, pahoinpitelyä. Juuri muutama päivä sitten yksi 12 vuotias poika kidutettiin henkihieveriin huvin vuoksi, jonka suoritti nuorisojoukko Espoossa, seuraavana päivänä jatkoivat samalla lailla toisen henkilön kiduttamista sidottuna tuoliin. Ihan vaan ajankuluksi. Näitä tuoliin sitomistapauksia ja kidutuksia on ollut tämän tästä. Porukkaa vedetään autoihin ja hakataan lärvit muussiksi maan tavalla.
      Perheen isä tuossa eilen ampui poikansa ja pojan äidin. Tämä perheteurastus on näköjään ihan suosittua täällä Suomessa. Tilastot puhuvat puolestaan.Turisteja ryöstetään ja jopa puukotellaan kuoliaaksi (Porvoo). Itä-Helsinki ja aseman seutu Helsingissä jatkuvasti lööpeissä kaiken maailman pahoinpitelytapausten johdosta. Metroissa heilutaan kirveiden ja veitsien kanssa. Kouluissa tehdään joukko teurastuksia, ostoskeskuksissa tapetaan ja veri roiskuu. Ympäri maata raiskataan jopa alaikäisiä jatkuvasti. Uskonlahkoissa lapsiin kohdistuvaa pedofiliaa kymmeniä tapauksia kuin myös kirkon rippileireillä.
      Kaikenlaista perheväkivaltaa joka päivä ympäri Suomea, jopa tappo tapauksia usein.
      Nuoret kantavat mäyräkoirapaketteja ja muuta viinaa kassitolkulla viikonloppuisin puistoissa ja muualla ja huumetta virtaa biletyksissä.
      Jengit teurastavat toisiaan...jne. jne. jne... (huom tässä ei ole nyt mainittu niitä mafioiden tapauksia, joita ilemestyy otsikoihin tämän tästä)
      Presidentti mainostaa, "Suomi on hyvä maa elää"... 1 1/2 miljoonaa köyhyysrajalla tai alle elävää löytyy tilastoista kaikkine seurauksineen lapsille jne. Satoja tuhansia ihmisiä ulosottohelvetissä. Vanhuksia pumpataan täyteen lääkkeitä, hoito kyseenalaista usein.
      Haluatteko, että pistän joka päivä kymmenittäin linkkejä täällä Suomessa näihin tapahtumiin liittyviä otsikoita.
      Joo älkää vaan matkustako ulkomaille, sillä siellä vaara vaanii joka kulman takana. Eritoten Filippiinit on semmonen paikka, että on syytä kiertää kaukaa.
      Kannattaa pysytellä koto Suomessa ettei vaan mitään pahaa tapahtuisi.

      Mulla on perheen kanssa Filippiineillä vietetty mahtavaa aikaa. Lapsen koulunkäynti ja euro niminen valuutta on ainut syy miksi ollaan enää Suomessa jonkin aikaa, muutamien vuosien periodilla asiat liikahtaa voimakkaasti Filippiinien suuntaan, koko perheen voimalla.

      Mittareita on moneen lähtöön...ja mittareiden lukijoita...

    • jesus of suburbia

      Tuota samaa oon ajatellu kun joka päivä tulee tsekattua suomen uutiset,,, täällä on kuitenki 90 miljoonaa ihmistä, suomessa 5. Eli väkilukuun verrattuna suomi on vaarallinen maa :) Oon nyt asunut vuoden Filippiineillä, kerran on pöllitty puhelin ja kerran lompakko, molemmat tapahtu Angeles Cityssä.

    • dligahsldghs;gha;sjk

      Vuoden asunut Filippiineilla ja noin pieleen tiedat vakiluvunkin? Ei taida menna kovin lujaa...

      • ehwrew

        mitäs tuossa ny meni pieleen??? pakko saada vittuilla jostai vai??


    • Että silleen..
      • kalbo68

        itse olin tammikuun ja osan helmikuuta manilassa,enkä kokenut mitään ongelmia,vaikka liikuin joka paikassa,jopa syrjäkujilla ja slummialueilla.itse voin suositella hotelli royal bellagiota,on magatissa.kiva paikka,palvelu loistavaa,huoneen hinnat 2000 pesoa,siitä ylöspäin.halvempiakin löytyy,mutta magatin alue on kalliinpaa,koska falangeja siellä riittää.suosittelen kaikille filippiinejä.tykkäsin enemmän kuin thaimaasta.edullisempi,puhuvat parempaa englantia,ja ovat ystävällisempiä,kun ei vielä turismi ole pilannut maata.


    • Mees tänavalt

      Hotelli kannattaa varata agoda.com in kautta. Sieltä saa hyvät alennukset parempiinkin hotelleihin. Kyllä Manillassa voi ihan rauhassa käppäillä, ainakin päiväsaikaan. Käykää myös ruotsalaisessa G-point pubissa Ermitassa!

      • Anonyymi

        miksi?


    • matkailija2

      siinä 35-65 euroa saa jo hyvän hotellin ja makati on ainakin omasta mielestäni turvallinen.olen asunut siellä monta kuukautta kerralla burgos streetillä eikä mitään ole sattunut.toki jos yö aikaan menee yksin väärille kujille niin ainahan kaikkea voi tapahtua,myös suomessa

      • Anonyymi

        maksoin 16e yö makatissa , huone ja jonkunlainen keittiö ja ihan hyvä kylppäri
        saman kadun varressa kuin nykyinen suomen konsulaatti
        otin sen netistä jonkun sivuston kautta , kannattaa käyttää useita erilaisia sivustoja ei pelkästään agodaa tai trivagoa...
        Oli hinta laatusuhde kohdallaan.Katselin siellä asuessa lähellä olevia vaihtoehtoja mutta ei löytynyt parempaa. Pesula alakerrassa ja kaikki palvelut lähellä, tyttö baarit mukaan lukien,.
        Silti ihan tavis aluetta.Paljon toreja, kuppiloita,ostareita jne...
        Kuljeskelin yöllä ,päivälla millon missäkin ja useimmiten kävellen.Ei mitään ihmeellistä, ei häiriöitä, ei ryöstöjä, ei mitään. Waltermartin lähellä, noin puolen tunnin jeepney matkan päässä Mall of Asiasta.


    • olikokemuksia

      ne jotka liikkuivat 90 luvulla Filippiineillä muistaa Manilan ermitan alueen hyvin, se oli meininkiä, monena vuotena siellä vietettiin melkein 24h baarista toiseen, 99% ei mitään ongelmia , yhden kerran tuli drinkin mukana uni tipat, ei ollu kyllä shortsin taskussa paljoa pesoja joten ei menny paljoa.

    • Anonyymi

      Useimmissa Hotelleissa/Pikaruokaloissa on aseistauneet vartijat.
      Katulapsia on paljon kerjäämässä.
      Huumeiden vastainen sota.
      Manila yö aikaan pelottova/karmiva paikka.

      Manilassa 02/2020

    • Anonyymi

      Manilassa 01/20, Ermitan alueella, ei mitään ongelmia, iltaisin käveltiin ristiin rastiin

    • Anonyymi

      Maalisjärjellä pärjää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe