Fiat Multipla JTD

hri

Maailmalta kantautuu edellä mainitusta meillä melko harvinaisesta ajopelistä ihan hyviä kokemuksia juuri erinomaisten tilojensa puolesta ja JTD-moottorin ansiosta. Autohan on melko persoonallisen näköinen vuosimalleissa -99 - 04, mutta tänä vuonna mallin keula on vastikään muuttunut tavallisemmaksi.Onkohan kukaan Fiatisti tuonut em autoa, erityisesti suoraruiskudieselinä Euroopasta? Ostokin ehkä kiinnostaisi...

11

2294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Upi

      Jo haluaa mitäänsanomattoman näköisen auton niin eikö esim VW Touran olis hyvä? Parasta Multiplassa on tilojen lisäksi ollut nimenomaan erilainen ulkonäkö, uusi malli hukkuu harmaaseen massaa korollien ja safiroiden sekaan.

    • Tyytyväinen

      Itse tässä on tullut cruisailtua yli vuoden verran Saksasta tuodulla bensakoneisella Multiplalla. Auto on 11/01 -mallinen eikä tähän autoon ole tarvinnut tehdä sen enempää remonttia kuin aikaisempiin käytössäni olleisiin uusiin suomi-autoihin( =perushuollot ). Se täytyy sanoa, että tämä auto ei ole ujon ihmisen auto, sen verran erikoinen se on mutta sen minkä (joidenkin mielestä) ulkonäössä häviää, saa moninverroin ominaisuuksissa takaisin. Keskemmällä Eurooppaa lehtiartikkeleissa on sanottu bensakoneisen olevan laiskahko, mutta ainaski täällä Suomessa se on täysin riittävä. JTD:n voisi kuvitella olevan aika hyvä peli - onhan jo uusissa Saabeissa ( ja aika monessa muussakin GM:n autossa ) "italialainen dieselmoottori".
      Hyvällä tuurilla Saksasta saa erinomaisesti varustellun 6 hengen ison auton, jossa on vielä tehtaan takuuta jäljellä ( =alle 2v vanha auto) veroineen ja kuluineen reilusti alle 20t eurolla...

      • minä

        Meinaan sen ujouden suhteen. Aika rohkea saa olla jos meinaa laatikolla ajella.


      • kiinnostunut myös

        Minuakin kovasti kiinnostaisi multipla. Ulkonäkö on toki aika erilainen, mutta sehän vain aiheuttaa mukavaa hämmennystä naapurien tojotien ja bemujen seassa ;D . Mitenkä tuohon saa varaosia Suomessa? Käykö siiheen muiden fiiujen osat?


      • tyytyväinen
        kiinnostunut myös kirjoitti:

        Minuakin kovasti kiinnostaisi multipla. Ulkonäkö on toki aika erilainen, mutta sehän vain aiheuttaa mukavaa hämmennystä naapurien tojotien ja bemujen seassa ;D . Mitenkä tuohon saa varaosia Suomessa? Käykö siiheen muiden fiiujen osat?

        Teknisesti ottaen bensamoottori on sama kuin vastaavassa Mareassa ( 100 16v ), joten normaalit kulutusosat on ok. Itse löysin Tampereen seudulta eli Nokialta huoltopaikan ( ei Delta-auto ), jossa sanottiin halutessani pidettävän hyllyssä tähän malliin sopivia erikoisempia kulutusosia ( raitisilmasuodatin tms.). Etujarrupalat mm. näyttivät olevan Alfa Romeoon(kin) sopivia, ts. saman konsernin tuotteita.
        Lähtökohtahan on se, ettei Multiplaan löydy erikoisempaa kulutusosaa heti hyllystä. Jos aikaisemmin on ajanut jollain tojolla tai ooppelilla, niin huoltojuttuihin täytyy asennoitua hieman eri tavalla; sehän toisaalta ei ole vika, vai mitä? Parinkympin välein jos käyttää autoaan huollossa niin sitähän voi käyntikerralla ennakoida seuraavan huoltokerran mahdollista varaosatarvetta valmiiksi. Tämä tosin vaatii luottamusta puolin ja toisin, mutta Multiplaa kun et ihan joka pajalle vie, niin hyvän huoltopaikan löytyessä sinnehän sitä vie autonsa uudestaan.
        Kuten olen aiemminkin täällä kirjoittanut, tämä auto on tosi hauska; vaatii kyllä pokkaa ajaa tämännäköisellä autolla täällä sarvikuonojen ja kateellisten maassa mutta hän, joka Multiplaan on tutustunut, ei pidä "tavallista" autoa enää minään.


      • multipla 100SX
        kiinnostunut myös kirjoitti:

        Minuakin kovasti kiinnostaisi multipla. Ulkonäkö on toki aika erilainen, mutta sehän vain aiheuttaa mukavaa hämmennystä naapurien tojotien ja bemujen seassa ;D . Mitenkä tuohon saa varaosia Suomessa? Käykö siiheen muiden fiiujen osat?

        mulla olis myynnissä bensakoneinen -99 multipla.
        Olen tuonut sen muuttoautona v. 2001. Jos kiinnostaa, niin katso www.nettiauto.com ja siellä ajoneuvo id: 146715.


      • Ostaja
        multipla 100SX kirjoitti:

        mulla olis myynnissä bensakoneinen -99 multipla.
        Olen tuonut sen muuttoautona v. 2001. Jos kiinnostaa, niin katso www.nettiauto.com ja siellä ajoneuvo id: 146715.

        Tietääkö kukaan ketään keneltä saisi tuollaisen multiplan ostaa tai kuka sellaisen toisi sopivasti vaikka Saksasta? Auton tuojiahan on vaikka kuinka paljon, mutta kuka varmasti hoitaisi homman ilman turhia kikkailuja? Haluaisin auton "avaimet käteen" kotiovelle asti.


      • hri
        Ostaja kirjoitti:

        Tietääkö kukaan ketään keneltä saisi tuollaisen multiplan ostaa tai kuka sellaisen toisi sopivasti vaikka Saksasta? Auton tuojiahan on vaikka kuinka paljon, mutta kuka varmasti hoitaisi homman ilman turhia kikkailuja? Haluaisin auton "avaimet käteen" kotiovelle asti.

        Otapa yhteys Järvenpään Autocompany Oy:öön (hae www.sivut) ja Tomi Riihimäkeen. Hänen kauttaan saat tarvittessa myös minun yhteystietoni! Meitä "Multipla-hulluja" on Suomessa kymmenkunta...


    • 034425176

      Fiat multipla jtd 2007 0407425785

    • Kitumatti

      Fiat multipla jtd 2007 jos kiinnostaa 0407425785

    • Livenäparempi

      Joskus nähnyt Italiassa noita vanhemman korimallin multipiloja, eikä ne livenä näytä yhtä hirveitä kuin kuvassa. (Olen myös nähnyt sitä kaikkein vanhinta pisaramallia, aika jännä sekin).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe