Dragons/BaanFinland/HuaHinTalot ?

Talo mielessä

Kerokaapa ketkä tiedätte näistä, ovat ilmeisesti kaikki suomalaisten "hankkeita" ja osaa niistä kommentoitu kovasti palstalla. Onko paljon eroa sijainnissa,laadussa, yms.yms. Nettisivujen perusteella aika samannäköisiä komplekseja, mutta tietysti paikan päällä voi olla tilanne toinen.

Kertoo ken tietää, kiitos !

133

3646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuiteskin

      Suomikylään kuitenkin halutaan. Onhan se aina mukava kun naapurin puhettakin ymmärtää. Ehkä kannattaa kuitenkin harkita kivaa pikkumökkiä jostain lätäkön rannalta.

      • Talo mielessä

        Kiitos avusta, olisiko jotakin tuohon kysymykseen vastausta ?


      • tyytyväinen omistaja
        Talo mielessä kirjoitti:

        Kiitos avusta, olisiko jotakin tuohon kysymykseen vastausta ?

        Hua Hinnissä on useita suomalais-kyliä, joten valinnan varaa kyllä on.
        Osalla on ollut ongelmia rekisteröimisten kanssa, sillä myyjät ovat
        "unohtaneet" rekisteröidä talojaan Thaimaan lakien mukaan.

        Talo on rekisteröitävä ja samoin tontti, joka on vuokrattu. Tonttiahan
        ulkomaalainen ei voi omistaa.
        Kannattaa ottaa selville, miten asiat on hoidettu noissa kylissä.

        Muita suomalaiskyliä, joissa on taloja myynnissä ovat
        Chan Tha Gardens, Lomakylä Eeden, joka on kaikkein uusin kylä.

        Kannattaa käydä paikan päällä tarkastamassa tasoa ja varsinkin sitä,
        ovatko kaikki luvat kunnossa. Olen kuullut, että eräät ovat joutuneet
        maksamaan jälkikäteen laiminlyötyjä rekisteröintimaksuja.


      • Talo mielessä
        tyytyväinen omistaja kirjoitti:

        Hua Hinnissä on useita suomalais-kyliä, joten valinnan varaa kyllä on.
        Osalla on ollut ongelmia rekisteröimisten kanssa, sillä myyjät ovat
        "unohtaneet" rekisteröidä talojaan Thaimaan lakien mukaan.

        Talo on rekisteröitävä ja samoin tontti, joka on vuokrattu. Tonttiahan
        ulkomaalainen ei voi omistaa.
        Kannattaa ottaa selville, miten asiat on hoidettu noissa kylissä.

        Muita suomalaiskyliä, joissa on taloja myynnissä ovat
        Chan Tha Gardens, Lomakylä Eeden, joka on kaikkein uusin kylä.

        Kannattaa käydä paikan päällä tarkastamassa tasoa ja varsinkin sitä,
        ovatko kaikki luvat kunnossa. Olen kuullut, että eräät ovat joutuneet
        maksamaan jälkikäteen laiminlyötyjä rekisteröintimaksuja.

        Kiitos vastauksesta, meillä on yksi oma asunto omassa käytössä Chalongissa Phuketissa ja toista sijoitusmielessä tekisi mieli. Kerran vaan on käyty HHssa, pitää varmaan pyytää paikallinen kaveri kierokselle, kun max 6 viikkoa vuodessa ehtii itse thaikussa lomailemaan ja se on pyhitetty lomaan. Toinen vaihtoehto on Lanta, josta diggaillan ja siellä oltu monena talvena viikon verran ja sinnehän on siltakin tulossa, joten sijoituspotentiaali hyvä.


      • neuvoksi vaan
        Talo mielessä kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, meillä on yksi oma asunto omassa käytössä Chalongissa Phuketissa ja toista sijoitusmielessä tekisi mieli. Kerran vaan on käyty HHssa, pitää varmaan pyytää paikallinen kaveri kierokselle, kun max 6 viikkoa vuodessa ehtii itse thaikussa lomailemaan ja se on pyhitetty lomaan. Toinen vaihtoehto on Lanta, josta diggaillan ja siellä oltu monena talvena viikon verran ja sinnehän on siltakin tulossa, joten sijoituspotentiaali hyvä.

        Jostain syystä nuo tontit noissa suomalaiskylissä ovat kovin pieniä,
        200-300 m2.
        Eräät kylät ovat kovin tukkoisia.
        Varmaankin se johtuu siitä, että maa on kallista, mutta jos aikoo ostaa
        talon omaan käyttöön, pitäisi tontin koko olla vähintään 400 m2.
        Silloin naapureiden melu ei häiritse niin kovasti.
        Eräillä suomalaisilla kun on taipumus juhlia puoleen yöhön ja jos naapuri
        on aivan nenän edessä, voi rauha olla mennyttä.


      • omistan itsekkin
        tyytyväinen omistaja kirjoitti:

        Hua Hinnissä on useita suomalais-kyliä, joten valinnan varaa kyllä on.
        Osalla on ollut ongelmia rekisteröimisten kanssa, sillä myyjät ovat
        "unohtaneet" rekisteröidä talojaan Thaimaan lakien mukaan.

        Talo on rekisteröitävä ja samoin tontti, joka on vuokrattu. Tonttiahan
        ulkomaalainen ei voi omistaa.
        Kannattaa ottaa selville, miten asiat on hoidettu noissa kylissä.

        Muita suomalaiskyliä, joissa on taloja myynnissä ovat
        Chan Tha Gardens, Lomakylä Eeden, joka on kaikkein uusin kylä.

        Kannattaa käydä paikan päällä tarkastamassa tasoa ja varsinkin sitä,
        ovatko kaikki luvat kunnossa. Olen kuullut, että eräät ovat joutuneet
        maksamaan jälkikäteen laiminlyötyjä rekisteröintimaksuja.

        jos jotenkin vihjaat että nuo asiat ei ole Baan Finlandiassa hoidossa niin pyydän olemaan varovainen lausunnoissa. Ne on kunnossa, ostajat ovat tyytyväisiä ja uuden alueen rakentaminen on käynnissä. Sijainti on paras mitä näitä taloja on eli ihan keskustan ääressa eikä 10-15 km päässä.


      • kyllä riittää
        neuvoksi vaan kirjoitti:

        Jostain syystä nuo tontit noissa suomalaiskylissä ovat kovin pieniä,
        200-300 m2.
        Eräät kylät ovat kovin tukkoisia.
        Varmaankin se johtuu siitä, että maa on kallista, mutta jos aikoo ostaa
        talon omaan käyttöön, pitäisi tontin koko olla vähintään 400 m2.
        Silloin naapureiden melu ei häiritse niin kovasti.
        Eräillä suomalaisilla kun on taipumus juhlia puoleen yöhön ja jos naapuri
        on aivan nenän edessä, voi rauha olla mennyttä.

        tyhmäkin tietää ettei tonttia voi Thaimaassa omistaa eikä ostaa....puhut siis täyttä pas.....mitä sillä tontin koolla on merkitystä kun talo tarpeeksi suuri jossa viihtyy...käärmeet pysyy pois kun mahdollismman vähän nurmikkoa jne...


      • tätä mieltä
        Talo mielessä kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, meillä on yksi oma asunto omassa käytössä Chalongissa Phuketissa ja toista sijoitusmielessä tekisi mieli. Kerran vaan on käyty HHssa, pitää varmaan pyytää paikallinen kaveri kierokselle, kun max 6 viikkoa vuodessa ehtii itse thaikussa lomailemaan ja se on pyhitetty lomaan. Toinen vaihtoehto on Lanta, josta diggaillan ja siellä oltu monena talvena viikon verran ja sinnehän on siltakin tulossa, joten sijoituspotentiaali hyvä.

        Hua Hin on tulevaisuutta ja aito kaupunki jossa on nostetta....Phuket on jo nyt out ja hintataso pitää huolen ettei enää edes siitä nouse.


      • erittäin luotettavaa
        tyytyväinen omistaja kirjoitti:

        Hua Hinnissä on useita suomalais-kyliä, joten valinnan varaa kyllä on.
        Osalla on ollut ongelmia rekisteröimisten kanssa, sillä myyjät ovat
        "unohtaneet" rekisteröidä talojaan Thaimaan lakien mukaan.

        Talo on rekisteröitävä ja samoin tontti, joka on vuokrattu. Tonttiahan
        ulkomaalainen ei voi omistaa.
        Kannattaa ottaa selville, miten asiat on hoidettu noissa kylissä.

        Muita suomalaiskyliä, joissa on taloja myynnissä ovat
        Chan Tha Gardens, Lomakylä Eeden, joka on kaikkein uusin kylä.

        Kannattaa käydä paikan päällä tarkastamassa tasoa ja varsinkin sitä,
        ovatko kaikki luvat kunnossa. Olen kuullut, että eräät ovat joutuneet
        maksamaan jälkikäteen laiminlyötyjä rekisteröintimaksuja.

        mitä ne hevosmiehet kertoivat näidän maksujen suuruuden olevan...taitaa olla 500-1000 euroa eli mitä ihmeen merkitystä sillä on? Ja kunnon firmoissa tästä mainitaan ihan heidän nettisivuilla ja kaikki kauppakirjat tehdään Suomessa suomalaisten kanssa.


      • ei slummiin
        omistan itsekkin kirjoitti:

        jos jotenkin vihjaat että nuo asiat ei ole Baan Finlandiassa hoidossa niin pyydän olemaan varovainen lausunnoissa. Ne on kunnossa, ostajat ovat tyytyväisiä ja uuden alueen rakentaminen on käynnissä. Sijainti on paras mitä näitä taloja on eli ihan keskustan ääressa eikä 10-15 km päässä.

        Askoko se siellä taas kehuu omaansa?
        Tuo "mainospala" on nähty jo useita kertoja!

        Onko menekkivaikeuksia, kun noin pitää hehkuttaa?


      • paras sijoitus
        ei slummiin kirjoitti:

        Askoko se siellä taas kehuu omaansa?
        Tuo "mainospala" on nähty jo useita kertoja!

        Onko menekkivaikeuksia, kun noin pitää hehkuttaa?

        Askolta ostin mutta kirjoitan ihan omia kokemuksia....ja mitä ihmeen menekki vaikuksia kun kaikki menee heti kaupaksi....kaikki myyty ja esim. joulu loppuunmyyty jo kesällä....sanoin vaan varoituksen jos joku edes sinne päin vääntää ettei alueen rekkarimaksuja ole maksettu...on maksettu ja tyytyväisiä ollaan...en ostaisi mistään muualta Hua Hinissaä ja olen kyllä käynyt katsomassa mitä pelloilta korvesta löytyy...upeita taloja mutta paikka on ihan karmea...eimitään palveluita ja käärmeitä pellot täynnä...ei ihme etteivät mene kaupaksi....
        Ostan 4. kun uusi alue käynnistyy ja sitten siitä seuraavasta mikä aloitetaan 2014 ostan 2....kolmiota.


      • eläköön vapaus!
        paras sijoitus kirjoitti:

        Askolta ostin mutta kirjoitan ihan omia kokemuksia....ja mitä ihmeen menekki vaikuksia kun kaikki menee heti kaupaksi....kaikki myyty ja esim. joulu loppuunmyyty jo kesällä....sanoin vaan varoituksen jos joku edes sinne päin vääntää ettei alueen rekkarimaksuja ole maksettu...on maksettu ja tyytyväisiä ollaan...en ostaisi mistään muualta Hua Hinissaä ja olen kyllä käynyt katsomassa mitä pelloilta korvesta löytyy...upeita taloja mutta paikka on ihan karmea...eimitään palveluita ja käärmeitä pellot täynnä...ei ihme etteivät mene kaupaksi....
        Ostan 4. kun uusi alue käynnistyy ja sitten siitä seuraavasta mikä aloitetaan 2014 ostan 2....kolmiota.

        Minäkin kiertelin noissa suomalaisten omistamissa lomakylissä, ja täytyy sanoa, että en ainakaan ostaisi taloa Baan Finlandista.
        Minulle tuli ahtaan paikan kammo.
        Joidenkin talojen väli oli vain 3 m, kylä on ruuhkaisessa paikassa eikä
        luonnonmaisemista ole tietoakaan.

        Mutta kukin taaplaa tyylillään. Jos nauttii mölystä ja toisten suomalaisten
        katselemisesta, niin mikäs siinä.
        Mistähän olet keksinyt nuo käärmejutut? Ei meidän kylässä ainakaan
        ole niitä näkynyt, mutta kauniita maisemia on sitäkin enemmän.

        Onneksi on valinnan varaa.


      • happamia on pihlajam
        eläköön vapaus! kirjoitti:

        Minäkin kiertelin noissa suomalaisten omistamissa lomakylissä, ja täytyy sanoa, että en ainakaan ostaisi taloa Baan Finlandista.
        Minulle tuli ahtaan paikan kammo.
        Joidenkin talojen väli oli vain 3 m, kylä on ruuhkaisessa paikassa eikä
        luonnonmaisemista ole tietoakaan.

        Mutta kukin taaplaa tyylillään. Jos nauttii mölystä ja toisten suomalaisten
        katselemisesta, niin mikäs siinä.
        Mistähän olet keksinyt nuo käärmejutut? Ei meidän kylässä ainakaan
        ole niitä näkynyt, mutta kauniita maisemia on sitäkin enemmän.

        Onneksi on valinnan varaa.

        yksikään talo ei ole 3 metrin päässä vaan ainoastaa ne jotka on rakennettu riviin...yksittäiset talot on 6 metrin päässä toisistaan...päädyt on lähes aidassa kiinni tarkoituksella että säästetään etupihaan se mitä tontissa on varaa. Tuo sinun kommentti on ollut täällä myös aikaisemmin ja lyödäänkö vetoa että sinun pihasta löydän käärmeen alta 2 minuutin....?Peltomaa on erittäin halpaa mutta tuo että n 30 minuutin päästä keskusta ei montkaan kiinnosta....eikä mitään palvleuita...EI MITÄÄN lähelläkään. Thaimaassa ja varsinkin tuolla missä nämä kaukaiset kohteet ovat niin käärmeitä on ja todella paljon...on niitä myös Baan Finlandiassa mutta vartijat hoitaa niiden hävittämisen...3 m boa on suurin minkä minä olen nähnyt.


      • aivan naurettavaa
        eläköön vapaus! kirjoitti:

        Minäkin kiertelin noissa suomalaisten omistamissa lomakylissä, ja täytyy sanoa, että en ainakaan ostaisi taloa Baan Finlandista.
        Minulle tuli ahtaan paikan kammo.
        Joidenkin talojen väli oli vain 3 m, kylä on ruuhkaisessa paikassa eikä
        luonnonmaisemista ole tietoakaan.

        Mutta kukin taaplaa tyylillään. Jos nauttii mölystä ja toisten suomalaisten
        katselemisesta, niin mikäs siinä.
        Mistähän olet keksinyt nuo käärmejutut? Ei meidän kylässä ainakaan
        ole niitä näkynyt, mutta kauniita maisemia on sitäkin enemmän.

        Onneksi on valinnan varaa.

        ennemmin suomalaisia kuulee ja muutaman vuoden aikana heistä monesta on tullut erittäin hyviä ystäviä...lennetään samoilla lennoilla ja tehdään retkiä yhdessä jne....ja kuka kaipaa venäläisiä joita teidän taloissa on..jne sakemanneja, enkkuja jne....outoa jos ei suomalainen viihde omien joukossa?


      • olipa rasistinen
        aivan naurettavaa kirjoitti:

        ennemmin suomalaisia kuulee ja muutaman vuoden aikana heistä monesta on tullut erittäin hyviä ystäviä...lennetään samoilla lennoilla ja tehdään retkiä yhdessä jne....ja kuka kaipaa venäläisiä joita teidän taloissa on..jne sakemanneja, enkkuja jne....outoa jos ei suomalainen viihde omien joukossa?

        Olipa rasistinen mielipide. Minä ainakin viihdyn mielummin englantilaisten ja saksalaisten seurassa kuin uteliaiden savolaisten seurassa. Pysyisitte suomessa jos vain suomalaisten seurassa viihdytte. Ei mikään ihme että sivistystaso (kirjoitustaito) on noin alhainen kun vain suomalaisten seura kelpaa. Taitaa nuo Hua Hinin suomalaiset vakio kävijät olla yksinkertaista väkeä ilman minkäänlaista kielitaitoa.


      • Maassa maan tavalla
        olipa rasistinen kirjoitti:

        Olipa rasistinen mielipide. Minä ainakin viihdyn mielummin englantilaisten ja saksalaisten seurassa kuin uteliaiden savolaisten seurassa. Pysyisitte suomessa jos vain suomalaisten seurassa viihdytte. Ei mikään ihme että sivistystaso (kirjoitustaito) on noin alhainen kun vain suomalaisten seura kelpaa. Taitaa nuo Hua Hinin suomalaiset vakio kävijät olla yksinkertaista väkeä ilman minkäänlaista kielitaitoa.

        Olen suomalainen Hua hinissa kävijä,asun suomalaisalueella puhun Thaita,englantia.Miten on sinun laita?


      • vastaus...
        Maassa maan tavalla kirjoitti:

        Olen suomalainen Hua hinissa kävijä,asun suomalaisalueella puhun Thaita,englantia.Miten on sinun laita?

        Englanti, ruotsi, espania, hieman ranskaa ja noin 1000 sanaa thaiksi.


      • kommentti tähän
        happamia on pihlajam kirjoitti:

        yksikään talo ei ole 3 metrin päässä vaan ainoastaa ne jotka on rakennettu riviin...yksittäiset talot on 6 metrin päässä toisistaan...päädyt on lähes aidassa kiinni tarkoituksella että säästetään etupihaan se mitä tontissa on varaa. Tuo sinun kommentti on ollut täällä myös aikaisemmin ja lyödäänkö vetoa että sinun pihasta löydän käärmeen alta 2 minuutin....?Peltomaa on erittäin halpaa mutta tuo että n 30 minuutin päästä keskusta ei montkaan kiinnosta....eikä mitään palvleuita...EI MITÄÄN lähelläkään. Thaimaassa ja varsinkin tuolla missä nämä kaukaiset kohteet ovat niin käärmeitä on ja todella paljon...on niitä myös Baan Finlandiassa mutta vartijat hoitaa niiden hävittämisen...3 m boa on suurin minkä minä olen nähnyt.

        hah hah "Yksikään talo ei ole 3 metrin päässä vaan ainoastaan ne jotka on rakennettu riviin" Siis myönnät itsekin että on rakennettu lähekkäin 3 metrin päähän toisistaan.


    • Pretti

      sijoitusmielessä paras tapa hukata pääomaa sijoittaa tuottomielessä taloon Thaimaahan

      • erittäin varakas

        viime vuonna 8800 euroa vuokratuloja...talo maksoi 77 000 euroa...ei tarvitse pitkää matikkaa onko hyvä sijoitus vai ei...tuo tulo on vastikkeen kulujen jälkeen.
        Minun paras sijoitus asuntomarkkinoilla ja omistan yli 20 sijoitusasuntoa.


    • Talo mielessä

      Pyydän anteeksi kysymystäni. Mikähän meni vikaan kun "asko" ja "antiasko" alkoivat kinastelemaan, mutta juurikaan tietoa viiden suomalaiskylän ominaisuuksista tai niiden eroista ei tullut ? Onko teillä jonkinlaiset suomalaiskylien väliset mölkkyottelut mennyt pieleen vai mikä hiertää, että sama kiistely minkä luin jo vanhemmista avauksista alkaa uudelleen.

      • erittäin tyytyväinen

        Takuulla ei ole Asko ei Askon asko tässä...minä tänne ole kirjoitellut ihan omista kokemuksita...Askon tunnen tietenkin kun olen talot häneltä ostanut...olkaa varovaisia noissa kirjoituksissa sillä helposti menee raastuvan puolelle nämä kommentit jos alatte käyttää ihmisten nimiä täällä luetella. Baan Finlandiassa menee hyvin ja uusi alue valmistuu kerhotaloineen...16.12 taas mennään katsomaan miten Big Mamma jaksaa ja Hua Hin sykkii aitoa taikku elämää...siksi juuri Hua HIn on aivan mainio paikka...turisteja ei juuri huomaa katukuvassa ja Market Villagessa on 80% paikallisia meidän lisäksi....ja upea vesipuisto täytyy mennä taas testaamaan...oltiin viime vuonna avajaisissa....onkohan jo mehiläisränni valmis?
        Hieno paikka ja todella mahtava asuinalue....BAAN FINLAND...minun valinta.


      • Sillä lailla!
        erittäin tyytyväinen kirjoitti:

        Takuulla ei ole Asko ei Askon asko tässä...minä tänne ole kirjoitellut ihan omista kokemuksita...Askon tunnen tietenkin kun olen talot häneltä ostanut...olkaa varovaisia noissa kirjoituksissa sillä helposti menee raastuvan puolelle nämä kommentit jos alatte käyttää ihmisten nimiä täällä luetella. Baan Finlandiassa menee hyvin ja uusi alue valmistuu kerhotaloineen...16.12 taas mennään katsomaan miten Big Mamma jaksaa ja Hua Hin sykkii aitoa taikku elämää...siksi juuri Hua HIn on aivan mainio paikka...turisteja ei juuri huomaa katukuvassa ja Market Villagessa on 80% paikallisia meidän lisäksi....ja upea vesipuisto täytyy mennä taas testaamaan...oltiin viime vuonna avajaisissa....onkohan jo mehiläisränni valmis?
        Hieno paikka ja todella mahtava asuinalue....BAAN FINLAND...minun valinta.

        Eikös tuollainen mainostaminen ole kielletyä Suomi-24-palstoilla?

        Mutta ymmärtäähän sen, jos talot eivät mene kaupaksi ja kun muu ei
        auta, niin haukutaan toisia. Käärmeetkin otetaan avuksi!!!


      • tätähän se on
        Sillä lailla! kirjoitti:

        Eikös tuollainen mainostaminen ole kielletyä Suomi-24-palstoilla?

        Mutta ymmärtäähän sen, jos talot eivät mene kaupaksi ja kun muu ei
        auta, niin haukutaan toisia. Käärmeetkin otetaan avuksi!!!

        Suomalaiset yrittäjät kilpailevat keskenään ja haukkuvat toisiaan, aivan samoin suomalaiset baarien omistajat tekee thaimaassa. Tämän vuoksi en asu suomi hotelleissa tai majataloissa ja istu suomi-baareissa vaan kierrän ne kaukaa. Sen mitä olen netistä katsonut asuntojen hintoja niin kyllä niissä on suomi lisää kaikissa. Kyllä minä nautin lomastani ilman että suomalisia kateellisia ja toisiaan arvostelevia kaipaan. HH täynnä juuri näitä suomalaisia oman navan tuijottelijoita. Ei kiitos.


      • samaa mieltä
        tätähän se on kirjoitti:

        Suomalaiset yrittäjät kilpailevat keskenään ja haukkuvat toisiaan, aivan samoin suomalaiset baarien omistajat tekee thaimaassa. Tämän vuoksi en asu suomi hotelleissa tai majataloissa ja istu suomi-baareissa vaan kierrän ne kaukaa. Sen mitä olen netistä katsonut asuntojen hintoja niin kyllä niissä on suomi lisää kaikissa. Kyllä minä nautin lomastani ilman että suomalisia kateellisia ja toisiaan arvostelevia kaipaan. HH täynnä juuri näitä suomalaisia oman navan tuijottelijoita. Ei kiitos.

        Lomille mennään fiiliksillä irti arjesta suomi ja uteliaat suomalaiset pois mielestä rentoutumaan, ei kuuntelemaan arvosteluja toisista suomalaisista. Baan finlandista sen verran että ahtaasti on rakennettu ja kova melut kuuluu naapuriin ja uima-allas kylpyammeen kokoinen näin kertoi ystäväni joka erehtyi vuokraamaan kämpän sieltä viime keväällä.


      • Iskussa ?
        erittäin tyytyväinen kirjoitti:

        Takuulla ei ole Asko ei Askon asko tässä...minä tänne ole kirjoitellut ihan omista kokemuksita...Askon tunnen tietenkin kun olen talot häneltä ostanut...olkaa varovaisia noissa kirjoituksissa sillä helposti menee raastuvan puolelle nämä kommentit jos alatte käyttää ihmisten nimiä täällä luetella. Baan Finlandiassa menee hyvin ja uusi alue valmistuu kerhotaloineen...16.12 taas mennään katsomaan miten Big Mamma jaksaa ja Hua Hin sykkii aitoa taikku elämää...siksi juuri Hua HIn on aivan mainio paikka...turisteja ei juuri huomaa katukuvassa ja Market Villagessa on 80% paikallisia meidän lisäksi....ja upea vesipuisto täytyy mennä taas testaamaan...oltiin viime vuonna avajaisissa....onkohan jo mehiläisränni valmis?
        Hieno paikka ja todella mahtava asuinalue....BAAN FINLAND...minun valinta.

        Myydäänkö Askossa myös Thaimaan asuntoja ? Ikeassa en ainakaan ole niitä nähnyt.


      • erittäiin tyytyväine
        Sillä lailla! kirjoitti:

        Eikös tuollainen mainostaminen ole kielletyä Suomi-24-palstoilla?

        Mutta ymmärtäähän sen, jos talot eivät mene kaupaksi ja kun muu ei
        auta, niin haukutaan toisia. Käärmeetkin otetaan avuksi!!!

        ei hyvien kokemusten mainostaminen ole kiellettyä..päinvastoin siitä on monelle hyötyä....


      • Iskussa on
        Iskussa ? kirjoitti:

        Myydäänkö Askossa myös Thaimaan asuntoja ? Ikeassa en ainakaan ole niitä nähnyt.

        eikun Ikeassa....kyllä on tyhmää porukkaa...


      • Iskussa ?
        Iskussa on kirjoitti:

        eikun Ikeassa....kyllä on tyhmää porukkaa...

        Millä osastolla Ikeassa niitä on Vantaalla ? Ylä vai alakerrassa ? Ostin Ikeasta kyllä priiman golfbägin, mutta on HHn kämppää en löytänyt... mulla on kyllä jellyä ja olen erittäin varakas, mutta en haluaisi mennä myyjiltä tästä kysymään. Anteeksi että olen tyhmä.


      • 16.12. taas tullaan
        Sillä lailla! kirjoitti:

        Eikös tuollainen mainostaminen ole kielletyä Suomi-24-palstoilla?

        Mutta ymmärtäähän sen, jos talot eivät mene kaupaksi ja kun muu ei
        auta, niin haukutaan toisia. Käärmeetkin otetaan avuksi!!!

        Ei tuo ollut mainos vaan tyytyväisen ihmisen kommentti. Ja Baan Finlandiassa on kaikki asunnot menneet kaupaksi mitä on tehty...ja uusia tulee koko ajan lisää kun kauppa käy. Näin ei ole asia taloissa jotka sijaitsevat ananaspelloilla ja todella kaukana ilman minkään maan palveluita....ei edes vesipulloa voi ostaa saati muuta.


    • Talo mielessä

      No, rajataanpa kysymystä. Minkälainen on sijainniltaan Dragons-kylä ? Laadultaan ? Muuta ? Tämä vaihtoehto noin nettiselailtuna vaikuttaisi aika hyvältä. Eikä asiaa tietysti lainkaan pahenna, että yrittäjäkin esiintyy ihan kasvoillaa ja nimellään.

      Kiitos.

      • Heh...

        Tämä yrittäjä ei vissiin jouda pyörimään palstalla kehumassa omaansa, lienee siis ok kohde :D


      • 25 min mopolla

        Hyvä esimerkki kylien sijainnista. Puhutaan Hua-hinistä, palveluista . Todellisuudessa kylä ei ole Hua-hinissä. MIKSI ei mainosteta Phetchapurin amphonin Cha-amin takamaastossa sijitsevaa, golfkentän reunamille rakennettua kohdetta. Ainoa lähistön maamerkki on lentokentän kiitorata, joka loppuu kylän viereen. ei kyllä sattumalta näy esitteen kuvissa.


      • tarkennus ?
        25 min mopolla kirjoitti:

        Hyvä esimerkki kylien sijainnista. Puhutaan Hua-hinistä, palveluista . Todellisuudessa kylä ei ole Hua-hinissä. MIKSI ei mainosteta Phetchapurin amphonin Cha-amin takamaastossa sijitsevaa, golfkentän reunamille rakennettua kohdetta. Ainoa lähistön maamerkki on lentokentän kiitorata, joka loppuu kylän viereen. ei kyllä sattumalta näy esitteen kuvissa.

        Mistä "kylästä" nyt puhut ?


    • Buntsa2000

      Baan Finland siinä mielessä hyvä, että sijaitsee lähellä keskustaa. Nuo 12 km ym on sitten ihan liioiteltuja. Yleensä noissa matkaa keskustaan 5 - 8 km.

      Minä suosittelen vahvasti, että tulette tänne ja tsekkaatte niitä taloja eripuolilta ja teette hintavertailuja. Tarjontaa on tällä hetkellä hirmuisesti Hua Hinissa. Ainoa mitä itse hiukan välttäisin, on ostaa rakentamaton talo alueelta jossa ehkä yksi tai kaksi taloa valmiina. Siinä tapauksessa saa sitten kuunnella päivät pitkät näitä rakennustyömaan ääniä. Suosittelisin ostamaan valmiin talon jo valmiilksi rakennetulta alueelta, niitäkin on täällä tarjolla pilvin pimein.

      • en edes vuokraisi

        Ei ole liijoiltua ja esim. Black Mountain kohdalla on todella paljon taloja jotka ovat reilun 10 km päässä keskusta. Löytyy kyllä vieläkin kauempaa ja meidän tuttu oli viime jouluna todella kaukana...ananaspeltojen keskellä ja kesken loman muuttivat Hiltoniin kun ei siellä voinut olla sijainnin vuoksi...kaikki palvelut puuttui ja matka kesti n. 30 minuuttia taksilla...tie oli todella kuoppainen ja hankala kuljettava...


    • Buntsa2000

      Ja sitten vielä talon ja maan omistuksesta Thaimaassa. En ole mikään lakimies ja täällä nuo laitkin saattavat muuttua ylläten.

      Ensinnäkin talokaupan yhteydessä pitää saada "Blue book", joka vastaa Suomessa lähinnä täydellistä hallinta- ja myyntioikeutta kerrostaloasuntoon. Itse asiassa se omistus on kuitenkin Thaimaalaisella myyjällä.

      Sen pystyy muuttamaan "Yellow Bookiksi" Joka tarkoittaa sitä, että asut ja omistat talon. Tässä on lähinnä käytännön etua viisumeissa, auton tai moottoripyörän ostossa sekä ajokortin hankkimisessa. Tämän Yellow bookin sa hankittua lakitoimistojen kautta, mutta myös itse voi hoitaa. Tarkoittaa kyllä hiukkasen aikaa ja energiaa, mutta tulee huomattavasti halvemmaksi kuin lakitoimiston kautta.

      Se maan omistus on täällä tosiaan hankalaa. Ainoastaan jenkit (pohjautuen Vietnamin sotaan) saa omistaa palan maata täältä siis ulkomaalaisina. Tuossa on montakin vaihtoehtoa eli yleisin ja turvallisin on tehdä 30-vuoden vuokrasopimus. Toinen on perustaa Ltd-firma jossa itsellä 49% ja muut ovat nippu thaikkuja. Mulla itsellä maasta sellainen soppari, että on emännän nimissä ja mulla maa-alueeseen 30-vuotta vuokraoikeutta.

      • Pieni korjaus

        Bangkokoin suurlähetystön laatiman ohjeen mukaan tuo ns sininen kirja EI OLE TODISTUS talon omistajuudesta, Se on ainoastaan dokumentti siitä, että
        asut ko talossa ja näin voit avata pankkitin, ostaa auton tai hankkia ajokortin,
        tai muuten osoittaa sen, että sinulla on asuinpaikka Thaimaassa.

        Talon omistuksen varmistamiseen tarvitaan joko rekisteröinti Land Officessa
        tai että talon rakennuslupa on sinun nimissäsi.

        Nythän myös tontti on rekisteröitävä. Muutoin et voi olla varma, että
        sinulla on oikeus asua omistamassasi talossa. Tuo leasing-sopimuskin
        pitää rekisteröidä Land Officessa, jotta se olisi lain voimainen.

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että sekä tontin että talon rekisteröinti
        maksaa n 1000 €, joten tuolla edellä olevan intoilijan tiedot eivät
        pidä paikkaansa. (hän puhui jostain kolmestakympistä).


      • todella helppoa
        Pieni korjaus kirjoitti:

        Bangkokoin suurlähetystön laatiman ohjeen mukaan tuo ns sininen kirja EI OLE TODISTUS talon omistajuudesta, Se on ainoastaan dokumentti siitä, että
        asut ko talossa ja näin voit avata pankkitin, ostaa auton tai hankkia ajokortin,
        tai muuten osoittaa sen, että sinulla on asuinpaikka Thaimaassa.

        Talon omistuksen varmistamiseen tarvitaan joko rekisteröinti Land Officessa
        tai että talon rakennuslupa on sinun nimissäsi.

        Nythän myös tontti on rekisteröitävä. Muutoin et voi olla varma, että
        sinulla on oikeus asua omistamassasi talossa. Tuo leasing-sopimuskin
        pitää rekisteröidä Land Officessa, jotta se olisi lain voimainen.

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että sekä tontin että talon rekisteröinti
        maksaa n 1000 €, joten tuolla edellä olevan intoilijan tiedot eivät
        pidä paikkaansa. (hän puhui jostain kolmestakympistä).

        Mitään tonttia ei tarvitse rekisteröidä vaan pelkästään talo....tonttia ei edes pysty rekisteröimään kun sitä ei maan laen mukaan voi ulkomaalainen omistaa. Ja tämän hoitaa talon myyjä. Sen verran piti itse vaivautua että kävi rakennus virastossa (Land Office) paperin hakemassa. Maksoi n. 200 euroa. Ei siis mitään merkitystä mitä se maksaa kun talo maksoi 120 000 euroa. Tuo vastaa Suomen lainhuutoa mutta ero on siinä että se kohdistuu rakennukseen eikä maahan.


      • sitä sattuu
        todella helppoa kirjoitti:

        Mitään tonttia ei tarvitse rekisteröidä vaan pelkästään talo....tonttia ei edes pysty rekisteröimään kun sitä ei maan laen mukaan voi ulkomaalainen omistaa. Ja tämän hoitaa talon myyjä. Sen verran piti itse vaivautua että kävi rakennus virastossa (Land Office) paperin hakemassa. Maksoi n. 200 euroa. Ei siis mitään merkitystä mitä se maksaa kun talo maksoi 120 000 euroa. Tuo vastaa Suomen lainhuutoa mutta ero on siinä että se kohdistuu rakennukseen eikä maahan.

        Heh, heh

        Taitaa sinullakin olla pasmat sekaisin. Mitähän paperia sinä olet hakenut?
        Kenenhän nimissä sinun tonttisi on?

        Tuo Land Office on MAATOIMISTO, eikä rakennusvirasto!!

        Mutta tekevälle sattuu.


      • on meitä
        sitä sattuu kirjoitti:

        Heh, heh

        Taitaa sinullakin olla pasmat sekaisin. Mitähän paperia sinä olet hakenut?
        Kenenhän nimissä sinun tonttisi on?

        Tuo Land Office on MAATOIMISTO, eikä rakennusvirasto!!

        Mutta tekevälle sattuu.

        ei tontti ole ainakaan kenenkään suomalaisen nimissä. Tontti on yrittäjän vuokratontti ja niin se on myös muilla alueilla. Ja Land Office on aivan sama kuin meillä rakennusvirasto....siis vastaava. Miksi pitää olla hiusten halkomista ja maailma vaan jutut on vähän erilailla kuin Suomessa...myös virastojen nimet.
        Lopeta siis viisastelu ja käy joskus niin tiedät enemmän...ps. noudin rekisteröintipaperin jos sinua kiinnostaa sekin.....


      • Buntsa2000
        Pieni korjaus kirjoitti:

        Bangkokoin suurlähetystön laatiman ohjeen mukaan tuo ns sininen kirja EI OLE TODISTUS talon omistajuudesta, Se on ainoastaan dokumentti siitä, että
        asut ko talossa ja näin voit avata pankkitin, ostaa auton tai hankkia ajokortin,
        tai muuten osoittaa sen, että sinulla on asuinpaikka Thaimaassa.

        Talon omistuksen varmistamiseen tarvitaan joko rekisteröinti Land Officessa
        tai että talon rakennuslupa on sinun nimissäsi.

        Nythän myös tontti on rekisteröitävä. Muutoin et voi olla varma, että
        sinulla on oikeus asua omistamassasi talossa. Tuo leasing-sopimuskin
        pitää rekisteröidä Land Officessa, jotta se olisi lain voimainen.

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että sekä tontin että talon rekisteröinti
        maksaa n 1000 €, joten tuolla edellä olevan intoilijan tiedot eivät
        pidä paikkaansa. (hän puhui jostain kolmestakympistä).

        Aivan! Sanoinkin tuossa ylempänä, että Blue Book vastaa Suomalaisen talo-osakeyhtiön osakekirjoja. Silloinhan se varsinainen omistus ei ole osakkeenomistajalla, mutta hallintaoikeus on.

        Yellow Book sen sijaan takaa tuon omistusoikeuden ja ainakaan minun piti ensin Land Officessa täyttämässä se anomus. Sen jälkeen "paikallinen "kyläpäällikkö" kävi siellä jättämässä todistuksen asumisestani siellä. Sitten käytiin jossain toisesssa toimistossa, jonka nimeä en muista (me kävimme Bangkokissa). Sieltä tuli viikon sisällä jotkut rekisteripaperit tjms. Ne sitten kiikutettiin taas Land Officeen ja sain sen Yellow Bookin sieltä.

        Toi varmasti hoituu paljon helpommin rahalla ja lakimiesten avulla.


      • Buntsa2000
        Pieni korjaus kirjoitti:

        Bangkokoin suurlähetystön laatiman ohjeen mukaan tuo ns sininen kirja EI OLE TODISTUS talon omistajuudesta, Se on ainoastaan dokumentti siitä, että
        asut ko talossa ja näin voit avata pankkitin, ostaa auton tai hankkia ajokortin,
        tai muuten osoittaa sen, että sinulla on asuinpaikka Thaimaassa.

        Talon omistuksen varmistamiseen tarvitaan joko rekisteröinti Land Officessa
        tai että talon rakennuslupa on sinun nimissäsi.

        Nythän myös tontti on rekisteröitävä. Muutoin et voi olla varma, että
        sinulla on oikeus asua omistamassasi talossa. Tuo leasing-sopimuskin
        pitää rekisteröidä Land Officessa, jotta se olisi lain voimainen.

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että sekä tontin että talon rekisteröinti
        maksaa n 1000 €, joten tuolla edellä olevan intoilijan tiedot eivät
        pidä paikkaansa. (hän puhui jostain kolmestakympistä).

        Mun pakko vielä tarkentaa tuota. Jos sulla on "sininen kirja" niin ajokorrttia hankkiessa tai mopoa tai auioa ostaessa sinun pitää hakea sen kirjan kanssa Immigration Officesta todistus, että sinulla on Non immigration Visa tai joku vastaava kuten työlupa. Maksaa noin 700 THB. tuo paperi. Jos sinulla on "Yellow book" niin se riittää kaikkiin näihin toimistoihin. Saatat jopa Hua Hin Hospitalissa saada thaikku-hinnan kun kannat sen keltaisen mukana.


      • tyytyväinen
        Buntsa2000 kirjoitti:

        Mun pakko vielä tarkentaa tuota. Jos sulla on "sininen kirja" niin ajokorrttia hankkiessa tai mopoa tai auioa ostaessa sinun pitää hakea sen kirjan kanssa Immigration Officesta todistus, että sinulla on Non immigration Visa tai joku vastaava kuten työlupa. Maksaa noin 700 THB. tuo paperi. Jos sinulla on "Yellow book" niin se riittää kaikkiin näihin toimistoihin. Saatat jopa Hua Hin Hospitalissa saada thaikku-hinnan kun kannat sen keltaisen mukana.

        Nyt puhut potaskaa,minulla on ostettuna auto sekä skootteri ja thaiajokortti.hua hin hospitalissa maksoin saman hinnan kuin paikalliset(kysyin asian thai ystävältäni)talo minulla on ollut 5vuotta ja bluebook sekä cnanoe jota ilman thaimaassa ei kukaan voi myydä taloani ja se paperi on minulla suomessa.tontti on leasing30x30v joka sitoo myös tontin omistajan perillisiä.paperini hoiti bangkokilaiset lakitoimistot2kpl yhteistyössä ja paperit rekisteröitiin land officessa.sähköt menee suoraveloituksella pankista suoraan sähkölaitokselle.että näin on facta.


      • Anonyymi
        Buntsa2000 kirjoitti:

        Mun pakko vielä tarkentaa tuota. Jos sulla on "sininen kirja" niin ajokorrttia hankkiessa tai mopoa tai auioa ostaessa sinun pitää hakea sen kirjan kanssa Immigration Officesta todistus, että sinulla on Non immigration Visa tai joku vastaava kuten työlupa. Maksaa noin 700 THB. tuo paperi. Jos sinulla on "Yellow book" niin se riittää kaikkiin näihin toimistoihin. Saatat jopa Hua Hin Hospitalissa saada thaikku-hinnan kun kannat sen keltaisen mukana.

        Hua Hin hospital maksoi 285 bathia lääkkeineen suomalaisella passilla. Pitää ensikerralla ottaa Aku Ankka mykaan, jos hinta vielä laskisi:)


    • Talo mielessä...

      Kiitos kaikille vastanneille, buntsalle nyt viimeisimpänä. Toivotavasti ei kenellekään jäänyt noista sivukommentoinneista pahoja makuja, niitähän ei täällä voi välttää. Kyllähän tässä niin pitää ilman muuta edetä, että paikan päälle tulen tilanteen toteamaan ja pariinkin kertaan. Menee kyllä helmikuuhun valitettavasti.

      Kivoja lomia & Keep Cool Dudes ;D

    • Huan vakivieras

      Baan Xxxxxxx on kusetus siinä kuin Exxx ja Shithouse. Luukut ovat vuokratontilla, joista myyjähuijarit puhuvat paskaa 30 30 30 sopimuksesta, kun tuollainen sopimus on lain vastainen eikä sitä Land Officessa edes noteerata.

      Jos ostat vuokratontilla olevan talon, sen arvo laskee joka vuosi ja joka 30 vuosi joudut sen maksamaan uudelleen. Lisäksi suomalaisten huijariyritysten hoitovastikkeet ovat 5 000 - 12 000 THB/ kk, kun Dusiteissa se on 500 - 1000 THB ja niissä itse oikeasti omistat talosi ja tonttisi. Lisäksi suomalaisten huijarislummeissa sähköstä ja vedestä peritään 2 - 4-kertainen hinta kapungin velottamiin hintoihin.

      Suomalaiset kusettaa suomalaisia aina. Jos haluat rehelliset neuvot ja asiantuntemusta, on Huassa vanha läski suomalainen eläkkeellä oleva lakimies. Älä usko huijareita.

      Baan Xxxxxxx:n vanhat asukkaat myyvät kämppiään epäötoivoisesti. Kukaan ei halua asua siinä keskitysleirissä, ei edes kämppien omistajat.

      • erittäin tyytyväinen

        kaikki HUa Hinin talot on vuokratontilla....miksi puhut täyttä potaskaa....ei taida kauppa korvessa käydä enkä ihmettele....miksi joku maksaisi noista taloista...aina olen sitä ihmetellyt ja lähes kaikki ovatkin myymättä....


      • paras ostos

        mitä kuuluu Dusitessan vastikkeeseen ja montako taloa ko alueella on? Kuuluuko 24/7 vartiointi, puutarhatyöt, roskien tyhjennykset jne...ei takuulla kuulu. Jos vastike on 500 bht niin ei sillä mitään kyllä saa. Ja en ostaisi silti ko taloja vaikka vastike olisi 10bht...Baan Finlandiassa minulla on vastike 40 euroa/kk....minun rahoissa ei siis mitään...eli aivan sama mitä se maksaa.
        Nytkin 2 taloa vuokrattu maaliskuun loppuun molemmat....liki 10 000 euroa vuodessa puhdasta tuloa....2 vuoden päästä on talo maksettu tällä tahdilla.
        3. taloa käytän itse ja vuokraan tutuille. Siellä onkin eri mukavuudet jne....ja aina koti odottamassa....13 tunnin päässä Vantaalta.


    • Talo mielessä

      Uppista. Mtn uutta tällä teemalla ?

      • neuvonantaja

        Eipä juurii mitään uutta.

        Paitsi, että tuolla Palm Hillsin suunnalla nousee komea uusi ostoskeskus,
        Venetzia,
        ja siitä reilu kilometri pohjoiseen on useita suomalaiskyliä, joten on varaa valita
        mieleisensä.

        Älä osta sikaa säkissä.


      • huh huh
        neuvonantaja kirjoitti:

        Eipä juurii mitään uutta.

        Paitsi, että tuolla Palm Hillsin suunnalla nousee komea uusi ostoskeskus,
        Venetzia,
        ja siitä reilu kilometri pohjoiseen on useita suomalaiskyliä, joten on varaa valita
        mieleisensä.

        Älä osta sikaa säkissä.

        lyön mistä vaan vetoa ettei ko ostoskeskukselle riitä ko alueella ostajia...mistä niitä nyt löytyisi kun ottaa huomioon alueen ostovoiman...turistit ei pidä sitä pystyssä..ei todellakaan.


    • teuvo3

      Niinkuin kiinteistökaisakin totesi SIJAINTI on jälleenmyyntiarvon (ja asumisenkin) kannalta tärkeintä. Ne eedenit ja dragonit, jotka näin golf kentille mennessä ovat kyllä kaukana kaikista palveluista, ja takseihin kuluu varmaan pitkä bhati. Tien päällä oli paljon yiajettuja sammakoita ja käärmeitä, minkähänlainen elänmaailma on sitten asuinalueilla?

      • korjataan!!

        Taitaa tuo teuvo olla Baan Finlandin asiamies, kun taas mollaa toisia.

        Taas hänen vakiopeloitteensa tuntuu olevan käärmeet.!!!

        Tuo ruuhkan, melun ja kaupunkisaasteen keskellä oleva liian ahtaasti
        rakennettu kylä ei houkuttele omaa rauhaa ja kaunista ympäristöä haluavaa
        ostajaa. Kaljaveikko naapuritalon terassilla pilaa toistenkin loman.
        Mutta joka haluaa hypätä tyttöbaareissa kaljalla jatkuvasti, niin ehkä silloin.

        Muuten Golfkentälle menijät käyttävät AINA taksia, joten asunnon sijainnilla ei ole merkitystä!


      • kettu ilveilee
        korjataan!! kirjoitti:

        Taitaa tuo teuvo olla Baan Finlandin asiamies, kun taas mollaa toisia.

        Taas hänen vakiopeloitteensa tuntuu olevan käärmeet.!!!

        Tuo ruuhkan, melun ja kaupunkisaasteen keskellä oleva liian ahtaasti
        rakennettu kylä ei houkuttele omaa rauhaa ja kaunista ympäristöä haluavaa
        ostajaa. Kaljaveikko naapuritalon terassilla pilaa toistenkin loman.
        Mutta joka haluaa hypätä tyttöbaareissa kaljalla jatkuvasti, niin ehkä silloin.

        Muuten Golfkentälle menijät käyttävät AINA taksia, joten asunnon sijainnilla ei ole merkitystä!

        kaupunkisaasteiden...? Tuo oli kyllä hyvä mutta niin lapsellinen kommentti....
        Kyllä on happamia nuo pihlajamarjat....16.12 taas 5. kerran ja kohde Baan Finland....parasta kohteessa on sijainti ja palvelut...kaikki aivan vieressä.
        Sääliksi käy kun näkee taloja ...ei missään....palveluita ei ole mitään ja kuivaa peltoa missä ne sijaitsee....en maksaisi euroakaan ko taloista...miksi ihmeessä kun saan paremmalta paikalta ja sijainti on se tärkein.


      • erittäin tyytyväinen

        olen sinun kanssa juuri samaa mieltä ja olen myös huomannut että emme ole ainoita....nuo talot mitkä sijaitsee liki 10 km päässä keskustasta ovat todella vaikeita myydä ja jopa vuokrata....tuttuva pariskunta oli viime vuodenvaihteessa yhden viikon ja kesken loman muuttivat hotelliin keskustaan....jos esim. olut loppuu tai joku muu niin tilaa taksi ja tunnin reissu että saa lisää....siinä se loma kuluu tuk tukissa istuessa....2-5 kertaa päivässä. Kylä sen ymmärtää että paikka huokuttelee yrittäjiä halvoilla maavuokrilla mutta joka Thaimaahan asti jaksaa matkustaa niin hän hakee mukavuutta ja laatua...tuolla pellolla sitä ei saa millään....myymättä ovat...ja miksi? Baan Finlandien uusi alue myytiin muutamassa viikossa ja ainoa syy on se sijainti.


      • helppoheikki???
        erittäin tyytyväinen kirjoitti:

        olen sinun kanssa juuri samaa mieltä ja olen myös huomannut että emme ole ainoita....nuo talot mitkä sijaitsee liki 10 km päässä keskustasta ovat todella vaikeita myydä ja jopa vuokrata....tuttuva pariskunta oli viime vuodenvaihteessa yhden viikon ja kesken loman muuttivat hotelliin keskustaan....jos esim. olut loppuu tai joku muu niin tilaa taksi ja tunnin reissu että saa lisää....siinä se loma kuluu tuk tukissa istuessa....2-5 kertaa päivässä. Kylä sen ymmärtää että paikka huokuttelee yrittäjiä halvoilla maavuokrilla mutta joka Thaimaahan asti jaksaa matkustaa niin hän hakee mukavuutta ja laatua...tuolla pellolla sitä ei saa millään....myymättä ovat...ja miksi? Baan Finlandien uusi alue myytiin muutamassa viikossa ja ainoa syy on se sijainti.

        Onhan niistä lyhyt matka katsastella thaityttöjä, mutta rauhaa ja siisteyttä
        kaipaava ei viihdy ahtaassa ja meluisassa Baan Finlandiassa.
        Tiedän sen omasta kokemuksesta.

        Silloinkin Baan Finlandin asukkaat käyttivät tuk tukkkia tai taksia kaupunkiin
        mennessään, joten ei mitään eroa siihen, vaikka asuu hieman siistimmässä paikassa keskustan ulkopuolella.
        Kirjoitit muuten tuon saman stoorin viime keväänä. Taidat olla myyntiagentti!

        Huonosti taitaa kauppa käydä, jos paras myyntivaltti on toisten haukkuminen.


      • oikeaa lomaa
        helppoheikki??? kirjoitti:

        Onhan niistä lyhyt matka katsastella thaityttöjä, mutta rauhaa ja siisteyttä
        kaipaava ei viihdy ahtaassa ja meluisassa Baan Finlandiassa.
        Tiedän sen omasta kokemuksesta.

        Silloinkin Baan Finlandin asukkaat käyttivät tuk tukkkia tai taksia kaupunkiin
        mennessään, joten ei mitään eroa siihen, vaikka asuu hieman siistimmässä paikassa keskustan ulkopuolella.
        Kirjoitit muuten tuon saman stoorin viime keväänä. Taidat olla myyntiagentti!

        Huonosti taitaa kauppa käydä, jos paras myyntivaltti on toisten haukkuminen.

        meluisa....voisitko edes jotenkin perustella väittämään...mikä siellä aiheuttaa melua jota ei ole tuolla pelloilla 10 km päässä maalla...?Se on totta että ei Hua HInissä kävellä ja taksiasema on 100 m päässä ja se tulee soittamalla Nonnille....BF kestää tuk tukill tai taksilla matka n. 5 minuuttia keskustaan ja tuolta 10 km päästä n. tunti....eli kun taksin tilaa ja on perillä kaupungilla. Tuo matka maksaa 100bht ja tuolta jumalan selän takaa 500 bht. Kaupan käynnistä en muuta tiedämutta Baan Finlandiassa ei ole yhtään uutta myynnissä....montako sinulla on....10?20...
        Se että Baan Finlandiassa on talot aika lähekkäin....5 aluetta jossa n. 5 taloa per alue mutta näin asukkaat solmii uusia ikänsä kestäviä ystävyys juttuja joita ei tulisi jos olisi kovin erillään toisistaan....nytkin kun 16.12. menemme niin naapurit on vanhoja tuttuja jo 4 vuoden ajalta....ja käydään toistemme luona kylässä myös Suomessa....se on myös mukavaa että kaikki alueella on suomalaisia....ei venäläisiä, ei ruotsalaisia, ei brittejä....teillä on kuulemma niitäkin....huh huh.....


      • ostoa harkitseva
        oikeaa lomaa kirjoitti:

        meluisa....voisitko edes jotenkin perustella väittämään...mikä siellä aiheuttaa melua jota ei ole tuolla pelloilla 10 km päässä maalla...?Se on totta että ei Hua HInissä kävellä ja taksiasema on 100 m päässä ja se tulee soittamalla Nonnille....BF kestää tuk tukill tai taksilla matka n. 5 minuuttia keskustaan ja tuolta 10 km päästä n. tunti....eli kun taksin tilaa ja on perillä kaupungilla. Tuo matka maksaa 100bht ja tuolta jumalan selän takaa 500 bht. Kaupan käynnistä en muuta tiedämutta Baan Finlandiassa ei ole yhtään uutta myynnissä....montako sinulla on....10?20...
        Se että Baan Finlandiassa on talot aika lähekkäin....5 aluetta jossa n. 5 taloa per alue mutta näin asukkaat solmii uusia ikänsä kestäviä ystävyys juttuja joita ei tulisi jos olisi kovin erillään toisistaan....nytkin kun 16.12. menemme niin naapurit on vanhoja tuttuja jo 4 vuoden ajalta....ja käydään toistemme luona kylässä myös Suomessa....se on myös mukavaa että kaikki alueella on suomalaisia....ei venäläisiä, ei ruotsalaisia, ei brittejä....teillä on kuulemma niitäkin....huh huh.....

        Leogardens isot tontit suomalais omistuksessa oleva alue ja tutustuttuani alueeseen ja asukkaisiin tulin siihen tulokseen että siellä on asiat mietitty huolella.Mm.kaikki hoituu asukkaiden perustaman yhdistyksen kautta.


      • erittäin tyytyväinen
        ostoa harkitseva kirjoitti:

        Leogardens isot tontit suomalais omistuksessa oleva alue ja tutustuttuani alueeseen ja asukkaisiin tulin siihen tulokseen että siellä on asiat mietitty huolella.Mm.kaikki hoituu asukkaiden perustaman yhdistyksen kautta.

        samoilla linjoilla ja en olisi 2 taloa ostanut jos ei homma toimisi. Osta pois ja nytkin on ensi joulu " ei ooo" vapaata....paikka oli se paras juttu kun aivan keskustan tuntumassa ja paljon palveluita 500 metrin säteellä....


      • hyvä neuvo!
        erittäin tyytyväinen kirjoitti:

        samoilla linjoilla ja en olisi 2 taloa ostanut jos ei homma toimisi. Osta pois ja nytkin on ensi joulu " ei ooo" vapaata....paikka oli se paras juttu kun aivan keskustan tuntumassa ja paljon palveluita 500 metrin säteellä....

        Neuvo ostajalle.

        Ei kannata uskoa näitä "ylimainostavia" tyyppejä, jotka haukkuvat toisia talonmyyjiä. Tuollainen haukkuminen jo todistaa, että kaikki asiat eivät ole kohdallaan sellaisen agentin kanssa.
        Asunnon osto Thaimaasta on sen verran iso asia, että kannattaa huolella tutustua erilaisiin kyliin ja kysellä kylässä jo asuvilta, ovatko kaikki
        asiat kunnossa ja laillisesti hoidettuja.
        Land Office on se paikka, jossa asiat selviävät.
        Tiedän tapauksia, että suomalainen talonmyyjä on "unohtanut" rekisteröidä
        talon, jota myy, säästääkseen veroja. Silloin talo saattaakin kuulua jollekin toiselle, jolloin ostaja ei omistakkaan ostamaansa taloa.

        Ota asioista selvää muiltakin, kuin yli-innokkaalta agentilta.
        Valinnanvaraahan on. Alhainen hinta kertoo usein sen, että on menty
        läpi jostain porsaanreiästä. Sellainen tulee myöhemmin kalliiksi.


      • ostoa harkitseva
        hyvä neuvo! kirjoitti:

        Neuvo ostajalle.

        Ei kannata uskoa näitä "ylimainostavia" tyyppejä, jotka haukkuvat toisia talonmyyjiä. Tuollainen haukkuminen jo todistaa, että kaikki asiat eivät ole kohdallaan sellaisen agentin kanssa.
        Asunnon osto Thaimaasta on sen verran iso asia, että kannattaa huolella tutustua erilaisiin kyliin ja kysellä kylässä jo asuvilta, ovatko kaikki
        asiat kunnossa ja laillisesti hoidettuja.
        Land Office on se paikka, jossa asiat selviävät.
        Tiedän tapauksia, että suomalainen talonmyyjä on "unohtanut" rekisteröidä
        talon, jota myy, säästääkseen veroja. Silloin talo saattaakin kuulua jollekin toiselle, jolloin ostaja ei omistakkaan ostamaansa taloa.

        Ota asioista selvää muiltakin, kuin yli-innokkaalta agentilta.
        Valinnanvaraahan on. Alhainen hinta kertoo usein sen, että on menty
        läpi jostain porsaanreiästä. Sellainen tulee myöhemmin kalliiksi.

        Juuri näin!Siksi olenkin kierrellyt alueita ja ottanut selvää/haastatellut asukkaita,tutkinut taustoja ja nyt tuntuu että olen päätökseni tehnyt.
        Toisekseen jos vaan ruikuttaa ja etsii kaikkea negatiivista silloin kannattaa asua hotellissa.Luotan itse siihen että siellä missä on tyytyväisimmät asukkaat siellä hommat on hoidettu.Eräällä tietyllä alueella asukkailla on heidän mukaan paperit 100%kunnossa ja en nyt sano sitä aluetta ettei haukuta heti myyntimieheksi vaikka olenkin ostaja puolelta.


      • Dragon vuokralainen
        ostoa harkitseva kirjoitti:

        Juuri näin!Siksi olenkin kierrellyt alueita ja ottanut selvää/haastatellut asukkaita,tutkinut taustoja ja nyt tuntuu että olen päätökseni tehnyt.
        Toisekseen jos vaan ruikuttaa ja etsii kaikkea negatiivista silloin kannattaa asua hotellissa.Luotan itse siihen että siellä missä on tyytyväisimmät asukkaat siellä hommat on hoidettu.Eräällä tietyllä alueella asukkailla on heidän mukaan paperit 100%kunnossa ja en nyt sano sitä aluetta ettei haukuta heti myyntimieheksi vaikka olenkin ostaja puolelta.

        Hei kaikille.Tarkoitat varmaan erästä LG nimistä aluetta?Olen itsekkin kuullut siitä paljon positiivista mm.Siellä asukkaat on ottaneet muitten alueitten virheistä mallia ja kaikki "narut" on kuulemma heidän omissa käsissä.Kävin siellä syksyllä katsastamassa paikkoja ja talot/pihat olivat hienoja eikä allas/clubitalokaan huonolta näyttänyt.Alueesta tulee varmaan hieno kunhan saavat paikat valmiiksi.Sitä en tiedä miten nyt on tilanne mutta syksyllä ainakin ns.yleiset alueet olivat tekemättä ja jos jotai negatiivista pitää keksiä niin portti ei ollut mitenkään edustava,mutta asukkaat sanoivat että alkavat rakentamaan uutta.Ehkä sekin on jo rakennettu,en tiedä.


      • ota selvää
        ostoa harkitseva kirjoitti:

        Leogardens isot tontit suomalais omistuksessa oleva alue ja tutustuttuani alueeseen ja asukkaisiin tulin siihen tulokseen että siellä on asiat mietitty huolella.Mm.kaikki hoituu asukkaiden perustaman yhdistyksen kautta.

        Ovatko tuon alueen talot rekisteröity?
        Kenen nimissä talot ovat, ellei niitä ole rekisteröity?

        Olen kuullut juttuja, että joissakin suomalaiskylissä rekisteröinti olisi laiminlyöty
        ja myöhemmin tehtynä se tulee kalliiksi.

        Pelkkä "leasing-sopimus ei ole tae siitä, että talot olisivat rekisteröity asian-
        mukaisesti ja niistä maksettu kiinteistövero.


      • vanha virsi
        ota selvää kirjoitti:

        Ovatko tuon alueen talot rekisteröity?
        Kenen nimissä talot ovat, ellei niitä ole rekisteröity?

        Olen kuullut juttuja, että joissakin suomalaiskylissä rekisteröinti olisi laiminlyöty
        ja myöhemmin tehtynä se tulee kalliiksi.

        Pelkkä "leasing-sopimus ei ole tae siitä, että talot olisivat rekisteröity asian-
        mukaisesti ja niistä maksettu kiinteistövero.

        ainakin Baan Finlandiassa on tämä TUTTU asia kunnossa...muista en tiedä eikä edes kiinnosta.


      • että sillälailla
        vanha virsi kirjoitti:

        ainakin Baan Finlandiassa on tämä TUTTU asia kunnossa...muista en tiedä eikä edes kiinnosta.

        Onko Baan Finlandiassa tonttien omistus "tonttiyhtiöperiaatteella" vai leasin-periaatteella?

        Ovatko talot rekisteröity omistajien nimiin vai tonttiyhtiön nimiin?
        Kenen nimissä ovat rakennusluvat?

        Pelkkä hokeminen, että " Baan Finlandiassa kaikki on kunnossa", ei todista mistään muusta kuin hyväuskoisuudesta ja sokeudesta.

        Meidänkin kylässämme talonmyyjät vakuuttelivat, että kaikki on kunnossa,
        mutta kun aloimme ottamaan asioista selvää, kävikin ilmi, että yhtään
        taloa ei oltu rekisteröity suomalaisen nimiin.


      • todella tyytyväinen
        että sillälailla kirjoitti:

        Onko Baan Finlandiassa tonttien omistus "tonttiyhtiöperiaatteella" vai leasin-periaatteella?

        Ovatko talot rekisteröity omistajien nimiin vai tonttiyhtiön nimiin?
        Kenen nimissä ovat rakennusluvat?

        Pelkkä hokeminen, että " Baan Finlandiassa kaikki on kunnossa", ei todista mistään muusta kuin hyväuskoisuudesta ja sokeudesta.

        Meidänkin kylässämme talonmyyjät vakuuttelivat, että kaikki on kunnossa,
        mutta kun aloimme ottamaan asioista selvää, kävikin ilmi, että yhtään
        taloa ei oltu rekisteröity suomalaisen nimiin.

        en kehtaa enää tätä samaa aloittaa kun tämä aihe on läpikäyty. Kaikki talot on myyty ja kaikki on kunnossa. Tarkemmin voi tutustua kohteeseen baanfinland.com. Siellä on kaikki kerrottu ja voi myös olla yhteydessä jos jotain tarvitsee. Nyt ei kyllä myytävää ole mutta ainahan voi vuokrata vaikka joulu -uusivuosi 2013 on jo varattu kokonaan. Syksyllä ja keväällä kyllä on vapaata. Minulla on Suomessa useita asuntoja vuokralla mutta tuotta näissä taloissa on tuplana minkä saan esim. yksiöstä Suomessa.


      • PIILOMAINONTAA TAAS
        todella tyytyväinen kirjoitti:

        en kehtaa enää tätä samaa aloittaa kun tämä aihe on läpikäyty. Kaikki talot on myyty ja kaikki on kunnossa. Tarkemmin voi tutustua kohteeseen baanfinland.com. Siellä on kaikki kerrottu ja voi myös olla yhteydessä jos jotain tarvitsee. Nyt ei kyllä myytävää ole mutta ainahan voi vuokrata vaikka joulu -uusivuosi 2013 on jo varattu kokonaan. Syksyllä ja keväällä kyllä on vapaata. Minulla on Suomessa useita asuntoja vuokralla mutta tuotta näissä taloissa on tuplana minkä saan esim. yksiöstä Suomessa.

        Jatkuvaa piilomainontaa noista Baan Finlandin taloista, ihme että ylläpito ei siihen puutu.
        Thaimaahan matkustetaan lomille asumaan hotelliin syömään valmiiseen aamiaispöytään lakanan vaihdot ym turhat häslingit hoitaa henkilökunta ja itse nautii lomasta.


      • että sillälailla
        todella tyytyväinen kirjoitti:

        en kehtaa enää tätä samaa aloittaa kun tämä aihe on läpikäyty. Kaikki talot on myyty ja kaikki on kunnossa. Tarkemmin voi tutustua kohteeseen baanfinland.com. Siellä on kaikki kerrottu ja voi myös olla yhteydessä jos jotain tarvitsee. Nyt ei kyllä myytävää ole mutta ainahan voi vuokrata vaikka joulu -uusivuosi 2013 on jo varattu kokonaan. Syksyllä ja keväällä kyllä on vapaata. Minulla on Suomessa useita asuntoja vuokralla mutta tuotta näissä taloissa on tuplana minkä saan esim. yksiöstä Suomessa.

        Taidat olla niitä sinisilmäisiä, jotka hokevat aina, että "Baan Finlandissa on
        kaikki kunnossa".
        Tuolla nettisivulla näitä asioita EI OLE KERROTTU!!!

        Näin eräät hokivat meidänkin kylässä aikansa, kunnes totuus paljastui heillekin. Jälkeenpäin tulee kalliiksi korjailla gryndereiden laiminlyöntejä.

        Jos Baanissa kaikki on kunnossa, niin miksi et vastaa esitettyihin kysymyksiin?
        Sehän kävisi helposti, jos asiat ovat Ok. Vai etkö tiedä koko rekiste-
        röintiprosessista mitään?
        Taisi rohkeus pettää.

        Kysymykset:
        "Onko Baan Finlandiassa tonttien omistus "tonttiyhtiöperiaatteella" vai leasing-periaatteella?

        Ovatko talot rekisteröity omistajien nimiin vai tonttiyhtiön nimiin?
        Kenen nimissä ovat rakennusluvat?"


      • oma tupa
        ota selvää kirjoitti:

        Ovatko tuon alueen talot rekisteröity?
        Kenen nimissä talot ovat, ellei niitä ole rekisteröity?

        Olen kuullut juttuja, että joissakin suomalaiskylissä rekisteröinti olisi laiminlyöty
        ja myöhemmin tehtynä se tulee kalliiksi.

        Pelkkä "leasing-sopimus ei ole tae siitä, että talot olisivat rekisteröity asian-
        mukaisesti ja niistä maksettu kiinteistövero.

        Jos minulta asiaa kysyt niin.asiat em.alueella on kunnossa ja olen omin silmin nähnyt asukkaan rekisteröintipaperit ja talot ovat rekisteröity asukkaan nimiin.kävimme asian läpi myös thaimaata hallitsevan ihmisen kanssa tosin paperit olivat myös englanniksi.Alue on täysin suomalaisten omistuksessa ja se taas on toinen tarina.Älkääkä nyt sitten alkako selittämään ettei ole mahdollista kun ette taustoja tiedä.Itse ainakin harkitsen talon ostoa sieltä tutkittuani useitten alueitten taustoja n.2v olen kysellyt ja tutkinut aina hua hinissa ollessani.


      • oma tupa
        oma tupa kirjoitti:

        Jos minulta asiaa kysyt niin.asiat em.alueella on kunnossa ja olen omin silmin nähnyt asukkaan rekisteröintipaperit ja talot ovat rekisteröity asukkaan nimiin.kävimme asian läpi myös thaimaata hallitsevan ihmisen kanssa tosin paperit olivat myös englanniksi.Alue on täysin suomalaisten omistuksessa ja se taas on toinen tarina.Älkääkä nyt sitten alkako selittämään ettei ole mahdollista kun ette taustoja tiedä.Itse ainakin harkitsen talon ostoa sieltä tutkittuani useitten alueitten taustoja n.2v olen kysellyt ja tutkinut aina hua hinissa ollessani.

        Jäi sanomatta että nyt en puhunut baan finlandista vaan Dragon vuokralaisen mainitsemasta alueesta.


      • myös osto-aikeissa
        oma tupa kirjoitti:

        Jäi sanomatta että nyt en puhunut baan finlandista vaan Dragon vuokralaisen mainitsemasta alueesta.

        Oletkohan ollut liian sinisilmäinen?

        Taidat nyt sekoittaa leasing-sopimuksen, jota minullekin on esitetty muka
        talon rekisteröintipaperina!
        Aluehan ei ole suomalaisten omistuksessa, vaan he ovat vuokranneet sen
        thaimaalaiselta omistajalta 30-vuodeksi!

        Miksihän tuon alueen "grynderi" ei ole rekisteröinyt taloja edellisessä "projekstissaan", Chan Tha Gardenissa, jossa talonomistajat itse ovat
        joutuneet hoitamaan nuo rekisteröinnit?

        Ei kannata uskoa kaikkea, mitä innokkaat myjät kertovat!


      • pysytään otsikossa
        oma tupa kirjoitti:

        Jäi sanomatta että nyt en puhunut baan finlandista vaan Dragon vuokralaisen mainitsemasta alueesta.

        mitä tänne ohi keskustelun pukkaat juttuja jotka ei edes liity aloitukseen....??????


      • 100 varmaa
        myös osto-aikeissa kirjoitti:

        Oletkohan ollut liian sinisilmäinen?

        Taidat nyt sekoittaa leasing-sopimuksen, jota minullekin on esitetty muka
        talon rekisteröintipaperina!
        Aluehan ei ole suomalaisten omistuksessa, vaan he ovat vuokranneet sen
        thaimaalaiselta omistajalta 30-vuodeksi!

        Miksihän tuon alueen "grynderi" ei ole rekisteröinyt taloja edellisessä "projekstissaan", Chan Tha Gardenissa, jossa talonomistajat itse ovat
        joutuneet hoitamaan nuo rekisteröinnit?

        Ei kannata uskoa kaikkea, mitä innokkaat myjät kertovat!

        ei Thaimaassa kukaan ulkomainen voi maata omistaa...oli sitten talot missä vaan tai kenen.....joka ikinen on vuokralla. Tuon voi kiertää kun ottaaesim. taikku vaimon niin saa myös omalla sopimuksella maat "omaksi"...kaikkiin löytyy porsaanreikä...jopa Thaimaassa.


      • oma tupa
        myös osto-aikeissa kirjoitti:

        Oletkohan ollut liian sinisilmäinen?

        Taidat nyt sekoittaa leasing-sopimuksen, jota minullekin on esitetty muka
        talon rekisteröintipaperina!
        Aluehan ei ole suomalaisten omistuksessa, vaan he ovat vuokranneet sen
        thaimaalaiselta omistajalta 30-vuodeksi!

        Miksihän tuon alueen "grynderi" ei ole rekisteröinyt taloja edellisessä "projekstissaan", Chan Tha Gardenissa, jossa talonomistajat itse ovat
        joutuneet hoitamaan nuo rekisteröinnit?

        Ei kannata uskoa kaikkea, mitä innokkaat myjät kertovat!

        Pidät mua ihan tyhmänä tiedän tasan tarkkaa mikä on leasing sopimus ja mikä talon rekisteröinti paperi kun thaimaalainen joka oli mukanani sattuu olemaan land officessa töissä.En ole jättänyt mitään sattuman varaan etsiessäni aluetta mistä ostan talon.Senkin tiedän(jos puhut samasta henkilöstä grynderinä)miten on tämän alueen asiat hoidettu toisin kuin tuon mainitsemasi ctg:n asiat jotka asukkaat itse hämmensivät erään asukkaan mukaan sekaisin.Myös tuon uuden alueen maan omistus järjestelyistä et tunnu olevan perillä.Minä kun satun olemaan, kun varmistin asian ystäväni kanssa land officesta.Että se sinisilmäisyydestä.


      • Kössi
        pysytään otsikossa kirjoitti:

        mitä tänne ohi keskustelun pukkaat juttuja jotka ei edes liity aloitukseen....??????

        Ihmiset jotka täällä vatvoo noita omistus ym.juttuja ihmetyttää.Jos joku haluaa ostaa asunnon thaimaasta niin eiköhän se ole oma asia.Toiset ostaa ja toiset vatvoo elämänsä noilla asioilla ja se siitä.Jokainen tekee mitä haluaa.


      • lenkkeilijät
        Kössi kirjoitti:

        Ihmiset jotka täällä vatvoo noita omistus ym.juttuja ihmetyttää.Jos joku haluaa ostaa asunnon thaimaasta niin eiköhän se ole oma asia.Toiset ostaa ja toiset vatvoo elämänsä noilla asioilla ja se siitä.Jokainen tekee mitä haluaa.

        kerrankin joku puhuu asiaa!!!


    • Talo mielessä

      No niin, kiitos kaikille vastanneille. Paljon tuli kaikenlaista, tuli kyllä asiaakin :D. Tilanne on nyt meillä se, että jo kaksi kertaa avaukseni jälkeen käyty Thaimaassa katselemassa tilannetta. Ei vielä päädytty mihinkään noista vaihtoehdoista, vaikka kyllä oma suosikki Hua Hinin kylistä aivan selvästi löytyi. Tosi kivoja suomalaisia ihmisiä Hua Hinissä paljon, paljon niitä, joiden ei tarvitse enää työskennellä...

      Hyviä lomia, keep cool dudes.

    • syksyllä muutto

      Heh heh. Onpa huvittava keskusteluketju. Tämä tuli hakukoneella sattumalta eteen kun katselen tässä paikkoja mihin muuttaisi Thaimaassa.

      Hua Hinin pyyhkäisin juuri pois vaihtoehdoista tämän luettuani. Kuka haluaisi noin eripuraisen porukan lähellekään, hulluksihan siellä normaali ihminen tulisi.

      • muutimme pois

        Me möimme hua hinin talvi kämpän britti pariskunnalle kaksi vuotta sitten. Sitähän nuo hua hinin suomaalaiset harrastukset ovat toisten suomalaisten morkkaaminenon bingon ja mölkyn jälkeen suurin harrastus. Hua Hinin hinnatkin Phuketin tasolla. Nykyään talvet Si Rachassa ja viihdymme. Bangkokiinkin tunnin matka nykyään.


      • tyytyväinen omistaja
        muutimme pois kirjoitti:

        Me möimme hua hinin talvi kämpän britti pariskunnalle kaksi vuotta sitten. Sitähän nuo hua hinin suomaalaiset harrastukset ovat toisten suomalaisten morkkaaminenon bingon ja mölkyn jälkeen suurin harrastus. Hua Hinin hinnatkin Phuketin tasolla. Nykyään talvet Si Rachassa ja viihdymme. Bangkokiinkin tunnin matka nykyään.

        Me taas olemme jo neljättä talvea omassa talossa Suomi-kylässä, joka ei sijaitse aivan keskustan tuntumassa.
        Täällä ei näy mölkyn pelaajia, mutta golfin harrastajia on paljon.

        Tässä on ravintoloita ja hierontapisteitä aivan vieressä.
        Täällä on mukavaa porukkaa ja täältä pääsee käymään keskustassa tai muissa
        kaupungeissa silloin, kun mieli tekee.

        On oma rauha, oma rytmi eikä naapureistakaan ole haittaa, kun tontti on tarpeeksi iso.
        Ainahan suomalaisten kesken on riitoja, kateutta ja pahanpuhumista, niin Suomessa
        kuin täälläkin, mutta ei niistä kannata välittää.

        Saa olla oman elämänsä herra ja elää juuri niin kuin itse haluaa.
        Bangkokissakin on tullut käytyä ja kun vietämme täällä useita kuukausia, niin mielellään sitä lähtee katsastamaan muitakin paikkoja. Viimeksi kävimme Krabilla,
        mutta se on aivan liian ruuhkainen meille ja liian kuuma.
        Me kaipaamme omaa rauhaa.
        Viihtyminen on asennekysymys eikä toisten parjaamisesta kannata menettää
        yö-uniaan. Se on vain kateutta.


      • Never rent again
        tyytyväinen omistaja kirjoitti:

        Me taas olemme jo neljättä talvea omassa talossa Suomi-kylässä, joka ei sijaitse aivan keskustan tuntumassa.
        Täällä ei näy mölkyn pelaajia, mutta golfin harrastajia on paljon.

        Tässä on ravintoloita ja hierontapisteitä aivan vieressä.
        Täällä on mukavaa porukkaa ja täältä pääsee käymään keskustassa tai muissa
        kaupungeissa silloin, kun mieli tekee.

        On oma rauha, oma rytmi eikä naapureistakaan ole haittaa, kun tontti on tarpeeksi iso.
        Ainahan suomalaisten kesken on riitoja, kateutta ja pahanpuhumista, niin Suomessa
        kuin täälläkin, mutta ei niistä kannata välittää.

        Saa olla oman elämänsä herra ja elää juuri niin kuin itse haluaa.
        Bangkokissakin on tullut käytyä ja kun vietämme täällä useita kuukausia, niin mielellään sitä lähtee katsastamaan muitakin paikkoja. Viimeksi kävimme Krabilla,
        mutta se on aivan liian ruuhkainen meille ja liian kuuma.
        Me kaipaamme omaa rauhaa.
        Viihtyminen on asennekysymys eikä toisten parjaamisesta kannata menettää
        yö-uniaan. Se on vain kateutta.

        Baan finlandissa ainakin sellainen älämölö usein ettei omasta rauhasta voi edes puhua. Talot kylki kyljessä ja onnettoman pieni uima-allas.


      • 2 taloa
        Never rent again kirjoitti:

        Baan finlandissa ainakin sellainen älämölö usein ettei omasta rauhasta voi edes puhua. Talot kylki kyljessä ja onnettoman pieni uima-allas.

        23.00-07.00 on yörauha. Ja uima-allas kokoa 7 x 12 metriä ja lastenallas erikseen. Kaikki 5 aluetta toisistaan aidattu ja omia alueita. Miksi niiden väli pitäisi olla isompi? Tämä kaveri on konkurssin tehnyt yrittäjä joka täällä tätä hyvää aluetta haukkuu. Oma vastaava meni nurin kun pöljä teki lomakylän 15 km päähän keskustasta pellolle missä vilisee käärmeitä. Baan Finland on 1 km ydinkeskustasta ja siksi menestyy. Kaikki talot myyty ja uusi komea klubitalo valmiina.

        wwww.baanfinland.com


      • liian ahdasta
        2 taloa kirjoitti:

        23.00-07.00 on yörauha. Ja uima-allas kokoa 7 x 12 metriä ja lastenallas erikseen. Kaikki 5 aluetta toisistaan aidattu ja omia alueita. Miksi niiden väli pitäisi olla isompi? Tämä kaveri on konkurssin tehnyt yrittäjä joka täällä tätä hyvää aluetta haukkuu. Oma vastaava meni nurin kun pöljä teki lomakylän 15 km päähän keskustasta pellolle missä vilisee käärmeitä. Baan Finland on 1 km ydinkeskustasta ja siksi menestyy. Kaikki talot myyty ja uusi komea klubitalo valmiina.

        wwww.baanfinland.com

        Jahaa.

        Taas tuo "2 taloa" erehdyksessä ostanut kehuu mökkejään.
        Ei ole ilmeisesti saanut niitä myytyä pois, kun täytyy mollata toisia alan ihmisiä. Kukapa
        nyt haluaisi elää slummissa.

        Baan Finlandiassa on käärmeitä siinä missä muuallakin. Niitä ei Thaimaassa voi välttää, mutta pienissä Singha-huurussahan niitä ei aina huomaa.


    • UUUUUUUUUUUUUUUU

      MINÄ OMISTAN KAIKKI NÄMÄ KOHTEET!


      K J KOIVISTO

      • Tietoa vailla?

        Mikäs tämä on www.huahinhome.net ?


    • 28x...

      Se on sellainen vakoilusivusto. Jos etsit kämpää jostakin niin se kaappaa sinut omille sivuilleen ja yrittää kaupata sulle homeista mökkiä.
      Kaikki mökit ovat siellä homeessa koska joka vuosi tulvat ne kastelevat.
      Siksi niitä eivät asiantuntijat osta.
      Näin tietäväiset kertovat. Ties mitä pahojaan vielä koneellesi tekevät.
      WOT- lisäosa selaimellani ainakin varoitteli minua avaamasta sitä.

      • beware

        Venäjän mafialla kytköksiä hua hinin tietoverkkoihin.


    • Hometalojako

      Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...
      Talokauppias se hätäpäissään alkoi höpöttämään ja tarpeettomasti morkkaamaan Huan talojen arvostelijoita.
      Pelästyi sydänjuuriaan myöten, että talojen hinnat putoavat nykyisistä pohjamudista, jopa lähelle helvetin tulia.

    • raksamies 1

      On se varma että jos talon välipohja on yhdenkin kerran vedestä tulvinut niin se on menoa. Home ei häivy sieltä ikinä. Pahenee vuosi vuodelta ja asukkailla alkaa tulemaan homeoireita.

    • Talotonna

      Mitään uutta tällä sektorilla, mihin suuntaan hinnat kehittyneet yms. ?

      • tyytyväinen omistaja

        Tässä meidän kylässämme ovat hinnat ainakin pysyneet samoina.

        Homeesta ei ole pelkoa, kun alapohja on tuuletettu suomalaiseen malliin ja talo ei ole maan tasalla.


      • ei hyvä malli
        tyytyväinen omistaja kirjoitti:

        Tässä meidän kylässämme ovat hinnat ainakin pysyneet samoina.

        Homeesta ei ole pelkoa, kun alapohja on tuuletettu suomalaiseen malliin ja talo ei ole maan tasalla.

        Kyllä ne suomalaiseen malliin rakennetut talot Thaimaassa tiedetään. Thaimaan ilmastossa kannattaisi rakentaa thaimaalaisen malliin. Rakensihan yksi suomalainenkelohonka saunankin thaimahan kelohongasta. Sauna oli pystyssä alle 4 vuotta.


      • tiedoksi
        tyytyväinen omistaja kirjoitti:

        Tässä meidän kylässämme ovat hinnat ainakin pysyneet samoina.

        Homeesta ei ole pelkoa, kun alapohja on tuuletettu suomalaiseen malliin ja talo ei ole maan tasalla.

        Alapohjan tuuletus ei auta sade tulee taivaalta ja jos katossa on pienikin kohta mihin sadevesi tiivistyy ja pääsee sitä kautta valumaan seinien sisään tulee ongelmia.


    • never Hua

      Älkää hyvät ihmiset vain ajattelekaan taloa Huasta!
      Pattaya on paljonkin parempi vaihtoehto, ei tarvitse homeista kärsiä...

      • Se tuuletus!!!!

        Tarkoitatko, että kun hometta on päänupissa, ei niin väliä vaikka Pattayalla asuisikin?

        Hua Hinissä ei ainakaan meidän talossa hometta ole näkynyt.


    • Tiedoksi

      Ei home näykkään. Paitsi silloin kun sitä on paljon. Kärsitkö päänsärystä ja hengitys vaivoista ? Kyllä Thaimaassa yleinen vitsaus tuo home on johtuu ilmankosteudesta.

    • Talo mielessä

      Avaaja päätyi kuitenkin ostamaan talon hieman lähempää Bangkokia, ei ihan niin turistikohde ja tunnin matka Pattayan huiskeeseen, jos sitä kaipaa... Lähes kaikki vieraat ainakin ovat tykänneet käydä katselemassa. Hua Hinissä ei mitään vikaa, mutta meille sopivampi kohde siis löytyi muaalta.

      Ajat on tiukat myös Thaimaassa ja kiinteistöt liikkuvat tosi huonosti, realistisesti hinnoitellut menevät kyllä nopeastikin, mutta iso osa seisoo myymättä vuosia... Vinkkini ostoa suunnitteleville, malttia, malttia ja vielä kerran malttia, pyynneissä on ilmaa enemmän kuin vappupallossa :)

      Hyviä lomia kaikille.

    • Hua Hin on IN

      Hua Hinistä on tullut suomalaisten keskuudessa muodikas sijoituskohde, Thaimaan osalta. Kaupunki on suhteellisen siisti moniin muihin turistikeskuksiin verrattuna, historiansa ja tarkemman kaupunkisuunnittelun vuoksi. Taloa ostavan kannattaa kuitenkin aina käydä paikan päällä, ja tutustua tarkkaan eri kiinteistöjen kuntoon ja ympäristöön. Suuri ilmankosteus aiheuttaa hometta vanhemmissa rakennuksissa, mutta onhan niitä hometaloja Suomessakin tuhatmäärin...

      Hua Hin on Thaimaan kohteiden parhaimmistoa, eräitä saaria lukuun ottamatta, siellä vielä vierailemattomat voivat tutustua kohteeseen vaikka sivulla:

      http://thaimaahan.net/kohteet/hua-hin/

      • No huh huh

        Heh, nyt oli kyllä hyvä "muodikas sijoituskohde". Sanoisin pikemminkin, että sopulilauman vaelluskohde, kun ei uskalleta muuta kokeilla kuin sitä samaa mitä muutkin. Vähän kuin karavaanarileiri lämpöisemmässä ilmanalassa. Mutta jokainen tyylillään.


    • vastarannalla mikä ?

      Heti jutussa oli yksi virhe Vastarannalla Hua Hiniä on kaupunki nimeltään Sattahip. että niin hyvää tietoa (väärää tietoa) tämä blokikirjoitus sisälsi että lopetin lukemisen heti.

    • TänäpäivänäMiten

      Nostetaampa vanha keskustelu (ei oma alkuperäinen avaus). Mitään uutta parissa vuodessa, ilmestynyt uusia potentiaalisia alueita ? Hua Hin talot ilmeisesti jotenkin tauolla, oliko lööpeissä että TT olisi pyörittelemässä jotain taksibisnestä kotimaassa.

      Miten alkuperäinen avaaja, mistä ostit talon ? Oletko ollut tyytyväinen ? Jos nyt palstalla vielä pyörit.

      Onnistuisiko keskustelu ilman loan heittoa ja muuta turhaa vääntöä, saa nähdä.

      • renkopojastajohtaja

        Hua Hin talot ovat mennyttä aikaa, Jyväskylään muutti varojen puutteessa kauppamies, että saisi toimeentulon, keksi porsaan reiän, kuten jotkut huijaritkin tekevät ja onnistui saamaan taksiluvan museorekisteriautolle.
        Taksirenkinä toimi ennen sitä, entinen toimitusjohtajaksi itseään tituleerannut henkilö. Perhe tietysti kelan ja sossun, sekä työkkärin tuilla, nauttii Suomen vieraanvaraisesta kohtelusta entistä maahanmuuttajaa kohtaan.


      • MatkamiesThaimaan

        HuaHin -taloilla on kyllä vielä nettisivut ja eikö siellä ollut jotain epäselvää aiemminkin jääkiekkoilijan taloprojektin kanssa. Vuosi sitten kyselin vuokrattavaksi yhtä isoa huvilaa ko. "Palm Hills" alueelta, ei vastausta.

        Näytti keväläällä olevan paljon taloja myynnissä, hintataso ei ole paljoa muuttunut muutamaan vuoteen, myyntihinnat on sitten erikseen. Jotkut talot seisoo myynnissä vuodesta toiseen ja ovat samalla vuokralle tarjolla. Itse en ole nyt puoleen vuoteen käynyt, eli kommentoikoon paikalliset paremmin ja asiantuntevammin.

        Syksyn katkoa


      • Huahincolor

        TT on myynyt hua hinissä smart house taloja, siirtyi muutama vuosi taxikuskiksi jyväskylään, sai museoautolle taxi luvan, kovasti näyttää kauppaavan virtuaalivaluuttaa yhdessä thai vaimonsa kanssa, onecoin tai jotain siihen suuntaan. Yrmeä omanarvon tuntoinen mies, ei herätä juurikaan luottamusta, en pidä hänestä, tiedän mutten tunne sen paremmin, eli ensivaikutelmaa.


      • tyytyväinenomistaja

        Itse ostin talon pari vuotta sitten uusimmasta kylästä, Lomakylä Eedenistä. Hinta ei ole ehkä kaikkein halvimmasta päästä, mutta alueen ja rakennusten taso on toista luokkaa kuin monessa muussa kylässä. Alue on rauhallinen, puistomainen ja siisti. Vartiointi on ympärivuorokautista.
        Halvempiakin taloja olisi ollut jossakin slummimaisessa kylässä, mutta tämä alue on väljä ja hyvin hoidettu.
        En ole katunut päätöstäni. Kiertelimme silloin kaikki suomalais-kylät, mutta tämä paikka tuntui olevan paras meidän mielestämme, mutta jokainen valitsee talonsa tietysti rahavarojensa ja mieltymystensä mukaan.
        Me asumme siellä vuosittain n puoli vuotta.
        Ei kukaan osta taloa sen perusteella, miten paljon sitä kateelliset moittivat. Paras keino on tutustua alueeseen itse paikan päällä ja tehdä vertailuja ja ottaa asioista selvää, jotta ei tarvitse jälkikäteen maksella rakennuttajan velkoja, kuten eräällä alueella.


      • kukauskoo
        tyytyväinenomistaja kirjoitti:

        Itse ostin talon pari vuotta sitten uusimmasta kylästä, Lomakylä Eedenistä. Hinta ei ole ehkä kaikkein halvimmasta päästä, mutta alueen ja rakennusten taso on toista luokkaa kuin monessa muussa kylässä. Alue on rauhallinen, puistomainen ja siisti. Vartiointi on ympärivuorokautista.
        Halvempiakin taloja olisi ollut jossakin slummimaisessa kylässä, mutta tämä alue on väljä ja hyvin hoidettu.
        En ole katunut päätöstäni. Kiertelimme silloin kaikki suomalais-kylät, mutta tämä paikka tuntui olevan paras meidän mielestämme, mutta jokainen valitsee talonsa tietysti rahavarojensa ja mieltymystensä mukaan.
        Me asumme siellä vuosittain n puoli vuotta.
        Ei kukaan osta taloa sen perusteella, miten paljon sitä kateelliset moittivat. Paras keino on tutustua alueeseen itse paikan päällä ja tehdä vertailuja ja ottaa asioista selvää, jotta ei tarvitse jälkikäteen maksella rakennuttajan velkoja, kuten eräällä alueella.

        Kauppiaan kannattaa täällä kehuskella, ilmainen mainos on aina ilmaista!

        Lukijat tuskin uskovat tuotakaan juttua tai voihan niinkin hölmöjä Hua Hinistä löytyä?


      • tulekäymään
        kukauskoo kirjoitti:

        Kauppiaan kannattaa täällä kehuskella, ilmainen mainos on aina ilmaista!

        Lukijat tuskin uskovat tuotakaan juttua tai voihan niinkin hölmöjä Hua Hinistä löytyä?

        Oletko kateellinen? En ole kauppias.
        Tervetuloa käymään kylässämme, niin sillähän ne asiat selviävät. Matkustamme sinne taas ensi kuussa.


      • tyytyväinentalonomistaja
        tyytyväinenomistaja kirjoitti:

        Itse ostin talon pari vuotta sitten uusimmasta kylästä, Lomakylä Eedenistä. Hinta ei ole ehkä kaikkein halvimmasta päästä, mutta alueen ja rakennusten taso on toista luokkaa kuin monessa muussa kylässä. Alue on rauhallinen, puistomainen ja siisti. Vartiointi on ympärivuorokautista.
        Halvempiakin taloja olisi ollut jossakin slummimaisessa kylässä, mutta tämä alue on väljä ja hyvin hoidettu.
        En ole katunut päätöstäni. Kiertelimme silloin kaikki suomalais-kylät, mutta tämä paikka tuntui olevan paras meidän mielestämme, mutta jokainen valitsee talonsa tietysti rahavarojensa ja mieltymystensä mukaan.
        Me asumme siellä vuosittain n puoli vuotta.
        Ei kukaan osta taloa sen perusteella, miten paljon sitä kateelliset moittivat. Paras keino on tutustua alueeseen itse paikan päällä ja tehdä vertailuja ja ottaa asioista selvää, jotta ei tarvitse jälkikäteen maksella rakennuttajan velkoja, kuten eräällä alueella.

        Olipa yllättävää tulla taas takaisin tänne Eedeniin ja todeta kuinka kylä kasvaa. Nyt on rakentella viisi taloa ja hinnat ovat hiukan nousseet, koska kylän ohi menevä tie on muutettu nelikaistaiseksi ja Huai Sai Thain:n rautatie-asema uusitaan ja tilalle nousee uusi luotijunia varten tarkoitettu asema. Se tulee menemään Bangkokiin ja siitä eteenpäin Rayongiin.
        Tonttinen hinnat ovat kovassa nousussa.
        Joten puheet hintojen laskemisesta ovat täyttä puppua.


    • suurtahuijausta

      Taitavat olla nämä Thaimaassa toimineet tai toimivat talokauppiaat, suurta huijausta, mitä niistä olen eri palstoilta lukenut.

    • TalollinenX

      Neljässä vuodessa tilanne ei ole kovin muuttunut. Paljon myytävää taloa markkinoilla, hinnat ehkä hienoisesti laskeneet neljässä vuodessa, riippuu toki alueesta. Pyynneissä ilmaa ja myyntihinnat eri.

      Toi HuaHin talot myi vielä alkuvuodesta muutamaa valmista taloa, molemmat oli reilusti alle satkun. Ovat nyt poistuneet myynnistä, eli ilmeisesti hinta veivattiin kohdilleen ja kauppoja tuli.

      Kannattaa olla tarkkana jos talo on mielessä, muutama kuukausi vaikka vuokralla eri paikoissa ja katsella mikä miellyttää.

      • romromrommia

        Karu meininki on myyjillä nyt. Pyynnistä lähti kolmannes kohta alkukättelyn jälkeen ja sekin näytti selkeästi olevan sellainen toivotaan-toivotaan-hinta. Hinnat on pelkkää ilmaa täynnä.


    • halvallasaisi

      Alle puolen hinnankin yrittävät nyt, räjäytysten jäleen, dumpata taloja, mutta ostajia ei ole, eikä tule.

    • voiIHME

      Vieläkö näitä läpimätiä taloja yritetään kaupata ?

      Onko ne edes asumiskelpoisia ?

      • uusitieto

        Heh, heh
        En ole ennen kuullutkaan, että tiili mätänee! Tosi ihme.


      • totuusmörskistä
        uusitieto kirjoitti:

        Heh, heh
        En ole ennen kuullutkaan, että tiili mätänee! Tosi ihme.

        Onhan siellä käytetty muutakin, kuin tiiliä.
        Huomioikaa, että kaikenlaiset home- ym itiöt viihtyvät noissa kosteuden kyllästämissä mörskissä, asua siellä voivat vain ne, jotka ovat erehtyneet ostamaan talon sieltä.
        Vuokralaisille on kerta riittänyt, vaikka muuta omistajat, useinkin muka vuokralaisina kertovat.


      • korjataampa
        totuusmörskistä kirjoitti:

        Onhan siellä käytetty muutakin, kuin tiiliä.
        Huomioikaa, että kaikenlaiset home- ym itiöt viihtyvät noissa kosteuden kyllästämissä mörskissä, asua siellä voivat vain ne, jotka ovat erehtyneet ostamaan talon sieltä.
        Vuokralaisille on kerta riittänyt, vaikka muuta omistajat, useinkin muka vuokralaisina kertovat.

        Oletko kateellinen, kun et omista taloa?
        Täälläpäin ainakin samat vuokralaiset tulevat vuodesta toiseen. Tokihan eräässä kylässä on ollut ongelmia, mutta ei meidän kylässämme. Taloissamme on tuulettuva alapohja, joten home-ongelmaa ei ole.


    • Asuntoakatseleva

      Nostetaanpa vanha ketju, miten talon ostaneet viihtyneet ja onko havaintoa hintojen kehityksestä näinä päivinä ?

      • äläosta

        Hinnat laskevat jatkuvasti.


      • SenseiOriginal
        äläosta kirjoitti:

        Hinnat laskevat jatkuvasti.

        Voi Maijukka pieni sua.

        Onko sulla muuta elämässä kuin Hua mollaus ?

        Täytyy sun elämäs olla ankeeta.


      • 33NumBall

        Suosittelen etsimään asuntonsa muualta, ja etsimään sellaisen missä ei ole ensimmäistäkään suomalaista mukana, ei rakentamassa, myymässä suomalaisten talokauppiaiden arvostus ei täällä ole kovinkaan korkealla.


      • Nostaja

        Aika yllättävää, jos noin on. Itse olen käynyt eri kohteissa (Rayong, Phuket ja Pattaya) katselemassa asuntoja, ruotsalaisten, norjalaisten ja milloin kenenkin gryndaamia. Hua Hin on minulle kääntämätön kortti ja siksi tämän vanhan ketjun nostin. HuaHin taloilla näytti nytkin olevan pari luukkua yksityismyynnissä ja myös tuossa BaanFinlandissa joku rivarin pätkä.

        Oman kokemukseni perusteella tullut sellainen ajatus, että puhtaasti paikallisten kanssa operoidessa kyllä tulee kyllä nuttuun parhaiten, tiedä sitten.


      • otaselväätarkkaan
        Nostaja kirjoitti:

        Aika yllättävää, jos noin on. Itse olen käynyt eri kohteissa (Rayong, Phuket ja Pattaya) katselemassa asuntoja, ruotsalaisten, norjalaisten ja milloin kenenkin gryndaamia. Hua Hin on minulle kääntämätön kortti ja siksi tämän vanhan ketjun nostin. HuaHin taloilla näytti nytkin olevan pari luukkua yksityismyynnissä ja myös tuossa BaanFinlandissa joku rivarin pätkä.

        Oman kokemukseni perusteella tullut sellainen ajatus, että puhtaasti paikallisten kanssa operoidessa kyllä tulee kyllä nuttuun parhaiten, tiedä sitten.

        Hua Hinissä on Suomilisä ja usein tonttiasiat hyvin epämääräiset.


      • lerpan_lorut
        33NumBall kirjoitti:

        Suosittelen etsimään asuntonsa muualta, ja etsimään sellaisen missä ei ole ensimmäistäkään suomalaista mukana, ei rakentamassa, myymässä suomalaisten talokauppiaiden arvostus ei täällä ole kovinkaan korkealla.

        Missä täällä? Ai Suomessako? Suomalaiset ovat maailman rehellisimpiä ja parhaita rakentajia, koska Suomi on maailman tarkin ja tiukin valvomaan rakentamista ja sen laatua. Kylmän maan pojat tietää miten rakennetaan.

        Lerppa ajattelee taas somalian poikien pippeleitä ja siksi parjaa Thaimaan suomalaisia.


      • 33NumBall
        Nostaja kirjoitti:

        Aika yllättävää, jos noin on. Itse olen käynyt eri kohteissa (Rayong, Phuket ja Pattaya) katselemassa asuntoja, ruotsalaisten, norjalaisten ja milloin kenenkin gryndaamia. Hua Hin on minulle kääntämätön kortti ja siksi tämän vanhan ketjun nostin. HuaHin taloilla näytti nytkin olevan pari luukkua yksityismyynnissä ja myös tuossa BaanFinlandissa joku rivarin pätkä.

        Oman kokemukseni perusteella tullut sellainen ajatus, että puhtaasti paikallisten kanssa operoidessa kyllä tulee kyllä nuttuun parhaiten, tiedä sitten.

        On tietysti suomalaisia joiden kunnia on hoitaa asiat hyvin ja kunnialla, mutta sen joutuu oppimaan kantapään kautta voi tulla kalliiksi, kuuluuko kauppias mihin ryhmään, tilanne on hankala varsinkin maanomistuksen kanssa, kun ulkomaalainen ei voi sitä omistaa lainkaan... viritelmiä on monia, maan vuokraus, leasing olennaista on kuitenkin se että vuokrasopimus ja päällä oleva talo rekisteröidään maarekisteriin, tonttiin kuuluvana rasitteena... jos näin ei menetellä eikä usein menetellä, Thaimaan lain mukaan sopimus on lainvoimainen vasta kun se on rekisteröity, talon omistaja asuu vuokralla omassa talossa, kunnes rekisteröinti on suoritetty, ja se on kustannus kysymys... kaupan leimavero ja alv joudutaan maksamaan uudestaan, koko kauppahinnasta 7%... jos rekisteröintiä ei ole suoritettu... vaikkapa vuosien päästä, lisäksi thaimaan viranomaiset haluavat jonkin todisteen mistä raha on peräisin jolla omaisuus hankitaan, tämä ei ollut vielä 10 vuotta sitten yleistä, täällä pyritään kansainvälisesti estämään pimeän rahan peseminen...
        Mielestäni ei ole kovin järkevää laittaa suuria summia tänne, viisaampaa on ostaa suomesta sijoitusasunto vuokrata se, ja asua itse vuokralla täällä, sitten tilanne muuttuu jos suomalaisella on luotettava thai puoliso...
        Tämä tietysti koskee koko Thaimaata ei vain Hua HIniä...
        Kauppaa tehdessä luvataan 10 hyvää ja 20 kaunista, kunnes maksu on tilillä... näin se menee... valitettavan useasti...


      • Nostaja
        33NumBall kirjoitti:

        On tietysti suomalaisia joiden kunnia on hoitaa asiat hyvin ja kunnialla, mutta sen joutuu oppimaan kantapään kautta voi tulla kalliiksi, kuuluuko kauppias mihin ryhmään, tilanne on hankala varsinkin maanomistuksen kanssa, kun ulkomaalainen ei voi sitä omistaa lainkaan... viritelmiä on monia, maan vuokraus, leasing olennaista on kuitenkin se että vuokrasopimus ja päällä oleva talo rekisteröidään maarekisteriin, tonttiin kuuluvana rasitteena... jos näin ei menetellä eikä usein menetellä, Thaimaan lain mukaan sopimus on lainvoimainen vasta kun se on rekisteröity, talon omistaja asuu vuokralla omassa talossa, kunnes rekisteröinti on suoritetty, ja se on kustannus kysymys... kaupan leimavero ja alv joudutaan maksamaan uudestaan, koko kauppahinnasta 7%... jos rekisteröintiä ei ole suoritettu... vaikkapa vuosien päästä, lisäksi thaimaan viranomaiset haluavat jonkin todisteen mistä raha on peräisin jolla omaisuus hankitaan, tämä ei ollut vielä 10 vuotta sitten yleistä, täällä pyritään kansainvälisesti estämään pimeän rahan peseminen...
        Mielestäni ei ole kovin järkevää laittaa suuria summia tänne, viisaampaa on ostaa suomesta sijoitusasunto vuokrata se, ja asua itse vuokralla täällä, sitten tilanne muuttuu jos suomalaisella on luotettava thai puoliso...
        Tämä tietysti koskee koko Thaimaata ei vain Hua HIniä...
        Kauppaa tehdessä luvataan 10 hyvää ja 20 kaunista, kunnes maksu on tilillä... näin se menee... valitettavan useasti...

        Ok, kiitos asiallisesta vastauksesta. Tutustuin yhdellä matkallani sveitsiläiseen hotellin/bungalow-kylän omistajaan, joka oli paikallisen kanssa naimisissa ja jo aikuisia lapsiakin & lastenlapsia. Hän antoi oikeastaan identtisen neuvon, ettei ostaisi ikinä nimiinsä asuntoa Thaimaasta, jos ostaisi niin lapsille. Kehoitti vuokraamaan mielummin. Tämä siis muualla kun HuaHinissä tämä keissi.

        Näistä asioista, että asuntokaupat olisi mennyt pieleen, ei juurikaan puhuta. Onko sitten niin, että haavat nuollaan hiljaisuudessa vai miten. Mutta olisi kyllä mukava kuulla kokemuksia onnistumisista ja miksei niistä epäonnistumisistakin, vaikka se ei ole tietenkään mukavaa kuulla sinänsä.

        Terveisiä Suomen rännästä, kuukauden päästä tullaan :)


      • AviomiesPohjoisesta
        Nostaja kirjoitti:

        Ok, kiitos asiallisesta vastauksesta. Tutustuin yhdellä matkallani sveitsiläiseen hotellin/bungalow-kylän omistajaan, joka oli paikallisen kanssa naimisissa ja jo aikuisia lapsiakin & lastenlapsia. Hän antoi oikeastaan identtisen neuvon, ettei ostaisi ikinä nimiinsä asuntoa Thaimaasta, jos ostaisi niin lapsille. Kehoitti vuokraamaan mielummin. Tämä siis muualla kun HuaHinissä tämä keissi.

        Näistä asioista, että asuntokaupat olisi mennyt pieleen, ei juurikaan puhuta. Onko sitten niin, että haavat nuollaan hiljaisuudessa vai miten. Mutta olisi kyllä mukava kuulla kokemuksia onnistumisista ja miksei niistä epäonnistumisistakin, vaikka se ei ole tietenkään mukavaa kuulla sinänsä.

        Terveisiä Suomen rännästä, kuukauden päästä tullaan :)

        Hauskasti lohkaisit, että olisi mukava kuulla kokemuksia onnistumisista.

        Jos sanoisin koulutukseni ja työkokemukseni suomessa, niin se saisi aikaan noin tuhat riviä paskaa takaisin, joten jätän nytkin kertomatta.

        Olen kuitenkin kertonut, että meidän perhe omistaa Chiang Maissa kuin myös Phuketissa tontit, joissa erinäisiä rakennuksia.
        On Thaivaimoni nimissä eikä negatiivista lausuttavaa asiasta.

        Maija siskoineen tosin on antanut palautetta muutaman tuhannen rivin verran aiheesta.

        Siinä se "mukavuus" jota sinä mielellään kuulisit.


      • asiatontakirjoittelua

        Asiallista keskustelu tuli taas pilaamaan lerppa. Raukalla ei ole mitään tekemistä, niin pitää jokapaikkaan asiattomuuksia kertoa.
        Kirjoituksella ei ole mitään tekoa Hua Hinin taloasian kanssa, vai halunneeko alkaa naittamaan kysyjää thaimaalaisen kanssa.


      • 33NumBall

        Thaimaassa on edessä monta asiaa joita suomalainen ei osaa edes ajatella että sellaisia voi olla, muutamia esimerkkejä täällä tulee välillä rankkasateita jolloin vettä tulee todella paljon, lyhyessä ajassa... mikään viemäröinti ei pysty niin paljon sitä poistamaan, eli ole kiva herätä aamulla jos asunnossa on puolimetriä vettä lattialla, toinen yleinen ongelma koskee kerrostaloja, jos olet asiaan perehtynyt olet ehkä huomannut että talot ovat kapeita ja korkeita, tämä voi johtaa siihen että kun aurinko paistaa kokopäivän toiselle puolelle toisen puolen olessa varjossa, aurinkoisella puolella voi olla 60 astetta ja varjon puolella 25 asetta... tuo lämpötila ero voi aiheuttaa ongelmia, ilma lähtee kiertämään asunnon sisällä kuin tuulitunnelissa, ja voi pitää varsin kovaa ääntä, kun ilma kiertää huoneiston sisällä, asunto pysyy toki viileänä mutta ääni voi olla hirveä, nimenomaan nukkumaan menoaikaan, en ole koskaan moiseen törmännyt mutta muutama kaveri on kertonut tuosta...
        Jos olet jostain asunnosta kiinnostunut vuokraa se ensin vähintään vuodeksi, jopa kolmeksi... jos kaikki on toiminut kuten pitää osta se, tuossa ajassa paljastuu sään aiheuttamat ongelmat, sekä onko asunnossa piilovirheitä...


      • Nostaja

        Kiitti näkemyksistä 33-pallolle. Pohjoisen miehen näkökulma ei oikein avautunut minulle, mutta kiitti nyt siitäkin, voi olla omaa rajoittuneisuuttani.

        Tuo tulvahomma tuli tutuksi kun nuorempana oleskelin pidempään Bangkokissa ja syyskesällä. Noita vuokraostotarjoajia ei ole kovin montaa Hua Hinissä, monet myytävät asunnot on shortatulla vuokralla. Pitää varmaan laittaa jäitä hattuun, tuo omistamisen halu on ihmeellinen meillä suomalaisilla ainakin mulla ja ei millään viitsisi vuokralle.


      • 33NumBall

        Yksi asia kannattaa vielä mainita, kaavoitus... sitä ei ole lainkaan... malliesimerkki: eräs ystäväni rakensi talon 10 vuotta sitten tänne, osti ison tontin ja rakensi siihen komean talon, eräs betonielementti firma osti tien toiselta puolelta suunilleen vastaavan kokoisen tontin viisi vuotta sitten, ja kuinka ollakaan rakensi siihen kuinka ollakaan elementtitehtaan...

        Kaveri maksoi talosta ja tontista yhteensä 8 milj baht, enkä nyt ostaisi sitä edes miljoonalla...

        Tehtaassa työ alkavat ma-la klo 6, tehdas tuottaa todella paljon ohutta ilmassa leviävää hiekkaa, joka kulkeutuu vielä 6 kilsan päässä olevaan talooni jos tuulee oikeasta suunnasta, ja kaverin talo on tien toisella puolella vajan 10 metrin päässä... uima-allasta ei voi täyttää kun se on viikon päästä täynnä betonipölyä, trukit ja nosturit pitävät rajua meteliä... joka aamu... nuku siinä sitten..
        eli jos ostat tontin hieman syrjästä, et varmasti tiedä kuka vieressäsi on muutaman vuoden päästä...

        Kaveri yrittää ratkaista tilanteen purkamalla talon ja myymällä pelkän tontin edelleen mutta... voi olla vaikeaa... ellei joku tehdas ole siitä kiinnostunut.


    • talothaimaassa

      Thaimaahan kannattaa sijoittaa juuri sen verran, jonka on valmis menettämään, jos kaikki menee perseelleen. Muistakaa myös, että viimeisessä palttoossa ei ole taskuja johon rahaa voisi laittaa matkustettaessa tuonpuoleiseen. Asuntojen hinnan nousu tai hinnan alennus on täysin merkityksetön kuoleman jälkeen. Parempi jättää rakastamalleen Thai Ladydelle omaisuutta kuin kateellisille sukulaisilleen, jotka ovat vielä halveksineet ja puhuneet paskaa tästä miehen uudesta onnesta.

      • hyväkeino

        Samahan se on kaikkien sijoitusten laita. Penniäkään et saa täältä mukaasi, joten on parempi nauttia itse kuin että riitaiset sukulaiset tappelevat sinun perinnöstäsi.
        Mutta kun ottaa asioista selvää ja vaatii tarkat tiedot tontin omistussuhteista esim Land Officessa, niin ei tule petetyksi.
        Näin voin sanoa kymmenen vuoden kokemuksella.
        Mutta tuo vuokraus ennen ostopäätöksen tekoa on tietysti hyvä keino perehtyä Thaimaan talokauppoihin, tai sitten seurata ystävien ja sukulaisten esimerkkiä ja ostaa sieltä, missä nuo ovat jo asuneet monta vuotta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe