Poliisin ajanvaraussyysteemi lupapalveluun on pepusta

ajat kaukana

Kylläpä ottaa päähän tämä poliisin uusi ajanvaraussysteemi lupapalveluihin.

Olin varaamassa aikaa ajokortin opetuslupaa varten ja lapsen ajokorttilupaa varten. Minulle olisi käynyt mikä tahansa aika tästäpäivästä (viikko 32), viikon 36 loppuun. Mutta tälle aikajaksolle Turussa ei ollut yhtään vapaata aikaa. Ensimmäinen aika oli viikolla 37 ja 38, mutta ne eivät käy minulle. Viikko 39 olisi taas käynyt, mutta sinne asti aikoja ei enää saanut varattua.

Olen käynyt pari kertaa poliisilaitoksella tämän uuden systeemin aikana ja palvelu kyllä pelaa hienosti kun sinne menee, ei tarvi jonottaa lainkaan. Mutta ongelmana on nyt se että vapaita aikoja saa vasta jonnekkin kuukauden päähän.

Toinen juttu on sitten se että tiskien takana on aika rauhallista. Aikaa on varattu paljon enemmän mitä sen hoitamiseen menee ja osa asiakkaista jää saapumatta, joten virkailijat yrittää olla sen näköisiä että tekevät jotain ja huutelevat muutaman minuutin välein joko tulematta jäänyttä tai seuraavaa ajanvaraajaa.

Vikailijoilla olisi hyvin aikaa ottaa väliin vanhaan tapaan jonotusnumerolla jonottavia asiakkaita.

9

2120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäloogista touhua

      Eihän se käy, kun juuri Turun Sanomissa poliisin edustaja kertoi, ettei ilman ajanvarausta voi ottaa asiakasta, kun on niin paljon tekemistä. Että kun asiakas lähtee, menee kaikki aika ennen seuraavaa asiakasta sen aiemman asiakkaan paperien selvittelyyn. Tästä ei voi joustaa.

      Entäs tuo sähköinen rikosilmoitus. Joka puolella kehotetaan käyttämään nettiä ja nyt kun käytettiin, oli ilmoitusten vastaanotto ruuhkautunut. Soitin poliisiasemalle, jotta koskas tulee tieto kotiin, että rikosilmoitus tuhotusta pyörästä on vastaanotettu, niin kerrottiin että todistuksen saa heti jos tekee ilmoituksen poliisiasemalla. Netin kautta tehdystä ilmoituksesta saa vastaanottotiedon vasta viikkojen kuluttua.

    • Mrs. Litta K.

      No kysyitkö, et milloin saa alkaa varaamaan aikaa viikolle 39? Oot sillo sit katsos ekojen joukos varaamas aikaa sille viikolle.

      • ensiviikolla arvaan

        Miten nettipalvelussa mitään kysytään? Ei ollu mitään infoa, tai en ainakaan huomannu. Arvaan että viikon 39 ajat tulee jakoon ensiviikolla.

        Tuntuu vain aika uskomattomalta että yhtään peruutusaikaakaan ei ole tullut mihinkään väliin.

        Ilmeisesti niillä virkailijoilla ei ole mitään järkevää tekemistä sille luppoajalle mitä asiakkaiden väliin jää. Yksikin selaili puhelinluetteloa tärkeän näköisenä ja huuteli välillä asikkaita nimellä.

        ap.


    • Käytä älyä

      Onko pakko mennä juuri Turun poliisiasemalle?

      • jos voi...

        Voiko turkulainen hakea opetusluvan vaikka Raision poliisilta? Ainakin aikaisemmin se piti hakea kotipaikkakunnan poliisilta, nyt asiasta ei ole mainintaa ohjeissa.

        Tosin varaustilanne ei ole Raisiossa juurikaan parempi.


      • Monta luukkua
        jos voi... kirjoitti:

        Voiko turkulainen hakea opetusluvan vaikka Raision poliisilta? Ainakin aikaisemmin se piti hakea kotipaikkakunnan poliisilta, nyt asiasta ei ole mainintaa ohjeissa.

        Tosin varaustilanne ei ole Raisiossa juurikaan parempi.

        Itse olen asioinut lupa- ym. asioissa Turun, Kaarinan ja Paraisten poliisiasemilla tilanteen mukaan. Viimeksi jätin passihakemuksen Paraisten poliisilaitokselle kun siellä ei ollut jonoa lainkaan ja valmiin passin noutopaikaksi sovittiin Turun poliisilaitos kun nouto taas sujuu nopeati mistä tahansa.
        Turun, Raision, Kaarinan, Uudenkaupungin, Paraisten, Salon ja Loimaan poliisiasemat ovat kaikki samaa Varsinais-Suomen poliisilaitosta.
        Turun poliisiasema on laitoksen pääpoliisiasema, joten jos ko. lupahakemus pitää toimittaa sinne, niin silloin se rajoittaa valinnan vapautta.


      • epäjärjestyksenvalvoja
        Monta luukkua kirjoitti:

        Itse olen asioinut lupa- ym. asioissa Turun, Kaarinan ja Paraisten poliisiasemilla tilanteen mukaan. Viimeksi jätin passihakemuksen Paraisten poliisilaitokselle kun siellä ei ollut jonoa lainkaan ja valmiin passin noutopaikaksi sovittiin Turun poliisilaitos kun nouto taas sujuu nopeati mistä tahansa.
        Turun, Raision, Kaarinan, Uudenkaupungin, Paraisten, Salon ja Loimaan poliisiasemat ovat kaikki samaa Varsinais-Suomen poliisilaitosta.
        Turun poliisiasema on laitoksen pääpoliisiasema, joten jos ko. lupahakemus pitää toimittaa sinne, niin silloin se rajoittaa valinnan vapautta.

        Esim. järjestyksenvalvojan luvan kanssa toimitaan niin, että sen myöntää valvontasyistä kotikunnan poliisilaitos eli turkulainen ei voi hakea jv-lupaa muualta kuin turusta. Esim salo olisi hyvä vaihtoehto, koska siellä varausjärjestelmä ei ainakaan vielä ole käytössä, mutta koska lakiin on kirjattu, että jv lupa myönnetään kotipaikkakunnalta niin ei ole mahdollista


    • Anonyymi

      Ihan perseesta on systeemi siellä edelleen, 10 vuotta tämän aloituksen jälkeen. Luulisi kehitystä tapahtuneen, mutta poliisilaitos on joku aataminaikainen diktatuuri. Siellä voivat rfauhassa kyykyttää asiakkaitaan, koska asiakkailla ei ole muuta vaihtoehtoa minne mennä passin yms. hakuun. Asiakaspalvelusta ei voi puhua, palvelua se ei ole . Varaat ajan, mutta et silti pääse tiskille omalla ajallasi. Tiskin takana oleva henkilö "unohtaa" sinut ja lähtee vaan kotiin . Taisi laiskuus iskeä . Siellä sitten istut ja ihmettelet miksi et pääse tiskille vaikka varaamasi aika meni jo. Ja olit paikalla 10 minuuttia sitä ennen. Ei mitään kunnioitusta muita kohtaa näillä henkiklöillä. Tätä varten oli otettu töistä vapaata , mutta silti et pääse hoitamaan asiaasi vaikka olet ajan varannut. Ihan paskaa ja kivikautista , alkeellista touhua.

      • Anonyymi

        Olet vain vammainen etkä ymmärrä. Kaikki asialliset ihmiset saavat asiallista kohtelua poliisiasemallakin. Asiallisuus ja normaali käyttäytyminen on avain parempaan kohteluun, ei sinun sekopäinen mesoamisesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      231
      2173
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1446
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1195
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      69
      1187
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1019
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      908
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      838
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      805
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe