keisarileikkaus

mimmi

Tuleeko sen jälkeenkin sitä "jälkivuotoa"?
Vai onko se vain silloin kun synnyttää alateitse?
Jääkö keisarileikkauksesta minkälainen arpi? Kuinka nopeasti parantuu se?
Mihin kohtaa se viilto tehdään?
Kannattaako pyytää keisarileikkausta jos pelkää normaali synnytystä?

24

17539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sektio äiti 2000/2002

      Moi

      Minä olen ahtaan lantion vuoksi synnyttänyt molemmat tyttäreni sektiolla. Jälkivuoto oli vähäistä johtuen siitä, että kohtuni huuhdeltiin sektion jälkeen steriililläliuoksella. Kokonaisuudessaan vähäistä jälkivuotoa oli ensimmäiseltä n. 2 vkoa ja toiselta se loppui jo sairaalassa.

      Koska synnytin suunnitellulla sektiolla on arpi todella alhaalla "karvarajassa, joten vaikka käyttäisi kuinka matalalla vyötäröllä olevia housuja se ei sieltä näy. Arven pituus varmaan vaihtelee leikkauksen tekijän mukaan, minulla se on n. 15 cm. Molemmat tytöt ovat tulleet samasta leikkauskohdasta, joten minulla on vain tämä yksi arpi. Haava parantui hyvin, ilmakylpyjä täytyi antaa paljon.

      Kunto oli molempien leikkausten jälkeen tosi hyvä, toisella kierroksella jopa erinomainen. Katetrin poisoton jälkeen hain vauvani lastenhuoneesta ja hoidin vierihoidossa siihen saakka, kun lähdimme kotiin. Imetys lähti käyntiin hyvin, maito nousi molemmilla kerroilla 3.päivänä leikkauksesta ja täysimetyksellä jatkettiin 6kk.

      Itse olisin mieluusti synnyttänyt tavalliseen tapaan, mutta lantioluut eivät anna periksi, joten päädyttiin näihin sektioihin. Pelkän pelon vuoksi en suosittelisi kuitenkaan sektiota. En toki halua vähätellä pelkoasi, mutta kannattaa keskustella lääkärin tai kätilön kanssa eri vaihtoehdoista. Esim. jos lapsi on suurehko voi olla sektio olla paikallaan. Meidän keskussairaalassamme kaikkien ensisynnyttäjien lantio mitataan rutiininomaisesti ja lapsen koko mahdollisimman tarkasti, näin yritetään vältää yllätyksiä.

      Itselleni tuli mielettömän pahat kiinnikkeet (suolistoni ja sisäelimet ovat kuin verkonpeitossa) eka tyttären jälkeen ja toisella kierroksella meni tosi kauan ennen kuin vauva saatiin ulos (vrt. eka tytär syntyi n. 20 min. alotuksesta toiseen meni 1h 20min.) Kiinnikkeet tuntuvat vieläkin joissain esim. venyttelyissä ja jumppaliikkeissä.

      • Eräs vaan

        Sait keisarileikkauksen ahtaan lantion vuoksi. Sen jälkeen on helppo sanoa, että mieluusti olisit synnyttänyt tavalliseen tapaan. MItä jos sun olisi oikeasti ollut "pakko" synnyttää alateitse, niin olisiko ruvennut ahdistamaan? Ei se alatie synnytys mitään herkkua useinkaan ole! VAi mitä kuvittelet, kun 50 cm:n kaveri runnoutuu ulos ahtaasta pillusta. Kyllä se jälki on enemmän tai vähemmän kamala.. toiset toki palautuu paremmin kuin toiset!


    • 2xsektio

      Molemmat synnytykset ovat päätyneet sektioon.
      Leikkaushaava on karvoituksen alla, joten ei sieltä heti pistä silmään.
      Jälkivuotoa on tullut molempien leikkauksien jälkeen.

      Sairaalassa lääkärit tahtovat varmaankin keskustella kanssasi jos pelkäät synnytystä ja siksi haluat sektion.
      Ystäväni kävi Jorvissa lääkärin kanssa keskustelemassa ja he tekivät kompromissin.
      Kokeillaan alatiesynnytystä ja jos ei tunnu sujuvan niin tehdään sektio.
      Mieti ja kysele vaihtoehtoja.

      • jepjep30

        sektio ei tosiaan ole vastaussynnytyspelkoon.
        sitäpaitsi siihen liittyy paljon pahemmat komplikaatiot kuin normaali synnytykseen.

        arpi mielestäni tulee kyllä aika näkyville mikäli käyttää esim lantiohousuja.
        karvoituksen alle se ei tosiaan jää, mutta riippuu tietenkin miten pitkällä karvoitus on, jos se napaan ylettyy niin sitten se jää alle. Eli lyhyesti sanottuna ne jotka ajelevat itsensä melkein karvattomaksi arpi tosiaan näkyy.

        sektion liittyy muutakin. itselleni se ole vaihtoehto koska olen treenaaja ja sektion jälkeen ei moneen vuoteen saa vatsoja kuntoon. saattaa mennä tosi hurjan monta vuotta. sektion jälkeen on tosi kipee monta kk. ( olen kuullut)

        mielestäni se ei ole vaihtoehto, jos on raskaaksi hakkinut itsensä niin tulkoot se sieltä mistä pitää!!!!!!
        ellei siis ole pakko leikata vakavemmista syistä.


    • Rouvashenkilö

      Kyseletkö asiaa vain aikasi kuluksi vai oletko itse synnyttämässä? Usein kannattaa puhua hoitavan lääkärin kanssa.

      • tuleva äiti?

        Kuule, näitä asioita pohtii ja miettii jo paljon ennen kuin on edes raskaana (kuten minä esimerkiksi) ja siksi on kiva kysellä asioita niiltä jotka ovat kokeneet ne!! Ei kai sitä lääkäriin vielä ennen raskautta mennä keskustelemaan!!!! En tiedä onko kyseinen henkilö vielä raskaana, mutta ei sillä kai ole väliä! Ihmettelen, että miksihän itse sitten "pyörit täällä"...


      • mimmi

        Kyllä olen raskaana edelleen ja laskettuun aikaan enään 3vk tasan.
        Jännittää ja jonkin verran pelottaa tuleva synnytys näin ensisynnyttäjänä.
        Kiitos kaikille vastanneille!


      • mami-66

        Voisin vain sanoa kummatkin kokeneena: sektio ja alatiesynnytys, että normaali alatiesynnytys on aina paras. Jos se tapahtuu normaalisti, niin siitä toipuu nopeasti. Sektio-arpi taas vaatii pitkää huolenpitoa, ja täytyy varoa ettei kiinnikkeitä synny. Itselläni tuli kiinnikeitä hätäsektion jälkeen, ja voin sanoa, että se oli helvetillistä. Jokainen yskäisy ja aivastus sattui. Nyt onneksi monen vuoden jälkeen on hellittänyt.


    • Äiti 10/06

      Minulla jälkivuotoa tuli huomattavasti vähemmän kuin kuukautisvuotoa. Pärjäsin jo sairaalassa pikkuhousunsuojilla. Onnekseni ei tarvinnut käyttää sairaalan jättisuuria siteitä !

      Leikkausarpi on siisti, noin 15 cm (8 tikkiä). Ja arpihan vaalenee ajan kanssa. Jo nyt 4 kk.den jälkeen sektiosta, haava vaalentunut.

      Haava tehdään bikinirajan alapuolelle. Lannemallisia farkkuja kannattaa jonkin aikaa välttää leikkauksesta, koska housut painavat sen verran, että haava ärtyy.

      Synnytystavasta kannattaa jutella neuvolassa. Eivät ihan kevyin perustein tee leikkausta.

    • cherryfever

      Haavaa ei todellakaan tehdä joka kerta karvan rajaan..(tehtäiskin..!) Itselläni tehtiin hätäsektio ja pystyyn suoraan navan alapuolelta se vedettiin. nyt synnytyksestä on 8viikkoa ja haava parantunut hyvin, mutta ei tule kuuloonkaan että voisin enää pitää lantinmallisia housuja ilman että tuo näkyisi. enkä tiedä saanko ikinä alamahaani näyttämään enää hyvältä. Sovitussa sektiossa tuo ilmeisesti vedetään aina vaakaan ja hätäsektiossa usein (ei aina) pysty suuntaan mulla oli venäläinen lääkäri ja kaverilta vain kuulin että sielä päin on tapana vetää viilto aina pystyyn..

      joten halusin siis mainita, että jos olisin saanut valita olisin silti ottanut alatie synnytyksen. Myös loppuelämää ajatellen. Seuraava mahdollinen raskaus on sitten taas pelkäämistä omalla kohdalla, että miten se menee..

    • Keisarileikkaus

      Hei kaikille . Ajattelin että kirjoittelen oman raskaus tarinan tähän . Eli sain tietää että olen raskaana Syyskuun lopussa 2010. Mulla sujui raskaus tosi hyvin ei ollut pahonvointeja en oksentanut siis ei mitään . Paino nousi raskauden aikana suunilleen 30 kilo vaikka en syönyt mitään makeeta kävin myös sokerirasitukses mutta kaikki oli ihan normaalia .
      Mutta uskon että se oli kaikki nestettä ja niin olikin koska sen jälkeen paino laskesi ainakin 15-20 kiloo.
      Eli mun ajatus oli se että kaikki laittaa tänne nettiin kauhutarinoita olen itse 19 vuotias nuori äiti ja olin kans yksi niistä kuka istui raskauden aikana 24/7 netissä ja luin kauhutarinoita . Minun mielestä raskaus on niin yksilöllista että se on kaikilla eri kenelle vaikeeta kenelle ei . Olin ihan 100% varmaa siitä että haluun synnyttä alatietä niin kuin yksi minun tutuista sanoi minulle että älä unelmoi liikaa että älä laita mitään toivellista että jos se ei meekään niin kuin sinä haluaisit anna asjoilla niin kuin ne menee . Kävin nevuolassa ihan normaalisti kuin kaikki raskaana olevat naiset käy mulle sanottiin koko ajan että vaua on ihan normaalisti että pää on alhaalla ja peppu ylhäällä ja olin ihan iloinen että kaikki on just niin kuin halusinkin. Mutta minulla oli raskausviikkoja 35 tai 36 en muista ihan tarkkana mutta sitten sain tietää että vaua onkin perätilassa ja olin ihan panikissa aloin itkemään koska tiesin että eihän se synnytys mene niin kuin olisin toivonut eli menin sitten sen jälkeen kätilöopistolle ja siellä sitten mulle sanottiin että ne voisi yrittää kääntä sitä vaua että ehkä vaua kääntä takaisin tai jotain sain viikko aika mietiskella rauhassa miehen kanssa kotona . Mutta niin kuin aina avasin googlen ja aloin lukemaan riskejä mitä jos se käänys ei onnistu jne . Loppujen lopuks minä kuitenki päätin sen että en halua ollenkaan että ne koskee minun ja vauan että en siis halunut että ne edes yrittäis kääntä vauaa . Eli minulle sitten sanotiin että mulla tule keisarin leikkaus ja mulle sanotiin sitten keisarileikkauksen tarkka päivämäärä ja se oli 5.7.2011 eli menin heti aamu 7.00 kätilöopistolle , en tienyt vielä että olenko ensimmäinen vai toinen . Kätilö tulikin heti moikkamaan meitä ja sanoi että on minun onni kun olen ensimmäinen että ei tarvi odotta . Puin sairalaan vaatteet päälle ja olin ihan kauhuissaan että mitä seuraavaksi käveltiin miehen ja kätlilön kanssa leikkausaliin heti siinä leikkausaliin ovella tuli mua vastaan leikkaus salin porukka tuli tosi hyvä mieli kuin olivat niin ystävällisi ja kivoja minun mies lähti takaisin ylös kätilon kanssa odottelemaan että milloin olen valmis .Leikkaus salissa kun olin saanut ala selkään ebiduraalin (mikä oli minun pahin pelkoni ) ajattelin vasta siinä että mihin olin joutunut että mitä mä olen mennyt tekemään . Voin sano että se ebiduraali ei ollut niin paha kuin ajattelin mut ei se mitenkään hyvältä tuntunut. No mut oli laitettu valmiiksi ja mun mies sai tulla minun viereen istumaan olin ihan väsynyt niistä lääkkeistä mitä minulle oli laitettu että olin ihan rauhallinen mies ajatteli että ehkä olen ihan panikissa mut must tunti että hän oli enemmän . Leikkaus meni hyvin meille syntyi poika vaua 5.7.2011 klo.9.00 painoi 4050g ja oli 51 cm pitkä , ja en tiedä sanoinko mutta raskaus viikkoja oli mulla 39 3 silloin kuin menin keisarileikkaukseen. Oltiin sairalassa 3 päivää oli tosi tosi kuuma ja hirveetä olla haava sattui ja en pystynyt oikein kävelemään . Sen jälkeen kun saatin luva lähtee kotiin oli suoran sanottuna helpoitus . Mulla meni yhteensä 4 viikkoo kun pystysin nauramaan ja hyvin kävelemään . Jälkivuota oli mulla suunilleen 2 viikkoa . Haava oli alussa oli noin 20 cm ja nyt se on 15 cm siitä on nyt 5 kk. Mutta voin laitta käden sydemelle ja sanoa että en tule ikinä katumaan sitä että minulle tehtiin keisarileikkaus . Olen iloinen että en mennyt synnyttä vaua perätilassa koska olisin kuitenkin joutunut hätä keisarileikkaukseen koska olen itse pieni . Toivottavasti joku sai tästä tekstista apua ..

    • Daniella

      Heippa.

      Eksyin tänne mielenkiintoiseen keskusteluun, kun itselläni on viikon päästä sektio aika, vauvan perätilan ja ahtaan lantion vuoksi. Jännittää niin pirusti. Naisilla on niin monia mielipiteitä toipumisajasta ja muutenkin kivuista, että ei varmaan kannata edes kysyä onko se aivan kamalaa vai ei, kai se on niin tyyppikohtainen asia? Olen myös miettinyt, että minkälaista vuotoa leikkauksen jälkeen tulee ja miten pian se alkaa? Kovasti leikkaus on nyt viennyt yöunia, kun miettii, jännittää ja vähän pelkääkin.... : /

      • 2 sectiota tak

        Jälkivuotoahan se vuoto on ja alkaa heti....


    • Äityliini?..

      Voin sinulle kertoa, että älä suotta pelkää. Minä synnytin tyttövauvan elokuussa 2011 ja kaikki meni hienosti ja ennen kaikkea nopeasti. Tyttö oli yllätysperätilassa ja olen niin onnellinen, että tyttö syntyi terveenä sektion ansiosta. Ties mitä olisi voinut käydä jos olisin koittanut synnyttää alakautta.

      Haava oli hieman kipeä leikkauksen jälkeen, mutta ei pahasti. Pystyin jo liikkumaan ja hoitamaan vauvaa ekana päivänä :)

      Hoitohenkilökunta oli ammattitaitoista eikä minua pelottanut sairaalassa missään vaiheessa (synnytin kättärillä). Ainut miinus omalla kohdallani oli tuo pitkä jälkivuoto, joka kesti siis 5 viikkoa:). Mutta siihenkin itse asiassajo kerkesin tottumaan :) . Haava on tosi alhaalla eikä ole enää vaivannut.

      Älä enää stressaa tuota leikkausta vaan nauti loppuraskaudestasi!:)

    • ninnis90

      Hei! En ihan kaikkia viestejä käynyt läpi, mutta noista kiinnikkeistä jos on jollain ollut? Mulle tehtiin hätäsektio, lisäksi sain pahan vatsaontelotulehduksen ja vatsaa leikattu yht. 4 kertaa sektion jälkeen, ja on viillot sekä bikinirajassa että mahassa,niinkun ankkurin muoto. Nyt n.8 viikkoa sektiosta, ja ilmennyt mahaviillon alueella kovia kipuja, sekä sivuilla haavan ympärillä. Tuntuu kuin olis jotain kovaa kipukohdissa, eli onkohan nämä niitä kiinnikkeitä? Jälkitarkastus on tulossa,joten siinä toki asiasta mainitsen, mut ajattelin kysyä jos jollain ihan omakohtaista kokemusta.

      Ps. Omaa kokemustani en laittanu pelotellakseni ketään, mulla oli tositosi harvinainen tuo infektio minkä sain, ilmeisesti sairaalabakteeri tuli synnytyksen aikana joka normaalisti lähti käyntii mut ei edennyt. Eli jos olet menossa synnyttämään tavalla tai toisella, on erittäin todennäköistä että kaikki sujuu suhteellisen hyvin, tästä ei kannata maalailla piruja seinille.

    • sektio 2007
      • arpihävinnyt

        Synnytin puoli vuotta sitten keisarileikkauksella. Ei suurempia ongelmia mutta arpi oli vähän ruma. Sain vinkin sairaalasta kokeilla BM geeliä. Olin vähän skeptinen alkuun mutta arpea tuskin enää näkee. Geeliä myydään ainakin stokkalla ja joissain apteekeissakin. Netistä tosin saa halvemmalla esim fun raise nettikaupasta


    • tROL

      kUN ON KEISARIN LEIKKAUS VAGINA EI VENY

    • nelosten äiti

      Arvaa oliko kiva kun odotin nelosia, koko maha revittiin auki sisukaluja myöten ja survottiin takasi, sydän oli melkee pillussa ja munasarjat suussa, ei ollut hauskaa ei.... Nyt 15v jälkeen alan palautua sektiosta. Eipä tarvinnu tehä enää lapsia.

    • isäää

      keisarileikkauksen vauvat ovat vähemmän tunteellisia

      äidillä voi olla ongelmia terveyden kanssa sen jälkeen

      puolisollani vesi jäi kehoon pitkään pitkään sen jälkeen

      sen lisäksi on masennusta, mikä on yleisempää keisarileikkauksen jälkeen

      keisarileikkauksen jälkeen on suurempi riski synnyttää taas samalla tavalla eikä luonnollisella

      onko kyky synnyttää degeneroitumassa epiduraalin ja keisarisynnytyksen ansiosta?

      raskaana oleva on ekstaasissa hormoonien takia, niinpä hänen tilaansa on vaikea täysin ymmärtää, sitä pitää vain kokea. Muuten nainen on parhaalla tavalla suunniteltu synnyttämään juuri sellaisena kuin on.

    • tuuk

      amerikassa keisarin leikkaus on vapaaehtoista. en ymmärrä amerikkalaista. Ja nainen voi olla vauvan kanssa vain todella todella pienen ajan, jonka jälkeen lähtee töihin. Näin kuulin. Sen lisäksi synnytyksiä aikaistetaan, mitä suomessakin halutaan.

      Toisaalta Amerikassa on vaihtoehtoa. Voi synnyttää luonnollisesti, jos ei halua lääkärisynnytystä. Suomessa vaihtoehtoja pitää kehittää lisää. On jokaisen oikeus sellaiseen synnytykseen kuin toivoo.

      Jos äiti synnyttää keisarilla ja mummo kenties, niin onko todennäköisyys että tytär synnyttää kanssa suurempi? Taistele, nainen, oikeutesi puolesta. Älä luovuta.

      Syyllinen on kiire ja tunteeton yhteiskunta, maailman muutokset ja tiedeusko.
      Siksi naisen on herättävä itse oivaltamaan kuka hän on. Mitä on nainen.

    • 3 kertaa sektioitu

      "Tuleeko sen jälkeenkin sitä "jälkivuotoa"? Vai onko se vain silloin kun synnyttää alateitse?"

      VASTAUS: Alatiesynnytykseen verrattuna jalkivuoto on vahaista ja kestaa vahemman aikaa, koska istukka saadaan (ainakin suunnitellussa) sektiossa irrotettua niin siististi ja kohtu puhdistetaan (huuhdotaan) huolellisesti leikkauksen yhteydessa.

      "Jääkö keisarileikkauksesta minkälainen arpi? Kuinka nopeasti parantuu se? Mihin kohtaa se viilto tehdään?"

      VASTAUS: Hyvin huomaamaton, noin 15cm pituinen ohut ja vaalea arpi, ei nay jos siita ei tieda (ei osaa katsoa) tai jos on edes pienetkin pikkuhousut jalassa niin sehan peittyy. Paraneminen on nopeaa, suunnitellun sektion toipumisaika (varoaika) on 20 vuorokautta ja se riitti joka kerralla minulle mainiosti. Heti hapykymmun paalle vaakatasoon.

      "Kannattaako pyytää keisarileikkausta jos pelkää normaali synnytystä?"

      VASTAUS: Kannattaa ehdottomasti! :)

    • EI-JATKOOOOOO-LOPETA

      Keisarileikkaus
      9.12.2011 23:02
      Hei kaikille . Ajattelin että kirjoittelen oman raskaus tarinan tähän . Eli sain tietää että olen raskaana Syyskuun lopussa 2010. Mulla sujui raskaus tosi hyvin ei ollut pahonvointeja en oksentanut siis ei mitään . Paino nousi raskauden aikana suunilleen 30 kilo vaikka en syönyt mitään makeeta kävin myös sokerirasitukses mutta kaikki oli ihan normaalia .
      Mutta uskon että se oli kaikki nestettä ja niin olikin koska sen jälkeen paino laskesi ainakin 15-20 kiloo.
      Eli mun ajatus oli se että kaikki laittaa tänne nettiin kauhutarinoita olen itse 19 vuotias nuori äiti ja olin kans yksi niistä kuka istui raskauden aikana 24/7 netissä ja luin kauhutarinoita . Minun mielestä raskaus on niin yksilöllista että se on kaikilla eri kenelle vaikeeta kenelle ei . Olin ihan 100% varmaa siitä että haluun synnyttä alatietä niin kuin yksi minun tutuista sanoi minulle että älä unelmoi liikaa että älä laita mitään toivellista että jos se ei meekään niin kuin sinä haluaisit anna asjoilla niin kuin ne menee . Kävin nevuolassa ihan normaalisti kuin kaikki raskaana olevat naiset käy mulle sanottiin koko ajan että vaua on ihan normaalisti että pää on alhaalla ja peppu ylhäällä ja olin ihan iloinen että kaikki on just niin kuin halusinkin. Mutta minulla oli raskausviikkoja 35 tai 36 en muista ihan tarkkana mutta sitten sain tietää että vaua onkin perätilassa ja olin ihan panikissa aloin itkemään koska tiesin että eihän se synnytys mene niin kuin olisin toivonut eli menin sitten sen jälkeen kätilöopistolle ja siellä sitten mulle sanottiin että ne voisi yrittää kääntä sitä vaua että ehkä vaua kääntä takaisin tai jotain sain viikko aika mietiskella rauhassa miehen kanssa kotona . Mutta niin kuin aina avasin googlen ja aloin lukemaan riskejä mitä jos se käänys ei onnistu jne . Loppujen lopuks minä kuitenki päätin sen että en halua ollenkaan että ne koskee minun ja vauan että en siis halunut että ne edes yrittäis kääntä vauaa . Eli minulle sitten sanotiin että mulla tule keisarin leikkaus ja mulle sanotiin sitten keisarileikkauksen tarkka päivämäärä ja se oli 5.7.2011 eli menin heti aamu 7.00 kätilöopistolle , en tienyt vielä että olenko ensimmäinen vai toinen . Kätilö tulikin heti moikkamaan meitä ja sanoi että on minun onni kun olen ensimmäinen että ei tarvi odotta . Puin sairalaan vaatteet päälle ja olin ihan kauhuissaan että mitä seuraavaksi käveltiin miehen ja kätlilön kanssa leikkausaliin heti siinä leikkausaliin ovella tuli mua vastaan leikkaus salin porukka tuli tosi hyvä mieli kuin olivat niin ystävällisi ja kivoja minun mies lähti takaisin ylös kätilon kanssa odottelemaan että milloin olen valmis .Leikkaus salissa kun olin saanut ala selkään ebiduraalin (mikä oli minun pahin pelkoni ) ajattelin vasta siinä että mihin olin joutunut että mitä mä olen mennyt tekemään . Voin sano että se ebiduraali ei ollut niin paha kuin ajattelin mut ei se mitenkään hyvältä tuntunut. No mut oli laitettu valmiiksi ja mun mies sai tulla minun viereen istumaan olin ihan väsynyt niistä lääkkeistä mitä minulle oli laitettu että olin ihan rauhallinen mies ajatteli että ehkä olen ihan panikissa mut must tunti että hän oli enemmän . Leikkaus meni hyvin meille syntyi poika vaua 5.7.2011 klo.9.00 painoi 4050g ja oli 51 cm pitkä , ja en tiedä sanoinko mutta raskaus viikkoja oli mulla 39 3 silloin kuin menin keisarileikkaukseen. Oltiin sairalassa 3 päivää oli tosi tosi kuuma ja hirveetä olla haava sattui ja en pystynyt oikein kävelemään . Sen jälkeen kun saatin luva lähtee kotiin oli suoran sanottuna helpoitus . Mulla meni yhteensä 4 viikkoo kun pystysin nauramaan ja hyvin kävelemään . Jälkivuota oli mulla suunilleen 2 viikkoa . Haava oli alussa oli noin 20 cm ja nyt se on 15 cm siitä on nyt 5 kk. Mutta voin laitta käden sydemelle ja sanoa että en tule ikinä katumaan sitä että minulle tehtiin keisarileikkaus . Olen iloinen että en mennyt synnyttä vaua perätilassa koska olisin kuitenkin joutunut hätä keisarileikkaukseen koska olen itse pieni . Toivottavasti joku sai tästä tekstista apua ..

      -------------------

      Kukaan ei kysynyt tuota sun kirjoitustuovaa. Katso mikä oli otsikko - jos siis ymmärrät lukemaasi - juu, et tymmärrä

    • Anonyymi

      Moneymakeri säilyy ehjänä ja yhteiskunta maksaa kalliimman operaation. Moneymakerin markkina-arvo säilyy ja sillä voi polkaista taas pari lasta menevälle businesmiehelle. Lakimieshiäkin naurattaa ja yhteiskunta maksaa viuluja!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe