Kiveksessä outoa tunnetta.

tr0mmar1

Terve vain kaikille!

Olen 12-vuotias poika.
Vasemman puoleisessa kiveksessäni on ollut jo 2 ja ½ kuukautta outoa tunnetta.
Minulla on epäilykseni siitä miten outo tunne oli syntynyt.
Kaikki mitä luultavimmin alkoi automatkalla mummolaan. Tähän viittasi se, että illalla löysin kivespussini yläosasta hiertymäkohdan, josta oli iho rikki. Tämä luultavasti merkitisi sitä, että boksereitteni sauma oli hiertänyt kivespussia. Automatkan jälkeisenä päivänä alkoi outo tunne. Onkohan sauma katkaissut jotakin kivespussin sisältä?

Äidilleni kerroin vaivasta, kun olin kärsinyt siitä muutaman viikon.
Hänen kanssa olen käynyt jo terveyskeskuksessa tarkistuttamassa kiveksen. Virtsa- ja verikoe minulta otettiin, joista ei löytynyt mitään. Terveyskeskuksesta tilattiin aika ultraäänitutkimuksiin, johon sitten isän kanssa menimme. Epäilin itse nivustyrää, jo siksi, että sitä on suvussani paljon. Noh testeissä käytiin. Ei löytynyt taaskaan mitään. Kivekset olivat täysin normaalit. Ei mitään viitteitä kiveksen kiertymästä tai mistään muustakaan vakavasta. Toivoin, että jotain olisi löytynyt, jotta asia oltaisiin voitu korjata ja olisin voinut jatkaa täysin normaalia elämää, mutta ei yhtikäs mitään. Onkohan outo tunne kroonista?

Tämä vaiva häiritsee jonkin verran elämääni, mutta ei kumminkaan kamalasti.
Olen joutunut lopettamaan boksereiden käytön kokonaan ja siirtynyt normaaleihin kalsareihin. Normaaleilla kalsareilla ei haittaa läheskään yhtä paljon. Johtunee siitä, että boksereissa on enemmän tilaa kiveksillä roikkua, kuin normaali kalsareilla.
Kun olen kokonaan alasti ilman mitään tukea kiveksissä, esim. Suihkussa tuntuu eniten. Se tunne on jotakin, mitä en osaa selittää. Osaan vain sanoa mitä se ei ole. Kivestäni särkee todella harvoin, ehkä kerran päivässä muutaman minuutin. Aamuisin, kun herään ei tunnu mitään missään. Eli täysin normaalilta, koska kivespussini on silloin melko tiukka, mutta esimerkiksi saunan jälkeen
ei ole mukava tunne, koska iho on löysää ja kivekset ovat vapaina.
Vasen kivekseni on muuten alempana, kuin oikea, joka on yksi syy epämiellyttävään tunteeseen.

Haluaisin tietää mitä tämä siis on. Vai onko mitään, kun ei kerran ultrassakaan mitään näkynyt.

Tässä oli luultavasti tarpeeksi asiaa ja kuvailua. Kiitos jo etukäteen vastanneille.
Asiallisia vastauksia, kiitos!

9

3043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutta asiaa

      Jotakin uutta sain selville.
      Kävin illalla suihkussa, tuntui yhtä epämukavalta kuin ennenkin. Sitten huomasin, että joka ainoalla askeleella kivekseni kolahtaa sisäreiteen. Tämä selittäisi sen, miksi boksereiden käyttö ei ollut enää mukavaa. Ja siirryin normaali kalsareihin. Sitten se kysymys kuuluukin, että mitä tässä pitäisi tehdä? Ruveta laihduttamaan reisiä?

    • tr0mmar1

      Uppia

      Eli jostakin syystä toinen kivekseni on valahtanut toista kivestä TAAEMMAS, on jo muutenkin alempana. Mutta joka tapauksessa tämä kives hakkaa reiteen, jos käytän boksereita tai, kun olen alasti. Kives varmaankin kipeytyy siitä. Vai onko mahdollista? Toisaalta koulussakin aina välillä tuntuu inhalta. Alkaa jo todellakin ärsyttää tämä. Tulisi nyt edes joitain vastauksia.. :I

      • me again

        Kertokaapas mulle, että onko mahdollista, että nämä oireet johtuvat murrosiästä?


      • JJJHHHGGF
        me again kirjoitti:

        Kertokaapas mulle, että onko mahdollista, että nämä oireet johtuvat murrosiästä?

        Hyvä ei hakkaa polvea.


    • hrhrhrhrd

      tuttua.. vaivat johtuva murrosiästä. toi vaiva tulee joillekkin. eli murrosiässä jossain kohtaa kivekset alkaa niin sanotusti laskeutumaan ja muutos on välillä sellanen, että menevät huonoon asentoon aluksi ja saattavat olla huonosti jopa vuodenkin vaiva alkaa pikkuhiljaa menemään ohi. se on normaalia, että toinen kives on taaempana kun toinen..

      • Mmhm

        Minä täällä jälleen. Vaiva vain jatkuu ja jatkuu... Tässä kävin noin 2 viikkoa sitten ultraäänissä ja yllättäin ei jumalauta taaskaan mitään. En vaan pysty ajattelemaan mitään muuta jos epämukavuuden tunnetta on. Kuulostaa typerältä, mutta tälläistä vaivaa ei ole tehty ihmiselle kestettäväksi. Kohta alkaa varmasti masennus. Mitä Tämä Voi Olla. En jaksa enää.


    • CAIM

      Suosittelen tarkistamaan munuaiset tai sappirakon, esim TT kuvauksiin aika, siellä pitäisi näkyä sitä sun tätä. Myös kaikki muut virtsatiehen liittyvät ongelmat kannattaisi käydä läpi, syö sinkkiä, juo/syö karpaloa tai muuta vastaavaa hapanta kuten sitruunan mehua.

      Lue vaikka täältä lisää virtsatie ongelmista: http://luontainenterveys.fi/index.php/osa-alueet/munuaiset-virtsatiet/

      • Kohtalotoveri98

        Hei!

        Oon 15 v poika ja mulla ihan sama vaiva. Aluks kivekseen sattu, kävin lääkärissä eikä mitään. Sit kipu hävis ja tilalle tuli tuo outo tunne. Tunnetko kivestesi liikkeet kivespussissa? Minä ainakin.

        Ja yhdyn edelliseen, johtunee murrosiästä. Pitää vaa kestää :/


    • 14vpoikaa

      Olen 14v ja samankaltaidta on. Ei pysty selittää sitä tunnetta. Niiku epämiellyttävää ja kipua yhtä aikaa. Kuvauksissa kaan ei näkyny mitääni. jatkunut jo kuukauden. Meneekö sulla kives välillä niiku puol kierrosta väärinpäin. Mulla menee mut ei satu yhtään niin epäilen et ei voi olla kertymä.
      Itseänikin häiritsee epäselvyys asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe