Yamaha Dragstar 650 viat

turhan säätäjä

Tuli hommattua tuollainen Yamaha customi. Onko kellään kokemuksia tästä pyörästä? Mistä kohtaa se alkaa
ensiksi hajoamaan?
Äkkiseltään pyörä vaikuttaa erittäin kestävältä, viritysaste on zetorin luokkaa eikä edes ketjuja tarvitse
rasvata. Veikkaan kyllä, että aika tulee pitkäksi ja aikaa jää ruuvaamisen puuttumisen takia liikaakin
ajamiseen. Laitteella on ajettu noin 17000 km, eli suht vähän.

13

7007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika2

      .... itse en muista nähneeni dragstaria, jossa olisi ketjut. Ainakin proidin dragstar oli kardanivedolla. Mun mielestä tuo on makea pyörä ja laiskanpulskeitahan customit on järestään eli ei se hirveästi siitä muutu kun siirtyy isompaan. Aika isohan tuokin on. Ei kai siinä muuta kun että älä aja liian isolla vaihteella, kun on vääntävä pyörä niin se vääntää korkkiruuville koko pyörän jos ei itse hoksaa antaa vaihteistolle vähän armoa.

      • dragstari myös

        oli se vitsi..... kardaani kestää yleensä pyörän iän, ja sen jälkeenkin on jollekkin kelpo varaosa.


      • se kardaani
        dragstari myös kirjoitti:

        oli se vitsi..... kardaani kestää yleensä pyörän iän, ja sen jälkeenkin on jollekkin kelpo varaosa.

        Dragstar 650 Classicilla olen nyt seitsemän kesää ajellut. Huoletonta menoa on ollut, ajettu nyt 54 tkm. Viime talvena takarengasta vaihtaessani tutkin hieman tarkemmin kardaania. Kardaanin spoorit olivat takapäässä kuivat ja yllättävän kuluneet. Ne kannattaa kuulemma rasvata parin vuoden välein hyvin moly-pitoisella rasvalla (esim. Honda Moly 60 Paste). Spoorit ovat saattaneet olla kuivat jo uudesta lähtien. Ja tuo kardaanin avoin ja monesta osasta koostuva rakenne ei ainakaan auta asiaa. Ohjetta löyttyy täältä: http://www.650ccnd.com/shaft2.htm


      • turhan säätäjä
        se kardaani kirjoitti:

        Dragstar 650 Classicilla olen nyt seitsemän kesää ajellut. Huoletonta menoa on ollut, ajettu nyt 54 tkm. Viime talvena takarengasta vaihtaessani tutkin hieman tarkemmin kardaania. Kardaanin spoorit olivat takapäässä kuivat ja yllättävän kuluneet. Ne kannattaa kuulemma rasvata parin vuoden välein hyvin moly-pitoisella rasvalla (esim. Honda Moly 60 Paste). Spoorit ovat saattaneet olla kuivat jo uudesta lähtien. Ja tuo kardaanin avoin ja monesta osasta koostuva rakenne ei ainakaan auta asiaa. Ohjetta löyttyy täältä: http://www.650ccnd.com/shaft2.htm

        Käväisin myös useilla merkkikohtaisilla sivuilla. American V-star sivut olivat aika mielenkiintoiset korjaus ja parannusvinkkeineen.
        Tehon puute lienee se eniten XVS650 omistajia askarruttanut ongelma. Ilmanputsarin ja kotelon vaihdoin
        KN filtteriin, pakoputket olivat jo edellisellä omistajalla vaihtuneet silvertail putkiin. Varmaan joutuu suuttimet vaihtamaan hieman suurempiin. Tuolla V-Star sivuilla oli jokaisen pyörän suutinkoko taulukossa,
        joten hyvin saa osviittaa siitä asiasta. Pikaisella koeajolla ennen talviunille laittoa totesin tehon
        aivan riittäväksi. Nuo kahvakytkimen johdot on tehtaalla vedetty tosi rumasti. Osasivat Hondalla
        jo 70- luvulla laittaa johdot sarvien sisään. Mutta kulkeehan se sähkö niissä aivan yhtä hyvin.
        Tuo kurakaari on kyllä tosi minimaalinen, pitää tarkkailla purkaamoja jos löytyis halpa classic
        mallin kurakaari. Nyt oli jo maalit kuluneet jännitteensäätäjän alapuolelta veks.
        Takapyörä pitää nyt sitten irrottaa poorien rasvaamiseksi, kiitokset vinkistä.


      • kuivat paikat
        se kardaani kirjoitti:

        Dragstar 650 Classicilla olen nyt seitsemän kesää ajellut. Huoletonta menoa on ollut, ajettu nyt 54 tkm. Viime talvena takarengasta vaihtaessani tutkin hieman tarkemmin kardaania. Kardaanin spoorit olivat takapäässä kuivat ja yllättävän kuluneet. Ne kannattaa kuulemma rasvata parin vuoden välein hyvin moly-pitoisella rasvalla (esim. Honda Moly 60 Paste). Spoorit ovat saattaneet olla kuivat jo uudesta lähtien. Ja tuo kardaanin avoin ja monesta osasta koostuva rakenne ei ainakaan auta asiaa. Ohjetta löyttyy täältä: http://www.650ccnd.com/shaft2.htm

        Hei kiitos tästä tiedosta, hommasin itsekkin juuri dragun. Pitänee katsoa mitä kardaanin sisällä vai onko mitään.


      • make s

        minä näin ketjullisen 650 vuosimallia an tiedä iskun vaimentimet olivt molemmin puolin


      • Dragu

        oletko varma ettei ollut esim virago johon vaihdettu xvs tankki?


    • Hyvä Hankinta

      Aikasi tulee todella pitkäksi...vikoja tuskin tulee. Ala katselemaan osia esim. ameriikanpuolelta niin aika menee näiden "himmeleiden" virittämiseen...customosia on nimittäin rajattomasti.
      www.cruisercustomizing.com

      • jo vain

        eipä siinä nuita vikoja juuri ole tietty kytkinhän joutuu aika lujille, kun pyörä on kuitenkin aika painava ja tarkkaile pinnoje kireyttä sekä takapyörän laakereita.


    • Pappa8

      Vaimolla on 100 000 ajettu Drag Star 650 cc. Muuten pelannut loistavasti, mutta seisontatuelle laitettaesa jonkun ajan kuluttua rupeaa tihkumaan öljyä ihan maahan asti. Tihkupaikka on epäselvä - onko jollain kokemuksia?

      • Arvuuttelisin

        Venttiilien säätökopan kannen O-rengastiivisteet kovettuneet, vuotaa koneen jäähtyessä?


    • dragu

      Hei Vesku Kouvolasta. Olisiko kellään myydä Valorautaa ja tietysti 115mm halkasialtaan olevat kromi kopalliset valot, 650 Drag Staariin? yst.vast. 0400750686.

    • hehehe-

      Sehän on vasta sisäänajettu...kyllästyt ennen kuin tulee mitään vikaa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe