Apocyclin-kuuri!!?

Nainen 21

Moikka!
Kuinka monella on kokemusta tästä acnelääkkeestä nimeltä Apocyclin??? Itse aloitin toissapäivänä kyseisen antibioottikuurin (kestää 2kk-6kk, minulla 6kk kuuri), kuulemma roaccutan on liian raju minulle, kun ei ole "pahaa" acnea!
Millaista jälkeä saanut aiakaan? Koska finnit häipyy, vai häipyvätkö ja tulevatko takaisin kuurin loputtua???
Lämmin kiitos jos jaksatte vastata!

66

48897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jessi

      Mulla oli sellainen keskivaikea akne, johon määrättiin Apocyclin-kuuri (6 kk). Odotin ja odotin jotain tapahtuvan, mutta näpyt eivät hävinneet mihinkään. Uusien finnien tuloa tuo lääke kai hieman hillitsi, koska ne eivät kuurin aikana lisääntyneet, mutta sitten kun Apocyclin-kuuri loppui, finnit räjähtivät kerralla naamaan (en tiedä olisiko Apocyclin jotenkin "padonnut" ne odottamaan hyvää hetkeä iskeä). No joka tapauksessa naamani meni niin hirveään kuntoon että eihän siinä auttanut muu kuin roaccutan.

      En halua mitenkään pelotella, mutta näin kävi omalla kohdallani.

      • taapero

        mulla on ollut parina talvena sama kuuri minkä sait ja näppyjä ei ole tullut niin paljon, ja kunnon tulehduksia mitä ennen oli, ei ollenkaan.eli pahoihin tulehduksiin kyllä toimii.


      • li-ssu

        mikä tää roaccutan on? itellä alkaa vasta apocyclin kuuri.


      • kaunisiho

        Mulla kävi ihan samalla tavalla. Tästä on kyllä jo ehkä noin 3 vuotta. Sen jälkeen menin kosmetologille yhteensä kävin 3 kertaa. Se auttoi todella paljon. Nyt siis 3 vuotta myöhemmin (melkein 19 v) ihoni on täydellinen. Puhdistan Lumenen Sensitive puhdistusmaidolla ja kosteutan ja meikkaan luomukosmetiikalla. Aika parantaa, näin olen todennut.


      • j
        kaunisiho kirjoitti:

        Mulla kävi ihan samalla tavalla. Tästä on kyllä jo ehkä noin 3 vuotta. Sen jälkeen menin kosmetologille yhteensä kävin 3 kertaa. Se auttoi todella paljon. Nyt siis 3 vuotta myöhemmin (melkein 19 v) ihoni on täydellinen. Puhdistan Lumenen Sensitive puhdistusmaidolla ja kosteutan ja meikkaan luomukosmetiikalla. Aika parantaa, näin olen todennut.

        saako kysyä missä ja minkälaisissa hoidoissa kävit kun auttoi?


      • anti-cosme
        j kirjoitti:

        saako kysyä missä ja minkälaisissa hoidoissa kävit kun auttoi?

        Kylläpä on puppua taas kirjoitettu. Kosmetologin hoidot eivät millään tavalla paranna aktiivista aknea. Itse sanot lopussa totuuden, eli aika parantaa. Jos akne on rauhoittunut ajan kanssa niin kuin se useimmilla teiniaknesta kärsivillä tekee, niin mitä tekemistä kosmetologin hoidoilla on tämän kanssa?

        Jos kosmetologi putsaa ihon sen omista sarveissoluista, sillä voi olla hetkellinen vaikutus ihomatojen muodostumiseen, mutta tätäkin kuorimista pitäisi mieluummin tehdä jatkuvasti siihen tarkoitetuilla aineilla (bentsoyliperoksidi tai A-vitamiinihappo apteekista). Sama juttu ihon puhdistamisen kanssa. Voihan kosmetologi ronkkia ihomatoja pois, muttei se niiden muodostumista vähennä, joten parempi olisi turvautua em. lääkkeisiin niiden estämiseksi, koska tukkeutuneen huokosen tulehduksesta finnikin muodostuu.


      • auttaa aikansa,,,
        taapero kirjoitti:

        mulla on ollut parina talvena sama kuuri minkä sait ja näppyjä ei ole tullut niin paljon, ja kunnon tulehduksia mitä ennen oli, ei ollenkaan.eli pahoihin tulehduksiin kyllä toimii.

        Kyllä Apocyclin tehoaa ainakin minulla finneihin ihan täydellisesti niin kauan kuin kuuri kestää.

        Onnekkaita ovat ne, joiden akne alkaa itsestään mennä ohi kuurin kestäessä, mutta jos se on sitkeää ja pitkällistä sorttia, akne kyllä palaa kuurin loputtua.

        Jos tauti on paha eikä ala mennä ohi, kannattaa harkita ihotautilääkärille menoa ja isotretinoiinikuuria (Roaccutan) eikä syödä jatkuvasti antibiootteja.


      • Roaccutan =
        li-ssu kirjoitti:

        mikä tää roaccutan on? itellä alkaa vasta apocyclin kuuri.

        Tehokas aknelääke (isotretinoiini), joka yleensä parantaa aknen lopullisesti. Sitä voi määrätä vain ihotautilääkäri. Pitää käydä labrassa, koska maksa-arvoja ja veren rasvoja seurataan. Naisilla pitää olla ehdottoman varma ehkäisy, koska lääke aiheuttaa vakavia sikiön epämuodostumia. Alkoholia eikä muuta maksaa rasittavaa ei saisi käyttää.


      • satus78
        li-ssu kirjoitti:

        mikä tää roaccutan on? itellä alkaa vasta apocyclin kuuri.

        ennen kuin aloittaa roacuttanin niin on hyvä selvittää miten pahoja sivuvaikutuksia lääkkeellä voi olla. Seuraukset voi olla rajuja, että en suosittele kaikille. Keskustelin lääkärin kanssa kyseisestä lääkkeestä ja lääkäri vahvisti asian. Joillakin on ilmennyt itsetuhosia ajatuksia ja voi vaikuttaa mielialaan rajustikin. Kannattaa miettiä ottaako riskin vai yrittääkö hoitaa aknen ilman sitä


      • Psu

        Minulle määräsi ihotautilääkäri kolme viikkoa sitten ruusufinniin...ei vielä siitä muuta kerrottavaa..siis tuloksia!


      • Psu

        Miten kuuri vaikuttaa jos juo alkoholia? Onhan se antibiootti.


    • minä

      Minä kaipaisin lääkärien osalta tieteellistä näyttöä siihen, että saavutetaanko tetrasykliineillä ylipäänsä minkäänlaista tulosta aknen hoidossa. Joka paikassa tiedotetaan antibioottiresistenssistä ja silti lääkärit vaan määräävät antibiootteja akneen, vaikka ne eivät tehoa siihen.

      Itse söin 3 kk Apocycliniä ihan turhaan. Vasta 3kk Roaccutan kuuri antoi minulle pysyvän avun monta vuotta kestäneeseen akneen.

      • Kiri

        Mulla oli kanssa 6 kk kuuri mustapäihin sitä,
        eipä juurikaan auttanut, ainoastaan tuli pahasti aurinkoihottumaa kesällä. Nyt kuurin loputtua on naamassa paljon enemmän finnejä, kuin koskaan ennen...


      • ......

        Sama juttu, tetrasykliini auttoi niin kauan kuin sitä söinkin. Paikallisantibiootti (klindamysiiniliuos) samoin, mutta akne palasi hoidon loputtua entistä ärhäkämpänä. Vasta toinen Roaccutan -kuuri paransi aknen kutakuinkin pysyvästi. Lieviä näppyjä tulee silloin tällöin, mutten jaksa vuosien kystisen aknen jälkeen pitää niitä minään.


      • kemere

    • wengeM

      Aina kun olen ite käyttäny kyseistä antibioottia, niin on näpyt hävinnyt noin viikon kahen päästä oikeestaan kokonaan. Oon ollu tosi tyytyväinen. Otin kyll alussa aamuin ja illoin yhen tabletin et vaikutus alkais nopeemmin. Ja sit ku rupee iho kirkastuu, niin vähennän yhteen päivässä.

      Haittana on se et kuurin loppumisen jälkeen mulla on aina palannu näpyt takasin. Hitto on ärsyttävää!

      • ...............

        Kyllähän ne auttavatkin, ja jos akne on sorttia (nuoruuden akne), joka parantuu itsestään pikku hiljaa, niin antibiootista on iso apu: sen syömisen aikana finnejä ei tule joten ei tule arpivaurioitakaan ja pahin voi olla jo ohi, kun kuurit lopettaa.

        Mutta aina näin ei ole, akne voi olla hyvin sitkeä vaiva, ja palaa kun lääkkeiden syönti loppuu. Kuten tässäkin ketjussa on sanottu, akne voi palata entistä ärhäkämpänä. (Tai sitten se tuntuu entistä pahemmalta, koska on jo tottunut terveeseen ihoon.)


    • tikkissat

      mä olen jo 47v ja ekan kuurin söin 30vuotiaana,ei mul normaali finnejä tuu vaan ne on kipeitä tulehtuneita niinkun paiseita,no lääkäreiden mielestä ne on finnejä.olen joka kerta syönyt puolen vuoden kuurin ja ne alkaa ainakin mulla vaikuttaan n.3viikon kuluttua mutta sehän on yksilöllistä.yhden kuurin jälkeen olen voinut olla rauhassa pari kolme vuotta.olen alottanu 1-2tabl n.2vk sit vähentänyt niin että pärjää loppu ajan puolikkaalla.Tsemppiä,toivottavasti sullakin ne toimii..

    • nape

      minul kyseinen lääke on ollu käytössä noin 30v,ja olen tyytyväinen siihen.mut heti kun lopetan käytön finnit tulee taas.

    • tyttö -86

      Moi! Itse kyllästyin aikoinaan finneihin naamassani ja kävin hakemassa ihotautilääkäriltä ton kyseisen lääkkeen. ehdin syödä sitä pari kk ni alko paranee tosi hyvin ja finnejä ei pahemmin tullut kuurin aikana. Kannatan kärsivällisyyttä. itse olen ajatellut taas aloittaa kyseisen kuurin koska tulokset olivat sen verran hyvät kun vuoden verran söin apocycliniä. =)

      • Olen syönyt Apocycliniä ja muitakin vastaavia tetrasykliini- kuureja, mutta niistä ei ole minulle ollut apua akneen. Apocyclin on antibiootti, joten sitä ei viitsisi hirvittävän pitkiä kuureja syödä, koska se sekoittaa pitkäksi aikaa elimistön oman bakteeritasapainon.

        Apocyclinin aikana ihoni ei edes parantunut juurikaan, piti kuitenkin tietyllä tasolla eli ei pahentunutkaan. Kuurin loputtua ongelmat kuitenkin pahenivat.

        Seuraava vaihtoehto itselläni on roaccutanin kokeileminen, sillä kaikki muut keinot on omalta osaltani kokeiltu. Omien kokemusteni perusteella en voi antibiootteja suositella aknen pitkäaikaiseen hoitoon.


    • pomppiva sydän

      Onko kukaan huomannut apocyclin kuurin aiheuttavan sydämentykytystä?(Tuosta oireesta ei tuoteselosteessa mainittu mitään) Entä muita epämiellyttäviä oireita? Itse olen vasta aloittanut kuurin ja huomasin sen heti aiheuttavan sydämentykytystä ja lievää vapinaa, joten lopetin kuurin kesken. Lääkäri määräsi minulle 3tabl/pvä ensimmäisen viikon ajan ja sen jälkeen yksi tabl päivässä kuuri loppuun. Minulla on vain yksi pienehkö ihonalainen "paise", joten koitan kestää sen kanssa =)

      • 6icftrhfu8ui

        Ei tykyttelyjä, mutta ripulia. Jos huomaat jotain oireita, joita ei pakkausselosteessa mainita, ilmoita niistä lääkärillesi.


    • ,,,,,,

      Hyvin toimii kun popsin apocycliniä mutta kun pidän tauon/lääke loppuu niin täys tuho no ei ihan mutta finnit hyökkää kaks kertaa kovemmin. sen roacutta kuurin haluaisin niin pääsis kerralla eroon finneistä, jos se nyt mulle es käy.

      • durr

        Joo sama juttu. Oli 6kk kuuri, toimi aivan hemmetin hyvin. Naama oli puhdas. Kuuri loppui, naama räjähti. Nyt tulee joka toinen päivä uusi finni että kohta pitäisi mennä varmaan uusimaan resepti.


    • Anbel

      Itse söin roaccutan- kuurin vuonna 1997 (olin 17.v.) ja akne poistui kasvoiltani lähes kokonaan. mustapäitä kyllä tuli ajoittain, mutta isot patit pysyivät hoidon jälkeen kurissa. Kuuri kylläkin kesti 10 kk ja näkyviä tuloksia alkoi huomaamaan vasta 6kk hoidon aloittamisen jälkeen. Nyt kymmenen vuoden jälkeen (olen nyt 28.v.)olisi taas tarvetta pattihoidolle, ja haluan ottaa uuden roaccutan kuurin, koska se oli silloin "ennen muinoin" ainut hoito mikä tepsi. Muut hoidot olivat yhtä tyhjän kanssa. roaccutanilla pysyivät patit ainakin 10.v. poissa. onhan hoito aika raju kropalle, mutta viis siitä jos itsetunto meinaa romahtaa akneen. Tehokkain hoito siis mielestäni on roaccutan, varsinkin jos haluaa pysyviä, useita vuosia kestäviä tuloksia. Mutta kukin on yksilöllinen olento, ja joillekin voi tepsiä miedompi hoito, mikä ei auttanut minua...

      • viimeinkin

        mulle määrättiin tää kyseinen lääke.
        En ole varma, mut joltain lääkäriltä kenties kuullut, että aluksi hieman pahenee ja sit loppuu kokonaan ihon huonovointi.

        Minulla ei ole paha, vain pieni kauneusvirhe, joka haittaa työtäni. Joten uskon tämän auttavan.

        Sain myös ihovoiteen ja 4 päivän jälkeen olen huomannut että kohdat mihin sitä ei saa käyttää, eli huulten läheisyys ja silmien ympärys jne. ovat ainoat paikat joihin on tullut uusia.

        tällä kirjoituksella ei nyt ole oikeastaan mitään merkitystä mihinkään.
        Halusin vain hieman avautua, kun olen niin onnellinen monen vuoden lääkkeiden ruinaamisen jälkeen : ))


      • 35äö4ewt4
        viimeinkin kirjoitti:

        mulle määrättiin tää kyseinen lääke.
        En ole varma, mut joltain lääkäriltä kenties kuullut, että aluksi hieman pahenee ja sit loppuu kokonaan ihon huonovointi.

        Minulla ei ole paha, vain pieni kauneusvirhe, joka haittaa työtäni. Joten uskon tämän auttavan.

        Sain myös ihovoiteen ja 4 päivän jälkeen olen huomannut että kohdat mihin sitä ei saa käyttää, eli huulten läheisyys ja silmien ympärys jne. ovat ainoat paikat joihin on tullut uusia.

        tällä kirjoituksella ei nyt ole oikeastaan mitään merkitystä mihinkään.
        Halusin vain hieman avautua, kun olen niin onnellinen monen vuoden lääkkeiden ruinaamisen jälkeen : ))

        "Sain myös ihovoiteen ja 4 päivän jälkeen olen huomannut että kohdat mihin sitä ei saa käyttää, eli huulten läheisyys ja silmien ympärys jne. ovat ainoat paikat joihin on tullut uusia."

        Mitä voidetta käytit, kuinka kauan?


    • ...

      Ne antibiootit eivät paranna aknea vaan poistavat sitä tulehdusta, jolloin akne palaa kuurin loputtua. Lisäksi niille voi muodostua resistenssi, jolloin niiden teho häviää. Olin itse jatkuvasti flunssassa kuurin aikana ja sen jälkeen, koska antibiootit tuhoavat myös niitä hyviä bakteereja jolloin vastustuskyky alenee. Itse en enää antibioottokuuria söisi.

      Paikallishoidoista kannattaa kokeilla ainakin Clindoxyl-geeliä, mulla se on tehonnut tosi hyvin, näppyjä ei oikeastaan ole sen jälkeen tullut kun aloin käyttää ko. geeliä.

      • kaksi lääkettä yhdes

        Clindoxyl on antibiootin (klindamysiini) ja bentsoyyliperoksidin yhdistelmä eli ainakin periaatteessa tehokas lääke.

        (Ennen vanhaan tehtiin apteekissa liuos klindamysiinitableteista ja sitä joutui tuputtamaan pumpulilla ihoon. Hoidon loputtua naama räjähti kukkimaan. Ilmeisesti antibiootin määrä oli "overkill" , ihan liikaa tarkoitukseensa. Kaikki floora kuoli iholta..)


    • potaato

      Viime joulukuussa sain ensimmäisen Apocyclin-kuurini, iho olikin jo ehtinyt aika pahaan kuntoon. Kuuri kesti 3kk, ja iho parani. Finnejä ei enää ollut kuin korkeintaan pari pientä joskus harvoin. Noin kaksi kuukautta kuurin loppumisen jälkeen finnejä alkoi kuitenkin taas ilmestyä. Ei kovin paljon, mutta sen verran että menin kuitenkin lääkäriltä kysymään toista kuuria, ettei iho vain pahemmaksi pääsisi. Sain toisen 3kk:n kuurin.
      Toinen kuuri ei paljoa vaikuttanut ihoon. iho huononi, vaikkakaan ei läheskään yhtä huonoksi kuin se oli ollut ennen ensimmäistä kuuria. Kuuri loppui vajaa kuukausi sitten ja yllättävää kyllä, iho alkoi hieman paranemaan! Kuurin jälkeen siis. Ei kuitenkaan mitään ihmeparanemista, joitain finnejä vieläki leuassa. Sitten sairastuin, kuumetta ja nuhaa, ja yllätyksekseni nyt on yläselässä ja decolteella (kaula-rinnat välinen alue) tosi paljon pikkuruisia finnejä.
      Joten mistähän tämä johtuu?

      • 72 vuotias

        Olen käyttäänyt vuosia ko tetrasykliiniä RUUSUAKNEN hoitoon. sveljeni ja poikanikin, joilla olivat pahemmat vaivat kuin minulla. Toimii hyvin.


      • antibiootit
        72 vuotias kirjoitti:

        Olen käyttäänyt vuosia ko tetrasykliiniä RUUSUAKNEN hoitoon. sveljeni ja poikanikin, joilla olivat pahemmat vaivat kuin minulla. Toimii hyvin.

        Antibiootit auttavat vain sen aikaa kun niitä syö! Kun kuurin lopettaa, finnit palaavat takaisin, eli niillä ei saa mitään pysyviä lopputuloksia. Lisäksi antibioottien syöminen alentaaa vastutuskykyä, joten sairastuu paljon helpommin kaikkiin mahdollisiin flunssiin. Itse olin jatkuvasti kipeänä kuurin aikana että sen jälkeen, koska menee aikaa ennen kuin vastustuskyky on entisellään. Itse en enää antibiootteihin koske.


      • xvbxgsd
        antibiootit kirjoitti:

        Antibiootit auttavat vain sen aikaa kun niitä syö! Kun kuurin lopettaa, finnit palaavat takaisin, eli niillä ei saa mitään pysyviä lopputuloksia. Lisäksi antibioottien syöminen alentaaa vastutuskykyä, joten sairastuu paljon helpommin kaikkiin mahdollisiin flunssiin. Itse olin jatkuvasti kipeänä kuurin aikana että sen jälkeen, koska menee aikaa ennen kuin vastustuskyky on entisellään. Itse en enää antibiootteihin koske.

        toissa päivänä aloitin apocyclin, kuurin. (sain reseptin vuodeksi) Lääkäri sanoi että jossei kolmessa kuukaudessa epäpuhtaudet vähene huomattavasti niin pitää mennä uudestaan ja määrää roaccutan kuurin.

        Ja lääkäri itseasiassa sanoikin, että puolilla akne palaa antibioottikuurin jälkeen samanlaiseksi kuin ennen sitä.


      • jfkdslkajdoifj
        xvbxgsd kirjoitti:

        toissa päivänä aloitin apocyclin, kuurin. (sain reseptin vuodeksi) Lääkäri sanoi että jossei kolmessa kuukaudessa epäpuhtaudet vähene huomattavasti niin pitää mennä uudestaan ja määrää roaccutan kuurin.

        Ja lääkäri itseasiassa sanoikin, että puolilla akne palaa antibioottikuurin jälkeen samanlaiseksi kuin ennen sitä.

        Mulla on toiminut hyvin. Söin roaccutan-kuurin n. 10 v sitten ja ajoittain tulee aknea vieläkin ja jos se yltyy selvästi, olen hakenut 3kk Tetralysal-kuurin ja sillä se on rauhoittunut ja pysyy poissa parikin vuotta. Roaccutania en ota uudelleen jos ei tule pakko koska se on niin rankka kuuri ja kuivattaa ihoa pahasti ja itselleni teki lihassärkyjä kun lenkkeilen paljon.

        Toinen juttu mitä haluan sanoa on se että omasta kokemuksesta voin sanoa sen, että ei aknen hoitoon ole olemassa mitään yksiselitteistä oikeaa tapaa joka toimii kaikille. Jos minulle auttaa tetrasykliinit niin ei välttämättä kaikille ja kaikkien lääkkeiden kanssa sama juttu.


      • pettynytapocykliinii
        jfkdslkajdoifj kirjoitti:

        Mulla on toiminut hyvin. Söin roaccutan-kuurin n. 10 v sitten ja ajoittain tulee aknea vieläkin ja jos se yltyy selvästi, olen hakenut 3kk Tetralysal-kuurin ja sillä se on rauhoittunut ja pysyy poissa parikin vuotta. Roaccutania en ota uudelleen jos ei tule pakko koska se on niin rankka kuuri ja kuivattaa ihoa pahasti ja itselleni teki lihassärkyjä kun lenkkeilen paljon.

        Toinen juttu mitä haluan sanoa on se että omasta kokemuksesta voin sanoa sen, että ei aknen hoitoon ole olemassa mitään yksiselitteistä oikeaa tapaa joka toimii kaikille. Jos minulle auttaa tetrasykliinit niin ei välttämättä kaikille ja kaikkien lääkkeiden kanssa sama juttu.

        Tämä apocycliini on aivan perseestä. En suosittele sitä oikeastaan kenellekään. 2-3kuukautta söin ja finnit eivät kadonneet ollenkaan. Pari päivää kuurin loppumisen jälkeen naama lähes räjähti finneistä. Älkää ihmeessä ottako tätä kuuria! Kokemuksella puhun


      • T
        pettynytapocykliinii kirjoitti:

        Tämä apocycliini on aivan perseestä. En suosittele sitä oikeastaan kenellekään. 2-3kuukautta söin ja finnit eivät kadonneet ollenkaan. Pari päivää kuurin loppumisen jälkeen naama lähes räjähti finneistä. Älkää ihmeessä ottako tätä kuuria! Kokemuksella puhun

        Olen 27v nainen ja syönyt yhteensä 1500kpl roacutan nappeja, tosin usean vuoden aikana.
        Ei se roacutan ole aina niin yksiselitteinen ja lopullinen ratkaisu.
        Itselläni auttaa aina kuurin ajan ja siitä n. 4-5kk, jonka jälkeen finnit palaavat.
        Ei pahempana kuin ennen, mutta kuitenkin ihan selvänä aknena, joka häiritsee päivittäistä elämää ja kanssakäymistä.
        Nyt olen päättänyt että kokeilen vuosien jälkeen apocyclin kuuria ja katson auttaako se.
        Ennemmin syön pitkän kuurin antibiotteeja ja samalla maitohappoja, että vatsa ja suolisto saa niitä hyviä bakteereita.
        Ennemmin kokeilen nyt näin, kuin koko ajan vuosi vuoden jälkeen roaa, max. 9-12kk:n välein.
        Toivon että apu löytyy ainakin joksikin aikaa myös kuurin lopettamisen jälkeen, jos ei niin sitten täytyy vaan hakea se roa... vaikka se pitkässä juoksussa varmasti rasittaa maksaa (tuloksien kuitenkin ollessa hyvät, aivan normaalien rajoissa)

        kokeiltu on... differin, dalacin, vishyn tuotteet, kosmetologit, dermalogigan tuotteet, sinkki, kalanmaksaöljy kapselit, ruokavalio.


      • Roosanaama
        72 vuotias kirjoitti:

        Olen käyttäänyt vuosia ko tetrasykliiniä RUUSUAKNEN hoitoon. sveljeni ja poikanikin, joilla olivat pahemmat vaivat kuin minulla. Toimii hyvin.

        Minullekin lääkäri määräsi juuri Apocycliniä ruusufinnin hoitoon. Lisäksi Elidel-voide. Viimeisestä kuuristani on 2 v. ja naamani on sen näköinen että toivottavasti kuuria auttaa.


      • j
        T kirjoitti:

        Olen 27v nainen ja syönyt yhteensä 1500kpl roacutan nappeja, tosin usean vuoden aikana.
        Ei se roacutan ole aina niin yksiselitteinen ja lopullinen ratkaisu.
        Itselläni auttaa aina kuurin ajan ja siitä n. 4-5kk, jonka jälkeen finnit palaavat.
        Ei pahempana kuin ennen, mutta kuitenkin ihan selvänä aknena, joka häiritsee päivittäistä elämää ja kanssakäymistä.
        Nyt olen päättänyt että kokeilen vuosien jälkeen apocyclin kuuria ja katson auttaako se.
        Ennemmin syön pitkän kuurin antibiotteeja ja samalla maitohappoja, että vatsa ja suolisto saa niitä hyviä bakteereita.
        Ennemmin kokeilen nyt näin, kuin koko ajan vuosi vuoden jälkeen roaa, max. 9-12kk:n välein.
        Toivon että apu löytyy ainakin joksikin aikaa myös kuurin lopettamisen jälkeen, jos ei niin sitten täytyy vaan hakea se roa... vaikka se pitkässä juoksussa varmasti rasittaa maksaa (tuloksien kuitenkin ollessa hyvät, aivan normaalien rajoissa)

        kokeiltu on... differin, dalacin, vishyn tuotteet, kosmetologit, dermalogigan tuotteet, sinkki, kalanmaksaöljy kapselit, ruokavalio.

        Samoja kokeiltu -ei toimi, tunnen tuskan. Itse juuri tuhlasin omaisuuden dermalogica hoitoihin ja tuotteisiin ja naama on pahempi kuin koskaan! Kodmetologi väitti että se on normaalia että kaikki ihon alle kertynyt moska tulee ulos mutta kahden kuukauden asteittaisen pahenemisen jälkeen kävin pyytää lääkettä. Olin juuri vuosi sitten lopettanut Roaccutan kuurin joka toimi kunnes lopetin. En uskaltanut maksan takia syödä pidempään kuin puoli vuotta kun lääkäri ei oikein jaksanut seurata(!). Siskolla apocyclin auttoi pysyvästi ja toivon nyt samaa tulosta- vähän alkaa ehkä rauhoittumaan viikon jälkeen mutta se voi myös johtua siitä että samanaikaisesti vaihdoin dermalogican medibac sarjan ultracalmingiin. Itse olen myös huomannut että herkän ihon tuotteet toimii paremmin akneiholla kun ne rauhoittaa ja ehkäisee tulehduksia paremmin kuin syväpuhdistavat aketuotteet. Dermalogicaa en kuitenkaan lähtisi suosittelemaan näillä kokemuksilla! Roaccutania kannattaa kyllä kokeilla vaikka minulla ei tullut pysyviä tuloksia lyhyellä kuurilla...


    • ou nou!

      Olen 29vee ja syönyt 2kk Apocycliniä (500mg 2-3 krt / pv) keskivaikeaan aikuisiän akneen ja edessä on vielä n.1kk. Noin kuukausi kuurin aloittamisesta minulla on ollut sellainen olo, kuin olisin hieman turvoksissa koko ajan, joten aloin urheilla enemmän, kun se yleensä auttaa moiseen olotilaan. No ei auttanut, joten menin apteekista kysymään neuvoa ja sain maitohappobakteereita, joita olen nyt pari viikkoa ottanut (tosin eri aikaan kuin antibioottia..). Olo on parempi, mutta olen lihonut! Urheilen aivan kuten ennenkin ja katson syömisiäni tarkemmin kun jo kuukauden on ollut tukala olo. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Voi kunpa se johtuisi Apocyclinistä, niin tietäisin syyn!

      • vatuttaaaa

        Ite lihoin kanssa 4 kiloo, juuri kun olin saanut ne kilot kovalla työllä pois -.- lopetin kuurin jo yli kuukaisi sitten, mutta vasta 2 kiloa olen saanut pois :


      • appari
        vatuttaaaa kirjoitti:

        Ite lihoin kanssa 4 kiloo, juuri kun olin saanut ne kilot kovalla työllä pois -.- lopetin kuurin jo yli kuukaisi sitten, mutta vasta 2 kiloa olen saanut pois :

        Höpöjuttua. Itse olen käyttänyt vuoden eikä paino ole mennyt mihinkään. Jos olit juuri laihduttanut kilot pois, ne palasivat omasta repsahduksestasi tai elimistön siirtyessä säästöliekille.


    • qgfdvcax

      mä oon 15 v. tyttö ja kärsin keskivaikeasta aknesta.
      mulle määrättiin epiduo-geeli ja apocyclin yhdistelmähoito, ja jo parin päivän päästä on lähtenyt paranemaan! en tiedä sitten että kumpi on parempaa koska molempia käytän, mutta parantunut on iho huomattavasti. Tosin, vieläkin niitä epäpuhtauksia on aika paljon, mutta vähentyneet ovat.

    • aöoiuerhöaosrbgöu

      Ei kannata kauheasti järkyttyä negatiivisista vastauksista suomi24:llä. Yhdelle toimii yksi ja toiselle toinen. Itse aloitan kuurin tänä iltana kun clindoxyl-niminen voide ei ollut tarpeeksi - apocyclin maksoi 5,75€ 3kk kuurina. Olen positiivisella mielellä. Clindoxyl jo itsessään auttoi päällipuolisiin finneihin, mutta se ei valitettavasti auttanut ihonalaisiin. Sen hinta oli kuitenkin kova maksaa tässä taloustilanteessa (25€/tuubi, ei kestänyt kuukautta).

      Vain koska jollekulle ei toiminut yksi, ei tarkoita etteikö toiselle toimisi juurikin tämä. Itselleni tuli e-pillereistä hirveitä mätäpaiseita, jotkut muut taas ovat olleet samojen merkkien kanssa täysin ok.

    • bjhgty

      Hei!

      mulla ei ole (vielä) kokemusta apocyclinistä, mutta kahden purkin kuuri odottaa kaapissa mikäli naama nyt oikein villiintyy. Olen syönyt 2 tetralysal-kuuria, käyttänyt ihan kaikenmaailman tököttejä jne, kuitenkin loppupeleissä tuloksetta - finnit pysyvät. Roa-kortti mulla on vielä käyttämättä...

      Haluaisin jakaa teiän kanssa tämmösiä niksejä joiden olen huomannut vaikuttavan oman naaman kuntoon positiivisesti. Akne ja sen hoito on tosi yksilöllinen juttu, mutta nää on simmosia juttuja mistä ei haittaa ainakaan ole:

      1. vatsan hyvinvointi - ei tarkota et pitäis välttämättä ruisleipää syödä, joka ainakin mulla on yks tekijä joka vetää vatsan ihan sekasin, tärkeintä ois että vatsassa on hyvä olo ja vatsa toimii, syö sitten mitä syö.. esimerkiksi jossain kiinalaisessa lääketieteessä ainakin on paljon juttua suoliston hyvinvoinnin vaikutuksesta kasvojen ihon hyvinvointiin, ei mulla mitään tieteellistä faktaa tähän heittää mutta ihan vain mainitakseni.. mulla itselläni ainakin naama voi rauhallisemmin kun vatsa toimii hyvin. luontaistuotteita voi myös koittaa ottaa avuksi, esimerkiksi nestemäinen piihappovalmiste (esim silicum tonic, n.15 e/600ml) joka itselläni nykyisin on käytössä

      2. hyvien rasvahappojen saanti (omega3) - esimerkiksi kalanmaksaöljystä, mutta oon huomannut että pellavansiemenrouhe ajaa melkeinpä saman homman ja on oikeasti hyvääkin ja sopii hyvin ruokavalioon. esimerkiksi jogurttien seassa on hyvää, käyttömahdollisuuksia on aika rajattomasti.. tätä saa ison paketin noin vitosella luontaistuotemyymälöistä, hyvää myös vatsan toiminnalle

      ite vuosia aknea sairastaneena en kauheasti usko antibioottien käyttöön aknen hoidossa, mutta tosiaan kun naama on ihan kauhean näköinen niin on se ihan taivaan apu saada se edes joksikin aikaa rauhoittumaan - onhan mullakin toi yksi kuuri tuolla jemmassa. Nyt on kuitenkin iho sen verran rauhoittuneessa kunnossa ja paranemistilassa luultavasti noiden yllämainitsemieni seikkojen huomioimisella että jatkan nyt jonkin aikaa ihan tällä linjalla ja katson miten tilanne etenee. Tarvittaessa sitten kesäksi tuo apocyclin.

      Suosittelen siis kokeilemaan, näistä sekoista ei ainakaan mitään haittaa ole! kauheasti tsemppiä ja paranemista kaikille aknesta kärsiville

    • aöoiuerhöaosrbgöu

      Päivittääkseni pari vastausta aiemmin lähettämääni postausta näin vuosi myöhemmin:

      Apocyclin-kuurini on nyt muutettu tosiaan kahden vuoden mittaiseksi. Itseäni tämä ei haittaa, en ole kokenut mitään ongelmia lääkkeen käytöstä. Jättäessäni sen pois viikoksi reseptien välillä ihon hyvinvointi oli mennyttä. Nyt säännöllisellä käytöllä finnit pysyvät aika hyvin poissa. Välillä, jos mässäilen roskaruokaa oikein pahasti, saattaa tulla pari hassua finniä, jotka kuitenkin kuivuvat ja katoavat parissa päivässä pois.

      On jotain aika taivaallista, kun ihonalaiset finnit ovat pois eikä kasvoihin koskeminen satu.

    • zpy

      miten apocyclin vaikuttaa alkoholin kanssa? pakkausselosteessa ei mainita siitä mitään, mutta yleensä alkoholi ja antibiootit ei kai sovi yhteen. sain kuurin tänään, en ymmärtänyt kysyä.

    • asaaa323433

      Noh, kohta antibiootit ei vaikuta mihinkään tautiin, sairauksiin, tulehduksiin, jos sitä käytetään liikaa, bakteerit tottuvat tähän ja muuttaa muotoaan, sen jälkeen sitten ei ole enään hoitokeinoja tulehduksiin, paras hoitokeino on kehon immuunijärjestelmä. Kunhan varoitan että antibiootit ovat turhia.

      Itelle kyllä määrättiin 6kk kuuri, mutta jätän sen 3kuukauteen, sillä liian auringon otto voi haitata kuurin aikana. Ja lähössä lomalle :)

    • aöoiuerhöaosrbgöu

      Uusiopäivitys - Nyt on takana jo yksi ja puoli vuotta. Olen vähentänyt apocyclinin määrää vahingossa, olen siis unohtanut ottaa tabletteja. Finnit ovat pysyneet aika hyvin poissa unohduksista huolimatta, ainoastaan kuukautisten aikaan tulee leukaan pari hassua pikkuista. Selkään tulee pahoja jos unohdan tabletin monena päivänä putkeen.

      Paino-ongelmia ei ole ollut, itse asiassa painoni on tippunut. En ole kokenut myöskään ketjussa mainittuja sydämen tykyttelyjä enkä ripulia. Alkoholin ja antibioottien yhteensopimattomuus on vanhaa tietoutta, ja lääkärit mainitsevat erikseen, mikäli alkoholia tulisi lääkekuurin kanssa välttää.

      Jos tetrasykliinien käyttö ahdistaa, niin kannattaa vähän lukaista niistä erikseen. On totta, että antibioottien ylikäytöstä puhutaan paljon, mutta tetrasykliinit ovat nimenomaan ensisijaisesti aknea aiheuttavien bakteerien proteiinituotantoon kohdistuvia. Näin ollen niistä ei ole käsittääkseni varsinaisten "oikeiden" sairauksien hoidossa mitään hyötyä, ainoastaan akneen ne suovat helpotusta. Toki jos jollakulla on parempaa tietoa, haluaisin sen kuulla.

    • pöpö

      Itse asiassa tetrasykliini on melko laajakirjoinen antibiootti ja tehoaa niin grampositiivisiin (monet "ihobakteerit" erittäin karkeasti yleistettynä) kuin gramnegatiivisiin bakteereihin (monet "suolistobakteerit", edelleen erittäin karkeasti yleistettynä). Tetrasykliinit eivät siis ole mitenkään "erikoistuneet" vaikuttamaan vain aknea aiheuttavien bakteerien proteiinisynteesiin. Kuitenkin monet yleiset taudinaiheuttajabakteerit (esim. monet streptokokit) ovat kehittäneet sille resistenssiä, mistä syystä ensisijaisena lääkkeenä tetrasykliinejä ei enää taideta käyttää kuin juurikin akneen ja esim. klamydiaan.

      Eli joo, tetrasykliinejä harvemmin enää käyteään muuhun kuin akneen, mutta syynä on juurikin resistenssin kasvu :) Mikäli siis itse olen edes suurin piirtein oikein ymmärtänyt. Eli jos olen ihan metsään mennyt niin korjatkaa ihmeessä!

      • scumbag aposykliini

        Minulla ainakin lähti aout 1kk kuurin jälkeen (lopetin kesken sivuvaikutusten takia) lähti lihaksista voimat. Tutkiskelin Apocycliiniä tehtailevan ytiön tuoteselostetta lääkkeestä heidän sivuillaan ja huomasin juurikin tuon proteiinisynteesijutun. Se estää sen, niin mietin vain että kohdistuuko se juurikin myös lihaksiston toimintaan, etteikö keho enää osaisi muuttaa proteiinia lihasten ravinnoksi?


      • scumbag aposykliini
        scumbag aposykliini kirjoitti:

        Minulla ainakin lähti aout 1kk kuurin jälkeen (lopetin kesken sivuvaikutusten takia) lähti lihaksista voimat. Tutkiskelin Apocycliiniä tehtailevan ytiön tuoteselostetta lääkkeestä heidän sivuillaan ja huomasin juurikin tuon proteiinisynteesijutun. Se estää sen, niin mietin vain että kohdistuuko se juurikin myös lihaksiston toimintaan, etteikö keho enää osaisi muuttaa proteiinia lihasten ravinnoksi?

        *about. Suokaa anteeksi myös kirjoitusvirheet :)


    • aåäaaäå

      Haittaako tetrasykliini antibiootit punttis treeniin? Jotenki proteinin saantiin tai sellasta?

      • he..

        Mistä tuollaista päättelet? Tuskin vaikuttavat, ellet sitten saa antibioottiripulia ja kököt tule housuun, kun nostat rautaa...


    • .................

      Voivat tulla takaisin kuurin loputtua.

      Propionibakteerit ovat tulleet vastustuskykyisemmiksi tetrasykliineille.

      Oletko käyttänyt paikallishoitoja? Erään tutkimuksen mukaan kuudessa viikossa pelkällä bentsoyyliperoksidihoidolla (itsehoitotuote apteekista) saatiin yhtä hyvä aknen hoitotulos kuin antibiooteilla.

      Aknen hoitamiseksi antibioottikuurin pitää olla pitkä. Monet kokevat äärimmäisen turhauttavaksi, kun akne palaa kuurin loputtua. Yleensä se tuntuu vain pahentuneen, koska potilaat ovat kuurin aikana jo tottuneet terveeseen ihoonsa.

      Niin että pane tuo bentso (Brevoxyl, Basiron) korvan taakse. Kaikista antibioottihoidoista, jotka eivät ole välttämättömiä, pitäisi pyrkiä eroon bakteerien resistenssiongelman takia.

    • janne 21

      auttaako apocyclin oikeasti ja missä
      ajassa ?? :(

      • auttaa useimmiten

        Useimmilla auttaa ehkä parissa viikossa ja niin kauan kuin sitä syö. Joillakin tauti on mennyt itsestään ohi kuurin aikana, jolloin finnejä ei tule; toisilla akne jatkuu, ja heille finnejä tulee. Turhauttavaa sinänsä, mutta onhan sekin jo jotain, jos finnien/arpien muodostumista on pystytty hillitsemään.

        Jos akne on syvä (kystinen) eikä mene ohi on Roaccutan -kuuri paikallaan, mutta se on raju lääke ja vaatii erikoislääkärin seurantaa, laboratoriokokeita (maksa-arvoja ja veren rasva-arvoja seurataan), naisilla pitää olla ehdoton ehkäisy eikä alkoholilla saisi maksaa rasittaa.


    • wilhelm4

      Minulla oli nuorena keskivaikea akne. Apocyclin auttoi, paransi ihoni kuukaudessa lähes täysin. Valitettavasti finnit tulivat heti takaisin ja toinen kuuri ei enää tehonnut. Sitten söin roaccutanin ja se alkoi tehota, kun nostin annosta ja käytin 8kk.

      Iho pysyi hyvänä vuosia ja nyt erään sairauden ja hormonaalisten ongelmien seurauksena puhkesi uudelleen. Apocyclin lähtee kierrokseen, mutta toivon, että tämä akne parantuisi kun sairaus saadaan kuriin..

      • hemmo

        auttaaks tää apocyclin oikeesti?


      • 111
        hemmo kirjoitti:

        auttaaks tää apocyclin oikeesti?

        Olen syönyt kuukauden Apocycliniä ja ihan sama määrä on finnejä :(. Sain lisäksi Skinoren-voidetta. Ajattelin syödä määrätyn kuurin loppuun ja tehdä lopulliset johtopäätökset vasta sitten, mutta tähän mennessä mitään hyötyä ei ole ollut.


    • lääkäri trollasi

      voi kuulkaas :DD

      apocyclin ei auta pätkän vertaa akneen, mutta jos tavoitteenasi on saada suolistosi sekasin, voin suositella kyseistä troppia. itse sain 6kk apocyclin kuurin, jota iloisena söin sen pari viikkoa kunnes tajusin vatsan alkaneen olla erityisen outo ja ummettunut. en miettinyt sen pidemmälle vaan jatkoin kuurin kanssa. sittenpä nyt viimeisen neljän viikon aikana paino on noussut kolme kiloa, turvottaa jatkuvasti, kipua, vääntää, ripulia ja mitä ihanin viimeisin oire tässä listassa eli lima ulostuksen mukana. älkääkä unohtako että apocyclin sisältää laktoosia, onnea vaan intolerantikoille.

      • KomeaJätkä

        Voi kuule noin tyhmään ikivanhaan kommenttiin on pakko vastata. Mulla on ollut apocyclin kuureja pari. Nenä ja poskipäät on ollut pelkkää mätäpaisetta ja jo parissa päivässä tuo on alkanut tehota, ja hiljalleen parantunut, Finneistä siis tulee vain mätää ei ole mitään teini finnejä vaan syvällä olevia ruusufinneja, ja on erittäin hyvin toiminut, no eihän se arpia poista mitkä on ehtinyt jo tulla. Sitä laktoosia tuossa on niin mitätön määrä, ettei mitään väliä ja painos nousus ei liity mihinkään muuhun kuin ihan normaaliin heittelyyn, ja aika sairaaloinen taitaa olla painosi seuranta, antibiootit ei lihota.


    • AUTTAAKAA PLZ

      AUTTAAKO APOCYCLIN MURROSIKÄISEN IHOON? OLEN 16V JA SAIN EILEN TON KUURIN. ELI AUTTAAKO PAREMMIN MURROSIKÄISELLE KUIN AIKUISIÄN AKNEEN?

    • fairie
    • kannattaja

      Itse syönyt apocyclinia parisen vuotta ja aina se on auttanut. Tottakai pieniä näppyjä tulee välillä naamaan, mutta selästä ja rinnasta poisti kaikki mahdolliset finnit ja niitä ei ole sen kummemmin näkynyt. Tehokkaampaa lääkettä ei ole määrätty koska akne ei ole niin paha. Mutta suosittelen lämpimästi apocyclinia!

    • Nainen20v-

      Itse olen syönyt tuon kuurin kaksi kertaa, ekan kerran 14v ja silloin finnit lähti muutamassa kuukaudessa (oli lievä akne). Myöhemmin söin 6kk ajan 19-vuotiaana ja akne ei parantunut, hillitsi kyllä aknen pahenemista. Hain sitten roaccutanin yksityiseltä kun tuosta ei ollut apua, ja julkisella tuskin olisivat roaccutania kirjoittaneet kun akne ei ollut niin paha.
      Jos tuo ei toimi niin suosittelen menemään yksityiselle pyytämään roaccutania! Ja sitä pitää sielläkin painokkaasti sitten sanoa että haluaa sen lääkkeen ja vedota esim. siihen että akne rajoittaa sosiaalista elämää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe