Vesipyssy 1200 gs -013

utelias ?

Joko on kokemuksia laitteesta..ainakin on mielyttävämpi märkäkytkin. .....onko joku ajanut moisella ?

15

3183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gessut

      Kun ajanut kahdella kuivakytkimellä varustetulla bemulla. r1150gs ja r1200gs, niin tuo märkäkytkin tuntuu ainakin näin alkuun vähän oudolta. Laatikko kolisee paljon enmmän ja kytkin ... ... no eipä ole kuin vasta 3000km takana tällä vesi gessulla tai se ei ole oikea nimitys.. eihän edellistä malliakaan kutsuttu öljy gessuksi. Molemmat ovat suurimmaksi osaksi ilmajäähdytteisiä. Ajoominaisuudet on kyllä ihan eri planeetalta.. paljon paremmat. Muut hilut mitä siihen kuuluu jo perusmalliin saati sitten lisävarusteet jotka lisäävät turvallisuutta ja mukavuutta.

      • ei ongelma!

        Ykkönen kolahtaa jos ei pidä kytkintä hiemanaikaa pohjassa...


      • Mieleni tekevi...

        Myyjät tyrkyttävät kaikkea mahdollista lisähimmeliä mukaan...minulle suorastaan tuotiin julki, ettei pyörä ei ole hyvä, jossei ota 5-tonnin edestä lisäsälää??

        Perusversion hinta on järkevä...korkeintaan kiinnostaa se "sähköjousitus" ja tietysti laukut.


      • vähäajava
        ei ongelma! kirjoitti:

        Ykkönen kolahtaa jos ei pidä kytkintä hiemanaikaa pohjassa...

        Mulla kolahtelee joskus kaikki vaihteet enemmän tai vähemmän mutta 3 ylös päin kutoselle vaihtaen maantie käytössä vaihdeavustin vaihtaa hienosti,ja kutoselta kolmoselle alas vaihtaa ihan hyvin.mutta kun kytkintä käyttää niin pienemät vaihteet joskus ääntää joskus kuuluu vaan naksahdu ja vaihde on hyvin päällä.pyörä on kyllä uusi 300 km ajettu niin jospa se herkistyy tai sitten pitää vaan treenata pykäliä. mutta kyllä se koeajo pärräkin kolahteli.


    • BMW R 1200 GS

      Kaupalehden sivulla on kiinnostava yhteenveto BMW R 1200 GS:stä.

      Itseäni voisi kiinnostaa jokin sen pikkuveli, mutta kardaania niissä ei taida olla, joka olisi itselleni yksi toivottu ominaisuus. Alustan ja satulakorkauden säätö ovat tervetulleita ominaisuuksia.

      "Nyt GS on ikään kuin aloittanut kolmannen elämän. Sen merkittävin, suorastaan historiallinen uudistus on moottorin nestejäähdytys: nestejäähdytteistä boxer-konetta ei ole BMW:n valikoimassa ennen nähty."

      "Tosin nesteen osuus jäähdytyksestä on nytkin vain 35 prosenttia. Loput hoidetaan edelleen ilmalla. Se selittää, miksi uudenkin GS:n sylintereistä löytyvät ilmapeleistä tutut jäähdytysrivat."

      Märkäkytkin:

      "Kytkin on märkä. Siksi siitä on voitu tehdä niin sanottu luistokytkin, joka pehmentää moottorijarrutusta ja parantaa ajoturvallisuutta: kun kytkin alkaa pienempään vaihdettaessa luistaa, takapyörä ei pääse menemään moottorijarrutuksen takia lukkoon."

      "Märkäkytkimessä on kuitenkin yksi ikävä piirre. Ykköselle vaihdettaessa laatikosta kuuluu karmea kolaus."

      "Kytkin sijaitsee nykyään moottorin etupuolella. Se helpottaa huoltomiesten elämää."

      - http://www.kauppalehti.fi/auto/koeajot/bemari-gessun kolmas elama/201308486259

    • Liikaa hitechia

      Kävin keväällä koeajolla maahantuojan elektroniikalla täyteen ladatun yksilön.

      Mieleen jäi tietysti, että pyörä on erinomainen. Jopa niin erinomainen, että mennäänkö jo vähän tylsyyden puolelle? No makuasia tietty.

      Negatiivisena minä pidin jotenkin keinotekoista vastetta kaasuun. Ja hiton korkeakin se oli, vaikka olen 182 senttinen itse.

      Summasummarum: hyvä pyörä, mutta ei kuitenkaan innostanut vaihtokauppoihin asti. Vaikka oma RS 1200 vm. 2003 jo ehkä kaipaisi päivitystä. Tosin uudesta minulla ollut ja vasta 40 tkm ajettu, mutta jotenkinnuutta vähän kaipais. Miten se olis tuo Honda VFR 1200...?

    • Gessut

      Joo joka paikassa puhutaan siitä miten uutta gessua voidaan madaltaa.
      Mutta oikein sain hakea mainintaa siitä miten sitä istuin korkeutta saisi korotettua... kun on vähän pidemmät koivet. Enkä kuitenkaan ole kuin n.185cm.
      Edelliseen gessuunkin ostin korotetun satulan.

      • Ei vielä GSää

        Mikä tälläisen pyörän kuljettajan alamitta olisi ????


      • vodapyssy
        Ei vielä GSää kirjoitti:

        Mikä tälläisen pyörän kuljettajan alamitta olisi ????

        minä 180 ja hyvin toimii
        veikkaisin 170-175


      • Gs nainen
        Ei vielä GSää kirjoitti:

        Mikä tälläisen pyörän kuljettajan alamitta olisi ????

        Itse olen 162 cm nainen ja omistan 1200 gs. Pienellä säätämisellä tämmönen tappikin voi ajella. Englannista tilasin hyperpron jouset eteen ja taakse jotka ovat lyhyemmät ku alkuperäiset. Kuitenkin alkuperäisiä iskareihin laitettiin ja hyvä tuli.
        Eli voin melkeinpä sanoa että alarajaa pituudelle ei ole :-).
        Pyörä on kokoonsa nähden ketterä ja helppo käsitellä ja passeli pitkille matkoille
        1000 km päivässä hurahtaa helposti. Uutta gessua en ole päässyt kokeilen.
        Oma on 2004.


    • Adventuristi
    • 14cm

      Onko nää pemarikuskit Marsista? Puheet on ainakin ihan outoja.

    • baijerilainen

      minusta sillä kyllä yltää ajamaan satula kun on alimassa asennossa olen itse 173cm ja hyvin jalat yltää maahan mutta kyllä se vaihteisto kolahtaa kun vaihtaa myyjä sano että kyllä ne kestää että pitää vaihtaa ronskisti vaan varsinkin se ykkönen paukahtelee tuntuu että hajoaakohan tämä pyörä

      • BMW_Honda

        Kyllä mun kakkospyörässäkin (Honda vm 2014) vaihteen laittaminen ykköselle kolistelee voimakkaasti. Yleispyörä on vesigessu. vm.2013 joka ei aina ykköselle laittaessa kolistele, mutta aika usein kuitenkin.


    • geralh

      mikähän se vaihteiston softan päivitys on olevinaan kun samat kolinat vaihtaessa kun ennenkin huolloissa päivitävät sitä aina täytyy uudestaan käydä kyselemässä kun pyörällä on vielä takuukin voimassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe