Särelä on johdon mukainen teksteissään,

lakievankeliumi

arvioi maltillisesti raamatulla niiden oppeja, jotka ovat harhassa, antamatta väärää todistus. Johdon mukaisuuteen kuuluu harhaoppien tunteminen ja Jumalan sanan tunteminen. Maltti on valttia ja toisen kunnioitus.

234

2752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On...

      On harhaan johtavaa ylistellä Markku Särelää tuohon viestissäsi
      esittämääsi tyyliin.

      Tosiasiassa Markku Särelä on paljastunut juuri itse kristillisiä
      harhakäsityksiä edustavaksi ja opettavaksi sakramentalistiksi.

      Tämän edellä sanotun osoittaa todeksi seuraavan linkin takaa
      löytyvä tekstikokoelma:

      " http://kotisivu.dnainternet.net/raipou/sarela.htm "

      • anynomous

        Sanotaanko entoollista, tai kastetta sakramentiksi, on yhden tekevää.

        Mikä on se että, Helluntalaisten kaste on kuuliaisuuden aske, ja Jeesuksen seuraamista. Jos seurataan Jeesusta kasteelle, täytyy seurata Jeesusta erämaaham paastoamaan.

        Yksikään Helluntalainen ei ole sinne mennyt. Kun tästä puhun, he suuttuvat.

        En yhdy siihen että kaste uudestisynnytää. Kaukana siitä.

        Särelä ja muut eivät vain tunne kasteen merkitystä, mutta ei sitä tunne Helluntalainenkaan.

        Tiedän sen, ja tästä totuus ei muutu.

        Todistan jos haluatte.


      • kastettu

      • kolmekonetta

      • Anonyymi

        No eka seurakunta ei vauvoja kastanut ja vauvoja ei kastettu ajalla 31 jKr--100 jKr, vauvoja alettiin kastaa vasta 100--200 jKr.Näin tutkimukset osoittaa maailmalla ,esim. Ph.D Ron Moseley,USA,juutalaisuuden tutkija


      • Anonyymi
        anynomous kirjoitti:

        Sanotaanko entoollista, tai kastetta sakramentiksi, on yhden tekevää.

        Mikä on se että, Helluntalaisten kaste on kuuliaisuuden aske, ja Jeesuksen seuraamista. Jos seurataan Jeesusta kasteelle, täytyy seurata Jeesusta erämaaham paastoamaan.

        Yksikään Helluntalainen ei ole sinne mennyt. Kun tästä puhun, he suuttuvat.

        En yhdy siihen että kaste uudestisynnytää. Kaukana siitä.

        Särelä ja muut eivät vain tunne kasteen merkitystä, mutta ei sitä tunne Helluntalainenkaan.

        Tiedän sen, ja tästä totuus ei muutu.

        Todistan jos haluatte.

        Vapaaat suunnat tarkottaa kasteen kuuliaisuudella noudattaa Pieterin ohjetta,tee parannus,ota kaste,saa synnit anteeksi ja Hengen,eihän vauva voi tehä parannusta ja Raamatussa ei ole kohtaa,että usko annetaan kasteessa,koska Paavali sano,usko syntyy kuulemisesta kun Sanaa kuullaan ja Raamatussa on kohta,että lapsi ei ollut vielä osannut hyvää ja pahaa ja genetiikka ei puolla perisyntiä,että perisynti oisi automatiikka,vaikka kulkeekin ihmisessä,meillä on genotyyppi ja ilmiasutyyppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaaat suunnat tarkottaa kasteen kuuliaisuudella noudattaa Pieterin ohjetta,tee parannus,ota kaste,saa synnit anteeksi ja Hengen,eihän vauva voi tehä parannusta ja Raamatussa ei ole kohtaa,että usko annetaan kasteessa,koska Paavali sano,usko syntyy kuulemisesta kun Sanaa kuullaan ja Raamatussa on kohta,että lapsi ei ollut vielä osannut hyvää ja pahaa ja genetiikka ei puolla perisyntiä,että perisynti oisi automatiikka,vaikka kulkeekin ihmisessä,meillä on genotyyppi ja ilmiasutyyppi

        Sitten on ne jotka tekee pahaa toisille ja ne jotka raiskaa kristittyjä jne vainoaa ....ei niistä voi toiset parannusta tehdä eikä he itse tee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaaat suunnat tarkottaa kasteen kuuliaisuudella noudattaa Pieterin ohjetta,tee parannus,ota kaste,saa synnit anteeksi ja Hengen,eihän vauva voi tehä parannusta ja Raamatussa ei ole kohtaa,että usko annetaan kasteessa,koska Paavali sano,usko syntyy kuulemisesta kun Sanaa kuullaan ja Raamatussa on kohta,että lapsi ei ollut vielä osannut hyvää ja pahaa ja genetiikka ei puolla perisyntiä,että perisynti oisi automatiikka,vaikka kulkeekin ihmisessä,meillä on genotyyppi ja ilmiasutyyppi

        Kol. 2:12; ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.


    • Minä vain sanoin minkälaisen kuvan minä olen saanut Särelästä. Täälläkin on joku sanonut että se, mikä käsitys minulla on kasteesta, ei olisi minun ajatuksia, vaan toisten. Raamattu on minut vakuuttanut siitä.

      Sanansaattajassa 24.2. 2011 kirjoittaa Olli Koskenniemi niin kuin minäkin ymmärrän kasteen. Olli kirjoittaa näin; Voidaan sanoa että se, minkä Jeesus Golgatalla hankki koko maailmalle, välittyy kasteen kautta yhdelle ihmiselle. Koska kaste välittää Kristuksen hankkiman pelastuksen, .....................

      • näin on tosi

        Kyllä Olli on hieman erehtynyt, sillä se, minkä Jeesus hankki Gogatalla,
        voidaan omistaa uskon kautta:.
        Olli vesittää
        Golgatan työn:

        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhe-
        kuntasi".

        Perhekuntalaisillakaan ei ole muuta tietä pelastukseen, kuin uskomalla!!!

        Jeesus itse antoi meille esimerkin kristillisestä kasteesta, ja on armoa
        saada kulkea Hänen jalanjäljissään:
        1. Piet. 2:21
        Hän jätti teille esimerkin, että seuraisitte Hänen jälkiänsä."

        Joillekin ovat kirkolliset seremoniat tärkeämpiä kuin Jeesuksen seuraaminen.


      • anynomous
        näin on tosi kirjoitti:

        Kyllä Olli on hieman erehtynyt, sillä se, minkä Jeesus hankki Gogatalla,
        voidaan omistaa uskon kautta:.
        Olli vesittää
        Golgatan työn:

        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhe-
        kuntasi".

        Perhekuntalaisillakaan ei ole muuta tietä pelastukseen, kuin uskomalla!!!

        Jeesus itse antoi meille esimerkin kristillisestä kasteesta, ja on armoa
        saada kulkea Hänen jalanjäljissään:
        1. Piet. 2:21
        Hän jätti teille esimerkin, että seuraisitte Hänen jälkiänsä."

        Joillekin ovat kirkolliset seremoniat tärkeämpiä kuin Jeesuksen seuraaminen.

        Jos Jeesus antoi sinulle esimerkin kasteessa, niin hän antoi esimerkin menemällä eramaahan paastoamaan.

        Ole hyvä ja mene nyt 40 vuorokautta erämäähan että olet todellinen Jeesuksen seuraaja.

        Teillä on täydellistä paskaa kuin luterilaisuudessakin.

        Lokiikkasi ei kestä todellisuudessa arvoisa ystävä


      • vika logiikassa?
        anynomous kirjoitti:

        Jos Jeesus antoi sinulle esimerkin kasteessa, niin hän antoi esimerkin menemällä eramaahan paastoamaan.

        Ole hyvä ja mene nyt 40 vuorokautta erämäähan että olet todellinen Jeesuksen seuraaja.

        Teillä on täydellistä paskaa kuin luterilaisuudessakin.

        Lokiikkasi ei kestä todellisuudessa arvoisa ystävä

        On teillä erikoiset perusteet väitteillenne.

        Käskikö Jeesus jossain menemään erämaahan paastomaan???

        Mutta Raamattu kehoittaa: "Ottakoon kukin teistä kasteen..."


      • Logiikkaako?
        vika logiikassa? kirjoitti:

        On teillä erikoiset perusteet väitteillenne.

        Käskikö Jeesus jossain menemään erämaahan paastomaan???

        Mutta Raamattu kehoittaa: "Ottakoon kukin teistä kasteen..."

        Sinä taidat olla se kuuluisa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa, josta kaikki puhuvat? Ainakin perustelusi ja katkeruutesi viittaavat siihen.


      • anynomous kirjoitti:

        Jos Jeesus antoi sinulle esimerkin kasteessa, niin hän antoi esimerkin menemällä eramaahan paastoamaan.

        Ole hyvä ja mene nyt 40 vuorokautta erämäähan että olet todellinen Jeesuksen seuraaja.

        Teillä on täydellistä paskaa kuin luterilaisuudessakin.

        Lokiikkasi ei kestä todellisuudessa arvoisa ystävä

        Olet ymmärtänyt väärin erämaahan menon, ei sellaista ole käsketty tekemään.


      • Logiikkaako? kirjoitti:

        Sinä taidat olla se kuuluisa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa, josta kaikki puhuvat? Ainakin perustelusi ja katkeruutesi viittaavat siihen.

        Uudestikastamis sanaa käytti Luther vainotessaan Kristittyjä, jotka tottelivat Jumalan sanaa.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Uudestikastamis sanaa käytti Luther vainotessaan Kristittyjä, jotka tottelivat Jumalan sanaa.

        Siis tarkoitti ihmisiä jotka kastaa jo kastettuja . Kristittyä kristityksi . Tai kristittyä käännyttää muihin jumaliin / uskontoihin/ lakiin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tarkoitti ihmisiä jotka kastaa jo kastettuja . Kristittyä kristityksi . Tai kristittyä käännyttää muihin jumaliin / uskontoihin/ lakiin .

        Luterilainen vauvojen kastaminen ei ole Kaste, vaan sakramentti elitaikuutta.


    • Totuutta111
    • gkljhklj40t8

      Särelä todellakin opettaa raittiisti kumoten uskovien kaste opin!

      • sana kestää

        Totta.

        Särelä yrittää kumota Jumalan sanaa ja puolustaa katolisen kirkon keksimää
        vesi-sakramenttia.
        Näitä Raamatun kumoajia on esiintynyt kautta koko historian, mutta Jumalan
        sana kestää:
        "Jotka nyt ottivat hänen sansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Tuo käytä'ntö ei muutu, vaikka eräät yrittävät sitä kynsin hampain kumota.


      • taustatuki
        sana kestää kirjoitti:

        Totta.

        Särelä yrittää kumota Jumalan sanaa ja puolustaa katolisen kirkon keksimää
        vesi-sakramenttia.
        Näitä Raamatun kumoajia on esiintynyt kautta koko historian, mutta Jumalan
        sana kestää:
        "Jotka nyt ottivat hänen sansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Tuo käytä'ntö ei muutu, vaikka eräät yrittävät sitä kynsin hampain kumota.

        Särelän harhat on ammuttu alas.


      • tautologiaa

        Mikähän papukaija mahdat olla kun et saa muut aulos kuin tuota samaa kopiota joka paikkaan !

        Mene hyvä ihminen ja keskusetel jonkunkanssa joka vois auttaa tuohon tautiin.


      • terence.hill
        tautologiaa kirjoitti:

        Mikähän papukaija mahdat olla kun et saa muut aulos kuin tuota samaa kopiota joka paikkaan !

        Mene hyvä ihminen ja keskusetel jonkunkanssa joka vois auttaa tuohon tautiin.

        Älä vastaa noitaroviotrollille koskaan mitään. Lähetä jokaisesta hänen viestistään aina poistamispyyntö ylläpidolle.


    • avunsaanut

      Jeesus voi auttaa suakin!

    • valepukkikovaikotont

      niin sielunvihollinenkin on hyvin johdonmukainen, ja samalla valehtelee sen kun kerkiää.

      siinäpä pulmaa kerrakseen.

    • totuudentie

      Uskovien kaste oikein kirkon sylivalelu väärin.

    • sdfghuio

      Jeesuksen antaman tiedon ja esimerkillisten tekojen mukaan kaste on väärennetty raamattuun ja väärin tulkittua eksytys oppia!

      Ja kreikan kielen kaste merkitsee myös pesemistä ja siksi Jeesuksen tämä teko ja käsky osoittaa että kyseessä on peseytyminen:

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Muitakin todisteita siitä, että kaste sana ja oppi on raamattuun väärennetty:

      Mar 10:16
      Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä

      Toisin lapsia kohtelevien kohtelusta Jeesus opetti samassa tilaisuudessa näin:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

      "Kastamalla" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien noudattaminen, totteleminen:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

      VÄÄRENNETYN RAAMATUN TODISTE KASTEEN SUHTEEN NÄINKIN:
      Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."

      Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."

      PESEYTYMINEN EI OLE JOHONKIN LAHKOON LIITTYMIS TAI SYNTYIÄ SOVITTAVA RITUAALI.

      • ole jo vaiti

        MItenkä vaikeaa siulla oikein onkaan !?

        oletko kokeillut havupuu-uutetta, se saattaa laukaista ongelmasi.


      • ole jo vaiti kirjoitti:

        MItenkä vaikeaa siulla oikein onkaan !?

        oletko kokeillut havupuu-uutetta, se saattaa laukaista ongelmasi.

        Onhan Särelän opetukset selkeitä ja uudelleenkatajien opit harhoja, mutta itse pitäydyn kasteessa tapahtuvaan uudestisyntymiseen jo, Joh.3:1-5, perusteella, jossa puhutaan, ihmisistä,vaimosta syntyneistä/ lihasta syntyneistä. Eli kohta puhuu kaikista kansoista, ei vain juutalaisista. Kohta siis puhuu kristillisestä kasteesta( ei Johanneksen kasteesta), kuten Raamattu, vanhaiset kirkkoisät, Luther, uskonpuhdistus ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat puhuvat.


      • weha kirjoitti:

        Onhan Särelän opetukset selkeitä ja uudelleenkatajien opit harhoja, mutta itse pitäydyn kasteessa tapahtuvaan uudestisyntymiseen jo, Joh.3:1-5, perusteella, jossa puhutaan, ihmisistä,vaimosta syntyneistä/ lihasta syntyneistä. Eli kohta puhuu kaikista kansoista, ei vain juutalaisista. Kohta siis puhuu kristillisestä kasteesta( ei Johanneksen kasteesta), kuten Raamattu, vanhaiset kirkkoisät, Luther, uskonpuhdistus ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat puhuvat.

        UK kirjoittaa: "Kastamalla" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan".

        Weha: "Opettamalla ei saada Pyhää Henkeä, vaan tietysti kasteessa, vedestä ja Hengestä syntymällä (Joh.3:5). Totta on, että jos opetus ei seuraa lapsena kastettua, usko ei voi säilyä ja tulla äänellisesti tunnustavaksi"


      • tooosi ihmeelllistä
        weha kirjoitti:

        UK kirjoittaa: "Kastamalla" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan".

        Weha: "Opettamalla ei saada Pyhää Henkeä, vaan tietysti kasteessa, vedestä ja Hengestä syntymällä (Joh.3:5). Totta on, että jos opetus ei seuraa lapsena kastettua, usko ei voi säilyä ja tulla äänellisesti tunnustavaksi"

        Siispä kaikilla luterilaisilla on Pyhä Henki, koska he ovat lapsena kastetut. On se ihmeeeeeellllinen se kastevesi!!!!!!!!!


      • gjmåwe
        tooosi ihmeelllistä kirjoitti:

        Siispä kaikilla luterilaisilla on Pyhä Henki, koska he ovat lapsena kastetut. On se ihmeeeeeellllinen se kastevesi!!!!!!!!!

        Kyllä, kiitos Herran meillä on Pyhä Henki. Kasteessa Herra tämän Hengen Sanansa kautta lahjoittaa. Voi kun sinulla katkeralla uudestikastajallakin se olisi. Mutta olet katkera eikä sinulla ole henkeä. Mahtaa harmittaa


      • Juttusi on omiasi lharhaan johtavia örpötyksiä.

        Jeesus on Jumalan Poika joka on vapauttanut lain alta jokaisen joka hyväksyy ja ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen tarjoaman vapautuksen.

        Jeesuksen tarjoaman sovun Jumalan ja ihmisen itsensä välillä on ainut mahdollisuus vapautua tuomioista.

        Jeesus on Jumalan Poika ja ainut tie Jumalan luokse.


    • Nimimerkki "toosi ihmeellistä", luet pimeesti toisten kirjoituksia.. Kirjoitin, että Pyhä Henki voidaan menettää, ellei opetus seuraa lapsena kastettua. Kirkon opetus onkin retuperällä, mutta palaamisen armoon, tarvitaan uudelleen uskomista, ei koskaan uudelleen kastamista. Näin palaat siihen uudestisyntymiseen liittoon, jonka olet kerran kasteessa saanut.

      • vaihtelevaa

        So so Weha!
        Olet itse painottanut, että ihminen ei itse voi tehdä mitään pelastuakseen.
        Palaaminenkin on sinun oppisi mukaan perkeleestä.

        Mitenkäs se oppi taas muuttui?

        PS. Sanotaanko jossain Raamatussa, että Pyhä Henki säilyy vain sellaisessa, joka
        saa opetusta?


      • Käytät harhaanjohtavasti minun nimimerkkiäni muistuttavaa nimimerkkiä.??

        Kirjoituksesi poikeaa oleellisesti minun mielipiteistäni.


    • selittäjiä ovat

      Taitavasti nämä vauvakastajat kääntävät syyn vanhehempien niskoille, kun se kaste ei tuonutkaan sitä minkä he niin varmasti lupaavat.

    • Siis, se on yksin Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Siihen ei uudestikastetta ja hurmahenkeä tarvita.

      • Pyhänhengen vaikuttaa siltä että on saanut Hengen. Jo helluntaina Pyhänhengen saaneita epäiltiin olevan juovuksissa.

        Tällaista ei pitäisi nimittää pilkallisesti hurmahengeksi, sillä voi syyllistyä pilkkaamaan Jeesuksen lähetämää Henkeä.


    • Anonyymi

      En voi parhaalla tahdollakaan yhtyä Särelän opetuksiin esim. kasteesta. Ihmettelen, että kuinka voi päästä tuollaiseen käsitykseen vesikasteesta, josta raamattu opettaa niin yksinkertaisesti ja selkeästi. Raamattu opettaa niin selvästi oikean järjestyksen: Sanan kuuleminen, Sanan vastaan ottaminen eli uskominen ja sen jälkeen itsensä kastattaminen. Jos tämä järjestys olisi muuttunut niin kyllä kai siitä joku maininta olisi raamatussa. Särelä nimittelee raamatullisen uskovien kasteen ottajia "uudelleen kastajiksi" . Tämä on hullunkurinen nimitys, koska valtaosaa suomalaisista ei ole kastetettu raamatun opetuksen mukaisesti ensimmäistäkään kertaa. 😊

      • Anonyymi

        Jaa, en näe mitään opetusta järjestyksestä. Mutta kasteesta löydän paljon opetusta Raamatussa ja siinä mielenstni Särelä pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, en näe mitään opetusta järjestyksestä. Mutta kasteesta löydän paljon opetusta Raamatussa ja siinä mielenstni Särelä pysyy.

        Jos millään järjestyksellä ei ole väliä, niin miksi kirkossa annetaan ehtoollista vain niille, jotka ovat kastetut ja käyneet rippikoulun?
        Siinähän on selvä järjestys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos millään järjestyksellä ei ole väliä, niin miksi kirkossa annetaan ehtoollista vain niille, jotka ovat kastetut ja käyneet rippikoulun?
        Siinähän on selvä järjestys.

        Kyllä kirkossa annetaan myös niille jotka eivät ole riparia käyneet mutta ovat saaneet ehtoollisopetusta. Eikä tuossa viestissä ehtoollisen viitattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kirkossa annetaan myös niille jotka eivät ole riparia käyneet mutta ovat saaneet ehtoollisopetusta. Eikä tuossa viestissä ehtoollisen viitattu

        Täh:
        "Eikä tuossa viestissä ehtoollisen viitattu"???

        Etkö tajunnut yhteyttä.? Te vaahtoatte sillä, että Raamatussa ei ole mitään järjestystä kasteen ja uskoontulon kanssa, mutta itse laitatte tärkeän järjestyksen ehtoolliselle osallistumisen kanssa.
        Ettehän te anna ehtoollista kaikille kadulla liikkuville vaan edellytätte heiltä kirkon jäsenyyttä.
        Teillä on tarkka järjestys noissa teidän rituaaleissanne.

        Myös uskon ja kasteen välillä on tarkka järjestys. Jumala on järjestyksen Jumala:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu".

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh:
        "Eikä tuossa viestissä ehtoollisen viitattu"???

        Etkö tajunnut yhteyttä.? Te vaahtoatte sillä, että Raamatussa ei ole mitään järjestystä kasteen ja uskoontulon kanssa, mutta itse laitatte tärkeän järjestyksen ehtoolliselle osallistumisen kanssa.
        Ettehän te anna ehtoollista kaikille kadulla liikkuville vaan edellytätte heiltä kirkon jäsenyyttä.
        Teillä on tarkka järjestys noissa teidän rituaaleissanne.

        Myös uskon ja kasteen välillä on tarkka järjestys. Jumala on järjestyksen Jumala:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu".

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa.

        Ainahan jos ku järjestys ja n mutta Raamatussa ei ole opetusta mistään järjestyksestä.

        Ehtoollinen on uskoville

        Ja sana ei merkkaa järjestystä. Siksi lapsen kastaminen ei ole turhaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan jos ku järjestys ja n mutta Raamatussa ei ole opetusta mistään järjestyksestä.

        Ehtoollinen on uskoville

        Ja sana ei merkkaa järjestystä. Siksi lapsen kastaminen ei ole turhaa

        Ukastajat ei usko inttäjän jaetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukastajat ei usko inttäjän jaetta

        Tarkoittaako tuo jae siis että ensinm tulee kaste ja vasta sitten pelastus??? Kastehan mainitaan ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, en näe mitään opetusta järjestyksestä. Mutta kasteesta löydän paljon opetusta Raamatussa ja siinä mielenstni Särelä pysyy.

        "Myöskin monet korinttolaiset olivat , jotka olivat kuulemassa., uskoivat ja heidät kastettiin" . Tämä kohta löytyy Apt. 18: 8

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin" Apt. 2:41.

        Tässä sinulle raamatullista järjestystä asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Myöskin monet korinttolaiset olivat , jotka olivat kuulemassa., uskoivat ja heidät kastettiin" . Tämä kohta löytyy Apt. 18: 8

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin" Apt. 2:41.

        Tässä sinulle raamatullista järjestystä asiaan.

        Miksi kiinnittää huomiota asiaa josta ei opeteta ja hylätä asiat joista opetetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kiinnittää huomiota asiaa josta ei opeteta ja hylätä asiat joista opetetaan?

        Kyllä oli epätoivoinen yritys!!! Tarkoitan tuota jaetta mark. 16:16 ja soveltaa sitä uudestikastajien tarkoituksiin:

        ENSINNÄKIN, jakeen sanoma puhuu uudestikastejien opetusta vastaan kun se sanoo että pelastukseen tarvitaan usko ja kaste. Molemmat. Tätä eivät uudestikastajat usko

        TOISEKSI, jos oletetaan (mikä ei kylläkään pidä paikkaansa) että ja -sanalla kuvataan järjestystä, niin sillloinhan tulsi ensin usko, sitten kaste ja vasta sitten pelastus! Eli pelatus tulisi vasta kasteen jälkeen! Mutta tätähän uudestikastajat itse eivät usko!

        Näin ollen tuo jae kääntyy kaikissa tapauksissa uudestikastajia itseään vastaan. Olipa siis harvinaisen epätoivoinen yritys! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan jos ku järjestys ja n mutta Raamatussa ei ole opetusta mistään järjestyksestä.

        Ehtoollinen on uskoville

        Ja sana ei merkkaa järjestystä. Siksi lapsen kastaminen ei ole turhaa

        Täh: "Ja sana ei merkkaa järjestystä. "

        Kun sanotaan:" Kuoli ja haudattiin" niin teilläpäinkö ensin haudataan ja sitten vasta kuollaan?
        Eikö se ole aika julmaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli epätoivoinen yritys!!! Tarkoitan tuota jaetta mark. 16:16 ja soveltaa sitä uudestikastajien tarkoituksiin:

        ENSINNÄKIN, jakeen sanoma puhuu uudestikastejien opetusta vastaan kun se sanoo että pelastukseen tarvitaan usko ja kaste. Molemmat. Tätä eivät uudestikastajat usko

        TOISEKSI, jos oletetaan (mikä ei kylläkään pidä paikkaansa) että ja -sanalla kuvataan järjestystä, niin sillloinhan tulsi ensin usko, sitten kaste ja vasta sitten pelastus! Eli pelatus tulisi vasta kasteen jälkeen! Mutta tätähän uudestikastajat itse eivät usko!

        Näin ollen tuo jae kääntyy kaikissa tapauksissa uudestikastajia itseään vastaan. Olipa siis harvinaisen epätoivoinen yritys! :D

        Heh, heh, heh Tuo oli kyllä viikon paras vitsi:
        " Eli pelatus tulisi vasta kasteen jälkeen"

        Onkohan tuon pellen aivoissa jokin tulppa? Eikö hän ole koskaan kuullut, että pelastus riippuu siitä, uskokooko henkilö Jeesukseen?
        "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Ja sana ei merkkaa järjestystä. "

        Kun sanotaan:" Kuoli ja haudattiin" niin teilläpäinkö ensin haudataan ja sitten vasta kuollaan?
        Eikö se ole aika julmaa?

        Ha ha ha ha!!!!

        "Kun sanotaan:" Kuoli ja haudattiin" niin teilläpäinkö ensin haudataan ja sitten vasta kuollaan?"

        Mitä tuo pelle oikein iniseee????? "Ja"- sana ei kerro sitä että ensin haudataan ja sitten kuollaan kun juuri sanottaan ettei "ja" -sana kerro mitään järjestystä. Asioita voidaan toki luetella järjestyksessä mutta konjuntio "ja" ei merkkaa järjestystä minkään kieliopin mukaan.

        Olipa taas epätoivoinen yritys! :DD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ha ha ha ha!!!!

        "Kun sanotaan:" Kuoli ja haudattiin" niin teilläpäinkö ensin haudataan ja sitten vasta kuollaan?"

        Mitä tuo pelle oikein iniseee????? "Ja"- sana ei kerro sitä että ensin haudataan ja sitten kuollaan kun juuri sanottaan ettei "ja" -sana kerro mitään järjestystä. Asioita voidaan toki luetella järjestyksessä mutta konjuntio "ja" ei merkkaa järjestystä minkään kieliopin mukaan.

        Olipa taas epätoivoinen yritys! :DD

        No mitäpä muuta se on tuollaista itsekeksittyä kielioppia kun ei Raamattu sellaisenaan kelpaa.

        Jos sanotaan "minulla on isä ja äiti" niin uudestikastajilla se tarkoittaa sitä että ensin on isä ja vasta sitten on äiti. Ei tarvi olla kielen asiantuntija että nauraa noille inttäjä-eksyttäjän jutuille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäpä muuta se on tuollaista itsekeksittyä kielioppia kun ei Raamattu sellaisenaan kelpaa.

        Jos sanotaan "minulla on isä ja äiti" niin uudestikastajilla se tarkoittaa sitä että ensin on isä ja vasta sitten on äiti. Ei tarvi olla kielen asiantuntija että nauraa noille inttäjä-eksyttäjän jutuille!

        Tuo pelle on ennenkin tarjonut tuota "kuoli ja haudattiin" sitaattia siihen kun hänelle on ystävällisesti kerrottu ettei konjuktio kuvaa aikaa. Hänen sairaassa mielessään jotenkin sitten asia menee niin että jos konjunktio ei kuvaa järjestystä niin se kuvaa käänteistä järjestystä! Mikä logiikka!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pelle on ennenkin tarjonut tuota "kuoli ja haudattiin" sitaattia siihen kun hänelle on ystävällisesti kerrottu ettei konjuktio kuvaa aikaa. Hänen sairaassa mielessään jotenkin sitten asia menee niin että jos konjunktio ei kuvaa järjestystä niin se kuvaa käänteistä järjestystä! Mikä logiikka!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Olipa taas typerä kommentti:
        "Jos sanotaan "minulla on isä ja äiti" niin uudestikastajilla se tarkoittaa sitä että ensin on isä ja vasta sitten on äit

        Eikö vieläkään sinulla ajatus pelaa?

        Kun sanotaan: "Minulla on isä ja äiti", niin sehän tarkoittaa sitä, että minulla on MOLEMMAT!!!!

        Kun sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", niin se tarkoittaa sitä, täytyy olla molemmat!
        Ja se tarkoittaa myös sitä, että uskomattoman vauvan kastaminen on huuhaata! Aivan samoin kuin uskomattoman aikuisen kastaminen on turhaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kiinnittää huomiota asiaa josta ei opeteta ja hylätä asiat joista opetetaan?

        Raamattu on Jumalan Sanaa. Kirkon opit ovat ihmisten tekemiä oppeja. Jos nämä poikkeavat toisistaan, niin Jumalan Sana on Pyhä ja muuttumaton. Jumalan Sana pysyy iäti, kaikki muu katoaa.

        Jumalan sanaan ei saa mitään lisätä, eikä siitä saa mitään ottaa pois.

        Jumala on itse ilmoittanut Raamatussa ainoan Evankeliumin, mitään toista evankeliumia ei ole, eikä toista saa julkaistaa.


    • Anonyymi

      Se on ihan sama mitä kirkossa tehdään, sinne menee ja sieltä tulee aina samat muuttumattomat ihmiset, mitään ilmenevää uskoa ei ole eikä tule tällä menolla, sanokoot särelät ja muut mitä lystää.

      Ihminen uudestisyntyy jos ottaa vastaan julistetun evankeliumin, jos ei ota, mitään ei tapahdu missään opaisti paatumus kasvaa. Jumala ei väkisin pelasta ketään millään ulkoisella tempulla, se on sydämen asia niin syvältä kuin voi olla.

      kasteet ja ehtoolliset eivät pelasta yhtään mitään eikä ketään vaikka olis juuri eilen haettu se pullo alkosta ja leipä leipomosta, mitään apua ei tule sitä kautta.

      • Anonyymi

        Taas tuota samaa pascaa joka puhuu n ihan vastoin Raamattua ja ihan toista kun apostolien opetukset

        Kirkossa annetaan n paljon uskoa mutta lahkoista sitä ei näytä olevan, eikä siellä Raamattua uskota kun ollaan vapaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuota samaa pascaa joka puhuu n ihan vastoin Raamattua ja ihan toista kun apostolien opetukset

        Kirkossa annetaan n paljon uskoa mutta lahkoista sitä ei näytä olevan, eikä siellä Raamattua uskota kun ollaan vapaita

        Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa mutta eipä sillä ole väliä kun lahkoilla on omat opit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa mutta eipä sillä ole väliä kun lahkoilla on omat opit.

        Sinulla taitaa olla vain yksilohkoiset aivot, kun intät tuota samaa jaetta.
        Raamattu sanoo myös:
        " Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut"
        "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"

        Miksi et usko Jumalan sanaa?

        Raamattu ei missän sano, että pelkkä kaste pelastaa! Se totuus ei muutu miksikään inttämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla vain yksilohkoiset aivot, kun intät tuota samaa jaetta.
        Raamattu sanoo myös:
        " Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut"
        "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"

        Miksi et usko Jumalan sanaa?

        Raamattu ei missän sano, että pelkkä kaste pelastaa! Se totuus ei muutu miksikään inttämällä.

        Niin sanoo.

        Raamattu sanoo myös:

        "teidät pelastaa nyt kaste"

        Miksi et usko Jumalan Sanaa? Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa, ja kokonaiskuva on selvä että se pelastaa uskon kautta. Asa ei muuksi muutu inttämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sanoo.

        Raamattu sanoo myös:

        "teidät pelastaa nyt kaste"

        Miksi et usko Jumalan Sanaa? Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa, ja kokonaiskuva on selvä että se pelastaa uskon kautta. Asa ei muuksi muutu inttämällä.

        Tuollaiseen väärään johtopäätökseen voi tulla kun jättää alku-osan tekstistä pois. Sehän kuuluu:
        "Tuon vertauskuvan mukaan teidät pelastaa nyt kaste."

        "Asa" muuttuu oleellisesti tuollaisella sanan väärentämisellä! Ne, jotka luottavat "kasteen pelastavaan voimaan" hukkuvat, kuten kävi niille, jotka eivät uskoneet Nooan saarnaa.
        Ikävää sinun kannaltasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiseen väärään johtopäätökseen voi tulla kun jättää alku-osan tekstistä pois. Sehän kuuluu:
        "Tuon vertauskuvan mukaan teidät pelastaa nyt kaste."

        "Asa" muuttuu oleellisesti tuollaisella sanan väärentämisellä! Ne, jotka luottavat "kasteen pelastavaan voimaan" hukkuvat, kuten kävi niille, jotka eivät uskoneet Nooan saarnaa.
        Ikävää sinun kannaltasi.

        He he, "luottaa kasteen pelastavaan voimaan" mitä sekin tarkoittaa? Eikö jokainen kristity joka uskoo nuo Pietarin sanat luota siihen että kaste pelastaa. Mutta ei kasteessaitään voimaa ole muuta kuin se mikkä Jeesus kärsimyksellään hankki. Kasteessa liitytään Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Ne jotk uskovat tämä, pelastuvat ja ne kaste pelastaa. Ne jotka eivät usko tätä, hukkuvat. Ikävää kannaltasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He he, "luottaa kasteen pelastavaan voimaan" mitä sekin tarkoittaa? Eikö jokainen kristity joka uskoo nuo Pietarin sanat luota siihen että kaste pelastaa. Mutta ei kasteessaitään voimaa ole muuta kuin se mikkä Jeesus kärsimyksellään hankki. Kasteessa liitytään Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Ne jotk uskovat tämä, pelastuvat ja ne kaste pelastaa. Ne jotka eivät usko tätä, hukkuvat. Ikävää kannaltasi.

        Pelastaa nyt kaste, sanoi Pietari. Ja arkin tapaus oli tuossa vertauskuva. Kaste ei ole vertauskuva. Vertauskuvahan ei pelasta. Mutta kaste pelastaa kuten Pietari sanoi. Asia on hyvin selvä.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin kannalta ei kyllä hyvältä iäisyys näytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastaa nyt kaste, sanoi Pietari. Ja arkin tapaus oli tuossa vertauskuva. Kaste ei ole vertauskuva. Vertauskuvahan ei pelasta. Mutta kaste pelastaa kuten Pietari sanoi. Asia on hyvin selvä.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin kannalta ei kyllä hyvältä iäisyys näytä.

        Luottikohan Paavali erikseen KRistukseen ja erikseen vielä kasteeseen vai luottiko PAavali siihen että kasteessa Kristus pesee synnit pois... siinäpä mietittävää tuolla Raamatun Sanan hylkääjälle. Ei jakeen alkuosa muuta Pietarin opetusta "teidät pelastaa nyt kaste" mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottikohan Paavali erikseen KRistukseen ja erikseen vielä kasteeseen vai luottiko PAavali siihen että kasteessa Kristus pesee synnit pois... siinäpä mietittävää tuolla Raamatun Sanan hylkääjälle. Ei jakeen alkuosa muuta Pietarin opetusta "teidät pelastaa nyt kaste" mihinkään.

        Totta.
        Mutta ehkä tuokin on väärin käännetty - niin sen täytyy olla! :DDDDDD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa mutta eipä sillä ole väliä kun lahkoilla on omat opit.

        Kerro missä kohtaa Raamatussa olisi mainitsemasi asia selvästi ilmoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin sanoo.

        Raamattu sanoo myös:

        "teidät pelastaa nyt kaste"

        Miksi et usko Jumalan Sanaa? Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa, ja kokonaiskuva on selvä että se pelastaa uskon kautta. Asa ei muuksi muutu inttämällä.

        Missä kohtaa Raamatussa??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa mutta eipä sillä ole väliä kun lahkoilla on omat opit.

        .Kaste ei voi olla pelastava, koska seuraava on kirjoitettu Raamattuun.

        . Ap.t 8:
        13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
        …..
        18. Kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, hän toi heille rahaa
        19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuo valta, että kenen päälle minä panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
        21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
        22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
        23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
        24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He he, "luottaa kasteen pelastavaan voimaan" mitä sekin tarkoittaa? Eikö jokainen kristity joka uskoo nuo Pietarin sanat luota siihen että kaste pelastaa. Mutta ei kasteessaitään voimaa ole muuta kuin se mikkä Jeesus kärsimyksellään hankki. Kasteessa liitytään Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Ne jotk uskovat tämä, pelastuvat ja ne kaste pelastaa. Ne jotka eivät usko tätä, hukkuvat. Ikävää kannaltasi.

        Ei vauva voi sellaista tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vauva voi sellaista tehdä.

        Missäk kohtaa Raamatussa, hehe. Kaste ei voi olla pelastava, hehe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäk kohtaa Raamatussa, hehe. Kaste ei voi olla pelastava, hehe.

        Kaste voi olla pelastava kun Raamattu niin sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste voi olla pelastava kun Raamattu niin sanoo.

        Onko Välva sama kuin VLintu? Missä kohtaa Raamatussa sellainen väite on? :DD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste voi olla pelastava kun Raamattu niin sanoo.

        Eikö sinulla vieläkään yläpää toimi?

        Täällä on tuotu esille jo monta kertaa se, että pelkkä kaste on vain vettä. Ilman uskoa se johtaa kadotukseen, kuten kirkkoherra Muroma niin selvästi sanoi.

        Kun sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", niin se tarkoittaa sitä, täytyy olla molemmat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla vieläkään yläpää toimi?

        Täällä on tuotu esille jo monta kertaa se, että pelkkä kaste on vain vettä. Ilman uskoa se johtaa kadotukseen, kuten kirkkoherra Muroma niin selvästi sanoi.

        Kun sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", niin se tarkoittaa sitä, täytyy olla molemmat!

        Kaste on vettä??????

        Kaste on paljon ejemmän kuin vettä. Vesi on se mitä näemme. Kaste on Kristukseen llittämistä Jumalan ja uudestisyntymisen peso. Kaste on Jumalan Sanaa.

        Oh hoh

        "Kun sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", niin se tarkoittaa sitä, täytyy olla molemmat!"?

        Rohkea tunnustus! Molemmat, kaste ja usko todella tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on vettä??????

        Kaste on paljon ejemmän kuin vettä. Vesi on se mitä näemme. Kaste on Kristukseen llittämistä Jumalan ja uudestisyntymisen peso. Kaste on Jumalan Sanaa.

        Oh hoh

        "Kun sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", niin se tarkoittaa sitä, täytyy olla molemmat!"?

        Rohkea tunnustus! Molemmat, kaste ja usko todella tarvitaan.

        Ilmlan uskoa kaste johdattaa kadotukseen mutta uskovan se pelastaa, kuten Pietari sanoi Hyvin selkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmlan uskoa kaste johdattaa kadotukseen mutta uskovan se pelastaa, kuten Pietari sanoi Hyvin selkeää.

        Jos kaste on vain vettä niin sehän vesittää koko Raamatun kasteopetuksen. Kaste ei sitten olekaan Kristuksen kuolemaan kastamista, ei Kristuksen päällepukemsita, ei syntien pois pesemistä jne.

        Järkyttävää harhaa uudestikastajat täällä laukovat! Mutta he ovatkin vedenpalvojia! He kun yrittävät saada ihmisiä aina uudestikasteelle eli pelkän veden pariin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on vettä??????

        Kaste on paljon ejemmän kuin vettä. Vesi on se mitä näemme. Kaste on Kristukseen llittämistä Jumalan ja uudestisyntymisen peso. Kaste on Jumalan Sanaa.

        Oh hoh

        "Kun sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", niin se tarkoittaa sitä, täytyy olla molemmat!"?

        Rohkea tunnustus! Molemmat, kaste ja usko todella tarvitaan.

        Totta: "Rohkea tunnustus! Molemmat, kaste ja usko todella tarvitaan."

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on petosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmlan uskoa kaste johdattaa kadotukseen mutta uskovan se pelastaa, kuten Pietari sanoi Hyvin selkeää.

        Myönnät siis sen, että uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnät siis sen, että uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa!

        Mitään uskomattomia vauvoja ei ole muualla kuin mielikuvituksessasi

        Myönnän siis sen, että lapsen kastaminen ei ole turhaa. Jeesushan käski kastaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa mutta eipä sillä ole väliä kun lahkoilla on omat opit.

        Kaste ei pelasta ilman uskoa.
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta.
        Vauva ei voi ymmärtää, eikä pyytää kastetta, niinkuin Raamattu sen opettaa.
        "Käääntykää, " on selvä käsky joka on toteuduttava ennen kasteelle menemistä.

        Matt. 3:
        5. Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        6. ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun KUN he HE tunnustivat TUNNUSTIVAT syntinsä. SYNTINSÄ.
        7. Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        8. Tehkää TEHKÄÄ sentähden parannuksen PARANNUKASEN soveliaita SOVELIAITA hedelmiä HEDELMIÄ
        9. älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste voi olla pelastava kun Raamattu niin sanoo.

        Missä kohtaa olisi niin sanottu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmlan uskoa kaste johdattaa kadotukseen mutta uskovan se pelastaa, kuten Pietari sanoi Hyvin selkeää.

        Pelkkä tieto ja sen tiedolinen uskominen ei ketään pelasta vaikka kuinka olisi vauvana tehty mitä tahansa sakramentteja.
        Tutki Jaakobin kirje. Se löytyy uudesta testamentista.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Pelkkä tieto ja sen tiedolinen uskominen ei ketään pelasta vaikka kuinka olisi vauvana tehty mitä tahansa sakramentteja.
        Tutki Jaakobin kirje. Se löytyy uudesta testamentista.

        Nimenomaan kaste pelastaa uskon kautta. Vauva ei voi ymmärtää mutta uskoa hän voi koska usko on Jumalan teko meissä. Mitään vaatimuksia ennen kastetta ei ole Raamatussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan kaste pelastaa uskon kautta. Vauva ei voi ymmärtää mutta uskoa hän voi koska usko on Jumalan teko meissä. Mitään vaatimuksia ennen kastetta ei ole Raamatussa

        Tiedän kyllä mistä Jaakobin kirje löytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan kaste pelastaa uskon kautta. Vauva ei voi ymmärtää mutta uskoa hän voi koska usko on Jumalan teko meissä. Mitään vaatimuksia ennen kastetta ei ole Raamatussa

        Oletko kysynyt vauvalta, onko hän uskossa? Mitenkä hän olisi voinut tulla uskoon, kun ei hän vielä voi ymmärtää uskoa.

        Jumala on itse ilmoittanut Raamatussa vastauksen kasteen edellytyksiin. Johanneskaan ei kaikkia kastanut, esim fariseuksia ennen kuin heissä näkyy Hengen hedelmät.


    • Anonyymi

      Mikä järki se on jankuttaa tuota kastepelstusta kun mikään ei arkielossa ja vielä vähemmän pyhäelossa ei todista sen puolesta, väki on läpijumalatonta ja samalla ollaan olevinaan kirkossa kastettuja ripitettyjä... onko missään niin suurt a valetta ja joukkopsykoosia kuin tuo kastepelastaauskominen.. en tiedä tuskin on.

      Jos ihmisille alkaa puhua Raamatun uskosta niin hyvä jos eivät tule silmille, vaikka mitään perustetta ei ole ei mitään tietoa Apostolien opist aja elämästä ei mitään muuta kuin hokemaa kuulun kirkkoon ja minut on kastettu, siinä se on se käsittämätöntä itsepetosta.

      sukupolvi toisensa perään menee hautaan samalla kastepelastaauskolla, koko elämässä ei ollut vähäisintäkäänm uskon merkkiä, mutta toki taivaaseen mentiin mikä tämän touhun tarkoitus oikein mahtaa olla!

      Terve uudestisyntyminen muuttaa kaiken kohteessaan, jos ei sellaista ilmene, mitään ei ole silloin tapahtunutkaan.

      • Anonyymi

        "Mikä järki se on jankuttaa tuota kastepelstusta kun mikään ei arkielossa ja vielä vähemmän pyhäelossa ei todista sen puolesta"

        MAHTAVA KOMMENTTI!!!!! Kääkälle siis Raamatun todistus ei riitä! Tässä nähdään ettei hän välitä Raamatusta, Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa.

        Jos kastettu on jumalaton eikä usko, niin ei hän silloiin tietenkään pelastu. Mutta se ei muuta Jumalan lupausta uskoville miksikään: teidät pelastaa nyt kaste.

        Se on ihan turha jankata ateistien kanssa käymistä keskusteluista kun ateisteja kirkon jäsenkirjassa on. Mutta terveestä uudestisyntymisestä ei tunnu käkätys tietävän mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä järki se on jankuttaa tuota kastepelstusta kun mikään ei arkielossa ja vielä vähemmän pyhäelossa ei todista sen puolesta"

        MAHTAVA KOMMENTTI!!!!! Kääkälle siis Raamatun todistus ei riitä! Tässä nähdään ettei hän välitä Raamatusta, Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa.

        Jos kastettu on jumalaton eikä usko, niin ei hän silloiin tietenkään pelastu. Mutta se ei muuta Jumalan lupausta uskoville miksikään: teidät pelastaa nyt kaste.

        Se on ihan turha jankata ateistien kanssa käymistä keskusteluista kun ateisteja kirkon jäsenkirjassa on. Mutta terveestä uudestisyntymisestä ei tunnu käkätys tietävän mitään.

        Mikä järki se on kieltää Raamatun selvä opetus sen takia että jotkut ihmisen ovat jumalattomia? Pitääkö minun kieltää hellarien opetus Kristuksen jumaluudesta siksi että heidän perustajillaan on syntinen tausta????

        Noin käy kun hylätään Raamattu - Jumalan iankaikkinen Sana - ja sen lupaukset. Samalla hylätään apostolien opetus ihan järjestäen. Hoetaan jotakin järjestystä mutta hykätään kaikki muu, en tiedä voiko moista sokeutta olla missään muualla kuin uudestikastajien seassa, voi taivahan talikynttilät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä järki se on kieltää Raamatun selvä opetus sen takia että jotkut ihmisen ovat jumalattomia? Pitääkö minun kieltää hellarien opetus Kristuksen jumaluudesta siksi että heidän perustajillaan on syntinen tausta????

        Noin käy kun hylätään Raamattu - Jumalan iankaikkinen Sana - ja sen lupaukset. Samalla hylätään apostolien opetus ihan järjestäen. Hoetaan jotakin järjestystä mutta hykätään kaikki muu, en tiedä voiko moista sokeutta olla missään muualla kuin uudestikastajien seassa, voi taivahan talikynttilät!

        Ai sinäkö se olikin se joka toi esiin parhamia joka käänteessä?
        Ja valheella koetat saada tukea opillesi.

        Ilmankos olet noin hyökkäävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinäkö se olikin se joka toi esiin parhamia joka käänteessä?
        Ja valheella koetat saada tukea opillesi.

        Ilmankos olet noin hyökkäävä.

        Ööööö... missä tuossa puhuttiin parhamista? Etkös sinä ole se joka puhuu Lutherista koko ajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööööö... missä tuossa puhuttiin parhamista? Etkös sinä ole se joka puhuu Lutherista koko ajan?

        Hän se on! Ja jos joku täällä on hyökkäävä niin voi lukea tuon vanhuksen tekstejä. Hänelle ei Raamattu merkkaa mitään!

        "Ai sinäkö se olikin " - on siinä hyvää suomea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän se on! Ja jos joku täällä on hyökkäävä niin voi lukea tuon vanhuksen tekstejä. Hänelle ei Raamattu merkkaa mitään!

        "Ai sinäkö se olikin " - on siinä hyvää suomea!

        Ei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa osaa kirjoittaa suomea.


    • . Kaste ei voi olla pelastava, koska seuraava on kirjoitettu Raamattuun.

      . Ap.t 8:
      13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
      …..
      18. Kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, hän toi heille rahaa
      19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuo valta, että kenen päälle minä panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
      20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
      21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
      22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
      23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
      24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte."

    • JKR 1.Piet.3:
      21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt pelastaa teidätkin kasteena, joka ei ole ruumiin lian poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta
      Joh. 20:23; Ap. t. 3:19; Ap. t. 24:16; 1. Tim. 1:19; Hepr. 9:14
      {KR lihan saastan. Kasteen merkitys ja tarkoitus toteutuu, kun kastettu henkilö katuvana pyytää hyvää omaatuntoa anteeksiantamuksen kautta Jeesuksen veressä, ottaa sen vastaan evankeliumin päästösanasta ja sitten Jumalan armon avulla kilvoittelee säilyttääkseen loukkaamattoman omantunnon Jumalan ja ihmisten edessä.

      • Anonyymi

        Totta.
        Ja hyvinhän tuo onnistuu vauvoilta?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Ja hyvinhän tuo onnistuu vauvoilta?????

        Hyvä omatunto tulee vain syntien anteeksiantamisesta joka saadaan kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä omatunto tulee vain syntien anteeksiantamisesta joka saadaan kasteessa.

        " Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        Jumalan liito koskee kaiken ikäisiä.

        Armoa ei saada kilvoittelemalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        Jumalan liito koskee kaiken ikäisiä.

        Armoa ei saada kilvoittelemalla!

        Mitenkähän se vauva luopuu saastaisesta elämästä?

        Vaihtuuko vaipan merkki tai tuttipullon malli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän se vauva luopuu saastaisesta elämästä?

        Vaihtuuko vaipan merkki tai tuttipullon malli?

        Ei sillä ole saastaista elämää. Jumalan liitosta pääsee osalliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        Jumalan liito koskee kaiken ikäisiä.

        Armoa ei saada kilvoittelemalla!

        Tuossa kohtaa luterilaisopinmukainen luterilainen kirkkoraamattu on käänetty väärin, vastoin alkutekstiä ja toisia käännöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        Jumalan liito koskee kaiken ikäisiä.

        Armoa ei saada kilvoittelemalla!

        Matt. 3:
        .1. Noihin aikoihin Johannes Kastaja tuli ja alkoi julistaa Juudean autiomaassa:
        Mark. 1:1-8; Luuk. 3:1-18; Joh. 1:19-28; Joh. 1:6-8
        2. "Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!"
        Hes. 18:32; sir 17:24-26; Matt. 4:17; Ap. t. 2:38; Dan. 3:33; wis 10:10; Matt. 10:7
        3. Juuri häntä tarkoittaa profeetta Jesajan sana:
        - Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!" Jes. 40:3
        4. Johanneksella oli yllään kamelinkarvavaate ja vyötäisillään nahkavyö, ja hänen ruokanaan olivat heinäsirkat ja villimehiläisten hunaja.
        2. Kun. 1:8; Sak. 13:4; Matt. 11:8; 3. Moos. 11:22; 1. Sam. 14:25; Matt. 11:18
        5. Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista, joka puolelta Juudeaa ja kaikkialta Jordanin ympäristöstä.
        6. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
        2. Moos. 29:4; Hes. 36:25; Joh. 3:22-23; Ap. t. 22:16
        7. Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia1 ja saddukeuksia2, hän sanoi heille:
        "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? Ps. 58:5; Jes. 59:5; Matt. 12:34; Matt. 23:33; Mal. 3:19; 1. Tess. 1:10{Fariseukset kuuluivat maallikkoliikkeeseen, jolle olivat tärkeitä puhtaus- ja pyhyyssäädökset. Pappi Sadokin jälkeläisinä saddukeukset olivat korkeimman papiston edustajia, ks. 2. Sam. 8:17.}
        8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy!

        Ap. t. 26:20
        9. Älkää luulko, että voitte ajatella: 'Olemmehan me Abrahamin lapsia.' Minä sanon teille: Jumala pystyy herättämään Abrahamille lapsia vaikka näistä kivistä.
        Joh. 8:39; Room. 4:11-12; Room. 9:6-13
        10. Kirves on jo pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen.
        Matt. 7:19; Luuk. 13:7; Joh. 15:2; Joh. 15:6; Room. 11:17-22
        11. "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
        Hes. 36:25-27; Mal. 3:2; Joh. 3:5; Ap. t. 1:5; Ap. t. 18:25; Ap. t. 19:3-6
        12. Hänellä on kädessään viskain, ja sillä hän puhdistaa puimatantereensa viljan. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 3:
        .1. Noihin aikoihin Johannes Kastaja tuli ja alkoi julistaa Juudean autiomaassa:
        Mark. 1:1-8; Luuk. 3:1-18; Joh. 1:19-28; Joh. 1:6-8
        2. "Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!"
        Hes. 18:32; sir 17:24-26; Matt. 4:17; Ap. t. 2:38; Dan. 3:33; wis 10:10; Matt. 10:7
        3. Juuri häntä tarkoittaa profeetta Jesajan sana:
        - Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!" Jes. 40:3
        4. Johanneksella oli yllään kamelinkarvavaate ja vyötäisillään nahkavyö, ja hänen ruokanaan olivat heinäsirkat ja villimehiläisten hunaja.
        2. Kun. 1:8; Sak. 13:4; Matt. 11:8; 3. Moos. 11:22; 1. Sam. 14:25; Matt. 11:18
        5. Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista, joka puolelta Juudeaa ja kaikkialta Jordanin ympäristöstä.
        6. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
        2. Moos. 29:4; Hes. 36:25; Joh. 3:22-23; Ap. t. 22:16
        7. Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia1 ja saddukeuksia2, hän sanoi heille:
        "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? Ps. 58:5; Jes. 59:5; Matt. 12:34; Matt. 23:33; Mal. 3:19; 1. Tess. 1:10{Fariseukset kuuluivat maallikkoliikkeeseen, jolle olivat tärkeitä puhtaus- ja pyhyyssäädökset. Pappi Sadokin jälkeläisinä saddukeukset olivat korkeimman papiston edustajia, ks. 2. Sam. 8:17.}
        8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy!

        Ap. t. 26:20
        9. Älkää luulko, että voitte ajatella: 'Olemmehan me Abrahamin lapsia.' Minä sanon teille: Jumala pystyy herättämään Abrahamille lapsia vaikka näistä kivistä.
        Joh. 8:39; Room. 4:11-12; Room. 9:6-13
        10. Kirves on jo pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen.
        Matt. 7:19; Luuk. 13:7; Joh. 15:2; Joh. 15:6; Room. 11:17-22
        11. "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
        Hes. 36:25-27; Mal. 3:2; Joh. 3:5; Ap. t. 1:5; Ap. t. 18:25; Ap. t. 19:3-6
        12. Hänellä on kädessään viskain, ja sillä hän puhdistaa puimatantereensa viljan. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu

        Vai taas väärä käännös. Katso peiliin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä omatunto tulee vain syntien anteeksiantamisesta joka saadaan kasteessa.

        Syntinen anteeksi saaminen tulee kääntymällä ja uskomalla Evankeliumi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        Jumalan liito koskee kaiken ikäisiä.

        Armoa ei saada kilvoittelemalla!

        Käänösvirhe 92 käänöksessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole saastaista elämää. Jumalan liitosta pääsee osalliseksi.

        Vauva on jo Jumalan kasvojen edessä heti sikiämisestä alkaen. Jeesus siunasi lapsia eikä käskenyt kastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauva on jo Jumalan kasvojen edessä heti sikiämisestä alkaen. Jeesus siunasi lapsia eikä käskenyt kastamaan.

        Johannes oli jo äitinsä kohdussa täytetty PYHÄLLÄ HENGELLÄ.

        Luuk. 1:
        13. Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Sakarias; sillä sinun rukouksesi on kuultu, ja vaimosi Elisabet on synnyttävä sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Johannes.
        14. Ja hän on oleva sinulle iloksi ja riemuksi, ja monet iloitsevat hänen syntymisestään.
        15. Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole saastaista elämää. Jumalan liitosta pääsee osalliseksi.

        Totta: " Jumalan liitosta pääsee osalliseksi."

        Ja ilman kasteta, vaikka lut. kirkko väittääkin vauvaa syntiseksi. Julmaa oppia.
        "Autuaita ovat puhdassydämiset."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: " Jumalan liitosta pääsee osalliseksi."

        Ja ilman kasteta, vaikka lut. kirkko väittääkin vauvaa syntiseksi. Julmaa oppia.
        "Autuaita ovat puhdassydämiset."

        Ei vaan kasteessa Jumala tekee liiton. Vain Kristuksessa ollaan puhdassydämisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan kasteessa Jumala tekee liiton. Vain Kristuksessa ollaan puhdassydämisiä

        Missä vaiheessa teidän vauvanne ovat tehneet syntiä ja menettäneet puhdasydämmisyytensä? Jo synnytyslaitoksellako?
        Vaiko ainoastaan Katekismuksen pohjalta?

        Jeesus varmaan erehtyi kun sanoi lapsista: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vaiheessa teidän vauvanne ovat tehneet syntiä ja menettäneet puhdasydämmisyytensä? Jo synnytyslaitoksellako?
        Vaiko ainoastaan Katekismuksen pohjalta?

        Jeesus varmaan erehtyi kun sanoi lapsista: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!

        Syntiinlankeemuksen seuraukseni ihminen erotettiin Jumalasta. Siksi tarvitaan uusi syntymä jotta päästään Jumalan valtakuntaan. Puhdassydämisyys on vain Kristuksen kautta.

        Jeesus varmaan edehtyi kun sanoi "sen KALTAISTEN on taivasen valtakunta" kun hän sanoi ukastajien mukaan "lasten on taivasten valtakunta". Kasten kaltaisus meinaa Jumalan valtakunnan vastaanottamista eli uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiinlankeemuksen seuraukseni ihminen erotettiin Jumalasta. Siksi tarvitaan uusi syntymä jotta päästään Jumalan valtakuntaan. Puhdassydämisyys on vain Kristuksen kautta.

        Jeesus varmaan edehtyi kun sanoi "sen KALTAISTEN on taivasen valtakunta" kun hän sanoi ukastajien mukaan "lasten on taivasten valtakunta". Kasten kaltaisus meinaa Jumalan valtakunnan vastaanottamista eli uskoa.

        Mitähän sinä yrität selittää???

        "Kasten kaltaisus "??? Oletkohan "edehtynyt"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sinä yrität selittää???

        "Kasten kaltaisus "??? Oletkohan "edehtynyt"?

        Ei vaan sinä olet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan sinä olet!

        "Lasten kaltaisten", ei lapsien. Simppeliä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lasten kaltaisten", ei lapsien. Simppeliä

        Hyvä että tajuat edes tuon.
        Tuossahan Jeesus puhuu KASTAMATTOMIEN lasten kaltaisuudesta!
        Erittäin simppeliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että tajuat edes tuon.
        Tuossahan Jeesus puhuu KASTAMATTOMIEN lasten kaltaisuudesta!
        Erittäin simppeliä.

        Ei Jeesus sano että "kastamattomien lasten on taivasten valtakunta" vaan "lasten kailtaisten...", Ei hän ota tuossa kantaa kastamattomuuteen. Eihän koko kristillistä kastetta ollut asetettu vielä tuolloin! Erittäin simppeliä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus sano että "kastamattomien lasten on taivasten valtakunta" vaan "lasten kailtaisten...", Ei hän ota tuossa kantaa kastamattomuuteen. Eihän koko kristillistä kastetta ollut asetettu vielä tuolloin! Erittäin simppeliä!

        Mutta nythän teidän opiltanne putosi pohja pois, kun itsekin tunnustat, että tuossa oli kastamattomia lapsia ja vielä taivaskelpoisia.
        Mitenkäs tuollainen lipsahdus? Ei kovin simppeliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nythän teidän opiltanne putosi pohja pois, kun itsekin tunnustat, että tuossa oli kastamattomia lapsia ja vielä taivaskelpoisia.
        Mitenkäs tuollainen lipsahdus? Ei kovin simppeliä.

        Jos malttaisit lukea kunnolla niin kristillistä kastetta ei ollut olemassakaan tuolloin. Ja lapset olivat taivaskelpoisia kun ottivat Jumalan valtakunnan vastaan. Mitenkässe nyt niin kun oppisi mukaan lapset eivät usko. Menikö oppisi nyt nurin? Ai ai...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos malttaisit lukea kunnolla niin kristillistä kastetta ei ollut olemassakaan tuolloin. Ja lapset olivat taivaskelpoisia kun ottivat Jumalan valtakunnan vastaan. Mitenkässe nyt niin kun oppisi mukaan lapset eivät usko. Menikö oppisi nyt nurin? Ai ai...

        Outo oppi.
        Tarkoitatko, että lapsista tuli syntisiä vasta vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen vai mitä yrität sanoa? Sitä ennenkö he olivat taivaskelpoisia?
        Sekavaa tuo sinun sekoilusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outo oppi.
        Tarkoitatko, että lapsista tuli syntisiä vasta vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen vai mitä yrität sanoa? Sitä ennenkö he olivat taivaskelpoisia?
        Sekavaa tuo sinun sekoilusi.

        Ihmisestä tuli syntinen syntiinlankeemuksen seurauksena. Hyvin selkeää mutta ikävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisestä tuli syntinen syntiinlankeemuksen seurauksena. Hyvin selkeää mutta ikävää.

        Täh?
        Tarkoitatko, että noiden syntisten lasten kaltaisten on taivasten valtakunta?

        Sekavaa on oppisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh?
        Tarkoitatko, että noiden syntisten lasten kaltaisten on taivasten valtakunta?

        Sekavaa on oppisi.

        Ei vaan Jeesus sanoi että kasten kaltaisten. Etkö osaa lukea??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Jeesus sanoi että kasten kaltaisten. Etkö osaa lukea??

        Miksi pitää koko ajan tuota syntisyyttä korostaa kun kaikki olemme syntisiä. Jumalan valtakunta on lasten kaltaisten, siis uskovien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Jeesus sanoi että kasten kaltaisten. Etkö osaa lukea??

        Vaikeaahan tuota on lukea, kun en tiedä mitä tarkoitat:"Jeesus sanoi että kasten kaltaisten"

        Tarkoitatko, että kasteen kaltainen vaiko että nuo kastamattomat lapset olivat sellaisenaan taivasten valtakunnan perillisiä? Sitähän Jeesus tarkoitti.

        Hän ei puhunut tuossa kasteesta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaahan tuota on lukea, kun en tiedä mitä tarkoitat:"Jeesus sanoi että kasten kaltaisten"

        Tarkoitatko, että kasteen kaltainen vaiko että nuo kastamattomat lapset olivat sellaisenaan taivasten valtakunnan perillisiä? Sitähän Jeesus tarkoitti.

        Hän ei puhunut tuossa kasteesta mitään.

        Luepas se kohta ihan itse niin tiedät mitä Jeesus sanoi. Lapset eivät ole sellaisenaan taivasten valtakunnassa vaan he ottavat sen vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luepas se kohta ihan itse niin tiedät mitä Jeesus sanoi. Lapset eivät ole sellaisenaan taivasten valtakunnassa vaan he ottavat sen vastaan.

        Lapset ovat taivaskelpoisia aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan kasteessa Jumala tekee liiton. Vain Kristuksessa ollaan puhdassydämisiä

        Liitto on vasta sitten, kun jokainen liittoon kuuluva on ymmärryksellä itse vapaaehtoisesti tehnyt liiton omasta puolestaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syntiinlankeemuksen seuraukseni ihminen erotettiin Jumalasta. Siksi tarvitaan uusi syntymä jotta päästään Jumalan valtakuntaan. Puhdassydämisyys on vain Kristuksen kautta.

        Jeesus varmaan edehtyi kun sanoi "sen KALTAISTEN on taivasen valtakunta" kun hän sanoi ukastajien mukaan "lasten on taivasten valtakunta". Kasten kaltaisus meinaa Jumalan valtakunnan vastaanottamista eli uskoa.

        Perisyntiä ei ole olemassakaan.

        Hes. 18 luku
        19. Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
        20. Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lasten kaltaisten", ei lapsien. Simppeliä

        Lapsia ei alkuseurakunnissa kastettu.
        Vauvojen kaste on peräisin jostakin muualta, mutta se ei ole kristillinen toimenpide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisestä tuli syntinen syntiinlankeemuksen seurauksena. Hyvin selkeää mutta ikävää.

        Perisyntiä ei ole olemassakaan. Lue Hesekiel luku 18.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Jeesus sanoi että kasten kaltaisten. Etkö osaa lukea??

        Ei lue kasten, vaan LASTEN.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaahan tuota on lukea, kun en tiedä mitä tarkoitat:"Jeesus sanoi että kasten kaltaisten"

        Tarkoitatko, että kasteen kaltainen vaiko että nuo kastamattomat lapset olivat sellaisenaan taivasten valtakunnan perillisiä? Sitähän Jeesus tarkoitti.

        Hän ei puhunut tuossa kasteesta mitään.

        Matt. 18 LUKU.
        1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        Matt. 19:14; Mark. 10:14-15; 1Kor. 14:20
        4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh?
        Tarkoitatko, että noiden syntisten lasten kaltaisten on taivasten valtakunta?

        Sekavaa on oppisi.

        Pienet lapset eivät ole vielä voinut tehdä mitään syntiä, eikä perisyntiä ole olemassa. Hes.18. luku.

        Jotenka ei syytä huoleen. Lapset ovat taivaskelpoisia aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Lasten kaltaisten", ei lapsien. Simppeliä

        Matt.18:
        3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan

        Alkutekstistä tarkka kännös .... ole kuin lapset... (lapset on monikossa)
        Novum kommentaari.
        3. Kääntyminen merkitsee täydellistä muutosta: ihminen kääntyy pois omilta teiltään (Jaak 5:19; Luuk 22:32). Asenteen ja käsityksen Messiaan valtakunnasta tuli kokonaan muuttua. Tarkoitus ei ollut, että uskovista tulisi lapsellisia, vaan että heillä olisi lapselle tunnusomainen mielenlaatu. Opetuslapset keskustelivat valtakunnan ensimmäisistä sijoista ja olivat kokonaan unohtaneet, miten tähän valtakuntaan tullaan sisälle! Sinne ei päästä ansiokkailla teoilla. Valtakunta otetaan vastaan lahjana, armosta. Ensimmäinen sija pysyi kaukana niin kauan kun keskustellaan tuollaisista lähtökohdista käsin. Sellaisella mielellä ei edes päästä sinne sisälle. Jeesus karsii pois orastavan farisealaisuuden kehottamalla opetuslapsia kääntymään itsekkyydestään, kilpailumielialastaan ja ylpeydestään


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Matt.18:
        3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan

        Alkutekstistä tarkka kännös .... ole kuin lapset... (lapset on monikossa)
        Novum kommentaari.
        3. Kääntyminen merkitsee täydellistä muutosta: ihminen kääntyy pois omilta teiltään (Jaak 5:19; Luuk 22:32). Asenteen ja käsityksen Messiaan valtakunnasta tuli kokonaan muuttua. Tarkoitus ei ollut, että uskovista tulisi lapsellisia, vaan että heillä olisi lapselle tunnusomainen mielenlaatu. Opetuslapset keskustelivat valtakunnan ensimmäisistä sijoista ja olivat kokonaan unohtaneet, miten tähän valtakuntaan tullaan sisälle! Sinne ei päästä ansiokkailla teoilla. Valtakunta otetaan vastaan lahjana, armosta. Ensimmäinen sija pysyi kaukana niin kauan kun keskustellaan tuollaisista lähtökohdista käsin. Sellaisella mielellä ei edes päästä sinne sisälle. Jeesus karsii pois orastavan farisealaisuuden kehottamalla opetuslapsia kääntymään itsekkyydestään, kilpailumielialastaan ja ylpeydestään

        Perisynti tulee selvästi esille UT:n teksteissä ja siitä ovat kaikki osallisia, riippumatta siitä mitenpaljon tekoja on tehtynä.

        Lapset ovat taivaskelpoisia kuten aikuisetkin: uskon kautta Kristukseen. Jos opetetan että jotkut eivät tarvitse Kristusta ja uskoa ollenkaan, ollaan vakavan harhaopin äärellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti tulee selvästi esille UT:n teksteissä ja siitä ovat kaikki osallisia, riippumatta siitä mitenpaljon tekoja on tehtynä.

        Lapset ovat taivaskelpoisia kuten aikuisetkin: uskon kautta Kristukseen. Jos opetetan että jotkut eivät tarvitse Kristusta ja uskoa ollenkaan, ollaan vakavan harhaopin äärellä.

        "Liitto on vasta sitten, kun jokainen liittoon kuuluva on ymmärryksellä itse vapaaehtoisesti tehnyt liiton omasta puolestaan."

        Eipä ole tuollaista määrittelyä Raamatussa. Vanhaan liittoonkin otettiin ymmärtämättömiä poikalapsia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti tulee selvästi esille UT:n teksteissä ja siitä ovat kaikki osallisia, riippumatta siitä mitenpaljon tekoja on tehtynä.

        Lapset ovat taivaskelpoisia kuten aikuisetkin: uskon kautta Kristukseen. Jos opetetan että jotkut eivät tarvitse Kristusta ja uskoa ollenkaan, ollaan vakavan harhaopin äärellä.

        Perisyntiä ei ole olemassakaan, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.

        Hes. 18 luku
        Jae 19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        5. Moos. 24:16
        21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
        22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
        23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9
        24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        Hes. 3:20; Hes. 33:12-13
        25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
        Hes. 33:17
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
        28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan


    • Anonyymi

      Luterilaiset keskustelee luterilaisesta Jeesuksesta luterilaisesta Raamatusta ja luterilaisesta hautapaikasta.

      Raamatulliset uskovaiset keskustelevat Raamatun ilmoittamasta evankeliumista, uudestisyntymisestä ja uskovan elämästä.

      • Anonyymi

        Juurikin toisinpäin. Ukastajat ei pysy raamatussa


    • Anonyymi

      johdonmukainen on yhdyssana

      • Anonyymi

        Tuo otsikko tarkoittaa sitä, että Särelä on SLEYN johdon mukainen sössöttäjä.


    • Anonyymi

      Mark. 1:
      3. "Huutavan ääni kuuluu erämaassa:'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
      Jes. 40:3; Jes. 57:14; Joh. 1:23; Luuk. 1:76
      4. niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
      Jer. 3:12; Jer. 3:14; Mark. 1:15; Ap.t. 13:24
      5. Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

      • Anonyymi

        Oliko monia vauvoja tunnustamassa kauheaa entistä syntielämäänsä, miten oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko monia vauvoja tunnustamassa kauheaa entistä syntielämäänsä, miten oli?

        Oli ainakin aikuisia. Eikö ollut edes lapsia?


    • Anonyymi

      Vauvaihmekasteesta kertova, tul e tänne, täällä ei vielä tiedetä mitä kaikkea se vesitippa saakin aikaan haloooo!!

      • Anonyymi

        huu, lue Raamattua niin tiedät mitä kaste saa aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huu, lue Raamattua niin tiedät mitä kaste saa aikaan.

        Eikö sakastissa ole opittu ettei olkiukkopappanne Raamattuun koske !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huu, lue Raamattua niin tiedät mitä kaste saa aikaan.

        Kaste Raamatun mukaan on vain upotuskaste, joka annetaan vain uudestisyntynille, heidän sitä itse vapaaehtoisesti pyytäessä.


    • Vauvojen kastaminen on toisen Evankeliumin julistamista.

      Se on Raamatun vastainen teko.

      • Anonyymi

        UUDELLEEN, kaste on toisen evankeliumin julistusta,

        "yksi kaste, yksi usko"


      • Anonyymi kirjoitti:

        UUDELLEEN, kaste on toisen evankeliumin julistusta,

        "yksi kaste, yksi usko"

        Mainitsemissasi asiat menevät sekain, silä se mitä ihmiset nimittävät vauvojen kastamiseksi, ei ole kaste. Siinä ei toteudu Raamatun mukaiset ilmoitukset kastamisesta.

        Vasta uskoontulon jälkeen ja omasta tahdosta kastettu on kastettu Raamatun mukaisesti.

        Jotenka katoliset opit vauvojen kastamisesta ovat toista evankeliumia.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Mainitsemissasi asiat menevät sekain, silä se mitä ihmiset nimittävät vauvojen kastamiseksi, ei ole kaste. Siinä ei toteudu Raamatun mukaiset ilmoitukset kastamisesta.

        Vasta uskoontulon jälkeen ja omasta tahdosta kastettu on kastettu Raamatun mukaisesti.

        Jotenka katoliset opit vauvojen kastamisesta ovat toista evankeliumia.

        LApsen kaste on ihan oikea kasteja siunä toteutuu juur Kistuksen käsky ja Jumalan Sana. Raamatusta eme löydä mitään määritelmää siitä missä vaiheessa kaste pitää suorittaa.

        Joten uudestikastajien opit uudelleen kastamisesta ovat toista evankelumia. Yksi kaste riitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LApsen kaste on ihan oikea kasteja siunä toteutuu juur Kistuksen käsky ja Jumalan Sana. Raamatusta eme löydä mitään määritelmää siitä missä vaiheessa kaste pitää suorittaa.

        Joten uudestikastajien opit uudelleen kastamisesta ovat toista evankelumia. Yksi kaste riitää.

        Kristityt eivät erottele vauvoja ja vaareja kastamisessa vaan kaikki kastetaa yhdellä ja samalla Kristuksen asettamalla kasteella. Luterilainen uskoon tulon jälken kastettu aikuinen tuntuu olevan kastamton uudestikastajien silmissä kun nämä eivät itse ole päässeet kasttamaan, siitä tässä on kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt eivät erottele vauvoja ja vaareja kastamisessa vaan kaikki kastetaa yhdellä ja samalla Kristuksen asettamalla kasteella. Luterilainen uskoon tulon jälken kastettu aikuinen tuntuu olevan kastamton uudestikastajien silmissä kun nämä eivät itse ole päässeet kasttamaan, siitä tässä on kysymys.

        Luterilainen uskoontulon jälkeen... siis kastatteko moneen kertaan vai mitä selität?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LApsen kaste on ihan oikea kasteja siunä toteutuu juur Kistuksen käsky ja Jumalan Sana. Raamatusta eme löydä mitään määritelmää siitä missä vaiheessa kaste pitää suorittaa.

        Joten uudestikastajien opit uudelleen kastamisesta ovat toista evankelumia. Yksi kaste riitää.

        Eikö sinuakaan yhtään häiritse se malli jonka Apostolit anatavan kautta uudenliiton ilmoituksen tästäkin kasteasiasta ?

        minua häiritsee kovasti ja ihmettelen miksi ei voida pysyä siinä kirkkaassa mallissa jonka näemme kaikesta uudenliiton kasteasiasta, miksi ei pysytä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinuakaan yhtään häiritse se malli jonka Apostolit anatavan kautta uudenliiton ilmoituksen tästäkin kasteasiasta ?

        minua häiritsee kovasti ja ihmettelen miksi ei voida pysyä siinä kirkkaassa mallissa jonka näemme kaikesta uudenliiton kasteasiasta, miksi ei pysytä?

        No miksi ette pysy siinä mallissa jossa uskoontulleet perheineen kastetiin eikä ketään kastettu uudestaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        LApsen kaste on ihan oikea kasteja siunä toteutuu juur Kistuksen käsky ja Jumalan Sana. Raamatusta eme löydä mitään määritelmää siitä missä vaiheessa kaste pitää suorittaa.

        Joten uudestikastajien opit uudelleen kastamisesta ovat toista evankelumia. Yksi kaste riitää.

        Millä Raamatun kohdalla perutelet.? väitteesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt eivät erottele vauvoja ja vaareja kastamisessa vaan kaikki kastetaa yhdellä ja samalla Kristuksen asettamalla kasteella. Luterilainen uskoon tulon jälken kastettu aikuinen tuntuu olevan kastamton uudestikastajien silmissä kun nämä eivät itse ole päässeet kasttamaan, siitä tässä on kysymys.

        Kaste otetaan vastaan kastettavan omasta vapaaehtoisesta halusta, kun ihminen on valinnut itselleen sovitukseksi Jeesuksen Kristuksen tarjoaman sovun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt eivät erottele vauvoja ja vaareja kastamisessa vaan kaikki kastetaa yhdellä ja samalla Kristuksen asettamalla kasteella. Luterilainen uskoon tulon jälken kastettu aikuinen tuntuu olevan kastamton uudestikastajien silmissä kun nämä eivät itse ole päässeet kasttamaan, siitä tässä on kysymys.

        Kaste on vain silloin oikea, kun se tehdään Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi ette pysy siinä mallissa jossa uskoontulleet perheineen kastetiin eikä ketään kastettu uudestaan

        Huomaa, että näissä perheissä olivat kaikki tulleet uskoon ennen kastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa, että näissä perheissä olivat kaikki tulleet uskoon ennen kastetta.

        Eikä missään ole viitteitä, että mukana olisi ollut vauvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä missään ole viitteitä, että mukana olisi ollut vauvoja.

        Missään ei ole viitettä että lapset olisi jätetty kastamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei ole viitettä että lapset olisi jätetty kastamatta.

        Mikään kaste, eikä minkälainen sakramentti anna varmuudella loppuikäistä pelastumista, jos ihminen luopuu uskosta ja hylkää Jumalan.

        Hepr.
        26. Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat

        Sentähden valvo itseäsi. Mikä on se raja, minkä ylitettyä ei ole enää Jeesuksen luona? Sitä en ainakaan mlnä tiedä.
        Älä lähde riskeeraamaan. Jumala on pitkämielisesti aina uudestaan nostanut sinut ylös lankeemuksesta ja voi vielä nostaa 7x70 kertaa päivässä. Mutta kerran se loppuu.

        Valvokaa, sanotaan Raamatussa moneen kertaan. Jotenka se on tärkeä osa oppimisessa Jeesuksen opetuslapsilla. Mikään turhaa ei ole Raamatussa.

        Pyhittykää, sillä ilman sitä ei voi olla otollinen. Pyhittyminen on koko loppuelämän kestävä vapaaehtoinen prosessi, jossa Jeesus auttaa ja huolehtii meistä jos me haluamme.


    • Ap. t. 3:
      19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.

    • Hepr. 6:
      1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
      2. oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
      3. Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
      Jaak. 4:15
      4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
      Matt. 12:31; Matt. 12:45; Hebr. 10:26; 1Joh. 5:16
      5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
      6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
      2Piet. 2:20
      7. Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
      8. mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan

    • Anonyymi

      Miksi se lutterin kirkon opinkäsitys on niin tärkeä vaikka sokeakin näkee ettei se ole saanut mitään aikaan viidensadan vuoden aikana !

      Kansa on yhä jumalattomampaa ja ihan sokeaa Raamatun asioille, eikö mikään tiuku edes hiukan tirise ajatuksen seutuvilla.

      • Anonyymi

        Miksi se parhamin lahkon oppi on ihan toista kun Raamatussa. Miksi ei uskota Raamattua vaan jankataan jostakin kansasta?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se parhamin lahkon oppi on ihan toista kun Raamatussa. Miksi ei uskota Raamattua vaan jankataan jostakin kansasta?.

        Parhamin lahkoa ei ole olemassakaan.

        Vain joku omituinen luulee sellaisen olemassaoloon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin lahkoa ei ole olemassakaan.

        Vain joku omituinen luulee sellaisen olemassaoloon.

        Ehkä joku on traumasoitunut jostakin syystä. Mitä sitten lienee hänelle on tapahtunut, kun niin usein siitä mainitsee. Nyt hän on rakkaudellisen armahtavan läheisen tarpeessa.
        Jumala antakoon sinulle Rauhan ja avartakoon totuuteen.

        On mahdollista, että joku on tuollaisella nimellä esiintynyt ja jostakin syystä on aiheutunut traumaattisen tilanne.

        Olen tietoinen, että monet ovat aiheuttaneet toisille ihmisille traumoja mitä ihmeellisistä syistä, mutta sellainen on mahdollisuus vaihtaa Jumalan antamaan vapauteen elää Jeesuksen Kristuksen tarjoaman tietä pitkin.

        Jumala haluaa johdattaa ihmisen sellaiseen turvalliseen elämään Hänen kanssaan Hänen tahtonsa mukaisesti. Siksi meillä on mahdullisuus löytää joku Jeesuksen oma joka auttaa seurakunnan kanssa.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ehkä joku on traumasoitunut jostakin syystä. Mitä sitten lienee hänelle on tapahtunut, kun niin usein siitä mainitsee. Nyt hän on rakkaudellisen armahtavan läheisen tarpeessa.
        Jumala antakoon sinulle Rauhan ja avartakoon totuuteen.

        On mahdollista, että joku on tuollaisella nimellä esiintynyt ja jostakin syystä on aiheutunut traumaattisen tilanne.

        Olen tietoinen, että monet ovat aiheuttaneet toisille ihmisille traumoja mitä ihmeellisistä syistä, mutta sellainen on mahdollisuus vaihtaa Jumalan antamaan vapauteen elää Jeesuksen Kristuksen tarjoaman tietä pitkin.

        Jumala haluaa johdattaa ihmisen sellaiseen turvalliseen elämään Hänen kanssaan Hänen tahtonsa mukaisesti. Siksi meillä on mahdullisuus löytää joku Jeesuksen oma joka auttaa seurakunnan kanssa.

        Varmaan parhamin lahko on samalla lailla olemassa kuin lutterin kirkko.


    • Anonyymi

      "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä"

      Miten se vauveli tunnustaa syntinsä???? Vanhassa kirkkokäsikirjassa pappi kysyi KUMMEILTA: "Luovutkos perkeleestä" ja nämä vastasivat: "Luovun"!!!!Ja vauva lupsuttaa autuaan tietämättömänä tuttiaan.
      Tuollaista teatteria on kirkon kehittämä pakollinen vauvakaste

      • Anonyymi

        Onko sillä vauvelilla sitten syntejä?'

        Mutta vain Raamatun Sanan vihollinen sanoo kristillistä kastetta teatteriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sillä vauvelilla sitten syntejä?'

        Mutta vain Raamatun Sanan vihollinen sanoo kristillistä kastetta teatteriksi.

        Eikä kikko ole kasteta kehittänyt vaan Jeesus on sen asettanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kikko ole kasteta kehittänyt vaan Jeesus on sen asettanut.

        Totta.
        Mutta se on teateria että aikuinen ihminen menee useamman kerran kasteelle perustellen sitä "nyt minä oikeasti uskon" ja yritteässään näyttää omaa erinomaisuuttaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kikko ole kasteta kehittänyt vaan Jeesus on sen asettanut.

        Missä kohtaa Raamatussa olisi selkeästi ja suoraan noin sanottu.

        Minun tietoni mukaan Roomalaiskatolinen kirkko on sekajärjestelmä kaikkia uskontoja ja se on ottanut vauvojen kastamisen käytöönsä, jota ei ole Kristillisissä seurakunnissa.

        Kirkko ei ole seurakunta. Mutta joidenkin kirkkojen sisällä on seurakuntaan kuuluvia. Mikään johonkin yhteisöön kuuluminen ei automaattisesti pelasta, vaan henkilökohtainen sydämen usko.
        Aidoissa Kristillisissä seurakunnissa on hyvä olla ja siellä vahvistuu uskossa toisten uudestisyntyneiden tuella. Jokainen seurakuntalainen on äärettömän arvokas Jumalalle.


      • Välva kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa olisi selkeästi ja suoraan noin sanottu.

        Minun tietoni mukaan Roomalaiskatolinen kirkko on sekajärjestelmä kaikkia uskontoja ja se on ottanut vauvojen kastamisen käytöönsä, jota ei ole Kristillisissä seurakunnissa.

        Kirkko ei ole seurakunta. Mutta joidenkin kirkkojen sisällä on seurakuntaan kuuluvia. Mikään johonkin yhteisöön kuuluminen ei automaattisesti pelasta, vaan henkilökohtainen sydämen usko.
        Aidoissa Kristillisissä seurakunnissa on hyvä olla ja siellä vahvistuu uskossa toisten uudestisyntyneiden tuella. Jokainen seurakuntalainen on äärettömän arvokas Jumalalle.

        Jeesus on asettanut uskovien upotuskasteen. Muuta oikeaa kristillistä kastetta en tiedä olevan.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Jeesus on asettanut uskovien upotuskasteen. Muuta oikeaa kristillistä kastetta en tiedä olevan.

        "Aidoissa Kristillisissä seurakunnissa on hyvä olla ja siellä vahvistuu uskossa toisten uudestisyntyneiden tuella"

        Aaamen!

        "Jeesus on asettanut uskovien upotuskasteen."

        Tuollaista nimitystä en löydä Raamatusta. Löydän sieltä vain kasteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sillä vauvelilla sitten syntejä?'

        Mutta vain Raamatun Sanan vihollinen sanoo kristillistä kastetta teatteriksi.

        Minä en ole kuullutkaan yhtään kohtaa Raamatussa joka suoraan sanoisi, että vauvoilla olisi syntiä. Mutta Raamatussa on suoraan sanottu, että lapsilla ei ole perittyä syviä ja sellaisen perisynnin puhuminenkin on pilkkaamista.

        Hepr. 18 luku.


      • Välva kirjoitti:

        Minä en ole kuullutkaan yhtään kohtaa Raamatussa joka suoraan sanoisi, että vauvoilla olisi syntiä. Mutta Raamatussa on suoraan sanottu, että lapsilla ei ole perittyä syviä ja sellaisen perisynnin puhuminenkin on pilkkaamista.

        Hepr. 18 luku.

        .Perisyntiä ei ole olemassakaan, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.

        Hesekiel 18 luku :

        1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
        Jer. 31:29
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
        4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava..
        …….
        19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        5. Moos. 24:16
        21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
        22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
        23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9
        24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        Hes. 3:20; Hes. 33:12-13
        25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
        Hes. 33:17
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
        28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan
        …..


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        .Perisyntiä ei ole olemassakaan, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.

        Hesekiel 18 luku :

        1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
        Jer. 31:29
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
        4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava..
        …….
        19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        5. Moos. 24:16
        21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
        22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
        23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9
        24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        Hes. 3:20; Hes. 33:12-13
        25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
        Hes. 33:17
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
        28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan
        …..

        Syntinen luonto periytyy ja se on syntinlankeemuksen seurausta. Tämä tehdään Raamatussa hyvin selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntinen luonto periytyy ja se on syntinlankeemuksen seurausta. Tämä tehdään Raamatussa hyvin selväksi.

        Ei synti ole sellainen että se tulee ihmiseen jossakin tietyssä iässä vaan se on ihmisessä koko ajan.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        .Perisyntiä ei ole olemassakaan, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.

        Hesekiel 18 luku :

        1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
        Jer. 31:29
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
        4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava..
        …….
        19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        5. Moos. 24:16
        21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
        22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
        23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9
        24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        Hes. 3:20; Hes. 33:12-13
        25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
        Hes. 33:17
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
        28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan
        …..

        niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3: 10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3: 10

        Tämä Välva on ilmiesesti sama kuin VLintu. Hänellä ei ole näköjään mitään ymmärrystä siitä mitä sanalla "perisynti" tarkoitetaan. Se EI todellakaan ole sitä että poika persisi isänsä synnit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3: 10

        Vanhurskaus saavutetaan vain uskovan vaelluksen kautta eikä kukaan ole syntyessään vanhurskas. Siksi tuo Room 3:10 toteaa tuon asian.
        Mutta ei se vauvasta syntistä, vaikka tuolla jakeella on yritetty puolustaa perisyntiä.

        Vanhurskaus on vaelluksen tulosta ja Jumalan Sanan noudattamista. Vauvakasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Aabrahamistakin sanottiin:
        Room 4
        ""Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhurskaus saavutetaan vain uskovan vaelluksen kautta eikä kukaan ole syntyessään vanhurskas. Siksi tuo Room 3:10 toteaa tuon asian.
        Mutta ei se vauvasta syntistä, vaikka tuolla jakeella on yritetty puolustaa perisyntiä.

        Vanhurskaus on vaelluksen tulosta ja Jumalan Sanan noudattamista. Vauvakasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Aabrahamistakin sanottiin:
        Room 4
        ""Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."

        Syntinen lukea nro periytyy kaikille. Kaste on uudestisyntymisen persona osa vanhurskautusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhurskaus saavutetaan vain uskovan vaelluksen kautta eikä kukaan ole syntyessään vanhurskas. Siksi tuo Room 3:10 toteaa tuon asian.
        Mutta ei se vauvasta syntistä, vaikka tuolla jakeella on yritetty puolustaa perisyntiä.

        Vanhurskaus on vaelluksen tulosta ja Jumalan Sanan noudattamista. Vauvakasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Aabrahamistakin sanottiin:
        Room 4
        ""Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."

        "vaelluksen tulosta"

        . . . että siis "omilla teoilla" ??

        raamatussa: "hän tuo kaikki teot tuomiole, niin hyvät kuin pahatkin,
        ja
        lopulta jää VAIN Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen, Sovitus, Lunastus, ja Kunnia nyt ja
        aina ja iankaikkisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3: 10

        Kaikki tekevät syntiä, kun ovat kasvaneet siihen ikään, jolloinka he voivat syntiä tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Välva on ilmiesesti sama kuin VLintu. Hänellä ei ole näköjään mitään ymmärrystä siitä mitä sanalla "perisynti" tarkoitetaan. Se EI todellakaan ole sitä että poika persisi isänsä synnit!

        Kaikki mitä on Raamatussa on Jumalan Sanaa, eikä se ole kenenään ihmisen yksityisomaisuutta.

        Alkutekstin sanoista on pyritty kääntämään mahdollisimman tarkasti sellainen Suomen kielinen sana joka on paras vastine. Siksikin on tärkeä lukea koko teksti, että on helpompi ymmärtää mitä tarkoitetaan.
        Ilman Pyhänhengen apua ei tekstiä voi kokonaisuudessaan ymmärtää. Pyhä Henki ohjaa meitä ymmärtämään Jeesusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syntinen luonto periytyy ja se on syntinlankeemuksen seurausta. Tämä tehdään Raamatussa hyvin selväksi.

        Perisynti ja syntinen taipumus ovat eri asioita.

        Perisynti olisi sitä, että jo perittävän synnit siirtyisivät perilliselle. Silloin myös tuomiokin siirtyisi perillisille. Mutta näin ei Raamatussa ole opetettu. Vaan Hesekiel 18 luku selittää tämän perusteellisesti. Lue hitaasti koko luku ja mieluummin eri käännöksistä.

        Syntinen taipumu, tarkoitan tällä sitä, mistä Raamattu käyttää savaa " lihallisuus". Se ominaisuus meillä on ennen uudestisyntymistä.

        Lihallisuus sanan eri muotojen käytämistä olen varonut, koska sen ymmärtäminen Hengellisen kielenkäytön ymmärtämistä.

        Siloin kun ihminen uudestisyntyy, Jumalan antama uusi "sydän" /mieli alkaa kasvamaan ja koko elämä alkaa muuttumaan Jumalan tahdon mukaisesti. Siksi on tarkkaan oikea sana tästä tapahtumasta sana uudestisyntyminen. Koska siinä alamme Jumalan Lapsena kasvamaan niinkuin lapsi kasvaa aikuisuuteen. Tämä prosessi kestää pitkään ja hengellinen aikuisuus siten lopuelämäme, JOS emme itse sitä luovu!


    • Anonyymi

      Jospa säreläkin joskus tulisi omakohtaiseen uskoon, se ratkaisisi hänekin ongelmansa.

      fraaseja toistamalla ei seurata Jeesusta.

      • Anonyymi

        Särelä on uskossa mutta sinä et tunnu olevan.


    • Anonyymi

      Perisynti on sanana ja käsitteenä kovin epäselvä, mutta sehän tarkoittaa vain sitä että jokainen perii langenneen aatamilaisen luonteen joka taas tarkoittaa sitä että jokaisen elämä on alusta asti jotain muuta kuin sitä että ihminen heti kun tajuntaa tulee, alkaisi etsimään Jumalaa omaan eloonsa !

      mutta hullutusta on kuvitella että tämä läpiongelma poistuu jollain mekaanisella rituaalilla, sehän on mieletön ajatus että ihmisen hengessä oleva ongelma poistuisi otsaa kostuttamalla ja jotain mumisemalla monen hengen voimin hehe. ei poistum, sen voi luvata satavarmasti.
      kas kun ei koronaan ole sitä sovellettu, onhan se nyt paljon pienempi asia kuin perisynti !

      siihen perimmäiseen tautiin ei auta kuin omakohtainen Jeesuksen kohtaaminen Pyhässä Hengessä sanokoot säreläat kirkkoisät paavit ja lutterit ihan mitä tahansa muuta sepustusta.

      • Anonyymi

        Syntiongelmaan ei ole kuin yksi ratkaisu: Kristus, joka uskon ja kasteen kautta saadan kohdata.

        Kristillisen kaste on käkätykselle pelkkä mekaaninen riuaali, hah, mitä jumalanpilkkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiongelmaan ei ole kuin yksi ratkaisu: Kristus, joka uskon ja kasteen kautta saadan kohdata.

        Kristillisen kaste on käkätykselle pelkkä mekaaninen riuaali, hah, mitä jumalanpilkkaa!

        Eikös se Paavalillekin sanottu "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'" mutta tämähän oli mekaaninen toimenpide joka ei tietenkään pese syntejä pois. Pavalille valehdeltiin tai sitten on käännösvirh eikö niin! Hoh hoijaa!! Tuo on Raamatun Sanaa senokoot parhamit ja MAnniset ja kaiken maailman käkätykset mitä tahansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se Paavalillekin sanottu "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'" mutta tämähän oli mekaaninen toimenpide joka ei tietenkään pese syntejä pois. Pavalille valehdeltiin tai sitten on käännösvirh eikö niin! Hoh hoijaa!! Tuo on Raamatun Sanaa senokoot parhamit ja MAnniset ja kaiken maailman käkätykset mitä tahansa!

        Tuokin kohta todistaa että kaste ei ole synnit anteeksi saaneelle vaan kasteessa synnit pestään pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiongelmaan ei ole kuin yksi ratkaisu: Kristus, joka uskon ja kasteen kautta saadan kohdata.

        Kristillisen kaste on käkätykselle pelkkä mekaaninen riuaali, hah, mitä jumalanpilkkaa!

        Täh"Syntiongelmaan ei ole kuin yksi ratkaisu: Kristus, joka uskon ja kasteen kautta saadan kohdata."

        Miksihän tuo ei ole toiminut suomalaisten kohdalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiongelmaan ei ole kuin yksi ratkaisu: Kristus, joka uskon ja kasteen kautta saadan kohdata.

        Kristillisen kaste on käkätykselle pelkkä mekaaninen riuaali, hah, mitä jumalanpilkkaa!

        niinhän sä luulet . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinhän sä luulet . . .

        Jep, uudestikastajilla Kristus ei ole mikään ratkaisu syntiongelmaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, uudestikastajilla Kristus ei ole mikään ratkaisu syntiongelmaan

        Uudestikastajia en tunne mutta vauvanvalelijoiden pitää ottaa avuksi miekat ja keihäät ennenkuin mitään vaikutusta näkyy. Silloinkin vaikutus on kielteinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, uudestikastajilla Kristus ei ole mikään ratkaisu syntiongelmaan

        Syntiongelmaan on sama ratkaisu kuin apostolien aikaan, Evankeliumin julistus. Jumalan sana on voimallinen muuttamaan syntiongelmasta kärsivän suomalaisen. Ei siihen tarvita kastetta.
        Ap 11
        " Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiongelmaan on sama ratkaisu kuin apostolien aikaan, Evankeliumin julistus. Jumalan sana on voimallinen muuttamaan syntiongelmasta kärsivän suomalaisen. Ei siihen tarvita kastetta.
        Ap 11
        " Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen."

        Miksi Pietari sanoi _ kaste syntien anteeksi saamiseksi? Erehryikö apostolit? Kaste han oli n osa evankeliumia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Pietari sanoi _ kaste syntien anteeksi saamiseksi? Erehryikö apostolit? Kaste han oli n osa evankeliumia

        Ei tarvita kastetta? Miksi sitten kiivailet sen asian puolesta??

        Jeesus ja apostolit naurais tuomoselle kommentille ettei kastetta tarvita. Huvin vuoksi Jeesus vissiin käski kastamaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin kohta todistaa että kaste ei ole synnit anteeksi saaneelle vaan kasteessa synnit pestään pois.

        Kaste ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta
        1Piet.3:
        . Piet. 4:6
        20. jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti odotti Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. Siinä pelastui veden kautta vain muutamia, yhteensä kahdeksan ihmistä.
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin kohta todistaa että kaste ei ole synnit anteeksi saaneelle vaan kasteessa synnit pestään pois.

        Synnit poistuu Jeesuksen Kristuksen Verellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajia en tunne mutta vauvanvalelijoiden pitää ottaa avuksi miekat ja keihäät ennenkuin mitään vaikutusta näkyy. Silloinkin vaikutus on kielteinen.

        Vauvakastetta vaati miekalla katolinen kirkko ja sen tytärkirkot joista yhden perusti katomisen munkin aivopesun saanut Luther.

        Mikään vapaan suunnan kristillinen seurakunta ole kastetta pakottanut ottamaan miekalla eikä millään muullakaan. Sillä se on Raamatun opin vastaista.

        Kirkko ja seurakunta ovat täysin eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Pietari sanoi _ kaste syntien anteeksi saamiseksi? Erehryikö apostolit? Kaste han oli n osa evankeliumia

        Tutki tarkemmin. Kaste tulee vain uskoontulon jälkeen.
        Aina usko on oltava ennen kastetta.


      • Perisynti sanaa ei ole Raamatussa, mutta vastiaava sana on Hesekiel 18 luvussa. Siellä myös selvästi kerrotaan, ketkä tuomitaan ja miksi.


    • Anonyymi

      Kirkkokiivaiijat käsittivät että Jumalan tie miehen sydämeen käy sarkahousujen takamuksessa olevan keihäänreijän kautta !

      Kaikenlaista on tässäkin maassa ollut j a mikä pahinta, yhä on kaikenlaista luuloa.

      • Anonyymi

        Uudestikastekiivailijat eivät usko Jumalan sanaa. Kaikenlaista aivopesua on noissa porukoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastekiivailijat eivät usko Jumalan sanaa. Kaikenlaista aivopesua on noissa porukoissa

        Sinäkö siis uskot Jumalan sanaa. Hyvä , että uskot vihdoinkin, että vauvakastetta ei löydy Raamatusta.
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö siis uskot Jumalan sanaa. Hyvä , että uskot vihdoinkin, että vauvakastetta ei löydy Raamatusta.
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa.

        Eihän vauvakasteesta Puhu muut kuin uudestikastajat. Kristityt puhuvat kasteesta jolla Jeesus käski opetuslapseuttamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän vauvakasteesta Puhu muut kuin uudestikastajat. Kristityt puhuvat kasteesta jolla Jeesus käski opetuslapseuttamaan

        Ja vauvat kuuluvat kaikkiin kansoihin. Uudestikastamisesta ei ole mitään havaintoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vauvat kuuluvat kaikkiin kansoihin. Uudestikastamisesta ei ole mitään havaintoa

        Totta.
        Kun on Kristuksen käsky kastaa tai siunata niin emme tarvitse esimerkkiä jokaisesta ihmisluokasta. Ei auta vaikka kymmenen vuotta hokee "vauvoista ei ole mitään mainintaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vauvat kuuluvat kaikkiin kansoihin. Uudestikastamisesta ei ole mitään havaintoa

        Mutta ettehän te kasta "kaikkea kansaa"!!!

        Vanhempien pitää kuulua kirkkoon ja pakanamaillakin kastettavan pitää saada ensin opetusta!!
        Miksi ette noudata lähetyskäskyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ettehän te kasta "kaikkea kansaa"!!!

        Vanhempien pitää kuulua kirkkoon ja pakanamaillakin kastettavan pitää saada ensin opetusta!!
        Miksi ette noudata lähetyskäskyä?

        Ei Jeesus käskekään kastamaan "kaikkea kansaa"!!!

        Miksi et usko mitä Jeeus sanoo? Miksi ette noydata lähetyskäskyä ja tee opetuslapsia kastamalla ja opettamalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus käskekään kastamaan "kaikkea kansaa"!!!

        Miksi et usko mitä Jeeus sanoo? Miksi ette noydata lähetyskäskyä ja tee opetuslapsia kastamalla ja opettamalla?

        Jeesuksen käsky on kieltämättä selvä. Mitään ikärajoja se ei tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen käsky on kieltämättä selvä. Mitään ikärajoja se ei tunne.

        Miksi tuo yksi ei sitten lue sitä käskyä vaan höpöttää aina "kaiken kansan kastamisesta"?? Eikö hän usko Jeesusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus käskekään kastamaan "kaikkea kansaa"!!!

        Miksi et usko mitä Jeeus sanoo? Miksi ette noydata lähetyskäskyä ja tee opetuslapsia kastamalla ja opettamalla?

        Totta:
        "Ei Jeesus käskekään kastamaan "kaikkea kansaa"!!!

        Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia kaikille kansoille ja sitten kastamaan vain ne, jotka ottivat sanan vastaan!
        Niin apostolit toimivat. Ap 2:41 "Kun he nyt ottivat hänen sanansa vastaan, heidät kastettiin."
        Vauvoista ei ole minkäänlaista mainintaa.
        "Tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman todistukseksi kaikille kansoille. Sitten tulee loppu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta:
        "Ei Jeesus käskekään kastamaan "kaikkea kansaa"!!!

        Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia kaikille kansoille ja sitten kastamaan vain ne, jotka ottivat sanan vastaan!
        Niin apostolit toimivat. Ap 2:41 "Kun he nyt ottivat hänen sanansa vastaan, heidät kastettiin."
        Vauvoista ei ole minkäänlaista mainintaa.
        "Tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman todistukseksi kaikille kansoille. Sitten tulee loppu."

        Jeesus ei missään käske kastamaan "niitä jotka ottivat Sanan vastaan".

        Jeesus käskee tekemään kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Kaikkea kansaa Jeesus ei käskenyt kastamaan. Vauvat kuuluvat kansaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei missään käske kastamaan "niitä jotka ottivat Sanan vastaan".

        Jeesus käskee tekemään kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Kaikkea kansaa Jeesus ei käskenyt kastamaan. Vauvat kuuluvat kansaan.

        Totta.
        Tuo Jeesuksen käsky on selvä, eikä hän missään käske saarnamaa evankeliumia kaikille kansoille vaan "kaikille luoduille, ja toisaalta tekemään kaikista kansoista opetuslapsia.

        Inttäjä-eksyttäjää ei tunnu paljon kiinnostavan mitä Jeesus Sanassaan käskee tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Tuo Jeesuksen käsky on selvä, eikä hän missään käske saarnamaa evankeliumia kaikille kansoille vaan "kaikille luoduille, ja toisaalta tekemään kaikista kansoista opetuslapsia.

        Inttäjä-eksyttäjää ei tunnu paljon kiinnostavan mitä Jeesus Sanassaan käskee tehdä.

        Miksihän kirkko ei tottele lähetyskäskyä ja saarnaa evankeliumia kaikille luoduille?

        Sillä on vain kiire sen pakkopelastamisen kanssa kasteessa ja Suomessakin se kastaa vain kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän kirkko ei tottele lähetyskäskyä ja saarnaa evankeliumia kaikille luoduille?

        Sillä on vain kiire sen pakkopelastamisen kanssa kasteessa ja Suomessakin se kastaa vain kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja?

        Kirkko tottelee lähetyskäskyä mutta ukastajat ei.
        Onkohan tuossa ,"kaikille luoduille" myös käännösvirhe? 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko tottelee lähetyskäskyä mutta ukastajat ei.
        Onkohan tuossa ,"kaikille luoduille" myös käännösvirhe? 😂

        Niinpäs, todella kyllä jossain oli koirakirkko toteutettuna, hevoskirkko on hankalampi, mutta tulee ajallaan kaiketi sekin.

        onnkesi suomessa ei ole norsuja kovin paljon vapaana luonnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpäs, todella kyllä jossain oli koirakirkko toteutettuna, hevoskirkko on hankalampi, mutta tulee ajallaan kaiketi sekin.

        onnkesi suomessa ei ole norsuja kovin paljon vapaana luonnossa.

        Annetaankohan noille koirille ehtoollista?
        Väkisinkastetuille vauvoille ei anneta, mutta koirathan osaavat syödä jo pentuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annetaankohan noille koirille ehtoollista?
        Väkisinkastetuille vauvoille ei anneta, mutta koirathan osaavat syödä jo pentuna.

        Mutta onko tuossa käskystä käännösvirhe vai ei!??Annatteko te koirille ehtoollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko tuossa käskystä käännösvirhe vai ei!??Annatteko te koirille ehtoollista?

        toiseen asiaan,
        myös Päivi Räsänen, on jopa helluntailaisten mielestä kristitty, vaan käsittääkseni hän on, -
        "vauvakaste"

        kyl nyt uudelleenkastajat voisitte " evankelioida" , ja aloitaa vaikkapa kansanedustaja Päivi Räsäsestä, jospa hän tekisi oikein aloitteen. "oikeaoppisesta" kasteesta . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastekiivailijat eivät usko Jumalan sanaa. Kaikenlaista aivopesua on noissa porukoissa

        Uudestikastaja nimen keksi Luther, vainotessaan Raamatun mukaan toimivia kristittyjä, jopa niin julmasti, että käski takkamaan kaikki jotka osallistuvat kristilliseen kaste menettelyyn. Näin Luther osallistui ja yllytti kansanmurhaan.

        Vieläkin näyttää olevan joukossamme niitä jotka toimivat Lutherin oppien mukaan. Mutta eivät voi fyysisesti tapaa, niinkuin Luther käski tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja nimen keksi Luther, vainotessaan Raamatun mukaan toimivia kristittyjä, jopa niin julmasti, että käski takkamaan kaikki jotka osallistuvat kristilliseen kaste menettelyyn. Näin Luther osallistui ja yllytti kansanmurhaan.

        Vieläkin näyttää olevan joukossamme niitä jotka toimivat Lutherin oppien mukaan. Mutta eivät voi fyysisesti tapaa, niinkuin Luther käski tehdä.

        Nimihän kuvaa niitä jotka eivät toimi Raamatun mukaan vaan kastavat uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimihän kuvaa niitä jotka eivät toimi Raamatun mukaan vaan kastavat uudestaan.

        Joukossamme on niitä jotka vainoavat yhdessä kasteessa pitäytyviä Kristukseen turvautuvia uskovia. Minusta on hyvä jos eri kristityt voivat kuitenkan fyysisesti tavata, en näe siinä haittaa. Eräs ystäväni perhe laittoi välit poikki kun hän liittyi lapsia kastavaan yhteisöön, minusta tuollainen on tosi surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joukossamme on niitä jotka vainoavat yhdessä kasteessa pitäytyviä Kristukseen turvautuvia uskovia. Minusta on hyvä jos eri kristityt voivat kuitenkan fyysisesti tavata, en näe siinä haittaa. Eräs ystäväni perhe laittoi välit poikki kun hän liittyi lapsia kastavaan yhteisöön, minusta tuollainen on tosi surullista.

        Kristityt ovat maailman vainotuin kansanryhmä!


    • Joh.1:
      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen. Room. 8:15; Gal. 3:26; Gal. 4:5-6; Ef. 1:5; 1. Joh. 3:1
      13. He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta

      Ap.t. 2:
      40. Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."
      5. Moos. 32:20; Mark. 9:19; Fil. 2:15
      41. Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä

    • Uudestisyntyminen alkaa näkymään ihmisen ominaisuuksien muuttumisena.

      Ihminen alkaa muuttumaan hengellisemmäksi esim. suhteessa Jumalan antamiin suurimpaan käskyyn ja toisen, joka on yhtä suuri.

      Matt. 22:
      37. Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 5. Moos. 6:5
      38. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
      39. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 3. Moos. 19:18; Matt. 19:19
      40. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
      Matt. 7:12

    • Anonyymi

      Kristitty sanana ja käsitteenä ei kerro mitään yksilön jumalasuhteesta, ja siksi on huono termi missään keskustelussa joka koskee hengellsisiä asioita.

      koska sen alkuperäinen lähtökohta on aikoja sitten unohdettu eikä monikaan välitä ottaa mitään selvää mistään, kunhan hokee muiden mukana tarpeen mukaan, mielestään.

      Uudestisyntyminen oli alkuperäisen kristityn pääsyvaatimus, nyt ei sellaisesta sa a puhuakkaan ellei halua joutua puuäijän kanssa kahdestaan pihalle.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe