Mitä ranskalaisten kanssa?

MelkeinEhkäMies

Mitä suosittelette ranskisten kanssa jos haluaa nakeille kasvisvaihtoehdon?

19

5684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pinaattiletut

      Mites soijanakit,pinaattiletut,kasvispihvit tai kasvispyörykät?

    • tietoa lisää

      Osaatko tehdä kasvispihvejä, siis itse ? Ei niitä kaupan valmiita. En ala kertailmaan ohjeita enkä linkittämmään, kaikki löytyy googlesta.
      Ne nimittäin kypsyy samoilla uuni lämpimillä mitä ransiksetkin.
      Nekin voit tehdä ite ja saat parempia.
      Pussiranskis on meillä koirien kupissa, nekin hylkii niitä.
      Heiluttele vaan käsiä ja etsi tietoa, harjottele ja kohta oot master chef

    • näin.

      Paista pakastevihanneksia ja kesäkurpitsaa. Mausta grillimausteella.
      Lisukkeena kurkkusalaatti, sipulimurska, sinappi, ketsuppi

    • Aivan Nainen

      Yäk, en oo koskaan tykänny ranskiksista. Hirveitä, rasvaisia kaloripommeja. Kunnon sisäfileepihvissä on pppprrroteiinia.

      • Essiooooo

        Mikä vittu sun ongelmas o


      • Sammahäär

        Juu ranskikset ei oikein nappaa mullakaan, kun noudatan terveellistä ruokavaliota. Eipä siihen kuulu myöskään monet muut tämän palstan ruuat. Kesäkurpitsa on ihan jees, jos sen kanssa syö laadukasta lihaa tai kalaa.


    • Mayo Nes.

      Majoneesia, itse tehtyä.

      Kokeile tätä:

      - tilliä pari kourallista
      - pari valkosipulinkynttä
      - suolaa ja pippuria
      - vähän sinappia
      - worsesteria maun mukaan
      - sitruunamehua, yksi sitruuna tai puolet (tai viinietikkaa)
      - desi tai pari rypsiöljyä

      vedä tuo satsi sauvasekoittimella sekaisin. Sit pari raakaa kananmunaa ja lisää öljyä noin viisi desiä. Sauvasekoitin pohjaan ja kun majoneesi alkaa hyytyä niin nostat sekoittimen pikkuhiljaa ylös kunnes koko massa on tasaista. Nam!

    • Sedä

      Ketsuppia ja sinappia? :D

    • vegaaniomggg

      Soijanakkeja

      • Mieluummin

        Mieluummin perunamuusi kuin ranskalaiset, Ranskalaiset ovat hyvin epäterveellisiä.


      • no potato
        Mieluummin kirjoitti:

        Mieluummin perunamuusi kuin ranskalaiset, Ranskalaiset ovat hyvin epäterveellisiä.

        Perunamuussi on pentujen ruokaa, ranskalaiset teinisössöä. jos kyse on aikuisesta ja on pakko olla perunaa niin ennen vaikka keittona. Purjo-perunakeitto on ihgua
        Teksin perunan sijaan kukkakaali- tai juurespaistoksen.


      • Nautiskelilja...
        no potato kirjoitti:

        Perunamuussi on pentujen ruokaa, ranskalaiset teinisössöä. jos kyse on aikuisesta ja on pakko olla perunaa niin ennen vaikka keittona. Purjo-perunakeitto on ihgua
        Teksin perunan sijaan kukkakaali- tai juurespaistoksen.

        Perunamuusi on todella hyvää itsetehtynä. Ei todellakaan ranskalaisia, sanoisin että kävin juuri syömässä jos minulle tarjottaisiin ranskalaisia. Ei kiitos ranskalaisille....


    • vaihtoehtoja

      Jos nyt joskus haluaa syödä ranskalaisia, niin seuraksi voi kokeilla vaikka soijanakkeja tai falafeleja. Nuo ovat oivia vaihtoehtoja, jos haluaa päästä helpolla ja ostaa eineksiä. Jos itse kokkailee, niin hyviä ovat esim. kasvispihvit, soijarouhepihvit tai linssikasvispihvit.

      • Karotti

        Keitettyjä porkkanoita.


    • maku_ruokaa

      Uuniperunaa,jauhoisaa , ei mikään voita ja sen kera kasvismössö, jonka kirjossa vain taivas kattona.
      Lahden takaa, eteläisen Helsingin /Tallinnan löytö, karhunlaukka voi, sopii lämpimille kasviksille

    • 4512484

      Helppo on lisätä pakasteuunikasviksia ranujen seuraksi pannulle, makuja on tarjolla vaikka kuinka paljon.

    • kasvissyöppö

      Ihan en ymmärrä noita ilkeilyviestejä tyyliin "ranskikset lihottaa" jos jutun aiheena on, mitä vois syödä ranujen kanssa kasvisvaihtoehona. Itse söisin falafeliä, joko itse tehtynä tai pakastealtaasta. Tekisin itse vielä coleslawin lisäksi. Tai sitten paistaisin vaikka herkkusieniä lisäksi. Majoneesikin on itsetehtynä hyvää . Sipulirenkaat vielä lisäksi. mjam. eikä ole terveellistä, että siitä on turhaa mussuttaa. Mutta sitä ei tässä vissiin kysyttykään.

      • falafel_

        Hei, laitahan hyvä falafel ohje. Itse olen tyytynyt valmiisiin, mutta olisi mukava kokeilla tehdä itse.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe