Kuinka ilmaista tunteensa oinasmiehelle?

Minä vain

Eli kuinka ilmaista tunteensa hienovaraisesti oinasmiehelle, ilman että mies säikähtäisi pahemmin ja kaasuttaisi tiehensä?
Entä miten te olette saaneet oinasmiehenne seurustelusuhteeseen asti?

Kaikenlaisia kokemuksia olisi oikein mukava lukea niin naisilta kuin oinasmiehiltäkin :)


Vuosia oikein hykerryttävää on and off-vuoristorataa takana ja jaksaisin kyllä vielä mutta nyt alkaa tilanteiden pakosta olla aika tehdä selvänteko että olisiko yhteistä tulevaisuutta. En usko että suoraan töksäyttäminen millään tavoin on tässä tapauksessa se paras vaihtoehto (ja kasvokkain todennäköisesti tälläisessä tilanteessa ilmaantuu kurkkuun kilo hiekkaa ennen ensimmäistäkään sanaa) Molemmilla ilmeisesti vaikeita kokemuksia aikaisemmista joten siksi tuntuu hyvin vaikealta asialta kun haluaisin säästää molempia edes vähän uusilta "traumoilta" ja yrittää selvittää siksi tätä hienovaraisesti. :) Jonkun on vihdoin tehtävä kunnon aloite tähän suuntaan ja se taidan olla minä ettei jää ikuiseksi mysteeriksi.

Kiitos ymmärryksestä ja asiallisista vastauksista!

5

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksostsirpu

      Heips!

      Minun oinasmieheni ilmaisee tunteensa enimmäkseen toiminnan kautta. Ja hän harvoin ottaa mieltä painavia asioita puheeksi, vaan minä lopulta teen sen meidän molempien puolesta. Hän haluaa tuntea, että minulla on ohjat käsissäni ja hän arvostaa päätösvaltaani. Tästä syystä mieheni kunnioittaa minua, koska en ole alistuva luonne, mutta tästä samasta syystä me myös kinastelemme paljon. Mikä on kyllä parisuhteen kannalta ihan virkistävää.

      Suhteemme alkoi niin, että tapasimme ja sen jälkeen mieheni pommitti minua viesteillä ja puheluilla, minua tällainen hieman painostava käytös ahdisti ja pyysin häntä lopettamaan. Kului viikko ja otin itse häneen yhteyttä ja siitä se sitten lähti, hän oli varuillaan, koska pelkäsi, että teen hänelle uudestaan saman tempun, mutta niin ei ole käynyt kummankaan puolelta. Nyt asumme yhdessä tasapainoista, mutta mielenkiintoista ja rakastavaa elämää. :)

      Ja ennen kaikkea oinasmieheni on erittäin omistautunut ja huolehtivainen, hiukan "äijämäinen" ja symppis. Oinasmies tarvitsee myös paljon omaa aikaa ystävien kanssa, eikä halua jakaa kanssani kaikkia asioitaan, mikä hieman vaivaa, mutta tottakai itselläni on myös sellasia asioita, niin ehkä tästä syystä suhde toimii.

      Oman kokemukseni mukaan oinasmiehen kanssa saa olla hiukan hankala, sillä hän rakastaa haasteita. Toivottavasti tästä on jonkinlaista apua!

      Lycka till!

    • Innainna

      Paha sanoa mikä toimii ja kehenkin, meinaten ettei kaikki oinaat ole samanlaisia ;)
      Itse olen oinasnainen, seurustelen kolmatta vuotta oinasmiehen kanssa ja en oikeastaan ole täysin varma kumpi meistä "saalisti" ja kumman (tätä ollaan yhdessäkin pohdittu leikkisästi tapellen)
      Varautukaan kliseeseen, mutta meillä se kävi vaan niin että kun ekan kerran tavattiin niin fiilis oli naps "ton mä tahdon" ja synkkas heti, meillä oli tapana kiusata toisiamme leikillää ja kisata ja väitellä typeristäkin asioista, muut pyörittelivät päitänsä vieressä kun päästiin kunnolla vauhtiin. Oli siinä molemmin puolista flirttiä ja se vaan tuntu oikeelta.
      Sitten vaan eräänä päivänä pamautin että "älä nyt pelästy mut haluisin sanoo jotain" ja tämä mieheni sanoi siihen että "mäkin susta" ja koska en halunnut jäädä epätietoisuuteen kysyin vielä että mitkä meijän välit nyt on? johon vastasi että "mun puolesta voidaan olla enemmänkin kuin kavereita" vastasin "absofuckinglutely" ja tässä ollaa :)

      Eli siis ainakin meillä toimi kun puhuttiin asioista suoraan kun oltiin ensin tutustuttu enemmän :)

    • Näinpä näin

      Tapaamani oinasmies ei hirveästi viesteillä pommittele ja se minua hiukan vaivaa,olisi kiva viesteillä paljon näin tutustumisvaiheessa.
      Tuntuu,kuin hän ei olisi todella kiinnostunut kumminkaan.
      Mistä huomaan hänen aidon kiinnostuksensa,olemme todella alussa vasta.

      • oinainen

        Voiko olla mahdollista, että jollain muullakin on sama ongelma ku itselläni !! :) ...huh..olin jo heittää hanskat tiskiin.. :D
        Mulla kans oinasmies ja ite olen oinasnainen.. Mä oon taistellut tuon miehen kanssa nyt vuoden päivät ja tää on ollut yhtä vuoristorataa koko ajan.. Välillä sitä niinku kiinnostaa ja välillä se taas rakentaa korkeampaa muuria ympärilleen..!?!? En jaksa ymmärtää..mut ei kai mun tarviikaan ;)

        Tämä mies ei ole yhtään samanlainen kuin aikaisempi oikkumieheni.. :D


    • oikku4

      Oinasmies haluaa olla naisen silmissä haluttu,muuten saattaa oinasmiehestä tuntua ikävältä jos nainen ei edes vilkaisekaan .oinas kaipaa ilmeisesti huomiota, ainakin itsetuntoa hivelee .jos nainen osoittaa kiinnostusta .vaikka flirtaten, oinas mielellään haluaa olla ykkönen kaikessa. ja voi sentään jos oinasta nainen pitää typeränä ja vielä ohjailee tätä ,Menettää naisen silmissä mielenkiintoa. elikkä älkää ruvetko ohjailemaan oinasmiestä ,koska oinasmies kokee itsensä kelpaamattomaksi naiselle tai kokee ettei nainen kunnioita oinasmiestä tarpeeksi . oinasmies haluaa.että nainen arvostaa tarpeeksi tätä ,ja hyväksyy tasavertaisena kumppanina .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe