Varasijalta sisään

jenniidasofia

Hei!

Mikäköhän mahdollisuus on päästä varasijalta 2. sisään opiskelemaan sosionomiksi?

68

9056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100-varma

      Erittäin hyvät mahdollisuudet: Peruutuksia tulee aina joten varmasti saat paikan sosionomikoulutusohjelmasta!

      • saletisti natsaa

        aika meediumi tsäännssit luulis irtoova. osoita kiinnostuksesi paikkaa kohtaan soittelemalla ja lähettelemällä kirjeitä heille. rahallinen lahjonta voi myös toimia:)


    • jenniidasofia

      Olisi kyllä tosi mahtava juttu jos pääsisi, nyt saa vain jännätä elokuulle ja toivoa että joku peruuttaisi!

    • jenniidasofia

      koskakohan sinne kehtaa alkaa soittelee :D

      • lalalalalalalalala

        Mikä koulu? Tampereelle otettiin muistaakseni 51 ja ainakian mä saatan olla perumassa kun on pari muutakin koulupaikkaa...

        Eli varmaan muuallakin ainakin se 2-3 jotka peruuttavat, kuvittelisin.


    • jenniidasofia

      Laurea Hyvinkää, sinne otetaan sisään 40, joten todella toivon et edes 2 peruuttaisi ja menisi johonki muualle :)

    • lalalalalalalalalala

      Joo, hyvät mahdollisuudet, älä huoli. Yliopistojen tulokset tulevat paikasta riippuen 12.7-20.7 joten saat tietää siihen mennessä. Olen ihan varma että parilla on sosionomi kakkosvaihtoehtona jos yliopistojen ovet eivät aukea.

      Tsemppiä.

    • jenniidasofia

      Niin mäkin kuvittelisin, toivotaan parasta! :)

    • jonottaja

      onkohan 8:nnelta sijalta mahdollista päästä enään opiskelemaan liiketaloutta ikaalisiin? jos sisään valitaan 75.. pitäiskö turhautua

      • Aikanaan käynyt

        No kyllä voisin melkein sanoa, vaikka ei tietty piristävää olekaan, että noin korkealta sijalta ei varmaan enää pääse. Yksi tuttu ei päässyt Ikaalisiin neljänneltäkään joitain vuosia sitten. Liiketalouden linja on hieman sellainen, että ilman erittäin päteviä henk.koht. syitä ei juuri kukaan jätä tulematta.


    • apuaaaaaa

      Itse olen viidennellä varasijalla HUMAKiin. Mitenköhän käy?

    • varasijalla

      Täälläkin jännitetään toisella varasijalla :) OAMKiin laboratorioalaa ois toiveissa päästä opiskelemaan. Aika toiveikas olen kyllä, tuskin kaikki ottavat paikkaa vastaan. Mutta kovasti kyllä jännittää, toivottavasti ei tarvi elokuulle asti ootella :)

    • saletisti natsaa

      Jos olette 2 - 5 varasijalla niin hyvin todennäköisesti pääsette. On olemassa käsite nimeltään ylitäyttö. Sisään otetaan jo valmiiksi enemmän kuin varsinaisia paikkoja on, koska peruutuksia tulee aina ja niiden määrä pystytyään aika hyvin ennakoimaan.

    • toivottavasti natsaa

      Laboratorioalalla ylitäyttöä rajoittaa laboratoriopaikkojen määrä. Ei voi ottaa ryhmään enempää kuin mitä mahtuu laboratorioon.

    • Metroko

      Osaako joku kommentoida mihin päivään mennessä Metropoliaan valittujen pitää ilmoittaa ottaako paikan vastaan? Eli tietää milloin voi ruveta toivottavasti odottamaan ilmoitusta varasijalta sisäänpäässeeksi, ilmoitetaanko siitä puhelimitse vai kirjallisesti?

    • odotellenpääsyä

      Minäkin olen toisella varasijalla Laureaan, 25 otetaan sisään ja olen 27. Vähän jänskättää tuleeko paikkaa vai ei. 8)

      • kakkosvaihtoehtoon!!

        Mä olen varasijalla 65 TAMKiin. En taida päästä.


      • Merkonomin tikitystä
        kakkosvaihtoehtoon!! kirjoitti:

        Mä olen varasijalla 65 TAMKiin. En taida päästä.

        Hei,

        voit päästä varasijalta 65 liiketalouden linjalle.


    • jeee.

      Itselläki odottelua tiedos, metropolian radiografian ja sädehoidon koulutusohjelmaan ekalla varasijalla! Tosin sinne otettiin vain 26 opiskelijaa ja yleensä on kuulemma paikat aikalailla otettu vastaan..

    • miitäääh??

      mun amk-tulos paperissa luki että mun sijoitus amk-haussa oli 25. ja sisään otettiin 15. Tulos: sinut on hyväksytty opiskelemaan meillä. Tervetuloa! Mitäs ihmettä tää muka on? :oo Valintakokeen alin hyväksytty pistemäärä oli 92 ja sain 87?? Olisko hyvät todistuspisteet vaikuttanut? :ooo

      • anonyymi_ilmiantaja5

        Se voipi olla että ne on suurentanu alottavien ryhmää kymmenellä, jos on ollu hyviä hakijoita. Soitapa sinne hakutoimistoon ja varmista henk.koht.


      • en luota
        anonyymi_ilmiantaja5 kirjoitti:

        Se voipi olla että ne on suurentanu alottavien ryhmää kymmenellä, jos on ollu hyviä hakijoita. Soitapa sinne hakutoimistoon ja varmista henk.koht.

        Ja valintakokeissa voi tulla virheitä-katsotaan väärän testit ym eli kaikkea voi sattua tietokoneaikana..

        Emme voi luottaa enää mihinkään.


    • Jopasjotaintaas

      Kannattaa soitella ahkerasti heti oppilaitokseen, kun tulokset ovat selvillä. Vähintää kerran päivässä niin sisään voi päästä vaikka varasijalta 100 ja risat, kokemusta on. Eivät ne sieltä oppilaitokselta muutenkaan soita kuin kerran perään ja jos eivät saa kiinni niin uusi nimi listalta esiin.

    • kaasukaskammio

      Itse en päässyt, oli pakko ottaa keinot omiin käsiin.

    • Minä olen tradenomikouluun ensimmäisellä varasijalla ja sekin on todella paljon enemmän kuin uskalsin odottaa. Vaikka en pääsisi sisään, olisin silti ylpeä itsestäni. Jos olisin laittanut paikan ensimmäiseksi vaihtoehdoksi, olisin päässyt sinne suoraan, mutta sitä on turha nyt enää voivotella, täytyy vain toivoa parasta. Pääsin 3,5 vuotta sitten bioanalyytikkokouluun joltain lähemmäs kymmenenneltä sijalta enkä ollut välttämättä edes viimeinen varasijalta päässyt...

    • Ei niin helppoo

      Asenne: "Pian olen lääkäri", toivottavasti en joudu vastaanotollesi!

    • tyhjänpäiväisyys..

      Hei

      Sosionomiksi pääsee opiselelmaan myös varasijalta 25., joten ei liene ongelmaa.

    • yLIOPPPPLAS

      Olette kaikki pelkkiä nollia ja jos johonkin pääsette valmistutte työttömiksi,

      HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAAHAAAHAHAHAHAHHA!

    • epävarmuus

      Tamkin tietojenkäsittelyyn otetaan 100 henkilöä, ja ite oon varasijalla 3, eli onkohan toivoja?

    • että silleen

      Aika hyvät varsinkin jos hakijoina oli vieraspaikkakuntalaisia. Pari vuotta sitten otettiin sisään varasijalta viisi ainakin meillä.

    • haku päällä

      mitenköhän käy kun toisella varasijalla muotoilun ko. ..nyt ois vähän niinku pakko päästä!!!

    • ärrhsa

      Soitin Laurean hakutoimistoon. Toinen elokuuta asti saa odottaa varasijatuloksia, huoh. Odottavan aika on pitkä.

      • Gifduföho

        Pitää kuulema ottaa myös huomioon ne, jotka ovat saaneet viime vuonna paikan ja haluavatkin vasta nyt aloittaa.


      • ärrhhhp
        Gifduföho kirjoitti:

        Pitää kuulema ottaa myös huomioon ne, jotka ovat saaneet viime vuonna paikan ja haluavatkin vasta nyt aloittaa.

        Voi ei! Luvassa taitaakin sitten olla toinen välivuosi :(


    • jeejee42432

      Onko kokemuksia Helsingin Metropolian Tuotantotalouden ko:n sisäänpääsystä varasijalta 4?

    • 656546547474745

      viime vuonna ottivat ainakin Metropolian mediatekniikkaan sen verran porukkaa valmiiksi, etteivät ottaneet ketään varasijoilta. Mutta riippuu tosiaan montako ottaa paikan vastaan.

    • ehkä joskus.-...

      Minä soitin Laurean hakutoimistoon ja alkavat ilmoittaa varasijoista vasta 15.8.!

      Mitään tietoa ei ennen sitä saa... Eli odotellaan vielä :)

    • wannabe hoitsu

      Minä hain terveydenhoitajaksi ja 2. vaihtoehtona sairaanhoitajaksi. Ekaan otetaan 35 ihmistä ja olen sijalla 11. ja toiseen 45 ihmistä ja olen sijalla 10.

      onkohan tässä mitään toivoa enää?

      • wannabe hoitsu

        sain kun sainkin jonkun kiinni sieltä. Sairaanhoitoalalle kaikki ottanu paikan vastaan ja terveydenhoitoalalle vaan ottavat lisää vaan 4.

        eli täytyy kattella vaikka sitten töitä tai jotain.. ärsyttää kun kouluun pääsy jäi 1 pisteestä kiinni...


    • rulla9

      Pääsin varasijalta Sairaanhoitajaksi opiskelemaan!!!!! Aivan HUIPPUA!!!!!!!

    • Varasijalla

      Tänään toi posti hyviä uutisia, toiselta varasijalta pääsin opiskelemaan!!

    • jenniidasofia

      jeeee, pääsin toiselta varasijalta opiskelemaan sosionomiksi!
      kauan sai kyllä jännittää!

      • jiihhaaa

        MINÄKIN sain loitosuutisia varasijasta! Ja oli muutes aika kaukainen varasija... Ei edes TOP 5.

        Laureassa tavataan!


    • sdjsog

      Itsekin pääsin varasijalta 2 opiskelemaan sosionomiksi, oli oikea loistouutinen kyllä½!

    • oäö

      Onnee tuhannesti kaikille sisäänpäässeille. En voi muuta sanoa, ku että kateellinen oon :D Ite oon Metropolian sosiaali-ja terveysalalle varasijalla 3. En jaksais millään oottaa tietoa :/ tuskaa, tuskaa..

    • varasijaltasisään

      Itse pääsin varasijalta 11 sisälle SeAMKkiin opiskelemaan sosiaali- ja terveysalalle! Älkäähän ensikesän epätoivoiset luopuko toivosta, jos satutte lukemaan tätä keskustelua :)

    • yritystä nyt vähän

      Metropolian varasijalla oleville suosittelen hyviä hermoja. Soitin aamulla hakutoimistoon ja sanoivat opojen saapuvan vasta 12. päivä lähettämään opiskelupaikat sijottuneille. Miten voi näin suuri koulu mokata niin pahasti, että ihminen joutuu järjestämään asiansa viikossa jos pääsee kouluun!?

    • Sinä varasijalta

      miten sait tietää että pääsit Seinäjoelle varasijalta? Tuliko viestiä vai soititko tms? Mille alalle hait? Itse hain sosiaalialalle ja varasijalla 5, ja jännitän tärppääkö.

    • äo0

      Te jotka opiskelupaikan olette saaneet, toivottavasti osaatte arvostaa sitä!!! Paljon hyviä tyyppejä jää ulkopuolelle tänäkinvuonna samalla, kun joku ruikuttaa ja itkee kun ovet ei auenneet 1. vaihtoehtoon vaan vasta siihen kolmanteen tms. yhyyyyyyy....

    • varasijaltasisään

      Viime vuonna minä olin tosiaankin juuri tuo joka pääsi 1. elokuuta sisälle yhdenneltätoista varasijalta.. Mutta luokkakaverini pääsi sisälle 15 varasijalta ja hänelle ilmoitettiin vasta elokuun 14. päivä. Tietysti tilanteet voivat muuttua, mutta älkää heittäkö toivoa hukkaan jos varasija pyörii kymmenenkin ympärillä :) Joku oli kysynyt viime vuonna että miten ilmoitettiin, minulle tuli tekstiviesti koululta jossa onniteltiin kouluun pääsyä ja ilmoitettiin koulun alkajaispäivä.

      Ensimmäisen vuoden jälkeen olen enemmän kuin tyytyväinen kun pääsin kouluun, opiskelu Seinäjoella on mahtista! :)

    • helepostisisään

      Onkohan 36:lta varasijalta mahollista päästä sisään? :/
      Onhan tuo hieman kaukana sisään pääsystä mutta kysynpä kuitenkin.
      Aloituspaikkoja on 100 ja ala ois sähkötekniikan ala.
      Pliide vastatkaa!:)

      • liian hätäinen?

        Jaahas, ensimmäisellä varasijalla liiketalouden koulutusohjelmaan ja sisään otettiin 66 opiskelijaa, onkos tämä jo varma juttu?


    • mite on

      Mä jäin liiketoiminnan logistiikan koulutuksessa varasijalle 1. Sisään otetaan 44, alin hyväksytty pistemäärä oli 63.67 ja mäki sain juuri sen 63.67 mutta en päässy kuiteskaa, hiemanko ärsyttävää.. Mutta voiko pitää kuitenkin varmana että pääsen vielä?

      • ..........

        On kyllä suoranainen ihme, jos et pääse:)


    • Mitenhän käy?

      Hain laureaan sairaanhoitajaksi ja jäin vain parin pisteen päähän paikasta :( Olen kuitenkin varasijalla 1 ja sisään oli otettu 40. Toivotaan parasta :)

    • toj

      Olen varasijalla kaksi fysioterapeuttilinjalle samkiin, mahtaako olla toivoa päästä?

    • kujalla

      Mitä jos on viime vuonna vastaanottanut opiskelupaikan ja ilmoittautunut poissaolevaksi ja nyt uudessa haussa päässyt 1. toiveeseen varasijalle ja kolmanteen toiveeseen sisään, niin jos en ilmota mitään tuosta 3. toiveesta niin voinko päästä 1. toiveeseen ja tuo vanha opiskelupaikka vissiin säilyy? Paskaahan tuossa on se että ens vuonna mua ei lasketa ensikertalaiseks (lakiuudistus) kun oon vastaanottanu tuon paikan.

    • kyselijä

      Otetaanko opiskelupaikan aloittamisen siirtäneiden tilalle varasijoilta? Eli heidän, jotka ottavat paikan vastaan, mutta ilmoittavat olevansa poissa lukukauden.

    • Tietoa kaipaava

      Mitkähän on mahdollisuudet päästä Savoniaan fysioterapiaa opiskelemaan varasijalta 3? Aloituspaikkoja oli 45.

      Mietin vain että uskaltaiskohan tässä alkaa jo asuntoa katteleen Kuopion suunnalta.. :)

    • Suikeropihvi

      Oiskohan kenelläkään kokemusta Haaga-Helian Tietojenkäsittelyyn pääsemisestä. Kaveri veikasi että siellä saattaisi olla suhteellisen suuri todennäköisyys päästä varasijalta sisään. Itse olen varasijalla 32, ja sisään otetaan 115. En meinaan tiedä yhtään mitä olettaa ku olen kertaalleen päässyt sisään varasijalta 45 :)

    • Jeps jeps

      Riippuu täysin AMK:sta ja vuodesta. Tiedämpä sellaisia yksiköitä, joiden sosionomikoulutukseen ei ole otettu joinain vuosina yhtään varasijalta. Että silleen.
      Parhaiten tilanteen näkee elokuun alussa.

    • Epätoivoinen tyttö..

      Heippa!
      Olen hakenut nyt syksyllä Haaga-Heliaan tietojenkäsittelykoulutukseen. Pääsin 25. varasijalle, vähän yli viikko nyt mennyt ja olen jo 5. varasijalla. 18. joulukuuhun saakka täydennetään paikkoja. 100 opiskelupaikkaa. Onko mitään mahiksia päästä opiskelemaan? Oon haaveillut tätä paikkaa vielä peruskoulusta saakka, lukion suorittanut ja valmistumassa datanomi koulusta.
      Pelottaa ja jänskättää ja kun jo 5. varasijallekin pääsin, nii voiko vielä toivoa, että ottaisi mutkin sisään?

      • khylsesiit

        Uudistunut valintasysteemi on sekoittanut järjestelmät toden teolla, mutta yhdeksänteen päivään asti on aikaa ottaa opiskelupaikka vastaan. Viikonlopun aikana viimeiset tekevät päätökset, sinänsä sadasta tilastollisesti omaisit mahdollisuudet päästä. Tsemppii!


      • Epätoivoinen tyttä
        khylsesiit kirjoitti:

        Uudistunut valintasysteemi on sekoittanut järjestelmät toden teolla, mutta yhdeksänteen päivään asti on aikaa ottaa opiskelupaikka vastaan. Viikonlopun aikana viimeiset tekevät päätökset, sinänsä sadasta tilastollisesti omaisit mahdollisuudet päästä. Tsemppii!

        Äääh, enpä oo liikkunu mihkää. No jaa, oon aika pessimisti, en usko enää pääseväni. Sitten kesällä uudestaan, harmi vaan että ikää tulee vaan lisää ja eikä välivuosikaan kiinnostanu kauheesti, vaan oli tavotteena hypätä suoraan koulust toiseen..


    • hämmentynyt-

      Voiko 21. varasijalta päästä sisään iltapuolen it-tradenomiopintoihin? Voiko varasija vielä kehittyä positiivisesti?

    • Ei motivoi 1

      Varasijalta 60 sisään,vuosi opiskelua ja ulos.

    • hämmentynyt-

      Mikä opinnoissa ei motivoinut?

      Oho, oot päässy ilmeisesti aika kaukaa varasijalta opiskelemaan? :o

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe