f29

vastauksii

mikä tää tarkalleen ottaen on kun googlella tulee vaa jotai määrittelemätön joku ihme mut voisitteko te kertoo tarkemmin mikä se on?

8

4804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrrrrrrrraimooooo
    • psychpsachpsoch

      Halutaan käyttää psykoosilääkettä ilman selvää diagnoosia. Voi tarkoittaa melkein mitä tahansa aina unettomuudesta vakavampiin ongelmiin. Samaa luokkaa F99:sän kanssa (not otherwise specified).

      Ilman vakavaa diagnoosia ja mielenterveydenhäiriötä ei pidä alkaa syömään vahvoja lääkkeitä.

      • arpapeliä

        Äkkiäkös sitä psykiatirian puolella huidotaan pahaa aavistamattomalle kansalaiselle vakava mielenterveysdiagnoosi, johon on syötävä neuroleptejä.

        Kun neuroleptien vuoksi todellisuudentaju hämärtyy onkin hyvä hieman diagnoosia tarkentaa psykiatrin johtopäätösten pohjalta.

        Psykiatria alana onkin aika vekkuli, sillä siellä saadaan ihan_jokaiselle tarvittaessa vaikka millainen diagnoosi.


      • Anonyymi
        arpapeliä kirjoitti:

        Äkkiäkös sitä psykiatirian puolella huidotaan pahaa aavistamattomalle kansalaiselle vakava mielenterveysdiagnoosi, johon on syötävä neuroleptejä.

        Kun neuroleptien vuoksi todellisuudentaju hämärtyy onkin hyvä hieman diagnoosia tarkentaa psykiatrin johtopäätösten pohjalta.

        Psykiatria alana onkin aika vekkuli, sillä siellä saadaan ihan_jokaiselle tarvittaessa vaikka millainen diagnoosi.

        Juuri näin!

        Todellakin oikein argumentoitu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        Todellakin oikein argumentoitu!

        Minä lopetin neuroleptin heti alkuunsa ja voin jo paremmin. Psykiatri saakin syödä määräämänsä myrkyt ihan itse.


      • Anonyymi

        Itse olen saanut diagnoosin määrittämättömästä skitsofreniasta ja kun kysyin eräältä psykiatrilta, että mikä minulla on oikesti kun ollen varsin toimintakykyinen ollut vuosia, niin hän sanoi ettei sillä oikeastaan ole väliä, onko sinulla skitsofrenia vaiko vaikka skitsofreniforminen psykoosi, koska uusiutumisriski on käytännössä sama. Hän myös valisti minua, ettei minulla ole oikesti diabeteksen kaltaista sairautta, jota voitaisiin objektiivisesti mitata, koska enhän minä höpsö olisi tätä muuten tajunnut (sarkasmia). Tarkoittaa, että vakava ja vakava, mitä se oikestaan edes tarkoittaa? Diagnoosit ovat vain epäspesifejä leimoja, ja aika näyttää, saako ihminen päänsä selväksi vai ei. Siinä olet oikeassa, että vain vakavasti häiriintynyt ihminen käyttää pitkäaikaisesti noita myrkkyjä ja niiden epätoivonen tyrkyttäminen potilaille ei toimi laajassa mittakaavassa, jos pitää samalla kunnoitaa potilaiden ihmisoikeuksia.


    • neuroleptit rules!

      mä syön lääkkeeni ja voin hyvin.

    • F29_

      Hei.
      Itselläni on myös tuo F29 -diagnoosi. Sen lisäksi minulla on aspergerin syndrooma sekä sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Minulle tuo diagnoosi on ollut siinä mielessä siunaus, että saan sillä tarvitsemani lääkkeen 3 euron omavastuuhintaan. Käsittääkseni lääkärilläni oli se myös yhtenä ajatuksena silloin kun diagnoosiani tehtiin. Alkuunhan maksoin lääkkeitä omasta pussista siihen Kelan kattoon asti. Menikö siinä vuodessa jotain 700 euroa niihin jonka jälkeen sitten loput sai ilmaiseksi. Mutta pitkä ja kivinen on ollut minun tie sairauteni suhteen. Tällä hetkellä menen Seroquel XR -monoterapialla eli ei ole muita lääkkeitä. Olen todella onnellinen että onnistuin vieroittamaan itseni sekä Citalopramista että Escitalopramista. Niistä aiheutui minulle erinäisiä haitallisia sivuvaikutuksia kuten seksuaaliongelmia sekä liiallista tunteiden kovettumista. Nyt oloni on ehkä paras vuosiin. Edellinen sairaslomani on vuodelta 2011. Tietysti tuo F29 kertoo myös siitä, että mahdollisesti minulle olisi tarkkojen tutkimusten jälkeen annettavissa joku selvä psykoosipiirteinen diagnoosi mutta aina diagnosointi ei ole helppoa ajan ja rahan puutteen takia tai sitten diagnosointia vaikeuttaa esimerkiksi minun kohdallani silloin ollut masennus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe