Vapaamuurariklikki tunnelipuuhissa

Hyvä teoria

Vapaamuurariklikki tunnelipuuhissa

Tampereen rantatien kaivaminen tunneliin 2,3 km pitkäksi ohitustieksi taitaa
olla liikenteen kannalta järjetöntä. Tunnelihankkeen varsinainen tarkoitus
lieneekin hommata YIT:lle rakennusmaata loistopaikalta.

Syy tunnelin hinkuamiseen ja rakennusmaan hamuamiseen YIT:lle löytynee
vapaamuurarien erittäin vaikutusvaltaisen salaseuran nimiluettelosta:

Esim. Tampereen kaupunginvaltuuston tunnelia himoitsevista jäsenistä ovat
Harri Airaksinen, Matti Heinivaho, Antti Hervonen, Harri Jaskari ja Timo
Hanhilahti vapaamuurareita, ynnä Leena Kostiainen on kai vapaamuurarin
ex-rouva ja Anna-Kaisa Ikonen on vapaamuurarin tytär. (Harri Airaksinen oli
myös elinkeinojohtajana vuosina 2001-2005.)

Kahdessa kaupungin johtokunnassa puheenjohtajina häärivät Matti J. Mäkelä ja
Seppo Kovala ja kolmannessa on jäsenenä Ilkka Hietaniemi.
Tarkastuslautakunnan jäsenenä on mm. Yrjö Schafeitel. Hekin ovat kaikki
vapaamuurareita.

Vapaamuurari Juha Kostiainen toimi vuosina 1997-2001 Tampereen
elinkeinojohtajana ja keksi silloin Helsingin Sanomien mukaan
eTampere-hankkeen, jonka kustannukset olivat 132 miljoonaa markkaa.
Lieneeköhän keksinyt myös tunnelihankkeen, koska hänen ollessaan
elinkeinojohtajana silloinen kaupunginvaltuusto hyllytti 13.1.1999 jo v.
1990 tehdyn suunnitelman rantatien parantamisesta maanpäällisenä ja päätti
käynnistää Ranta-Tampellan maankäytön selvitystyön. Aloite siitä oli
kuulemma tullut YIT:ltä.
Kostiainen siirtyikin sitten toimimaan vuodesta 2001 vuoden 2008 loppuun
YIT:ssä, mm. konsernin kehitysjohtajana ja sen johtoryhmässä.

Vapaamuurari Antti Varpe toimi puolestaan YIT Rakennus Oy;ssä 8 vuotta
Tampereen aluejohtajana vuoden 2008 puoliväliin asti. Sieltä hän siirtyi
A-Rakennuttajat Oy:n toimitusjohtajaksi.
Kuvaan sopii, että vapaamuurari Seppo Mäkinen on A-Insinöörit Oy:n
varatoimitusjohtaja ja kuinka ollakaan, hänen em. tyttärensä Anna-Kaisa
Ikonen valittiin apulaispormestariksi siitä hommasta luopuneen Harri
Airaksisen seuraajaksi. -- Näyttää siltä, että tuo A-Insinöörit Yhtiöryhmä
on nykyään hyvässä nosteessa ja ilmeisesti sen palvelukset ovat (helposti
arvattavasta syystä) kaupungin "muuraripitoisen" johdon suosimia...

Antti Varppeen rouva lienee Riitta Varpe, joka hänkin toimi aikoinaan
Tampereen elinkeinojohtajana. Hän on vuodesta 1997 alkaen johtanut
TE-keskusta, eli nykyistä Pirkanmaan ELY-keskusta. Siinä samaisessa
keskuksesa toimi myös nykyinen apulaispormestari, vapaamuurari Timo
Hanhilahti maaseutuosaston kehittämispäällikkönä vuosina 2000-2008.

Eipä liene näin ollen iso ihme, että Riitta Varppeen johtama Pirkanmaan
ELY-keskus valitsi 15.10.2010 toteutettavaksi Rantaväylän
tunnelivaihtoehdoista pitkän version, ilman sen keskelle kaavailtua
liittymää. Sellainen päätöshän antaa YIT:lle maksimaalisesti rakennusmaata.

Suomessa on toki liittymisvapaus, mutta kyllä vapaamuurarien salaseura on
sentään aivan poikkeustapaus, sillä siihen liittyvän on vannottava vala:
"Lupaan ja vakuutan, että en milloinkaan tieteni enkä ehdoin tahdoin petä
veljesmuurariloosia enkä sen jäseniä vähimmässäkään määrässä enkä salli sitä
toistenkaan tehdä, jos sen estää voin."

Semmoisen valan turvissa lieneekin aika helppoa harrastaa "hyvä veli"- ja
"sulle mulle"-puuhasteluja. "Muurariveljet" eivät toisiaan käräytä. Näin
otollisissa oloissa olisi kai lähes ihme, ellei satoja miljoonia euroja
pyöritellessä jonkun mieleen tulisi mafiatyylinen omaan taskuun kähmintä.
Onhan rakennusala tunnetusti taipuvainen "hämärähommiin".

Arvattavasti vapaamuurareita voisi löytyä paljon enemmänkn mm. kaupungin ja
YIT:n johtoportaista. Edellä esitin näet vain osan sattumalta saamistani
tiedonmurusista.

Mielestäni tunnelia vastustavien kannattaisi lopultakin tuoda julki
mahdollisimman suurelle ihmisjoukolle edellä kuvailemiani seikkoja
vapaamuurarien ilmeisestä, jopa ratkaisevan suuresta osuudesta Rantaväylän
puuhasteluissa. Silloin asiasta voisi nousta suuri KOHU , jonka ansiosta
hölmön tuntuisesta tunnelihankkeesta olisi ehkä jopa pakko sittenkin luopua
ja siirtyä järkevään maanpäälliseen tieratkaisuun.

18

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajaa Koskinen

      Alias Hitman tunnettiin Venäjän ystävänä ja Israelin säälimättömänä kriitikkona. Hänellä sanotaan olleen yhteyksiä CIAahan ja Supoon, joten hän oli kaksoisagentti. Salamakirjoittaja joka osasi numerologiaa. Onko Hitman tuon ylemmän viestin kirjoittaja. Se on todella hyvä. Tuo kaksoisagenttina oleminen viittaisi mielen jakautumiseen. Joskus onnistuu saamaan aikaan keskustelua muttei läheskään aina. Kun kirjoittaa suraavassa viestissä äsken sanomaansa vastaan niin jossain vaiheessa ihminen kyllästyy puhelemaan niin sanotusti itsekseen ja kyllästyminen tulee esiin. Tähän ylempään tekstiin ei voi sanoa mitään, kun se kuulostaa niin asian tuntevalta. Olen itse rantatunnelin puolella, mutta sillä tuskin on mitään painoarvoa, sillä en ole mikään vaikuttaja Tampereella, kun asun Vaajakoskella. Muurarit hoitaa isot hankkeet kaikissa kaupungeissa ja aina jonkun piikkiin.

    • Lokinboas

      Tässä alla olevassa ketjussa näette mitä tarkoitan. Siinä Jakinboas ja Pokinjaos keskustelee itsensä kanssa. Sitä on jo jatkunut yli 4 tuntia. Tämä ketju ei saa mielipiten vaihtoa eli se vajoaa alemmas lukemattomiin jopa seuraavalle sivulle, josta sitä ei kukaan enää tule lukemaan. Näin asialliset ketjut katoavat näkyvistä. Katsotaan mitä Kuu rintamalle kuuluu. Kumpi on voitolla Jakin vai Pokin. Uusi viesti on ilmestynyt.

      jakinboas11
      8.10.2011 11:03
      1

      Palstalla on näköjään pientä kinaa että onko Kuussa käyty vai ei. Kina on sinällään aivan turhaa koska ne jotka uskoo että Kuussa on käyty ovat uskovaisia ja ne jotka tietää että Kuussa ei ole käyty tietää miksi Kuussa ei ole käyty.

    • Hans Langer

      Tällainen viesti tuli:

      Tosiasiassa suurin osa ihmiskunnasta uskoo vielä näkymättömiin jumaliin joten ei yhden kuuhuijauksen tekeminen ole väärin vaan menee ihan samaan putkeen.

      Ja keskustelu itsensä kanssa on siirtymässä NWO:hon mikä on uusi maailmanjärjestys. Mitähän se on se uusi maailmanjärjestys. Jäämmekö seuraamaan keskustelua jos vaikka jompikumpi puolisko itsessään sen meille paljastaisi. Tampereella eikä Vajaakoskella sellaista ole ei. Ei edes oikeita rappareita.

    • Hans Langer 2

      gfgkgk
      Hans Langer
      8.10.2011 15:35
      8.10.2011 15:35
      Mikä vitn pieni eliitti? Sellainen kyllä vaikuttaa mm Venäjällä, arabidiktatuureissa, Pohjois-Koreassa ja Afrikan diktatuurisissa persurissa, mutta EI Euroopassa.

      Mitä pilveä säkin mielikuvitusmaailmaan jumiutunut hippi oikein poltat???

      gfgkgk:n viesti alemmasta ketjusta tässä yllä. Hän kysyy itseltään Mitä pilveä poltat. Hans Langari kirjoitti tänne samaan aikaan, joten onko jompi kumpi heistä se salamakirjoittaja, kun viestit tulivat samaan aikaan. Vai ovatko mahdollisesti kaksi eri henkilöä. Hän sanoo ettei usko, että Euroopassa olisi mitään eliittiä, eikä siten mitään seläntaka kähmintää päätöksen teoissa.

    • Hans Salama

      Samaan aikaan toisella kanavalla:

      H-arhaa.
      8.10.2011 14:42

      Minulta kysytään:Oletko Usanisti?

      Minä vastaan: En ole Usanisti,nihti tai edes nisti.Olen realisti.

      Tällaisen sanaleikin jälkeen voin jatkaa ja sanoa että olen myös illuusionisti.

      Näin siksi että harrastan,tosin vain amatööritasolla,taika-ja illuusiotemppuja.Sekä myös korttitemppuja.

      Yksinkertaisestakin korttitempusta voi muuten pienellä viilaamisella saada aikaan korttitempun,joka vaikuttaa mentalismitempulta.

      Mentalismitemput eivät ole silmänkääntötemppuja vaan mielenkääntötemppuja.

      Eli olen siis tavallaan myös mentalisti varsinkin mielenkääntötempuissa.

      Voisi melkein sanoa,että myös netissä voi tavallla tai toisella harrastaa mentalismia eli mielenkääntämistä.

      En ole esiintynyt mediassa,varsinkaan missään verkossa olevassa mediassa,enkä tule koskaan esiintymäänkään siksi,että olen pelkkä amatööri.





      Hän keskustelee itsensä kanssa kysymyksillä ja argumenteillä.

      realisti, heh :)
      8.10.2011 15:43


      H-arhaa.
      8.10.2011 14:42
      0
      Sulje
      Minulta kysytään:Oletko Usanisti?

      Minä vastaan: En ole Usanisti,nihti tai edes nisti.Olen realisti.

      Tällaisen sanaleikin jälkeen voin jatkaa ja sanoa että olen myös illuusionisti.

      Näin siksi että harrastan,tosin vain amatööritasolla,taika-ja illuusiotemppuja.Sekä myös korttitemppuja.

      Yksinkertaisestakin korttitempusta voi muuten pienellä viilaamisella saada aikaan korttitempun,joka vaikuttaa mentalismitempulta.

      Mentalismitemput eivät ole silmänkääntötemppuja vaan mielenkääntötemppuja.

      Eli olen siis tavallaan myös mentalisti varsinkin mielenkääntötempuissa.

      Voisi melkein sanoa,että myös netissä voi tavallla tai toisella harrastaa mentalismia eli mielenkääntämistä.

      En ole esiintynyt mediassa,varsinkaan missään verkossa olevassa mediassa,enkä tule koskaan esiintymäänkään siksi,että olen pelkkä amatööri.
      VASTAA
      Kerro kaverille


      Ilmoita asiaton viesti






      realisti, heh :)
      8.10.2011 15:43

      Realistina siis luulet Suomen olevan Venäjän osavaltio(?) vai miksi luulet FSB:n vaikuttavan Suomessa?
      Realistina siis luulet Suomen olevan Venäjän osavaltio(?) vai miksi luulet FSB:n vaikuttavan Suomessa?

      Kello oli 15:43 ja aika on sama kuin Hans Langerin . Onko hän salamakirjoittaja AHAA!!!!!!! HANS SALAMA itse

    • ei vapaamuurarit suo

      si omiaan yhtään enempää kuin muutkaan järjestöt, pääsääntöisesti tuollainen on kiellettyä. Näin siis sanoo Richard Järnefelt:
      http://richardjarnefelt.puheenvuoro.uusisuomi.fi/84626-vapaamuurarius-–-valtavan-vaarin-ymmarretty-mielenkiintoinen-harrastus

      Hyvää asiaa nämä vapaamuurarit edustavat, kuten blogissa ilmi tulee. Eivät he ole pahoja...

      • Anonyymi

        Onko se hyvä asia että muut tekevät työt ja toimitaan vain rakennuttajina?


    • Hans Langer Salama

      Tuon ylemmän kommentin hän ehti kirjoittaa jo tännekin:

      'Hyvää asiaa nämä vapaamuurarit edustavat, kuten blogissa ilmi tulee. Eivät he ole pahoja...'

      Ja tässä selviää klo 15:46 ettei polta mitään. EI EDES MUURARI VELJIÄÄN.
      Hän luokittelee varsinaset salaliitot salaliitoiksi ja salalittoteoriat salaliittoteorioiksi. Perusjutut. Jahas jahas on siis olemassa varsinaisia salaliittja, joissa salaa päätetään ja tehdään jotain. Hömppä jota hörhöt joko tosissaan pohdiskelevat täällä ja sitten se oikea salainen, josta täällä ei hiiskuta sanaakaan. Minä Hans Langer Salama olen kertonut teille asioita joita olette pitäneet hömppänä, koska se liippaa liian läheltä, ettette uskalla alkaa vetvomaan. Pelko se on viisauden alku. VARSINKIN HERRAN. Ja tuo herra on ...

      oho...
      8.10.2011 15:46

      Tämä on salaliittoteoriapalsta ja perusjutut salaliitoista kuuluvat aivan jonnekin muualle.

      Mene lukemaan verkkomediasta asiasta lisää, niin ei tartte luulla Suomen olevan demokratia jossa kansa hallitsee.

      En polta mitään, koska se on laitonta ja siitä seuraa ongelmia, kun aukoo päätänsä näistä aiheista netissä.

    • Ileva Olma

      Oikeilla vapaamuurareilla on komiat sormukset.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8906161

      Missä välissä? Missä välissä hän ehti tuikata tällaisen viestin tänne. Klo 15:31.

      Ahaa jahas.

      21 minuuttia myöhemmin hän kirjoittaa taas tänne näin:

      ei vapaamuurarit
      8.10.2011 15:52

      ei vapaamuurarit suosi omiaan yhtään enempää kuin muutkaan järjestöt, pääsääntöisesti tuollainen on kiellettyä. Näin siis sanoo Richard Järnefelt:
      http://richardjarnefelt.puheenvuoro.uusisuomi.fi/84626-vapaamuurarius-–-valtavan-vaarin-ymmarretty-mielenkiintoinen-harrastus

      Hyvää asiaa nämä vapaamuurarit edustavat, kuten blogissa ilmi tulee. Eivät he ole pahoja...

      En ole huumorin asiantuntija, varsinkaan kirjallisen, mutta olen vaistoavinani jonkinlaista vinoilun sekaista burleskia satiiria olevan ilmassa - ilevan olmassa.

    • ei tieltä eksynyt

      'Tämä on salaliittoteoriapalsta ja perusjutut salaliitoista kuuluvat aivan jonnekin muualle. '

      Anteeksi jos kysyn,niin mistä sais lukea niitä oikeita salaliitto peruskamaa, sillä mua alkaa tympii nää teidän jutut täällä. Olen lukenut teidän juttujanne jo useamman vuoden päivittäin ja olen huomannut, ettei mitään edistystä missään aiheessa ole tullut ilmi tai julki. Julki tai Ilmi on kai samaa tarkoittava sana, mutta kertokaas nyt se palsta, missä ei jauhettais tota keitaa ässällä. Ainoa juttu, missä löysin jotain järkeä, oli tuo väite Palmesta, ettei häntä olisikaan tapettu tuolloin tuohon kadun kulmaan, vaan koko homma oli yhtä lavastusta. Joku sanoo täällä, että jos ihmiset uskovat johonkin näkymättömään jumalaan, niin miksei joku Kuuhuijaus voisi mennä läpi. Tarkoittaa varmaan, että ihmisiä on helppo huijata. Kirkko vannotuttaa ihmisiä sanoilla - minä uskon Jumalaan, taivaan ja maan luojaan jne... Olen kuullut, että muuraritkin vannotuttavat ihmisiä jollain loruilla - en tiedä millä - mutta tuskin he vannotuttavat ihmisiä uskomaan johonkin. Tieto ja usko. Tietääkö tänne kirjoittavista joku yhtään mitään. Älkää loukkaantuko, sillä minä vaan kysyn.

    • Jack the Great

      Tällasta tänää tällä kanavalla. Ainoa asianmukainen aloitus tnään on tämä ketju tässä jota painetaan alemmas hirveällä vimmall trollaamalla kaiken mailman sntaa.


      uskon kaiken !!!!
      8.10.2011 14:57

      Kaikkihan tietävät ettei Kuussa ole käyneet muut kuin natsit joilla on siellä vieläkin tukikohta ja kuu-natseja.

      Ja Nibiru tulee! Tulee! Tulee! Tulee se!

      jakinboas11
      8.10.2011 15:10

      Siinä taas onneton joKA uskoo kaiken hömpän jolla ei ole mitään logiikkaa.

      Ei enää
      8.10.2011 15:38

      Eiköhän tätä ole jo jauhettu ihan riittämään tällä palstalla. Poistoon koko avaus ja uutta juttua tilalle. Silkkaa trollaamista tuo tuollainen.

      .....Ö.....
      8.10.2011 16:29
      Jep.Näin on että turhaa trollaamista.

      Sitä paitsi fiksuimmat ovat jo dokaamassa.

      Heh,kosmista huumoria tämä ja siitä pisteet minulle.

      Mutta nyt lähden lähipubiin trollailemaan.

      Heippa!


      119119111911homo
      8.10.2011 16:17

      Eikö tota vois jo lopettaa?

      Hei haloo ylläpitäjät!

      Ja kaikki yhden ihmisen suusta. Ja tuo suu olen MINÄ 'JAKINBOAS THE GREATEST' kaikki muut jakinboakset ovat feikkejä. Hyvää kapakka matkaa.

    • Aa siallinen

      http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=1428

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZUNzINzZnjc

      http://www.youtube.com/watch?v=pWJiCsvhWpI&feature=player_detailpage

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Iw5Ij_RFJ1Q

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=O35_Ai6EsMU


      Ulkoistettu keskuste
      30.9.2011 14:08

      Eihän täällä kukaan edes keskustele, jaellaan vaan youtubelinkkejä.

      Ulkoistettu keskustelija oli 8 päivää sitten sitä mieltä, että salaliittopalta pitäisi lopettaa, sillä eihän täällä kukaan edes keskustele vaan jaetaan vain youtube linkkejä. Olenkin sitä mieltä, että se voitaisiin jakaa kahdeksi eri palstaksi. Toinen olisi peruskama salaliittopalsta, missä jutut ovat tosia, mutta salaisia. Heh! Avoimessa maailmassa muka salaisia juttuja. Ja se toinen palsta olisi salaliittoteoria palsta, missä vaitteet ja ajatukset olisivat teorian solla. Siis perus hörhöhömppää. Kun jokin teoria saavuttaa tason, että sitä voidaan jo alkaa pitää totena, niin se saisi luvan siirtya ylempään. Ylemmässä, siis tosi palstalla, olisi jo sellaiset salaliitot kuten Mainilan laukaukset. Tämänkin ketjua aloittaja kutsuu kirjoitustaan teoriaksi ja vieläpä hyväksi sellaiseksi. Ei siten tai siksi, että kehuisi itseään, vaan siks,i että tällainenkin teoria on olemassa. Kenen lanseerama julkisuuteen, emme tiedä. Tuolla ylhäällä on youtube linkkejä. Katselkaa niitä ajankuluksenne, kun keskustellakaan ei voi. Ne on asiallisia.

    • Hans Salama

      Esim. Tampereen kaupunginvaltuuston tunnelia himoitsevista jäsenistä ovat
      Harri Airaksinen, Matti Heinivaho, Antti Hervonen, Harri Jaskari ja Timo
      Hanhilahti vapaamuurareita, ynnä Leena Kostiainen on kai vapaamuurarin
      ex-rouva ja Anna-Kaisa Ikonen on vapaamuurarin tytär.

      Minä sain laskuissani 7 muurari myönteistä henkilöä ja 5 oikeata muurariveljeä kasaan. Valtuustossa 67 valtuutettua. Jäljelle jää 60 ei muuraria.

      Tampereen kaupungin ylintä päätösvaltaa käyttää kaupunginvaltuusto, jossa on 67 valtuutettua. Valtuutetut ja varavaltuutetut valitaan joka neljäs vuosi toimitettavissa kunnallisvaaleissa.
      Valtuuston puheenjohtajan ja kahden varapuheenjohtajan toimikausi on kaksi kalenterivuotta.

      Valtuusto valitsee kaupunginhallituksen sekä lauta- ja johtokuntien jäsenet ja varajäsenet. Lisäksi valtuusto valitsee tarkastuslautakunnan esityksestä tilintarkastajat kaupungin hallinnon ja talouden tarkastamista varten.
      Näiden toimikausi on kaksi vuotta, ja se alkaa tai päättyy valtuuston toimikauden vaihtuessa.

      Valtuuston käsiteltävät asiat valmistelee kaupunginhallitus.

      Kaupunginvaltuuston valitsema 11-jäseninen kaupunginhallitus johtaa kaupungin hallintoa ja taloutta.

      Kaupungin hallituksessa ei liene ainuttakaan muuraiveljeä. Tai hyvää veljeä niinkuin on tapana sanoa.

      Alan uskoa, että teoriasi on todella vain teoriaa. Hyvä sellainen kuitenkin, vaikkei keskustelua syntynytkään varsnaisesta aiheesta, mutta kuitenkin.

      Asuin Tampereeella ennen muuttoani tänne Vaajakioskelle useamman vuoden ja joskus tuli mieleen, että kuka näitä päätöksiä liikenne järjestelyistä oikein tekee. Pispalan valtatien vai mikä sen nimi on mikä menee Pispalan kautta Epilään tai Hyhkyyn, niin miksi se kavennettiin ihan olemattomaksi kun aiemmin siinä voi ajaa kahta kaistaa meno- tai tulosuuntaan. Onko jo illoin ollut mielessä tunneli kun atot ruuhkautetaan sinne.

    • Anonyymi

      Harri Airaksinen esimiehenä tyränni, kokoomus ei pelasta kaikesta.

      • Anonyymi

        Aika monta vuotta olit unessa.


    • Anonyymi

      Kyllä kuri olla pitää👍

    • Anonyymi

      Samaa mieltä 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      240
      2115
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1368
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1260
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    Aihe