Finalistit Oy- kokemuksia?

Kiitoskiitoskiitos.

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta tekemarkkinointifirmasta kuin Finalistit Oy? Mitä siellä tehdään, myydäänkö lehtiä? Onko positiivisia vai negatiivisia kokemuksia? Miten kohdellaan työntekijöitä? Onko rehellistä toimintaa? Tuleeko palkat ajallaan?
Tekisi mieli hakea töihin tuonne Finalisteille mutta heidän nettisivujensa mukaan paikka kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ja siksi epäilyni heräsivät luonnollisesti :)
Onko tietoa kyseisestä paikasta siis ja millaisia neuvoja olisi antaa?

32

7580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elloshepulite
    • nopza

      Ainakin laajenee nopeesti joten kaippa siel joku saa kauppaa aikaan

    • ldsflösdf

      fksdlfsf

    • entinen työntekijä

      Ei todellakaan kannata mennä tonne töihin! Sairain ja kuvottavin riistotyöpaikka, missä olen ikinä ollut! Eikä makseta edes palkkoja.

      Tuolla paikassa on monessa pahasti vialla. Esim ensin luvattiin että saa valita kiinteän tai provisiopalkan, työt aloitettua ilmoitetaan että vain provikka. Yritetään saada kaikki kirjoittamaan pitkiä määräaikaisia sopimuksia, jolloin et pääse lähtemään tuolta mihinkään. Ylipäätään työsopimuksen kirjoittamista joutuu kyselemään ainakin viikon, ennen kuin mitään tapahtuu.

      Vessassa saat käydä vain tauolla ja jos muuten yrität käydä, sinua hoputellaan takaisin töihin.

      Palkkapäivä tuli ns kuukauden myöhässä, eli esim tammikuun palkka tuli (ts piti tulla) helmikuun viimeinen päivä. Finalistit ei kuitenkaan maksa ainakaan kaikille työntekijöilleen palkkaa, joillekin palkka tulee vajaana ja joillekin ei ollenkaan. En osaa sanoa saako kukaan palkkaa oikein, koska itse en ainakaan saanut.

      • Urpot...

        Tervetuloa kerhoon. Koeajalla irtisanouduttuani ei palkkoja kuulunut tehdyistä kaupoista. Esimiehet ja työilmapiiri on ihan ok ja hyvä maku jäi paikasta, mutta palkkaani en saanut.


    • finalistit rulaa

      Mä sain puuttuvan palkkani kun sen oikeusteitse hain, mutta sitä ennen tuli uhkailua ja törkeitä soittoja ton paikan pomolta.

    • Finalisti

      Mä oon ollu töissä finalisteilla ja aivan mahtava paikka olla töissä jos telemarkkinoinnista tykkää. Palkka tuli ajoissa, mukava työilmapiiri ja kaupungin parhaat provisiot.

      • Asd

        Kaupungin paras provisio? Se progressiivinen palkkamalli on finalisteilla hirveetä riistoa ja orjatyötä. Ota pää pois perseestä, ellet ole pomo...


    • HelenaTheDreamer

      Hain Finalisteille töihin ja mulle tuli kutsu työhaastatteluun.. kuullostivat oikein mukavilta puhelimessa. Palkkaa luvattiin 7e/h vaikka mitää ei myis. Eli kunhan töihin ilmestyy.. Kuullostaa just hyvältä firmalta :D ku monessa paikassahan palkka perustuu siihen mitä myyt.. tossa tulee sen 7e päälle vielä ne bonukset sun muut ;)

    • finali

      Se on kyllä joko bonus palkka tai provisio palkka, ei molemmat!
      Olen vasta finalisteilla aloittanut ja ihan mukavalta vaikuttaa, toivottavasti palkat tulee !

    • vguhij

      hyvä paikka, ei mitään riistoa. Esimiehet on mukavia ja palkat maksetaan ajallaan, oikean suuruisina.

    • jsgf

      Itse olin eilen työhaastattelussa ja haastattelija vaikutti tosi mukavalta.
      Palkkaus vaikutti reilulta ja täytyy toivoa, että toimii kanssa.
      Varsinkin Filalistien kannalta koska mä en ois jättämässä asiaa sikseen.

      Ja täytyy toivoa, että työilmapiiri on mukava ja tulee sitten kaikkien kanssa toimeen.

      Ainut vittumainen puoli mikä tuli huomattua oli se, että kaikki on ängetty samaan huoneeseen ja siellä sitten hölistään kilpaa, mutta minkäs teet.
      Kai siihenkin ajan kanssa tottuu, että saa huutaa kilpaa muiden työntekijöiden kanssa puhelimessa.

      • myyjamuualla

        Ihan oman maisemakonttorinko oisit toivonut ja SINÄ vaikutat ratkaisevasti itsekin työilmpariin ja siihen tuletko toisten kanssa juttuun. Vähintään puoliksi nuo SINUSTA ITSESTÄ kii.


    • jonna95<3

      Kuulostaa liian hyvälle... Mille paikkakunnalle jsgf olet menossa? Mulla on haastattelu ensi viikolla enkä tiedä kannattaako mennä?

    • beckles

      Turussa olin heillä hetken aikaa, eikä kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Mukava työporukka, hyvä pomo, rento ilmapiiri ja palkka tuli ajallaan. Itse myyntityö on aivan paskaa, mutta se nyt ei johdu firmasta, samaa se on kaikilla. Jos telemarkkinointia kestää, niin ei muuta kuin sinne vaan!

    • myyj

      Ihan hyvä paikka, suosittelen!

    • shaippaa

      Tosiaan, itse kävin finalisteilla pyörähtämässä ja ekan 4h jälkeen päätin lopettaa. Tiesin jo aikaisemmin mitä telemarkkinointi työ on. Kyllä ne tyypit siel ihan mukavan olosii oli, mutta pari seikkaa ärsytti niin paljon, miksi loparit otin.

      1) Vetkutti työsopimuksen kanssa ja kun pyysin, että saisinko edes nähdä sitä etukäteen, jotta tiedän vähän systeemejä "EI! EI MISSÄÄN NIMESSÄ! Näät sen sit parin päivän päästä". Mun mielestä ois kiva nähdä, mihin paikkaan sitä ryhtyy. Koska niiden sanalliset jutut muuttu koko ajan, nii ois siin ollu mustaa valkosella.

      2) Työhaastattelussa sanottiin, "Palkka on 7-10eh provikat" Paikan päällä sit sanottiin, että minimissää se voi olla 5e, ja se on joko minuuttimääräisesti soitot tuntia kohden tai provikat. Elikkä aika paljon muuttui. Siinä kun olin lähtöä tekemässä ja mainitsin asiasta, että alunperin sanottiin molemmat, nii se rupes sössöttään jtn "Noh, kyl se tavallaa nii on, et ne molemmat tulee..." Blaa blaa ja bull shit sanon minä!

      3) Tein hyvin siellä kauppoja. Jonkin sortin nikotiiniriippuvuus oli ja vähän alko kiristämään hermoja. Pyysin kohteliaasti, että saisinko käydä 2min röökillä. Ei olisi ollut keltään pois. Koska huomasin itse, että rupesin olemaan puhelimessa töykeä ja hermot oli tosi kireellä. Sanoi vaan "Taukoajat ovat sitä varten". Ja tosiaan, kun mä olin ollut 3h töissä ja muut sellaset 6h, nii mä olin siin toimistos tehny toisiks eniten kauppoja. Että sen verran vois antaa kunnioitusta kun myy hyvin.

      Ja kummastelin seinäl olevaa lappua, jossa luki jotain sairaslomista, että niitä ei kuulemma kelpuuteta. oli jtn tällästä "Jos pystyt menemään lääkäriin hakemaan todistuksen, pystyt kyllä tulemaan töihinkin"

      Ja vähän kyl ihme maku jäi. Mie kun kuvittelin, että oisin saanu hyvän työpaikan, mutta onneksi minä tajusin heti, että mua ei puhelinmyyntifirmat toista kertaa vedätä.

    • finalistit oikeuteen

      Älä vittu ikinä mene. Paska paikka ei saada ees palkkaa ja muutenki vitullist riistoo. Mee mielummi vaiks siwan kassal saat ainaki palkan

    • AikaEiKultaaMuistoja

      Joo itsekin olen tosiaan ollut aikaisemmin parissa erissä telemarkkinointifirmassa ja ei ole todellakaan tällaista pahaa sanottavaa niistä kummastakaan, toisin kuin Finalisteista.

      Kiinnitin huomiota tässä keskustelussa siihen, että noi positiivisten kokemusten kirjoittajat kirjoittaa joko aivan utopistista shaibaa (mistä kuulee heti että ei ole kosketusta todellisuuteen), ja loput "ainakin VAIKUTTI ja KUULOSTI tosi kivalta jee, ne siellä LUPAILI ja SANOI kaikkea tosi kivaa jeejee!!!".. Eli teillekin on puhuttu samaa valheellista kakkaa ja sit uskotte sen kiltisti?

      Miettikää nyt, joutuisko kiva firma, oikeasti hyvä työpaikka, hakemaan KOKOAJAN lisää työntekijöitä? Ei siellä varmaan olis noin sairasta työntekijäkatoa, jos olis oikeesti niin hyvä paikka.

      Lisäks kun lopulta ne maksamattomat palkat saa oikeusteitse haettua, pistetään kirjoittamaan joku muutaman vuoden mittainen salassapitosopimus. Ette varmaan tullu tätä ajatelleeksi? Vaikuttaa ihan varmasti siihen miks vaan kaikki asioista tietämättömät kertoo täällä "positiivisia kokemuksia" (lähinnä siis toistelee sitä hienon kuuloista utopistista kakkaa mitä haastattelussakin ne on syötetty suut ja korvat täyteen uskomaan silmät sinisinä).

      Vielä kerran: Aivan sairaan surkea työpaikka, älkää menkö. Saatte parempaa duunia muualta, ja jos telemarkkinointi niin kiinnostaa niin valitkaa joku muu firma.
      Jos tätä ei voi uskoa niin varmaan sit tarvii käydä kantapään kautta kokeilemassa että paska ei kääntelemällä ja vääntelemällä parane.

      • Pesäpallomaila mukaa

        Ja "rakentavaa keskustelua".


    • argh111

      ottaako kukaan näitä kommentteja lukiessa huomioon, että positiiviset kommentit ovat todennäköisesti itse yrityksen kirjoittamia

    • 1+1=?

      Ja negatiiviset kauppaa saamattomien luusereiden. Tai voi olla kilpailijoidenkin. Mutta onko teille luuserimyyjille edes teoriassa mahdollista että joku olisi saattanut hommassa pärjätäkin? Vaikka luonnollehan se ottaa kun ei itse pärjää.

    • DiuDaU151

      Kokeilin tota hommaa ja toi firma oli kyseessä. Työpaikkana varmaan ihan mukava, mut toi homma ei ainakaan mulle sovi yhtään. Ennemmin tyhjennän vaikka likavesikaivoja. Tuli vähän korni ja pelle olo, kun iso äijä kaupittelee jotain aku ankkaa ja siel joutuu lukee aina ton saman tekstin mitä lapussa lukee, ei saa poiketa yhtään. Jos sais käyttää luovaa ajattelutapaa nii sitte vois onnata. Mut joo siitä tuli ennätyksellisen lyhyt työsuhde 2 tuntii ja olikohan se vartti päälle". :D Mut joo ei oo mun ala.

    • Amt57

      Olipa hyvä ku luin näitä kommentteja, mulla olis kolmen päivän päästä työhaastattelu, mut taidan olla menemättä. Kaikilla tai suurimmalla osalla ei ole hyviä kokemuksia tästä firmasta, ihmettelin kun sinne oli neljä ilmoitusta kerta hakuna mollissa, kiitokset kaikille kirjoittajille, oletukseni sai vahvistuksen, ei tuonne.

    • Älämenesinne

      Älkää helvetissä menkö töihin finalisteille. Ensinnäkin 7€/h takuupalkka, jonka nämä kusipäät sieltä lupaavat on aivan paskapuhetta.

      Takuupalkka kulkee kyseisellä firmalla nimellä "aktiivisuusbonus" ja jotta tämä aktiivisuusbonus maksettaisiin, sinun tulee olla aktiivinen (eli soittaa kokoajan) ja noudattaa ohjeita. Mikäli et näin tee, sinulle annetaan huomautus aka merkki, ja jos merkkejä tulee 10 kuukaudessa ei aktiivisuushevonpaskabonusta tule.

      Mikäli asiat kuitenkin meinaavat mennä liian hyvin, ja myyt kohtuullisesti, mutta kuitenkin niin, että provisiopalkkasi jää alle 7€/h tasoa, keksivät finalistien toimiston pomot (lue: itseään ylivertaisena bisnesammattilaisena pitävät mulkut) sinulle aivan joutavia syitä, joiden turvin voivat antaa sinulle merkin jos toisenkin.

      Esim. Itselläni ja kahdella kaverillani kävi niin, että kuun viimeisenä päivänä ja koko työsopimuksen viimeisenä päivänä, tuli 9, kyllä yhdeksän vitun merkkiä. Näin siis varmistettiin ettei tälle loppuun ajetulle soittelijalle tarvitse ainakaan maksaa takuupalkkaa.

      Joten hyvät ihmiset älkää jumalauta menkö pilaamaan moraalianne tuonne helvetin koloon, jossa vanhuksille pakkokaupataan lehtiä. (Mikäli moraalisi kuitenkin kolkuttaisi, ja jättäisit yhden mummon rauhaan ennen kuin hän lehden on ostanut, kilahtaa sinulle merkki tai pari, sillä et noudattanut myyntiohjeita.

    • TöitäVaasasta

      Terve! Vaasaan haetaan 3 Finalistia. Puntaroin tässä haenko sinne vai en. Etsin koulutustani vastaavaa työtä (liiketalouden tradenomi) ja minua kiinnostaa lähinnä kaikki moniouoliset toimistosihteerin tehtävät, etenkin markkinoinnin puolella. Tämä firma kuulostaa kuitenkin hauskalle, mutta mielestäni ei ole hyvä merkki jos kyseinen firma hakee uusia työntekijä liian usein. Sehän tarkoittaa, että siellä ei työntekijät viihdy.

      Jos jollain on vinkata energiselle mimmille toimistosihteerin paikkaa Vaasasta, niin viestiä tulemaan! Kokemusta löytyy rutkasti asiakaspalvelutyöstä ja toimistoharjoittelin tehtävästä :)

    • eikyllä88

      Olin juuri ensimmäisen työpäiväm kyseisessä paikassa. Lopetin päivän päätyttyä. Työsopparia en saanut nähdä ja ainoastaan provisio palkka. Luvattiin tablettia jos töihin pääsee, ei tullut eikä tule. Kamalaa riistoa en suosittele.

    • puhelinmyyjätär

      Siis saako finalisteilla tuon 7€/h takuupalkan?

    • kannattaakohan

      Kannattaisikohan käydä katsomassa paikalla itse ja jättää nettikeskustelu omaan arvoonsa?

    • Plupper

      Ei ole mitään valitettavaa paikasta. Palkka kulkoo hyvin eikä oo ollu mitää ongelmia. Menkää itse kokeileen ja katsokaa millasta on ja sopiiko omalle kohdalle.

    • Huijattu

      Ihan tässä menneenä kesänä olin töissä Turun finalisteilla. Myin jotain urheilulehteä ja alkuun luvattiin jo 7€/tunti. Työhaastattelussa hekumoitiin isoilla bonuksilla kuten 18% osuudesta joka myynnistä, ja sitä että koeaika on jopa 4,93€/tunti. Siinä vaihdessa hälytyskellot soivat jo, mutta ajattelin että rahaa sekin on.
      Siitä alkoi neljän viikon rääkki, ihmisille soittaminen, heidän päivänsä pilaaminen, en nauttinut siitä.
      Irtisanomisvaiheessa olin sisäistänyt niin paljon valhetta heiltä, että vaikea edes pukea sanoiksi. Sinisilmäisenä en tiennyt että olisin voinut kieltäytyä allekirjoittamasta työsopimuksen purkua, ja kukaan siellä ei kertonut asiasta. Sanottiin että kynä käteen ja allekirjoita. Paperissa luki esim.
      -kun palkka on maksettu, ei ole oikeutta minkäänlaisiin saataviin, oli niiden oikeusperuste mikä tahansa
      -palkka maksetaan työtä seuraavan kuukauden viimeinen päivä.
      En edes tiennyt että palkka pitää maksaa samana päivänä kuin irtisanominen tapahtuu. Älkää menkö yhtä sinisilmäisenä kuin minä.
      Palkka ekalta 2vk oli 270€, joten oletin että loppupalkka on jossain 300€ luokilla, koska viimeiset 2vk sisälsivät jopa sen varsinaisen 7€/h sopimuksen, ja suoriuduin kaikessa yksinkertaisesti paremmin kuin aloittelijana.
      Palkka oli 27€ viimeiseltä kahdelta viikolta.

      Luit oikein. 27€/10pv eli 2,7€/pv. Ja jos joka päivä piti 7h itsessään.. tekee alle euroa tunti. Tällä hetkellä odotetaan palkanlaskuerittelyä, ja tarpeen tullen viedä oikeuteen ellei ala rahat näkyä tilillä. Käykää hyvät ihmiset arvostelemassa googlessa finalistit oy:lle 1 tähti että kaltaiseni nuoret eivät tee samoja virheitä.

    • Ettäsemmostamenoa

      Nämä positiiviset kommentit on 100% varmuudella kyseisen yrityksen kirjoittamia. Itse olen ollut siellä esimiehenä hetken aikaan, aivan sairas yritys. Painoin kuukauden aamusta iltaan hommia, koska "piti oppia talon tavoille". Välillä meni paremmin ja välillä huonommin, mutta onneksi tuntipalkalla olin. Kuukauden päätyttyä tämä herra iso herra lompsi toimistolle, tuumasi että jos haluat jatkaa talossa, vaihdetaan sun palkkaus provikaksi ja se lasketaan jo tältä kuulta. Koska opettelin esimiehen tehtäviä, en soittanut montaakaan tuntia päivässä, eli koitti käytännössä saada kusetettua koko palkkani, eipähän onnistunut vaan lähin käveleen. Samalla reissulla käski naispuolista työkaveria hakemaan lääkärintodistuksen jos meinaa menkkojen aikana käydä vessassa muulloin kuin tauoilla. Älkää hyvät ihmiset edes vitsillä lähtekö kyseiseen taloon, omastakin palkasta jäi siivu tuon nihilistin tilille, pääasia että ei tarvinnut jatkaa yhtää tuota pitempään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe