Olympus SP-720 UZ

ldks

oon miettiny, jos tuollaisen kameran ostais, kun löyty halvalla. että onko kellään ollu tuollaista ja onko minkälaista kokemusta ?, ja onko olympus minkälainen merkki muutenkin ?. en kameroista nyt niin paljoa itse tiedä.

13

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olympus on

      yksinkertaisesti huono. Älä osta.

    • Sulovileeni

      Jos saat halvalla niin osta ihmeessä. Ei se sen huonompi ole kuin muutkaan samanhintaiset kamerat. Hyviä taas ei saa halvalla, Olympuksiakaan.

    • ldks

      No alle 200€ sais uuden niin kannattaako se ostaa ?

    • anhe3

      meillä ollu tuo joku vuoden ajan nyt. kuvan laatu ei todellakaan parhain vaikka mitä asetuksia yrittää laittaa. ulkona kuvat onnistuu hyvin ja zoomaa todellakin kauas. eläinpuistossa varmaan sinne sadan metrin päähän onnistu zoomaus hyvin. sisäkuvat ei oo mikään onnistunut hyvin. jotenki ihme väriseks ja sumeaksi tekee kuvat.. en ostais enää tätä kameraa, kovin kehutaan mainoksissa mutta todellisuus on sitte eri. ostaisin kunnon järkkärin nyt vaikka maksaakin paljon enemmän, mutta kuvatkin sitte toista luokkaa.

    • 720 too

      " sisäkuvat ei oo mikään onnistunut hyvin. jotenki ihme väriseks ja sumeaksi tekee kuvat.. "

      Onkohan sulla kaikki kohdallaan siinä kamerassa ?

    • anhe3

      Mitkä kaikki? asetukset? ehkä en osaa laittaa oikeita asetuksia tähän, kuvaan sitten automaatilla tai millä vain, ja laitan minkälaiset asetukset tahansa,niin aina on sisäkuvat huonoja. jotenki se muuttaa väriä vähän ja kaikki on vähän epäterävää. ja ilman salamaa ja salaman kans ihan sama homma.
      saa antaa neuvoja miten tähän saa hyvät asetukset esim. jos kuvaa ihmisiä sisätiloissa. onhan tässä ne automaatti asetukset just jos kuvaa ihmisiä sisätiloissa, mutta ei poikkea kuvanlaatu yhtään, kuin jos itse laittaisi muuta asetusta.
      juuri yritin kuvata kukkia läheltä ja kauempaa, niin ihan epäteräviä ja esim, kukkien terälehdet menee epäteräväksi, kuin yhtä mössöä olisi (makro päällä myös!)..
      joko kamerassa on joku vika tai sitte ottajassa..

      -anhe3

    • Ihan normi

      Olympus "laatua".

    • Valitettavan totta

      Olympus ei ole lujimpien merkkien maineessa, ihan omasta syystään. Sellaisella kameralla ei paljon ole tekoa joka on suurimman osan ajastaan huollossa.

    • pokkariksi hyvä

      Mulla ei kyllä sisällä mee värit mitenkää erikoiseks :D Mut tietysti sisällä ilman salamaa digipokkareilla saa heikompaa jälkeä ku ulkona valosassa. Ja macro kuvauksella kans saanu sisälläkin ihan ok kuvia eikä mitään mössöä.

    • harrastelija1

      Minulla on ollut tämä kamera vuoden, ja olen ollut tyytyväinen. Makrokuvaus on huippuluokkaa. Sisäkuvien kanssa tosiaan sai tehdä hommia ennenkuin löytyi sopivat asetukset, kokeilemalla ja ottamalla kymmeniä testikuvia peräkkäin eri asetuksilla löytää haluamansa kyllä!

    • Minna8minna

      Mulla on se kamera ja tosi tarkka ja hyvä kuva mun mielestä ainakin mutta mulla on se ongelma että kun kuvaa videota nii aikaaa on vaan 43 sekuntia ja sit se lopettaa automaattisesti en tieedä mikä vika siinä nyt sitten on että saako asetuksista sen korjattua vai mitä mutta sanokaa jos tiiätte et mitä pitäis tehä ja se aina vöhenee se aika mitä enemmän niitä kuvia siinä kamerassa on mut tällä hetkellä mul ei oo yhtäkään kuvaa mut silti on vaa 43 sekkaa kuvaus aikaa :(

    • NoMuttaKun

      Sehän on Olympus. Ne ei vain toimi...

    • erttwerttvwrvv

      """"sisäkuvat ei oo mikään onnistunut hyvin. jotenki ihme väriseks ja sumeaksi tekee kuvat.."""

      Heh,joo, siinä pitää se salama nostaa ylös, muuten ei ole sisällä tarpeeksi valoa.

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe