Electrolux Ultraone

UltraOne

Hei, imeekö teilläkin tuo Ultraone itsensä niin tehokkaasti lattiaan kiinni, että sen käsitteleminen on erittäin työlästä? Tekee mieli käyttää mattoharjoja myös lattialla koska niiden kanssa käsittely on puolestaan erittäin vaivatonta. Tuntuu että kova lattiasuutin jättää jopa jälkiä puuhun...

Onkohan tuohon saatavilla erilaisa suuttimia?

Imurimme malli on tämä http://www.electrolux.fi/Products/Kodin_puhtaus/Viikkosiivous/UltraOne/Z8820B

46

12965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupan kautta kotiin

      > Hei, imeekö teilläkin tuo Ultraone itsensä niin tehokkaasti lattiaan kiinni, että sen käsitteleminen on erittäin työlästä?

      Joo, mutta sitä vartenhan se imutehon säätö on.

      > Tekee mieli käyttää mattoharjoja myös lattialla koska niiden kanssa käsittely on puolestaan erittäin vaivatonta. Tuntuu että kova lattiasuutin jättää jopa jälkiä puuhun...

      Sulla taitaa käyttölogiikka olla väärinpäin eli harjat esillä matolla = jumii sekä harjat piilossa kovalla pinnalla = naarmuttaa.

      Mutta /C:stä se vakiosuutin joka tapauksessa on. Tökki matolla harjat sisäävedettynäkin tai jotain... en jaksa enää muistaa, kun käyttö jäi yhteen ainoaan kertaan, koska sain oman imurini mukana myös erilliset parketti- ja turbosuuttimet. Viimeeksimainitussa on ilmavirrassa pyörivä harja ja se on takoitettu matoille.

      • UltraOne

        "Sulla taitaa käyttölogiikka olla väärinpäin eli harjat esillä matolla = jumii sekä harjat piilossa kovalla pinnalla = naarmuttaa."

        No kappas. Maalaisjärki sanoi että harjat esillä matolla jotta kaikki lähtee irti... mutta ilmeisesti olin väärässä. Olenkohan koko elämäni käyttänyt harjoja väärinpäin :)

        Mikä muuten tuo parkettisuutin on?


    • koville pinnoille

      Parkettisuutin = koville pinnoille tarkoitettu suulake, jossa on kiinteät harjat ja pienet "apupyörät", jotka estävät härpäkettä imetymästä liian kovasti lattiaan kiinni.

      Parkettisuutin on vakio/monitoimisuulaketta hieman matalampi ja leveämpi, joten yhdellä vedolla tulee enemmän puhdasta pääsee sörkkimään matalampiin rakoihin. Toki suulakkeen vaihdosta (turbo/parketti) on sitten oma riesansa.

    • Jake_71

      Onko joku vaihtanut 3in1 suuttimen tilalle suutinta? Harjapäässä menee kuulo, kun on kuin Hornet hävittäjä! Olisiko suositusta?

      • markus_791

        Kannattaa hankkia Ultraoneen adapteri, jolloin voi käyttää 32mm normi suulakkeita esim. twinner ym. Maksaa 11,90e


    • On se tehokas

      Ensimmäisen kerran kun naksautettiin kone täydellä teholla käyntiin imaisi imuri samantien juuri rempatun olohuoneen parkettilattian villoineen ja koolinkeineen päivineen kunnes älyttiin vetää johto seinästä.
      Kyllä harmitti.

      • Imua riittää

        Älä muuta sano, meillä imuri vetää alakerran kyttääjä-ämmän kattoon kiinni.
        Ei harmita!


      • valittaja alakerrass
        Imua riittää kirjoitti:

        Älä muuta sano, meillä imuri vetää alakerran kyttääjä-ämmän kattoon kiinni.
        Ei harmita!

        OIKEIN! tommoset valittajat saavatkin roikkua hetken korva vähän lähempänä sitä kattoa kun normaalistikkin kärsii valittamaan kaikesta!


      • Anonyymi

        Minulla on ollut Ultraone pari vuotta. Tilasin sen netistä kun oli mainittu että on hiljainen imuri ja niin onkin. Vika on imurin tehossa. Kukalie suunnitellu tällaisen imurin jonka kanssa saa taistella. Imu on liian suuritehoinen pienimmälläkin imuteholla. Käytän siksi mieluummin vanhaa
        imuria joka on kylläkin painava, mutta sananlasku sanookin että vanhassa vara parempi.
        Tekisi mieli heittää koko Ultraone ovesta pihalle, niin kypsynyt olen siihen. Imurointimukavuutta pitäis olla, ettei tartteis imurin kanssa taistella.


    • Paljon parempia on

      Tulin meilläkin ostettua tuollainen. Paskaostos mutta tulipa tehtyä. Toivottavasti menee pian rikki. Kaikki suulakkeet huonoja, Kömpelö liikkumaan ja muutenkin hankala käsitellä. En suosittele!

    • xuratta

      Ei huolta-kolmea vuotta ei kestä.

    • Ultra one on huono!

      niinpä ei kestä ei. 2,5vuotta jotenkin voi kestää...

      Ultra one on todella huono "testivoittaja"!!

      Järki menee tuon electroluxin ultra onen (z8820) kanssa! Meillä ollut imuri n. 2,5 vuotta ja saldona takuuaikana yksi suulake rikki(meni totaalisesti poikki), kahva rikki, kannen muoviklipsu hajosi, imurin kyljestä varren muovipidike särkyi.
      Takuuajan jälkeen meni toinen suulake täysin rikki ja kahva murtui poikki. kahva ostettiin, mutta ilmeisen heikkotekoisen oloista suulaketta en enää ostanut. Sen sijaan ostin varteen adapterin ja siihen yleismallin suulakkeen (maksoi n.30e yht.)

      Kohtalaisen tyytyväisiä olimme vaimoni kanssa, kunnes kesken joulusiivouksen imurimme lakkasi kokonaan toimimasta!!! ei pala valon valoa,eikä kuulu äänen pihaustakaan! No pääsinpä helpolla loppusiivouksen

      Kyllä pitäisi olla noissa imuritesteissä mukana kestävyystesti, jossa käsiteltäisiin imureita rajummin, jolloin heikot mallit löytyisivät. On tämä kuluttajien harhauttamista, kun mainostetaan edelleen testivoittajana!

      Yksi tuttu kodinkonemyyjä sanoi, että heillä on liikkeessä ollut käytössä sama imuri, josta on myös suulake mennyt..
      Ainoa hyvä puoli on imurin hiljainen ääni. Ja nyt se on OIKEIN hiljainen, joulurauhaa toivottaen napapiirin tonttu!

      • Mielepuoli taas irti

        No haloo, jotkut saa rautakangenkin rikki.

        Eikä halvemmat Mielet ole sen kummempia. Vain paljon äänekkäämpiä.

        Suulakkeet Mielessä kestää, mutta mulla oli halpismalli, joka imurisuulakkeen/varren "parkkiteline" kului jo vuodessa väljäksi eikä sitä sen jälkeen voinut enää käyttää. Vuosi, pari lisää, ja pohjassa olevat 3 joka suuntaan kääntyvää pyörää alkoivat takerrella -> letkusta nykäistäessä imuri ei enää seurannutkaan perässä, vaan kellahti selälleen. Samalla painui virtakytkin ja kelausnappi pohjaan -> imuri nykäisi johtonsa seinästä. Pisti vituttamaan, kun yhdellä imurointikerralla tämä toistui kolmasti.

        Lisäksi imuria kiertävät kumipuskurit jättivät mustia jälkiä seiniin.

        Ei jäänyt Mielen vehkeistä kovin hyvä maku suuhun. E-Lux on ollut muissa suhteissa parempi, mutta vakiosuulakkeet, sekä "monitoimi" -lattiasuulake että se 3in1 ovat huonot. Lattiasuulakepuolen saa onneksi kuntoon korvaamalla sen erillisillä parketti- ja turbosuulakkeilla.


      • Iimurix
        Mielepuoli taas irti kirjoitti:

        No haloo, jotkut saa rautakangenkin rikki.

        Eikä halvemmat Mielet ole sen kummempia. Vain paljon äänekkäämpiä.

        Suulakkeet Mielessä kestää, mutta mulla oli halpismalli, joka imurisuulakkeen/varren "parkkiteline" kului jo vuodessa väljäksi eikä sitä sen jälkeen voinut enää käyttää. Vuosi, pari lisää, ja pohjassa olevat 3 joka suuntaan kääntyvää pyörää alkoivat takerrella -> letkusta nykäistäessä imuri ei enää seurannutkaan perässä, vaan kellahti selälleen. Samalla painui virtakytkin ja kelausnappi pohjaan -> imuri nykäisi johtonsa seinästä. Pisti vituttamaan, kun yhdellä imurointikerralla tämä toistui kolmasti.

        Lisäksi imuria kiertävät kumipuskurit jättivät mustia jälkiä seiniin.

        Ei jäänyt Mielen vehkeistä kovin hyvä maku suuhun. E-Lux on ollut muissa suhteissa parempi, mutta vakiosuulakkeet, sekä "monitoimi" -lattiasuulake että se 3in1 ovat huonot. Lattiasuulakepuolen saa onneksi kuntoon korvaamalla sen erillisillä parketti- ja turbosuulakkeilla.

        Meillä ultraone ollut vuoden. Nyt pölypussin takana oleva ritilä ei pysy kiinni aukee aina imuroitaessa huomaa kun avaa kuoren,että on taas irrallaan kiinnikkeet on tosi lapselliset,kun imuria joutuu kolistelemaan etenkin kynnyksiä ylitettäessä ne aukee.Onkohan jollain muulla ollut sama ongelma.


    • oseb

      Takuuhuollon kautta saat osan, että ritilä pysyy.
      Eli kodinkonehuoltoon....

      • 4478896

        Meillä ollut pari vuotta tuon sisarmalli ja hiljainen hyvä imuri ollut. Vikoja ei ole vielä ollut. Hankin heti parin kuukauden käytön jälkeen kodinkonehuollon kautta automaattisuulakkeen, ettei tarvitse sitä suulaketta olla kokoaikaa potkimassa eri asentoihin. Parani käyttömukavuus heti vähintään 100%. Parannus maksoi n. 80 euroa. Tuntuuhan se kalliilta hankinnalta, mutta kun ei näissä nykyisissä imureissa enää ole vakiona noita automaattisuulakkeita, niin pakkohan se oli maksaa.
        Kahdessa edellisessä imurissa on ollut automaattisuulakkeet ja en kyllä muilla suulakkeilla enää suostu imuroimaan.


    • Eletrolux ultraone 2200 ,lopetti työtehtävät, juuri tänään itsenäisyyspäivänä. Mitään valoja ei syty enään imuriin.
      Kuka tietää .? olisiko piirilevy mennyt hajalle, jos on kumpi hajoaa ensin, poweri puoli vai se joka on päälläpäin, On -Off katkaisimen alla.?
      Ei viitsisi 300euron imuria heittää menemään, takuu aika ylittyi 4kk, eli 2,4vuotta vanha, vähän käytetty...
      Muuten on hyvä imuri...

    • himo siivoja

      joo mulla teki saman kukakohan tietää

    • Imuroija

      Tuohon Ultraoneen on saatavilla varaosia ainakin http://www.huoltopalvelu.com/
      Mitä itse laitteeseen tulee niin tuo vakio lattiasuulake on kyllä paras tähänastisista joita olen käyttänyt. Todella hyvä puhdistustulos ja kyllä se mattoon imeytyy kiinni, mutta tehonsäätö on sitä varten. Olen nimittäin huomannut, että jo puolella teholla imee todella hyvin ja tällöin suulake liikkuu huomattavasti kevyemmin.
      Itse juuri sain vanhemmiltani vaihdossa tuon Ultraonen joka on heillä ollut käytössä n. 5vuotta. Ainut ongelma siinä on ollut hajonnut pikkusuulake (3 in 1).
      He taas saivat multa Samsungin Silky Eco Green imurin.
      No ensinmäisen siivouskerran jälkeen Äiti soitti ja sanoi, että ihan hirvee imuri Samsung. No kun asiaa ruvettiin selvittämään niin kävi ilmi että ongelma oli Samsungin suulakkeessa. Kokeiltiin sitten Ultraonen suulaketta (omatekemällä sovitteella) ja hämmästys oli suuri kun "paska" imuri muuttui hyväksi!! Eli hyvä suulake on todella tärkeä imurissa. Itse käytän parketti/tamppari suulakkeita joten koskaan en ole kunnolla päässyt tuota Samsungin omaa kokeilemaan, mutta selvästi huonompi se on kuin Ultraonessa.
      Muuten voin tuota Samsungia suositella. 99e hintaan todella hyvä ostos, todella hiljainen ja tehokas. http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/pölyimuri-silky-eco-green-vcc62jov38-9418666--malli

      • suu-laki

        Itse asiassa en pidä ollenkaan vakiosuulakkeesta - jotenkin kolho ja pyörät eivät ainakaan helpota imurointia. Vanhan Voltan suulake oli huomattavasti parempi käyttää - pienempi koko (mahtui ahtaisiinkin koloihin) ja liukui pinnoilla paremmin (kevyempi käyttää).

        Electroluxiin saa myös "parkettisuulakkeen", jonka käytettävyys on parempi. Kannattaa kysyä huoltoliikkeistä tai myyjältä.


    • ergospace
    • Lyydiat

      Paska hankinta ja kalliskin vielä.
      Eka imurointikerralla (kokeilu) imuteho oli mahtavan hyvä , nyt aloin suursiivouksen ja imuri on ihan hengetön ei tiedä mitään imutehon säätönupista aina sama mitätön imuteho.
      Imuri on pari viikkoa vanha.

      • Kallevac

        Oma Ultraone on toiminut jo vuosia ilman ongelmia. Perusmalli siis sellainen valkoinen. Vielä kun muistaa ostaa alkuperäisiä 5-litran long-life pusseja, niin imuteho säilyy yhdellä pussilla todella kauan. Ei voi edelliseen Mielen perusmalliin verrata edes samana päivänä.
        MUTTA imutehoa ei voi pitää täysillä. kun imuroi ohkaista mattoa. Suutin on tällöin todella raskas liikutella. Hieman nurinkurista, että tehdään imuri jota ei voi täydellä teholla käyttää. Eikä tuo yhdistelmä "pikkusuutin" ole erityisen hyvä. Mielummin ottaisin 3 erillistä.
        On joo hyvä ja jossain määrin jopa erinomainen imuri, mutta tuo suulakkeen toimivuus ohuella matolla (mitä löytyy useampi) on huono. Siitä suuret miinukset.


      • Lyydiat
        Kallevac kirjoitti:

        Oma Ultraone on toiminut jo vuosia ilman ongelmia. Perusmalli siis sellainen valkoinen. Vielä kun muistaa ostaa alkuperäisiä 5-litran long-life pusseja, niin imuteho säilyy yhdellä pussilla todella kauan. Ei voi edelliseen Mielen perusmalliin verrata edes samana päivänä.
        MUTTA imutehoa ei voi pitää täysillä. kun imuroi ohkaista mattoa. Suutin on tällöin todella raskas liikutella. Hieman nurinkurista, että tehdään imuri jota ei voi täydellä teholla käyttää. Eikä tuo yhdistelmä "pikkusuutin" ole erityisen hyvä. Mielummin ottaisin 3 erillistä.
        On joo hyvä ja jossain määrin jopa erinomainen imuri, mutta tuo suulakkeen toimivuus ohuella matolla (mitä löytyy useampi) on huono. Siitä suuret miinukset.

        Muuttuuko moottorin ääni kun vaihdat eri imutehoille ?
        Mulla ääni pysyy aina samana samoin tuo imutehokin.

        Haksahdin tähän kalliiseen imuriin kun joskus valovuosia sitten oli samaa merkkiä ja olin todella tyytyväinen.


      • Kallevac
        Lyydiat kirjoitti:

        Muuttuuko moottorin ääni kun vaihdat eri imutehoille ?
        Mulla ääni pysyy aina samana samoin tuo imutehokin.

        Haksahdin tähän kalliiseen imuriin kun joskus valovuosia sitten oli samaa merkkiä ja olin todella tyytyväinen.

        Kyllä muuttuu. Eli mitä pienemmälle teholle laittaa, niin sitä hiljaisempi ääni. Jos näin ei ole niin imuri on todennäköisesti rikki (piirikortti saa varaosana). Olen huomannut, että pienten ja ohuiden mattojen imurointiin puoliteho on juuri sopiva. Tai itseasiassa se on sopiva kaikkeen imurointiin. Laitteessa on sen verran imutehoa, että täydellä teholla käytän vain jos olohuoneen pitkänukkainen matto on päässyt todella likaiseksi.


    • Meilläkin tämä imuri

      Meillä myös kokemusta Ultra Onesta. Kolmen vuoden aikana imuriin on vaihdettu kaksi kertaa piirilevy. Nyt katkesi kahva totaalisesti irtipoikki. Emme ole mitään imurointifriikkejä ja varsin siistillä käytöllä laite on ollut. Ihmettelen kyllä miten voi olla testivoittaja? Ääni on miellyttävä ja puhdistustulos hyvä, sen myönnän.

      • Kallevac

        Uskon nuo laatuongelmat koska moni niistä on kirjoitellut. Itsellä on vain ilmeisesti hyvä yksilö koska ongelmia ei ole ollut vaikka imuria on käytetty välillä jopa remontissa sähköhöylän lastuja imemään ja muutenkin jo kolhuinen ja kärsineen näköinen päältäpäin.
        Mielen paras S8-sarja pitäisi olla ainakin laadun puolesta hyvä. Hieman äänekkäämpiä ja ei aivan yhtä suuri imuteho kuin Ultraonessa, mutta ero on pieni.
        Niiden hinnat ovat 250-600e varustetason mukaan. Mielen väite: "Testattu kestävän 20 vuotta".

        http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/polynimurit/S8330/miele-polynimuri-s8330


      • Anonyymi

        ominaisuuksiltaan eivät vastaa hintaansa mielet eivätkä koskaan testissä pärjää.


    • epäilevä

      Löytyyköhän tästä valtakunnasta vielä niin "hullua" huoltoliikettä, joka noita imureita korjaa ?
      Uskallan hieman epäillä...
      ps. samaa kiinan sotkua ne Mielenkin imurit ovat, niissä on vain merkkilisä hinnassa :)

      • varastohenkilö

        Mikseivät korjaisi? Sillähän ne palkkansa ansaitsevat, mitä enemmän rikkinäisiä luxeja korjattavaksi sitä enemmän rahaa tienattavaksi.

        Ja Mielet eivät todellakaan ole mitään kiinasotkuja, itse asiassa miltei ainoita laatukoneita enää nykymaailmassa. Olen ollut kodinkoneliikkeessä vuosia töissä eikä ikänä ole tullut ainuttakaan Mielen imuria takaisin jossa ei olisi ollut asiakkaan itse aiheuttamaa vikaa.

        Ja Kallevacille tiedoksi että imutehon säätö on juurikin sitä varten että täysi teho koville lattioille ja puoliteho matoille, ei siinä mitään nurinkurista ole.


      • Kallevac
        varastohenkilö kirjoitti:

        Mikseivät korjaisi? Sillähän ne palkkansa ansaitsevat, mitä enemmän rikkinäisiä luxeja korjattavaksi sitä enemmän rahaa tienattavaksi.

        Ja Mielet eivät todellakaan ole mitään kiinasotkuja, itse asiassa miltei ainoita laatukoneita enää nykymaailmassa. Olen ollut kodinkoneliikkeessä vuosia töissä eikä ikänä ole tullut ainuttakaan Mielen imuria takaisin jossa ei olisi ollut asiakkaan itse aiheuttamaa vikaa.

        Ja Kallevacille tiedoksi että imutehon säätö on juurikin sitä varten että täysi teho koville lattioille ja puoliteho matoille, ei siinä mitään nurinkurista ole.

        Joo kyllä kaikki Mielen imurit on Saksassa valmistettuja. Electroluxilla taas halpamallit Kiinassa ja paremmat made in EU (lukee oman Ultraonen pohjassa).

        Ilmeisesti olen useamman halpisimurin omistaneena tottunut, että laitetta "saa" huudattaa täysillä eikä heikon imutehon takia tartu mattoon kiinni. Siksi tuota imutehon laskemisen tarvetta ihmettelin.


    • karimkm

      Tämän hiljaisen testivoittajan ongelmana on vuoden käytön jälkeen alkanut ja koko ajan paheneva hirveä ulina (vihellys). Ääni kuuluu joustavan letkun molemmista päistä (tiivisteetköhän tuon äänen aiheuttavat). Ongelma alkoi noin vuoden jälkeen ostamisesta, aluksi vain toisessa päässä ja nyt jo molemmissa.

      Eli tämä ei todellakaan ole mikään hiljainen malli. Onkohan tuohon mitään apukeinoa? Ei oikein ole itsellä mielikuvistusta riittävästi eli mitä sinne tunkisi.

      • näinkin

        Ulinahan voi johtua letkussa olevasta esteestä.


      • näinki
        näinkin kirjoitti:

        Ulinahan voi johtua letkussa olevasta esteestä.

        Ai niin unohtui, laske vettä läpi, siis letkun läpi. Tällä konstilla pitäis poistua mahdollinen vihellyksen aiheuttaja.


      • Itselläni oli juuri tuollainen vihellys Ultraonen letkussa. Todella ärsyttävä ääni muuten hiljaisessa imurissa. No sinnehän oli kahvaosan lähettyville letkuun takertunut paperinpala ja jonkinlainen tikku. Ei auttanut kuin pulloharjalla hinkata pois. Sen jälkeen hiljaisuus palasi takaisin.


    • Mummila

      Mutta jos laittaa Ultraonen mattoteholle, niin imuroimisesta ei tuu mitään. Ei liiku mihinkään!

      • En nyt tiedä mikä on mattoteho, mutta ainakin täydellä teholla TODELLA raskas liikutella.
        Laita puolelle teholle niin toimii. Niihin tehonsäädön symboleihin ei kannata luottaa. Teho laitetaan juuri siihen asentoon joka tuntuu parhaalta imuroida.


    • tela2

      ultraone pelsa 2v- nyt lähtee käyntiiin joskus ja ei sammukkaan aina kytkimestä aina mistä apu

      • osta uus

        Itse vien romut romulootaan.


    • Anonyymi

      urpo täytyy olla jossei tehoo voi sätää ja johto menee solmuun.teennäisiä miinuksia gigsun arvosteluissa.saatiin 99llä ja 7v päästä ostan toisen ...muoviliitokset heikkoja kohtia.lapsiperhe jossa kerran 2 viikos käytetään. halpa ja hyvä tehosuhe pieni ääni.testivoittajakin.

    • Anonyymi

      Lyhyesti; Electrolux imuri on ihan hyvä, mutta letku pitää katkaista noin 20cm:n päästä imurista ja uusia siitä eteenpäin kaikki!
      Varsinkin ko. imurin suulakkeet ovat aina olleet käyttökelvottomia! Letkukin liian jäykkä.

      • Anonyymi

        Mielen imureista on yli 30 vuoden kokemus ja ainoa moitittava asia on niiden äänekkyys.
        Elektrolux imuri ollut käytössä alle puoli vuotta. Imuri ja sen mukana tullut vakiosuulake toimivat parketilla mutta mattojen imurointi on yhtä tuskaa. Auttaisiko pyöriväharjainen turbosuulake, onko kokemuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielen imureista on yli 30 vuoden kokemus ja ainoa moitittava asia on niiden äänekkyys.
        Elektrolux imuri ollut käytössä alle puoli vuotta. Imuri ja sen mukana tullut vakiosuulake toimivat parketilla mutta mattojen imurointi on yhtä tuskaa. Auttaisiko pyöriväharjainen turbosuulake, onko kokemuksia?

        Melua piisasi ja samoin potutti imurin tapa merkitä reviiriään - kumipuskurin kosketuksesta jäi seinään aina musta merkkiviiva. Ei jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielen imureista on yli 30 vuoden kokemus ja ainoa moitittava asia on niiden äänekkyys.
        Elektrolux imuri ollut käytössä alle puoli vuotta. Imuri ja sen mukana tullut vakiosuulake toimivat parketilla mutta mattojen imurointi on yhtä tuskaa. Auttaisiko pyöriväharjainen turbosuulake, onko kokemuksia?

        Elektroluxin suulakkeilla imurointi matoilla ei yleensä onnistukaan ihan siltään, vaan suulaketta pitää vähän muokata eli tehdään ihan puukolla sinne imuvakojen reunoille selvät aukot, joista ilma pääsee kulkemaan.
        Muutenhan se jää ihan maton läpi tulevan ilman varaan ja onhan se silloin tiukkaa. Itse vuolen vielä kaikenlaiset terävät kulmat pois, jotka hankaavat kohtuuttomasti mattoa ja siten myös haittaavat suulakkeen liukua maton pinnoilla.
        Suoraan sanottuna - electrolux ei ole osannut koskaan valmistaa toimivia suulakkeita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elektroluxin suulakkeilla imurointi matoilla ei yleensä onnistukaan ihan siltään, vaan suulaketta pitää vähän muokata eli tehdään ihan puukolla sinne imuvakojen reunoille selvät aukot, joista ilma pääsee kulkemaan.
        Muutenhan se jää ihan maton läpi tulevan ilman varaan ja onhan se silloin tiukkaa. Itse vuolen vielä kaikenlaiset terävät kulmat pois, jotka hankaavat kohtuuttomasti mattoa ja siten myös haittaavat suulakkeen liukua maton pinnoilla.
        Suoraan sanottuna - electrolux ei ole osannut koskaan valmistaa toimivia suulakkeita!

        Tätä miehenikin ehdotti, vaan en uskonut enkä antanut lupaa. Nyt sitten kokeiltiin tarvike suuttimen kohdalle ja jopa toimii. Täysilläkin voi imuroida mattoja ja ei töki vasn imee hyvin. Myös lattiapuolella imee sokerit (kokeilin kaatamalla vähän hienoa sokeria laajemmaltikin).
        Näin kannattaa tehdä. Ihmettelen mitä hyötyä on ollut valmistaa tuollaisia umpi suulakkeita. Erilaisilla matto pohjilla voi toimiakin, mutta ei tiiviillä pohjilla.


    • Anonyymi

      Onko kellään lähteny toinen pyörä irti? Täällä lähti ja ei saa takaisin mitenkään. Olen insinööri ja ymmärrän kyllä tekniikasta paljon, mutta tuota en tajua. Mitään hahloa, prikan paikkaa. tai kiinnikettä ei ole, missä se ois voinu olla kiinni. Pyörässä tappi keskellä, mikä on liukupintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe