Viitun vammaiset

siv seur

eikö näille vitun vammaisille saa taottua järkeä kaaliin, pysäköivät romunsa mikä minnekin, sakkopaikoille yleensä, pelastusreittien tukkeeksi, suurin osa niistä kävelee omin jaloin kuitenkin. Esim meilläpäin sellainen punainen paketti fiiatti, kumpikin kävelee omin jaloin, akka ja ukko, silti fiiatti seisoo aina pysäköintialueen vieressä.

10

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaunis Mies

      Kyllä Minä saan pysäköidä mihin itse haluan. Minulla on uudenkarhea VW Passat turbomoottorilla ja olen itse tyylikäs menestyvä mies.

    • Parkkilateksi

      Mikä tässä on ongelma?

      Kyllä mäkin olen nähnyt päin persettä tapahtuvaa pysäköintiä invaluvalla ja ihan siten, että liikuntaesteisen vaimo ajaa autolla ja pysäköi sen sitten pelastustien kannalta vaikeaan paikkaan. Se ei kuitenkaan ole rangaistavaa, sillä Invapysäköintiluvalla saa pysäköidä pysäköintikiellossa olevalle alueelle.

      Poliisi voi myöntää vaikeasti vammaiselle henkilölle tai vammaisen henkilön kuljettamista varten luvan, jolla saa pysäköidä maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta, sekä alueella missä pysäköinti on kielletty liikennemerkillä 372 (pysäköinti kielletty) tai 373 (aluepysäköintikeilto).

      Lisäksi invaluvalla voi pysäköidä paikalle, jossa pysäköinnin enimmäisaika on liikennemerkein rajoitettu, rajoitusta pitemmäksi ajaksi sekä pysäköintikiekkoa käyttämättä.

      Tämä tietysti on jo liian vaikea juttu sisäistettäväksi vaikkapa parkpatrolille, jonka ammattitaidottomuuten kuuluu sellaiset manööverit kuin ambulanssien laputtelu hälytystehtävää suoritettaessa.

      • Mutta ambulanssikuski tullessaan tuon ison kyltin ohi, tekee sopimuksen, jossa sitoutuu maksamaan. Kaikkien etu on, että ambulanssikuskit etsivät laillisen pysäköintipaikan kauempaa, ettei vaikkapa taloyhtiön asukkaille aiheudu ongelmia väärin pysäköidystä lanssista. Sehän saattaisi olla vaikka jonkun tiellä!

        En itse asiassa muista, että lanssilla olisi mitään erikoisoikeutta pysäköidä muutenkaan miten sattuu, eli esimerkiksi normisuoritus, jossa lanssi ladataan jalkakäytävälle, on virheellinen (voipi olla, että olen väärässä, ei ole tuo lanssien pysäköinti mitenkään päivänpolttava aihe itselle). Jotenkin silti epäilen, ettei kunnallinen pysäköinninvalvonta ihan hetkessä sitä lappusta jakamassa ole...


      • Yksityisalue

        Invaluvalla ei saa pysäköidä minne haluaa yksityisalueella eikä välttämättä vapaudu pysäköintimaksusta! Yksityisalueella tulee noudattaa mitä laki sanoo tai mitä liikennemerkeillä on osoitettu. Monilla yksityisalueella on varattu invapaikkoja, joka on osoitettu lisäkilvellä. Invaluvan antamat poikkeukset koskevat vain yleisiä alueita, joten pysäköidessä yksityisalueelle kannattaa tarkasti selvittää mihin invalupa oikeuttaa siellä.


    • No problem

      Eihän heillä mitään ongelmaa ole, ongelma on kirjoittajalla.

    • luvat-on

      Vammaisen pysäköintiluvalla saa pysäköidä liikennemerkkien 372 ja 373 (pysäköintikielto- ja pysäköintikieltoalue) vaikutusalueella. Pelastustielle ei saa pysäköidä; se määräys tarkoittanee myös vammaispysäköintilupaa. Sanotaanhan ohjeissa myös, ettei kieltoalueella saa pysäköidä niin, että se häiritsee muuta likkennettä. Mielestäni pelastustielle ei saa jättää autoa (olen itse em. luvan haltija) Pelastustie on aina jätettävä vapaaksi, sanoohan sen jo...
      Sitten tuo toinen asia, mitä sivuttiin: vammaispysäköintiluvan haltijan ei tarvitse edes omata ajokorttia, vaan kuskina voi olla joku muukin.

    • 2+19=22

      Mä olen nähny Martti Syrjän pysäköivän invapaikalle.

    • Looke

      Sulle pitäis vetää halolla vähän järkeä kaaliin!

    • värikoodi.auttaa

      Meilläkin taloyhtiön pihalle pysäköi somaliperhe autonsa, jossa ikkunassa invalappu. Nuoria ihmisiä ovat ja hyvin kävelevät. Sitä invalidia en ole monen vuoden aikana vielä nähnyt.

    • bhkjhvbnnj

      Meidän taloyhtiössä kaverilla on invalupa iltaisin vetää parinkympin leikit juosten, jäisi varmaan Paavo Nurmi toiseksi. Auto on poikittain pihassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe