Mikä on Jumala? Missä hän on??

etsivätomas

Nyky elämä on sellaista, että Jumalalle ei ole nykyihmisille sijaa..

Tunnen useita ateisteja, jotka ovat joskus olleet kirkon jäseniä. Usein perheellisiä päälle 30-vuotiaita.

Jeesuksen ajoista on n. 2000-vuotta, eikä hänen ihmeteoilleen ole olemassa kuin hatariin kirjoituksiin perustuva "todistus". Ajat olivat silloin toiset ja mpnet "ihmeteot" voitaisiin tänäpäivänä selittää tieteellisesti.

Jotkut ihmiset haluavat uskoa Jumalaa/jeesukseen tai muihin jumaliin.

Itse olen ollut evlut kirkon jäsen en ole enää. Olen ollut helluntalaisten pyhäkoulussa. Olen käynyt jehovien kokouksissa raamattupiireissä en enää, olen käynyt moskeijassa, olen lukenut okkultismia. saatanaakin olen kutsunut käsiäni viiltelemällä. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut

En ole löytänyt sitä Jumalaa mistä kristityt puhuu. Haluan saada konkreettisen todisteen yliluonnollisen läsnäolosta.

Elämä on kasvattanut minusta ateistin, en usko esim. syntiin/synnintuntoon. En usko kuolemanjälkeiseen elämään.

Uskon siihen teoriaan, että ihminen pohjoisillevyöhykkeille levinnyt lihansyöjä apinalaji.

Mitä Jeesukseen tulee. Mielestäni Hän oli filosofi. Niitä Jeesuksen "ihmetekoja" kun ei nyt vaan voida todistaa. Eikä Jeesus ole tullut takaisin vieläkään. Tuleekohan koskaan??

Onko Jumala luonnut ihmisen vai ihminen Jumalan?

Uskonto ei kosketa nykyihmisen elämää. Muutaman vuosikymmenen kuluttua suurin osa suomen kirkoista on rapistuneet hajalle ja ovat merkkeinä joskus hallinneesta uskonnosta.

Raamatun mukaan kuoleman jälkeen on kadotus ja taivas.

Mitä pahaa ihminen on sellaista tehnyt että joutuisi ikuisesti fyysiseen ja henkiseen kidutkseen. Tai vastaavasti hyvää, että pääsee taivaaseen.

Entä jos kuoleman jälkeen ei ole yhtään mitään.

Kommentoikaa mietteitäni

27

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei !

      Muista aina että ihmisen pitää muodostaa itse rakkaussuhde Jumalaan/ Jeesukseen.

      On olemassa myös tietty ehto; - Pitää olla vakavissaan ja valmiina ylittämään niitä kynnyksiä mitä aito hengellinen usko vaatii, eli hylkäämään sellaista mikä ei ole sopivaa ja on syntiä. Tämä ei tapahdu yhdessä yössä, mutta vankka päätös ja vakaa tahto måste vara.
      Siten voi saada lisää.

      Aina kun synnin kiusauksen ylittää se kasvattaa kynnystä langeta uuteen syntiiin ja toisinpäin aina kun ihminen tekee myönnytyksiä kynnys laskee.

      Jos ihminen vakavissaan sanoo Jumalalle rukouksessa "pelasta minut" 100% tosissaan sitä tahtoo, niin se ei jää tapahtumatta.

      Täällä voi olla jotakin Sinua hyödyttävää; http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3
      Ja katso linkit, niistä löytyy tietoa Raamatusta.

      Yst. t. Jari

      • ei apinan serkku :)

        Oikein hyvä ja selvä kirjoitus nimimerkiltä "jarinhotelli".

        Jos haluaa etsiä Jumalaa, pitää olla vakavissaan eikä jo valmiiksi olla negatiivisella kannalla uskon suhteen. Asenne ratkaisee, niinkuin positiivareissakin sanotaan.


      • ei apinan serkku :) kirjoitti:

        Oikein hyvä ja selvä kirjoitus nimimerkiltä "jarinhotelli".

        Jos haluaa etsiä Jumalaa, pitää olla vakavissaan eikä jo valmiiksi olla negatiivisella kannalla uskon suhteen. Asenne ratkaisee, niinkuin positiivareissakin sanotaan.

        Hei !

        Kiva ettei tarvitse apinan serkkujen kanssa aina jutella. Kiitos.

        Kaikenlaisia simpansseja ja marakatteja muistuttaviakin on.

        yst. t. Jari


      • jarinhotelli:lle

        *Muista aina että ihmisen pitää muodostaa itse rakkaussuhde Jumalaan/ Jeesukseen*
        Se on täysin mahdotonta muodostaa rakkaus suhdetta jumlaaan,ihmise koska ihminen pakenee luonostaa jumlaa,ei voi muodostaa suhdetta häneen.
        Silloin ei sovitta olisi tarvinnut,jumlan poikaa jeesusta.


      • kuulija1 kirjoitti:

        jarinhotelli:lle

        *Muista aina että ihmisen pitää muodostaa itse rakkaussuhde Jumalaan/ Jeesukseen*
        Se on täysin mahdotonta muodostaa rakkaus suhdetta jumlaaan,ihmise koska ihminen pakenee luonostaa jumlaa,ei voi muodostaa suhdetta häneen.
        Silloin ei sovitta olisi tarvinnut,jumlan poikaa jeesusta.

        Hei !

        Itte piru pahoine henkivaltoineen on ahkerana kääntämään ihmisen mieltä muualle.

        Jumala tahtoo ihmisen ajattelevan sopivia asioita, katselemaan luomistekoja jos kun luontoon pääsee, etsimään Jumalaa rukouksessa, lukemalla Raamattua.

        Kyllä se alakaa hissunkissun onnistumahan noilla menetelmillä kunhan on päätöstä karttaa syntiä ja rakastaa pahanteon sijaan.

        http://jarinhotelli.blogspot.com

        yst. t. Jari


    • totuus kirvelee

      Kerrankin fiksu kirjoitus tällä palstalla, "etsivätomas".

      Tieteen keinoin ihminen on saanut selville monia seikkoja siitä, mistä me oikein tulemme. Kun asioita tutkii, on helppo huomata miksi todellsuus on paljon kauniimpi, runollisempi, innostavampi ja jännittävämpi kuin mitkään mytologiset valheselitykset.

      Tulevaisuus toisaalta pitää sisällään monia haasteita. Ihmiskunta on kasvanut epäilevään teini-ikään. Meillä kaikilla on nyt älyllinen haaste säilyttää ja ylläpitää sivistystä, nyt kun ymmärrämme että mitään taivas-faijaa ei ole vahtimassa tekojemme perään.

      Hyvää jatkoa elämääsi ajatteleva ihminen.

    • 1213

      "Mitä pahaa ihminen on sellaista tehnyt että joutuisi ikuisesti fyysiseen ja henkiseen kidutkseen. Tai vastaavasti hyvää, että pääsee taivaaseen."

      Mikään teko tai sana ei itsessään ole ratkaisevaa. Ratkaisevaa on se, onko ihminen vanhurskas. Jeesuksen sanojen perusteella ikuinen elämä on vanhurskaille.

      Helvetti on niille, jotka haluavat olla ikuisesti erossa Jumalasta.

      • 1213
        Paha on siinä ettei uskokonut,sanna älä ota,otti kuitenkin siitä puusta ja söi tuli tietämään hyvän ja pahan. Huomasivat olevansa alasti ja häpesivät ja pelkäsivät.


      • totta-maar
        kuulija1 kirjoitti:

        1213
        Paha on siinä ettei uskokonut,sanna älä ota,otti kuitenkin siitä puusta ja söi tuli tietämään hyvän ja pahan. Huomasivat olevansa alasti ja häpesivät ja pelkäsivät.

        Anteeksi, "Eeva" otti. Mutta tietenkin tämä koskee meitä kaikkia "Sannoja" ja "Maijoja".


    • Langennut Enkeli

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11371322

      "Etsivä löytää", kyllä löytää mutta mitä? Ateismin, jota on manipuloitu monien tarinan kertojien eduksi. Massapsykoosin luominen aloitetaan heti lapsen synnyttyä. Ihmismieli on kuin tyhjä taulu, joka odottaa että se tullaan kirjoittamaan täyteen. Kristityt ja muut vallanhimon huumaamat ovat oivaltaneet, että mielen muovaaminen tulee aloittaa jo kehdosta, jotta saadaan harmittomia, pelolla hallittavia sätkynukkeja satusetien suuruudenhulluihin näytelmiin. Kaste on todellinen lapsen kaappaus.

    • tommipuuro

      kyllä se asia on nyt niin että jos sää et tuu siihen natsi hevoseen niin mä veän sua seinille selkään g-moottorilla m8t

    • JonesHenry
      • totta-maar

        Tuollaisista videoista ei Jumalaa löydä. Lue Raamattua ja rukoile Jumalalta Pyhän Hengen viisautta ymmärtää Hänen Sanaansa. Sillä tavalla Jumalan voi löytää.


    • -Brina-

      On tosi mahtavaa, etsivätomas, että olet alkanut kyseenalaistamaan vanhoja kansanuskonnon uskomusväitteitä ja etsimään itsellesi tyydyttäviä vastauksia. Et tule juurikaan löytämään niitä tällaisilta keskustelupalstoilta, mutta mikäli jatkat 'etsijän tielläsi', niin vastauksia alkaa 'tippumaan' eteesi kuin sattumalta. Tämä on se luonnonlaki josta raamatussakin sanotaan: "etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan". En tarkoita minulle tyypillisillä ei-kristinuskovaisilla mielipiteilläni mitenkään hylätä kokonaan raamatustakin löytyviä viisauksia (siellä tosin on paljon muutakin ja täysin väärin ymmärretyjä näkemyksiä joita on aika ajoin rukattu 'uskoon' sopiviksi ;).
      Vain vapaana kaikista uskontojen dogmeista ja 'aivopesijöistä' voi löytää itsessään piilevän 'salaisuuden' eli oppimaan tuntemaan itsensä ja "jumalan valtakunnan joka on sisällämme" erään mestarin sanoin! Itse olen löytänyt tyydyttäviä vastauksia juuri tässä etsijän tieni hetkessä mm. buddhalaisesta filosofiasta (myös minä olen siis tavallaan 'ateisti') ja yleensä itämaisesta ajattelusta . Suosittelen tutustumaan lisäksi nykyajan kvanttifysiikkaan ja sen 'filosofiaan'. Sieltäkin saatat löytää hienoja 'ahaa-elämyksiä' jotka auttavat ymmärtämään myös uskontofilosofisia kysymyksiä aivan uudesta näkökulmasta! Tai ei ne uusia ole! Jo antiikin filosofit (Platon, Plotone ym.) puhuivat samoista asioista joita nyt kokeellinen tutkimus näyttää meille tieteellisesti todeksi, mutta ne lytätättiin ja yritettiin kokonaan hävittää melkein 2000 vuodeksi --- etenkin kristinuskon toimesta.
      Nykyajan ihminen on tiedonhaluinen eikä hän enää välitä uskontojen pelotteluista. Emme enää pysty uskomaan 'uskomattomia' ja epäloogisia väitteitä!!!
      Olemme ikuisia tietoisuusolentoja, jotka luovat joka HETKI omaa 'materian maailmaansa'. (Vaan, jos et tuota lausetta just nyt vielä 'sulata', niin se joka tapauksessa jää sinulle ja kaikille sen lukeneille....vaikuttamaan!)

      • Ihmeitä taivaasta

        Kun jumala kutsuu huomaat varmasti, ei ole sinun toiminnasta, elämätilanteesta tai päätöksestä kiinni. Jumala vaan pysäyttää kohtaamaan. Mieheni joka piti uskoontuloa sairaan ihmisen jorinoina tuli uskoon aivan yllättäen, eikä todellakaan etsinyt mitään oli tyytyväinen kaikkeen. Mutta Jumala katkaisi kahleet ja teki ihmeen. Mies joka ennen joi ( normaali juoja ei holisti) ja tupakoi lopetti kaiken itsensä saastuttamiseen siihen hetkeen eikä kyllä omin avuin, koska samalla alkoi nähdä asiat aivan erilailla. Ja se rakkaus mikä mieheeni tuli oli todella yliluonnollista ja kun itse näin tuon suuren ihmeen tulin uskoon itsekkin.... Pakkohan se on uskoa kun Jumala teki todella ihmeellisiä tekoja ja tämä vuosi on ollut erittäin hienoa jaihmeellistä aikaa! Ei ole ihmisestä kiinni koska jumala toimii, ihminen on niin pieni ilman jumalaa!!


      • god1
        Ihmeitä taivaasta kirjoitti:

        Kun jumala kutsuu huomaat varmasti, ei ole sinun toiminnasta, elämätilanteesta tai päätöksestä kiinni. Jumala vaan pysäyttää kohtaamaan. Mieheni joka piti uskoontuloa sairaan ihmisen jorinoina tuli uskoon aivan yllättäen, eikä todellakaan etsinyt mitään oli tyytyväinen kaikkeen. Mutta Jumala katkaisi kahleet ja teki ihmeen. Mies joka ennen joi ( normaali juoja ei holisti) ja tupakoi lopetti kaiken itsensä saastuttamiseen siihen hetkeen eikä kyllä omin avuin, koska samalla alkoi nähdä asiat aivan erilailla. Ja se rakkaus mikä mieheeni tuli oli todella yliluonnollista ja kun itse näin tuon suuren ihmeen tulin uskoon itsekkin.... Pakkohan se on uskoa kun Jumala teki todella ihmeellisiä tekoja ja tämä vuosi on ollut erittäin hienoa jaihmeellistä aikaa! Ei ole ihmisestä kiinni koska jumala toimii, ihminen on niin pieni ilman jumalaa!!

        http://www.youtube.com/watch?v=xrBL5Ofp4Ug siinä on yksi todiste! :)


      • god1
        Ihmeitä taivaasta kirjoitti:

        Kun jumala kutsuu huomaat varmasti, ei ole sinun toiminnasta, elämätilanteesta tai päätöksestä kiinni. Jumala vaan pysäyttää kohtaamaan. Mieheni joka piti uskoontuloa sairaan ihmisen jorinoina tuli uskoon aivan yllättäen, eikä todellakaan etsinyt mitään oli tyytyväinen kaikkeen. Mutta Jumala katkaisi kahleet ja teki ihmeen. Mies joka ennen joi ( normaali juoja ei holisti) ja tupakoi lopetti kaiken itsensä saastuttamiseen siihen hetkeen eikä kyllä omin avuin, koska samalla alkoi nähdä asiat aivan erilailla. Ja se rakkaus mikä mieheeni tuli oli todella yliluonnollista ja kun itse näin tuon suuren ihmeen tulin uskoon itsekkin.... Pakkohan se on uskoa kun Jumala teki todella ihmeellisiä tekoja ja tämä vuosi on ollut erittäin hienoa jaihmeellistä aikaa! Ei ole ihmisestä kiinni koska jumala toimii, ihminen on niin pieni ilman jumalaa!!

        http://www.youtube.com/watch?v=pG8Qzmrj4Go Jeesuksen nimi ja veri! :)


    • God1

      Ne ihmeet mitä Jeesus teki toimii myös tänään! Jeesuksen nimessä on voima ja kun Jeesus on varmasti olemassa niin hän todistaa Jumalasta. :)

    • 1213

      "Elämä on kasvattanut minusta ateistin, en usko esim. syntiin/synnintuntoon. En usko kuolemanjälkeiseen elämään."

      Synti ei ole mielestäni uskon asia. Se on periaatteessa vastakohta vanhurskaudelle ja vanhurskaus on määritelty Raamatussa. Ja se määritelmä on totta, vaikkei uskoisi Jumalaan.

      "Mitä pahaa ihminen on sellaista tehnyt että joutuisi ikuisesti fyysiseen ja henkiseen kidutkseen. Tai vastaavasti hyvää, että pääsee taivaaseen."

      Minun nähdäkseni helvetti on niille, jotka haluavat ikuisesti eroon Jumalasta ja siis elämästä ja rakkaudesta. Ikuinen elämä on taas niille, jotka ovat vanhurskaita, ei siksi, että ansaitsevat sen, vaan koska Jumala haluaa antaa heille lahjan, koska heillä on oikea ymmärrys ja tahtovat sitä mikä on hyvää.

      Jos kuoleman jälkeen ei ole mitään, se ei haittaa, Jumalan tahto on silti hyvä ja haluan elää sen mukaan.

    • Luojanluoma

      Luonto kokonaisuudessaan on jumala. Siinä me olemme ,liikumme ja elämme kukin aikansa. Luonto , luoja ja jumala on yksi asia. Muodostaa myöskin selkeän kolmiyhteyden. Luonto ja luonnonlaki on suurin ja vahvin ,siis ihmisen älyllä voittamaton. Luonto on myöskin sinun jumalasi, uskoitko siihen tai et.

    • totta-maar

      >>monet "ihmeteot" voitaisiin tänä päivänä selittää tieteellisesti>>

      Voisitko selittää tieteellisesti Lasaruksen kuolleista herättämisen? Lasarus oli mätänemistilassa, neljättä päivää haudassa ja haisi jo.

      Joh. 11:1-44

      http://raamattu.fi/1992/Joh.11.html#o29

      • nää_on_näitä

        Olipa Lasaruksen tapaus mitä tahansa, varmaa on että tietellinen maailmankuva kehittyy myös tästä eteenpäin kuten on kehittynyt tähänkin saakka.
        On olemassa oivalluksia jotka ovat vielä keksimättä, siksi pidän oman uskomusjärjestelmäni avoimena sikäli kun osaan. Myös Lasaruksesta kerrottaessa.

        Olisi aika outoa jos kaikki keksinnöt (selitykset) olisi jo tehty.


      • totta-maar
        nää_on_näitä kirjoitti:

        Olipa Lasaruksen tapaus mitä tahansa, varmaa on että tietellinen maailmankuva kehittyy myös tästä eteenpäin kuten on kehittynyt tähänkin saakka.
        On olemassa oivalluksia jotka ovat vielä keksimättä, siksi pidän oman uskomusjärjestelmäni avoimena sikäli kun osaan. Myös Lasaruksesta kerrottaessa.

        Olisi aika outoa jos kaikki keksinnöt (selitykset) olisi jo tehty.

        Niinpä niin. Aika heppoinen on tuo selostuksesi. Tiedätkö, että Jeesus on ainoa, joka mätänevät ihmisen on pystynyt herättämään eloon. Tämä tarkoittaa sitä, että Jeesus on ainoa, joka tullessaan pystyy kuolleet herättämää eloon; toiset kadotukseen ja toiset iankaikkiseen elämään. Kaikki polvet tulevat notkistumaan Jeesuksen edessä.


      • nää_on_näitä
        totta-maar kirjoitti:

        Niinpä niin. Aika heppoinen on tuo selostuksesi. Tiedätkö, että Jeesus on ainoa, joka mätänevät ihmisen on pystynyt herättämään eloon. Tämä tarkoittaa sitä, että Jeesus on ainoa, joka tullessaan pystyy kuolleet herättämää eloon; toiset kadotukseen ja toiset iankaikkiseen elämään. Kaikki polvet tulevat notkistumaan Jeesuksen edessä.

        Jeesus on ainoa joka Raamatun kertoman mukaan sanoi "tulette tekemään suurempiakin kuin minä"
        totta-maar tulet vielä tekemän suurempia joten siunausta matkallesi


    • nää_on_näitä

      Jumala on ajatus sinun mielessäsi.
      Hän on kaikkialla, nyt sinun mielessäsi on "kaikkialla"
      Hän tietää kaiken, nyt sinä tiedät "kaiken"

      Kun sinulle tapahtuu vaikeita asioita, silloin olet tarvinnut vaikeita asioita, olet halunnut kokea vaikeimman kautta.
      Joka hetki tiedät ja toimit itsesi "parhaaksi" Lopputuloksesta huomaat toimineesi.... joten ole kiitollinen itsellesi, silloin olet kiitollinen elämälle, Jumalalle.

      Olen puolueellinen koska itse olen kokenut "yliluonnollisen" läsnäoloa, jopa niin että tiedostan sen tässäkin olemalla oma luonnollinen itseni.

    • KuunnelkaaRiikkaa

      Jumalan Rauhan tervehdys Kaikille!

      Mikäli ette ole tutustuneet Riikka Halkoon, hänen videoita löytyy Tv 7 ja Youtubesta. Puhdasta Jumalan Sanan evankeliumia Golgatan rististä tähän päivään:

      Riikka Halko puhuu armosta ja pelastuksesta

      Jumala puhuu tavalliselle ihmiselle ja kohtaa syntistä. Kääntykää ja hyljätkää pahat tekonne! Kohdelkaa läheisiänne rakkaudella armollisesti, kuten Jumalakin on meille ollut armollinen.
      su 11.1.2015 klo 19.15

      http://www.tv7.fi/vod/player/44854/
      Linkki jaettavaksi rukouksella ja siunauksella

    • Näkiä

      Kyllä tämä kyseliä on tosissaan, kun on joka paikassa käynyt etsimässä. Mutta asia on HYVIN YKSINKERTAINEN. Etsivä löytää ja kolkuttajalle avataan. Ja vastaus tulee heti eikä ylihuomenna. Suosittelen lukemaan Johanneksen evankeliumia heti alkuun. Koska se on rakkaus evankeliumi. Siunasta etsiälle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe