ODEAL.FI Tuoreita kokemuksia LASKUTUSPALVELUSTA

lassi laskuttaja

Terve.

Olisiko kokemuksia odeal.fi laskutuspalvelun käytöstä? Onko laskut lähteneet ja palkka tullut ajallaan? Firmasta yritin etsiä tietoja, mutta en löytänyt taloustietoja.

Itse laskutellut eezyn kautta jo vuoden, ihan ok, pienistä heidän mokailuistaan huolimatta.

Odealin palvelumaksu prossat näyttäisivät olevan vaan huomattavasti halvemmat.
Okko.fi kokemuksi saa myös kertoa.

25

7467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+11

Yritys on jättänyt tilinpäätöstiedot tilikausilta 2009 ja 2011, kuten varmasti toimitusjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana tiedät.

Valitettavan usein näiden firmojen käyttämiselle on syy ja sellaisia ihmisiä en halua käyttää.

• tilimies1

Jos tässä tarkoitetaan Odealia, niin tilinpäätös on ollut aika nopea tehdä, ja tilinpäätöstiedotkin on ollut helppo jättää. Kun ei ole ollut liikevaihtoa laisinkaan...

• mosseukko

Niin millainen syy, ettet halua tällaisia ihmisiä käyttää.
        Yleisimmin on kyllä syy kaikkeen. Minun syy käyttää laskutusyhtiötä on se, että teen normaalin työni ohella töitä ihmisille ja yrityksille, mutta yritystä ei kannata niin pienen liikevaihdon vuoksi perustaa ja kun vielä teen saman alan töitä, on suomessa olemassa kilpailukielto lakikin. Ja entisenä yrittäjänä tiedän juurikin, että yrityksen perustamiseen ei riitä pelkkä työpanos, vaan sitten tulee ennakkovero tekemättömistä töistä ja yel maksu vaikket mitään tekisikään, niin siinä maksetaan aika turhasta. Suomessa kun yhden miehen yrityksen liikevaihdon tulisi vuodessa olla vähintään noin.120000€ jos meinaa että käteen jää edes joku palkka. Ja jos homma on satunnaista työn ohella tehtyä yritystoimintaa. Menee aikaa liikaa pelkkään pyrokratiaan ja aikaa töille ei jää. Onko se semmoinen huono syy, miksi et käyttäisi sellaisia ihmisiä?

• Tiedustelisin yhtä asiaa liittyen laskutukseen näiden firmojen kautta...kaverini teki pesutilaremontin siten että teki alihankintana yritykselle ja odeal hoiti palka.maksun...nyt asiakas oli reklamoinut yritystä siitä että työhön oki käytetty tunteja liian paljon...yrityksen ja työntekijän välinen sopimus ei ollut urakka vaan tuntityöpohjainen ja nyt asiakas uhkaa jättää maksamatta....mikä tällaisessa yapauksessa on yrityksen vastuu ja mikä työntekijän...kun on riita tehdyistä työtunneista....voiko yrittäjä jättää maksamatta....olen itse työskennellyt kys.kaverin kanssa ja työn tuottavuus on ollut hyvä....ei siis turhia tunteja...ja mikä on odealin osuus tälkaisessa tapauksessa...kiitollisina hyvistä neuvoista etukäteen...

• wierd1

Hieman epäselväksi jäi kertomuksesi tapahtuman kulusta. Ymmärsinkö oikein: kaverisi on Odealin työntekijä ja hän teki alihankintaremontin yritykselle, joka edelleen myi työn/urakan loppuasiakkaalle? Ja tämä loppuasiakas on nyt reklamoinut tunneista?

Jos näin on, loppuasiakas reklamoi keikan myyneelle yritykselle, eikä reklamointi vaikuta suoranaisesti Odeal-Remonttiyritys -väliseen sopimukseen, varsinkaan tilanteessa, jossa tunteja on liikaa - ne jää Remonttiyrityksen ongelmaksi ja riskiksi. Tilanne voisi olla toinen, jos sopimus Odeal-Remonttiyritys olisi urakkasopimus. Tällaisessa tilanteessa ei reklamaatioonkaan olisi aihetta.

Kaverisi tilanne on aika hyvä, koska jos Remonttiyritys ei kiistä tehtyjä tunteja, ne on perintäkelpoisia Remonttiyritykseltä - eli Odeal voi periä ne Remonttiyritykseltä. Yleisesti kuitenkin kannattaa kirjata päiväkohtaiset tunnit ja työt tuntilistalle ja kuitata ne työnjohtajalla ennen laskutusta.

• Olli L

Hyvä Olli! Hienosti peesaat keskustelupalstoilla Odealiasi...

• Angry Man

Odeal mainostaa Uuden Suomen Yrityskanavassa "Odeal Oy ottaa täyden työnantajavastuun ja näin ollen myös muutamia toimialapoikkeuksia lukuunottamatta myös työssäoloehto täyttyy Odeal Oy:n kautta tehdyissä toimeksiannoissa – ainoana laskutuspalveluyrityksenä Suomessa."

Sain töitä jotka oli tarkoitus laskuttaa Odealin kautta. Liityin YTK kassaan, että työssäehto lähtisi heti kertymään, ja voisin joskus tulevaisuudessa saada ansiosidonnaista. Sain kassasta tylyn viestin, kassan jäseneksi ei oteta, eikä ansiosidonnaista saa Odealin maksamien palkkojen perusteella. Odeal väittää siis päinvastoin, ja markkinoi selitellen "muutamia toimialapoikkeuksia kukuunottamatta". Kassasta kuitenkin kerrottiin, ettei mitkään Odealin laskutuspalvelun maksamat palkat kerrytä työssäoloehtoa.

Halpamaista käyttää markkinoinnissa perätöntä väitettä, varsinkin kun on kyseessä monelle merkittävä asia. Olen laittanut tästä viestiä Odealiin, mutta väittävät edelleen samaa. Varmaan tällä saa sen verran kivasti asiakkaita, että kannattaa johtaa asiakkaita harhaan.

• Pätkis

Sama juttu IAET kassassa. Odealin duunit ja liksat ei kerrytä työssäoloehtoa. Eli voi unohtaa ne ansiosidonnaiset Odealin lupauksista huolimatta.
        Kovin markkinointivetoiset on Odealin sivut. Pitäähän tietty markkinoida, ei asiakkaita nykyisin muuten saa. Mutta kun luvataan perättömiä, ja muutenkin hehkutellaan kaikkea noin turbolla, niin luotettavuus menee.

• keka tietaa

niin, vai pitäiskö olla kyseessä palkansaajien järjestöt ?

• Odeal1

Firma on ottanut maksuhäiriömerkinnän 29.9.2015. Sama yrittäjä pitää perintätoimistoa (Rivendi Oy). Hyvissä käsissä sekä Odealilaisten, että perintätoimeksiantajien rahat...

• RaksaReiska

Odealin saama maksuhäiriömerkintä haittaa rankasti käyttöä ainakin rakennusalalla. Minun oli pakko vaihtaa palvelua, Odeal ei enää kelvannut toimeksiantajalle. Saavat näköjään tiedon automaattisesti heti.
        Kaipa tämä oli odotettavissa, kun jo jonkun aikaa on palkanmaksussa ollut takkuiluja. Hämmästyttää nyt vaan tässä, miten tällasen rahantekoautomaatin ylipäänsä voi mokata näin.

• Hei,

emme yleensä kommentoi tai muutenkaan ota kantaa keskusteluihin tällä forumilla. Tässä kohtaa on pakko hieman avata asiaa.

Yhtiöille voi syystä tai toisesta tulla maksuhäiriömerkintä etenkin YVK-merkintä (yksipuolinen tuomio velkomusasiassa), joka Odealilla hetken aikaa oli. Kyse ei yksittäistapauksissa ole yleensä yhtiön taloudelliseen tilaan viittaava asia, vaan riitatilanne tai virhe. Maksuhäiriömerkintää ei saa pois rekisteristä ellei kyseessä ole virhe. Odealin osalta kyse oli virheestä ja kuten näette, maksuhäiriömerkintää ei enää ole.

Lisäksi Odealin luottokelpoisuudesta olemme saaneet Bisnoden myöntämän kahden AA:n Rating Alfa -luottoluokituksen ainoana laskutuspalveluyhtiönä Suomessa. http://odeal.fi/odeal-oy-kuuluu-aa-luottoluokkaan/

Mikäli aiheesta joku haluaa keskustella lisää, pyydämme kysymykset suoraan asiakaspalveluumme numeroon 0505771478.

ODEAL OY HALLINTO

• laskuttaja

Ei ole odeal ainoa kahden aa:n yritys. OLKAAPA ODEAL TARKEMPIA.

• Palkatta

Taitaa sama venkoilu palkan maksussa jatkua edelleen, kannattaa miettiä kahdesti.

• hyvältä_vaikuttaa

Yrittäjänä ajattelin päivittää pikkuisen tätä palstaa. Urakoitsijamme käyttävät Odealin palveluita ja ovat hyvin tyytyväisiä. Raha on kulkenut ihan kiitettävästi.

• tmi-oy

Puoli vuotta tullut käytettyä Odealia ja kaikki toiminut moitteetta. Jos epähuomiossa itsellä jäänyt jokin huomaamatta, ystävällinen hlökunta ottanut pikaisesti yhteyttä. Ei mitään ongelmia, ja viime vuoden tilinpäätöskin näyttää ihan vakaalta.

• Nakke88

Just joo, ihan uskottavasti te siellä Odealissa kommentoitte.

• yrittäjäkö

Mulla on ainakin odeal toiminut ihan hyvin. Jonkun verran on tosin ollut viiveitä, mutta niin taitaa olla näissä kaikissa isoimmissa laskutuspalveluissa.

Odeal on osakeyhtiö niin kuin on e-tunnus.fi palvelukin. Suurin osa muista laskutuspalveluista on osuuskuntia. Asiakaspalvelussa kertoivat, että osuuskuntien kautta laskuttaessa olisi riski siitä, että tulkittaisiin osuuskunnan jäseneksi eli yrittjäksi, jos toiminta jatkuu pidempään. Osakeyhtiömuotoisessa laskutuspalvelussa tätä riskiä ei ole. MIstähän tästä saisi tietoa? En haluaisi menettää palkansaajan statusta.

• Laskuttaja

Olen erittäin tyytyväinen puolen vuoden kokemuksien jälkeen. Vaihdoin Odealiin Ukko-palvelusta, jossa minun näkökulmastani asiakaspalvelu ei toiminut ja se oli yleissävyltään penseää, ns asiakeskeistä ja jäykkää verovirkailijan asiakaspalvelua. Minusta on mukavaa, kun Odealissa on asiakasrajapinnassa oikeat asiakaspalvelijat ja sitten on erikseen ne kirjanpitäjät, joita ei ole pakotettu luontonsa vastaiseen työhön.

En ole havainnut mitään viiveitä, päinvastoin. Jos viiveitä etsii, niin kyse on siitä, meneekö laskusi käsittelyn läpi aamupäivästä 09-12, vai ehkä jostain syystä vasta 12-16. Mitään vuorokausien viiveitä ei ole ollut ja olen laskuttanut paljon.

Odealin hetipalkka- toiminto toimii myös hyvin. Ennen juhannusta mm. tarvitsin kipeästi rahaa, jota ei ollut tiedossa mistään suunnalta. Olin kusessa. Laitoin laskun kaikista töistä joita siihen asti olin ehtinyt tekemään, klikkasin hetipalkka-painiketta ja seuraavana aamuna tilillä oli rahaa. Helpotus akuutin rahaongelman ratkeamisesta ilman velanottoa tms oli helposti sen laskun päälle tulevan lisäprosentin arvoinen, joka ei ollut kovin suuri.

Trollien on ihan turha tulla selittelemään mitään. Kehun Odealia pyytettömästi ja asiakkaana. Intresseissäni tietysti on, että Odeal-laskutuspalvelu menestyy hyvin nykyisellä konseptillaan, koska he tarjoavat minulle laskuttajana alenevan komission, jota mikään muu talo ei tarjoa. Aloituskomissio, 5%, on sama tai alempi kuin muilla. Se alenee laskutuksien kertyessä.

Edelleen on sanottava, että missään en ennen ole saanut parannusehdotustani läpi niin nopeasti kuin Odealilla. Silmät putosi päästä, kun huomauttamani epäkohta nettisivuilla oli korjattu seuraavan laskutukseen mennessä.

Toisinpäin minun laskutukseni virheistä on Odealin asiakaspalvelu ystävällisesti huomauttanut minua.

Ei tästä paljon periaatteessakaan voi laskutuspalvelu parantua. Asiakkaan tietysti toivoisi vieläkin alempia komissioita, mutta lienee kohtuullista tyytyä niihin, mitkä ovat markkinoiden alhaisimmat.

• nonne

UZER on uusi tulokas alalla. Sivulla väitetään että laskutuksesta jää käten 20 prossaa enemmän kuin muilla. tää johtuu ilmiesesti arvonlisäverosta.

• kokokokok

samat yrittäjät kuin ebook ja uudenmaan koulutuskeskus

• pienladkuttaja

Oikein tyytyväinen olen ollut. Palvelu ystävällistä ja nopesa, jopa tällaiselle pienlaskuttajalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3434
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2642
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      382
      2588
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1767
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1415
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1080
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      1005
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      965
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      27
      799
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      744
    Aihe