Espoon inssiajo reitit

poikaaaaaaaaaaa18

Moi! Mulla on inssi nyt ens perjantaina ja lähtö on tuolt hannuksenpellon katsastuskonttorilta.Onks tääl joitai joilla on ollu inssi täs lähiaikoina kyseisellä alueella eli mitkä on ne yleisimmät reitit jota ajattaa ja mitä vinkkei Teil ois antaa ? Olis kiva päästä läpi nyt ekalla yrityksellä ku sit välttäisin ton välivaiheen joka tulee jos ei oo inssi ajettu enne 19 päivää... Eli kokemuksii tänne?! Kiitti

19

9168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kortinjuurisaanut

      Moi mulla oli inssi just tuolla suomenojan konttorilla klo 8 ja reitti oli soukkaan espoonlahteen ja sit espoonlahen nesteen pihaan kulmaparkkeeraus siel ei kyl ollu tosin ku yks auto ni helppo homma oli sit ajeltiin takas konttorille. Aikasempi inssi jossa mut hylättiin oli länsiväylää pitkin isoon omenaan sieltä isonomenan jälkee heti vesemmalle ja tullaan sellaseen liikenneympyrään josta jatkuu suoraan mennään kehäkakkosen liittymän vierestä merituulentielle ja lähetään olariin päin ja sit peruutus siinä
      niittykummun nesteen pihassa ja siit sit isoonomenaan päin merituulentietä ja sit länsiväylää pitkin takasin konttorille. Aika monipuolinen oli toi eka inssi mut toi sun espoonlahti soukka inssi oli paljon helpompi ja pääsin läpi

    • treenaan

      Olisko tuoreita reittejä kertoa Hannuksenpellosta.

    • Ruiseri

      Olen ollut tuolla inssissä vissiin 6 kertaa (takapenkkiläisenä, siis opettajan ominaisuudessa) ja reitit ovat olleet aina erilaisia. Alue on tosin ollut aina Länsiväylän eteläpuolella, välillä Westend - Kivenlahti. Eli melko iso alue, jolla kannattaa käydä pyörimässä jos opetusluvalla mennään.

      Liikenneympyrät kannattaa ainakin käydä opettelemassa että ei turhaan hätäänny kaistan valinnassa. Myös se Suomenojan isoympyrä.

      • Evitskog

        Olen kuullut että reitillä ei ole suurta merkitystä kun Ajovarman inssineitokaiset Espoossa painavat jarrua milloin vain ja mistäkin syystä. Näillä lippisjonneilla on tosi pienet mahkut päästä inssistä läpi.


    • Anonyymi

      Ei sillä Hannuksenpellon katsastusasemalta alkavalla reitillä ole mitään väliä kun ei ajokokeessa edes pääse ajaamaan. 90-100 kiloinen herra kävelin autoa (opetuslupa ja oma auto) kohti katsoi sitä ja otti kädellä kiinni autokorjaamossa (jossa asennetaan päivittäin näitä jarrupolkimia) asennetusta jarrupolkimesta ja REPÄISI VOIMALLA irti sen aluslevyn lattiasta niin että ruuvit lensivät, kommentoi sitten naama punaisena "ei ollut riittävän tiukalla kun se ylöspäin saatiin näin helposti irti", sanoi sitten että "se oli siinä" ja ojensi paperin jossa oli VALMIIKSI alleviivattu "Aluslevyn tulee olla kiinnitetty auton rakenteisiin TUKEVASTI." Tuli ensimmäisenä mieleen "vittuilu", mutta lopuksi ajattelin vaan että voi olla että herra ei ollut tyytyväinen työhönsä ja oli onni että sillätavalla kohdisti aggressiivisuutensa esineeseen eikä ajokoetta suorittavaan tyttöön, joka kuitenkin opetusluvalla on ajannut lähemmäs 10 000 kilometriä samalla autolla ja minä olen sitä jarrupoljinta käyttänyt (kokeillut) yli 6 kk enkä ole saanut sitä liikkumaan suuntaan tai toiseen ja sännöllisesti sitä olen testaillut että toimii, mutta ajo-opetuksessa en ole sitä tarvinnut käyttää. Mietin vaan olinko varannut ajan auton katsastukseen tai ajokokeeseen? Auto oli kuitenkin katsastettu muutama kuuukausi aikaisemmin samaisella varustuksella, no eiväthän ne nykyään edes katso näitä opetuspolkimia ellei erikseen katsasta opetusajoneuvoksi. Ja sitten vielä yrittävät periä peruutusmaksun tästä peruutetusta ajasta, vastasin että se oli herra joka sen perui, en minä, joten lähettäkää se lasku hänelle. Että näin Hannuksenpellon katsastusasemalla! Ja nyt sitten asiakkaana suuntaa johonkin muualle ja lähetän laskun jarrupolkimen korjauksesta herralle....

      • Anonyymi

        Kun minä kävin katsastuksessa elokuun puolivälissä, vaativat testata myös opetuspolkimen, kun sellainen autossa oli. Olin juuri asentanut sen enkä edes kokeillut vielä itse. No onneksi se kuitenkin toimi hyvin.

        Kuulin myös yhdestä tyttäreni kaverista, jolta poljin oli revitty irti ja inssi peruttu Hannuksenpellossa. Meni sitten Lohjalle inssiin ja sielä oli haukuttu pystyyn (mitä tänne tulit jne). Pääsi sitten "kolmannella" läpi Espoossa.


    • Anonyymi

      Ja tämä sama tapahtui täälläkin....jarrupoljin revittiin irti ja peruutuslasku perään juuri samaisessa paikassa......olisinpa lukenut tämän viestiketjun aikaisemmin....

      • Anonyymi

        Mitä helvettiä???? Ihmeellistä toimintaa en ikinä oo kuullu ennn tälläsestä ja kuitenki kolme isosisarusta ajanu opetusluvalla b kortin ja monesti oltu inssissä. Mulla on tuolla hannuksenpellon ajovarmalla A1 inssi, haluisin tietää onko siellä millaista porukkaa, kun nykyään kuulee juttua että inssit hylätään ihmeellisin perustein?? Kellään kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä???? Ihmeellistä toimintaa en ikinä oo kuullu ennn tälläsestä ja kuitenki kolme isosisarusta ajanu opetusluvalla b kortin ja monesti oltu inssissä. Mulla on tuolla hannuksenpellon ajovarmalla A1 inssi, haluisin tietää onko siellä millaista porukkaa, kun nykyään kuulee juttua että inssit hylätään ihmeellisin perustein?? Kellään kokemusta.

        Moikka, en tiedä tuleeko vastaus liian myöhään, mutta mulle ei mitään hyvää sanottavaa hannuksenpellosta inssiä suorittaessa. Ihan typerin perusteluin hylätty inssejä ainakin omalla kohdalla. Myöskään kaikki valvojat eivät ole kovin mukavia…


    • Anonyymi

      Hannuksenpellossa on erikoiset tutkinnonvastaanottajat, erityisesti opetuslupalaisia tunnutaan kyykytettän.. Lisäjarrupoljinta revittiin meilläkin, joskopa inssi olisi halunnut luistaa koko inssistä sillä verukkeella. No pomppu tuli kuitenkin, kuulemma huonosta ryhmittymisestä. Tutkinnon suorittaja totesi, että inssirouvalla oli huono päivä. En ollut opettajana takapenkillä kyydissä, kun oli kotona-aika. Mentiin sitten Lohjalle ja siellä käytin oikeutta mennä kyytiin, kun Hannuksenpellon inssistä jäi niin huono maku. Hoitui asiallisesti.

      Varsinkin Hannuksenpellossa suosittelen opetuslupaopettajan menemään kyytiin, niin inssi ei voi hylätä suorituksia ihan vain huvikseen.

    • Anonyymi

      Höpö höpö Kannattaa harjoitella riittävästi. Kuljettajantutkinnon vastaanottajat ei ole insinöörejä.Nimike on periytynyt muutamien kymmenien vuosien takaa milloin katsaatushenkilöt otti kokeita vastaan teknikon/insinöörin koulutuksella. Nykyisin tehtävässä liikenneopettajan koulutus.

      • Anonyymi

        No jaa.. aika monella ajo-opetuksella suorittavalla henkilöllä on todella huonoja kokemuksia Espoon Hannuksenpellon inssiajoista. Tyypillisesti ne huonot kokemukset liittyvät juuri tuohon lisäpolkimien väkivaltaiseen riuhtomiseen ennen ajoon lähtöä tai sitten mielivaltaisilta tuntuviin reputuksiin.

        Erään tutkinnonvastaanottajan kommentti oli suorittajalle, että oli seitsemän ajotutkinto tänään ja seitsemän reputus. Taisi olla kyseisellä rouvalla ns. heikompi päivä.

        Ehkä siellä on jotain asiallisempiakin tutkinnonvastaanottojia.

        Vuosia sitten Ajovarma Hannuksenpelto on päässyt oikein julkisuuteenkin - en tiedä miten töykeästi tutkinnonvastaanottajan tulee toimia, että saa tuollainen hiiltymisen aikaiseksi:
        https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201702152200071044


    • Anonyymi

      Tänään toista kertaa Hannuksenpellossa opetuslupaoppilaan kanssa inssissä, edellinen kerta 2018. Molemmilla kerroilla tutkinnonvastaanottaja on ollut asiallinen. Lisäjarrupoljin tarkastettiin huolella, muttei mitään ylimääräistä voimaa käyttäen. Ajossa oli pieniä virheitä, joista huomautettiin ja kerrottiin korjaavat toimenpiteet, mutta suoritus hyväksyttiin. Ehkä sattui molemmille kerroille hyvä tyyppi tai sitten vain ennakkovalmistelut oli tehty vaaditun mukaisesti

    • Anonyymi

      kellään tuoreita kokemuksia reitistä?

    • Anonyymi

      Ei suoraan liity Espooeen, mutta kyllä suurin osa tutvoista on täysiä narsisteja tai muuten luonnevikaisia. Keksitään pakolla syy hylätä. Mainostetaan tätä oppimistilanteeksi, vaikka on täyttä sikailua ja vallankäyttöä.

    • Anonyymi

      Koko Hannuksenpellon katsastuskonttori on insseineen ja katsastuksineen täysi vitsi!

    • Anonyymi

      Tänään 26.9.2023 Hannuksen pellossa inssissä joka loppu alkuunsa kun inssi tahallaan voimalla potki 5 kertaa polkimen paskaksi. Salla autolla ollut muualla 3 kertaa inssissä ei mitään ongelmaa aikasemmin esiintynyt. Poljin toimi ja pysty tekemään asfaltilla lukko jarrutuksen ennen tämän inssi harjoittamaa opetuspoljinta. Kun rupesin väittelemään inssin kansaa hän oikein raivostuin ja huusi ettei autolla saa ajaa ym paskaa tuli niskaan.
      Muutenkin Hannuksen isseillä on kyllä pissaa päässä kun keksimällä keksivät hylkäys perusteet ja käyttävät hyväkseen sitä että valitus maksaa yhtä paljon kun ajokoe eikä rahoja plauteta jos valitus ei mene läpi.
      Voisiko tähän ongelmaan saada joukkovoimaan että asia korjaantuisi.
      Itse aihon tehdä kirjallisen valituksen liikenneministeriöön selä liikennevirasto trafiin.

      • Anonyymi

        Hyvä jos teet valituksen. Hannuksessa ongelma, erityisesti opetuslupalaisia simputetaan.
        Opetuslupalaisten kannattaa kiertää Hannus kaukaa.


      • Anonyymi

        Niin siis puhutaan tutkinnonvastanottajasta. Ei insinööristä. Poljinhan pitää olla kiinni. Ei saa irrota nostamalla, sekä muutenkin helposti käytettävissä. Mielivallasta oon samaa mieltä ja rahastuksesta. Touhussahan ei ole liikenneturvallisuudesta kyse vaan puhtaasta tradekan kassan kartuttamisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe