Miksei minua haeta?

Tanssisin30

Olen kolmisenkymmenen vuoden ikäinen mies ja yritän käydä tanssilavoilla pitkästä aikaa, mutta minua harmittaa kun minua ei haeta naistentansseissa tanssimaan. Ikäisenikin naiset hakevat harvoin. En tiedä, mikä minussa on vikana. Käyttäydyn asiallisesti ja kohteliaasti ja en ole rumimmastakaan päästä. Kun odotan hakijaa, niin kaikki naiset menevät ohitseni muiden miesten luo ja palaan lavan reunaan istumaan ja tyytymään kohtalooni. Tuntuu kuin nuoret naiset luulevat itsestään liikoja ja hakevat aina tiettyjä kriteereitä täyttävää miestä. En ymmärrä... Välillä tuntuu, että taidan ennemmin jäådä kotiin nukkumaan tai lukemaan kirjaa omiin oloihini kuin katsomaan muiden tanssin iloa. Osaatteko sanoa, onko tanssilavoilla eroja? Tarkoitan sitä, että ovatko naiset ja muutenkin ihmiset erilaisia(esim. esittääkö muuta kuin todellisuudessa on, valikoivia tanssiparin suhteen ym.), eli miten kauan joutuu odottamaan,että pääsee eri lavoilla tanssimaan vai pääseekö ollenkaan. Tämä naisten käyttäytyminen on saanut minut varovaisemmaksi,että uskallanko hakea naista miesten haullakaan tanssimaan ja syönyt itseluottamustani, sekä laskenut välillä mielialaanikin. Harmittaa paljon, kun haluan olla ihmisten seurassakin...

273

9359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isällinen neuvo

      Tampereella oli sellainen Oskarin Hovi niminen ravintola jossa oli jatkuvat naistentanssit. Väin kokeilla pelolotti mennä sinne mutta päätin kokeilla. Istuin pöytään jossa oli toinen mies. Vähän rennosti pukeutunut. Kertoili siinnä että ei parane oikein paljoa ottaa kun on sikakuorma päällä. Teurasauton kuljettaja nääs.

      Ihmetteli kun tuota haisevaa äijää haettiin taukoamatta ja minua ei. Ne on nuo tuollaiset naistentanssipaikat vähän toisenlaiselle sosiaaliluokalle. Antaa heidän tanssia vain sellaisissa paikoissa keskenään. Muotaman vuoden päästä kun silmäsi kunnolla avautuvat et menisi vaikka maksetaisiin.

      • tytöt mökiltä

        Me tykätäänkin MIEHISTÄ.


      • Pojat veneeltä
        tytöt mökiltä kirjoitti:

        Me tykätäänkin MIEHISTÄ.

        Me taas tykätään OIKEISTA NAISISTA.


      • Äidillinen oivallus

        Tooota, oiskohan juttu vain niin yksinkertaisesti, että possukuski osasi tanssia eikä ollut paikassa ekaa kertaa.


      • Militantti Antti

        Lavatansseissa kyllä yleensä käy se paras sosiaaliluokka. Ei mitkään kännikalat. Nuoretkin osaavat tanssia ja kaikki ovat selvin päin. Ravintoloissa se rupusakki käy! Sielä tosin löytää aina seuraa, mutta- kuten sanottu, rupusakkia! JOs osaa tanssia, niin saa kyllä tanssiseuraa oli sitten missä vaan!


      • Dans dans dans

        Sikamies osasi tangon salat nääs. Taivutti kunnolla pään parkettiin ja harrasti erilaisia sivuaskelluksia ja sexikkäitä pysähdyksiä.

        Näiset haluavat TANSSIA nääs. Kävely ei kelepaa.


      • yksi syy on tämä
        Pojat veneeltä kirjoitti:

        Me taas tykätään OIKEISTA NAISISTA.

        Lähestulkoon joka kerta kun olen ulkomaalaisen turistin kanssa baarissa jutellut on puheenaihe sama: Suomalaiset on todella ujoja.

        Sekä mies että nais turistit on tuota mieltä.

        Tässä maassa arvostetaan liikaa sisääpäin vetäytyviä epäileviä kiukuttelevia eli ("sisukkaita") jästipäitä.

        Sosiaalinen mies on täällä vähintäänkin homo ja sosiaalinen nainen on epätoivoinen.

        Tämä ei ollut vihainen haukkuminen vaan pelkkä huomio.


      • Kunsit mökiltä
        tytöt mökiltä kirjoitti:

        Me tykätäänkin MIEHISTÄ.

        Ja me tykätäänkin vaan oikeista miehistä ja miehekkäistä sellaisista. Gaypaikoissa on miehen kanssa paljon parempaa tanssia esim hitaita ym. Valssiakin oon toisen kundin kaa tanssinut, kun meillä oli parisuhteen rekisteröinti


      • eddedede
        Kunsit mökiltä kirjoitti:

        Ja me tykätäänkin vaan oikeista miehistä ja miehekkäistä sellaisista. Gaypaikoissa on miehen kanssa paljon parempaa tanssia esim hitaita ym. Valssiakin oon toisen kundin kaa tanssinut, kun meillä oli parisuhteen rekisteröinti

        Ja itse taas olen miehenä tasan nolla prosenttia kiinnostunut näistä naisista joiden mielestä "miehen pitää olla miehekäs, viedä jalat alta, osata viedä tanssissa, tehdä aloitteet jne"........naiset haluaa tasa-arvoa mutta silti halutaan että parisuhteessa lopetettaisiin tää modernisoituminen ja palattaisiin takaisin 50-luvulle?

        Onneksi iso osa naisista on täysin erilaisia, ei siis tuollaisia.


      • tytöt mökiltä kirjoitti:

        Me tykätäänkin MIEHISTÄ.

        >oikeesti oishan meitä täällä taijetaa olla vähä korves muttta ollaa iha metkoja ukkoja..konneveeltä vain..!


      • UJO
        yksi syy on tämä kirjoitti:

        Lähestulkoon joka kerta kun olen ulkomaalaisen turistin kanssa baarissa jutellut on puheenaihe sama: Suomalaiset on todella ujoja.

        Sekä mies että nais turistit on tuota mieltä.

        Tässä maassa arvostetaan liikaa sisääpäin vetäytyviä epäileviä kiukuttelevia eli ("sisukkaita") jästipäitä.

        Sosiaalinen mies on täällä vähintäänkin homo ja sosiaalinen nainen on epätoivoinen.

        Tämä ei ollut vihainen haukkuminen vaan pelkkä huomio.

        Minä olen kyllä niin ujo, että en hae koskaan ketään tanssimaan kun en kertakaikkiaan vain PYSTY/USKALLA. Kaikkien kanssa olen kuitenkin lähtenyt tanssimaan kuka on tullut hakemaan. Lukuunottamatta yhtä kertaa kun mies oli niin päissään, että hyvä kun pystyssä pysyi.


      • Rento Reino
        UJO kirjoitti:

        Minä olen kyllä niin ujo, että en hae koskaan ketään tanssimaan kun en kertakaikkiaan vain PYSTY/USKALLA. Kaikkien kanssa olen kuitenkin lähtenyt tanssimaan kuka on tullut hakemaan. Lukuunottamatta yhtä kertaa kun mies oli niin päissään, että hyvä kun pystyssä pysyi.

        Tunnistin itseni. Se olin minä jonka kanssa et lähtenyt tanssiin :)


      • venevitsa

        Hein kuule ,, Elä oo moksiskaan olen kokenut samaa ja ssnut pakkeja , ensin meinasin lopetaa koko tansseissa käynnin , .Vaan sitten sisuunnuin , että en tätä lopåeta muutaman naisen pakkeihin ,, .. Ja kuule niinhän siinä kävi että se yksi illan upein nainen kotelo mekossa ja korkkareissa . tuli itse ehdottamaan että voitaisko tanssia yhdessä ......................... Elä jää kotiin sieltä sinua ei kukaan löydä .. Sisukkaasti vaan tansseihin se sinun nainen on siellä jossain ja vielä se tulee sua vastaan


      • merillätaas
        venevitsa kirjoitti:

        Hein kuule ,, Elä oo moksiskaan olen kokenut samaa ja ssnut pakkeja , ensin meinasin lopetaa koko tansseissa käynnin , .Vaan sitten sisuunnuin , että en tätä lopåeta muutaman naisen pakkeihin ,, .. Ja kuule niinhän siinä kävi että se yksi illan upein nainen kotelo mekossa ja korkkareissa . tuli itse ehdottamaan että voitaisko tanssia yhdessä ......................... Elä jää kotiin sieltä sinua ei kukaan löydä .. Sisukkaasti vaan tansseihin se sinun nainen on siellä jossain ja vielä se tulee sua vastaan

        Loppujen lopuksi tarvitsee vain sen yhden oikean. Ensin täytyy vain kahlata vähän ennekuin löytää.


      • zen master 5000
        UJO kirjoitti:

        Minä olen kyllä niin ujo, että en hae koskaan ketään tanssimaan kun en kertakaikkiaan vain PYSTY/USKALLA. Kaikkien kanssa olen kuitenkin lähtenyt tanssimaan kuka on tullut hakemaan. Lukuunottamatta yhtä kertaa kun mies oli niin päissään, että hyvä kun pystyssä pysyi.

        Ujous on luonteenpiirre jota ei voi muuttaa joten tyhmää syyttää ketään ujoudesta.

        Mutta entäs tämä varsinkin suomi24 keskusteluissa huomattu naisten ja miesten välinen kina ja haukkuminen. Tulee mieleen joku toisaan vieroksuvien teinien romanssi jossa kokoajan vähän kinataan kun ei oikein muutakaan osata (tai mikseipä jopa äidin ja lapsen välinen kina). Nykyään jo aikuiset ihmiset elävät sitä kina parisuhdetta ihan oikeassa elämässä ja siitä on tulossa jo tietynlainen normi jossa ei enää ole edes mitään outoa.

        Sitä en edes halua miettiä onko se oikein vai väärin ja senkin olen huomannut että se on todella helposti mukaansa tempaavaa. Riitelyssä on aina 2 osapuolta ja molemmat luulevat olevansa oikeassa, jos toinen huomaisi että ei olekkaan oikeassa riitely tottakai loppuisi samantien.

        Tavallaan he molemmat ovat kuitenkin väärässä koska koko se touhu ei ole pakollista vaan oma valintaista.

        Eikä ole Suomessa keksitty ongelma vaan täysin globaalia.


      • SESF
        Kunsit mökiltä kirjoitti:

        Ja me tykätäänkin vaan oikeista miehistä ja miehekkäistä sellaisista. Gaypaikoissa on miehen kanssa paljon parempaa tanssia esim hitaita ym. Valssiakin oon toisen kundin kaa tanssinut, kun meillä oli parisuhteen rekisteröinti

        Elämäni onnekkain siinä mielessä ettei ne naiset ja yksinäisyys seurananin.


      • Pojat veneeltä kirjoitti:

        Me taas tykätään OIKEISTA NAISISTA.

        Ja mää tykkään tanssimisesta;))),

        oli nuorempi tai vanhmepi , joka OSAA tanssittaa

        Hihh .Mahdollisesti Paville sunnuntaina,
        tiedä sitten saanko tanssia, joskus vaan saa kovastikki tanssia joskus hiukan hiljaisempaa , iskee silmää;)


      • Dans dans dans kirjoitti:

        Sikamies osasi tangon salat nääs. Taivutti kunnolla pään parkettiin ja harrasti erilaisia sivuaskelluksia ja sexikkäitä pysähdyksiä.

        Näiset haluavat TANSSIA nääs. Kävely ei kelepaa.

        ;))


      • Anonyymi
        eddedede kirjoitti:

        Ja itse taas olen miehenä tasan nolla prosenttia kiinnostunut näistä naisista joiden mielestä "miehen pitää olla miehekäs, viedä jalat alta, osata viedä tanssissa, tehdä aloitteet jne"........naiset haluaa tasa-arvoa mutta silti halutaan että parisuhteessa lopetettaisiin tää modernisoituminen ja palattaisiin takaisin 50-luvulle?

        Onneksi iso osa naisista on täysin erilaisia, ei siis tuollaisia.

        Juu palataan 50- luvulle. Sillon joka mies osasi tangon, valssiin, humpan ja jenkan. 50- luvulla tuli myös rocabilly joten tervetuloa tanssimaan sitä ensi kesänä Ruuhijärvelle, jos olet oppinut siihen mennessä.


      • Anonyymi
        Militantti Antti kirjoitti:

        Lavatansseissa kyllä yleensä käy se paras sosiaaliluokka. Ei mitkään kännikalat. Nuoretkin osaavat tanssia ja kaikki ovat selvin päin. Ravintoloissa se rupusakki käy! Sielä tosin löytää aina seuraa, mutta- kuten sanottu, rupusakkia! JOs osaa tanssia, niin saa kyllä tanssiseuraa oli sitten missä vaan!

        Älä nimittele ihmisiä ei lavoilla sen kummempia ihmisiä käy vaan ihan tavallisia,nyt meni maku edes lähteä lavoille jos siellä tuommoista sakkia käy.Hyi.


    • älä nynnyile

      Jos menet naistentansseihin odottelemaan hakuja, strategiasi on täysin väärä. Mene tavallisiin tansseihin, hae reippaasti miestenhaulla niin paljon kuin ehdit. Älä jää norkoilemaan ja odottelemaan. Annat siten itsestäsi nynnyn vaikutelman. Kyllä naiset varmasti juoksevat ohitsesi muita hakemaan, jos et ota ohjia reippaasti omiin käsiin. Hae, hae, hae miestenhaulla!!! Ja hae taas miestenhaulla, vaikkei sinua haettaisikaan naistenhaulla. Kyllä miehillä on aina paremmat tsäänssit päästä tanssimaan uutenakin kuin naisilla. Tärkeintä on, ettet surkuttele kohtaloasi ja vaivu itsesääliin. Ei sellainen ole miehekästä lavoillakaan!

    • Rilaxs

      Taas jokunen on asettautunut oikein nyhverö rooliin. Tuntuuhan se kun tuollaista alkaa kirjoittamaan. Voisihan tuota kokeilla ihan normaaliakin toimintaa ja suhtautumista. Onhan kyse "vain naisista"..

    • Olennaista

      Naiset hakee yleensä tanssitaitoisia miehiä.. mites se tanssitaito?

      • tatu

        Jep, jep!

        Jossain kohdalla tuo tanssitaito kääntyy itseään vastaan. Eli, jos olet ns liian hyvä, niin sua ei haeta. Pitää olla sopivan hyvä. Daamit ottaa kovia paineita, jos viet hirveesti monimutkaisia härdellejä yms


      • kpjlty
        tatu kirjoitti:

        Jep, jep!

        Jossain kohdalla tuo tanssitaito kääntyy itseään vastaan. Eli, jos olet ns liian hyvä, niin sua ei haeta. Pitää olla sopivan hyvä. Daamit ottaa kovia paineita, jos viet hirveesti monimutkaisia härdellejä yms

        "Daamit ottaa kovia paineita, jos viet hirveesti monimutkaisia härdellejä yms"

        Joo noin voi käydä. Toisaalta silloin voidaan sanoa, etteti tanssitaito olekaan oikeasti hyvä. Kuka tahansa voi viedä niin ettei siinä pysy perässä, mutta pitäisi viedä niin että sitä on mukava seurata.


      • ""####""

        Hmm.Kun on sorkat sutosen ja oivat karhunaskeleet niin mikäs on miehen silloinkaan naista viiessä.


      • Likka lakeuksilta
        tatu kirjoitti:

        Jep, jep!

        Jossain kohdalla tuo tanssitaito kääntyy itseään vastaan. Eli, jos olet ns liian hyvä, niin sua ei haeta. Pitää olla sopivan hyvä. Daamit ottaa kovia paineita, jos viet hirveesti monimutkaisia härdellejä yms

        Jos mies osaa selkeästi viedä niitä monimutkaisia härdellejä ja vaikka opettaakin hiukan kuvioitaan, niin tän flikan sydän ainaskin sulaa:)


      • 73kg
        Likka lakeuksilta kirjoitti:

        Jos mies osaa selkeästi viedä niitä monimutkaisia härdellejä ja vaikka opettaakin hiukan kuvioitaan, niin tän flikan sydän ainaskin sulaa:)

        Tunnistin itseni. Tu Kukkolaan.


      • Anonyymi
        tatu kirjoitti:

        Jep, jep!

        Jossain kohdalla tuo tanssitaito kääntyy itseään vastaan. Eli, jos olet ns liian hyvä, niin sua ei haeta. Pitää olla sopivan hyvä. Daamit ottaa kovia paineita, jos viet hirveesti monimutkaisia härdellejä yms

        Jos mies osaa viedä kuviot oikein, vaikeampikin kuvio menee. Ongelma on miehet, jotka ovat joskus nähneet kuvion ja jättävät viemättä naisen kuvioon. Mieluummin tylsää perusaskelta oikein kuin mies, joka jää seisomaan ja kuvittelee naisen yksin sooloilevan kuvioita edessään. Vienti lähtee koko vartalosta ja etenkin hartioista.


    • Älä välitä!

      Minäkin olin kerran naistentansseissa.
      Ja vain kaksi haki.
      Ensin järjestysmies.
      Sitten poliisi.

      • 10

        DDD


      • tanssiva

        Ihanaa!!!!


      • :D

        Kiitti nauruista !!!


    • Ei anneta Munaa

      Proo-Naisethan ei hae ketään alle tasonsa. Yksikin ruotsinkielinen nainen kävelee kuin ei olisi Munaa koskaan saanut. Proo, proo ja vielä kerran proo

      • Anonyymi

        Miten kävelee nainen joka ei ole koskaan saanut munaa,kysyy tietämätön.


    • Palle Ramsted

      Hon ha' gott gott kot kot ägg.

    • tangon huumaa

      Minua haetaan naistentansseissa melko paljon tanssiin, oudollakin paikkakunnalla.

      Rohkeesti vaan katseita peliin,
      jos ja kun eka käy hakeen. On seuraavilla pienenpi kynnys tulla pyytään tanssiin. Jos olet oikeesti tanssitaitoinen, daamit kyllä huomaa sen ja kohta täytyy mennä välillä ulos jähdytteleen. Että saa hetken levätä.

      Naistentunnit onkin mun kohdalla olleet hiljaisenpia. Ihmiset hakee kai vain tuttujaan.

      Tosin kai sitä voi naisten tanssessakin mieskin hakee tanssiin, jos on jo tunti mennyt eikä viä ole päässyt tanssiin. Näin mää ainakin tekisin. Mitä naiset sit tästä tykkää?

      • UJO

        Minusta olis vaan kiva jos miehet hakis myös naistenkin tansseissa kun olen itse niin auttamattoman ujo hakemaan.


      • Anonyymi

        Sopii, sillon vaan joku sinusta kiinnostunut ei ehkä ehdi hakea sinua. On myös tärkeää MISTÄ sinut pitää hakea . Jos olet jo tanssilattialla tai lattian vieressä tyrkyllä, naiset hakee varmasti. Jos istut nurkassa kyynärsauvat vieressäsi, kukaan ei hae.


    • FF

      Naisten tansseissa /naisten hakuvuorolla ei minua ainakaan haittaa yhtään, jos haetaan tanssimaan!
      Totta kyllä on se, että aika tarkasti naiset taitavat katsoa miehen tanssitaitoa ja niitä "härdellien teko-taitoja" myös. Samoin hieman pukeutumistakin ja kenkiä, ja valitsevat sitten sen mukaan.

      • Koljonen

        Oletko FF mies vai nainen?


    • Mies

      Varsinkin Proo-naiset katsovat. ja tämä Ruotsinkielinen sukunimeltään katsoo niin kieroon kaikkia miehiä että luulisi hänellä olevan jonkon sortin HÄTÄ. Valkotakkiset on keksitty. Soitto sinne johan helpottaa kummasti.

    • vm24

      älä lopeta tanssia en tiiä mite pukeudut mut naiset tykkää farkuist ja kaulus paidoista mut pidä hyvät tanssi kegät kumminkin

    • Sinun ikäisesi kannattaa kerätä rohkeutensa ja antautua hieman "silmäpeliin" . Tarkoitan sitä että mene reilusti tykö ja hymyile syvälle silmiin. Jos ei joku kerta onnista, toisella onnistaa! Kerrankin eteeni astelli mies, asettautui siihen ilkikurinen ilme silmissään ja kehottaen: "Hae MINUA!" Eihän siinä voi kuin nauraa ja lähteä tanssimaan. Se sulatti ns. jään ja edelleen jos satumme samalle tanssipaikalle haemme toisiamme. Huumoria ja pilkettä silmäkulmaan! Sillä voi korvata jopa puutteita tanssitaidossa.
      Ja jo se että annat naisen ymmärtää että hän on ainutlaatuisen kiva tanssitettava, lisää hakijoita vastaisuudessa. Ja ne jotka eivät hae, jätät omaan arvoonsa. Lycka till!

      • Anonyymi

        Voiko huonosti tanssiva mennä lavoille ja toivoa et joku hakee


    • seinäryijy

      No ei minuakaan haeta. Syyt: liian kaussa poissa lavoilta, oma seurustelukumppani. En jaksa uskoa, että vanheminen ja rumentuminen olisi syynä tähän. Tanssia osaa riittävän hyvin.

      • mene ja hae

        sinä sitten muita miehiä/naisia, kumpiko sitten lienetkin


      • Anonyymi

        Jos tanssit 2h oman seurustelukumppanidi kanssa, ei muut hae kuin vahingossa. Pistä seurustelukumppanisi naistenriviin ja hae aina 2 tanssin jälkeen uusi tuttavuus.


    • ehkä lahjasi ovat

      muualla kuin tanssilavoilla.

      • ei tuo ole

        pattitilanne.


    • pure jenkka

      Muistathan itse hakea kaikenlaisia naisia tanssimaan? Siis ei vain niitä nuorimpia ja nätimpiä vaan kaikkia naisia. Niin naiset hakevat vastavuoroistesti sinuakin ja koska naiset hakevat tanssimaan niitä miehiä, joita muutkin hakevat pääset lattialle.

    • 1+1

      Naiset hakee ennestään tuttuja henkilöitä!Mene oikean tanssi paikkaan..MIssä on molemilla haku!!!!!!!!!!!!!

    • hakisitko

      Minä olisin ainakin ylpeä jos naistenhaulla mies hakisi tanssiin. Haen muuten itsekin miestenhaulla, en välitä rukkasista jos niitä saan. Nautin tanssimisesta ja sitä ei saa koskaa tehdä kyllikseen.

      • Roti

        Olisit ylpeä pimpomiehen hausta.


      • hakisitko
        Roti kirjoitti:

        Olisit ylpeä pimpomiehen hausta.

        Olisin ylpeä tanssitaitoisen miehen hausta, iästä viis.


    • Voi hitsit! No, ensinnäkin miesten tehtävä on hakea. Toistan: miesten tehtävä on hakea. Suuri osa illastahan on miesten hakua! Naisten haussa sinua hakee tanssittamasi naiset, jotka ovat sinusta jossain määrin kiinnostuneita ja tietävät ettet astu tanssiessasi varpaille. Jos et itse hae ja odotat vain naistenhakua, voit yhtä hyvin tanssia vaikka yksiksesi parkkipaikalla.

    • hfg............

      Aikanaan kun tuli käytyä paljon tuolla Tampereen naistentanssi ravintolassa, joka on lopettu jo vuosia sitten. Omat kokemukset oli kyllä se, että aika paljon sinne pesiytyi ns "ammattillaiset". Eli kyllä se oli enemmänkin piilo prostituutiota. Sekaan mahtui sitten aina sellaisia aitoja tanssioita ja jotka olivat rehellisellä seuranhaku reissulla. Kyllä sieltä itsekkin mukaan sain. Tosin ei mitään elämänkumppaniea ei tullut, vaan sitten toisenlaisesta tanssiravintolasta joka oli miesten haku.. Minusta kirjoituksen aloittajan ei kannata vaipua itsesääliin vaan uutta putkeen vaan, kyllä se siitä ajallaan selkenee..

    • Mirttuva

      Kannattaisi kokeilla vaikka menoa semmoiseen tanssipaikkaan missä on naisia.

    • Cha-cha-cha

      Jos osaat huolehtia hygieniastasi, siististi pukeutunut ja selvä sekä itse hakemalla osoittanut naisille tanssitaitosi, niin sua haetaan satavarmasti. Jos joku em. ominaisuuksista ei pelitä, niin jäät kuin nalli kalliolle ihmettelemään ja odottelemaan.

      Sitten toisekseen nykyajan tanssipaikoilla, esim. kesälavoilla, tanssijoista osan mentaliteetti on sellainen, että vain niitä haetaan, joiden tanssitaidot tunnetaan ja tiedetään eikä siihen seurueeseen pääse kukaan muu. Nämä ovat tanssitaitonsa kursseilta hakeneita ja yhteiset kuviot hioneita taitavia taivuttelijoita ja pyörähtelijöitä, joilta on jäänyt käytöstapakurssi väliin.

      Mutta on siellä muitakin, ihan tavallisia tanssinhaluisia ja siitä pitäviä ihmisiä. Mutta jos on edes haju perusaskeleista ja taju rytmiikasta, niin tanssiminen osaamattoman kanssa on kärsimysnäytelmä, jonka jättää mieluummin väliin.

      • kymysys ?? !

        Multa on joskus joku aloittelijamies oikein kysynyt vientineuvoja ja oon niitä ontanut. Joten kysäise vaikka miten toi vienti meni ? Voisinko viedä jotenkin toisenlailla, vai olitkos tyytyväinen ?


      • Päivi

        Tanssiseurat ovat niitä vihoviimeisiä suurin osa kuvittelee osaavansa tanssia, mutta se hyvin pieni osa joka sen osaa luontevasti mennä. Äijät käy viisikin vuotta siellä ja ei vieläkään osaa. Minä oppisin paljon lyhyemmässä ajassa.


      • Sisäsiittoista
        Päivi kirjoitti:

        Tanssiseurat ovat niitä vihoviimeisiä suurin osa kuvittelee osaavansa tanssia, mutta se hyvin pieni osa joka sen osaa luontevasti mennä. Äijät käy viisikin vuotta siellä ja ei vieläkään osaa. Minä oppisin paljon lyhyemmässä ajassa.

        Olen kanssasi samaa mieltä, hyvä tanssija tanssii ihan kenen ja / tai minkälaisen tanssijan kanssa tahansa. Nämä kurssitetut tanssivat vain toistensa kanssa, kun eivät muuhun pysty.


      • No onhan se vähän niinkin että kaikki jotka
        mollaa kurssin käyneitä ei isaa ku kävellä
        vaihto askelilla edes takaisin. Säälittävää
        räpeltämistä.


      • Ayrshirekenkäiset
        danielblack kirjoitti:

        No onhan se vähän niinkin että kaikki jotka
        mollaa kurssin käyneitä ei isaa ku kävellä
        vaihto askelilla edes takaisin. Säälittävää
        räpeltämistä.

        Mutta ei laisinkaan niin säälittävää kuin tanssija, jolla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Niitä ei tanssikurssilla opeteta.


      • Daniel Defoe
        danielblack kirjoitti:

        No onhan se vähän niinkin että kaikki jotka
        mollaa kurssin käyneitä ei isaa ku kävellä
        vaihto askelilla edes takaisin. Säälittävää
        räpeltämistä.

        "ei isaa ku kävellä vaihto askelilla edes takaisin."

        Vaihtoaskelilla liikkuminen ei ole kävelyä. Olisiko nyt vaan itsesääli paikallaan. Jos kävelet parketille, osaatko kävellä edes takaisin?


      • tycoboy
        Ayrshirekenkäiset kirjoitti:

        Mutta ei laisinkaan niin säälittävää kuin tanssija, jolla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Niitä ei tanssikurssilla opeteta.

        En tiedä millä kurssilla olet käynyt, mutta niillä kursseilla joilla minä olen ollut on opetettu myös niitä käytöstapoja sekä lavaetiketiin liittyviä asioista. Tiedän kyllä, että "opettajissa" ja opettajissa on paljon eroa.

        Mielestäni tanssipaikoilla pärjää ihan tavallisella asiallisella ja kunnioittavalla käytöksellä.... niin kuin muuallakin.


      • Ei oltu opetettu
        tycoboy kirjoitti:

        En tiedä millä kurssilla olet käynyt, mutta niillä kursseilla joilla minä olen ollut on opetettu myös niitä käytöstapoja sekä lavaetiketiin liittyviä asioista. Tiedän kyllä, että "opettajissa" ja opettajissa on paljon eroa.

        Mielestäni tanssipaikoilla pärjää ihan tavallisella asiallisella ja kunnioittavalla käytöksellä.... niin kuin muuallakin.

        En ole käynyt mutta törmännyt liian monta kertaa niihin, jotka ovat ja saanut joskus niin monet pakit yhden illan aikana, että laskut meni sekaisin. Niillä kaikilla oli Ayrshirekengät.


      • Anonyymi
        Sisäsiittoista kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä, hyvä tanssija tanssii ihan kenen ja / tai minkälaisen tanssijan kanssa tahansa. Nämä kurssitetut tanssivat vain toistensa kanssa, kun eivät muuhun pysty.

        Osasin mielestäni tanssia perustanssit nuorena. Sitten aloin seurustelemaan miehen kanssa, josta tanssit olivat rahan tuhlausta. Häävalssi piti kuitenkin opetella ja se oli ihan kamalaa. Mies muka osasi ja muutteli kokoajan askeleitaan ja opettajat olivat huonoja Häät kompuroin hänen vieressään. Sitten laivoista olisin kuulema saanut tanssia kenen kanssa vaan, mutta kun joku tuli hakemaan hän otti jopa kädestäni kiinni ja kielsi lähtemästä tuon kanssa. Muutamassa vuodessa ymmärsin, että en osannut tehdä mitään hänen mielikseen ja en voinut edes katsoa kaupassa ketään miestä saamatta kärsiä siitä. Kun lopulta erosin, vano alkoi. Löysin kuitenkin pakotettuna heinätansseihin erittäin rohkean maanviljelijän, jonka olin tuntenut nuoruudessani. Yllättäen hän sai minut 2 minuutissa oppimaan tanssimaan ja tanssi sujui hänen kavereidessakin kanssa. Perusteita kerrattiin muutama viikko sitten hän kertoin " kohta pyöräytän sinut myötäpäivään käden ali" jne.


    • 576786u7

      Sinussa ei välttämättä ole muuta vikaa kuin se, että naiset näkevät sinut toistuvasti yksin pöydässä. He uskovat, ettet halua tanssia ja pelkäävät pakkeja. Kokeile katsekontaktia ja hymyä.

      Näkyminen iloisena tanssijana lavan keskellä aktivoi naisia. Ota joku nainen mukaasi tansseihin ja sovi, että hän tanssittaa sinua aluksi aktiivisesti ja jättäytyy myöhemmin taka-alalle. Hän voi olla esim. siskosi tai veljesi/ystäväsi vaimo. Pariskunnan kolmantena pyöränä olo muutoinkin hyvä idea.

      Tietenkin miesten hakuvuorolla pitää olla tosi aktiivinen ja "värvätä" silloin naisia hakijoiksi heidän hakuvuorollaan.

    • Menisinkö toiste ?

      Itsellä (ja olen myös kuullut kokeneemmilta) on kokemus, että nykyään lavoilla haetaan vain tuttuja,esim. tanssikursseilta, oli mies tai nainen. Eli on vähän sisäpiirin harrastusta joillain lavoilla. 99% minäkin olen seinäruusuksi jäänyt ...

      • ;))

        Olen paljon lavoja kierrellyt ja tässä yhtenä iltana Kisarannassa mua haki vain yksi tuttu ja silti tanssin koko illan ja haaskaa oli. Siis hauskaa.
        Olen nainen isolla N:llä. Kyllä vieraatkin hakevat kun on näytille ensin päässyt ja on hyvällä tuulella ja osaa tanssia.


      • Robinson Crusoe

        Laumasieluiset hakevat tuttuja. Oudot ovat oivaltavalle kuin konvehtirasia Forrest Gumpille.


      • Anonyymi

        Alkeiskurssin käyneet hakevat usein alkeiskurssilla olleita, koska molemmat on samallatasolla. Alkeiskurssin jälkeen katosin hakurivistä masurkan tai polkan tullessa. Nyt ylernsä jään riviin, kun miehet eivät uskalla hakea niihin vierasta naista.


    • naisasiantuntija

      Ehkä olet liian sliipattu? Naiset ovat yleensä arkoja minkätahansa aloitteenteon suhteen pakkien pelossa. He hakevat ehkä niitä miehiä, joiden uskovat varmuudella lähtevän tanssimaan.

      • Iloinen nainen

        Ehkä jotkut naiset ovat arkoja, minä en. Haen ketä haluan, enkä pelkää pakkeja. En ota kieltäytymistä henkilökohtaisesti, eikä se pahoita mieltäni. Jos saan pakit, jätän ehkä kyseisen kappaleparin väliin tai siirryn sivummalle ja haen hetken päästä jotakuta muuta. Pakkien antaminen on varmasti kiusallisempaa kuin niiden saaminen!

        Koska en halua, että miehestä on kurjaa tanssia kanssani, en hae kovin usein itseäni taitavampia tai nuorempia. Siksi en todennäköisesti hakisi aloittajaa, ellei hän ensin hakisi minua.


    • otakoppitästäviestis

      Johtuu siitä,että olet ATM. Tämä ihmisryhmä ei saa naista vaikka se kannettaisiin kottikärryllä nenän eteen.
      Yksinäinen elämä on edessäsi. Tämä on hirveän traakista ja surullista,mutta niin totta. Se on se jokin mikä puuttuu.

      • 15+5

        Mikä on ATM??


      • Lihavillekkin lihaa

        Älä usko tota pellee !! Kaikille on omansa myös ATM:lle on oma nais ATämmä.


      • aateeämmä
        15+5 kirjoitti:

        Mikä on ATM??

        AktiivinenTanssiMies


      • Rat "M"
        aateeämmä kirjoitti:

        AktiivinenTanssiMies

        Radioaktiivinen tanssi"mies"


      • otaoppitästäviestist
        Lihavillekkin lihaa kirjoitti:

        Älä usko tota pellee !! Kaikille on omansa myös ATM:lle on oma nais ATämmä.

        Et nyt ihan ymmärrä. ATM on " alemman tason mies".
        Kukaan nainen ei halua tätä mies ryhmää, ei edes ne läskit possut.
        Toisaalta myöskään alemman tason miehille ei kelpaa yh:t , lihavat eikä toisen miehen nussimat jämä naiset. Siinäpä se on lyhyesti sanottuna.


      • Tasotonta textiä
        otaoppitästäviestist kirjoitti:

        Et nyt ihan ymmärrä. ATM on " alemman tason mies".
        Kukaan nainen ei halua tätä mies ryhmää, ei edes ne läskit possut.
        Toisaalta myöskään alemman tason miehille ei kelpaa yh:t , lihavat eikä toisen miehen nussimat jämä naiset. Siinäpä se on lyhyesti sanottuna.

        Ootko ikinä kuullut, että "se joka itsensä ylentää, se alennetaan". Ihmisten lajitteleminen huonompiin ja parempiin kertoo vain ja ainoastaan lajittelijan tyhjyyttään kolisevasta mielen maisemasta.


    • 18+18

      Mene tavallisiin lavatansseihin. oppivat tuntemaan. Jos mies olet, pääset itse hakemaan.

      Jos pääset pari kertaa lattialle pyörähtämään, arvioivat katseet huomaavat ja voit sitten paremmin päästä jatkossakin pyörimään.

      Eipä tuo haittaa, vaikka välillä näinkinpäin, että mies on naisen roolissa :)

    • ex tanssija :)

      Usein saattaa olla iin että siellä tansseissa käy aika pitkästi samat ihmiset ja naiset hakee varmaan sellasia tuttuja joiden tanssitaidosta heillä on tietoa etukäteen.

      Kun edes kerran pääsisit parketille wniin että naiset näkisivät tanssitaitosi, siitä sekin ura sitten varmaan urkenisi.

      Tsemppiä sulle sinne tanssilavoille ja toivotaan että vielä onnistaa.

      Kannattaa mennä itse sitten hakemaan kun on miesten haku, niin pääset ehkä näyttämään taitosi...mutta jos sitä tanssi taitoa ei ole, niin sitten se onkin jo huonompi juttu. Mutta luulen että kohdallasi ei ole sitä pelkoa kun kerta tanssia tykkäät :)

      • Erottus muista

        Kannattaisko pukeutua poikkeavasti?


      • kaikille jotain
        Erottus muista kirjoitti:

        Kannattaisko pukeutua poikkeavasti?

        Ei kannata jos ei osaa tanssia. (vitsi)

        Toisalta kyllä siellä lavalla on myös naisia jotka eivät vielä paljoa osaa. Heidän pitäisi saada kohdata nämä miehet jotka eivät myöskään osaa danssia. Yhdessä saa sit opetella.

        Hae aloittaja omantasoisiasi naisia, tai sit niitä joilla on käsveska olalla.


      • Väriä peliin
        kaikille jotain kirjoitti:

        Ei kannata jos ei osaa tanssia. (vitsi)

        Toisalta kyllä siellä lavalla on myös naisia jotka eivät vielä paljoa osaa. Heidän pitäisi saada kohdata nämä miehet jotka eivät myöskään osaa danssia. Yhdessä saa sit opetella.

        Hae aloittaja omantasoisiasi naisia, tai sit niitä joilla on käsveska olalla.

        Eikö esim. räikeillä väreillä erotu positiivisesti massasta?


      • Vanhassako vara
        Väriä peliin kirjoitti:

        Eikö esim. räikeillä väreillä erotu positiivisesti massasta?

        Kannattaisiko ottaa startti eläkeläisten tansseista?


      • Hah !
        Väriä peliin kirjoitti:

        Eikö esim. räikeillä väreillä erotu positiivisesti massasta?

        Yeap, väreillä voi oikein loistaa. Niin ulkoisilla kuin varsinkin sisäisillä ...


      • Anonyymi
        Erottus muista kirjoitti:

        Kannattaisko pukeutua poikkeavasti?

        Kun olin Tanssi kanssain lähetyksessä Alfa tv:ssä kellomekossa Tallukassa, nyt kannattaa vieraille lavoille laittaa sama kellomekko. Joka kerta joku sanoo nähneensä tv lähetyksen.
        Kerran taas olin mekossa, jonka olin ostanut yksiä häitä varten. Koko iltana minua ei hakenut kuin muutama ja hekin kyselivät mistä juhlista olen tulossa ja voiko tanssia noin korkeissa koroissa. Etenkin bluesia ja tangoa tanssin mieluiten korkeissa koroissa!


    • 35 vuotta tanssinut

      Opettele foxi kunnolla ja fusku. Vassilla ei nykyään tee paljon mitään etelän lavoilla kun sitä ei soiteta. Sen sijaan hidas valssi sitten kolmantena sitä tulee monet illassa.

      Nuo kun osaat niin sitten buggakurssille se on hauskaa ruottalaista humppaa. Näotä me naiset haluamme tanssia.

      En ihmettele jos sua ei haeta jos et noita osaa.

      Kaupungit ja lavat ovat täynnä tanssikursseja jossa on miespula. Kipi kipi sinne !!

      Ei sussa varmaan muuta vikaa ole kuin yksaipulinen tanssitaito.

      Kato pikkasen miten ne miehet vie joita haetaan. Tyyliä ja mallia on lupa ottaa.'

      Pikkuhiljaa. Toiset oppivat tuossa tuokiossa jos on rytmi veressä ja kevyet jalat. Toiset oppivat vuosien kuluessa ihme kyllä.

      Jotkut sitten ... no jaa ...

      • Anonyymi

        Meillä oli tanssin jatkokurssilla naispula. Alkeissa on aina paljon naisia ja yhden illan aikana tutustuu noin 30 naiseen.


    • 2+3

      Lavatansseissa on todella hyviä tanssijoita.
      Monet naiset pukeutuivat ainakin ennen aika perinteisesti.
      Eli ei ehkä kannata täyttä sotavaruistusta laittaa oli mies tai nainen.

      Kyllä varmaan tanssimaan pääsee, jos tasasen tappavasti vaan on mukana.
      ja jos joku hakee tanssiin, ei sitten nirsoile.
      Mutta voihan se aluksi syödä itseluottamusta. Alku voi olla pitkästä aikaa hankalaa, mutta lopussa kiitos seisoo. Älä anna periksi!

    • kylpylään...........

      Kokemuksesta voin myös sanoa, että kannattaa mennä kylpylöiden naistentansseihin. Monissa isoissa kylpylöissä on todella mahtava meno. Sinun ikäiselle kaverille löytyy ehkä vähän vanhempaa naista, mutta todella et kadu, suosittelen. Kokemusta on useilta vuosilta.

    • apua ajoissa

      Ensiksi ei se mikään maailman loppu ole! Jos kyseessä sama tanssi paikka,mieleen tulee A) tanssi taito B) käytös,huumori on hyvästä jos ei mikään näistä auta, neljän tuuman lamppu taskuun!

    • tanssioppilas

      Hei herätys! Etkö ole huomannut, että olet feministisessä Suomessa, missä miesihanne on 25 vuotias afrikan somali. Ei suomalainen mies tahdo kelvata suomalaiselle naiselle enää kuin haukuttavaksi!

      Minä pääsin vastaavasta tilanteesta kuitenkin yli, kun aloin hakea aktiivisesti n70-vuotiaita mummoja.
      Ovat niin hyviä tanssijoita, että olemattomin taidoin minustakin näytti tulevan hyvä tanssija. Tarvittaessa mummot kohteliaasti opettivat ja opastivat niissä naisasioisakin. Rohkeasti vaan, älä masennu! Meidän vanhempi mummoväki ovat fiksuja ihmisiä.
      Kun mummojen kanssa olet oppinut hyväksi tanssijaksi ja naiset sen huomaavat, ei sillä ulkonäölläkään ole niin paljon väliä, kunhan olet siisti ja selvä.
      Jos ei sanainen arkku aukea naisten seurassa sano tanssipsrtnerille suoraan, että anteeksi, kun sua nyt vähän jännittää etkä osaa heti siksi oikein sanoa mitään!
      Kyl se siitä, vaikka suominaiset luulee itestään liikoja, niin älä ota nokkiisi!

      Joku sieltä aina pehmenee ja tulee hakemaan, varsinkin jos olet jo aiemmin miesten haulla tanssinut ! Ei sieltä kaikki kuitenkaan sitä unelmamiestään saa. Kyllä joku sinullekin jää

      • tanssioppilas 60

        Niin ja näitten mummojen seurassa oppii myös vapautuneesti seurustelemaan ja saat itsevarmuutta, mikä on kaiken aa ja oo, sitten kun alkaa meno maittaa ikäistesi kanssa, mistä voi päästä jatkoillekin, kun vapautunut olemuksesi alkaa vaikuttaa tyttöväkeen.


      • omalla tyylillä
        tanssioppilas 60 kirjoitti:

        Niin ja näitten mummojen seurassa oppii myös vapautuneesti seurustelemaan ja saat itsevarmuutta, mikä on kaiken aa ja oo, sitten kun alkaa meno maittaa ikäistesi kanssa, mistä voi päästä jatkoillekin, kun vapautunut olemuksesi alkaa vaikuttaa tyttöväkeen.

        Herää huomaamaan! Tanssipaikoilla käy nykyisin lähinnä vakisakki, joka luulee kaiken lisäksi itsestään liikoja. Eli näyttämiseksi on mennyt koko meiniki. Kyse EI ole enää koko kansan hauskanpidosta kuten ehkä vielä reilut parikymmentä vuotta sitten. Jäljelle on jäänyt pääasiallisesti itseään jalostuneina pitävät naiset (miehistä en sano mitään).

        Kun tai jos keikalle tulee joku kaiken kansan poppari, niin tilanne voi muuttua (hetkellisesti), koska sellainen vetää paikalle myös tervejärkistä rahvasta. Kyllä silloin flaksi käy; haetaan takarivistä saakka...

        Yleisesti ottaen kuitenkin kiteyttäisin: Älä ota turhan vakavasti - turhanpäiväistä hyvän tavaran ympärillä pyörimistä!


      • kokemusta on

        Nyt puhut kyllä pehmeitä - tanssioppilas! suomalainen mies on kyllä paras - ja sopivin suomalaiselle naiselle - naisena sanon näin. Jotenkin tuntuu, että nämä keskustelun alullepannut mies ja tanssihaluiset naiset eivät kohtaa jostain syystä .... mikä se sitten onkaan....


      • Anonyymi

        Mites olisi jos nyt rupeisit opettamaan yhtä osaamatonta 70v mummoa joka haluaisi oppia tanssimaan vielä vanhoilla päivilläään.


    • Näkemys tämäkin..

      Aloittajan viestistä saa vähän semmosen kuvan, että hän on ujo naisten suhteen. Ja siksi hän menee "tarjolle" vain naistenhaun aikaan, ettei tarvii ite hakee naisia tanssiin.

      Jos näin todellakin on, ei ihmekään ettei flaksi käy. Ei naisia kiinnosta arat, nynnyt miehet jotka hädin tuskin uskaltaa koskee naiseen parketilla. Naiset haluaa määrätietoisen, varmaotteisen miehen joka vie ja nainen vikisee.

      Naistenhaullahan daamit yleensä hakee miehiä jotka on tuttuja tanssittajia, aika harva taitaa hakee täysin vierasta miestä tanssiin. Joten jollet koskaan hae ite naista tanssiin vaan koreilet vaan seinäruusuna, ei ihmekään ettei kukaan hae sua...

    • piste56

      Mikä on vikana? - Olet nyssy. Odottelet hakijaa ja et oikein uskalla. Juu ei, ei tollee. Se joka on itsevarma ja hakee vaan, myöskin saa. Jos et hae ja kyhötät tollatavalla nyssyilemässä, voit olla varma, ettei ketään kiinnosta:kukaan ei usko että edes osaat tanssia.

      Onko eroja? - On tietenkin. Kannattaa käydä eri paikoissa, eri bändeillä ja eri meinigeillä. Pukeudu hyvin, itsevarmasti ja hae naisia paljon.

      Pääseekö ollenkaan? - Ei tuolla menolla. Sinun pitää muuttaa asennettasi ja lakata odottelemasta.

      Ketä naiset hakee? - Vaikka mies olisi miten ruma, niin niitä ketkä OSAA tanssia, kaikkea ja hyvin. Milläs ajattelit sen näyttää kun kyhjötät nurkassa odottelemassa että joku tulisi hakemaan?
      Tanssilavoilla tunnetaan hyvin nopeasti hyvät tanssijat. Sinua tuskin on edes huomattu.
      Opettele tanssimaan koko ajan paremmin, ja hae naisia tanssimaan. Näytä niille.

      Nuoret naiset eivät luule itsestään liikoja, kuten huomaat, he saavat aina sen ketä hakevat ja hakevat ketä haluavat ja hakevat parhaita tanssijoita etenkin. He siis eivät luule liikoja, vaan ovat täysin oikeassa. Tietyt kriteerit ne miehet täyttääkin: joko ne on hyvännäköisiä, tanssii sairaan hyvin, ovat hauskoja ja sosiaalisia ulospäin, ja "edessä" eli tyrkyllä ja tulossa.
      Joo, että olet täysin oikeassa, ne hakeekin tietyillä kriteereillä ja nyt sulle on selitetty mitkä ne on ja miten sinä ne saat täytettyä.

      Lopeta toi ruikuttaminen ja lue kirjoja ja nuku kotona silloin kun luetuttaa tai nukuttaa. Mutta älä sääli itseäsi ja ruikuta ja inise.
      Mene sinne ihmisten seuraan ja tee jotain.

      • Outi

        Jos asianomainen on vasta aloittanut tanssin harrastamisen, niin olet aika töykeä häntä kohtaa. Ei kaikki hyvätkään tanssijat pääse tanssimaan. Itse olen harrastanut tanssia kahdeksanvuotiaasta asti. Osaan tanssia, mutta olen liian itsevarman näköinen. En siis tullut hakemaan seuraa vaan tanssimaan. Musiikkia voi kuunella kotonakin.


    • eino.

      Itse huomanneena kaikki naiset ei osaa tanssia. Miehenä itsellä on kärsiilvällisyyttä parketilla vaikka huomaisin, ettei nainen osaakkaan tanssia. En lähde parketilta kesken tanssin. Jokainen aloittaa jostain opettelun. Se on vaan haettava tapa edetä. jotkut osaa ja jotkut ei.

      Tanssiminen on tapa saa kauniinpaan osapuoleen lähempää kontaktia. Aika nopeasti huomaa onko mukava nainen kyseessä ja synkkaako yhtään. Laatuneitosen kyllä tunnistaa vaikka ei osaisikaan tanssia.

      Sitten on se ns. oma piiri, jotka tanssii keskenään ja ovat itsestään ollakseen ja osa heistä varattujakin. He eivät luultavasti hae, kuin toisiaaan.

    • mirmelimimmi

      Hae hyvä mies naisia miesten haulla.

      Minä tyttörukka olen aina ollut seinäruusu.
      ei se muuksi muutum vaikka nyt olen jo yli 50 v . En enää käy tanssilavoilla.

    • yks kaks hyppy

      Itse olen nelikymppinen, tavallisen näköinen ja tavallisen tanssitaidon omaava nainen. Ja minua siis ei haeta juuri koskaan tanssimaan. Olen kai liian tavallinen? Ratkaisuni on, haen itse vaikka olisi miesten haku. Eipä ole juuri kukaan kieltäytynyt! En hae parkettien partaveitsiä enkä illan ahkerinta tanssijaa, vaan kaltaistani tavallisen näköistä tyyppiä keskeltä ihmismassaa.

    • Tyttönen"

      Mitä jos olisikin niin, että olet niin komea ettei naiset kehtaa tai uskalla tulla hakemaan sinua?

    • eino.

      Lavalla on ns. vanhempaa ikäpolvea ja varattuja.

      Jonkin verran olen havainnut muutamia aika kauniita nuorehkoja naisia, joissa silmä lepää. Osa heistäkin varattuja. Ehkä lavalla käy toisen tyyppiset naiset. Joku naisista on hyvinkin kauniita ja mukavia ja sekin riippuu bändistä

    • Outi

      Jokaisessa tanssipaikassa on oma sisäpiiri. Joskus tuntuu, että ne ovat niitä ihmisiä jotka ei luota itseensä. On parempi hakea tuttua ja turvallista kun aivan vierasta. Viimeksi kun olin tanssipaikalla, niin hain kolmea miestä naistentunnilla ja kukaan ei niistä osannut tanssia. Ensi kerralla kun menet tansseihin katso kuka tansii hyvin ja mene sitten hakemaan seuraavan tahdin aikana. No sitten lähtee sana kiirimään että olikin hyvä tanssimaan ja käy sielä niin useasti kuin vaan pääset niin pääset piiriin sisälle. Olet vielä nuori niin kyllä tanssittajia on. kun vaan alat valkkaamaan niitä jotka osaa tanssia.

    • Hae itse naisia =)

      Mitä jos ensi kerralla menisit sinne sellaisena päivänä, jolloin on miesten vuoro hakea naisia tanssimaan...

      Menet vain rohkeasti kysymään, niin eiköhän sieltä joku ainakin lähde =)

    • Hyvä kuva Iskelmäprinssi TV-sarjasta. Itse olen juurikin se mustapukuinen mies lavan reunalla...

      • Vaakatasossa

        Juu oikea vaakamamboilija:DDD


    • menneitä muistelless

      Pää täyteen, epä siisti ,renttumainen olemus. Johan on vientiä. Eivät nykyään nuo lava-tanssit kiinnosta. Valitettavaa ,mutta totta!

      • Juhannuspäivä

        Juuri tässä jonnekin lähdössä.Aika nurkalla on karaokepubi,asun Nokialla.Ensin oli Hämyslava mielessä.Tiedoksi kaikille,että sinne vie bussi Tampereelta ilmatteeksi! Liput noin 12-15e,joten halpaa lystiä.Itse tykkään lavoilla käydä,eikä ole autoa,en tosin tänä kesänä käynyt.Nokialla on tällainen olkihattu-ravintola ja lähden varmaan siskoni kanssa sinne...Tervetuloa laulamaan!Hyvää juhannusta kaikille.


      • Vanhanaikaista

        Jäi sitten sulta uutiset väliin. Nykyään no. ei kännätä lavatansseissa vaan siellä käy yhä enenevä määrä alan harrastajia, jotka tanssaavat vesiselvänä kunnon ja kivan vuoksi. Nyt on nykyaika, onneksi.


    • palautetta

      Mikä ero sulla ja niillä toisilla miehillä vois sitte olla? teeppä galluppia siellä tanssipaikalla aikasi kuluksi, niin saat vastaukset ja voi sitten koettaa esiintyä niin kun neidit oottaa.

    • Ei uusavuttomuutta

      Miksi sinun pitää tunkea tanssilavoille? Aivan mainiosti voisit vääntää yksin olohuoneesi nurkassa. Käy vaikka Suomesta kaakkoon sopivassa paikassa katsomassa askelmalleja, jos et itse osaa kehitellä mitään omaperäistä.

    • Tsempppä

      Jos ulkonäkösi on ihan asiallinen, et ole humalassa, etkä haise, niin mulle tulee mieleen enää vaan se, ettet ehkä ole kovin hyvä tanssimaan?

      Mun käsittääkseni nuo lavatanssit on tänä päivänä ihan vaan tanssinharrastajien suosiossa, ei sinne mennä ketään iskemään. Toki sieltä voi kumppanin löytää. Ehkä sun kannattais mennä tanssikurssille treenaamaan lisää?

      Itse en käy lainkaan lavatansseissa, kun en osaa tanssiakaan :)

    • Mummeli 50 v

      Älä oota että nainen hakee, hae ite reilusti. Suomessa on perin vanha tapa että mies hakee. Joskus se loksahtaa kuin itestää se hyvä tanssikaveri ja sitä kautta elämänkumppani. Naiset jää useimmin seinäruusuksi, kun ei naisen ole soveliasta hakea millon haluu, leimaantuu ittesä tyrkyttäjäks. Miehenä sinun on helpompaa. Oikeassa paikassa olet. Kyllä tanssi yhdistää vuosikymmenien jälkeenkin kun lavalta sen oikean löydät. käy tanssilavoilla, nauti kesästä ja oon varma että vielä oma ihana tanssikaveri on mukanas! Älä koskaan ikinä muutu, ole sellainen kun oot. Tsemppiä!

      • Uusi aika, onneksi

        Koska mummeli on käynyt viimeksi lavoilla? Nyt on vuosi 2012 ja (nais)ihminen joka menee lavalle tanssimistarkoituksessa, ei odota, että haetaan kun hakea voi ihan itsekin. Enkä tyrkytä mitään muuta kuin tanssipartnerin osaa parin kipaleen ajaksi.


    • .

      Pysy hyvä mies pois tanssilavoilta, ei voi olla teennäisempää tapaa hakeutua vastakkaisen sukupuolen lähelle. Tanssi on naisten juttu, feminiininen näytelmä, ei sovi oikealle miehelle, lavoilla pyörii kaikenlaista limanuljaskaa, jotka luulevat tekevänsä jotakin hienoa.

    • Tanssityttö

      Tansseissa käynyt lähemmäs 10 vuotta itse ja eipä ole koskaan miehen ulkonäöllä ollut tanssiessa väliä. Saati iällä. Itse pidän tärkeänä tanssitaitoa ja perussiisteyttä. Itse olen parikymppinen, käynyt tanssikursseilla, siellä tehnyt tanssituttuja. Monesti heidän kanssaan myös tanssin lavoilla ja ns.samojen miesten kanssa tanssin. Joskus uusi hakee tai haen uutta miestä, sitä sitten haen uudestaan, jos tanssi oli mukavaa ja jotenkin juttu luisti tai tanssikemiat kohtasivat. Uusia kuitenkin haen harvoin, ehkä muutamia kesässä.. Joten kyllä tansseissa aikalailla haut perustuu tuttavuuteen.. eli tuttuja tekemään vaan, niin siitä se lähtee. Ja juuri nuo tanssikurssit on siinä hyviä! Ja sieltä sitä tanssitaitoakin saa... :)

    • tanssia, tanssia

      Tänäpäivänä ovat tanssipaikat VAIN pariskunnille, jotka tanssittavat toisiaan ja VAIN tansiikoulun sisäpiirin tanssijoille jotka myös tanssittavat toisiaan.
      Sellaista tanssipaikka tunnelmaa ei enään löydä mistään, mikä on joskus vuosia, vuosia sitten ollut!!
      Sinuna en olisi laisinkaan huolissaan, vaikka eivät haekkaan!
      Kerron sinulle salaisuuden, eivät miehetkään hae minua tanssimaan, vaikka tanssia osaan kyllä ihan kivasti, kuulemma!

      Kun olet innokas tanssija, niin mene jonnkkin alan kursseille ja tutustu "piireihin", uskoisin, että se on yksi keino päästä, sisäpiiriläiseksi ja tansseissa tanssimaan!!

      • Anonyymi

        Olen itse käynyt kurssit ja käyn paljon lavoilla eri puolilla Suomea. Ylernsä alkuillasta on tosi vaikea päästä tanssimaan, kun yksikään mies ei tiedä, että osaan tanssia . Paras on alkaa juttelemaan jo jonossa ulkopuolella ja kertoa olevansa ko paikkakunnalla ensi kertaa ja mainita noin sivulauseessa olleensa tanssimassa jossain useita kertoja. Jos hyvin käy joku asian kuuleva uskaltaa hakemaan ja sitten koko illan on joku hakemassa Jos mukana tai paikkakunnalla on tuttu mies, lavalle tullaan erikseen ja mies tulee hakemaan ja hakee sitten toisia. Näin minut on "esitelty". Yleensä parhaat tanssit on jenkan tai masurkan jälkeen, sillä jos ne pääsee tanssimaan ja vielä eri miesten kanssa, loppuillasta ei saa yhtään levätä.


    • pii 61

      jos et koskaan hae ketään itse niin ei naiset uskalla hakea kun eivät tiedä osaatko tanssia, siis rohkeasti hakemaan ensin niin kyllä naiset sitten palkitsevat sinut naisten vuorolla

      • werwery

        Samaa mieltä. Ainakin itse opetteli tanssinaskelia jo peruskoulussa, pojille opetusta tuli vasta lukiossa. Jos toinen ei osaa ollenkaan tanssia tai on liian nopea viemään, niin siinä voi nainen olla vaikeuksissa.


      • Huooh....
        werwery kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ainakin itse opetteli tanssinaskelia jo peruskoulussa, pojille opetusta tuli vasta lukiossa. Jos toinen ei osaa ollenkaan tanssia tai on liian nopea viemään, niin siinä voi nainen olla vaikeuksissa.

        VASTA LUKIOSSA!!!!!???? Meille opetettiin yläasteella ja vihaan tanssimista jonkun kikattaja-pissis-lissun kaa -,-


      • werytwerty
        Huooh.... kirjoitti:

        VASTA LUKIOSSA!!!!!???? Meille opetettiin yläasteella ja vihaan tanssimista jonkun kikattaja-pissis-lissun kaa -,-

        Ehkä riippuu opettajista tms. Olisi hyvä opetella tanssimaan jo yläasteella, kun kaikki ei mene lukioon. Meillä jotkut pojat olivat niin arkoja, että joillakin tärisi kädet, etten itsekään nauttinut tilanteesta.


    • ystäväni on piireiss

      Miesten haulla haet. Jos nainen on vähänkään tyytyväinen tanssitaitoosi, hän usein hakee naisten tunnilla vastavuoroisesti. Se ei siis vielä merkkaa sen enempää.

      Lavoilla pitää osata fuskua, jivea, buggia ja muita uudempia tansseja ja foxi tietysti tosi hyvin. Mene lavatanssikurssille. Siellä opit tuntemaan muutaman daamin ja voit lavalla hakea heitä. Vähitellen vientitaitosi karttuvat ja tuttujen kanssa on kiva jutustella.

      Tanssiotekin tulee oikeaksi tuolla kurssilla. Silloin naisen on kivempi tanssia vieraammankin miehen kanssa.

      Asu kannattaa olla jotain lavatasoa. Erityisesti naiset katsovat kengistä, osaatko tanssia. Hyviin tanssikenkiin kannattaa investoida

      Ja tosiaan. Sinun täytyy ensin tulla tutuksi, varsinkin tanssitaidoiltasi. Tanssijoilla on reilu sadan kilometrin säde kotoaan, jolla liikkuvat ja tuntevat kaikki tanssijat ja erottavat ne pari outoa ensikertalaista.

      • Mennenkö?

        Entä toi partavesi puoli?


      • paita vaihtoon
        Mennenkö? kirjoitti:

        Entä toi partavesi puoli?

        Jos miehellä on partavettä niin, että naisen henkeä salpaa, on ihan turha odottaa naista hakemaan sillä naisten haulla.
        Kannattaa peseytyä ennen tansseihin lähtöä ja käyttää kohtuudella deodoranttia.

        Tarkkaavaisimmat toki huomaavat, että tositanssijat vaihtavat puseroa/paitaa/hametta kerran tai kaksi illan aikana. Sellainen niljakas hikinen paita ei ole omiaan herättämään kiinnostusta. Toisaalta hiki kertoo, että tansseihin on tultu myös kuntoilemaan.


    • kaikki taipuu

      Tarina kuulostaa perin tutulta,Mutta miksi et aloita miesten vuorolla ja siten luo uskottavuutta?Kyllä ne sitten hakevat kun näkevät miten se sujuu.Vaikka kyllä
      hitaita osaa mennä kaikki.Ei muutako kuin tanssi lavalle hyvän liikunnan pariin
      kyllä ne vielä hakee.

      • taitoa vaatii

        Ihan turha luulla, että hitaita osaa mennä kaikki. Kyllä niissä on ihan omat askelsarjansa. Jossain ravintolassa mennään jalka toisen viereen ja sillain töpöttäen.

        Hidas foxi tai hidas englantilainen valssi vaatii yhtä sun toista!


    • päivännouto

      Hei, tuntuu todella kummalliselta, ettei sinua haeta. Silti uskon, että olet todella sopiva tanssikumppani, joten pidä mielialasi korkealla ja hae aktiivisesti itse miestenhakuvuorolla.
      Itse olen kehno tanssimaan ja yritän pysytellä poissa tanssilavoilta. Ja kaiken kukkuraksi löysin ihanan aviomiehen, joka on erittäin huono tanssimaan. Olemme olleet naimisissa jo 35 onnellista vuotta.
      Toivotan tsemppiä Sinulle tanssin parissa.

    • Hemuli

      Kuka lohduttaisi Nyytiä sanoin ' Ei kukaan huomaa sua jos et itse mene mukaan'

    • eino.

      Tässä edellä tuli, että tanssi on vain harrastus tanssille. Eikö kauniit, mukavat naiset mene sinne myös miestä katsomaan?

      Miten onko saatille pyynti enää tätä päivää??

      En ymmärrä tätä, että pitää olla joku tanssipriimus. Siis jotkut kirjoittavat näitä ihme juttuja. Nähdessäni lavalla näitä tanssipriimuksia en ymmärrä miksi on näitä priimuksia omasta mielestä ja perustavat oman seurapiirin.

      Nätti ja mukava..nuorehko nainen joka luet näitä juttuja tule lavalle tule katsomaan !

      Tanssi ei ole niin vakava juttu. Sieltä löydät kenties paremmin seuraa, kuin ravintoloista. Eikä tarvi olla tanssipriimus.

      • O_O

        ........... Pedofiili...........


    • .

      Ota vähän nuorempi. Ikäisesi naiset ovat jo pariutuneet ajat sitten.

      • panosta uusiin vaatteisi

        Onhan sulla puhtaat, silitetyt vaattet, jotka on ostettu vaatekaupasta eikä mistään Tarjoustalosta?


      • :S

        Siinä toinen, en kestä tätä, pitääkö mennä etsimään joku 30v norempi!!!??? D:


      • Panosta hyvinvointia
        panosta uusiin vaatteisi kirjoitti:

        Onhan sulla puhtaat, silitetyt vaattet, jotka on ostettu vaatekaupasta eikä mistään Tarjoustalosta?

        Puhutko nyt naisesta, joka pukeutuu visalla ja riisuutu käteisellä, siis saa vaaterahaa panosta.


    • ET OO TOSISSAS!!!!!!

      Yleensä mies hakee tanssimaan.....

      • Tai....

        Totta, mutta ei nää "miehet" kun toi tyyppi :D


    • kuvittelenko

      Minä olen nainen ja minulla on ongelmana myös se, että miehet eivät hae tanssimaan. Monet miehet seisoskelee vaan ja katselee naisia, mutta eivät hae - -eivät varmaan osaa tanssia vai miksi?
      Olenkin joskus sanonut, että miksi miehet eivät voi sitä ainoaa oikeaa prinsessaa odotellessaan hakea muita naisia tanssimaan - kun tuntuu että odottavat vain sitä oikeaa, ja hakevat sitten vain sitä tanssimaan....
      Minäkään en ole ruma, ja osaan mielestäni hyvin tanssi perustanssit (en latinotansseja) Olen kyllä aika ujo, ja ehkä en ole oikein kutsuvan oloinen....kuka tietää....
      Haetko itse kaikenlaisia naisia tanssimaan - eikä vain niitä kauniita ja hoikkia? Itse ainakin haen naistenhaulla sellaisia miehiä, jotka ovat hakenee minua - kiitokseksi - jos ei ole kännissä.
      Ilmeisesti lavoilla on se oma vakisakki, jotka tanssivat keskenään.... vastatkaahan miehet miten asia on?

      • lakerikenkä

        Juu,Minä olen jonkun verran käynyt tansseissa lavoilla ja laittanu merkille, että sama tapahtuu myös näinpäin. Olen tansittanu laidasta-laitaan niin laihoja kuin
        lihavia. luonne ratkaisee aika pitkälti miten se tarina alkaa luistamaan.Ja vastavuoroisuus kyllä toiminu hyvin! Pienellä kylällä on se pieni porukka joka
        tanssii keskenää, jos ei satu olemaan ulkopaikka kunnalta lomalaisia.Se on
        ollu jo pitkät ajat että joku "missi tyyppinen pitää olla,jotta pääsee kaverille kehumaan.Kyllähän semmoinenkin on tapahtunut että miesten vuorolla Nainen
        haki,enkä pannut hantiin yhtään se antoi nostetta.


    • sin cora

      miehet hakee yleensä naisia. naiset hakee vain naisten hakuvuorolla.

      • Vanhanaikaista

        Juuu, ennen vanhaan. Nyt on uusi aika, onneksi.


    • Valssi Kerttuli

      No koskas se on Lallin naama kelvannutkaan pakanoille?

      • Aivastus

        Ainakin täällä meillä "maalla" toimii tuo perinteinen malli... Kauniit ja hyvännäköiset saavat, rumat jäävät ilman. Tanssitaidosta viis... ;)


    • T. Anssi J.A. 42

      Aika vähissä on murheet jos valittaa siitä ettei naistenhaulla haeta. Naiset hakee niitä joiden kanssa ovat aikaisemmin miestenhaulla tanssineet. tai muuten tuttuja.

      Itsekin olen yrittänyt käydä lavoilla, mutta into on lopahtanut kun edes miestenhaulla ei pääse tanssimaan. Pukeutuminen ja hygienia on varmasti kunnossa, tuskin olisi kansainvälisessä firmassa osastopäällikkönä, mutta naamalle vaan ei oikein mahda mitään. Itseluottamusta pitäisi olla mutta pakit pakkien jälkeen vaan ei oiken auta asiaa. Olen yrittänyt katsoa suunnilleen tavallisen näköisiä naisia, eikä mistään nirppanurkasta, ja sillä systeemillä että kolmet pakit peräkkäin otetaan vastaan ja sitten lähdetään pois. Useimmiten vaan jää sitten kokonaan tanssimatta. Ja ekat pakit tuli heti jo tanssikurssin alkajaisiksi kun käskettiin hakemaan pari, seuraava kurssi oli onneksi jatkuvasti pakolla kiertävällä systeemillä.

      Naistenhaulla lähden jäähylle kun tuntuu aika tyhmältä istuskella salin puolella odottamassa jotain joka varmasti ei ole tulossa. Tosin sitten taas sieltäkin on kerran haettu kun asiakasfirman neljännestuttu (häikäisevän kaunis) nainen oli bongannnut säälittävät hakuyritykseni ja kävi ulkoa asti hakemassa naistenhaulla. Mutta kun ei miestenhaullakaan pääse tanssimaan ei oikein tule tuttujakaan niin siinähän sitten on.

      • Cha-cha-cha

        No älä höpsi, vuosi on 2012 ja hakea voi ihan ketä vaan, tai ainakin itse haen, oli mua haettu tai ei. Ja ihan tuntemattomia.

        Jos tanssitaito on hyvä, niin "naamalla" ei ole mitään merkitystä. Tanssi on tanssia, kaikki eivät ole parin- tai minkään muunkaan haussa.


      • T. Anssi J.A. 42
        Cha-cha-cha kirjoitti:

        No älä höpsi, vuosi on 2012 ja hakea voi ihan ketä vaan, tai ainakin itse haen, oli mua haettu tai ei. Ja ihan tuntemattomia.

        Jos tanssitaito on hyvä, niin "naamalla" ei ole mitään merkitystä. Tanssi on tanssia, kaikki eivät ole parin- tai minkään muunkaan haussa.

        Tottakai voi hakea, tanssimaan pääseminen onkin sitten eri juttu, kun jostain sattuman syystä nainen katsoo hakiessa jonnekin ihan muualle eikä huomaa ollenkaan ja lähtee sitten jonkun muun kanssa, tai sitten on juuri tanssinut ja haluaa levätä hetken tai lähteä kahville tms. Vähän kyllä ihmetyttää että miksi sitten seisoo siinä rivissä jos on tarkoitus lähteä tauolle, ja miten sitten nainen onkin jo tanssimassa kun selkänsä kääntää.

        Hiukan myös ihmetyttää että mistä ihmeestä tietävävät tanssitaitoni tai taidottomuuteni ihan vaan pelkällä vilkaisulla päästä jalkoihin.


      • Nomen Nescio
        T. Anssi J.A. 42 kirjoitti:

        Tottakai voi hakea, tanssimaan pääseminen onkin sitten eri juttu, kun jostain sattuman syystä nainen katsoo hakiessa jonnekin ihan muualle eikä huomaa ollenkaan ja lähtee sitten jonkun muun kanssa, tai sitten on juuri tanssinut ja haluaa levätä hetken tai lähteä kahville tms. Vähän kyllä ihmetyttää että miksi sitten seisoo siinä rivissä jos on tarkoitus lähteä tauolle, ja miten sitten nainen onkin jo tanssimassa kun selkänsä kääntää.

        Hiukan myös ihmetyttää että mistä ihmeestä tietävävät tanssitaitoni tai taidottomuuteni ihan vaan pelkällä vilkaisulla päästä jalkoihin.

        Tuossahan jo toteat, että mistä siinä oikeasti on kyse. Siis sanattomat pakit, kun ei ole kanttia suoraan sanoa, että ei kiitos. Mutta kun mieleinen paikalle osuu, niin johan lähdetään niin maireena hymy korvissa. Olen pari kertaa vierestä seurannut tämmöisen tapahtuman, ja ei se tuntunut oikein kivalta varmaan siitä hakijasta, eikä antanut kovin hyvää kuvaa kyseisestä daamista. Tuskinpa tulee hakeneeksi kyseistä naishenkilöä, jos vain kasvot pysyy muistissa.

        Ja kovasti näissä viesteissä on tosiaan tuotu esille tanssitaidon merkitystä ja sitä, kuinka naiset sitä arvioivat. Samaa minäkin hieman ihmettelen, että millä perustein tavistanssijanainen sen arvottamisensa suorittaa, kun eipä heilläkään monesti se tanssitaito niin kovin kummoinen ole, puhumattakaan että olisi tietämystä tanssitaidon perusteista yms.

        Ehkä siinä katsotaan enemmän sitten sitä, että kun se tanssii tuonkin kanssa, niin sen on pakko olla hyvä. Tai kun se kehnää tuon kanssa ja daami niin autuaasti hymyilee, niin täytyyhän sen osata jotain.

        Ulkonäöllä tai muilla ulkokohtaisilla asioilla ei tosiaan liene kovin suurta merkitystä ainakaan suurimmalle osalle. Aktiivinen hakeminen lienee kuitenkin se tärkein tekijä. Omasta kokemuksesta voin vakuuttaa, että tuon suhteen kannattaa ottaa ns. härkää sarvista heti alusta asti. Meikäläinen ei ole koskaan ollut hyvä hakija aktiivisuudesta puhumattakaan, ja kyllä siitä saa "nauttia" nyt ja varmaan loppuajan, kun tuolla tansseissa jaksaa käydä. Ei tarvitse jakaa jonotusnumeroita :)


      • sana kiertää
        Nomen Nescio kirjoitti:

        Tuossahan jo toteat, että mistä siinä oikeasti on kyse. Siis sanattomat pakit, kun ei ole kanttia suoraan sanoa, että ei kiitos. Mutta kun mieleinen paikalle osuu, niin johan lähdetään niin maireena hymy korvissa. Olen pari kertaa vierestä seurannut tämmöisen tapahtuman, ja ei se tuntunut oikein kivalta varmaan siitä hakijasta, eikä antanut kovin hyvää kuvaa kyseisestä daamista. Tuskinpa tulee hakeneeksi kyseistä naishenkilöä, jos vain kasvot pysyy muistissa.

        Ja kovasti näissä viesteissä on tosiaan tuotu esille tanssitaidon merkitystä ja sitä, kuinka naiset sitä arvioivat. Samaa minäkin hieman ihmettelen, että millä perustein tavistanssijanainen sen arvottamisensa suorittaa, kun eipä heilläkään monesti se tanssitaito niin kovin kummoinen ole, puhumattakaan että olisi tietämystä tanssitaidon perusteista yms.

        Ehkä siinä katsotaan enemmän sitten sitä, että kun se tanssii tuonkin kanssa, niin sen on pakko olla hyvä. Tai kun se kehnää tuon kanssa ja daami niin autuaasti hymyilee, niin täytyyhän sen osata jotain.

        Ulkonäöllä tai muilla ulkokohtaisilla asioilla ei tosiaan liene kovin suurta merkitystä ainakaan suurimmalle osalle. Aktiivinen hakeminen lienee kuitenkin se tärkein tekijä. Omasta kokemuksesta voin vakuuttaa, että tuon suhteen kannattaa ottaa ns. härkää sarvista heti alusta asti. Meikäläinen ei ole koskaan ollut hyvä hakija aktiivisuudesta puhumattakaan, ja kyllä siitä saa "nauttia" nyt ja varmaan loppuajan, kun tuolla tansseissa jaksaa käydä. Ei tarvitse jakaa jonotusnumeroita :)

        Yleensä tansseissa käyvä nainen on oppinut seuraamaan toisten tanssia, kuka vie hyvin jne. Lisäksi naisten rivissä sana kiertää. Tuon kanssa on ihan kiva valssata, mutta kävelyhumpasta se ei tiedä mitään.

        Tanssiin lähdetään, jos mies ei ole humalassa.

        Joskus se tanssi sovitaan jopa lavan yli suosikkipartnerin kanssa. Silloin voi olla rivissä ja katsoa siihen tulijan suuntaan. Vaan kyllä yleensä silloin sanotaankin, että lupasin jo tämän tanssin.


      • Nomen Nescio
        sana kiertää kirjoitti:

        Yleensä tansseissa käyvä nainen on oppinut seuraamaan toisten tanssia, kuka vie hyvin jne. Lisäksi naisten rivissä sana kiertää. Tuon kanssa on ihan kiva valssata, mutta kävelyhumpasta se ei tiedä mitään.

        Tanssiin lähdetään, jos mies ei ole humalassa.

        Joskus se tanssi sovitaan jopa lavan yli suosikkipartnerin kanssa. Silloin voi olla rivissä ja katsoa siihen tulijan suuntaan. Vaan kyllä yleensä silloin sanotaankin, että lupasin jo tämän tanssin.

        Ok. Ja minusta on ihan ok, jos sanoo, että on tarkoitus tanssia jonkun toisen kanssa tämä tanssi. Mutta sellainen ei_täysin_vitivalkoinen_valhe on jotain, mistä en ainakaan itse tykkäisi, ja varmaan pistäisi ns. naaman muistiin. Eihän tuolla tosiaan mikään pakko ole tanssia kenen tahansa kanssa vain jonkin historiallisen tanssietiketin vuoksi.

        Olisipa aika lystiä kuulla, miten siellä naisrivistössä meitä miehiä arvioidaan :) Tai ehkä menisi omalla kohdalla otsa ryppyyn ja huulet mutrulle, joten voipi olla itsetunnon kannalta parempi ettei noita juttuja kuulekaan.


      • Tanssinhurmaa
        T. Anssi J.A. 42 kirjoitti:

        Tottakai voi hakea, tanssimaan pääseminen onkin sitten eri juttu, kun jostain sattuman syystä nainen katsoo hakiessa jonnekin ihan muualle eikä huomaa ollenkaan ja lähtee sitten jonkun muun kanssa, tai sitten on juuri tanssinut ja haluaa levätä hetken tai lähteä kahville tms. Vähän kyllä ihmetyttää että miksi sitten seisoo siinä rivissä jos on tarkoitus lähteä tauolle, ja miten sitten nainen onkin jo tanssimassa kun selkänsä kääntää.

        Hiukan myös ihmetyttää että mistä ihmeestä tietävävät tanssitaitoni tai taidottomuuteni ihan vaan pelkällä vilkaisulla päästä jalkoihin.

        Lähtisin kanssasi tanssimaan jos hakisit. Jos osaat keskinkertaisestikin tanssia, parkettien partaveitsi ei tarvitse olla. En ole lavojen vakiokävijä, mutta muutaman kerran kesässä aina. Ja silloin haluan todellakin tanssia (kuntoilla) enkä seinäruusuna istua. Haen kyllä itsekin tarvittaessa. Naamalla ei väliä, mutta tanssitaidolla kyllä.

        Itse en mikään virtuoosi ole, perusjutut jotenkin hallinnassa. Mutta lavatanssikurssille menossa petraamaan. Ehkä se tanssifllaksi siitä vielä paranee. Tanssia olen nuoresta asti harrastanut, mutta en paritanssia (itämaista, steppiä ym.)


      • Anonyymi

        Kokeilepa jäädä lavan viereen seisomaan naisten haulla.Niin me naisetkin seisomme tripla rivissä odottamassa miestenhsulla sinua hakemaan.


    • rokkitypykkä

      Minua taas harmittaa se, että kun yleensä tanssilavoilla on miesten haku ja ehkä noin muutaman kierroksen verran naisten hakua, niin sitä jää aina itse seinäruusuksi. Eipähän kukaan viitsi hieman poikkeavannäköistä (lävistyksiä naamassa ja rokahtava tyyli) hakea tanssimaan, vaikka itse rakastankin tanssia.

    • Mies kaks kuus

      Kävin itse tänään juhannustansseissa ja siellä kyllä huomasi että omassa ikäryhmässä 20-30 niin joko siellä oli pelkkiä pareja tai naisporukoita jotka tanssi oikeastaan keskenään eivätkä hakeneet ketään ja hakijoistakin hyväksyivät vain supliikkimiehet, itse en ole sellainen joten tanssimaan en päässyt vaikka olin siististi pukeutunut ja käyttäydyin asiallisesti, tosin olen aika ujo ja arka :(

      Tanssitaidostani en tiedä mutta kyllä nyt perustanssi onnistuu vaikkei ole tullut vähään aikaan harjoiteltua.

      Noista lavatansseista vaan on näköjään tullut vain tietyn ryhmän pippalot joihin ulkopuolisen on vaikea murtautua. Jos olet yksin liikkeellä niin suurella todennäköisyydellä et pääse tanssimaan tai jutteleen naisten kanssa.

      • Aukaise suusi

        Tätä en ikimuolimassa ymmärrä. Lava tai muu paikka täynnä ihmisiä, etkä sinä pysty sanomaan kenellekään mitään. Minä juttelen niin monelle kuin ehdin, niin miehille kuin naisillekin ja ihan tuntemattomille.


      • Mies kaks kuus
        Aukaise suusi kirjoitti:

        Tätä en ikimuolimassa ymmärrä. Lava tai muu paikka täynnä ihmisiä, etkä sinä pysty sanomaan kenellekään mitään. Minä juttelen niin monelle kuin ehdin, niin miehille kuin naisillekin ja ihan tuntemattomille.

        Kyllä pystyn jutteleen ihmisillä. Arkuudella ja ujoudella tarkoitan sitä että en tuosta vaan pysty heti jutteleen niitä näitä vaan minulta menee jonkin aikaa kun uskaltaudun menee jutteleen jollekulle ja silloinkin puheeni saattaa olla aluksi hiukan tökkivää ja vähäistä juuri noista syistä. Vaatii siis jonkin aikaa että uskaltaudun olemaan rennompi.


      • joskus lavalla

        Juhannus on ihan eri asia kuin muut pyhät. Juhannuksena lavalla on niitä, jotka eksyvät sinne kerran vuodessa, eivätkä tiedä lavaetiketistä mitään.


    • Helppoa!

      Katso peiliin! Syy löytyy kuvasta!

      • Onko ?

        Mutta vain, jos osaa katsoa kuvan sisälle.


    • Aivastus

      Tosiasia on se, että "tanssi" ei ole pelkkää tanssia... Vaikka moni niin antaa ymmärtää. Aina siinä on jokin tarkoitus... Vaikka mitä paskaa jauhat, puhut suut ja silmät täyteen, jos ei ulkonäkö miellytä, se ei miellytä. Näin se vaan menee, ikävä kyllä. Aivan sama oletko "ammattitanssija" vai et...

      • Jauha sinä vaan

        Tässä sekoaa nyt toisiinsa kaksi asiaa, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ihmisen ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä, jos ei ole muulla asialla kuin tanssimassa tanssimisen ilon ja liikunnan takia. Ulkonäkö merkkaa sitten, jos tahtoo jotain muutakin vipinää.


    • JK

      EN TIEDÄ

    • Aivastus

      Nimimerkille "Jauha sinä vaan" Voin ihan omasta kokemuksesta sanoa että kyllä sillä on merkitystä... ;) Vaikka kuinka puhutaan "tanssimisen ilosta" ja "liikunnasta", realiteetti on vallan muuta...

      • Ääätttssshhhiii ...

        Onneksi mun ei tarrtte elää sun realiteettien mukaan. Mulla on omat - ja pysyy.


    • liilis

      Hyvä että ET jää kotiin lukeen kirjaa! On totta että jotkut nuoremmat naiset luulee itestänsä liikoja. Sussa ei varmasti oo mitään vikaa! Ei muuta ku lähe ilosella mielellä tanssiin, ja myös näytä se :) hymy tehoaa. Niin ja jos käyt useesti siinä samassa tanssipaikassa, mitä jos joskus käväisisit jollain muulla lavalla?

    • linnea54

      Minulla sama juttu, sillä erotuksella, että olen nainen. Kyllä harmittaa, kun ostaa tansseihin lipun, eikä pääse tanssimaan. Naisten haulla voi hakea, jos ehtii, mutta se ei paljon lohduta, jos muuten koko ilta on penkissä istumista. Ulko näössä ei pitäisi olla vikaa, hoidan itseäni kuntosalilla ja muulla liikunnalla, eikä myöskään tanssitaidossa pitäisi olla vikaa. Tanssitaito vain tahtoo ruostua, kun ei sitä voi käyttää.

      • rakasta itseäsi

        Juttele iloisesti niiden muiden rivissä olevien naisten kanssa. Tule tutuksi.
        Hymy ja nauru auttavat.
        Kun ihminen on sinut itsensä kanssa, niin siellä tyrkkyrivissäkin on rennompaa. Ei tarvitse miettiä, millainen mies tulee hakemaan. Kenties sadan tylsän tai yhdentekevän hakijan jälkeen tulee kiinnostava.

        Haetaanko tansseista kumppania? Kyllä, useimmat hakevat. Kaikki eivät vain tunnusta sitä, mutta kumppanin löydyttyä se maailman ihanin harrastus usein uhohdetaan. Lavoilla ei enää olekaan säpinää ja kihelmöintiä, kun tietää, kenen kanssa tanssii.

        Niinkin on sanottu, että jos sopii tanssissa yhteen, sopii myös sängyssä.


    • Piinistäjä

      Hyvä että ETTÄ jäät kotiin lukeen kirjaa! On totta että jotkut kaltaisesi miehet luulee itestänsä liikoja. Sussa varmasti on paljon vikaa! Ei muuta ku jäät ilosella mielellä kotiin, ja kalsarikännäät. Runkkailu tehoaa piparin puutteeseen. Niin mitä jos joskus käväisisit jollain terapeutilla?

    • lumikki

      Käyn itse paljon tansseissa, haen miestä oudompaakin tanssimaan jos hän osaa tanssia. uskoisin että riippuu tanssitaidosta jos ei haeta tanssiin. seuraappas vaan jos on oikein hyvä tanssija niin sillä on jonoa tanssittajista joten jos et ole vielä opetellut hyväksi tanssijaksi niin mene tanssikouluun, takaan että sulla on jonoksi asti tanssittajia.

    • pentti123321

      helvetti, miesten kuuluu hakea eikä naisten. näi se menee täällä viitasaarella ja kuulema kauhavalla myös elikkä luultavasti koko suamessa myös. Äkkiä parturiin ja vaatekauppaan (ei halpa-halliin) niin luulisi sinunkin saavan naista

      • Näin se menee

        Näin se menee.

        Tanssin suhteen ei ole mitään väliä ostaako vaatteensa Halpa-hallista vai varastaa Stockmannilta.

        ************ *** *********** * * * ***********


    • Ei partaveitsi

      Hyvä Tanssisin30! Yksi asia on hienhaju, joka estää hakemasta. Ihmettelen kyllä tuon sika-autonkuljettajan flaxia. Miten mies ei itse huomaa, että ottais kunnon sienen ja paksusti saippuaa ja kalttaisi kainalonsa. Ja pesisi paitansa. Toinen on jos ei osaa tanssia. Ne naiset, jotka käyvät tanssikurssit, ovat aika ronkeleita. He rakastavat hyviä viejiä, ja muut saa jäädä. Siinä pari tärkeintä, ulkonäkö sitä ei niinkään ole. On myös niin, että kerran vain sattuu kohdalle se joka ei moiti vaan hyväksyy. Toivon sinulle tapahtuvan niin.

    • M.

      Minulle kaikki kävi tanssin vielä kolme viikkoa sitten kesäkuun 9. tuolla Jenkkapirtillä tapasin naisen nimeltä Mari ja nyt ei mikään muu enää tunnu miltään.

      Ehkä olen jopa läpinäkyvä, mutta eikö se saisi näkyä että on kiinnostunut...edelleen kyllä tansiin muidenkin kanssa mutta....ne on laihaa lohtua.

      Eilenkin oli naisia seitsemässä rivissä ja halusin vain Marin en ketään muuta.
      Mikä neuvoksi?

    • Nomen Nescio

      Oletko kertonut tämän myös Marille...? Eikö se ole ihan ok, että jos on kiinnostunut, niin se näkyy ja tuntuu. Eiköhän meitä piiloihastuneita ole siellä jo ihan tarpeeksi toisistaan tietämättöminä.

    • Puujalka-akka

      Tanssitaito ja siisti olemus, sekä sopivan mukavat, kevyet jutut. Siinä ne tärkeimmät seikat. Tanssitaito tarkoittaa sitä, että mies osaa viedä hyvin, eikä liian kiemuraisin omalaatuisin askelin, ei myöskään kävele kappaleita kuin jalat olisivat kaksi pölkkyä. Siisti olemus, ei partavedessä uitettu eikä imelän liipattu, ei myöskään viimeviikkoset paskanajoverkkarit. Ei huippumuotia, mutta ei myöskään 80-luvun halpahallityyliä. Mukavat jutut, ei alapään juttuja eikä iskuyrityksiä tai muuta tökeröä, mutta ei myöskään onpas ilmoja pidellyt tai käykö neiti täällä useinkin. Muuten tanssikaverin iällä tai ulkonäöllä ei ole väliä. Pituus tietenkin noin suuurin piirtein sama, että akeleet käy yksiin, ja hongankolistajien ja kainalokeppien on mukavampi tanssia kokoistensa kanssa. Ja mies, hakemaan joka pelille jotain naista! Aloita vaikka niistä, joita ei koskaan haeta, mutta näyttävät olevan tyrkyllä. Ei väliä, onko kyseessä ihannenainen tai osoittautuuko tanssitettava heikompitasoiseksi (sellaisen kanssa on aina helpompaa tanssia kuin itseään taitavamman)

    • mies_

      Mites naiset haittaako teitä jos mies ei ole varma tanssitaidostaan? Tulee niin harvoin tanssittua että mitä luultavemmin askeleet menee alussa sekaisin. Tanssikurssejakin on niin harvoilla paikoilla ja pitkän matkan päässä. Olen alle kolmekymppinen, pukeudun siististi ja käyttäydyn asiallisesti. Ujohko olen kylläkin.

      Ja onko lavatanssihin enää soveliasta mennä kumppaninhaku mielessä vai ovatko ne pelkkien jo pariutuneiden hauskanpitoa?

      • seuraa juu

        Ystäväni on löytänyt vaikka kuinka monta seurustelukumppania lavoilta. Uusinta en ole vielä nähnyt, mutta taas tuntuu toiveikkaalta elämä.

        Jos mies ei ole varma tanssitaidostaan, mutta on kiinnostunut tanssimisesta ja daamista, niin kannattaa se kertoa. Ensin heittää se, että olen käynyt vasta yhdellä kurssilla, mutta yritän välillä hioa taitoa. Seuraavana tai kolmantena tanssi-iltana se daamikin alkaa havaita, kun yksi on niin usein hakemassa ja ehdottaa jo yhteistä käyntiä kanttiinissa...


    • M.

      Ehkä tosiaan tavoitteln kuuta taivaalta....mutta kun jalat meni alta niin minkäs teen...
      Menen vielä lauantaisin sinne ja katsotaan pysyykö tilanne samana vai paraneeko säänssit...kiitos neuvoista.

      Voishan se Marikin kertoa minille oliko se piilareitten syytä vai missä vika eilen....ei kai se miehen tarvia kaikkia kortteja heti paljastaa....

      Mutta sen vaan sanon että kyllä muutkin naiset saa tulla hakeen, varsinkin bugg ja hidas fox an mun lemppareita. Myös Jazz tyyliset yökerholaulut (niitäkin eilen tuli mutta turhan aikaisin)

    • piparipa

      missäs on mun ikäset miehet ? olen itse 45..ja sinkku .

      • Exäsi

        Onnellisessa parisuhteessa.


    • HEI HALOO!

      HEI HALOO! Nainen ei hae tanssiin. Ainakin vanhojen perintöjen mukaan mies hakee ja nainen suostuu!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Perinnötön aneksija

        Minkä perintöjen mukaan pöljä?


      • Tanssinhurmaa

        Haloo vaan itsellesi. Eletään 2000- lukua ja nainen hakee yhtälailla kuin mieskin. Huonot perinteet joutaa roskakoriin.


    • M.

      tää on niitä elämän tragedioita....naiset valkkaa omaa kultaa liian kauan ja juna ehtii mennä....nettipalstallakin naiset on todella valikoivia ja ihme kumma - sinkkuja...

      Naiset ei osaa REKRYTÄ miehiä oikein.

      Toisaalta turvakodit täyttyy Juhannuksena ja Jouluna .... naiset rakastuvat renttuihin ja meidän kunnon meisten osa on jäädä yksin....tule silti lavalle piparipa....tiedä vaikka tärppäsi vielä!

      • hakisitko

        Jospa vaihtaisit Jenkkapirtin Krouvin lavaan, ei kaikki olisi niin sisäänpäin kääntyvää. Krouvilla ei sentään katsota millaiset kengät on jalassa ja tanssimaan pääsee vaikka ei olisi rivissä, niin miehet kuin naisetkin.

        Ja nettipalstalla kuvat ovat -5 v. vanhoja ja kaikki ovat urheilullisia yms. totuus on sitten toinen asia ja ihmisiin tutustuu vain juttelemalla, ei kuvia katsomalla. Kyllä naiset rekrytoinnin osaavat siinä missä miehetkin, sitten kun he pääsevät kuvitelmistaan eroon ja tulevat maanpinnalle. Ja siellä palstalla kaikki eivät todellakaan ole sinkkuja :/


    • edelline pipari

      tänks ..:))

    • ajomies ei kiirehdi

      mites sama ravintolassa jos haet naista tanssimaan niin sesanoo että ei tällä kertaa juttelen kaverin kanssa sitten seuraa hieman niin kaljamahainen 50 v jäbä käy hakeen sen tansiin, mutta mun mukaan ei lähtenyt.
      lavoilla sama tilanne ei viitti mennä hakeen niitä akkoja jotka vetelee sitä kieputustanssia muina miehinä. parempi kun menee baariin ja nappaa naisen sieltä parilla tarjotulla tuopilla ja nakilla ja ranskalaisilla kioskilta ja taksilla kotiin ja painaa meneen, ilman kumia tietyy kun on yh tai varattu

    • syanna

      Älä välitä jos minä menen tanssimaan ei minuakaan hae kukaan olen 58v leski nainen mutta naisten tansseissa ja sekahaku tansseissa pääsen tanssimaan eli on tietty kuppikunta jossa miehet hakee tiettyjä ja naiset tiettyjä ja jos käyt hyvin harvoin eitkä ole tuttu kasvo niin sinua ei haeta näin minäkin sen ollen itsekkin ajatellu ja ei auta muu kun hakea omalla vuorollaan ja ehkä voit kokeilla jotain toista paikkaa minä voisin hakea sinua tanssimaan jos tietäisin missä asut

      • Kuolaava Uolevi

        Itse kuulun C-kuppikuntaan. Mihin sinä?


      • näin on näreet

        minä asun meillä, entäs itse, tansseissa käyn E-hämeessä, Itä-hämessä, E-savossa. ym.Laita sp. osoite niin tulen ovelta hakemaan.


      • näin on näreet
        näin on näreet kirjoitti:

        minä asun meillä, entäs itse, tansseissa käyn E-hämeessä, Itä-hämessä, E-savossa. ym.Laita sp. osoite niin tulen ovelta hakemaan.

        tämä oli siis sinulle, syanna


      • näin on näreet
        näin on näreet kirjoitti:

        minä asun meillä, entäs itse, tansseissa käyn E-hämeessä, Itä-hämessä, E-savossa. ym.Laita sp. osoite niin tulen ovelta hakemaan.

        niin ja Keskisuomessa tietysti


      • närhen päreet
        näin on näreet kirjoitti:

        minä asun meillä, entäs itse, tansseissa käyn E-hämeessä, Itä-hämessä, E-savossa. ym.Laita sp. osoite niin tulen ovelta hakemaan.

        Laita sp. osoite, niin voit saada päältä ajettavan ruohonleikkurin kootiovellesi, vaikka et itse olisi tilannutkaan.


    • jenkanmadonna

      Älä käy naistentansseissa. Kaikista valikoivimmat naiset käy niissä.
      Itse naisena en mene niihin ollenkaan, siihen kyynärpäätaktiikkaan sekaan, ja toiseksi, hyvin tanssia osaavat ikäisesi miehet eivät myöskään käy juurikaan naistentansseissa. Tosin tässäkin alueellisia eroja.

      Normitansseihin mars , missä on sekä naisten että miestenhakua. Pääsääntö on, että jos et itse rohkeasti hae miestenhaulla, ei sinua haeta naistenhaullakaan.

      Itse, sekä monet muut naiset uskovat, että mies, joka ei miestenhaulla hae, ei hae siksi, ettei vain osaa tanssia. Se on vastavuoroista. Ei saa jäädä takanurkkaan, vaan reilusti hakuriviin, ja toisaalta, reippaasti hakemaan.

      ..itse en katso ulkonäköä tai ikää, vaan tanssitaitoa ja aktiivisuutta.

      -Ja jenkkapirtillä on kyllä todella sisäpiirin meno, monta muuta parempaa lavaa 100km säteellä.

    • M.

      En ole havainnut Jenkalla mitään sisäpiiriä. Mutta ne naiset jotka istuvat pöydässä siiderimuki nokan alla eivät juuri saa ketään hakemaan. Pari kertaa olen joutunut humalaisen kanssa tanssimaan ja ei siitä paljon ole lapsille kertomista.

      Selvänä pitää olla ja mennä "epämukavuusalueelle" eli riviin odottamaan että haetaan: tämä koskee myös miehiä kun on naistenhaku (ei vessaan piiloon) ja perustanssit olisi opeteltava, suu puhtaaksi ja pesulla voisi käydä ennen tansseja niin kaikilla olisi hauskempaa.

      • tangon huumaa

        "suu puhtaaksi ja pesulla voisi käydä ennen tansseja niin kaikilla olisi hauskempaa."

        Itse jätän kuitenkin esinahan alle sitä vaalean keltaista smegmajuustoa kertomaan naisille vaivihkaa salaisista toiveistani. Varsinkin taivuttaessa se efekti tulee esille kirkkaana kuin Hegelin holistinen näkemys olevaisen olemuksesta.


      • tulihan nähtyä

        että Krouvilla saa hakuja naisilta enemmän sieltä baaritiskin tuntumasta, mutta kuka nyt jaksaa koko iltaa niitä pidellä pystyssä, tanssimisesta puhettakaan.


    • revi siitä...

      d-kuppikoko, eikä kukaan hae tanssimaan..

      • hakisitko

        En ole nähnyt kenenkään tanssivan rinnoillaan, tanssissa tarvitaan taitoa, eikä ulkoisia avuja.


      • ukko ja pojat sano

        voe mahotonta, se kuppikokohan tarkoittaa hienosti ilmaistuna "HERRANJESTAS".Missä käyt tanssimassa, kerro toki, haen varmasti, noistahan minun pojatkin tykkää vallan pirusti ja "repivätkin siitä" varmaan jos näkisivät sinut


    • tangon huumaa

      Paljonko sinulle on luoja suonut mittaa?
      Jos on kovin lyhyt, tai oikein pitkä. Luulisin sen vaikuttavan tohon naisten hakemiseen.

      • Nyt otetaan mimi

        13cm


    • Yx vaan...

      Ei sinussa mitään vikaa ole..
      Jos olet naisen mielestä kivannäköinen niin silloin niiden on helpompi hakea sellaista vähemmän kivannäköistä. Naisetkin kun pelkää että ne torjutaan;) Eli voipi olla niin että kiinnostat mutta uskallus ei vain riitä ja valitaan sitten siitä vierestä se Naapurin Erkki.
      Tai sitten he ovat nähneet sinun tanssivan ja se ei ole tehnyt vaikutusta. Se voisi olla toinen syy miksei sinua haeta.

      Mene siis tanssikurssille, siellä voit löytää kivoja kavereita ja jonkun jonka kanssa lähetä tassimaan.

    • Foxitar

      Yksi syy on se, että tanssipaikoilla käy entuudestaan toisilleen tuttuja ihmisiä. Ovat monesti samassa tanssiseurassa...tämän ole itse kokenut naisena. En aluksi itsekkään ymmärtänyt, kun miehet hakivat aina vaan vierestä, ja etenkin kun naiset olivat minua huomattavasti rumempia ja lihavempia. mutta kun sitten itse menin tanssikursseille ja sitä kautta yhteen tanssiseuraan, niin johan ymmärsin mistä kenkä puristaa. Ja tansseissa täytyy olla oikeanlaiset kengät, niitä katsotaan ekaks. Eli siis oikeat tanssikengät, ei mitä tahansa. Kengät on merkki siitä, että osaa tanssia ja onpa ihan kurssit käynyt ...ihan oikeesti. Naistentansseihin on varmaan aika turhaa mennä heti aluksi, mene vaikka semmoisiin missä on sekahaku. Hae itse, tanssi tyylikkäästi, ole herrasmies..niin kyllä naisetkin sinua vastavoroisesti hakevat. Ja olen homannut senkin, että tanssitaitoinen mies saa paljon anteeksi.......siis ulkonäöllisesti tai pituuden suhteen. Rumillakin miehillä käy flaksi jos osaa tanssia:=)

      • Yualle

        Eli "pinkku"kengät jalkaan, niin alkaa tanssi taittumaan ...?
        No joo, kiitos ei =)


      • lapikasta lattiaan

        PER**le, ne tanssikengät kenestäkään tee hyvää tanssijaa, kuvittelet vaan ja elä siinä uskossa vaikka loppuikäsi. Kyllä itse katson ekaksi naista kasvoihin ja sitten niiiiiiiiiiiiiiin syvälle silmiin, tanssikoon sitten vaikka sukkasillaan, sekin on kerran koettu eräässä baarissa.


    • Yualle

      Ala käymään vain miestenhauissa. Niin teen itsekin! Ja kun tulee illan naistenhaku (yleensä sopivasti puolivälissä iltaa), sillloin on hyvä pitää paussi...

      Kun hakee vain itse, niin silloin saa tanssia vain haluamiensa (pitkäsääristen ja sironilkkaisten) naisten kanssa =)

    • edellinen piparitar

      olen siis ainut sinkku :))

      • piparitari

        Täs toinen:))


      • Nomen Nescio

        Miten niin ainut? Semmoinen olen itsekin, ja käytyä tulee näillä etelän lavoilla. Mutta ei siellä osaa todellakaan sanoa ja arvata, kuka milläkin ajatuksella on liikkeellä. Ei sitä mielellään halua ihan kohteliaisuussyistä alkaa udella, kun täälläkin on kirjoiteltu, että semmoinen ei ole kovin mukavaa. Se on vähän kaksijakoinen homma, kun mielellään tanssii hyvän daamin kanssa riippumatta, mikä hänen tilanteessa onkaan. Ja sitten toisaalta olisi ihan mukava tavata samoin ajatuksin liikkeellä olevia, ja katsoa syntyykö mitään kemiaa.


      • - - = +
        piparitari kirjoitti:

        Täs toinen:))

        Kaksi sinkkua kumoavat toisensa


      • piparitari kirjoitti:

        Täs toinen:))

        Ja tässä kolmas nauraa vaan, tanssipaikolla on muuten paljon kyllä aviopareja,


    • Eiku tanssimaan

      Hei

      Helpompi hakea tuttua. Itse käyn lavalla ensin tutut läpi ja sen jälkeen katson onko tanssitaitoisia tuntemattomia miehiä....siis jos ehtinyt ne tutu käydä läpi.

      Tuttuja on tullut tanssikursseilta ja lavatansseista.
      Aina on jotain uutta opittavaa eikä koskaan ole valmis :). Kiva harrastus!

      Rohkeasti kursseille, lavatansseihin puhtaat vaatteet päällä ja hymy korvissa.

    • Älä matki

      Mene tyylikurssille.....löydä oma tyylisi!

      • Cucci & Ricci

        Mene omatuntokurssille ja löydä sieltä omatuntosi, tosi on


    • Lapin tango

      Monet naiset ovat niin ujoja, että käyvät hakemassa tanssimaan pääasiassa omia tuttaviaan, jolloin voi olla varma, että tanssi ja jutustelu sujuu varmemmin kuin tuntemattoman kanssa.

      Kerran menin ravintolaan naistentansseihin. Aluksi yksi nainen kävi hakemassa tanssiin, mutta sitten sain odotella pitkään seuraavaa, niin pitkään että viimein kyllästyin, ja lähdin itse hakemaan naisia.

      Joillakin tanssilavoilla on naistentunti, ja silloin olen huomannut, että naiset hakevat tanssimaan usein. Joten tässä saattaa olla eroa tanssilavan ja ravintolan välillä?

      Mutta sinun ei kannata jäädä odottelemaan, että naiset hakevat, vaan haet itse rohkeasti, oli naistentanssit tai ei. Ja vielä sanoisin, että älä kieltäydy lähtemästä kenenkään naisen kanssa tanssiin - se on epäkohteliasta.

    • kiandra

      Ehkä kyse on siitä, että olet kolmekymppinen... Tanssitaito on katoava taito, harvempi ja harvempi alle kolmekymppinen osaa enää vakiotansseja, joten voisiko kyse olla siitä että naiset vain olettavat, ettet osaa tanssia kun olet niin "nuori"?

      Näin naisena vinkkaisin, että kun naiset menevät ohi ota katsekontakti ja hymyile, jo on kumma jos ei kenenkään mieleen jää. Jos naisen ohi mennessä katselet lattiaa kohti ja olet selkeästi ujo (en tiedä, oletko?), niin sinua ei haeta koska 4-5 minuuttia on pitkä aika olla lähikontaktissa ujon ihmisen kanssa, joka ei mahdollisesti saa sanaa suustaan koko tanssin aikana.

      Ja tietysti, niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, panosta kenkiin. Naiset kiinnittävät yllättävän paljon huomiota siihen, millaisissa kengissä miehet kulkevat.

      Avoimin mielin, tsemppiä! :)

      • vanhan neuvo

        oliskohan lokinpaskaset kengät tyylisi sopivat, jos kaikki muut on konstit on kokeiltu ja tanssia osaat. Itsellä on ihan mustat suorat housut ,vaalea kauluspaita, ja vakioita kyllä osaan ja jotkut naiset jopa on minua jopa suositelleet toisilleen, joten vientiä on riittänyt sopivasti.


    • Älä ole nysväri

      Pistät tyylin kohilleen niin jo alkaa flaksi käydä. Suosittelen vaalean beigejä prässihousuja, leveällä lahkeella. Vaaleanharmaat tai valkoiset Loaferit jalkaan. Sävyyn sopiva hyvin vaalean ruskea kauluspaita, kolme ylintä nappia auki eikä mitään solmioita. Hiukset wetlook-geelillä tiukalle jakaukselle. Ja kortonkeja toppa taskuun, niitä meinaan tulee kulumaan, kovimman luokan pelimies laittaa paketin rintataskuun.

      • No nen sitten

        Peukutin jo ihan huumorin vuoksi.


    • pieni mutta pippuri

      tuttu tilanne.
      Mutta, seuraappa tilanteita siellä lavalla. Joka lavalla on tietty sisäpiirin porukka , eli ihmiset tuntee toisensa ja hakevat heitä tanssimaan. Olet vieras.
      Rohkeasti vain sekaan vaikka kilpailu on kovaa ja aluksi olet alakynnessä. Jos osaat tanssia , se huomataan ja osakkeesi paranevat. Aktiivisuutta , aktiivisuutta....

    • Rohkeutta peliin

      Olen 40v mies, urheilullinen ja katseenkestävä. Jos menen ns. uuteen tanssipaikkaan, missä minua ei tunneta saan varmasti olla naistenhaulla seinäruusuna tai korkeintaa 60 mummut hakevat. Mutta kun tulee miestenhaku ote on aivan toinen. Voin hakea tuntemattomia nuoriakin naisia. Puhelin numero on irronnut jopa yli 10 vuotta nuoremmilta naisilta kunhan vain on miehenä itse aktiivinen ja rohkea. Ei naisia ole luotu hakemaan vaan miehen täytyy olla se aloitteetekevä osapuoli. Älä missään nimessä lopeta tanssimista vaan kehitä itseäsi olemaan se hakevampi aktiivisempi osapuoli. Pettymyksiä ja takapakkeja varmasti tulee on tullut itsellenikin, mutta kun niistä ei kertakaikkiaan välitä. Jossakin vaiheessa yrityksesi palkitaan. Onnea ja rohkeutta kesälavoille :D!!

    • mymmeli7

      Kurjalta kuulostaa. Kun itse käyn lavoilla, tartun tanssiin aina kun mahdollista. Naistenhakuvuorolla nappaan mukaani hyvin erilaisia miehiä. Minusta ulkonäkö ei vaikuta valintaani, vaan ehkä se että "odottelija" on riittävän innokkaana odottamassa tanssiseuraa. Nautin kovasti tanssista ja sitä, jos parina on mies, joka osaa viedä. Tsemppiä sinulle. ;)

    • seinäruusu

      miks aina mää joudun hakeen ..miehet ei koskaa..:))

      • Tanssiobjekti

        Sä tykkäät hakea.


    • yks tyyppi xy

      moi! jos itsetunto on heikko niin mää tiedän hyvän lääkkeen.
      lähde huittisten hirvensuulin naistentansseihin joka keskiviikkoehtoo.
      naisia on pilvin pimein ja kaikilla on kova into hakea. no naiset on etupäässä hiukan vanhemmasta päästä, mutta mukavia ja hyviä tanssimaan.
      nuorista miehistä suorastaan taistellaan..

    • Suomessa on ikähaitarissa 17-50 v. n. 50000 miestä enemmän kuin naista . Suurin miesten enemmistö n6% on 30-34 v. Älä haaskaa elämääsi suomalaisen feministinaisen etsimiseen ,vaan osta lentolippu aasiaan ,ukrainaan tai puolaan . Näissä maissa asuvat naiset arvostavat suomalaista MIESTÄ. Älä ole valiokuntaneuvos.

    • näinkuullut

      Monet naiset hakee tanssiparia, joka vastaa hänen tanssityyliään/tapaa/osaamistaan. Ja mitä olen naisilta kuullut, niin aika monella on se joku vakio kaveri/ tuttava, jonka kanssa on hyvä tanssia, eikä varpaat mene ihan solmuun. Eikä tarvi kokea nolostumisia.

    • M.

      Jenkalle taas yrittämään onnea ensi lauantaina...nyt pitää ottaa nää kaikki hyvät neuvoit opiksi ja antaa mennä vaan....aina pääsen tanssimaan oli naisten tai miesten haku....mutta kenen kanssa se onkin tuurista kiinni ja toiset sanoo sitä taidoksi

    • Jenkka Jermu
      • minustakin

        finkut edustaa ihan eunukkikuoroa parhaimmillaan...sanoi yksi kiva monitaituri tanssijanainen Pesiksellä, tätä et voi paremmin kuvata.


      • kukko kiekuu,Fink...

        mullekin emäntä laulaa et hänkin vois antaa


    • parkettien mora

      Jos kerran ulkonäkösi on kunnossa, ja käyttäydyt muutenkin asiallisesti, niin syy ongelmaasi ei välttämättä suinkaan ole sinussa.

      Niin kuin joku tuossa jo arvelikin, että aika usein näillä tanssilavoilla on sellainen sisäänpäinlämpiävä tunnelma. Eli asiakaskunta koostuu enimmäkseen vakiokävijöistä, tanssikurssilaisista ja muista "tanssitaiteilijoista" jotka tuntevat toisensa jo pidemmältäkin ajoilta, ja he tanssivat vain niiden tuttujen kanssa, eivätkä tuntematonta satunnaista kävijää näin ollen juuri huomaakkaan. Tällaista ilmiötä on esiintynyt myös kotipaikkakuntani alueen tanssilavoilla, ja sitä on usein moitittu.

      Ehkä se tanssilava jossa olet käynyt, on myös tällainen. Suosittelen, että alat käymään jossain toisessa tanssipaikassa, jossa on välitön ja avoin meininki, eikä ole vielä muodostunut sitä vakiokalustoa, vaan käy ihan laidasta laitaan kaikenikäistä porukkaa, niin useammin kuin harvemminkin kävijöitä. Suosittelen vielä sellaista paikkaa jossa on myös miestenhaku tai sekahaku, jolloin voit mennä hakeen itse tanssimaan, ja takaan että et seinäkoristeeksi jää.

      Tsemppiä uusiin yrityksiin!

      • Tanssitulppa

        Ei ne tanssipaikat niin kauheasti toisistaan eroa. Se on vähän sattuma, mihin paikkaan parvi pesiytyy.

        Tanssipalvelimen Minne menossa ilmoittaa pahimmat liikenneruuhkat.


    • M.

      Poikkeaa ne orkesterin perusteella

      Jos paikalla on Taikakuu ja Hurma niin naisia on paljon ja nuorempaakin väkeä

      Jos paikalla on Esim. Sinitaivas ja Varjokuva niin sama juttu

      Jos paikalla on Finlanders ja Jani Niemi & Wiima niin sama juttu

      Jos paikalla on Pekkaniskan pojat ja vaikka Martti Petsäketo niin ei sekään ole huono

      Tulevan lauantain superjättipotti on JENKKAPIRTTI Asikkalan Vesivehmaalla

    • Kolme ja lisänumero

      Paikoilla ei ole paljon eroja.
      Bändit tekee erot, vaikkei niiden soittotasossa olisikaan väen vetävyyteen nähden samanlaista tasoeroa. Laumasielujen on mentävä sinne, missä muidenkin oletetaan olevan.

    • syy :)

      Syynä on juuri tuo, että käyttäydyt asiallisesti ja kohteliaasti.

    • "Puoli-Pro"

      Pro-tanssijat menee joka paikkaan mihin minäkin. Ei ole sellaista tanssipaikkaa Suomesta löytynyt jossa nämä Pro-tanssijat ei olisi. Perkele. Todella hyviä neuvoja annatte!!!!

    • Minullakin on sama ongelma,myös on jo jatkunut pitkään.OLen 48v.Komea sinkkumies.Samanlainenkin kohtalo on vielä yllä,en myöskään itse kehtaa/uskalla hakea naisia tanssimaan.Pelkään myös pakkeja kaikkista eniten.Myös saattaa olla uskon puutetta puolin ja toisin.

    • 34vSinkkuMies

      Viimeksi minulla on ollut naisten haulla niin huono tuuri, ettei haettu kertaakaan koko naisten tunnilla mun ollessa 20v ja epäonnenpaikkani oli Keravan Huvikeskus. Nykyään pääsen naisten haullakin paljon tanssimaan oman ikäisten ja jopa nuorempien kanssa. Mutta silti minua vaivaa se ettei kumppania löydy lavoilta. Tähän ikään mennessä mulla on ollut kyllä 4 seurustelusuhdetta, jotka löytyi lavoilta ja se on nykyään harvinaista herkkua, jos kumppanin löytää lavoilta. Minkätakia tanssi-naiselle ei voi kelpaa tanssi-mies kumppaniksi!!!!!!!??????? Kavereita kyllä löytyy, mutta ei kumppania ja SE ON VÄÄRIN!!!!!!!!!!!!!

      • Tanssivanainen

        Haen naistenhaulla kaikenikäisiä miehiä . Tosin en aina saa siinä juoksukilvassa miestä kiiinni ja silloin seisoskelen. Vakitansssipari kelpaisi ja seurustelukin. Vaan eipä satu kohdalle vapaata kiinnnostunutta miestä omasta ikähaitarista. Ehkä et vaan ole kohdannnut sitä oikea. Kokeile muitakin kuin hurman ja mäkimattilan esiintymisiä.


      • tuurex

        Hyvä mies, harkitse vielä kerran. Sinkkuna saat tanssia niin paljon kuin vain haluat, ja ilman rajoitteita. Parisuhteessa silloin kun naiselle sopii ja hän jaksaa.
        Harkitse ennemmin YYA-suhdetta yksinhuoltajaan, silloin saat kaikki edut.


      • Taitonaisia
        Tanssivanainen kirjoitti:

        Haen naistenhaulla kaikenikäisiä miehiä . Tosin en aina saa siinä juoksukilvassa miestä kiiinni ja silloin seisoskelen. Vakitansssipari kelpaisi ja seurustelukin. Vaan eipä satu kohdalle vapaata kiinnnostunutta miestä omasta ikähaitarista. Ehkä et vaan ole kohdannnut sitä oikea. Kokeile muitakin kuin hurman ja mäkimattilan esiintymisiä.

        Kun ei ole naista löytynyt, on ehtinyt kiinnostua tanssimisesta. Tasavertainen tanssitaito on tullut lisäkriteeriksi. Hurman ja vastaavien illoissa taitavampia tanssijoita kohtaa enemmän.


      • 34vSinkkuMies
        tuurex kirjoitti:

        Hyvä mies, harkitse vielä kerran. Sinkkuna saat tanssia niin paljon kuin vain haluat, ja ilman rajoitteita. Parisuhteessa silloin kun naiselle sopii ja hän jaksaa.
        Harkitse ennemmin YYA-suhdetta yksinhuoltajaan, silloin saat kaikki edut.

        Tiedän, tuurex että tarkoitat hyvää, mutta mä kaipaan rakkautta, enkä pelkkää tanssii. Mä tarvitsen kumppanin, jonka kanssa perustaa perheen, ennen kun on liian myöhäistä ja vanhuus iskee. Tulevana kesänä on näillänäkymin sukujuhlat edessä ja masennun entisestään, jos ei ole kumppania avecina. On tullut monta kertaa liikaa petyttyä, kun monella tanssinaisella on ei-tanssimies ja mies ei kuulemma jaksa tai tykkää tanssii. Se on liian väärin, kun joku laiskuri äijä tai baareissa käyvä äijä kelpaa tanssinaiselle ja tanssimies ei kelpaa, joka harrastaa liikuntaa ja ei jää makailee vapaapäivänä. Monelle tanssinaiselle on kyllä kyyti kelvannut tanssiin tai kotimatkalle, mutta sitten kun pyytää tanssinaista johonkin muualle treffeille, kun tanssiin, niin sitten enempää ei tanssimies kelpaa ja koen kyydin pyytämiset hyväksikäyttönä, vaikka maksais bensakulun.


      • Tanssivanainen

        Jos hakee., ei löydä. Kun ei enää hae..,saattaa löytää. Ihastutko vääriin naisiin? Minulle kyllä kelpaisi tanssiva mies. Vaan eipä kukaan kiinnostu. Siksi keskitynki lavoilla tanssitaidon hiontaan.


      • 34vSinkkuMies
        Tanssivanainen kirjoitti:

        Jos hakee., ei löydä. Kun ei enää hae..,saattaa löytää. Ihastutko vääriin naisiin? Minulle kyllä kelpaisi tanssiva mies. Vaan eipä kukaan kiinnostu. Siksi keskitynki lavoilla tanssitaidon hiontaan.

        No niinkin voi sanoo että ihastun ja rakastun vääriin naisiin. Varsinkin yhdelle naiselle on jäänyt katkeruus, kun sain kerran käsityksen että jotain olis alkamassa, kun mun autokyydit kelpas silti, vaikka yks kaveri vihjas tunteeni sitä kohtaan. Sitten kuitenkin muitten jopa yli 20vuotta vanhempien äijien seura kelpas koko illaks ja mun seura ei kelvannut ja kyytejä käytteli hyväkseen. Se joko huoraili vanhemmille äijille saadakseen rahaa, tai sit ne äijät aivopesi sen. Sitten myöhemmin se löysi ei-tanssija miehen, jonka se houkutti mukaansa lavoille ja sillä jätkällä oli jotkut tyhmät tennarit eikä mitkään kunnon tanssikengät ja huomasin että se jätkä ei osannut edes tanssia. Vaikka se nainen on maksanut osuutensa bensakuluista, mutta tuntuu silti että mun kyytejä on käytelty hyväkseen. Jos ei tuntenut mua kohtaan samoin, niin sillon ei olis enää tarttenu tulla mun kyytiin.


      • turrex
        34vSinkkuMies kirjoitti:

        Tiedän, tuurex että tarkoitat hyvää, mutta mä kaipaan rakkautta, enkä pelkkää tanssii. Mä tarvitsen kumppanin, jonka kanssa perustaa perheen, ennen kun on liian myöhäistä ja vanhuus iskee. Tulevana kesänä on näillänäkymin sukujuhlat edessä ja masennun entisestään, jos ei ole kumppania avecina. On tullut monta kertaa liikaa petyttyä, kun monella tanssinaisella on ei-tanssimies ja mies ei kuulemma jaksa tai tykkää tanssii. Se on liian väärin, kun joku laiskuri äijä tai baareissa käyvä äijä kelpaa tanssinaiselle ja tanssimies ei kelpaa, joka harrastaa liikuntaa ja ei jää makailee vapaapäivänä. Monelle tanssinaiselle on kyllä kyyti kelvannut tanssiin tai kotimatkalle, mutta sitten kun pyytää tanssinaista johonkin muualle treffeille, kun tanssiin, niin sitten enempää ei tanssimies kelpaa ja koen kyydin pyytämiset hyväksikäyttönä, vaikka maksais bensakulun.

        No-niin, nyt päästiin asiaan, parisuhteeseen ja rakkauteen.

        Kokemuksesta tiedän, että parin löytäminen tansseista on vaikea ja lähes toivoton polku, helpompaa on saada pari deittipalvelusta. Siis nimenomaan saada, annat naisen löytää sinut.

        Parasta on tehdä totuudenmukainen profiili, jossa kerrot omista harrastuksista ja mieltymyksistä, unohtamatta herkkyyttä.

        Kyllä se "kala" sieltä tulee, tansseista löydät vain kahden kappaleen mittaisen satulinnan.


      • 34vSinkkuMies kirjoitti:

        Tiedän, tuurex että tarkoitat hyvää, mutta mä kaipaan rakkautta, enkä pelkkää tanssii. Mä tarvitsen kumppanin, jonka kanssa perustaa perheen, ennen kun on liian myöhäistä ja vanhuus iskee. Tulevana kesänä on näillänäkymin sukujuhlat edessä ja masennun entisestään, jos ei ole kumppania avecina. On tullut monta kertaa liikaa petyttyä, kun monella tanssinaisella on ei-tanssimies ja mies ei kuulemma jaksa tai tykkää tanssii. Se on liian väärin, kun joku laiskuri äijä tai baareissa käyvä äijä kelpaa tanssinaiselle ja tanssimies ei kelpaa, joka harrastaa liikuntaa ja ei jää makailee vapaapäivänä. Monelle tanssinaiselle on kyllä kyyti kelvannut tanssiin tai kotimatkalle, mutta sitten kun pyytää tanssinaista johonkin muualle treffeille, kun tanssiin, niin sitten enempää ei tanssimies kelpaa ja koen kyydin pyytämiset hyväksikäyttönä, vaikka maksais bensakulun.

        Katkeruus on turhaa eikä auta mitään. Kyydissä matkustaminen ei tarkoita kiinnostusta. Jos se vaivaa jotenkin niin seuraavalla kerralla sanot ei. Huijaat vaan itseäsi jos suostut naisten pelinappulaksi.


      • 34vSinkkuMies
        RitkeVorresteri kirjoitti:

        Katkeruus on turhaa eikä auta mitään. Kyydissä matkustaminen ei tarkoita kiinnostusta. Jos se vaivaa jotenkin niin seuraavalla kerralla sanot ei. Huijaat vaan itseäsi jos suostut naisten pelinappulaksi.

        Mutta kuskille kuuluu palkkio. Jos nainen tietää kuskin tunteet ja silti tulee kyytiin, niin kuskille kuuluu muukin palkkio, kun bensaraha, jos kerta kuskin ansiosta nainen pääsee kyydissä vaikka pitemmälle tanssimaan, johon ei julkisilla pääse ja kumminkin tietää että kuskilla on tunteet. Se on hyväksikäyttöä tunteiden suhteen.


    • tanssienläpielämän

      Hei poikamiehet. Menkää jonnekin etäämälle tansseihin ja yöpymään . Fiksusti pukeutuneena. Muutama rohkaisuryyppy.Tanssikaa Jutelkaa.Ennen loppua kysäskää neidolta jonka luulette ymmärtävän missä mennään : Olisiko sinulla hetki aikaa minulle , hetki aikaa rakkaudelle ?
      Joku siihen vastaa olevansa varattu ja joku on on ehdottomasti

    • Tanssinainen

      Jos tanssii kokoillan vanhojen miesten kanssa vaikka tuli sun kyydillä, ei hän ollut sinusta kiinnostunut. Unohda hänet. Ehkä sielä tansseissa on joku mukava ei niin tyrkky kiva nainen sua varten. Ehket vaan huomaa lainkaan noita naisia? Kaikki kivat tytöt ei ole eturivissä ja juttelu ei oo heillä kuten ykkösviihdyttäjällä. Huomaatko kaikki tytöt? Seuraileppa ensikerralla neitoja enemmän ja tee tavanomaisesta rutiiinistasi poikkeavia hakuja. Saatat yllättyä iloisesti.

      • 34vSinkkuMies

        Minä tiedän että sinä Tanssinainen tarkoitat hyvää ja arvostan sitä, mutta minusta tuntuu että osa nuoruuttani on mennyt pilalle sen kyseisen naisen takia ja se on aiheuttanut minulle masennusta, kun tässä iässä olisi pitänyt olla mulla perhe. Se on tosi väärin että se nainen on sen tennarijätkän kanssa jopa naimisissa ja mun nuoruuden se pilas aiheuttamalla masennuksen. Sen kyseisen naisen pitäis mun nuoruus korjaa ja hankkii mun nuoruus takas. Tuntuu jo 34vuotiaana jo ikälopulta, kun ei sitä perhettä saa, joka on ollut jo lapsesta asti haaveena. Mutta voin mä sen kertoo rehellisesti että muhun on kyllä muutama nainen ollut rakastunut, jotka taas on ollut epämiellyttäviä, liian pervoja ja ei kauneimmasta päästä. Ei toki etsimäni naisen tartte missityyppinen olla, sillä silloin olis kun ettis neulaa heinäkasasta, kunhan on edes kohtuunätti, ketä kohtaan olis aitoja tunteita.


      • Tanssivanainen

        Jaa olet jäänyt menneisyytesi ja toteutumattoman unelman vangiksi. On siis naisia, jotka kiinnostuu sinusta. Aika moni mies tutustuu tuollaisiin naisiin paremmin ja katsoo herääkö tunteet. Ehkä se nainen jonka perään haikailet teki myös niin ja tunteet ei sinua kohtaan heränneet.Usein miehet tavoittelee missiä vaikkei oma ulkonäkö ole sitä tasoa. Näpeileen sillai saa. Ammattikeskustelu vois auttaa sua näkemään asiat uudessa valossa. Sinun pitää löytää keino päästä yli vanhasta ihastuksesta. Surussasi et saa tilaa edes ihastumiselle. Sielä saattaa olla joku kiva tyttö sielä tansseissa johon et vilkaisekkaan ja joka olisi se oikea sulle.


      • daadirlandaa
        Tanssivanainen kirjoitti:

        Jaa olet jäänyt menneisyytesi ja toteutumattoman unelman vangiksi. On siis naisia, jotka kiinnostuu sinusta. Aika moni mies tutustuu tuollaisiin naisiin paremmin ja katsoo herääkö tunteet. Ehkä se nainen jonka perään haikailet teki myös niin ja tunteet ei sinua kohtaan heränneet.Usein miehet tavoittelee missiä vaikkei oma ulkonäkö ole sitä tasoa. Näpeileen sillai saa. Ammattikeskustelu vois auttaa sua näkemään asiat uudessa valossa. Sinun pitää löytää keino päästä yli vanhasta ihastuksesta. Surussasi et saa tilaa edes ihastumiselle. Sielä saattaa olla joku kiva tyttö sielä tansseissa johon et vilkaisekkaan ja joka olisi se oikea sulle.

        Mainitset eri kirjoituksissasi, että siellä jossain saattaa olla se joku. Niinpä, mutta pirun vaikeaa sieltä on löytää ketään. Ja en minä ainakaaan osaa ilmeistä ja eleistä päätellä, haluaisiko joku hakevan vaiko ehdottomasti ei. Ja jos alkaa soida hyvä musiikki, niin sitten haluaakin tanssia täysillä. Joten kyllä minä koen aika haastavaksi tuon tilanteen. Ja kun ei halua jokaiselta kysellä, että milläs mielellä ollaan, niin sitten jää aika pintapuoliseksi koko juttu. Pari kappaletta hengaillaan yhdessä ja sitten ei ehkä koskaan vaikka samalla lavallakin oltaisiin.


      • Tanssivanainen

        No pinnallista se tanssituttavuus aluksi onkin. Tanssimaan näkyy pääsevän eka ne tutut ja sitte itsevarmimmat tyrkyt, tanssitaitoisimmat, kauneimmat. Suuri joukko ok näköinaisia jää hautta. Myös ok näköisiä miehiä jää välillä katselulinjalle. Onko liian tyrkkyy kysyä istuvaa kivannäköistä miestä tanssimaan. Saako nainen tehdä aloitteita kuin naistenhaulla


      • daadirlandaa
        Tanssivanainen kirjoitti:

        No pinnallista se tanssituttavuus aluksi onkin. Tanssimaan näkyy pääsevän eka ne tutut ja sitte itsevarmimmat tyrkyt, tanssitaitoisimmat, kauneimmat. Suuri joukko ok näköinaisia jää hautta. Myös ok näköisiä miehiä jää välillä katselulinjalle. Onko liian tyrkkyy kysyä istuvaa kivannäköistä miestä tanssimaan. Saako nainen tehdä aloitteita kuin naistenhaulla

        Olen monesti kirjoitellut, että miksi ei voi vaan kysyä yksinkertaisesti, että "haluaisitko tanssia". Enkä näe edes hakuvuoroja tuon esteenä, mutta pitää olla valmis kuulemaan myös ei-vastaus, koska kyseessä hieman eri tilanne kuin tämä perinteinen "saanko luvan" rivistähakuna, johon lähtökohtaisesti oletetaan myöntävä vastaus...jostain syystä.
        Joten olkaa ihmeessä aloitteellisia, jos siltä tuntuu. Tanssilavalle pitäisi saada rennompaa henkeä tuohon hakutouhuun. Ainakin minulle se rivihaku on semmoista sähellystä, että pysyn suosiolla poissa muiden jaloista. Joten sitä tulee seisoskeltua naistenkin haun aikaa lähes aina "tyrkyllä", mutta tosi harvoin kukaan tuntematon tulee kysymään. Ilmeisesti edelleen myös pätee "sääntö", että nainen ei hae, jos mies ei ole häntä aiemmin hakenut.


      • 34vSinkkuMies
        Tanssivanainen kirjoitti:

        Jaa olet jäänyt menneisyytesi ja toteutumattoman unelman vangiksi. On siis naisia, jotka kiinnostuu sinusta. Aika moni mies tutustuu tuollaisiin naisiin paremmin ja katsoo herääkö tunteet. Ehkä se nainen jonka perään haikailet teki myös niin ja tunteet ei sinua kohtaan heränneet.Usein miehet tavoittelee missiä vaikkei oma ulkonäkö ole sitä tasoa. Näpeileen sillai saa. Ammattikeskustelu vois auttaa sua näkemään asiat uudessa valossa. Sinun pitää löytää keino päästä yli vanhasta ihastuksesta. Surussasi et saa tilaa edes ihastumiselle. Sielä saattaa olla joku kiva tyttö sielä tansseissa johon et vilkaisekkaan ja joka olisi se oikea sulle.

        Siinä mielessä menneisyys siitä naisesta ei häviä, kun mun autokyydit kelpas ja koko illan seura ei. Jos mun seura ei kelvannut, niin ei olisi saanut kyytikään kelpaa, tai olis voinut kysyä että pääseekö kyydissä, vaikka ajattelee mua vaan kaverina. Yks kaveri kertoi että, kun se vihjas sille että mulla on sitä kohtaan tunteita ja se vaan nauroi. Eli pilkkasi minua. Jos ammattikeskusteluun menisin, niin se kyseinen nainen on sitten velvollinen kustantaa. Kun olen tullut kyydin suhteen hyväksikäytetyksi, niin sitä ei saa mielestä niin kauan kun on kumppani löytynyt. Sillon kaikki menneisyys unohtuu, jos löytyy se oikea kumppani, jonka kanssa aloittaa kaiken alusta. Kai nainenkin voi tehdä ihastumaansa mieheen sen verran kontaktii että hakee naistenhaulla ja jututtelee miestä, niin kyllähän mies sitten tietää ketä hakee naisten haun jälkeen.


    • Jusjust

      Tympeää kun tällä foorumilla jatkuvasti sotketaan seuranhaku ja tanssiminen.

      Olen aktiivisesti harrastanut lava- ja seuratansseja yli kymmenen vuotta. Hauskuus ja motiivi harrastuksen jatkamiseen on aina tullut itse tanssimisesta ja sen jatkuvasta parantamisesta.

      Jos nyt olisi tarvetta tai tilanne jossa hakisin vastakkaisen sukupuolen seuraa romattisessa mielessä en todellakaan edes harkitsisi tanssimista minkäälaisena välineenä tai mahdollisuutena kontaktien luomiseen.

      Seuranhakuun on olemassa paljon paljon tehokkaampia ja toimivampia foorumeita kuin tansseissa käynti. Lavat pysyvät pystyssä aktiivisten ja osaavien harrastajien toimesta eikä lavoilla edes perustason tanssitaito ole enää minkäänlaisen huomion tai suosion kriteeri. Taitavimmat ja osaavimmat viejät näyttävät suuntaa ja keskinkertaisuudesta on tullut tila josta lavoilla viejät pyrkivät koko ajan erottautumaan. Aivan perustason vientiosaaminen on nykyisin sama kuin yllätyksetön ja osaamaton ja ei kiinnostava.

      Lavoilla tarvitaan aika paljon keskiarvoa edustavampi mies joka ilman mainittavaa tanssitaitoa saa naisilta minkäänlaista huomiota, arvostuksesta puhumattakaan.

      • Erkkiexmerkki

        Niin , lavoilla näkeekin välillä pro - tanssijpita Kruunu päähän ja prenikka rintaan niin "a vot.

        Ominta mitä miehenä toivoisin olevani tansseissa on keskinkertaisuus , minulla ei ole tarvetta esittää mitään.Eikä myöskään kaikkia häkkyröintejä tarvitse osata .
        Perustanssi perusaskelilla, niillä pärjään.


      • daadirlandaa

        Tuoltahan homma tosiaan alkaa vaikuttaa. Heti kun saan myös itseni hyväksymään mainitun asian, niin meikäläisen lavareissut loppuvat saman tien. Tanssimisen tarpeen saan tyydytettyä kursseillakin vieläpä paljon paremman musiikin myötä. Ei kiinnostaa tanssittaa lavalla varattuja daameja heidän lystikseen.


      • Nainentanssimassa

        Kyllä tanssi on pääroolissa tansseissa ja kehitän taitoa kursseilla. Pidän tanssista erilaisten viejien kanssa. Kaipaan silti seurustelu, mutta en pakkomielteisesti. Odotan kohtaavani joku kerta ihmisen jonka kanssa haluaa tutustua paremmin. Vielä sellaista ei ole osunut tansseissa kohdalle. Ihaninta on sulavalinjainen vienti, jota onnistuu seuraamaan hyvin ja jossa on muutamia yllätyskuvioita. Olen tansseissa tanssin vuoksi, mutta myös lievästi seuranhaku mielellä.


      • Tanssivanainen

        Lavalla, jos tapaa sen oikean niin tietää jo miten juttu luistaa ja miltä toisen kosketus tuntuu. Miksei seuranhakua ja ihanaa tanssiharrastusta saa yhdistää? On sielä muitakin sinkkuja liikkeellä. Miksei saa olla tanssi ykkösenä mielessä ja silti toiveikas tanssivan kumppanin löytymisestä? Toki tanssitaidottomat seuranhakijat ovat asia erikseen.


      • Jälleen yksi joka elää kuplassa jossa on vain tanssia. Seuranhakijoilla on aivan yhtä suuri oikeus olla tanssipaikoilla. He maksavat myös lipustaan. Ei ole olemassa muuta sääntöä kuin se että tanssilattialla tanssitaan.

        Lisäksi arvostat ihmiset tanssitaitojen mukaan. Lavat eivät todellakaan pysy pystyssä tällaisten suorittajien toimesta vaan kuolevat pois. Todella ylimielistä ja itsensä jalustalle nostamista.

        Suurin kupla tässä on oikeastaan se, että kuvittelet olevasi hyvä tanssija ja perustason tanssitaito on sinulle liian tylsää. Oikeasti hyvät tanssijat tanssivat kaikkien kanssa taitoon katsomatta. Jos et tätä tajua niin et ole vielä päässyt harrastuksessasi tarpeeksi kehittyneelle tasolle. Luulen että moni täällä tietää mitä tarkoitan...


      • Näin_se_menee

        Tanssilavat säilyvät ja ovat säilyneet jo kauan nimenomaan tanssia aktiivisesti harrastavien kautta. Ja kuten mihin tahansa liikuntaharrastukseen, seuratanssiinkin liittyy useimmiten jatkuva oman osaamisen kehittäminen, esiintyminen ja kilpaileminen..

        Ns pro- tanssijoita taas tarvitaan malliksi ,esikuvaksi ja kirittäjiksi tanssimista vakvavasti harrastuksena pohtiville. Kukapa mies ei unelmoisi olevansa joskus lavan ykkösviejä jota muut miehet kadehtivat ja jonka viennistä naiset kilpailevat.

        Esikuva- mallioppimisen kautta homma pyörii muissakin urheilulajeissa ja urheiluahan seuratanssikin nykyään yhä useammalle on.

        Toki lavoille voi mennä seuranhaku mielessä ja vaatimattomallakin taidolla mutta luulen että silloin sieltä ei saa rahoilleen vastinetta tai lisäarvoa sen paremmin tanssiin kuin seuranhakuunkaan liittyen.


      • kilipatanssija

        Tavalliset tanssijat kyykkyyn vain. Tielläkin tavalliset autoilijat ovat vain massana ja katsovat ihaillen hienoja autoja ja niiden kuskeja?
        " Kukapa mies ei unelmoisi olevansa joskus lavan ykkösviejä jota muut miehet kadehtivat ja jonka viennistä naiset kilpailevat." -täyttä soopaa


    • MaalimaaNähnyt

      Nyt lopetat itsesäälin.

      Jos et kelpaa muualla kauneimmille naisille,, et kelpaa suosituimmille lavoillakaan.
      Alat hakeen omanvertaisia, naisia jotka edustavat sinun omaa tasoa, jotka edes hiukan näyttää kiinostustaan.
      Tämän tasosia haet ja jatkuvasti uutta koukkuun. Älä ole liian tunkeileva. Jos nainen on sinusta kiinnostunut, tai tanssitadostasi. Hän näyttää sen.
      Jokailta 20-30 eri naista. Seuraavalla kerralla uusiksi heutä ketkä on paikalla ja taas lisää uusia.
      Aina 100 joku on kiinnostunut.

    • Anonyymi

      Kohta kesä mennyt ja senkun tässä kotona junnaan. Ei kun menoksi.

    • Anonyymi

      Jos en näe miehen ollenkaan tanssivan, en tiedä osaako hän yhtään tanssia. En myöskään puhu kenellekään espanjaa, jos hän ei kerro osaavansa puhua espanjaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe