C4: n laaturaportti

XAI-???

Vm.- 05. Seuraavassa muistamani laadun varmistavat tapahtumat, lukekaa antaumuksella!
- 1000 km koiranluu, ikkunoiden alatiivisteet ( nousivat avattavavien ikkunoiden mukana), takaovien etureunojen tiivisteitä ei ollut tehtaan jäljiltä ollenkaan.
- ensimmäisenä talvena kolmannet iskarit taakse
- sen jälkeen jonossa: Takalasin vaihto (lämmitin ei toimi), istuinlämmitin kuskinp. (550 e), ilmastointi kaksi
kertaa huollossa( tulossa keväällä kolmas kerta), puhaltimen siirtomoottori
( tulikuumaa heinäkuun helteillä 3 vk, osa Ranskasta).
- kampanjahuoltoja: kerran Hartikaiselta Joensuusta tuli auto puskuri melkein irtonaisena , konehuoneen puolella olevat kiinnikkeet puuttuivat tyystin
- kauko-ohjattava virta-avain on p----a, kuraläpät eivät pysy talvella paikoillaan , vaikka kuinka putsaisi lumesta. Lokari edessä oikealla pullahtaa lokasuojan sisältä ulos takaosastaan ajossa, pohjalevystä menee sopivassa kulmassa renkaasta kimmonnut kivi läpi
-taas pitäisi vaihtaa iskarit ainakin taakse
-eteen vaihdettu jarrulevyt ja palat kahdesti, taakse kerran (kuluvia osia)
-vetoakselin tukilaakeri piti vaihtaa, takapenkin keskipaikan turvavyön ilmaisimen johto oli sentin liian lyhyt, meni ´katki`, 167e, en ostanut
-penkinlämmittimet, molemmat rikki, vasen taas kerran. Katsastus: per.valon polttimo uusittava;
oli päässyt vettä lampunkantaan- hapettuneet osat putosivat kämmenelle. Hinta-arvio: takapään koko johtosarja 475e työt ! Nissanin vanhasta kannasta sai tinaamalla melkoisesti budjettia korjattua seuraavaan: kytkimen painelaakeri huokaisi viimeisen henkäyksen, en vaihdattanut alkuperäisen merkkistä kytkintä
-´puolan`vaihdoin itse, ei näkynyt vikakoodina, mitä nyt kolmella hörskytti joskus kylmänä, korjaantui
-ovien rajoittimet on pitänyt uusia kaikki, olivat ovet kuin säkkikankaasta, ilman minkäänlaista rajoitusta
- Ovipahvien kiinnikkeitä on tietysti huolellisten huoltomiesten jäljiltä jouduttu uusimaan lähes alkuperäinen määrä ( alkoi tiivisteiden uusinnasta)
- Tässäpä aluksi, kertoilen lisää, kunhan mieleen juohtuu
- Saivat ranskalaiset kiellettyä Lingnell&Piispasen Hienoa Konjakkia - tavaramerkin (140 v. käytössä), kuinkahan he voivat kutsua Citroenia autoksi?
-Itse en syö enää edes ranskalaisia pastilleja, Fazer myytiin, tiedä vaikka Ranskassa tehtäisiin...

Ps. (Perinteinen): Ikkunannostin takana oikealla rikki, ja... takalasin lämmitin ei toimi. Ei kai taas vastus, eihän. Lisäksi ne monet etupään pallonivelet(kuluviahan nekin). Kilometrejä kuitenkin yli 200 000, että silleen tällä kertaa, samalla rahalla tietysti Mersulla tai ... No joo

46

3800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todella törkeä

      Provokaatio yritys!!!

      • XAI-???

        Pitäisikö provosoitua itse niin paljon, että ilmoittaisin rekisterin numerotkin? Jos olet kiinnostunut kertomukseni todenperäisyydestä, huutomerkkeile vain palstalla
        ehkä lopulta tajuat, että tieto lisää tuskaa ja kuitu p.......
        Ihan totta, tämmöinen auto on tälläkin hekellä olemassa viimeisine vikoineen:
        -penkinlämmittimet 2kpl (verhoiluitten kanssa, ilman ei saa) arvaten 1100e. Nostelumoottori ikkunaan töineen,saako hintaan 150e? Takalasinlämmitin : piuhavika=50e ? Vastus=50------Sietääkö sielu vielä lisää. vakuutuspetosta en tee, mutta ei tätä ilkeä kellekään myydä, joten ajellaan ainakin tuleva suvi .Onneksi on AUTOKIN, millä voi ajaa ilman ylettömiä remonttikuluja. Se onkylläkin erimerkkinen. Onnekseni!!!


      • ÅÅoosmo

        Ei ole mikään provo, vähän tuossa vikoja sitikaksi kun kerrankin rehellinen omistaja kertoo kokemuksia, pikku vikoja..ja helppo korjata?, no leikki leikkinä eihän psa autoa kukaan kuntoon saa kun ne ei itsekään tehtaalla ole toimimaaan saaneet.... jälleenmyyjä yrittää parsia takuuajan kötöstää ja selittää: itteppä ostit niin kärsi virheestäs jotku oppii ja jotku ei..terveisin


      • aikuinenkirjoittaja
        ÅÅoosmo kirjoitti:

        Ei ole mikään provo, vähän tuossa vikoja sitikaksi kun kerrankin rehellinen omistaja kertoo kokemuksia, pikku vikoja..ja helppo korjata?, no leikki leikkinä eihän psa autoa kukaan kuntoon saa kun ne ei itsekään tehtaalla ole toimimaaan saaneet.... jälleenmyyjä yrittää parsia takuuajan kötöstää ja selittää: itteppä ostit niin kärsi virheestäs jotku oppii ja jotku ei..terveisin

        Harvinaisen paljon vikoja tuossa yksilössä. Tuo kerrankin rehellinen maininta on kyllä asiaton. Tällainen vikamäärä ei todellakaan ole tavallista.

        Minä muuten en korjaisi niitä penkinlämmittimiä. Liian kallista.

        Moni tällä palstalla Citikkaansa tyytyväinen on ihan oikeasti tyytyväinen vähävikaiseen autoonsa.

        Suuri osa /suurin osa Citikan vikalistoista tällä palstalla on valheellisia. Paljastuvat erilaisten asiavirheiden kautta. Aloittajan kirjoitus ehkä totta.
        Se, että jonkun auton pitkä vikalista aiheuttaa toisissa iloa, on todella, todella surullista.


    • Röeni

      Itsellä C4 vm.2006, yhdessä huollossa ajettu uusi moottorinohjausohjelma, siinä kaikki mitä on normaalien huoltojen lisäksi tehty. Jos kirjoitus on totta olet saanut kaikkien maanantaikappaleiden äidin, ei todellakaan vastaa normaalia C4

      • 5+11

        Kohta sinun "Röeni" kirjoituksesi leimataan valheeksi. Joillekin on tärkeätä. Siis TODELLA tärkeätä uskoa vain ja ainoastaan negatiiviseen informaatioon. Silloin, kun on kyse Citikasta.


    • Asia on

      Päin vastoin jos jollain on citroenissa oikeata vikaa niin se tyrmätään 2-3 nimimerkin mukaan välittömästi provoksi haukutaan luuseriksi yms
      ja vielä aikuisia kirjoittajia..

      • palstantutkija

        Tiedät valehtelevasi. Citroenissa on vikoja. Kuten muissakin autoissa.
        Tällä palstalla suuri/suurin osa vikalistoista on provoja. Mistä tiedän?

        Viat ovat tekaistuja ja mahdottomia. Kuten viat "etukampiakselissa"..

        Luusereita ovat provoilijat. He, jotka valheita levittävät. Tyyliin: Kolmas moottori tänä talvena jne..

        Vai eivätkö ole valehtelijat luusereita?

        Aiheellinen kririitiikki on aina paikallaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10377737

        Tällainen keskustelun aloitus on luusereiden provoilua. Vai eikö ole?


      • C4
        palstantutkija kirjoitti:

        Tiedät valehtelevasi. Citroenissa on vikoja. Kuten muissakin autoissa.
        Tällä palstalla suuri/suurin osa vikalistoista on provoja. Mistä tiedän?

        Viat ovat tekaistuja ja mahdottomia. Kuten viat "etukampiakselissa"..

        Luusereita ovat provoilijat. He, jotka valheita levittävät. Tyyliin: Kolmas moottori tänä talvena jne..

        Vai eivätkö ole valehtelijat luusereita?

        Aiheellinen kririitiikki on aina paikallaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10377737

        Tällainen keskustelun aloitus on luusereiden provoilua. Vai eikö ole?

        Tulihan se sieltä palstantutkijan luuseri onko sinulla joku fetiisi siitä
        vai yritätkö jotenkin peittää omaa surkeuttasi

        olet todella säälittävä tapaus mene jo pois täältä


      • palstantutkija
        C4 kirjoitti:

        Tulihan se sieltä palstantutkijan luuseri onko sinulla joku fetiisi siitä
        vai yritätkö jotenkin peittää omaa surkeuttasi

        olet todella säälittävä tapaus mene jo pois täältä

        Ovatko sinusta provoilijat luusereita?
        Minusta ovat?

        Miten sinä heitä arvioisit?

        En mene pois. Luuserit menkööt!

        Sinua taitaa harmittaa...

        Taidat olla niitä provoluusereita. On hyvä, että sinua harmittaa. Niin pitääkin!


    • XAI-???

      OIkoluin vasta nyt eiilisen aloitukseni, yksi asiavirhe löytyi: ´puolaa` envaihtanut itse, tarkoitin , että ostin sen itse, vaikka vikakoodia ei ollutkaan, siis pelkän oireen perusteella. Jutun yksi tarkoitus mielestäni on, ettei äskettäin tulleita malleja kannata ihan heti ostaa, tämäkin oli 2-ltr:n tuotteista eka versio.
      Omalta osaltani täytyy kyllä sanoa, ettei kyseinen merkki ostohaluja enää herätä, eivätkä muutkaan ´etelän` tekeleet. Syy siihen, edellisiin viitaten, on se, ettei kyseinen yksilö ( olipa perjantaipäivän viimeinen tai maanantain ensimmäinen) ole koko aikana ollut täysin kunnossa.
      Onhan tietysti osalle porukkaa myrkkyä, kun omaa merkkiä morkataan. Näin se vaan valitettavasti menee. Vaihtavat jotkut mokomat vaimojaankin ilman, että niitä toiset olisivat moittineet. Tämä tästä...

    • ¤¤%&####@***¤!!!!!!

      Noh,noh, poijjaat. Älkäähän nyt vallan vallattomiksi heittäytykö.

      Siteeraan tässä palstan kaikkitietävää- ja kaiken kieltävää nimimerkkiä "Uusavutonko?" : "Sun aloitus nyt vaan ei ollut mitenkään asiallista keskustelua, kaikesta näkyy ettet huolla loppuunajettua autoasi asian mukaisella tavalla, sitten avaudut citroenpalstalla vaikka oikea avautumiskohde olisi oma äitisi!" (8.2.12)

      Kas tässäpä sullekkin sopiva vastaus- vai miltäs tuntui? Jos ei hyvälle, niin niele, niele vaan! Sillä tämä on tämän palstan TASO.

      Palstan pojille kun sitroäänkreativteknolosii on koko elämä. Muija ja perhe tulee sen jälkeen. Kiillottakaatte sitikoitanne, siis! Muahahaaa!!

      • HÄHHÄHHÄÄÄÄÄÄ

        Onko tämä ameeba, joka on oppinut kirjaimet, mutta ei niiden tarkoitusta?
        Äitisi on kuljettanut sinua marjamatkoillansa vanhanajan jenkkikassissa, mutta ei ole ymmärtänyt joka kerta kannon kohdalla kassia nostaa, joten kyllä tämän näistä lähtökohdista johtuen jotenkin ymmärtää, vaikka kyllä se kieltämättä vähän vaikeaa on.

        On vähän JÄNNÄÄ tämä älymystön palstan seuraaminen.
        Valitettavasti sinut tunnistaa jokaikiseltä foorumillta. Koeta muuntautua, vaikkapa niveljalkaiseksi, se auttaa varmasti sinua, edistystä se meinaa.


      • Uusavutonko?

        ¤¤%&####@***¤!!!!!!:lle

        Jos nyt haluat irrottaa lausumiani asiayhteydestä, niin kopioin muillekin luettavaksi lausumiasi ko. ketjusta.

        >Elikkätä, mitä maksaa uusi ovenkahva vm 2002 sitroääniin? Mun sitroääni on niin umpijäässä, että kun yritin aukaista ovea, murtui kahva ja jäi käteen.

        MUTTA tänä talvena se on kuitenkin sentään käynnistynyt. Tosin tää viimeisin temppu oli nyt sitten se kuuluisa viimeinen pisara ja sitroään lähtee vaihtoon (jos sen nyt joku huolii).<

        Jatkoa...

        >Istuinlämmittimet eivät toimi, sisätilaa on mahdoton lämmittää vaikka on tehokkain lämppäri mitä henkilöautoihin kaupasta löytyy, ilmastointi on menossa rikki, pakoputki on ruostunut puhki, jarrut on uusimispisteessä, etukampiakseli meni vaihtoon, jne jne<

        Olen edelleenkin sitä mieltä, että käyttäjä voi etsiä vikaa peilistänsä!

        Sitävastoin tämän viestiketjun sanoma on varmaankin totta...tällaisia huonoja yksilöitä löytyy citikasta kuten monesta muustakin merkistä.


      • la voiture exclusive

        Ranskaksi sitroään kirjoitettaisiin Citeroin.

        Frankkien valtakunnassa Citroën lausutaan si-tro-en, r ranskalaisittain.


    • DS

      Kenen valmistamat iskarit ? Ei taatusti ole Citroenin valmistamat koska Citroen ei iskareita valmista.
      Tee rekalamaatio iskareiden myyjälle ja maahantuojalle ja jos iskarit hajoaa alle vuodessa niin takuu korvaa.

      • XAI-???

        Vielä on pakko vastata: Citroen ei taatusti valmista iskareita tämänmoisiin autoihin.


      • 38
        XAI-??? kirjoitti:

        Vielä on pakko vastata: Citroen ei taatusti valmista iskareita tämänmoisiin autoihin.

        Ei valmista itse, mutta näyttää mielihyvin käyttävän uusissa tekeleissään kaikenmaailman epäkurantteja osia no se on vaan sitä ranskalaista Citroen laatua.


      • kaupparatsu
        38 kirjoitti:

        Ei valmista itse, mutta näyttää mielihyvin käyttävän uusissa tekeleissään kaikenmaailman epäkurantteja osia no se on vaan sitä ranskalaista Citroen laatua.

        Citroen käyttää c4 sachin valmistamia iskareita. On totta ettei tämä saksalainen kura oikein sovellu autoon, jolla ajetaan paljon. Itse olen vaihtanut iskarit kyb-merkkisiin. ja ne ovat kestäneet jo 150th,km.


      • näin se on ja oli
        kaupparatsu kirjoitti:

        Citroen käyttää c4 sachin valmistamia iskareita. On totta ettei tämä saksalainen kura oikein sovellu autoon, jolla ajetaan paljon. Itse olen vaihtanut iskarit kyb-merkkisiin. ja ne ovat kestäneet jo 150th,km.

        Joo se KYB onkin japanilainen...eli tojotaan poju kun vaihdat niin kestää...noi kyb iskarit heikoin osa, ne tosipuheessa ei kestä kuin sen 200tkm..muut tojon osat paremmin kestää


      • 10´15
        näin se on ja oli kirjoitti:

        Joo se KYB onkin japanilainen...eli tojotaan poju kun vaihdat niin kestää...noi kyb iskarit heikoin osa, ne tosipuheessa ei kestä kuin sen 200tkm..muut tojon osat paremmin kestää

        Kyllä 200 000km minulle riittää. Eli vaihto/ 12v minun ajoilla. Tosin en aja samalla autolla niin pitkään. Vaihtelu virkistää.


    • C5 rules

      No sun täytyy varmaankin vaihtaa se Citroen tojotaan,niin saat maailman parhaan,suurimman ja kauneimman automerkin käyttöösi.Sitten loppuu sinulta huolet ja murheet ja ajat pukamat kovilla elämäsi loppuun asti,eikä tarvitse käyttää enää koskaan autoasi korjaamolla.Eikä sinun tarvitse enää koskaan tulla esittelemään vikalistoja keskustelupalstoille.Mikä sinänsä on meidän oikeiden Citroen kuskien onni.

      • Meitä muitakin

        Sitikkakuski C5. OTO tarkoittaa : omalla tavallaan onnellinen. Onnea jatkoon!


      • Parem?
        Meitä muitakin kirjoitti:

        Sitikkakuski C5. OTO tarkoittaa : omalla tavallaan onnellinen. Onnea jatkoon!

        Olkaamme kaikki omalla tavallamme ja oman valintamme kanssa onnellisia.

        Jostakin syystä joitakin rassaa tämä Citikan omistajien tyytyväisyys OMAAN valintaansa..
        Miksi???


      • Vierestä seurannut
        Parem? kirjoitti:

        Olkaamme kaikki omalla tavallamme ja oman valintamme kanssa onnellisia.

        Jostakin syystä joitakin rassaa tämä Citikan omistajien tyytyväisyys OMAAN valintaansa..
        Miksi???

        Onkohan ketjun aloittajakin? Eppäilen ja vahvasti. Saattaapi hiukkasen rassata se oma valinta.


    • THP200 tallissa

      Hyvinhän sinulla on Citroen toiminut. Oma edellinen oli v. 2007 C4 Berline 1,6 "varusteilla" ja ainoat harmit olivat jatkuvat ajovalopolttimoiden kärähtelyt. Uuteen vaihdettaessa tosin mittarissa oli ainoastaan "alle 60 000 km".
      Edelliseen "sakemanniin" verrattuna toimintavarmuus oli yhtä loistava, paitsi Citroenissa ei tarvinnut talvella palella.
      Nyt on DS4 THP 200 tallissa ja jos seuraavat n. neljä vuotta menevät yhtä viattomasti, niin seuraava merkki onkin sitten ...... Citroen ....
      Ps. Olen jo "katunut" hankintaani. Mihin ihminen tarvitsee 200 "horsepoweria", kun lain säätämä yläraja kesäkeleilläkin on 120 km/h?
      Kitkarenkaat ja tuo teho? Noh. Ihan kivahan se on katsella "vilkkuvaloa" mittaritaulussa, kun vähääkään varvasta kaasutuspedaalille tarjoilee.
      Toisaalta kesäkeleillä. Jos veitikaksi heittäydyn, niin saatan muutaman kerran aiheuttaa "premiumkuskeille" vähän "ajattelemisen aihetta".
      Kaasutellaan, kun ta va taan.

      • älä aja

        Kyllä se siellä tallissa kestää, jos talli on kuiva.


    • kaaaaasua
    • Factumi

      Kun noita vikoja katselee niin suurin osa on "ylellisyysvarusteita" joita ei mun mielestä tarvi 5000e autossa edes olla. Katsastusvaatimukset tottakai korjattava kerran vuodessa ja kytkin ja ehkä ovi stopparit.

      Kallista autoilu silti on citikallakin ja vielä kalliimpaa mitä kalliimman auton laitat. Huolto ja korjauskulut on kuitnekin jo tämän hintaluokan autossa merkityksettömämpi kuluerä kuin arvonpudotus (=1%/kk)!

    • "laaturaportti"

      Todella uskottava "laaturaportti". Tekijä on varmaan ylpeä itsestään! Tässä parhaimmat palat.

      - ensimmäisenä talvena kolmannet iskarit taakse
      - taas pitäisi vaihtaa iskarit ainakin taakse
      - oli päässyt vettä lampunkantaan- hapettuneet osat putosivat kämmenelle. Hinta-arvio: takapään koko johtosarja 475e työt !
      - Lokari edessä oikealla pullahtaa lokasuojan sisältä ulos
      - pohjalevystä menee sopivassa kulmassa renkaasta kimmonnut kivi läpi

      Tähän viimeiseen voi sanoa, että kun kopistelee kenkiä hiukan ennen autoon menemistä, niin niitä kiviä ei tule pohjalevystä läpi ;-) . Eikä sinun kannata haaveilla Lingnell & Piispasen hienosta konjakista. Viina on viisasten juoma ja tämän aloituksen pohjalta voisi päätellä, ettei viina kuulu sinulle.

    • XAI-???

      Pitäisikö ARVON HERRALLE olla oikoluettua tekstiä ennenkuin ymmärrä ja uskot?
      Onko merkkiuskollisuus todella kaikki aistisi sumentava myrkky, joka vie itsekritiikin rippeetkin suhtautumisessa kulkuneuvoon, jonka omistajaksi on päässyt: tätähän ei kukaan mollaa.
      Värkkäsitkö vastaustasi kaksi ja puoli kuukautta? Silti siinä on ajatusmokia aivan samassa suhteessa kuion aloituksessanikin, jonka asiapitoisuus sataprosenttisesti totta vikojen suhteen. Toistaiseksi viimeisin korjaus viime perjantailta: takaoven johtosarja ( kun pani oven ts. luukun kiinni, takalasin pyyhin liikkui, jäi pystyyn ja oven salvan painelu palautti sulan paikoilleen. Lopulta takaovi ei auennut ollenkaan ja muita ovia ei saanut lukkoon). 420 euroa Auto-Sompan merkkiliikkeellä, toivon mukaan takalasin lämmittimen toimimattomuus aiheutui ko. johtosarjan viasta.
      Mutta kaikitenkin, onhan ranskalainen laatu taattua, eihän Arevan voimalakaan ole kuin kolme vuotta myöhässä, ja taitaa vielä pari vuotta mennä lisää. Toivokaamme, ettei tyyppivikoja laitokseen ilmaannu.
      Viina ei ole minulle vielä koskaan kuulunut, ei ainakaan aamun ääninä, mutta kyllä ranskalainen konjakki joskus maistuu, mutta ei laatuna `VS´, kuten Shitikkakin on, vaan VSOP takaa laadun, mutta ei tässäkään tuotteessa välttämättä kestävyyttä (lue riittävyyttä, kaikille). Ehkä ei minullekaan...

      • "laaturaportti"

        Se voisi olla ihan järkevää, että oikoluet tekstisi ennen julkaisemista. Noi sinun seitsemän pilkun lauserakenteet on melkoista luettavaa. Se ei vaikuttaisi ymmärtämiseen, mutta helpottaisi lukemista. Saisit samalla laatua kirjoituksiisi, kun laatuasiat tuntuvat olevan tärkeitä sinulle.

        En ole merkkiuskollinen. Minulla on ollut kaksi autoa, ensimmäinen oli volkkari ja nyt on sitikka. Lisäksi käyn ihan harrastuksena koeajamassa eri merkkejä, kun huomaan, että jollakin uudella merkillä on koeajopäivät. Uskon, että minulla on hyvä käsitys Citroenin tasosta ja mielestäni se on kilpailukelpoinen saman hintaluokan autoissa.

        Vastausta en ole "värkännyt" yli kahta kuukautta. Huomasin tämän keskustelun viime sunnuntaina ja se paljastui välittömästi provoksi. Ai miksi? Ei ole uskottavaa, että olet vaihtanut kolme kertaa iskareita ensimmäisenä talvena. Lampunkanta on alumiinista, joten se ei ruostu puhki. Miksi vaihtaisit koko takapään johtosarjoja jos lamppu pitää saada kuntoon. Tästä voi päätellä, että teksti ei ole totta tai sitten sinä olet helposti vietävissä huoltoasioissa. Uskon ensimmäiseen vaihtoehtoon.

        Arvaukseni onkin, että olet tehnyt tämän "laaturaportin" käymällä lukemassa esim. citroen-foorumi.com sivua ja olet kerännyt sieltä vikalistan "uskottavaksi" tarinaksi. Esimerkiksi vastaavanlainen kertomus pyyhkijästä löytyy täältä:
        http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=16686.0

        -ikkunoiden alatiivisteet ( nousivat avattavavien ikkunoiden mukana)
        http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=12804.25

        -takaovien etureunojen tiivisteitä ei ollut tehtaan jäljiltä ollenkaan.
        http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,15878.msg107691.html#msg107691

        Ja mitä tulee ydinvoimalaan, niin Areva NP:n ja Siemens AG:n voimala on myöhässä juuri sen takia, että laatukriteereistä on haluttu pitää kiinni. Sinun autokaupat taitaa olla aika hankalia, jos mietit autoa ostaessasi voimaloita, pastilleja ja konjakkia. Minä keskityn itse autoon ja arvion nämä muut tuotteet ihan muissa merkeissä. Ehkä juuri tästä syystä olen tyytyväinen autooni.

        Ps. (Perinteinen): Katsastuslappu kädessä… Ei kai taas, eihän. Heittämällä läpi! Kilometrejä kuitenkin 160 000km ja ikää yli seitsemän vuotta, että silleen tällä kertaa. Samalla rahalla tietysti Mersulla maksaisin edelleen lainaa… No joo


    • citr,as

      Tuollaista vuodatusta tuskin olisit päästänyt jos olisit tyytyväinen autoosi.Nämä todelliset citikan laaturaportit tuntuvat ottavan todella koville.

      • C5 Exclusive

        Kovaa se näkyy sinullakin kun pitää kirjoitella vaikka Citroeniä sinulla tietenkään ole. Hanki Citroen niin ei ole laadussa valittamista, ei ainakaan minulla ole ollut.
        Muista merkeistä en tiedä enään kun 11 vuotta on ollut C5 ja se on päihittänyt kaikki edelliset merkit. Alun toistakymmentä automerkkiä minulla oli, ainakun tuntui olevan liikaa vikoja merkki vaihtui, sitten Citroenin laitettuani viat kävivät vähiin niinpä sitten vaihdoin eka kerran samaan merkiin 2008 joka on sitten taivaltanut aivan olemattomin vioin jo yli 150000 km, 5 kappaletta pikkupolttimoita ja taakse vasemmalle korkeudensäätötangon nivel, sen hinta 30€ Kun olen tyytyväinen autooni niin eipä ole sitten ollut mitään aihetta käydä muiden merkkien palstoilla aikaa tuhlaamassa.
        Käyhän täällä aikasi tuhlaamassa ja ihmettelemässä, eipä täällä olis mitään kirjoituksia ilman teitä ulkopuolisia.


      • åsmå

        Lue uusimmasta Tuulilasista C4 kestotesti.
        Kyllä nimimerkki "laaturaportti" kirjoittaa aivan asiallisesti. Tuntuu siltä, että ihan oikea totuus on sinulle kova pala.
        Lue uusin Tuulilasi.


      • citr,as
        C5 Exclusive kirjoitti:

        Kovaa se näkyy sinullakin kun pitää kirjoitella vaikka Citroeniä sinulla tietenkään ole. Hanki Citroen niin ei ole laadussa valittamista, ei ainakaan minulla ole ollut.
        Muista merkeistä en tiedä enään kun 11 vuotta on ollut C5 ja se on päihittänyt kaikki edelliset merkit. Alun toistakymmentä automerkkiä minulla oli, ainakun tuntui olevan liikaa vikoja merkki vaihtui, sitten Citroenin laitettuani viat kävivät vähiin niinpä sitten vaihdoin eka kerran samaan merkiin 2008 joka on sitten taivaltanut aivan olemattomin vioin jo yli 150000 km, 5 kappaletta pikkupolttimoita ja taakse vasemmalle korkeudensäätötangon nivel, sen hinta 30€ Kun olen tyytyväinen autooni niin eipä ole sitten ollut mitään aihetta käydä muiden merkkien palstoilla aikaa tuhlaamassa.
        Käyhän täällä aikasi tuhlaamassa ja ihmettelemässä, eipä täällä olis mitään kirjoituksia ilman teitä ulkopuolisia.

        Oikeassa olet ei minulla ole citikkaa mutta citikoita olen olen korjaillut 23v joten hieman on kertynyt kokemusta citikoista.


      • åsmå
        citr,as kirjoitti:

        Oikeassa olet ei minulla ole citikkaa mutta citikoita olen olen korjaillut 23v joten hieman on kertynyt kokemusta citikoista.

        Jos olet oikeasti Citroeneja korjannut, niin kerro vaikka viisi yleisintä vikaa Citroeneissa vm 2007 ja uudemmat.
        mainitse malli ja yleisimmät viat. Viat, jotka ovat tyypillisiä Citroenille, mutta eivät juurikaan esiinny muilla merkeillä

        Vai oletko oikea korjaaja?


      • citr,as
        åsmå kirjoitti:

        Jos olet oikeasti Citroeneja korjannut, niin kerro vaikka viisi yleisintä vikaa Citroeneissa vm 2007 ja uudemmat.
        mainitse malli ja yleisimmät viat. Viat, jotka ovat tyypillisiä Citroenille, mutta eivät juurikaan esiinny muilla merkeillä

        Vai oletko oikea korjaaja?

        pyöränlaakerit,takajarrut jumissa,moottorinohjausjärjestelmä,sytytyspuola,alatukivarren pallonivelet.


      • åsmå
        citr,as kirjoitti:

        pyöränlaakerit,takajarrut jumissa,moottorinohjausjärjestelmä,sytytyspuola,alatukivarren pallonivelet.

        Pyörän laakerit on tottamäärätyissä malleissa. Ei kaikissa.
        Takajarrut ovat myös osittain totta. Ei kaikissa malleissa ja ilmiö on hyvin tuttu monella muullakin merkillä. Jopa tavallisempi. Mm Toyotalla. (on muuten totta)
        Moottorinohjausjärjestelävikoja jonkin verran. Ei kuitenkaan merkittävästi enemmän, kuin muilla.
        Sytytyspuolavikoja myös jonkin verran. Ei hälyttävän paljon. Eli merkittävästi muita enemmän.
        Alatukivarren pallonivelet joissakin, lähinnä etupään osalta painavissa malleissa. Vika on kuitenkin helppo ja edullinen korjata.

        Et maininnut malleja, joissa nämä mainitsemasi viat esiintyvät..
        Voisit myös kertoa siitä, kuinka yleisiä nämä viat ovat ja kuinka kalliita korjata. Asentajana varmasti tiedät.
        Et kai ottanut listaa esim.HS:n vikalistasta, vaan oli omaa kokemusta?
        Anteeksi, jos turhaan epäilen.


      • "laaturaportti"

        > Tuollaista vuodatusta tuskin olisit päästänyt jos olisit tyytyväinen autoosi.
        Tätä asiaa sinä et voi päätellä tuosta minun tekstistäni. Toki voit uskotella niin itsellesi, jos sinulle tulee siitä parempi mieli.

        >Nämä todelliset citikan laaturaportit tuntuvat ottavan todella koville.
        Minulla on täsmälleen sama auto, myös iältään. Meillä kokemukset ovat aivan toisenlaiset, joten miksi olisin toimivaan autoon tyytymätön?

        Ja mikäli tämä raportti on valheellinen, niin kyllä minua ainakin autonasentajana harmittaisi Joensuun Hartikaisen puolesta tämmöinen turha mustamaalaus.
        "kampanjahuoltoja: kerran Hartikaiselta Joensuusta tuli auto puskuri melkein irtonaisena , konehuoneen puolella olevat kiinnikkeet puuttuivat tyystin"

        "Ovipahvien kiinnikkeitä on tietysti huolellisten huoltomiesten jäljiltä jouduttu uusimaan lähes alkuperäinen määrä"

        Nämä yllämainitut viat eivät tietenkään ole auton vikoja, vaan huolimattomien huoltomiesten vikoja. Mitä sanoisit ammattilaisena tästä kirjoittajalle?


      • XAI-???
        "laaturaportti" kirjoitti:

        > Tuollaista vuodatusta tuskin olisit päästänyt jos olisit tyytyväinen autoosi.
        Tätä asiaa sinä et voi päätellä tuosta minun tekstistäni. Toki voit uskotella niin itsellesi, jos sinulle tulee siitä parempi mieli.

        >Nämä todelliset citikan laaturaportit tuntuvat ottavan todella koville.
        Minulla on täsmälleen sama auto, myös iältään. Meillä kokemukset ovat aivan toisenlaiset, joten miksi olisin toimivaan autoon tyytymätön?

        Ja mikäli tämä raportti on valheellinen, niin kyllä minua ainakin autonasentajana harmittaisi Joensuun Hartikaisen puolesta tämmöinen turha mustamaalaus.
        "kampanjahuoltoja: kerran Hartikaiselta Joensuusta tuli auto puskuri melkein irtonaisena , konehuoneen puolella olevat kiinnikkeet puuttuivat tyystin"

        "Ovipahvien kiinnikkeitä on tietysti huolellisten huoltomiesten jäljiltä jouduttu uusimaan lähes alkuperäinen määrä"

        Nämä yllämainitut viat eivät tietenkään ole auton vikoja, vaan huolimattomien huoltomiesten vikoja. Mitä sanoisit ammattilaisena tästä kirjoittajalle?

        Kyllä pitäisi lukea tarkemmin, jos noin rohkeasti julistaa toisen kirjoituksen provoksi, provosoivasti kirjoitettu kylläkin , vieläkin v...tuttaa, että osui tuollainen kohdalle.
        En ole väittänyt, että olen vaihtanut kolme kertaa iskareita ensimmäisenä talvena, sanoin: kolmannet iskarit , ensimmäiset olivat kuin olivatkin tehtaan jäljiltä paikoillaan. Niiden haitarimaiset muovisuojat eivät pysyneet paikoillaan, toiset paukutti pakkanen ja kolmannet alla, siis vaihdettu kahdesti.
        Lampun kantaan oli mennyt vettä, hapettuneet kupari/ messinki?- hiutaleet sieltä tippuivat. Polttimon kanta on mielestäni asia erikseeen eikä sekään taida pelkkää alumiinia olla, on siinä ainakin kontaktipinnat tinaseosta. Onhan eri asia, jos polttimo palaa tai lamppu palaa. Minun murteella, arvon kielimaisterin tulkinta voi olla toinen, jopa oikeampi.
        Voimalatyömaalla laadunvalvojina toimivatkin suomalaiset. Siitä ei sen enempää. Se, että teksti on tiheää, aiheutuu saituudestani: säästän kirjoituspaperia.
        C4: n laaturaportin valheellisuuden ja huoltoliikkeen toiminnan saat selvittää itse, kyllähän sinä noin innovatiivisena henkilönä sen hyvinkin taidat. Sen jälkeen voin kertoa mm. kuinka ajoin yhden tapauksen vuoksi 600 km asuinpaikkani ja korjaamon väliä (3 krt. edestatakaisin a 100 km) Tämä ajelu ei kuitenkaan liity Citroenin laatuongelmiin. Suuri osa remonteista meni takuun piiriin, mutta kun nämä uudetkaan, vaihdetut osat eivät ole kestäneet pitempään; penkinlämmittimet, ovien rajoittimet, ajovalon polttimoitahan saa ostaa repullisen kerralla, ne voi kylläkin itse vaihtaa - siitä , ja on muissakin merkeissä samaa oiretta.Siis polttimoiden palamista! Hupsis, vieläkö on vintillä virtaa?
        Asiasta poiketen: On olemassa yhden naurun vitsiveikkoja ja kahden, kolmen ja jopa neljän. Neljän naurun veikko on hupaisin . Nauraa,kun kuulee vitsin, nauraa, kun se hänelle selitetään, nauraa, kun ymmärtää ja nauraa kertoessaan edelleen muille. Pahus, jäikö paria pilkkua vaille, korjataan sitten ,,. Nyt riittää taas. Eikö vain? Siitä vaan n.....

        Isävainaaani sanoi kerran oppineensa, ettei itseään tyhmemmän kanssa kannata alkaa kinaamaan. Jostakin syystä meillä ei tullut pahemmin erimielisyyksiä koskaan. En minä sitä silloin ymmärtänyt, josko nytkään.

        Autot ovat autoja, pelkkiä kehonsiirtovälineitä. MUTTA, jos joku haukkuu eukkoani: SE on silloin---JUNALAUTOJA SAATAVANA PERKIÖN ASEMALLA!!!


      • C5
        citr,as kirjoitti:

        pyöränlaakerit,takajarrut jumissa,moottorinohjausjärjestelmä,sytytyspuola,alatukivarren pallonivelet.

        >pyöränlaakerit,takajarrut jumissa,moottorinohjausjärjestelmä,sytytyspuola,alatukivarren pallonivelet.<

        Siis missä merkeissä näitä ongelmia ei ole?
        Mulla 15.sta auto nyt alla ja mekein kaikkiin on joutunut noita korjaamaan poislukien moottorinohjausjärjestelmä. Ja olen pääasiassa omistanut muita kuin ranskalaisia autoja. Japanilaisia ei ole ollut yhtään koska ne eivät istu ajo-ominaisuuksien ym. ominaisuuksien takia minulle.

        Eli citikka samaa tasoa kuin muutkin euro-autot.


      • "laaturaportti"
        XAI-??? kirjoitti:

        Kyllä pitäisi lukea tarkemmin, jos noin rohkeasti julistaa toisen kirjoituksen provoksi, provosoivasti kirjoitettu kylläkin , vieläkin v...tuttaa, että osui tuollainen kohdalle.
        En ole väittänyt, että olen vaihtanut kolme kertaa iskareita ensimmäisenä talvena, sanoin: kolmannet iskarit , ensimmäiset olivat kuin olivatkin tehtaan jäljiltä paikoillaan. Niiden haitarimaiset muovisuojat eivät pysyneet paikoillaan, toiset paukutti pakkanen ja kolmannet alla, siis vaihdettu kahdesti.
        Lampun kantaan oli mennyt vettä, hapettuneet kupari/ messinki?- hiutaleet sieltä tippuivat. Polttimon kanta on mielestäni asia erikseeen eikä sekään taida pelkkää alumiinia olla, on siinä ainakin kontaktipinnat tinaseosta. Onhan eri asia, jos polttimo palaa tai lamppu palaa. Minun murteella, arvon kielimaisterin tulkinta voi olla toinen, jopa oikeampi.
        Voimalatyömaalla laadunvalvojina toimivatkin suomalaiset. Siitä ei sen enempää. Se, että teksti on tiheää, aiheutuu saituudestani: säästän kirjoituspaperia.
        C4: n laaturaportin valheellisuuden ja huoltoliikkeen toiminnan saat selvittää itse, kyllähän sinä noin innovatiivisena henkilönä sen hyvinkin taidat. Sen jälkeen voin kertoa mm. kuinka ajoin yhden tapauksen vuoksi 600 km asuinpaikkani ja korjaamon väliä (3 krt. edestatakaisin a 100 km) Tämä ajelu ei kuitenkaan liity Citroenin laatuongelmiin. Suuri osa remonteista meni takuun piiriin, mutta kun nämä uudetkaan, vaihdetut osat eivät ole kestäneet pitempään; penkinlämmittimet, ovien rajoittimet, ajovalon polttimoitahan saa ostaa repullisen kerralla, ne voi kylläkin itse vaihtaa - siitä , ja on muissakin merkeissä samaa oiretta.Siis polttimoiden palamista! Hupsis, vieläkö on vintillä virtaa?
        Asiasta poiketen: On olemassa yhden naurun vitsiveikkoja ja kahden, kolmen ja jopa neljän. Neljän naurun veikko on hupaisin . Nauraa,kun kuulee vitsin, nauraa, kun se hänelle selitetään, nauraa, kun ymmärtää ja nauraa kertoessaan edelleen muille. Pahus, jäikö paria pilkkua vaille, korjataan sitten ,,. Nyt riittää taas. Eikö vain? Siitä vaan n.....

        Isävainaaani sanoi kerran oppineensa, ettei itseään tyhmemmän kanssa kannata alkaa kinaamaan. Jostakin syystä meillä ei tullut pahemmin erimielisyyksiä koskaan. En minä sitä silloin ymmärtänyt, josko nytkään.

        Autot ovat autoja, pelkkiä kehonsiirtovälineitä. MUTTA, jos joku haukkuu eukkoani: SE on silloin---JUNALAUTOJA SAATAVANA PERKIÖN ASEMALLA!!!

        Isävainaasi oli viisas mies. Noudatan hänen neuvoaan ensikerralla ;)

        No mutta asiaan. Uskoin/uskon kirjoitusta provoksi siitä syystä, että tyyli on niin provosoiva, ihan niin kuin itse myönsit ja tähän yhdistettynä omat positiiviset kokemukset autosta saa minut/lukian helposti uskomaan, että tekstisi on kuin mummovainaan pierut, josta puolet on pâskââ. En ole autoinsinööri, mutta osa korjaustoimista tuntuu ihan maallikollekkin typeriltä. Tästä uskomuksesta johtuen omakin kirjoitustyylini on ollut epäilevä ja vittuileva.

        Ja koska uskoin, että tekstisi on osittain valetta ja olet maininnut oikean yrityksen nimen, jossa on oikeita ihmisiä töissä. Minua rupesi harmittamaan, että oletko aiheetta/enempää miettimättä mustamaalannut kyseisen firman toimia. Jos tekstisi on ollut valetta, niin tästä syystä olisi hyvä, että tämä paljastuisi myös valheeksi. Mikäli tapahtumat on totta, niin paikan laatu sietääkin tulla esille. Tässä tapauksessa en veisi itse autoani tuollaiseen paikkaan huoltoon.

        Pahoittelen, jos olen ollut väärässä ja olet tosiaan saanut moisen maanantaikappaleen. Itse olen ollut autooni hyvin tyytyväinen ja osaan suhteuttaa auton iän/hinnan sen laatuvaatimuksiin. Olemme miettineet jopa seuraavaksi autoksi Citroen DS4:sta.


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Tää on kyllä vanha viestiketju mutta ihan pakko nostaa esille! En tiedä onko tuo aloituksen tarina täysin totta mutta kuullostaa kyllä todella hurjalta jos asia on noin. Itsellä on ollut pari ranskalaista yksi saku ja kaksi japsia. Ranskalaisia oli renault ja peugeot pösö oli 406 hdi ja aika hyvä auto oli siinäkin pieniä tilapäisiä sähköongelmia ja jarruissa jotain kerran mutta pääpiirtein tosi hyvä auto kyyti oli hyvää oikein semmonen pitkän matkan auto ja kulutuskin vain 4,5l sadalla. Eipä siis juuri moitteille sijaa.

      Mutta sitten tämä renault se oli sitten semmoinen että se oli täysi katastroofi normaali autoilijalle. Tosin minua huijattiin siinä kaupassa ja olin silloin vielä nuori aivan 18-19 en tiennyt oikeuksiani jne. siis helppo kohde autokoijarin kuzetettavaksi. Auto oli kolaroitu sen huomasin vasta jälkeenpäin takaovet oli erisävyiset. Auto rupesi ravistamaan ja ratti täryytti kun nopeus nousi yli 80kmh. Jokin paikka oli ilmeisesti väännätyksessä koska kolmessa vuodessa meni 3kytkintä rikki yksi kesti vaan vuoden ja jo ostaessanikin se oli rikki. Lämmityslaittteen katkaisimet meni lähes 10kertaa rikki en tiedä syytä jossain liikaa jännitettä tai jotain ettei kestänyt lämmityslaite hajosi 2 kertaa. Kaksi kertaa myös lämppäri puhalsi harmaat savut sisälle. Kaasutin hajosi stefat rupesi vuotamaan pyöränlaakerit meni edestä. Tuulilasin ympärys kumi tiivisteet irtoilivat. kuskinoven lukko hajosi ovi ei pysynyt kiinni. Tuulilasien pyyhkimien tihkuasento oli rikki. Startin solenoidi meni rikki 2 kertaa. Lopuksi meni sitten vielä vaihdelaatikko rikki huoh. olikohan tässä kaikki mitä muistin mutta siis auto oli aivan romu eikä silloin vielä auto ollut edes mikään vanha. Auto oli 88mallin renault 21

      Toyota carina e 93 näyttäs sitten olevan ikiliikkuja toimii niin kauan kuin vain jaksaisi ajaa. Ford escort 96 oli myös erittäin hyvä auto jolla oli todella edullinen ajaa ei vikoja ja kaikinpuolin loistava auto. Mazda 626 oli aivan perceestä ei nyt aivan tuota rellu luokkaa mutta se kans viihtyi korjaamolla. Pösö diisseli 2000mallinen oli kanssa jokseenkin hyvä ei laadulliseti kuitenkaan niin toimiva kuin toyota tai ford.

      Mutta siis tosiaan syy miksi nostin tämän ketjun esille on se kun olen harkinnut citroen c3 mallin ostoa olisi monta hyvää vaihtoehtoa suhteellisen edullisia ja hyvillä varusteilla! Mutta jos nuo aloittajan ehkä vähän katkeraltakin kuullostanut vuodatus pitää paikkaansa niin saa kyllä ajattelemaan uudelleen tuota c3n hankintaa. En todellakaan haluaisi kokea samaa helvettiä uudelleen minkä koin renaultin kanssa. Eipä siinä kukapa ei katkerana ja vihaisena tänne huutelisikaan kun rahaa menee rutosti autoon (tiedän tunteen) Mutta jos jollakin tosiaan on kokemuksia citroen c3 mallista niin kuuntelen mielelläni.

    • sitikka.on.paskakasa

      Tiedättekö miksi citikka keksittiin? Siksi ettei Lada olisi maailman huonoin auto!

    • remonttieino

      Citikassa viat korjaantuvat itsekseen. Rikkinäisellä iskarilla kun paukuttaa tarpeeksi kauan, se ruostuu uudestaan kiinni. Sama sähkölaitteissa. Tarvitset vai CRC.tä ja sitkeää kytkimien napsuttelua, ja a`vot taas toimii. Koiranluut voi kiristää lyömällä ne soikeiksi. Tässä sinulle muutama citikkakirjani pirkka ohje. Onnea korjauksiin,)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe