Paras BBA-koulu Suomessa..? Kokemuksia..?

BBA

Hei.
Olen ajatellut hakea keväällä kauppakorkeaan, mutta toinen vaihtoheto joka kovasti kiinnostaisi on Bachelor of Business Adminstration -tutkinto. Onko mitään tietoa mitkä koulut ovat suomen parhaita tällä osalla? PK-seudulla on ainakin Metropolia Business School ja Haaga-Helia, joista Metropoliasta olen kuullut hyvää. Turun AMK:n BBA-linjasta en ole kovinkaan kummoista tarinaa kuullut..
Onko muilla omakohtaisia kokemuksia kyseisestä koulutuksesta ja kouluista?

5

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samporambe

      Etelä-Suomessa paras on ilman muuta Metropolia. Pohjoisessa paras on Oulun amk. Jos haluaa pysytellä etelässä, niin laittaisin hakutoiveet tässä järjestyksessä:

      1. Metropolia
      2. Turun amk
      3. Lahden amk
      4. Haaga-Helia
      5. HAMK
      6. Laurea

      Jos ei oo väliä joutuuko muuttamaan, niin Oulu on hyvä. Maakunnista myös Kymenlaakso, Tampere, Savonia, Jyväskylä ja Vaasa on okei. Noista varmaan Oulu, Tampere ja Jyväskylä voisi olla melko okei myös opiskelupaikkakuntina. Mä ainakin menisin mieluummin Ouluun tai Tampereelle kuin Laureaan.

      • soon to be bba

        hei,
        ite opiskelen metropoliassa bba tutkintoa ja täytyy sanoa että opetus on laadukasta ja opettajat ovat hyviä. miinuksia täytyy antaa luokkakeskeisestä opetuksesta, joka on kyllä sama kaikissa amk:eissa mikäli olen oikein ymmärtänyt. ja myyrmäki "kampuksena" ei kyllä kamalasti innovaatiota ruoki.
        Mihin perustuu hyvät kokemukset oulusta? onko siellä paljon ulkomaalaisia opsikelijoita vai onko se näitä kansainvälisiä kouluja missä puhutaan suomea?


      • Tampereelainen
        soon to be bba kirjoitti:

        hei,
        ite opiskelen metropoliassa bba tutkintoa ja täytyy sanoa että opetus on laadukasta ja opettajat ovat hyviä. miinuksia täytyy antaa luokkakeskeisestä opetuksesta, joka on kyllä sama kaikissa amk:eissa mikäli olen oikein ymmärtänyt. ja myyrmäki "kampuksena" ei kyllä kamalasti innovaatiota ruoki.
        Mihin perustuu hyvät kokemukset oulusta? onko siellä paljon ulkomaalaisia opsikelijoita vai onko se näitä kansainvälisiä kouluja missä puhutaan suomea?

        Oulun amk on tasokas ja Oulu on kiva kaupunki, mutta se on Etelä-Suomen näkökulmasta katsottuna kaukana. Mutta jos on kotoisin pohjoisempaa, niin se voi olla tosi hyvä valinta.

        Mitä mulla on kokemuksia eri paikkakunnista, niin Jyväskylää en voi suositella sellaiselle, joka tulee jostain isommasta kaupungista. Itse tulen Tampereelta ja ihan tosi mun mielestä Jyväskylä tuntuu ihan kamalan ahdistavalta. En voisi kuvitella että muuttaisin Jyväskylää yhtään pitemmäksi aikaa kuin on pakko. On ihana päästä käymään kotona välillä, mutta matka on pitkä ja maksaa paljon, joten joka viikonlopu ei ole varaa käydä kotona.

        Tiedä sitten tuntuisko Tampere samalta hesalaisesta, mutta sitä pelkoa ei ole että joku joutuisi Tampereen amkiin jos ei pääsisi muualle, koska Tampereelle on yleensä tosi vaikea päästä. Tampereelle pääsee myös aika monelta suunnalta nopeasti junalla.


    • Sissipoika1

      Siinähän se jo tuli. Metropoliasta olet kullut hyvää. Niin on moni muukin joten hae Metropoliaan ja varalta myös muualle, sillä kaikki ei mahdu Metropoliaan. Mä laittaisin sijat näin:
      1. Metropolia
      2. Lahden amk
      3. Oulun amk
      4. Haaga-Helia, Pasila
      5. Hämeen amk, Hämeenlinna
      6. Laurea, Lohja

      Mun valintoihin vaikuttaa työllistyminen, koulun taso ja viihtyvyys ja opiskelupaikkakunnan viihtyisyys.

    • Kouluhaussa

      Onko kokemuksia Helsinki business schoolista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe