Ajaako ketään täällä vakiolla?

Vakiomopoilija

Ajaako täällä mopofoorumilla ketään vakiomopolla ja ei ole aikeissa virittää mopoaan? Itse ilmoittaudun, toivottavasti löytyy muitakin vakiolla ajelevia.

41

2343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

      Kiva kun tulit kaapista ulos.

      • LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

        LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL


      • Jutustelija1

        Huomautan että vakio on yhtä kuin kuriton ja säädöissään oleva mopo, eli ei sellainen jossa on tuketta joka aukossa. Sellainen tukittu on yhtä kuin kuristettu. Viritetty on sitten sellainen johon on vaihdeltu esim putkea tai sylinteriä.

        Itse ehkä kannatan eniten vakioilla ajavia koska nykyiset mopot kuten Derbi Sendat laukkaa reilun 60km/h vakioina (siis kurittomina ja välitykset vaihdettuina). Se on ihan jees mopolle ja kun ei viritä niin ei mene rahaa ja aikaa. Myös sanktio politiikka astuu eri tavalla kuvioihin jos mopossa on tyyliin 80cc pytty kaikilla mausteilla ja hurautat maijan ohi motarilla 125 lasissa.

        Kurillinen mopo on jotain kauheaa ja perverssiä, niitä en hyväksy.

        Viritys on ihan jees ja sitä kyllä kannatankin, mutta monella mopo ikäisenä on valuutat vähissä niin siksi suosin sitä että tyytyy vakioon (eli siis kurittomaan ja välitettyyn).

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    • nimiermkajd

      Lakihan kieltää virittämisen niin varmaan kaikilla vakio :D

    • kyllä pystyy

      Itse ajelen vakiolla, koska vanhemmat kielsivät virittämisen ja muutenkin hommaan vuoden päästä kevarikortin. Kyllä sitä nyt vuoden jaksaa vakiomopolla ajaa.

    • ei kannata

      Kuka vittu ajaa vakiolla? Miksi et viritä? Ei mitään järkeä vetää tientukkeena jossain 80 km/h alueella 45 km/h.

    • derbi power vittu

      nyt vittu oikeest. kuka vittu jaksaa ajaa vakiopaskalla. itellä on turbokitti derbis et sillee perkele. vituttaa kaikki vakio mopot mut niit on hauskaa hiillostaa ni neki tajuis virittää. oon aatellu 70cc pannuhuonetta kans.

      • rfdhzhfdhdhgjgjhbvhj

        vittu SÄ OOT KOVA JÄTKÄ!!! Kyllä tulee respectii kylällä ku vingutat derbilläs menemään!


      • järki hoi
        rfdhzhfdhdhgjgjhbvhj kirjoitti:

        vittu SÄ OOT KOVA JÄTKÄ!!! Kyllä tulee respectii kylällä ku vingutat derbilläs menemään!

        No jos vuoden päästä saa kevarin, mitä järkeä on ottaa sakot min. 120 €, maksaa 300 euroo veroa ja maksaa katsastusmaksu ja sitten A1:n sirtyy vuodella. Ego kestää vuoden ajaa mopolla, siis vakiolla.


      • Hur dur
        järki hoi kirjoitti:

        No jos vuoden päästä saa kevarin, mitä järkeä on ottaa sakot min. 120 €, maksaa 300 euroo veroa ja maksaa katsastusmaksu ja sitten A1:n sirtyy vuodella. Ego kestää vuoden ajaa mopolla, siis vakiolla.

        No pappa betalar ni helppo sanoa että saa vuodenpäästä kevarin ja ei järkeä virittää. Kaikilla ei varaa maksaa 800e kortista ja jostain kevarista vielä 3000e-4000e jostain järkevästä käytetystä joten siinä vastaus miksi viritetään.


      • derbipoika 96
        Hur dur kirjoitti:

        No pappa betalar ni helppo sanoa että saa vuodenpäästä kevarin ja ei järkeä virittää. Kaikilla ei varaa maksaa 800e kortista ja jostain kevarista vielä 3000e-4000e jostain järkevästä käytetystä joten siinä vastaus miksi viritetään.

        ja muuten hur du on oikees :D


      • dsfg4
        Hur dur kirjoitti:

        No pappa betalar ni helppo sanoa että saa vuodenpäästä kevarin ja ei järkeä virittää. Kaikilla ei varaa maksaa 800e kortista ja jostain kevarista vielä 3000e-4000e jostain järkevästä käytetystä joten siinä vastaus miksi viritetään.

        Ajatteles muuten kevarikortin hyviäpuolia. Kun ajaa sen parin vuoden sisään, saa sen vanhalla säädöksellä, eli saa ilmaiseks 18v moottoripyöräkortin (25kw) ja 20v moottoripyörä kortin (rajoittamaton). Kohta noihin uusiin kortteihin tulee inssi vaatimus kun korottaa kevarista. Plus autokorttiin saa muutama satanen alennusta, eikä tarvi käydä niin monella ajotunnilla, plus saa ajaa moottorikelkalla, traktorilla ym.


      • Hur dur
        dsfg4 kirjoitti:

        Ajatteles muuten kevarikortin hyviäpuolia. Kun ajaa sen parin vuoden sisään, saa sen vanhalla säädöksellä, eli saa ilmaiseks 18v moottoripyöräkortin (25kw) ja 20v moottoripyörä kortin (rajoittamaton). Kohta noihin uusiin kortteihin tulee inssi vaatimus kun korottaa kevarista. Plus autokorttiin saa muutama satanen alennusta, eikä tarvi käydä niin monella ajotunnilla, plus saa ajaa moottorikelkalla, traktorilla ym.

        Ja mitä väliä sillä on että saisin ajaa moottoripyörällä kun se on sitten viimeinen asia millä kiinnostaa ajaa jos on 5-vuotta ollut mopo ennen autokorttia. Ja ellei siitä autokortin hinnasta häivy tasan se summa minkä olen kevarikortista maksanut niin ei minkään näköistä kiinnostusta ajaa sitä korttia mulla. Jos traktorilla tai moottorikelkalla haluan aja maksan mieluummin 100e siitä kuin sen 800e ja se loppu 700e menisi hukkaan kun ei kevariakaan ole eikä tule.


      • sdf4
        Hur dur kirjoitti:

        Ja mitä väliä sillä on että saisin ajaa moottoripyörällä kun se on sitten viimeinen asia millä kiinnostaa ajaa jos on 5-vuotta ollut mopo ennen autokorttia. Ja ellei siitä autokortin hinnasta häivy tasan se summa minkä olen kevarikortista maksanut niin ei minkään näköistä kiinnostusta ajaa sitä korttia mulla. Jos traktorilla tai moottorikelkalla haluan aja maksan mieluummin 100e siitä kuin sen 800e ja se loppu 700e menisi hukkaan kun ei kevariakaan ole eikä tule.

        Voi poika kyllä se on aivan erilaista ajaa oikeasti MOOTTORIpyörällä kuin mopedilla tai peltikotelolla.


      • Hur dur
        sdf4 kirjoitti:

        Voi poika kyllä se on aivan erilaista ajaa oikeasti MOOTTORIpyörällä kuin mopedilla tai peltikotelolla.

        Eli mun tarttis valita ajanko mieluummin moottoripyörällä 4kk vuodesta ja sitten ei ajeta jos sataa vai valitsenko autokortin jolla voin ajaa autoa ympäri vuoden oli sää mikä tahansa ja ei tarvitsisi edes autoa ostaa kun vanhemmat lainaavat kunnes muutan pois. Joten arvaa kumpi kuulostaa paremmalta?


      • sdffdg43
        Hur dur kirjoitti:

        Eli mun tarttis valita ajanko mieluummin moottoripyörällä 4kk vuodesta ja sitten ei ajeta jos sataa vai valitsenko autokortin jolla voin ajaa autoa ympäri vuoden oli sää mikä tahansa ja ei tarvitsisi edes autoa ostaa kun vanhemmat lainaavat kunnes muutan pois. Joten arvaa kumpi kuulostaa paremmalta?

        Voi kuules pieni tyhmyri, kummatkin kortit voi tottakai ajaa :)
        Ja 5kk* on pitkä aika.


      • ihmeddelen...
        Hur dur kirjoitti:

        Eli mun tarttis valita ajanko mieluummin moottoripyörällä 4kk vuodesta ja sitten ei ajeta jos sataa vai valitsenko autokortin jolla voin ajaa autoa ympäri vuoden oli sää mikä tahansa ja ei tarvitsisi edes autoa ostaa kun vanhemmat lainaavat kunnes muutan pois. Joten arvaa kumpi kuulostaa paremmalta?

        Kuka käski jättää autokortin ajamatta? Kyllä sillä moottoripyörällä saa ajaa, vaikka olisikin auto tallissa...


      • Hur dur
        sdffdg43 kirjoitti:

        Voi kuules pieni tyhmyri, kummatkin kortit voi tottakai ajaa :)
        Ja 5kk* on pitkä aika.

        Ota huomioon mulla ei ole varaa hommata kevaria tai korttia kun on 200e rahaa joten ehkä se autokortti on järkevämpi kun ei autosta tartte maksaa. Pappa inte betalar...


      • ruotsivitonen
        Hur dur kirjoitti:

        Ota huomioon mulla ei ole varaa hommata kevaria tai korttia kun on 200e rahaa joten ehkä se autokortti on järkevämpi kun ei autosta tartte maksaa. Pappa inte betalar...

        Pappa betalar inte. *


    • derbipoika 96

      mä ajan vakio x-racella :) kulkee silti sen 55 km/h

    • Daboss1

      Ite ajanut tän kesän vakiolla (suoralla 50 :D), jos motia nii tänä kesänä vähän viriä muttei mitään tappovirejä. Muistakaa te vitun hipit jotka tuutte päteen että viritys ei aina tarkota sitä että mopo kulkee 80km/h, vaan vaikka virittää niin et kulkee 60, jotkut vakiotkin kulkee sen verran joten lättykiinni, menkää muualle mopofoorumeilta jos ei o muuta asiaa kun "sinulla on mopo eikä sen tarvitse kulkea kovempaa". Oma päätös idiootit.

    • monkey-mies

      Muistakaa frendit; ei mopolla mahottomia. Annetaan iän karttua ja sen mukana järjen ja nostetaan menopelin nopeutta sen mukaisesti. Aikuisena sitten mennään lujaa, mutta radalla. vittu nääs vittu.

    • ES mulkut

      Saatanan jonnet täällä vinkuu että "vitun hintti ei kukaan jaksa ajaa vakiolla"



      Ääliöt, ite vedän autolla ohi jokasesta viritetystä moposta vaikka väkisin, kun yritätte kuitenki pysyä auton vauhdissa.

      Pistää vituttaan teidänlaiset kakarat sen verran, että kun yrittää autolla tulla ohi, pistätte kaasun nappiin ja yritätte vakavissanne pysyä kintereillä.

      Ettekö tajua että ette pärjää kuitenkaan.

      Jos ajatte viritetyillänne taajamassa nopeusrajoituksen mukaan, en vedä ohi, vaikka ajaisitte ylinopeutta. Mutta jos yritän ohi kun ajatte laillisesti eli hitaampaa ku yli 50km/h nopeusrajoitus, niin ohi myös vedän vaikka kuinka pistätte vastaan.

      Naurettavaa että nää kakarat vetää liikenteessä hirveetä rallia ja kisaa ajoneuvoilla, jotka on samalla myös hitain liikennekelpoinen ajokki.

      • Hur dur

        Joo tosi mukavaa ite ajan 60km/h 50km/h alueella ja autot vetävät yli 70km/h ohi. Yksi auto ohitti minut 5cm päästä ja yritti kiilata joten todella mukavaa. Tosin tämä autoilija oli henkisesti tyyppiä pakko näyttää kuinka paljoa tehoa mun munanjatkeesta lähtee.


      • atgayhazhbaz
        Hur dur kirjoitti:

        Joo tosi mukavaa ite ajan 60km/h 50km/h alueella ja autot vetävät yli 70km/h ohi. Yksi auto ohitti minut 5cm päästä ja yritti kiilata joten todella mukavaa. Tosin tämä autoilija oli henkisesti tyyppiä pakko näyttää kuinka paljoa tehoa mun munanjatkeesta lähtee.

        Niin, jos ajat 50km/h alueella 50km/h tai yli, en lähe ohittamaan, mutta tarkotin, että jos aluksi ajaa 45 vaikka 60km/h alueella, ja olen ohittamaan lähdössä, ja SITTEN lyödään lämät auki siitä paskasta ruohonleikkuristaan, niin kyllä vedän ohi vaikka mitä tekisi tämä viritetyn pärrän kuljettaja.



        Ei se ole syy ajaa ylinopeutta mopolla, jos auto alkaa ohittamaan, tai ylipäätään.

        En aja itse ylinopeutta taajamassa, mutta tarkotin, että jos mopo ajaa 50km/h alueella 50km/h, sitten ajaa, en lähde ohittamaan kun ei tarvetta ole ajaa ylinopeutta, vaikka ko. mopoilija ajaakin yli mopon sallitun nopeuden.

        Sitten, jos mopoilija alkaa vittuilemaan sillä laiskalla paskallansa, en ala siinä takana pelleilemään tämän kusipään kanssa.


        En minä tässä sitä lakia silloin riko vaan te, jotka ylipäätään ajatte ylinopeutta.

        Ei se ole syy ajaa virittää tai ajaa mopolla kovempaa, jos jotkut autoilijat, valitettavan useat, ajavat taajamassa yli rajoituksen.

        Ei mulla mitään sitä vastaan ole, saatte ajaa vaikka sataa missä haluatte, kunhan siitä ei tule haittaa mulle.


    • Mp ei vakio

      Vakiolla mennään , Tunturi "pappa" automaatti vm 1974 ei museokatsastettu mutta on aivan alkuperäinen ja menisi kuulemma heittämällä läpi mutta miksi? Ajan joka viikko huvikseen sillä kevät kesä syksy jonkin verran. Muuten mennään endurotyylillä mpllä. Oivaa vastapainoa raskaaseen kurapyöräilyyn , pappa kiiltää. Ikää 45v :-)

    • hasahjajhaj

      Onhan meillä, malagutin skootteri joka kulkee 90 x(

    • Kelpo peli

      Vakiolla mennään. kulkee noin 50 km/h. kulki ennen yli 65 ja kavereilta tuli sanomista että miksi v*tussa laitan mopon vakioksi. Syy on simppeli, ei ole halua eikä resursseja maksaa sakkoja.

    • djanfiuw

      Ei siinä ole mitään noloa ajaa vakio mopolla. Kaikki ne jotka väittää olevansa niin kovia kun ajavat viritetyillä mopoilla oikeasti vaan matkivat muiden kaverien mallia. "V o i v i t t u !!! sun mopo kulkee ainaki 150 km/h!!! v*ttu sä oot tosikovajätkä!!! taidanki ite lähtee tästä laittamaan teharin 500cc pytyn kera ja muut tappovirit että kulkee ainaki sen 230 km/h!!! V*TTU!" Tosin ei siinä mitään jos virittää mopoaan oma päätös mutta ei se oikeuta pilkkaamaan vakiomopojen omistajia. Sitten täällä on niitä wannabe mopojonneja vuosimallia -98 jotka tulee tänne kehumaan olemattomilla mopoillaan.

    • djkfmjnbnrhk-

      se on aika ymmärrettävää että autoiliat vihaavat mopoiliota mutta itsellani olisi siihen hieno syy esim jos itse olisin syntynyt 91 ja näen mopoilioita jotka on syntynyt 93 niin ei kyllä varmaan paljoo respectii olis itelläkään siinä vaihees ku ne päristelee 150desipelii vieres ...

    • tompommpon

      Vakio mankilla :D

    • just joo 2

      Hieman selvennystä
      Vakio mopohan on tehdaskuntoinen, Mutta senjälkeen siihen on lisätty määkohtaiset kuristimet, vähentämään kierroksia ja tehoa. Eli Mopo ei ole viritetty jos siitä on poistettu kuristimet. Vaan vakio. Sama koskee Moottoripyöriä

      • Joopajoo. :D


    • vakijolla männöön

      Itse ajan vakiomopolla. En välitä jos muut haukkuvat. Jos joku virittää mopoaan oma asiansa se on, ei minua kiinnosta.

    • Ajotaidotjaoppi

      Eronneiden perheen kakarat, häiriintyneet pennut saavat virittää koska isi ja äiti ei välitä.
      Kyläpoliisit pitävät huolen että siirtyvät vakioihin.
      Aikuisena on loppuelämä aikaa kaahata siellä missä se ei vahingoita muita.

    • Anonyymi

      Itse olen ajanut nyt puoli vuotta vakio paska ruisku mankilla. Kyllä vituttaa kun sitä ruiskua ei pysty kunnolla virittää ja huiputtaa 43kmh

      • 190cc pannun kun lyö kiinni niin homma toimii.


    • Anonyymi

      Vakio sähköskootteri totta kai. En halua mitään jättisakkoja enkä ajaa meluhelvetillä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe