Päihdeseurannassa käyneet

äimistynyt

Joudin päihdeseurantaan koska 5 vuoden sisään on tullut yksi rattijuopumus ja yksi törkeä. Lääkäri sanoi että joudun olemaan siinä 2 vuotta ennen kuin saan korttini takaisin -pelästyin ihan suunnattomasti että miten se voi olla niin koska takuulla sen 6 kk:n aikana he näkevät testeistä että alkoholia ei kulu.

Olen siis sellainen käyttäjä joka juo 1-2 kertaa huppelit ja saunajuomana yhden oluen n.2 x kuukaudessa. Ihmetyttää miksi lääkäri on sitä mieltä että pitäisi ihmisen jolla ei selkeästi ole päihderiippuvuutta seurannassa niin pitkään kun olen lukenut näitä juttuja niin ihmiset jotka käyttävät alkoholia huomattavasti enemmän pääsevät seurannasta läpi 6 kk:ssa jos ovat vain juomatta sen ajanjakson.

Sen tiedän miksi jouduin seurantaan , mutta tuntuu ihan käsittämättömältä tuo että 2 vuotta pitäisi käydä.

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on ?

14

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -T.L.-

      Eihän tommonen 2 vuotta voi olla totta jos sulla ei ole voimassaolevaa ajokieltoa.

      • Lekuri-tohtori-no

        Tietysti voi. Se on täysin lääkärin päätännässä, että riittääkö yksi käynti tokariin, tarviiko käydä se 6kk arviojakso ja tarviiko käydä 18kk jatkoseuranta päälle. Ajokiellolla sinänsä ei ole tuon asian kanssa mitään tekemistä; kyseiseen tilanteeseen voi joutua valvotulla ajo-oikeudella (=alkolukko) tai sitten hakiessaan tavallista korttia takaisin ajokiellon päätyttyä. Tsetin saa kyllä takaisin ajokiellon päätyttyä, tai valvotun ajo-oikeuden alkolukolla jo ennen sitä, mutta lekurikäynnit on suoritettava kunnialla loppuun asti, jos mielii ajo-oikeutensa pitää. Alkolukolla tai ilman.


      • -T.L.-
        Lekuri-tohtori-no kirjoitti:

        Tietysti voi. Se on täysin lääkärin päätännässä, että riittääkö yksi käynti tokariin, tarviiko käydä se 6kk arviojakso ja tarviiko käydä 18kk jatkoseuranta päälle. Ajokiellolla sinänsä ei ole tuon asian kanssa mitään tekemistä; kyseiseen tilanteeseen voi joutua valvotulla ajo-oikeudella (=alkolukko) tai sitten hakiessaan tavallista korttia takaisin ajokiellon päätyttyä. Tsetin saa kyllä takaisin ajokiellon päätyttyä, tai valvotun ajo-oikeuden alkolukolla jo ennen sitä, mutta lekurikäynnit on suoritettava kunnialla loppuun asti, jos mielii ajo-oikeutensa pitää. Alkolukolla tai ilman.

        Joo, mutta ei tarvi olla 2v seurannassa ennen kun kortin saa takasin.


    • Lekuri-tohtori-no

      "Lääkäri sanoi että joudun olemaan siinä 2 vuotta ennen kuin saan korttini takaisin"

      Oletko nyt ihan varma? Kyllä sä tsettis saat takaisin, ennen kuin tuo 2v on täynnä. Jos haet alkolukollisen kortin valvotulla ajo-oikeudella niin saat sen suurinpiirtein per heti. Jos taas odotat normilätkääs takaisin niin saat sen ajokiellon päätyttyä. Sun vaan pitää käydä se lääkärin määräämä seuranta kokonaisuudessaan läpi, hyväksytysti, niin tsettiä ei viedä takautuvasti pois.

    • äimistynyt

      mulla on nyt se alkolukko autossa ja joudun pitämään sitä 2 vuotta joka on mielestäni kohtuuttoman pitkä aika. Tuntuu niin hölmöltä että oikeudessa ei kuultu minua tms. On tullut oikeasti sellainen olo että pitäsi olla tapajuoppo niin pääsisi vähemmällä sättimisellä kun nyt minua pidetään suurrikollisena koska juon niin vähän (1-2 kertaa vuodessa siis ne huppelit ja 1-2 kertaa kuukaudessa sen yhden saunaoluen) ja kun olen saanut 3 vuoden sisään yhden rattijuopumustuomion (silloin en ajanut autoa ja sen tuomion olen ottanut nyt käsittelyyn että miksi se on minulle annettu kun en autoa liikuttanut) ja yksi törkeä tuli joku aika sitten mistä otin täysin syyt kun olin tyhmä ja ajoin. Nyt kaikki ovat sitä mieltä että minulla on alkoholi ongelma ja sen takia alkolukkoa joudun pitämään 2 vuotta ja päihdeseurannassa joudun olemaan muka 2 vuotta (sanoi lääkäri) Minkä ihmeen takia kun tiedän että 6 kk:n aikana mun maksaarvot ei nouse mihinkään kun en sitä alkoholia käytä niin luulisi sen jo kertovan että 2 vuoden päihdeseuranta on turha. Meiltä tälläsiltä sitten nyhdetään rahat kun ne juopot jotka siellä päihdeseurannassa pitäisi olla eivät kykene menemään koska heillä ei ole rahaa. Anteeksi ilkeesti sanottu mutta olen oikeesti todella v******nut tällä hetkellä.

      Tein heti käräjillä valituksen alkolukon kestosta ja vien asiaa siis eteenpäin, saa nähdä kuinka käy..

      • Kolmas kerta vielä?

        Rattijuoppo on suuri kusipää, miksi sinua pitäisi ymmärtää? Suksi vittuun piipittämästä.


      • tisilven
        Kolmas kerta vielä? kirjoitti:

        Rattijuoppo on suuri kusipää, miksi sinua pitäisi ymmärtää? Suksi vittuun piipittämästä.

        Oisit voinu jättää ton viestin kirjoittamatta.


      • Kenntti

        En olisi. Rattijuoppo on kusipää!


    • 20209090

      Rattijuopot pitäs hirttää munista kattoon 10 vuodeksi. Menee samaan kategoriaan raiskaajien ja pedofiilien kanssa.

      • tisilven

        Lue itses tuomariksi, niin pääset toteuttamaan itseäsi.


    • Jaah

      Kyseessä on varmaan tiukka lääkäri.

      Siis meistä jokainen tietää, että autoa ei ajeta humalassa ja jotkut lääkärit ottavat nollatoleranssin ja vetävät johtopäätöksen vedoten henkilön asenteeseen.

      Toki voit valittaa asiasta viranomaisille ja jos sinusta asia on nostaa älymölö niin tee se, mutta 2 vuotta on suhteellisen lyhyt aika ja etenkin jos et juo paljoa menee todella nopeasti ohi.

      Oma mielipiteeni on, että itseppähän olet juovuksissasi ajanut joten kestä seuraukset niinkuin pitää, sitä paitsi kännisten hölpötystä päihdeseurannasta 6kk:dessa pois pääsystä ei sovi luottaa sillä monelle känniselle 1 vuosi on yhtä paljon kuin 1 kuukausi jos viinaa riittää.

    • Helppo juttu

      Ilman korttiakin voi ajaa rauhassa, selvinpäin, kun et aja itsellesi rekisteröidyllä autolla.

      • tisilven

        Ja tarkennus. Autolla, jossa verot ja vakuutukset on maksettu ja omistajalla/haltijalla on ajo-oikeus. Nykyään poliisiautoissa on rekkaripeilaus systeemi ja osaavat pysäyttää oikeat autot. Kun mulla meni kortti vaihdettiin kaverin kanssa autoja. Kaveria pysäyteltiin kokoajan mun "merkityllä" autolla. Mua ei. On erittäin pieni todennäköisyys, että "puhdas" ajoneuvo pääkaupunkiseudella pysäytetään ruuhka-aikana.


    • yuhl

      Syrjäseuduilla voi huoletta ajaa kännissä siellä ei poliisit liiku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe