c3 picasso vinkkejä ja kokemuksia kiitos

ehkä_c3_picasso

Olen c3 picassoa katsellut ja koeajanut. Tuntui kivalta. Kaipaisin vinkkejä auton jo omistavilta , mietin mikä moottorivaihtoehto olisi paras kun dieselissä oli voimaa ja 1.4 pikkubensasta on "sanottu" että täysin hengetön. Ajan aika vähän n.15 tkm per vuosi eli ei ehkä ihan dieseliä kannata, verojen kannalta minulle ihan sama mutta käytännön erot bensa/diesel välillä kiinnostaa. Ehkäpä se 1.6 bensa ?

Lämpeneekö sitikan dieselit miten talvella onko vm 09- alkaen nuo niin kylmiä että tolpastakin moottorilämmittimellä varustetut on kuin jääkaappeja ekan 100km ajan vai kuinka , onko kokemuksia ? negat ja posit juttuja olis kiva kuulla !

Kiitän etukäteen !

8

6419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä_c3_picasso

      Tarkennus: käytettyä olen katselemassa

    • Pierre!

      Kuskin paikan ergonomia ei sovi kaikille.

      Malli on jo sen verran vanha, että lastentaudit on jo voitettu. Muistaakseni tämä malli voitti jonkun lehdessä olleen vertailutestinkin (sen testin missä Toyota jäi viimeiseksi).

      En omista ko. autoa vielä, vaikka myös on harkinnassa.

    • ehkä_c3_picasso

      Kiitos, ergonomia on just semmonen mitä olen hakemassa. En halua kyykkiä kun istun tai poistun autosta. Pysty-asentoon olen tottunut pakuja ja tila-autoja ajaessa.
      myös semmonen pikkujuttu kuin nopeuden digitali näyttö on todella parempi kuin perinteinen !

    • Daaniel

      Oon ajellut nyt 48tkm c3-picassolla, ja täytyy sanoa että on ollut hyvä auto! Ja tosi tyylikäs. Ei vian vikaa, ei sitten ensimmäistäkään. Lamput olen vaihtanut. Moottori on 1.4 bensa. Kyllä sillä hyvin kulkee ja ohikin pääsee vaikkei maailman urheilullisin olekaan.

      Nyt vaihtamassa sitä uuteen volkkariin kun vw-kauppa antoi vaihdossa selkeästi enemmän kuin sitikka-kauppa vaihdossa uuteen c4:ään.

      • Daaniel

        Mun työmatka on 10km ja on sen aikana lämmennyt kovillakin pakkasilla, tosin vasta vähän ennen saapumista. Ja asento on minulle ollut sopiva.


    • Turbovika

      Hei! Jos on diesel ja ajettu ylu 150t km, niin katso, ettei turbo ole rikki.

      • Vaihdoinpois

        Itsellä oli 120 hv. pensa kolmisen vuotta, jarrupalat eteen ja taakse sekä kaksi H7 polttimoa. Mukava aika hiljainen pikkuautoksi, kulutus sekalaisessa ajossa 6-6,5 L. Oikein miellyttävä käyttää, eipä mitään negatiivistä sanomista.
        Vaihtui kuitenkin isompaan pakuun, tarpeet sanelivat.
        Osta pois mukava ja hyväkin auto.


    • Anonyymi

      Hei! Miksi Citroen c3 näytöllä lukee INPUT eikä radio aukea?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe