miten voisin säästää/tienata rahaa?

noorsku

Haluan siis ostaa tälläisen kameran joka maksaa 749.00 euroo.
Siinä on hyvä tarkkuus 18 megapikseliä ja kaikkea muuta juttuja.
Kesätöitä vois mut vasta kesällä, palautan pullot kauppaan (Pienet pullot josta sit saa 20 senttej, tällä tavalla ei saa nopeasti säästettyä) ett olisko teillä kellää ehdotuksia miten voisi tienata rahaa.
Vaatteita en myy kirpparille, kun on sen verran muutamia vaatteita jotka on hyvii. Nii ei oike onnistu.
Viikkorahaa saan Perjantaisin kaksi euroa.
Meil naapureis ei oo lemmikkeij jota voisin käyttää ja saisisin vähän palkkaa tai mitään lastenhoitoa. Serkut asuu kaukana nii ei onnistu sitäkää.
Oon siis 14 vuotias. :)
Ei sitten mitään turhia viestejä tähän, kiitos.

Tässä on linkki siitä kamerasta mitä haluan:
http://www.onoff.com/online/fi/inet.nsf/vProd/1626A?opendocument&markID=70-10-20

142

20066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monkibomber_93

      No huh huh, onpas kameralla hintaa. Itsekin muistan kun neljätoistakesäisenä halusin aina itselleni jonkun oikein hienon kitaran, mutta kun ne penteleet olivat niin kalliita. Ja varsinkin kun nykyään töiden löytyminen on alaikäisille tehty niin hankalaksi, alle 15-vuotiaille lähes mahdottomaksi.

      Jos nyt esimerkkinä ottaa vaikka oman luokkani (lukion toisella olen siis), niin kahdella on vakituinen iltatyö koulun lisäksi, muut elävät äidin ja isin rahoilla. Omasta perheestäni löytyy yrittäjiä, joten olen itsekin päässyt kesäksi ja joskus lomiksi "oikeisiin" töihin, mutta vain koska olen sukua.

      Kirpputoritouhustakin jää häviölle aina, jos myy tavaroita jotka on kaupasta ostettu ja omasta taskusta maksettu, ja jos ei omasta niin vanhempien lompsasta.

      Taisin itsekin joskus 14-vuotiaana vahtia naapurin muksua ja toiselle pidin soittotunteja, ja kun niistä silloin sai sen 15€ viikossa, niin se riitti aivan mainiosti. Nykyään kun on mopo niin sen vakuutukset, huollot, bensat ja kaikki muutkin maksan itse, joten ei paljoa auttaisi enää tuollaiset summat, kun pelkät vakuutuksetkin on jo 120€/vuosi.

      Pullojen kerääminen on aina hyvä harrastus, mutta 749€ pulloina on aika paljon. Jos mietitään se vaikka 0,5-0,95l pulloina (pantti 20 senttiä/kpl), niin joutuisit keräämään 3745 pulloa.

      Tietysti voit (ja kannattaakin) säästää kaikki rahat mitä ikinä saatkin (synttärit, joulu, nimpparit jne...), mutta silloinkin rahan keräämisessä kestää. Jos läheltä löytyy jotain paikkaa mistä voisit saada töitä, niin totta kai kannattaa käydä edes kysymässä. Naapureiden pihat voit käydä kolaamassa puhtaaksi lumesta, syksyisin haravoimassa lehtiä.

      Ehdotankin että hommaisit itsellesi ensiksi jonkun hieman halvemman kameran. Sellaisen voisit saada jopa nyt joululahjaksi. Itselläni ei ole tähän mennessä vielä omaa kameraa ollutkaan, joten vaikka perus-digipokkarilla voittaisit itse allekirjoittaneenkin.

      Huh, mikä romaani. Älä ota sitä kumminkaan saarnana, vaan neuvona.

      • ...

        Oletko aivan varma, että tarvitset noin kallista kameraa? Itsekin olen 14 ja aloitin juuri mainosten jakamisen, siinä hommassa menisi noin vuosi, että saisi tienattua nuo rahat :D


      • noorsku
        ... kirjoitti:

        Oletko aivan varma, että tarvitset noin kallista kameraa? Itsekin olen 14 ja aloitin juuri mainosten jakamisen, siinä hommassa menisi noin vuosi, että saisi tienattua nuo rahat :D

        Totta, että on todella kallis kamera.
        Mut aatelin ett jos saisin ny jossaivaiheessa hyvän kameran, pidän näpsäilä kuvia kameralla, maisemia, eläimiä, ja sen sellaista. Nojoo, menee tosiaanki kauan ennenku saan sitä kameraa mitä haluan.
        Mut se ei sillain ollut ihan täydellisesti varmaa. Muutaku ett ostaisin tulevaisuutena/aikuisenpana kun sitten pääsee töihin. Nii ainaki helpompi säästää rahaa.
        Innostuin heti aluksi ku katoin tota sivua olevaa kameraa.
        Ja kun megapikseliä on 18 nii on iha huippu hyvä tarkkuus.
        En ottanut tota asiaa saarnana ku neuvona. Ja vaikuttaa mielestäni neuvolta. :)
        Kyllähä mietin ett aika kallis kamera, mut kun on 14 vuotias nuori niin on kyllä hankalaa.
        Kova urakka säästämään rahaan. Ehk parempi ostaa ensin jotenkuten hyvä kamera mutta halpa joululahjaksi. Sit myöhemmin aikuisena sit voi ite ostaa ku säästää.
        Harmittaa kun kesällä tein kesätöitä kotona, (Hoitannut pikkusiskoa kun vanhemmat olivat kahden lomalla) Niin sain yhteensä 200 euroa kahdessa viikossa hoitaa pikkusiskoa. En älyny säästää johonki jota haluaisi (siis sellaisia isompia juttuja jotka ei oo mikään pikku juttuja ja on senverran halpoja) No ainaki ny tiedän ett kannattaa ensi miettiä olisko mitään mitä ite on halunut tai haluaa kovasti ja ett jos riittäisi ostaa siihen tai sit ett vois säästää kun on ny enemmä rahaa ja sillain.
        Ja en muutenkaa ole vielä huomannut, että pidän kuvien ottamista.
        Eli kiinnostusta. :)

        Kiitoksia kun viititte vastata ja kertoa mielipiteenne! :) Vaikkaki kaks vaa vastas, se kyl riittää kui 20 viestejä. ;D
        Halusin joiltaki mielipiteitä enneku teen mitään typerää tai säästää ihan turhaa rahaa, ett sitä voi sitten harkita myöhemmin ja tyytyä halvempaa kameraan.
        Mainosten jakaminen, vois kyl mennäkki mut koulus mun pitäis keskittyä enemmän. Kun läksyjä ja kokeita niin.. :s Ärsyttävää se on, enkä millää ny jaksais keskittyy mut pakko ny vaa on.
        Enk tiedä ett miten vois hankkia töitä kun en ole ennen tehny mitää muualta töitä. Muutaku ihan sellaisia tuttuja juttuja, pihatöitä, lasten hoitaminen, tai sitten omas kodis siivota kaikenlaista. Mut mitään tuollaista niikuin mainosten jakaminen en ole kylläkää ollut. Mut mä ajon mennä jonnekki kesätöille, mut pitää sitten katsoa netist mitä löytyis sopivalta. :) Ja onnistuukoha ees ku kuulema tän ikäisenä ei löydy/ei saa millään töitä?


      • 14-vuotias poika.
        noorsku kirjoitti:

        Totta, että on todella kallis kamera.
        Mut aatelin ett jos saisin ny jossaivaiheessa hyvän kameran, pidän näpsäilä kuvia kameralla, maisemia, eläimiä, ja sen sellaista. Nojoo, menee tosiaanki kauan ennenku saan sitä kameraa mitä haluan.
        Mut se ei sillain ollut ihan täydellisesti varmaa. Muutaku ett ostaisin tulevaisuutena/aikuisenpana kun sitten pääsee töihin. Nii ainaki helpompi säästää rahaa.
        Innostuin heti aluksi ku katoin tota sivua olevaa kameraa.
        Ja kun megapikseliä on 18 nii on iha huippu hyvä tarkkuus.
        En ottanut tota asiaa saarnana ku neuvona. Ja vaikuttaa mielestäni neuvolta. :)
        Kyllähä mietin ett aika kallis kamera, mut kun on 14 vuotias nuori niin on kyllä hankalaa.
        Kova urakka säästämään rahaan. Ehk parempi ostaa ensin jotenkuten hyvä kamera mutta halpa joululahjaksi. Sit myöhemmin aikuisena sit voi ite ostaa ku säästää.
        Harmittaa kun kesällä tein kesätöitä kotona, (Hoitannut pikkusiskoa kun vanhemmat olivat kahden lomalla) Niin sain yhteensä 200 euroa kahdessa viikossa hoitaa pikkusiskoa. En älyny säästää johonki jota haluaisi (siis sellaisia isompia juttuja jotka ei oo mikään pikku juttuja ja on senverran halpoja) No ainaki ny tiedän ett kannattaa ensi miettiä olisko mitään mitä ite on halunut tai haluaa kovasti ja ett jos riittäisi ostaa siihen tai sit ett vois säästää kun on ny enemmä rahaa ja sillain.
        Ja en muutenkaa ole vielä huomannut, että pidän kuvien ottamista.
        Eli kiinnostusta. :)

        Kiitoksia kun viititte vastata ja kertoa mielipiteenne! :) Vaikkaki kaks vaa vastas, se kyl riittää kui 20 viestejä. ;D
        Halusin joiltaki mielipiteitä enneku teen mitään typerää tai säästää ihan turhaa rahaa, ett sitä voi sitten harkita myöhemmin ja tyytyä halvempaa kameraan.
        Mainosten jakaminen, vois kyl mennäkki mut koulus mun pitäis keskittyä enemmän. Kun läksyjä ja kokeita niin.. :s Ärsyttävää se on, enkä millää ny jaksais keskittyy mut pakko ny vaa on.
        Enk tiedä ett miten vois hankkia töitä kun en ole ennen tehny mitää muualta töitä. Muutaku ihan sellaisia tuttuja juttuja, pihatöitä, lasten hoitaminen, tai sitten omas kodis siivota kaikenlaista. Mut mitään tuollaista niikuin mainosten jakaminen en ole kylläkää ollut. Mut mä ajon mennä jonnekki kesätöille, mut pitää sitten katsoa netist mitä löytyis sopivalta. :) Ja onnistuukoha ees ku kuulema tän ikäisenä ei löydy/ei saa millään töitä?

        Toin hinta on enään 729.00 € tuolla : D...


        Kannattaa todellakin miettiä tarvitko tuota ja mihin käytät. Aika laadukas ja hintava kamera aloittelijalle, mikäli olet semmoinen. Ja kannattaa harkita, että onko tuolla käyttöä sinulle. Eikä vain ole semmoinen ostos, että pakko saada jotakin. Tuon raha määrän voisit vaikka laittaa säästöön tai pankkitilille, josta olisi varmasti paljon enemmän hyötyä kuin tuosta kamerasta. Tietysti päätöksesi on sinun, mutta 14-vuotiaana en ostaisi järjestelmäkameraa...
        Ja jos todellakin haluat järjestelmäkameran niin eikö niitä saa 500€? Ei ne halvemmat aina ole huonoja, niistäkin varmasti löytyy mieluinen...
        Voi olla vain aika masentavaa kerätä noin paljon rahaa, ja kaikki aika menee siihen. Sinuna keskittyisin nyt opiskeluun, että joskus pääsisit töihin, mistä sitä rahaa saa. Opiskelu on tällä hetkellä melko varmasti elämässä tärkeintä. Lähes vuoden vuoden kuluttua tulee tärkeitä päätöksiä, jotka vaikuttavat koko elämääsi.
        Kesätöistä saa aika helposti rahaa, ei sinne kesään niin kauan aikaa ole. Kesätyöpaikkojahan aletaan hakea paljon ennen kesää, niin minäkin teen.
        Muista, että rahalla ei saa onnea eikä iloa.


      • eivät enään
        noorsku kirjoitti:

        Totta, että on todella kallis kamera.
        Mut aatelin ett jos saisin ny jossaivaiheessa hyvän kameran, pidän näpsäilä kuvia kameralla, maisemia, eläimiä, ja sen sellaista. Nojoo, menee tosiaanki kauan ennenku saan sitä kameraa mitä haluan.
        Mut se ei sillain ollut ihan täydellisesti varmaa. Muutaku ett ostaisin tulevaisuutena/aikuisenpana kun sitten pääsee töihin. Nii ainaki helpompi säästää rahaa.
        Innostuin heti aluksi ku katoin tota sivua olevaa kameraa.
        Ja kun megapikseliä on 18 nii on iha huippu hyvä tarkkuus.
        En ottanut tota asiaa saarnana ku neuvona. Ja vaikuttaa mielestäni neuvolta. :)
        Kyllähä mietin ett aika kallis kamera, mut kun on 14 vuotias nuori niin on kyllä hankalaa.
        Kova urakka säästämään rahaan. Ehk parempi ostaa ensin jotenkuten hyvä kamera mutta halpa joululahjaksi. Sit myöhemmin aikuisena sit voi ite ostaa ku säästää.
        Harmittaa kun kesällä tein kesätöitä kotona, (Hoitannut pikkusiskoa kun vanhemmat olivat kahden lomalla) Niin sain yhteensä 200 euroa kahdessa viikossa hoitaa pikkusiskoa. En älyny säästää johonki jota haluaisi (siis sellaisia isompia juttuja jotka ei oo mikään pikku juttuja ja on senverran halpoja) No ainaki ny tiedän ett kannattaa ensi miettiä olisko mitään mitä ite on halunut tai haluaa kovasti ja ett jos riittäisi ostaa siihen tai sit ett vois säästää kun on ny enemmä rahaa ja sillain.
        Ja en muutenkaa ole vielä huomannut, että pidän kuvien ottamista.
        Eli kiinnostusta. :)

        Kiitoksia kun viititte vastata ja kertoa mielipiteenne! :) Vaikkaki kaks vaa vastas, se kyl riittää kui 20 viestejä. ;D
        Halusin joiltaki mielipiteitä enneku teen mitään typerää tai säästää ihan turhaa rahaa, ett sitä voi sitten harkita myöhemmin ja tyytyä halvempaa kameraan.
        Mainosten jakaminen, vois kyl mennäkki mut koulus mun pitäis keskittyä enemmän. Kun läksyjä ja kokeita niin.. :s Ärsyttävää se on, enkä millää ny jaksais keskittyy mut pakko ny vaa on.
        Enk tiedä ett miten vois hankkia töitä kun en ole ennen tehny mitää muualta töitä. Muutaku ihan sellaisia tuttuja juttuja, pihatöitä, lasten hoitaminen, tai sitten omas kodis siivota kaikenlaista. Mut mitään tuollaista niikuin mainosten jakaminen en ole kylläkää ollut. Mut mä ajon mennä jonnekki kesätöille, mut pitää sitten katsoa netist mitä löytyis sopivalta. :) Ja onnistuukoha ees ku kuulema tän ikäisenä ei löydy/ei saa millään töitä?

        niin suuressa asemassa. Ehkä kannataisi säästää halvempaan canon eos 1000d kameraan jos olet oikeasti kuvauksesta kiinnostunut ja halua ehdottomasti järjestelmäkameraa. 1000d hinnat pyörivät 300-400 e välissä ja sillä pitäisi aloittelijan päästä vauhtiin halvemmalla ja helpommin kuin tuolla HARRASTAJA tason eos 550d kameralla


    • Järkeväihminen

      OOn kattonut täsmälleen samaa kameraa ja sain sen 500e nettikaupasta ajattele 249 e säästöä ajattele

    • kaniinini

      Kannattaa katsoa mistä saa halvimmalla, tai ottaa selvää onko kellään käytettynä. Itselläni on EOS 500D joka on ihan mainio ja halvempi malli kuin tuo.
      Entä jos pyytäisit sukulaisiasi sponssaamaan sua vaikka synttäreillä tai jouluna?

      • nero idea9876

        yks rahan saanti idea on mutta se on aika epä kivaa mutta helppoa.Jos isä ja äitis ovat eroneet ja isäs tai äitis löysi toisen ja se toinen on joku epänormaali ihminen jok esim.manipuloi on 12v tasolla.ni pyydä isäs tai äitis antamaa rahaa ni se joka on se hullun luona on tehny isäst)äitist)tyhmän ni saattaa lahjoa sua ni pyysin isältäni joka muutti yhen sairaan kanssa asumaan pyysin 400e ja isä antoki 500e.USKO TAI ÄLÄ MUTTA TOTTA ON


    • Kaniini

      Ja pullojakin ku edes vähän keräilee ni hyvä tulee.

      • joku ihminen

        vaikka onkin tosi hidasta niin sillä silti tienaa.


    • 14VeeJaKamera

      Niinkuin joku tuolla aiemmin sanoikin, megapixeleillä ei oo mitään väliä, ellet aio suurentaa kuvia tms. Niiden perusteella tehään niin monta ostopäätöstä... Mutta jos sä nyt aivan 150 % varma oot..
      Suosittelen ekana esimerkiksi Canonin ihan pokkarikameraa, ei nekään välttämättä järkkäriä korvaa, mutta ite olin ihan sika tyytyväinen tohon Canon powershot d10, jolla voi kuvata mm. veden alla. Testattu on, ´sekä kloorivedessä että merivedessä! Järkkärissä pitää olla aikaa, että muistaa laittaa oikeet säädöt ja sillai... Ei se aina oo ihan *räpsis* ja täydellinen kuva, joka on ku ammattilaisen ottama :) Okei, nyt lopetan tän saarnaamisen! :D Toivottavasti et pottuuntunut tai mitään, mut mieti oikeesti Canonin jotain laatu perus kameraa! :)) En tiiä, kuinka paljon oot kuvannu ja onko sun eka kamera.. Mut think about it! :)

    • ILMAISJAKELUUUUUUUUU

      Aiheen aloittajan pitäisi tehdä niinkuin minun. Aloin jakamaan ilmaisjakelu lehtiä ja jaan niitä vieläkin. Menee noin 4-7h viikossa, ja siitäkin ajasta enemmän menee ainakin minulla lajitteluun. Normaalisti saan n. 90-130€ kuussa, mutta Joulukuussa sain 175€!. Säästän kesällä tulevaan iPhone 5:seen. Ajattelin myöskin mennä kesätöihin, ettei kaikki säästämäni rahat menisi pelkästään tuohon iPhoneen. Huom! Ainakin Helsingissä saa lehtiä mennä jo 13-vuotias jakelemaan. Ja palkkahan riippuu tietysti kuinka nopeasti ja kuinka paljon jakaa. Max.palkka kävelle n liikkeellä olevalle taisi olla 250€ kk. Säästössä mulla on tällä hetkellä 856€, johon on laskettu kaikki saamani raha viimeisen 7kk ajalta

    • fa e2 34

      EISSAATANA HYVÄ KAMERA; PERUSTELU MEGAPIXELIEN MÄÄRÄ.
      VALOT PÄÄLLE

    • 17v poika

      Itselläni on säästynyt ihan mukavasti säästöpossuun, kun olen laittanut sinne kaikki 1 ja 2 euron kolikot, ja 5€ setelit. Ollut noin viikon, ja rahaa kertynyt noin 70-80€. Aina kun saat kolikoita niin laitat ne johonkin säästöön. Kuukaudessa voi olla hyvinkin paljon! :)
      Sitten sukulaisilla kannattaa teettää jotain hommia (jos asuvat lähellä)

      • Myös 17v

        Tolla laskukaavalla sulla päivittäin on ylimäärästä "pikkuhilua" yli kymmenen euron arvosta... eli sit se ns. varsinainen raha (iso raha) jota pyörittelet pitäisi olla kymmenkertainen. Sun pitäis siis käyttää rahaa helposti satanen joka ikinen päivä, jotta 10% jäisi "hiluiksi pyörimään" mitkä laittaisit sitten säästöön.

        No jos taas ostelet/käytät rahaa satasella joka päivä, se tekee 3000e/kk puhdasta nettorahaa. Tämä tarkoittaa että jos tekisit sen työllä mistä maksetaan verot, sinun palkkasi olisi jossain 5500e/kk tietämillä. Tuollaiseen palkkaan pääsee terveyskeskuslääkärit, apulaiskunnanjohtaja ja yrityksissä ylempi keskijohto.

        Kovin hyvin on jäbällä asiat...


      • Kake26
        Myös 17v kirjoitti:

        Tolla laskukaavalla sulla päivittäin on ylimäärästä "pikkuhilua" yli kymmenen euron arvosta... eli sit se ns. varsinainen raha (iso raha) jota pyörittelet pitäisi olla kymmenkertainen. Sun pitäis siis käyttää rahaa helposti satanen joka ikinen päivä, jotta 10% jäisi "hiluiksi pyörimään" mitkä laittaisit sitten säästöön.

        No jos taas ostelet/käytät rahaa satasella joka päivä, se tekee 3000e/kk puhdasta nettorahaa. Tämä tarkoittaa että jos tekisit sen työllä mistä maksetaan verot, sinun palkkasi olisi jossain 5500e/kk tietämillä. Tuollaiseen palkkaan pääsee terveyskeskuslääkärit, apulaiskunnanjohtaja ja yrityksissä ylempi keskijohto.

        Kovin hyvin on jäbällä asiat...

        Älä laske liikaa mulle tulee pää kipeäksi. Ja jos mulla on pää kipeä niin silloin ei ole kivaa kellään :(


      • tarviinrahaa

        miten helvetissä saat 70€ viikossa??? KERRO MUN PITÄÄ TIETÄÄ!!


      • Kysyttävää

        Tiedän olen vähän myöhässä mutta jos jotain vielä kiinnostaa niin itse teen tämmöistä resale bisnestä ja teen viikossa vähintään sen 250€ eli suunnilleen 1500€kk eli n.18k vuodessa ja siis parhaimmillaan tein vuodessa 25k ja olen 15-vuotias.


    • pyörän hankkija

      No miun pitäs säästää uuteen pyörään rahaa;)) maksaa joku tollane 150€
      Ja saan ku teen kotitöitä nii joka perjantai 5€ ennen kesää pitäs saaha toi summa :DD

      • Myös 17v

        10 perjantaita tässä on enää ennen kesäkuuta... sulla jää 50e vajaaks, mut toisaalta kevätsesongin jälkeen fillarit on aina alennuksessa. Eli toi 150e maksava pyörä voi hyvin irrota jopa alle satasella jo kesäkuun alussa.


    • Rahan säästäminen:

      1. vaihde Laske rahat ja pidä rahapäiväkirjaa
      2. vaihde Kerää rahaa ja aseta tavoite
      3. vaihde Älä hemmottele itseäsi shoppailemalla
      4. vaihde Mieti KOLMESTI ennen kuin ostat mitään
      5. vaihde Jos olet nuori niin tee reilusti kotitöitä ja vaikka käy mummolassa siivoamassa.

      Tässä muutamia vinkkejä joilla itse säästi jotain 100 euroa, tietty saan kokeista rahaa ja synttäri rahat. Synttärilahjaksi jotain 230 euroa ja jouluna 100 euroa.
      Laatikaa koepalkkiolista. Minulla se oli tällainen
      10, 10- : 6€
      9 ½, 9 , 9, 9- : 5€
      8 ½, 8 , 8, 8- : 4€

      PS: Voit pyytää synttärilahjaksi käteistä, siis jos olet lapsi/nuori. Voihan myös vanhempikin väki pyytää, mutta se ei ole niin yleistä kuin nuorempien keskuudessa.

      • mitäs-ihmettä

        mä saan 2-3 egee jos saan kympillä alkavan ;_;


    • Yo

      Jos haluat järkkärin(so do I) ni käypää kattoo Tori.fi. Sieltä löytyy hyviä kameroita halvalla. Koitan itsekkin säästää, mutta kun kaikki rahat menee kun tuo kortti on... :D

      • T547

        On kyllä hieman tyyris.. Mut on ainakin tavoitteita :)
        Ite koittanu kans saada ylimääräistä vaikka mistä, ja tällä nyt saanu muutaman Egen kuussa...

        http://www.phd-clix.com/?ref=t547


      • joomoi4

        Toi on alotettu vuonna 2010... :D


      • Anonyymi
        joomoi4 kirjoitti:

        Toi on alotettu vuonna 2010... :D

        toi minkä lähetit on lähetetty 2013 ja nyt on 2020


    • Mitä edes teet niin kalliilla kameralla -.-? Otat kolme kuvaa IRC galleriaan?

    • .

      Iphone 4:llä saa jo ihan hyviä kuvia, ittellä vain kyseinen käytössä! jos välttämättä haluatte ihailla kuvia niin menkää instagrammiin ja sieltä finnishphotographing

    • minä

      mene pyörälenkille/lenkille ja eti pulloja

    • yksi13

      Auttakaa muaki ny si kerra :Dd

      Eli oon 13-vuotias ja tarvisin ainaki 100-200e rahaa vaatteisiin,säbään yms.
      Apuja miten voisin kerätä rahaa ! Ei mieluiten vanhemmilta viitsi kysyä eikä mummoltakaan kun on dementia..

      • 10vpoikajokaontyötön

        Myöhässä mut kerää pulloja, laita vaikka s marketin ilmoitustaululle et voit kävelyttää koiria ja sitten perus kotityöt ja naapurilta voit vaikka kysyä että voitko tulla sinne imuroimaan et sais vähän taskurahaa ja säästä jokaikinen raha jonka saat


    • Tietäjä
      • yksi13

        laitappa linkki en sa noita auki >:D


    • 10v

      minunkin tarvisi säästää rahaa uuteen softiaseeseen(ehkä tähtäimeen) mutta kun ei oo rahaa ku 30e

    • Help

      Apua oon 13v tyttö ja äitini on niin vanhan aikainene ettei halua että jaan mainoksia. Miten saan äitini ymmärtämään että mainosten jakaminen ei ole vastuutonta ja vaarallista työtä?? Kun opiskelutkin pitäis parin vuoden päästä maksaa ite ja oon ihan peeaa ollut jo 3kk. Auttakaa olkaa niin kilttejä!!?!!!

      • mikanaitapentujavaiv

        ei sun tarvi parin vuoden pääst maksaa opiskeluja. :D


      • Luukka
        mikanaitapentujavaiv kirjoitti:

        ei sun tarvi parin vuoden pääst maksaa opiskeluja. :D

        Kyllä tarvii jos tyttö menee lukioon ja jks vanhemmat ei suostu kirjoissa auttaa :p


    • Help

      siis täytän neljätoista tänä vuonna

    • Ongelmateini!

      Oon 13v. tyttö ja haluisin 243e maksavan Playstation 3:sen. Sanoin äitille et toivon sitä joululahjaks mut se sano et ei, koska mul on jo 2:nen (voisin antaa sen 8v. pikkusiskolle). Tässä mun konsteja rahan saamiseks: saan rahaa kokeista: 9 tai 10=20e ja 8=10e. Lisäks palautan pulloja kauppaan (harvoin, koska meillä ei yleensä ole). Olisko vielä jotain mitä voisin tehä rahan eteen?

      • Rahaton

        Saat aik vitusti rahaa kokeista. Mä saan 10:stä 5e ja 9:stä 2e. No emmä tosin yleensä saa mitää 9 pienempää numeroo kokeist mut silti.


      • Isillä on koerahaa

        Ite saan kokeista:
        10,10- = 20e
        9,9-,9½,9 = 15e
        8 ja muut 8 alkavat saan 10e ;)
        Isi kyllä maksaa! ♥1


      • 0€ D:
        Rahaton kirjoitti:

        Saat aik vitusti rahaa kokeista. Mä saan 10:stä 5e ja 9:stä 2e. No emmä tosin yleensä saa mitää 9 pienempää numeroo kokeist mut silti.

        -.- Hyvähän se sinullakin on. Itse saan näin: 10 - 0€ 9 - 0€ 8 tai alle - 0€


      • Nörttipää
        Isillä on koerahaa kirjoitti:

        Ite saan kokeista:
        10,10- = 20e
        9,9-,9½,9 = 15e
        8 ja muut 8 alkavat saan 10e ;)
        Isi kyllä maksaa! ♥1

        Mä en saa rahaa mistään kokeista, koska saan aika usein 10-9 niin en saa siitä mitään palkintoo..


      • Vinne
        0€ D: kirjoitti:

        -.- Hyvähän se sinullakin on. Itse saan näin: 10 - 0€ 9 - 0€ 8 tai alle - 0€

        Niin saan minäki


    • Köyhät kyykkyy
    • SäästäjäIphone

      Itse joudun säästämään noin 100-200€,että saan iPhonen.
      Hinta on kallis, mutta uhrauksia on tehtävä.
      Minulla on pieni neuvo :
      Kannattaa kysyä äitiltä tai isältä , että onko jotain hommia tehtävänä.
      Meillä on nuo eläimet niin niiden hoidostakin saa ihan mukavasti rahaan.
      On ihan mukavaa, että säästät kameraan.
      Yleensä sinun (ja minun) ikänsä tuhlaa rahansa karkkiin ja energiajuomiin.

      • riina11

        Mäkin oon keräämässä iphoneen (4 16G) mutta kun en omista rahaa vain kun 80 euroa ja puuttuu 320 joten mikä avuksi'???


    • rahahomma

      tarvitsisin rahaa moniin tarkoituksiin mutta olen vasta 13 eikä minulle helpola työtä saa. miten tienaisin? kuukaus rahaa saan 20€

      • neuvot.fi

        jos joku neuvvoo ni kerro ihmeellä mullekkin huomio et oon vasta 12 ja tarviin kuitenkii 250€ ja vähän päälle


    • anonyymi852

      TÄÄ ON SURKEUDEN HUIPPU!!! KUKAAN EI TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN! GET A LIFE!!!QQQQQQQQQQQQQQQQ

    • Tarja Halonen

      Kuunnelkaa Chisun Baden Baden -kappale, niin tiedätte, miten tienata. :)

    • Ei kaduta

      Moikka. Olen 14 vuotias ja mulla on Canon 1000D kamera. Ostin sen kesätyörahoilla 2012 olin töissä vihdin 4H:ssa. Sain tosiaan sieltä 310e palkkaa erinlaisista töistä! (: Mäkin aloitin ton kuvaamisen juuri silloin ja vieläkin kuvaan. Nyt kun kesä tulee jatkan 4H:n hommissa jotta saan puhelimen minkä haluan. Kärsivällisyyttä. Itse en ainakaan keräisi pulloja.

    • enemmänkun2euroa

      2 euroa
      viikossa!!! Ei vittu

      • älähuoli

        tääl on muita


    • iippo01in

      oon 12 v poika miten voin tienata 200e kesään mennessä

      • neuvot.fi

        arvaappamitä OON SAMASSA TILASSA MUT TARVIIN 250€


      • ps3 fani

        kerään playstation3:meen rahaa 200e kertokaa kuinka sen voi tienata tai 150e


    • nuori poika

      Haluasin ostaa Samsung galaxy mini 2. Se maksaa 129 euroa. Itselläni on jo kuusikymppiä. Olen vielä vasta yhdeksän vuotta enkä jaksa odottaa syntymäpäiviä, nimipäiviä ja jouluaattoa. syntymä päivänä yleensä saan kasksikymppiä jouluaattona noin 10 mutta niihinkin on vielä aikaa viikko raha on 15$ kuukaudessa viimesenä päivänä. Minä ollen miettinyt kun lähdemme ruotsiin laivalla pitäisikö jättää karkit ostamatta ja laittaa rahat omaan kukkaroon salaa vai pitäisikö ruveta myymään leluja, vaatteita, pelejä ja elokuvia kuopionkirpputorilla auttakaa ja vastatkaa viestiin

      • neuvot.fi

        säästäminen on aina ollut hyvä tapa kerätä rahaa kirpputorilla kaupaksi menee hyvin lelut ja pelit. sen lisäksi hyvä tapa ansaita rahaa on esim tehdä pieniä töitä naapureille kuten nurmen voi lleikata tai jos on lemmikkejä niin niitä voi hoitaa jos naapuri on vaikka risteilyllä.: )


      • 12wantspuppy

        Mitä vittuu 15 dollarii?!


      • RichBoy8

        Tee töitä!


    • neuvot.fi

      en tiedä oletko jo saanut kamerasi mutta ei kannata ostaa sitä kameraa kun halvemmallakin saa tässä linkki esimerkkiin nikonin 24.3 megapixelin kameraan mikä maksaa vaan 299
      http://www.vertaa.fi/digikamerat/nikon/d600/

      • Akuteiookivoi

        Muutenhyvä, mutta pelkkä akku ei oo ihan kiva.
        Hinta tuossa pyörii jotain about 1 674,00 € -2 601,95 € .
        Nice try troll!


    • neuvot.fi

      jos löydät hyviä vinkkejä ni kerro mullekin kun yritän kerätä 250€ miniläppäriin

      • karkkia1

        Eli itse olen 10v ja yritän itekkin kerätä miniläppäriin rahaa, niin minulla on vuoden karkkilakko josta saan n.100e. Ja ehdotuksena tuolta Kiinasta saa paljon halvemmalla miniläppäreitä!


      • sdafsdg
        karkkia1 kirjoitti:

        Eli itse olen 10v ja yritän itekkin kerätä miniläppäriin rahaa, niin minulla on vuoden karkkilakko josta saan n.100e. Ja ehdotuksena tuolta Kiinasta saa paljon halvemmalla miniläppäreitä!

        kuka helvetti ostaa enää jotain miniläppäreitä?


    • ei kaduta

      mää säästän semmoseen 480 arvoseen läppäriin.mitenkäs saisin siihen äkkiä rahat kun oon kuitenkin 11v

      • ghikl

        Eiks teillä kellään oo tilillä rahaa? Tilini rahoilla saisin 15 tollasta kameraa vaikka oon vasta 14. Pussissanikin on n. 400e.


      • Estghhhbbb
        ghikl kirjoitti:

        Eiks teillä kellään oo tilillä rahaa? Tilini rahoilla saisin 15 tollasta kameraa vaikka oon vasta 14. Pussissanikin on n. 400e.

        Kaikki ei oo syntyny kultalusikka perseessä


      • Anonyymi
        ghikl kirjoitti:

        Eiks teillä kellään oo tilillä rahaa? Tilini rahoilla saisin 15 tollasta kameraa vaikka oon vasta 14. Pussissanikin on n. 400e.

        Kaikki ei oo noin kultalusikka perseessä syntyneitä


    • ehotus

      yritä saada kokeista hyvii numoroit ni äitis voi antaa niist rahaa :)

      • ÄlykkyydestäSakotetaan

        Sain enennen aina 5€ jos sain kympin kokeesta mut sit rupesin saamaa aina nii mun isä sano et se ois ollu liian helppoo rahaa nii en enää saa kokeis mitää mut saan tpdistuksest sillee et jos ka on yli 9.6 nii saan 100€ ja yli 9.4 nii 80€ ja yli 9.0 nii 40€ ja alle ysi nii ei mitää ... vähän kyllä kadehdin kavereitani jotka saa 10€ viikkorahaa ja jos kokeesta saa 8 niin saa 20€😣😣


    • perunamies2

      Juuh elikkäs sun pitää myydä perunoita. Kasvatat omalla takapihallas kunnolliset rehut ni johan sitä massia alkaa tulee! :3 GL with rikastumiseen! :)

    • 46e

      Olet 14v.Minä olen 10 eikä vielä 10:veenä tartte olla kovi paljon rahaa.Mut silti haluaisin rahaa jonkun verran.En säästä mihinkään mutta tykkään vain säästää nyt mulla on vaa 46e mutta lisää tulee 10:veenä on järkeä kirpparille sekä pullonpalautus.Niilä saa hyvin rahaa

      • ogei??123!?!+O

        täh?


    • tyttö 13

      Itse menen toista kertaa kesätöihin serkuilleni hernemaalle. Olen 13-vuotias ja saan kuukaudessa 5€. Äiti ostaa mulle kaiken,mutta esim. nyt on tullut iPad mini kuume!!

      Meinaan olla koskematta rahoihini hetkeen ja koitan tehdä paljon hommia kotona /kotitöitä/ kysyn mummolta,että olisiko sillä mulle hommia mistä voisi tienata hiukan jotain-

      - Tyttö 13

    • Täältä Saat !

      HiH mula on toi kamera :3 ihan heräteostos jos vaan tarviit niin voin toki antaa :)

    • kiva tyyppi

      No on sillä kameralla hintaa että voisit ostaa hieman halvemman, mutta jos rahaa haluat niin ihan kotitöitäkin tekemällä saa rahaa ja minäkin haluaisin kameran katoin ensin yhtä noin 500e maksavaa ja sit sanoin mun tädille (joka on ammattilais kuvaava)
      et haluun kameran nii sehä tiesipaljon halvemman ja melkeen yhtä hyvän nii ostan sen! eli jos sulla on joku joka tietää kameroista nii kysyppä siltä!!

    • anjsa

      Iteki oon 12v poika ja aion säästää tulevaan playstation 4 joka maksaa about 450€ saan kokeessa kympistä kympin

    • SelTi

      Mun isäl on oma lukkofirma (Se korjaa lukkoi ja tekee kaikkii metallitöitä.) nii olin sen kanssa kesälomal viikon ajan töissä. Nostelin työkaluja ja muuten vaan olin seurana. Siitä viikosta sain 100€. Eli jos sun jompikumpi vanhemmista vois ottaa sut mukaan töihin nii voisit sillä tienata.

      P.S. Jos sä ihan varmasti haluut sen kameran nii sä saat sen kans kunhan teet tarpeeks asioita sen eteen.

    • rahapula?

      no jos haluut rahaa kerää iiiso kasa pulloja ja sitten jos sun kaverillas on pulloja viekää yhdessä JA mee iskäs kaa sen töihin nii sielt voit saada mäki oliks se nt 2012 kait nii löysin 2 laatikkoo pulloja ja niistäkin tuli 10.00€!!! TOTTA EN VALEHTELE jos noudatat noita neuvoja sulla on vuoden lopussa se kamera:)

    • Pullomies

      Kerää pulloja sain puoless vuodessa 200e

    • RahaAHnetienää

      meet töihin päivässä 30-50e tienaa
      keskimäärin jää käteen 1200 euroa kuukaudes,vuodes 14400 euroa.

      • helllyeahhds

        niin plus verot paitsi jos oot alle 16 :)


    • moiii1

      Mä ite saan 5e jo en ota viikonloppuna karkkia. Ja 10- ,10, 10 saan 1e on pieni raha ja jos mietit miten voi saaha 10 niin meijän koulussa voi saaha sen enkun sanakokeesta

    • airsoft1

      Miten 12 vuotis voi tienata rahaa. Tarvitsisin jotain 70-80€. Täytän tänä vuonna 13

    • eräs poika

      moi 10 v poika on ja teidän kannattaa tehä töitä esim pullot tai koti työt säästäkää karkki päivä rahoja talteen tai sopikaa vanhenpien kanssa vaikka että teette jotain erityistä ja saatte siitä rahaa itse olin vuoden ilman karkki päivä karkkeja ja sain siitä ipadin ja tän tällasta mutta olen tehnyt noita kaikkia mitä äsken luettelin niin jonkun vuoden ja tienestit olivat 600$-800$

      • apina6182636182

        Ai oikeen dollareina?


    • Rahaa, rahaa, rahaa!

      Mä tarviin 1000e peliläppäriin Lenovo y510p:hen. Mulla on rahaa jotain 250e.

      • 17v

        Mitä ihmettä!! Sä saat sil hinnal pöytäkoneen tai viel paremmi 800e jo ja voi koota ite mikä säästää 200e ainaki . Sitäpaitsi 700e saa vitusti paremman pelejä pyörittävän läppärin.. jimmsilt saa paljon parempii ku joku lenovo


      • Haffu

        mulki o 250 € ja säästän 1200 Acer Predator g3 710 pelikoneeseen


    • Young Man Ca$h Man

      Tota.. Itelläni on kaikkee rojua jota myön pois. Teen koti töitä sun muuta skeidaa ja saan jtn.10e/vk

    • kokemusta on

      No ebayssa on tuplasti halvemmalla vähän kaikkea kannattaa käydä katsomassa :)

    • ykstyttelimaalta

      No keräämällä pulloja. Mun kaveri on keränny monta vuotta pulloja ja sen tilillä on jo 20 tuhatta euroo!! O_O

    • rahapula

      Moi kaikki!

      Olen 14v. poika, ja tarvitsen teidän apuanne!
      Tarvitsen rahaa ja paljon, koska täytän ensi vuonna 15v ja olen ostamassa joko
      traktorimönkijän, mopon tai mopoauton.
      Olisiko jollain neuvoja miten voisin saada rahaa esim: 2000e vuodessa?
      Minulla on tässä pari ongelmaa rahan saantiin:

      1. kesä työ on vaikea saada näin alaikäisenä.
      2. naapureilla ei ole lemmikkejä tai nuoria lapsia jota voisin hoitaa.
      3.viikkorahaa saan noin. 7,50e
      4. rahaa tilillä on noin tällä hetkellä : 40e xD

      Auttakaa mua!

    • Jokuvaaan

      Mie saan 30€ kuussa. (jos teen jotain kotitöitö) Aika kallis kamera!

    • lel2

      vittu

    • 8) lol xD

      siis tällä tavalla nuori lapsikin voi saada tosi hyvin rahaa

      kerää metsästä mustikoita ja myi yks sangollinen mustikoita esim mummulle tai imoita jossain kaupan seinällä ja myi yks sangollinen mustikoita 20e 5 sankoa 100e 10 sankoa 200e 15 sankoa 300e ja sitä rataa





      :)

      • Need Mac

      • tyttönen

      • allu koira fani

    • allu koira fani

      mun pitäs saaha tänään 50 e voi vitsi mä säästän koiraan ja tartten jokapäivä 20 /50 e jos en saa nii en saa koiraakaan oisko ideoita et saisin rahaa ???? auttakaa mua pliiis pliis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! oon 9v tyttö

      • 11.v tyttö

        kerää pulloja


    • Käytetty!

      Meillä on kotona 2 järjestelmäkameraa jotka uusina maksaisivat yhteensä lähes 2000€. Mutta käytettynä saatiin ne yhteensä jollain ehkä 1000€. Objektiivejakin meillä riittää, ja niistä vain yksi on upo uusi kaupasta ostettu. Kaikki käytetyt välineet oli lähes uudenveroisessa kunnossa ja päästiin "halvalla"! Eli kannattaa katsoa eka löytyykö tuota samaa kameraa käytettynä hyvässä kunnossa! Saisit varmaan 300-500€:lla!

    • paaaalllloi

      mo
      oon 9.v
      Tarttisin 500€
      miten saisin?????

    • Mr.ES

      No hitot tosta! Ite sääatän 1200€ tietokoneeseen mul on ny 250€ ja oon 11.v

      • Nicee

        LOL MÄKI SÄÄSTÄN 1200 € PELIKONEESEEN JA ON 250 € JA OON 12v.


    • best1

      siis mitäää tommonen kamera ja aiot maksaa siitä noin paljon toi megapikseli määrä on aika huono ja mun puhelimes ki on enemmän megapikselis ja se on iphone 5s nii et mieti vähä sitä kameraaa

    • nuke4

      Myös hyvä tapa säästää on hankkia tarvittavat ostokset halvemmalla. Itse ainakin käytän usein alennuskoodeja hyödykseni kun ostelen tavaroita tai vaatteita netistä. Hyviä tarjouksia löytyy ainakin ampparit.co sivuilta, ei siis com päätteinen vaan .co . Sinne tulee tasaiseen tahtiin tarjouksia eri nettisivuilta joita itse olen hydyntänyt. Siellä on myös muutamia arvonta/ilmaistarjous tyyppisiä juttuja joista voi voittaa esim. puhelimen tai muuta kivaa. kandee tsekkaa.

    • Rahaajavähänäkkiä

      Mä oon 12.v tyttö ja mulla on nyt koossa noin 30€. Haluaisin jotain 50-150€. Itse saan tiskaamisesta 2€ Roskien viennistä 1€ imuroinnista 0,50€ per huone. Ajattelin että voisin mennä keräämään pulloja. En vain usko että löytäisin paljoa. Mitä minun kannataisi tehdä? Sukulaiset asuu kaukana ja asun kerros talos nii en tunne naapureita. Ehkä voisin laittaa rappukäytävään ilmoituksen 5€ koiran ulkoiluttamisesta puol tuntia.

    • beyourselfnowandtomorrow

      - Pullojen kerääminen ( jos asuinpaikallasi on jotain tapahtumia, minne saa mennä keräämään pulloja, niin kannattaa sellaiselle apajille iskeä ! )
      - Talkootyö: talkootyö ei vaadi aikaisempaa työkokemusta, mutta jossain paikoissa on ikäraja. Talkootyötä voi tehdä erilaisissa tapahtumissa, kuten esim. WKND festivaaleissa. Mene talkootöihin ja myy töistä saamasi lippu tai vastaava.
      - Kesätyö: hae vaikka marjanpoimijaksi tai lehdenjakaksi, tai tuttavien kautta lasten- tai eläintenhoitajaksi. Voit olla myös osa-aikainen lehtien jakaja, eli tehdä töitä opiskelujesi ohella. Yksi vaihtoehto on puhelinmyynti, mutta kannattaa miettiä kaksi kertaa kannattaako siihen lähteä.
      - Vaatteiden ja tavaroiden myyminen/huutokauppaaminen: voit kysyä naapureiltasi tms onko heillä lahjoittaa sinulle jotain, jota voisit myydä eteenpäin.
      - ILMOITUS KAUPANSEINÄLLE: jossa ilmoitat hakevasi töitä ja mitä varten. Kerro, mitä olet miettinyt voivasi tehdä.

    • baashka

      mun kaveri on 14 ja on 3 viikkoo töissä sen kaverilla ja saa 5000e

    • Pelihirmuli

      Vittu ei niitä töitä tarvii tehä ku RAY tarjoilee

    • Amis_misu

      Ai et saa töitä? No mene vittu töihin.

    • Vastaajapp

      Elikkäs oon 12v. Meen ovelta ovelle ja kysyn saisnko pestä autonne pientä palkkiota vastaan jne jne... Sit ne sanoo välillä joo ja rahaa tulee yhestä kekikasta 10-20€

    • rahan24tarve7

      joo nyt kirjottaa 12v luontokuvaaja... ostin tossa ekan järkkärin nikon d3300 jolla paasee hyvin mukaan kuvaustohuun.. muista että objektiiveillä se kuva otetaan, tuo d3300 maksoi mulle 350€ kittilinssillä ja nyt kerään samanhintaseen tamronin zoomiin... alkuun pääsin canonin pokkarilla
      jota käytän edelleen lähikuviin.

    • marjastuksella
    • HelariRetu123

      Aina kun käyt paskalla kerää paskat taltee ja myy 10€/pökäle
      Mul toimi

    • 2017OoHellNo

      En oo yhtää myöhäs😇😇😇👍

    • 12walokuvaaja

      Itse olen 12v poika joka juuri osti digijärkkärin nikon d3300, hyvä aloittelijalle ja 24.2mpx cmos sensorilla. Hintaa vain 350-400€, suosittelen. Jos tuo ei kelpaa osta paras kamera alle 500€ (suosi käytettyjä) ja kaikki loput rahat käytät objektiiveihin koska niillähän se kuva lopulta otetaan. En itse ole ammattilainen mutta näitä juttuja kuulee koko ajan ja itselläni ainain nuo vinkit toimineet....

    • Eiehkäapua

      Tää tulee "vähän" myöhässä tää kommentti, mutta voihan tästä muille olla apua. Eli sitten ku on kesä ja ku on festareita niin sieltä voi mennä keräämään tölkkejä ja pulloja
      . Jotkut ovat samaa tekniikka käyttäen saaneet kuulemma helposti ison jätesäkillisen täyteen niitä tölkkejä.

    • 6673

      Myy persettä.

    • EiSeNiinVaikeaaOle

      Myöhäinen vastaus samaa asiaa miettiville

      Rahaa voi säästää esimerkiksi sillä, että ei käytä sitä.
      Rahaa saa helpoiten menemällä kesätöihin.

    • JOKUJOLLAONGALAXYNOTE8

      lolol vuon 2010 alotettu keskustelu :D näi abt 8 vuot jälkeepäi 18 mp o paskaa. plus ite saan kuukausirahaa 150e jote bruv tf 2e joka perjantai mite oot voinu elää :)))))

      • 74325236gnftgn

        Taisit syntyä kultalusikka perseessä:D


    • Takoa

      Ota pika vippejä ja lainoja nittä ei tarvitse maksa takasin.

      Rittä että heität laskut roskiksen todelisuudessa idea on niin hyvä.

      Että valtio ei ollekan digga sittä sen takia valtio rokotta että tule maksu häiriö merkintä.

      Ja sen jälken ei natsa edes pari kymppiä mistän.

      Mutta kanatta takoa niin paljon kun ehti ennen kun tule maksu häiriö merkintä.

      Voit myös osta osa maksulla tavara ja jättä maksamatta.

      Voit myydä ne tavarat.

      Ja sitten kun et saa pika vippiä tai osa maksulla voit myydä tavara esim. tori ja pyytä etu käteis maksu.

      Ja jättä tavara lähetämättä todelisuudessa idea on niin hyvä että polisin netti valvonta osasto ja nidden amatti netti trolit paljastavat suomi24 keskustelu palstoilla kaikki ketkä näin tekevät.

      Mutta kanatta takoa niin kauan kun onnistu.

    • Anonyymi

      Odota että pääset ammattikouluun, ja hommaat kaikki maholliset tuet sieltä kelan kautta. Esim. itellä tulee plus 600e kuussa, ilman vuokran, vesi-tai sähkölaskun, puhelinlaskun tai ruoan maksamista. Ja kaiken lisäks se on netto summa!!!!

    • kmtyejk

      18 megapikseliä? onpa paska digikamera :D minulla on 150€ hintaisessa kännykässä 21mpx kamera

      • Tämä juttu on tänne postattu 2010 vuoden lopussa postattu, että sinuna en inisisi.
        Ja että on Android puhelimet niin pillumagneetteja vai :D


    • juhis9A
    • elli98

      tänne voi siirtää vaate rahaa 1-100e jos haluaapi FI93 5114 0220 0457 12
      elli maria

    • vierailija-9999

      SHOPBUDDIES - SUURIN CASHBACK-YHTEISÖ EUROOPASSA!

      Cashback shoppailua korkeimmalla cashbackillä!

      Shoppaile yli 30.000 verkkokaupassa.

      Rekisteröidy ilmaiseksi:
      https://www.shopbuddies.fi/?c=ffi

    • Esim. kysy vanhemmiltasi jos voisit saada rahaa kotitöiden tekemisestä itse saan ainakin 50€

      • Anonyymi

        Onpas kova viikkoraha, huh huh.

        meillä on viikkoraha ollut pieni , mutta erilasiin tarpeisiin ja harrastuksiin on tietysti saanut. Kun 18v tuli, niin kesällä saivat uuden farkku corollan, jonka sitten ottivat mukaansa kun opiskelemaan lähtivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas kova viikkoraha, huh huh.

        meillä on viikkoraha ollut pieni , mutta erilasiin tarpeisiin ja harrastuksiin on tietysti saanut. Kun 18v tuli, niin kesällä saivat uuden farkku corollan, jonka sitten ottivat mukaansa kun opiskelemaan lähtivät.

        jäi vastaamatta aloitukseen,

        hae vanhuksille ruokaa kaupoista.
        siivoa vanhuksille.

        myös voi olla 4v ja vanhempien lasten tukena ja jopa kouluikäisiä opettaa,
        Enpä tiedä kuinka yhteyttä, mutta kyllä niitä useilla varakkailla ja kiireisillä on iltaisin kun vanhemmat ovat erilaisissa menoissa.

        Opit työstä itsekin. muista olla rehellinen, sillä ain ajoku vahtii hommisi.


    • Anonyymi

      Haluisin ostaa 200€ Google play kortin ja oon 8v mutta eioo yhtään rahaa
      Ootte parhaita jos löytyy keino😀

    • Anonyymi

      Nykymaailmassa ei kuule enää kameroita paljoo tarvihe kun on kännyköiden kamerat.
      Mutta jos välttämättä haluaa törsätä rahojansa sellaiseen, mitä ei tartte nii säästämällä ja tekemällä töitä. Lusmuilijoille ei anneta ikinä mitää!!!

      • Anonyymi

        10 vuotta vanha julkaisu😂


    • Anonyymi

      Tee koti töitä jos saat rahaa siitä

    • Anonyymi

      Yksi hyvä ja helppo tapa tienata on laittaa vähällä käytöllä oleva läppäri tai pöytäkone louhimaan krypotovaluuttoja sillä aikaa kun niitä ei käytä. Itse olen testannut monia eri helppokäyttöisiä koneelle asennettavia alustoja ja ehdottomasti helppokäyttöisimmäksi ja luotettavimmaksi on osoittautunut https://www.cudominer.com/?a=mqznmBi-p . Kannattaa ladata ja laittaa kone louhimaan. Mikään hurjan nopea tapa tämä ei ole mutta viikoissa ja kuukausissa alkaa kuitenkin kertyä ihan oikeasti rahaa. Rahat voi siirtää omaan Wallettiin eli lompakkoon, jossa ehdottomasti suositeltavin on suomalainen https://app.coinmotion.com/en/register/signup?referral_code=27130349592916132774 , josta sitten helposti siirtää rahat omalle pankkitilille. Helppoa kuin heinänteko!

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe