Ekat kännit viinalla..onko vaarallista?

TYttö 15 wee

Oon tässä vähän lukenut keskusteluja ja joissain sanotaan, että jos ei ennen ole juonut niin ei kannata juoda viinaa, koska se on vaarallista.
Ajattelin juoda ensimmäisen kerran parin viikon päästä (olen kyllä maistellut kavereilta, mutten kunnolla juonut) ja onko vaarallista jos juon esim. siiderin sijaan lantrattua viinaa? En kylläkään ajatellut juoda paljon, mutta kuitenkin..
Onko sillä sitten jotain eroa juoko lantrattua viinaa vai vaikka nyt sitten sitä siideriä?

38

3881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkomaholiexpert

      Ei se oo vaarallista. Kolme pulloo vodkaa ei oo paljoo pahempi ku kolme tölkkii siiderii.

    • Ei 15-vuotiaan naperon kuulu juoda viinaa.

      Osta mehua kaupasta. Se on ikäisellesi tarpeeksi lähellä viinaa.

      • pappapappi

        No ei mitää mehuja. Vodkasta saa paljo enemmä energiaa (950 kj. vs mehun 180 kj). Aamu lähtee paaaaljon paremmin kyntiin. Ja antaahan kirkkokin 15-vuotiaille alkoholia, joten totta kai se on okei.


    • MUHAHA

      Jos aiot vetää kännit vasta parin viikoon päästä, niin kannatais alkaa nyt kasvattaa sietokykyy. Jos sit tulee tottumattomana vedettyä vähän liikaa, niin SÄ TUUT KUOLEMAAN!!! HÄHÄHÄHÄHÄH

    • qwwwwwwww

      Ite tuli vedettyä kossua raakanakin ekalla kerralla, mutta hengissä ollaan...

    • Raitis&ylpeä

      Mä vedin ekalla kerralla 48% likööriä raakana. Sen jälkeen oon vetänyt kaikenmaailman leijonaa, salmaria, kossua, kaljaa yms. Silloin oli ikää 13-v, mutta nykyään oon kuustoista ja absolutisti. Vuoden kesti suunnilleen toi ryyppyputki, mutta nykyään oon siis ihan raitis, ja YLPEÄ siitä.

      • Mistäs moinen elämänmuutos? Mikä elin petti?


      • böondforlife

        Muute hyvä mut likööri ei voi olla 48% ja kaikki ketkä sitä ei huomannu ootte lapsia häpykää täältä....likoori luokitellaan vielä mieoksi alkoholijuomaksi eli max 21% ....48% ois jo jtn minttuviina...hei absolutevodakaki on vaa 40% et rauhottukaa lapset ette tiiä mtn xd


    • randömii

      No se riippuu ihan sieto kyvystä:D Joillakin ihmisillä on heikompi alkoholin sieto kyky kuin toisella, ja itse ainakin kun ekan kerran juotiin serkun kaa kännit (serkun isän eli enoni 40 synttäreillä:D) niin ei mitään siideriä tai kaljaa juotu, niin käytiin vaan sekottaa jotain viinaa (ei tiietä mitä se oli, ei ollu pullo viina, vaan jotain ulkomailta tuotua viinaa) kokikseen ja muihin limppareihin, ja alotettiin joskus 7-8 aikaan illalla, ja vielä 1 jälkeenki pihalla juotiin, eikä ollu aamulla mtn:D Eli, se riippuu puhtaasti omasta sieto kyvystä ja kuinka vahvaa viina on:D

    • teinivuodet ylittäny

      On vaarallista. Nyrkkisääntö on se, että miedoilla voi mennä maine ja väkevillä henki.

    • neiti14veeelol

      ite vedin vodkaa, kossuu yms iha raakan ja hei, elossa oon.

    • 15+7

      Ei kannata. Siideri on hyvä aloittelevalle alkoholistille

    • 12345678901233456345

      tekaseha kunno kiljut

    • sinttii_

      Älä juo viinaa heti ekaks ku siit lähtee nii helposti muisti jos alottaa miedommilla ja vähemmän ni oppii tuntee omat rajat :) Ja muista syyä ennenkö lähet juomaa!

    • Galjaaaa-

      Naisen toleranssi alkoholiin on pienempi kuin miehen, paino on ratkaiseva tekijä alkoholin toleranssiin ja tietenkin myös se oletko syönyt ennen alkoholin nauttimista jne.
      Mutta sinulle suosittelisin ensimmäiseksi ottaa siideriä tai kaljaa pari kappaletta, itse join kaksi siideriä ekoilla känneillä ja hups keikkaa sitten oksenneltiinkin koko yö :D
      Eli suosittelen aloittamista miedoimmilla, koska on olemassa alkoholimyrkytyksiä sun muita ja väkevissä on suurempi riski saada se (Tai siis kun ne pärähtää päähän ihan yks kaks eikä sitä oikeen huomaakkaan kuinka paljon on juonut) ja on vielä muitakin tapaturmaisia onnettomuuksia mihin alkoholi liittyy.
      Eräs ystäväni putosi ikkunasta kun oli kännissä, joten varovaisuutta sitten kehiin :)

    • Ilmaista viinaa!
    • Kiljupoikaaaaah

      Vittu ekat kännit veät kiljulla! Teet 20 litraa kiljua ja sitte vies paskannat siihe kiljuämpärii nii päricee nii perkeleesti! Muista vetää siihe semmone lerssi että oksettaa!

    • ahjdjfgjtjy

      ite join ekal kännikerral jotaa 40% minttuu ja kivaa oli mitä sitä ny siidereit ja kaljoi juomaa ku ei niit montaa jaksa vetää ja oksettaa kumminki..

    • yeniRaki

      olen itse 16 vuotias ja juon viinaa litra tolkulla :) ! joten ei ole vaarallista, mutta suosittelisin aloittamaan siiderillä ja muilla miedoilla juomissa koska kehosi ei ole tottunut sellaiseen alokoholimäärään jota viina sisältää, olise lantrattua tai ei. Lantrattu ei nouse päähän , joten ei kannata lantrata!!!!! vedä siiderii naamaa lapsi rakas

    • Janne78.

      ei sovi kaljat saati viinat alle 25 vuotiaille kakaroille.
      ei pitäisi koskea aikuisten juomiin.

      • olli38

        Hyvä Janne!! viina ei ole kakaroille


      • esko68

        aika rajuu puhetta 12-vuotiaalta


    • viina is best

      ei ole vaarallista ite oon 13 vuotta ja veän kunno kännit iha kirkkaalla viinalla pari kuukaue vällei eikä oo mitää vielä tapahtunu

      • Juoppo kössi

        Juu no tuota minä join ekat "kännit" 12 vuotiaana lantrattua kossua jotain 1l kaverin kanssa. En tiedä oliko hirveän järkevää:/ no heräsinpä aamulla ojasta. Tuossa on esimerkki siitä miksi aloitat miedoilla esim kaljalla yms.


    • mikko11v

      jos oot 21v etkä kännänny vielä nii ei jumalauta.....

    • smakfjaa

      Hei ensin testaat vähä rajojas jotkut menee sekasin jo yhest siiderist ja empä usko et viina sulle ees maistuis hyvin. Et rauha vaa muute ei hyvä tuu

    • kaljaonparasjatupaka

      Itsekkin vedin ekat kännit 15 kesäsenä ihan vaan raakaa 40% koskenkorvaa. Voi vittuku pärisi ja olin silloin vielä semmone pullaposki.

      • ooträkis

        äijä semi esari


    • wikipetia

      kannattaa juoda viinaa. se o miedompaa ku siideri ja nousee hattuun hitaammin :))

    • Pottux

      Hyvää päivää pikku nötylät! Olen pottux ja join 3l minttuviinaa aikana 00:00 - 03:00. Sammuin kesken striimin ja herasin kuudelta aamulla herasin pää ihan HELVETIN kipeänä 50 katsojan edessä.

      -Pottux

    • SU0M1337

      VOI VITTU KEKSI ELÄMÄLLES JOKU MUU TARKOTUS KU VIINAN VETÄMINEN ETTÄ SAA VÄHÄ RISPEKTII SIINÄ MITÄÄ HIENOO OLE OOT VARMAA KOVA MIMMI JA KOULUN KOVIN SEN JÄLKEE KU VEDÄT ITTES KÄNNII JA POLIISIT TUO KOTIO

    • oletkotosissasi19

      Itse olen mies ja olutta tullut lähinnä juotua 3-vuoden ajan ja nyt on tullut kokeiltua muutaman kerran vedettyä lärvejä 0,7 leijonalla ja sen vedettyä kokonaan tulee oltua aika sekaisin joten meneppäs siitä ekalla kerralla vetämään viinaa vitun tietämätön.

    • PureAlcohol

      Viinaa on aina viinaa ja viisastem juoma, ei suositeltavaa ekoille kerroille, ellei se ole jo valmiiksi lopussa. :D

    • Oon luuseri

      No en nyt sano että järkevää olis, vaikka hengissä edelleen ollaan.

      Meitä piti olla paljon enemmän juomassa, minä ja viis muuta hyvää kaveria. Sitten tilanne karsiutukin niin että kolmelle kaverille tuli menoo, tai ei ollut rahaa ja tää kaikki ilmotettiin siinä kohtaa kun kaks pulloo viru valgee oli jo ostettu. No me aateltiin ottaa kolmeen pekkaan yks pullo, laitettiin lasiin ensin pari senttiä viinaa kullekin ja lantrattiin loppu limsalla. No mä join sen nopeesti, samoin toinen kavereista, ja kolmannella tais olla järki päässä. Sit me alettiin "kisaamaan" sen toisen kanssa, puolet viinaa ja tippa limsaa.
      Lopputulos: ei illasta mitään muistikuvaa, kaks pulloa oltiin vedetty, kuulemma toinen pullo osittain raakana. Helvetillinen särky ja darra, olin mustelmilla ja pelkäsin koko päivän et kylkiluu on murtunu. Hämmentävää että oon ees elossa, mä sillon kun 165cm/45kg. Että olii joo ihan saatanan fiksu veto. Toisaalta, eipä oo ihan hirveesti tullu lähettyä bilettään kavereiden kans :D

      • Valkoviini

        Mut tosiaan kyllähän silläki voi alottaa kunhan ei rupee kisaamaan itteensä paljon isompien kans.Siitä tulee vaan ongelmia sulle kun ryömit portaita ja sammut lattialle kun et tunne rajojas. Eli ei liian nopeesti ekoilla kerroilla ainakaan. Ja juo vaan sellasessa seurassa johon luotat ja jonka voit nakittaa tekemään sulle ruokaa kun sulla on helvetillinen darra c:


      • SUN RAKAS SATANISTIYSTÄV
        Valkoviini kirjoitti:

        Mut tosiaan kyllähän silläki voi alottaa kunhan ei rupee kisaamaan itteensä paljon isompien kans.Siitä tulee vaan ongelmia sulle kun ryömit portaita ja sammut lattialle kun et tunne rajojas. Eli ei liian nopeesti ekoilla kerroilla ainakaan. Ja juo vaan sellasessa seurassa johon luotat ja jonka voit nakittaa tekemään sulle ruokaa kun sulla on helvetillinen darra c:

        Oo sää hiljaa sun kanakeitto näytti muhennokselta :D Pestaan ens kerralla jonkun kaverin joka osaa tehä ruokaa !!!!


      • Valkoviini
        SUN RAKAS SATANISTIYSTÄV kirjoitti:

        Oo sää hiljaa sun kanakeitto näytti muhennokselta :D Pestaan ens kerralla jonkun kaverin joka osaa tehä ruokaa !!!!

        No hankkisit vaikka aineet ruokiin c:


    • naec

      eka kerta: 60% 2,5 drinkkilasia. ei kyllä ees tuntunu muuten ku vähä huippas vaikka ne vedinki 30min sisään lähes tyhjään vatsaan. olen normaalipainoinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe