Punaiset kontiot

Kysymyksiä ?

Miksi ja miten ihmiset suhtautuvat jos mies käyttää punaisia nokian kontoita.Olen 40 v mies ja jotenkin haluaisin käyttää ko kumisaappaita.Ostinkin sitten vielä kotimaassa valmistetut punaiset nokian kontiot ja ajatuksissani ajattelin alkavani käyttää niitä ihan julkisesti mutta kun en kehtaa.Mitä mieltä muut olette?Naiset ainakin tuntuu tykästyvän kun yksikin ilta pensajakajalla ollut nuori 35-40v tyttöstä ei menannut päästä millään eroon kun hän kertoi miten komeat saappaat minulla oli jalassa.Jotenkin tuntuu että leimataan h:ksi jos käyttää punaisia kumisaappaita vaikka itsekkin olen onnellisesti naimisissa naisen kanssa.

95

9238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leimaton

      Monesko punaisiin kontioihin liittyvä ketju tämä on? Eihän tuota väriä edes tehdä miesten kokoja?

      • Kontiot 42

        Mikä on miesten koko. Tiedän miehiä, joilla on kenkä 38. Samoin tiedän naisia, joilla kenkä on 43.
        Mutta sitten siihen kehtaamiseen. Sen verran pitää uskaltaa, ettei välitä kanssakulkijoiden katseista. Ja jos persoonasi voittaa sen, mitä pidät jalassasi, niin monikaan ei välitä saappaistasi.
        Olen itse mies ja omistan punaiset kontiot, eikä niitä ole kukaan haukkunut.


      • Menoksi 75
        Kontiot 42 kirjoitti:

        Mikä on miesten koko. Tiedän miehiä, joilla on kenkä 38. Samoin tiedän naisia, joilla kenkä on 43.
        Mutta sitten siihen kehtaamiseen. Sen verran pitää uskaltaa, ettei välitä kanssakulkijoiden katseista. Ja jos persoonasi voittaa sen, mitä pidät jalassasi, niin monikaan ei välitä saappaistasi.
        Olen itse mies ja omistan punaiset kontiot, eikä niitä ole kukaan haukkunut.

        Minäkin omistan punaiset kontiot ja käytän niitä ihan julkisesti kun keli vaatii.
        Naiset on kehunut saapasvalintaani mutta ei kukaan niitä haukkunut ole.Jalkaan vaan rohkeasti.


      • Nyt_Lenamies
        Menoksi 75 kirjoitti:

        Minäkin omistan punaiset kontiot ja käytän niitä ihan julkisesti kun keli vaatii.
        Naiset on kehunut saapasvalintaani mutta ei kukaan niitä haukkunut ole.Jalkaan vaan rohkeasti.

        Minulla on punaiset ja valkoiset kontiot, ja käytän niitä usein kauppareisulla. Kerran eräs nainen halusi ostaa minun punaiset , en myynyt. Sitten hän ehdotti vaitokauppaa, eli saisin hänen jaloissa olleen mustat Lena-saappaat, en voinut kieltätyä, vaihdettin saappaat keskenään ostarin käytävässä. Oli upeata saada saappaat suoraan naisen jalasta.


      • Verynice_Caramel
        Nyt_Lenamies kirjoitti:

        Minulla on punaiset ja valkoiset kontiot, ja käytän niitä usein kauppareisulla. Kerran eräs nainen halusi ostaa minun punaiset , en myynyt. Sitten hän ehdotti vaitokauppaa, eli saisin hänen jaloissa olleen mustat Lena-saappaat, en voinut kieltätyä, vaihdettin saappaat keskenään ostarin käytävässä. Oli upeata saada saappaat suoraan naisen jalasta.

        Minä olisin ehdottanut, wttä vaihdetaan farkut keskenään vaikka invavessa. Olisi ihanaa saada farkut suoraan naisten jalasta.


      • Anonyymi
        Kontiot 42 kirjoitti:

        Mikä on miesten koko. Tiedän miehiä, joilla on kenkä 38. Samoin tiedän naisia, joilla kenkä on 43.
        Mutta sitten siihen kehtaamiseen. Sen verran pitää uskaltaa, ettei välitä kanssakulkijoiden katseista. Ja jos persoonasi voittaa sen, mitä pidät jalassasi, niin monikaan ei välitä saappaistasi.
        Olen itse mies ja omistan punaiset kontiot, eikä niitä ole kukaan haukkunut.

        Olen mies, ja ostin Huutonetistä punaiset Kontiot, siistissä kunnossa. Myöhemmin ostin kuluneet ja likaiset punaiset Kontiot "suoraan pihatöistä", näitä käytän pihatöissä.

        Käytän niitä siisitimpiä usein kauppareisulla. Kerran menin ne jalassa parturiin. Parturityttö ihaili niitä, kehui komeiksi.

        Molemmat parit ovat punapohjaiset, made in Finland


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mies, ja ostin Huutonetistä punaiset Kontiot, siistissä kunnossa. Myöhemmin ostin kuluneet ja likaiset punaiset Kontiot "suoraan pihatöistä", näitä käytän pihatöissä.

        Käytän niitä siisitimpiä usein kauppareisulla. Kerran menin ne jalassa parturiin. Parturityttö ihaili niitä, kehui komeiksi.

        Molemmat parit ovat punapohjaiset, made in Finland

        Ostin Tori.fi:stä muualta naiselta punaiset Kontiot, "remontissa mukana olleet", niissä oli pieni värivika, eli tummentuma. Mielestäni kuitenkin ihan siistejä. Tungin ne heti jalkaan, oli niin kiihottava, että rupesin tumputtamaan. Käytän niitä päivittäin kotisaappaina.


      • Anonyymi
        Menoksi 75 kirjoitti:

        Minäkin omistan punaiset kontiot ja käytän niitä ihan julkisesti kun keli vaatii.
        Naiset on kehunut saapasvalintaani mutta ei kukaan niitä haukkunut ole.Jalkaan vaan rohkeasti.

        Minulla on punaiset Kontiot. Alussa niitä tuijotettin kauppareissulla, mutta kun rupesin käyttämään niiden kanssa punaisen työtakin eli siis huomiotakin, niin tuijotukset loppuivat. Ilmeisesti ajatellaan että kuuluu työasuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on punaiset Kontiot. Alussa niitä tuijotettin kauppareissulla, mutta kun rupesin käyttämään niiden kanssa punaisen työtakin eli siis huomiotakin, niin tuijotukset loppuivat. Ilmeisesti ajatellaan että kuuluu työasuun.

        Minullakin on nykyään punaiset kontiot, ja käytän niitä kaikkialla missä kumppareita tarvitaan. Aiemmin oli limenkeltaiset, jotka käytin puhki. En ole huomannut, että kukaan olisi tuijottanut kumppareitani sen kummemmin. Ja ainoa, joka niitä on kommentoinut, on ollut appiukkoni. Hänenkin kommentinsa oli ihan neutraali. Totesi vain, että olet ostanut punaiset saappaat, sen kummemmin ihmettelemättä (tai ihailematta).


      • Anonyymi
        Nyt_Lenamies kirjoitti:

        Minulla on punaiset ja valkoiset kontiot, ja käytän niitä usein kauppareisulla. Kerran eräs nainen halusi ostaa minun punaiset , en myynyt. Sitten hän ehdotti vaitokauppaa, eli saisin hänen jaloissa olleen mustat Lena-saappaat, en voinut kieltätyä, vaihdettin saappaat keskenään ostarin käytävässä. Oli upeata saada saappaat suoraan naisen jalasta.

        Hyvä Lena. Opettelen kiljoittamaan ensin...


    • epäilen

      Muistatko ottaa lääkkeesi säännöllisesti?

      • Punasaapas

        2 punaista ja 3 sinistä pilleriä, jalassa punaiset saappaat.


    • Jos et tiedä

      Katsokaas 42:n saakka tehdään.Monella miehellä on 41 tai 42 kokoinen jalka.

    • KarhuKontioNalle

      Punaiset kontiot on ihan hot! Etkä näytä homppelilta jos oot muuten ihan miehekäs.
      Kyllä naiset tykkää, pidä vain!

      • joni49

        Nykyään miehellä voi olla pitkä tukka!, punaiset housut, punaiset kengät, lenkkarit jne. Miksi ei voi olla punaiset saappaat. Itselläni on punaiset kontiot pihatöissä siitä yksinkertaisesta syystä, että vanhat mustat hajosivat, ei halunnut maksaa 50 e uusista, joten ostin kympillä punaiset kirpputorilta, ovat vielä made in Finland:


      • Anonyymi

        Punaiset kontiot tai naisten farkut eivät tee miehestä homoa. Mutta pitkä tukka tekee miehestä homo!


      • Anonyymi
        joni49 kirjoitti:

        Nykyään miehellä voi olla pitkä tukka!, punaiset housut, punaiset kengät, lenkkarit jne. Miksi ei voi olla punaiset saappaat. Itselläni on punaiset kontiot pihatöissä siitä yksinkertaisesta syystä, että vanhat mustat hajosivat, ei halunnut maksaa 50 e uusista, joten ostin kympillä punaiset kirpputorilta, ovat vielä made in Finland:

        Ostin Huutonetista punaiset Kontiot "suoraan pihatöistä" likaiset, tummuneet ja kuluneet, mutta kun vedin jalkaan rupesi heti seisomaan. Pidän niitä aina, kun liikun ulkona, niin pihatöissä kun kaupungilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin Huutonetista punaiset Kontiot "suoraan pihatöistä" likaiset, tummuneet ja kuluneet, mutta kun vedin jalkaan rupesi heti seisomaan. Pidän niitä aina, kun liikun ulkona, niin pihatöissä kun kaupungilla.

        Minä tykkään elämää näkemistä saappaista, uudet ovat niin steriilejä


      • Anonyymi

        Madventures Suomi ohjelmassa kaksi esiintyjää käyttää usen punaisia Kontio-saappaita. Lisäksi toinen miehistä esiintyi pinkissä Hai-saappaissa. Ovatko he homoja saappaiden takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Madventures Suomi ohjelmassa kaksi esiintyjää käyttää usen punaisia Kontio-saappaita. Lisäksi toinen miehistä esiintyi pinkissä Hai-saappaissa. Ovatko he homoja saappaiden takia?

        Varmaan ovat homoja, eihän aikuinen heteromies mitenkään voi värikkäissä kumppareissa kulkea :) Mutta vakavasti ottaen, oliko näillä hemmoilla kumpparit jalassa monessakin jaksossa? Ainoa jakso, jonka olen nähnyt, oli kullankaivuu Lapissa. Hyvältähän ne punaiset kontiot näyttivät äijien jalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Madventures Suomi ohjelmassa kaksi esiintyjää käyttää usen punaisia Kontio-saappaita. Lisäksi toinen miehistä esiintyi pinkissä Hai-saappaissa. Ovatko he homoja saappaiden takia?

        Tiedän kolme miestä, jotka käyttävät punaisia kumisaappaita. Yhdellä on kontiot, toisella hait ja kolmannella sievin saappaat. Kukaan noista ei ole homo.


    • Jos nelikymppisellä miehellä ei ole sen vertaa siviilirohkeutta, että uskaltaa laittaa päälleen haluamansa vermeet niin huhhuh!

      Kaikki ei tykkää tietenkään, mutta saat näppärästi karsittua jyvät akanoista!! Moni arvostaa rohkeaa miestä.

      • Siis_herätys_nyt_ihmiset

        Olen samaa mieltä. Evvk henk koht mitä jollakin on päällä/jaloissa.


    • mies saappaissa

      Minulla on Nokian punaiset lämminvuori kumpparit kokoa 41 eikä niihin kukaan ole
      mielestäni mitenkään huomiotaan kiinnittänyt. Edelliset lämminvuori kumpparit minulla oli myös Nokian mustat pitkävartiset ULLA -saappaat joissa oli 5sentin korkokin tosin leveä, saattoi joku katsoa mutta en koskaan saanut mitään erikoista palautetta.

      • Anonyymi

        Mitä väliä, kun suomalainen on vajakki.


    • Näkeehän noita

      Ainakin punaisetkumisaappaat.blogspot.com osoitteessa yksi trenditietoinen mies on näköjään ne jalassa.

    • Tuula 45

      Minä käytän ja miehenikin käyttää.Ei hän minulle ole valittanut häpeyttään.
      Käytä rohkeasti vaan.

    • homotus1

      Kauheaa, tuntisin myötähäpeää

      • Lukihäiriökö

        Siis mistä?


    • Kevät_tulossa

      Tuossa olet oikeassa, mutta pidä niitä vaan rohkeasti. Muistan kun minulla oli jalassa uudet punaiset kontiot. Satoi vettä ja takaa tuli ohitseni pari tyttöä. Tytöt juttelivat keskenään ja sanoivat että nyt pitäisi olla kumpparit. Sitten he huomasivat minut ja toinen tyttö sanoi, no tolla miehellä on uudet kumpparit. Johon toinen vastasi, ja punaiset kuinka rohkeaa.
      Eli rohkeutta vaatii, mutta sitten kun et vierasta niitä itse, niin muutkaan eivät huomaa niitä enään. Mutta jos häpeät omia saappaitasi, niin keräät varmasti turhaa huomiota itseesi.

    • ihmetys1

      Olen samaa mieltä.Yhtä asiaa kuitenkin mietin ,että miksi muut ihmiset kiinnittävät niihin niin paljon huomiota.Ei kukaan huomaa jos sinulla on uudet punaiset lenkkarit ,mutta jos jalassasi on uudet punaiset kumisaappaat niin jo katseita sekä kyseliöitä riittää??!!

    • huima fantasia

      Minulla on mustat numeron 46 Kontiot. Uskaltauduin kerran niiden kanssa ulos vaimon vastalauseista huolimatta. Eipäs aikaakaan, kun viisi keski-ikäistä naista huomaa ne. Kuulen kiljahduksia: "ah-uuh, katsokaa, tuolla miehellä on mustat kumisaappaat".

      He ryntäävät luokseni ja rohkein heistä kysyy, että saako nuolla saappaitani. Tässä kohdassa herään unesta ja huomaan, että lakana on märkä. Kaikesta huolimatta tunsin itseni vapautuneeksi ja rentoutuneeksi, enkä tuntemut syyllisyyttä unestani.

    • Täällä haisee

      Pitäisi keskustella sinun kanssa joissan salaisella keskustelupaikalla. Olisi kiva jutella asiasta vakavasti, mutt täällä ei voi.

    • kys1

      Missä?!

      • KOntio 42

        Esim. täällä jollain chat palstalla.


      • kys1
        KOntio 42 kirjoitti:

        Esim. täällä jollain chat palstalla.

        Mites sähköposti?


      • Sähköpostiakin
        kys1 kirjoitti:

        Mites sähköposti?

        Tuolla kirjeenvaihtopalstalla voisi vaihtaa.


      • KOntio 42

    • punaisetkontiot37

      Vaimo tänään puutarhahommissa punaiset kontiot jalassa,nam...

    • eoeireirier

      Minusta sellaiset ihmisten arvostelut, jotka arvostelevat toista ainoastaan ulkoasun perusteella, voi jättää omaan arvoonsa.
      Ystävien kesken taas tosiystävät erottuvat siinä, että tosiystävä pysyy vaikk kaverin tyyli olisi aivan erilainen mitä oma tyyli edustaa.
      Oleellista on se, että olet oma itesi ne saappaat jalassa.

    • poiisnsns

      Miehille on asettu hyvin rajoitettu olotila. Kun nainen pitää "niin sanottuja" miesten värejä tai laittaa vaikka puvun ja solmion, niin sitä pidetään normaalina.
      Jos mies haluaa pitää punaista, niin se aiheuttaa heti homo nimittelyjä ja muita vastaavia kommentteja.
      Ja joku vielä puhuu tasa-arvosta.

      • Kontiot 43

        Vuosikausia olen minäkin saapastellut mustissa 43 Kontioissani ja ajatellut että uskaltaisikohan sitä kokeilla myös punaisia Kontioita. Vielä en ole uskaltanut.
        Mitähän lähikaupan tytöt sanoisivat kun astuisin kauppaan punaisissa Kontioissa kun mustatkin Kontioni ovat jo saaneet heiltä useammat kommentit!
        Katsellaan josko jonain päivänä!


    • scans13

      Minä tykkään punainen kumisaappaat iso kontiot..... Olisinko koko 45-46 ja 50 cm putkii polvii ja varmaan ostan punainen kontioo...... Olen mies.... Olla saa mies haluaa punainen kontioa..... Minä rakkaus punainen kontioo.......

    • Pervoilua_häpeä

      Kyllä punaiset Kontion kumisaappaat miehellä herättää lähinnä epäilyksen miehen olevan pervoilija, kun kaikilla ''Punaiset Kontiot'' -öyhöttäjillä tuntuu olevan kumisaapasfetissi.

    • Punainenlempivärinä

      Täällä suomi24 keskustelupalstalla tuntuu tosiaan olevan vain toinen toistaan sekopäisempää porukkaa. En usko, että tosiasissa monikaan on kiinnostunut toisen kumppareista, mutta nykyään pienikin äänekäs joukko saa aikaan sen että tuntuu kuin suurikin joukko olisi äänessä.

    • kuuskuus2

      Punaiset kontiot mies laita jalkaan vaan ja liikenteeseen. Katselu on kateellisten touhua.

      • eropwroeiqweiåiqwe

        Tuossa on varmaan sama ilmiö kuin silloin, kun naiset alkoivat käyttämään farkkuja. Aina kun joku tekee jotain hieman kaavasta poikkeavaa, niin aletaan mollaamaan.
        Eihän se ketään satuta, jos kadulla kulkee pirteissä kumppareissa.


    • Rillifriikki

      Jalkaan vain. Minä kuljen välillä korkkareissa kaupassa. Jotkut tuijottaa, entä sitten.

      • Anonyymi

        Näin on , hyvin voi pitää punaisia kontioita, olen itsekin pitänyt ja olen pitänyt 80-luvulta asti naistenkin kumisaappaita ,ostanut uutena ja kirppareilta löytänyt joitain vanhempia malleja melkein käyttämättömiä. Jos joku toljottaa niin aivan sama.


    • kumissaappaillen

      olen Kuopiosta ja olen vuosia ulkoillut ja pitänyt jalassani punaisia Kontio kumisaappaita.
      On makuasia millaisia kumisaappaita itsekukin pitää, eikä missään ole kielletty miesten pitävän punaisia kumisaappaita
      Kyllä ne usein huomataan ja mukavaa kun katsovat.
      Varastoissani löytyy myös muita kumisaapas malleja.
      ss: [email protected]

    • James131

      Minä tykkään punaiset kontiot kumisaappaat isot putki 50 cm ja 45-46 kokoot.... Minä haluan ostaan punaiset kontiot putkii 50 cm ja 45-46 kokoot.... ISOT kumisaappaat ihanat mieleen hyviää......... Minä tykkäät värejä punainen, keltainen, sininen ja mustaa........ MINÄ rakkaat kumisaappaat kontiot kirkas.... OLEN mies........ Minä pyysin BERNER OY tehtaan kumisaappaat kontiot OY ISOT putkii 50 cm ja 45-46 kokoot punaiset kontiot kumisaappaat.

      • Riittipä

        Olipa taas.


    • upeaaa

      Eilen näin yllättäen tien päällä ollessani ison raavaan miehen punaiset Kontiot jalassaan. Upeaa!

    • McMikko13

      Minä ei ystävää kumisaappaat punaiset kontiot, minä vihaan kumisaappaat ei tykkää.... Myös minä vihaan mustat kumisaappaat muuta värit .... MINÄ VIHAAN KUMISAAPPAAT.... Niin minä ole mies 40v.

    • Väriläiskä

      Ei kun punaiset kontiot jalkaan ja menoksi! Minäkin olen aikuinen mies ja minulla on punaiset kontiot, eihän niissä mitään sen ihmeellisempää ole, kuin muunkaan värisissä kumppareissa . Vaatiihan se ehkä vähän enemmän rohkeutta, julkisilla paikoilla, mutta mitäpä sitten, mustat on vaan niin tylsät, että eivät ole minun juttu!

    • Sateessapunaiset

      Väriläiskä on tuossa oikeassa. Kun itse olet normaali ja kävelet etkä tee numeroa kumppareistasi, niin saat kyllä silloin tällöin merkitseviä katseita joiltakin ja jonkun pää kääntyy. Joillekkin se on yhden tekevää. Kaikki eivät ole sinun kavereita, mutta niinhän se on muutenkin. Se vaatii myös naisen itsetunnolta paljon jos kävelet samanlaiset punaiset kumpparit jalassa vastaan. Osa naisista kääntää kulkusuunnan kävelee pois. Yksi viidestäkymmenestä tulee juttelemaan, katos meillä on samanlaiset kumpparit, minulle on käynyt tasan kaksi kertaa niin.

    • kumpparimies

      Mulla on useampia kumppareita, myös punaiset kontiot. Ei ole kukaan avoimesti reagoinut niihin mitenkään. Keltaisista haisaappaistani olen saanut ihan kehuja.

    • Melkein73

      Voisin melkein sanoa että sama juttu. Omistan uudet punaiset kontiot jotka on ollut kaapinperällä käyttämättömänä jonkin aikaa kun ei vaan kehtaa niitä jalkaansa laittaa. Nyt sitten ostin keltaiset hait ja sama juttu jatkuu? Olisi ehkä kiva tavata ko saappaiden käyttäjä niin ehkä tajuaisi että ei se ole niin ylitsepääsemätön juttu mitä kukin päällensä laittaa.

    • Sateessapunaiset

      Täytyy vielä jatkaa juttua. Kuten tuossa aiemmin sanoin, niin kaikkia ei kannata miellyttää. Minulla on ystävät, jotka eivät välitä eivätkä kommentoin kumisaappaaitani koska minä ihmisenä olen se olennainen. Tuntemaatomat omiin kaavoihinsa kangistuneet ihmiset ovat oma lukunsa. Kerran yhdessä blogissa äiti kauhisteli, kun tytär halusi punaiset kumisaappaat. Täytyy ymmärtää, että tällaisen ihmisen silmissä mies punaisissa saappaissa on varmaan kauhistus.
      Muutenkin täytyy sanoa, että ihmisellä täytyy olla avarakatseisuutta, jotta voi hyväksyä uusia asioita. Usein ihmiset kuitenkin kiletäytyvät hyväksymästä mitään uutta. Se vaan on helpompaa, kun ei tarvitse miettiä onko oma näkemys väärä ja vielä hyväksyä että ei ole oikeassa. Siksi monet tavan tallaajat katsovat pitkään, mutta kannattaa tuijottaa takaisin.
      Minä vaihdan mielelläni ajatuksia ja tapaan samanlaisen ongelman kanssa painivia.

    • Melkein73

      Olisi kyllä kiva vaihtaa ajatuksia ja vaikka tavata.

    • lasten_saappaat

      Kontio Classic punaisena valmistetaan vain kokoja 34-42. Ne ovat lasten kengät jotka ainakaan omaan jalkaan eivät mahdu. Mustana löytyy koot 34-50, mahtuvat jalkaan.

    • Sateessapunaiset

      Esimerkiksi punaisia Hai saappaita tehdään kokoon 46. Onko sekin lasten saaappaan koko. Melkein 73, voitaisiin vaihtaa tosiaan ajatuksia, mutta pitää keksiä jokin yhteydenpitotapa.

    • Melkein73

      Onko ehdotuksia?Sateessapunaiset

    • Sateessapunaiset

      lane726 ja laita postia juhuuseen.

    • Sateessapunaiset

      Melkein73, ymmärsitkö viestini?

    • Melkein73

      Valitettavasti en?!

    • sateessapunaiset

      lane726 tunnus ja yahoo meiliä.

    • Albertos

      Mä sanon vaa sen että VÄRIT KUULUU kaikille. Tyttöjen ja poikien värierottelut voi jättää sinne päiväkodin leikkeihin. Ja sä laitat päälles just niitä vaatteita ja asioita mistä sä tykkäät ja sillä ei oo mitää merkitystä jos joku ei tykkää. Kaikkia ei voi miellyttää.

    • rakastanpunaisiakumpp

      Punaiset kontiot on ihanat. Olo on kuin pikkupojalla, kun saa kävellä vesilätäköiden läpi punaisissa kumppareissa.

    • seuraavaksi.punaiset

      Minulla on ollut varmaan semmoiset 10 vuotta keltaiset (lime) kontiot ahkerassa käytössä. Nyt ne alkavat olla ihan loppuun kuluneet, joten uudet saappaat pitäisi hommata. Mustat kontiot ovat tylsät, joten seuraavaksi ostan varmaankin punaiset kontiot. Luumukin on kivan näköinen väri, mutta punaiset ovat kyllä kaikkein upeimmat.

    • Anonyymi

      Ainakin Madventures tv-sarjassa on näkynyt toisella miehellä jalassaan punaiset Kontiot. Ihan hauska väriläiskä ainaisiin mustiin verrattuna, joskaan ei niissäkään mitään vikaa ole.

      • Anonyymi

        Joo, ainakin siinä jaksossa jossa oltiin kaivamassa kultaa Lemmenjoella, oli sekä Tunnalla että Rikulla punaiset kontiot. Hyvännäköiset ovat punaiset kumisaappaat miehenkin jalassa.


    • Anonyymi

      Minulla on punaiset kontiot ja käytän niitä usein julkisesti. Usein käytän niiden kanssa vaimoni antamat äitiysfarkkuhaalarit. Olen usein matkustanut junassa näin pukeutuneena, eikä se ole herättänyt erityistä huomiota.

    • Nyt on myös Keltaisia Kontio kumisaappaita kauppojen hyllyssä.
      Mukava vaihdella välillä
      On Valkeat ja Vihreät ja Punaiset Kontiot ennestään
      Syksyllä marjametsässä ja ulkoilmassa mukavaa saapastella

    • Anonyymi

      Minusta tuli viikonloppuna punaisten Kontioiden ylpeä omistajamies. Kysyin kaupassa vaimolta, onko ihan hölmöä jos miehellä on punaiset Kontiot. Vaimo sanoi, että ei ollenkaan, osta ihmeessä kun kerran niistä tykkäät. Vaimo kyllä tietää, että tykkään siitä, jos kumppareissa on väriä. Minulla on jo ennestään keltaiset Hait kaupunkikäyttöön, ja kellarissa lojuu vanhat punaiset Tretornit. Kontiot saivat tulikasteen sunnuntaina marjametsässä.

    • Anonyymi

      Mitä helvetin väliä sillä on miten muut siihen suhtautuvat? Heillekö niitä saappaita olet ostamassa?

    • Jos mies haluaa pitää puanisia Nokian Kontiota tai poika, niin siitä vaan. Pitäväthän naiset ja tytötkin vaikka minkälaisia vaatteita yllään, vaikka maastopukua. Pitäisikö heitä alkaa nyt nimittelemään äijiksi? Ei punainen väri tee miehestä homoa. Mies pitää toisista miehistä, jos tuntee niin sisimmässään. Eivätkä kaikki miehistä pitävät miehet edes pidä punaisesta tai ylipäätään Nokian Kontioista. Ja sitäpaitsi miksi pitää niin kauheasti lokeroida itseään? Naisiin päin oleva mies = ei voi pitää punaista väriä ja punaisia kumisaappaita, miehiin päin oleva mies = ehdottomasti punaiset kumisaappaat tai yleensä jotain punaista. Turhat lokerot on turhia.

      • Anonyymi

        Täsmälleen näin. Minun kumpparini ovat punaiset Kontiot, ja löytyy minulta muitakin värikkäitä kenkiä ja vaatteita. En ole havainnut itsessäni minkäänlaisia merkkejä homoseksuaalisuudesta. Vaimonkin kanssa ollaan oltu yhdessä jo melkein 30 vuotta, ja pari tytärtäkin on siunaantunut.


    • Anonyymi

      Ihana sama mitä yllä. Ei kukaan katso kuin korkeintaan, että tuo uskaltaa. Itsellä punaiset Hai saappaat ja kertaakaan kuullut mitään. Kukaan edes kääntynyt katsomaan. Ihan normijuttu tänä päivänä.

      • Anonyymi

        Sama kokemus. Punaiset hait löytyy.


    • Anonyymi

      Minulla on punaiset Kontiot ja onpa punaiset Haitkin. Kontioita käytän lähinnä pihatöissä ja metsässä, ja Hait laitan kauppareissuille ja sen semmoisille, jos keli on märkä. Ei ole kukaan koskaan kommentoinut saappaitani suuntaan tai toiseen. Harmillisen harvoin vain näkee miehillä punaisia tai muitakaan värikkäitä kumppareita. Itseni lisäksi olen elämässäni nähnyt vain yhden kerran punaiset Kontiot miehellä livenä. Punaiset Hait olen nähnyt miehen jalassa ehkä pari kolme kertaa, sama juttu muiden kumpparimallien (Reef,Ultra, kiinalaiset halpikset) kanssa. Olisi mukava jos näkisi useammin punaisia kumppareita muillakin miehillä kuin itsellä.

    • Anonyymi

      Se on mielenkiintoista tuo väriajattelu. Miehellä saa olla punainen auto, punainen paita, punaiset lenkkarit, mutta punaiset kumisaappaat on tabu. Varsinkin kun kontio on alunperin miesten jalkine. Naiselliset korkokumisaappaat ja kukalliset saappaat ovat minun mielestäni sitten niitä naisten saappaita.

      • Anonyymi

        En minä ehkä ihan tabuksi tuota kutsuisi. Mutta kyllähän miehille on perinteisesti sallittu paljon kapeampi värimaailma kuin naisille; mikä sitten lienee senkin takana. Katsotaanko värit jotenkin naismaiseksi (ja siksi alempiarvoiseksi) koreiluksi? Eipä noita punaisia lenkkareitakaan vielä jokunen vuosi takaperin miehillä näkynyt. Sitten vain joku uskalsi aloittaa uuden muodin, ja nyt niitä näkee usein. Olisiko kumppareiden kohdalla sitten jotain sellaista eroottisuutta, jota autoon, paitaan tai lenkkareihin ei liity? Kun aika pian näissä nettikeskusteluissa punaisia (tai yleensä värikkäitä) kumppareita koskevissa ketjuissa alkaa homokommentteja lennellä.

        Ennen vanhaan punaista väriä muuten jotkut haukkuivat "aatteen väriksi", minulla (olen siis mies) oli lapsena punaisia vaatteita ja olipa punaiset haisaappaatkin, ja sain siitä kuulla v-ttuilua. Punaisissa haisaappaissa en enää toista kertaa kouluun mennyt. Homoista ei siihen aikaan oikeastaan tiedetty mitään (jos vähän karrikoin), mutta työväenhenkisyys oli joillekin jotain halveksittavaa.

        Näin muuten vähän aikaa sitten koiraa ulkoiluttavalla miehellä mustat kumpparit, joissa oli jotain kukkakuviota tai sen näköistä. Ihan hyvin ne minusta miehelle sopi. Korkokumppareita (niin kuin muitakin korkokenkiä) ehkä vähän kyllä miehellä oudoksuisin, pakko myöntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ehkä ihan tabuksi tuota kutsuisi. Mutta kyllähän miehille on perinteisesti sallittu paljon kapeampi värimaailma kuin naisille; mikä sitten lienee senkin takana. Katsotaanko värit jotenkin naismaiseksi (ja siksi alempiarvoiseksi) koreiluksi? Eipä noita punaisia lenkkareitakaan vielä jokunen vuosi takaperin miehillä näkynyt. Sitten vain joku uskalsi aloittaa uuden muodin, ja nyt niitä näkee usein. Olisiko kumppareiden kohdalla sitten jotain sellaista eroottisuutta, jota autoon, paitaan tai lenkkareihin ei liity? Kun aika pian näissä nettikeskusteluissa punaisia (tai yleensä värikkäitä) kumppareita koskevissa ketjuissa alkaa homokommentteja lennellä.

        Ennen vanhaan punaista väriä muuten jotkut haukkuivat "aatteen väriksi", minulla (olen siis mies) oli lapsena punaisia vaatteita ja olipa punaiset haisaappaatkin, ja sain siitä kuulla v-ttuilua. Punaisissa haisaappaissa en enää toista kertaa kouluun mennyt. Homoista ei siihen aikaan oikeastaan tiedetty mitään (jos vähän karrikoin), mutta työväenhenkisyys oli joillekin jotain halveksittavaa.

        Näin muuten vähän aikaa sitten koiraa ulkoiluttavalla miehellä mustat kumpparit, joissa oli jotain kukkakuviota tai sen näköistä. Ihan hyvin ne minusta miehelle sopi. Korkokumppareita (niin kuin muitakin korkokenkiä) ehkä vähän kyllä miehellä oudoksuisin, pakko myöntää.

        Oli kyllä hyvin sanottu. Maailma muuttuu ja asenteet muuttuu. Ehkä tuo on myös vaikuttanut suuresti että nykyään värikkään kumisaappaat valmistus ulottuu jo suurempiin kokoihin taitaa olla hai saappaassa 46?!niin sekin on saanut miehet käyttämään niitä. Toki nykynuoret ja nuoret aikuisen eivät ehkä enää välitä vaan ovat sen verran muodikkaita etteivät välitä vaan pukevat trendikästä ylleen. Itse näin keski iän jo ylittäneen sain ystäväpariskunnalta synttärilahjaksi keltaiset hai saappaat, ja olen urheasti kuljettanut niitä pitkin sateisia ja kuiviakin teitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyllä hyvin sanottu. Maailma muuttuu ja asenteet muuttuu. Ehkä tuo on myös vaikuttanut suuresti että nykyään värikkään kumisaappaat valmistus ulottuu jo suurempiin kokoihin taitaa olla hai saappaassa 46?!niin sekin on saanut miehet käyttämään niitä. Toki nykynuoret ja nuoret aikuisen eivät ehkä enää välitä vaan ovat sen verran muodikkaita etteivät välitä vaan pukevat trendikästä ylleen. Itse näin keski iän jo ylittäneen sain ystäväpariskunnalta synttärilahjaksi keltaiset hai saappaat, ja olen urheasti kuljettanut niitä pitkin sateisia ja kuiviakin teitä.

        Hienoa, keltaiset Hait ovat upeat saappaat. Varmaan oli mieluinen synttärilahja. Ainakin minulle olisi ollut.


    • Anonyymi

      Nyt on Citymarketteihin ilmestynyt uutuutena oransseja kontioita. Ja mikä hienointa, niin kokoja löytyy isojalkaisillekin miehille, ainakin kokoon 45 asti. Nyt isompikin mies voi kulkea värikkäämmissä kontioissa. Pitää yrittää käydä katsomassa niitä livenä ensi tilassa. Jos väri yhtään näyttää niin hyvältä kuin kuvassa, niin ostan kyllä itselleni oranssit, vaikka entiset punaisetkin ovat vielä hyvässä kunnossa.

      • Anonyymi

        Vihdoinkin väriä, tähän asti mustat 44 Kontiot ahkerassa käytössä. Jos oranssia löytyy 45 asti niin nehän on pakko hakea. Punaisia minäkin olisin jo kauan käyttänyt jos vain kokoja löytyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoinkin väriä, tähän asti mustat 44 Kontiot ahkerassa käytössä. Jos oranssia löytyy 45 asti niin nehän on pakko hakea. Punaisia minäkin olisin jo kauan käyttänyt jos vain kokoja löytyisi.

        Oransseja kontioita tuli Citymarketeihin joskus viime vuoden puolella. Varmaan jokin erikoiserä, koska en ole niitä muissa kaupoissa nähnyt. Kun eilen viimeksi kävin paikallisessa CM:ssä, niin kyllä siellä vielä hajakokoja löytyi. En katsonut tarkemmin mitä kokoja.


    • Anonyymi

      Vaimoni osti itselleen uudet punaiset kontiot, oli heittämässä vanhat roskiin, pyysin ne itselleni. Ovat vähän pienet, mutta käytän niitä pihatöissä ja kauppareissulla. Ei ole kukaan kommentoinut.

      • Anonyymi

        Nyt kun olet päässyt punaisten kontioiden makuun, niin hommaa ihmeessä itsellesi uudet sopivan kokoiset (tietysti jos oikeassa koossa löytyy). Punaiset kontiot ovat sairaan hienot kumpparit. Itsellänikin on sellaiset, ja kommentit jotka olen saanut ovat olleet pelkästään positiivisia. Ja ihan syystä.


    • Anonyymi

      Kävin äsken postissa, Alkossa ja s-marketissa punaiset kontiot jalassa. Suorastaan petyin, kun kukaan ei edes katsonut saappaitani.

      • Anonyymi

        Eipä ne ihmiset kauheasti taida katsella mitä muilla on päällä tai jalassa. Paitsi jos on jotain tosi erikoista. Kumpparit nyt kuitenkin ovat aika peruskamaa, niin punaiset kuin muutkin värit. Varsinkin jos keli on vetinen. Itse olen mies hyvässä keski-iässä ja olen suosinut punaisia kumppareita jo vuosikausia. Tällä hetkellä löytyy punaisena sekä Kontiot että Hait, ja varsinkin Hait on usein jalassa kun käyn asioilla. En ole huomannut että kukaan on niitä sen kummemmin katsellut. Pois lukien muutama tuttu, joilta olen saanut ihan ihastelevia kommentteja saappaistani.
        Mutta enpä minä pidä kumppareitani katseiden tai kommenttien takia vaan ihan omaksi iloksi. Punainen on niin piristävä väri, että pukeudun siihen mielelläni muutenkin.


    • Anonyymi

      Kun punaiset kontiot tulivat aikoinaan markkinoille, ihastuin niihin välittömästi ja halusin sellaiset itselleni. Vuosikausia mietin ihan samaa, eli voinko miehenä käyttää punaisia kumppareita, kun punainen on jotenkin "tyttöjen väri". Sitten rohkaistuin ja lopulta ostin ne punaiset kontiot. Ajattelin jo, että joudun kuulemaan kaikenlaista homottelua (en muuten ole homo, vaan keski-ikäinen perheellinen mies), mutta ne harvat kommentit, jotka olen saanut, ovat olleet ihan positiivisia. Ihan suotta jännitin. En ole huomannut, että kukaan olisi ihmetellyt punaisia kumppareita miehellä. Suurimmalle osalle ihmisiä ne ovat vain kumpparit, olivatpa minkä värisiä hyvänsä. Nyt on jo toiset punaiset menossa, ensimmäiset kulutin loppuun muutama vuosi sitten.

    • Anonyymi

      Punaiset Hait ja ei niihin kukaan ole mitään huomiota kiinnittänyt. Paitsi itse tietysti. :)

      • Anonyymi

        Itseltäni löytyy Hait punaisena ja keltaisena. Molemmista olen saanut positiivista palautetta työkavereilta ja muilta tutuilta. Aiemmin minulla oli myös limenkeltaiset Kontiot. Niistä ei yksi naispuolinen työkaveri meinannut saada silmiään irti, ei ollut tiennyt että niin hienonvärisiä Kontioita on olemassakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe