hyvä televisio

töllö 123%5

Etsin 40-42 televisiota, kuulin että Samsung ei kovin kestävä, minulle käy aika peruskone mutta vähintään 100hz oltava että ei häntiä kuvaan

.mikä Se ips paneeli on, millainen merkki on Sony, tai lg, Panasonic, entä ne verkkonaupan töllöt, jostain kuulin että eivät samoja kuin mitä liikkeissä myydään

30

3725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeää testata

      Idea on se, että testaa itse ja siten löytää sellaisen, jota tykkää käyttää, on toimiva käyttölogiikka, selkeä kaukosäädin ja jonka käyttöä ei tarvitse opetella tai opettaa.

      Itse tarvitsin uuden television muutama vuosi sitten putki-tv:n lopultakin alettua reistailla ja päätin, etten kuuntele muiden mielipiteitä vaan halusin itse kokeilla kaikkia mahdollisia merkkejä käytössä ja siksi menin parina iltana kiertämään telkkareita myyviä kauppoja: Musta Pörssi, Gigantti, Konebox, Prisma, Anttila, Expert, ... (asun pk-seudulla, joten kauppoja löytyy enkä ole postimyynnin varassa).

      Ongelma oli, ettei monessakaan kaupassa saanut testata oikeaa tv-kuvaa vaan niissä oli jotain pakkosyötettynä HDMI-liitännän kautta. Onneksi parissa kaupassa pääsi testaamaan oikealla tv-kuvallakin (Musta Pörssi, Konebox ja Prisma), sillä sen laatu oli tärkeä. Ja tv-kuvalla pääsi kokeilemaan kuvasuhdeautomatiikan ja teksti-tv:n (muisti, alasivujen selaus) toimintaa.

      Alkuperäinen idea oli ostaa Sony jota mainostettiin paljon ja jota oli monilla kavereillakin. Se kaatui kahteen asiaan: (1) television kuvasuhdeautomatiikka ei ottanut millään asetuksella huomioon lähetyksessä ilmoitettua kuvasuhdetta ja kaikki näkyi leveänä eli 4:3-muotoinen kuva oli venytetty koko ruudulle. (2) Laitteen käyttö oli sekavaa (valikot, kaukosäädin, asetukset) enkä halunnut opetella enkä opettaa.
      No, nykyään löytyy ainakin joku Sony-malli, jossa tuo ongelma 1 on korjattu ja kaukosäätimissäkin on tekstit eikä outoja symboleita.

      Sitten testasin Samsungin. Jaa, kuvasuhdeongelmat taas. Saan päänsärkyä kuvasta, jossa ihmiset näkyvät lyhyinä ja leveinä ja päät pyöreinä. Lisäksi kanavia selatessa ei saanut kanavan ja ohjelman nimeä näkyviin automaattisesti ja sitten kun vilkaisi ohjelmatietoja, tv poisti DVB-tekstitykset muutamaksi sekunniksi. Kaikki nuo vaikuttavat pikkuasioilta, mutta tuovat katselumukavuutta ja tekstien häviäminen ärsyttää.

      LG. No, se tuntui toimivan, kuvasuhteetkin OK, mutta jotain vielä on sen taustan takia, Goldstar... päätin katsoa lisää.

      Philips. Olipa siinä outo kaukosäädin ja todella outoa logiikkaa valikoissa ja liitännöissä. Jatketaan, kyllä parempaakin löytyy...

      Panasonic. Hm... siinä toimi kuvasuhdevalinnat ja kaukosäätimessä oli selkeästi nappuloissa tekstit. Myös valikkorakenne oli selkeä. Kanavia selatessa tuli heti ohjelmatiedot alariville pariksi sekunniksi eikä ohjelmatietojen vilkaisu hävittänyt YLE:n kanavien DVB-tekstitystä alta.

      Kokeilujen perusteella päädyin siis noista jälkimmäiseen, vaikka se maksoikin vähän enemmän kuin halvimmat ja mainostetuimmat Samsung ja Philips. Merkki ei ollut minulle kovin tuttu ennestään eikä sitä mainosteta niin paljoa. Olen ollut tyytyväinen valintaani ja nyt uusi iso tv:nikin on Panasonic.
      Siis suosittelen testaamaan.

      • kiitos infosta

        Kaupoissa aika pienet valikoimat asuinpaikallani. Panasonicia en ole nähny myynnissä mutta tutulla on ja on tyytyväinen


      • Plasmat poistuneet
        kiitos infosta kirjoitti:

        Kaupoissa aika pienet valikoimat asuinpaikallani. Panasonicia en ole nähny myynnissä mutta tutulla on ja on tyytyväinen

        Panasonic on osittain jo historiaa, sillä se lopetti viime vuoden lopulla plasma-tv:n tuotannon ja keskittyy 4K-tekniikan kehitykseen. Panasonic lopettaa plasma-tv:n myynnin viimeistään maaliskuun lopulla ja myyntivarastot alkaa olla nollilla tässä vaiheessa.

        Jos pitää kiirettä, niin jostain liikkeestä saattaa saada sen Panasonicin viimeisen plasma esittelykoneen ostettua. Edes suomalaisissa verkkokaupoissa ei plasmoja löydy, kuin halpoja HD Ready -malleja tai 60" tai yli hintaluokassa > 3000 euroa.

        Moni jää Panasonicin plasmoja kaipailemaan, sillä LG:n ja Samsungin eivät ole samaa tasoa ominaisuuksiltaan. Kun kaveri esitteli ostamaansa LG:n plasmaa, niin olen nyt kovasti tyytyväinen Sonyn LCD-näyttöön. Sony on minulla siksi, että saan siihen liitettyä muut talouteni Sony-laitteet ja voin käyttää tv:tä vaikkapa kännykän näyttönä;)

        Mustaporssi.fi on näköjään laittanut tv:t alennusmyyntiin, ja vähän joka putiikilla näyttää olevan kampanjaa päällä. Jäikö kisa-tv:t nyt hyllyyn ja ne pitää laittaa vähitellen poistoon?


      • tööö ö tin
        Plasmat poistuneet kirjoitti:

        Panasonic on osittain jo historiaa, sillä se lopetti viime vuoden lopulla plasma-tv:n tuotannon ja keskittyy 4K-tekniikan kehitykseen. Panasonic lopettaa plasma-tv:n myynnin viimeistään maaliskuun lopulla ja myyntivarastot alkaa olla nollilla tässä vaiheessa.

        Jos pitää kiirettä, niin jostain liikkeestä saattaa saada sen Panasonicin viimeisen plasma esittelykoneen ostettua. Edes suomalaisissa verkkokaupoissa ei plasmoja löydy, kuin halpoja HD Ready -malleja tai 60" tai yli hintaluokassa > 3000 euroa.

        Moni jää Panasonicin plasmoja kaipailemaan, sillä LG:n ja Samsungin eivät ole samaa tasoa ominaisuuksiltaan. Kun kaveri esitteli ostamaansa LG:n plasmaa, niin olen nyt kovasti tyytyväinen Sonyn LCD-näyttöön. Sony on minulla siksi, että saan siihen liitettyä muut talouteni Sony-laitteet ja voin käyttää tv:tä vaikkapa kännykän näyttönä;)

        Mustaporssi.fi on näköjään laittanut tv:t alennusmyyntiin, ja vähän joka putiikilla näyttää olevan kampanjaa päällä. Jäikö kisa-tv:t nyt hyllyyn ja ne pitää laittaa vähitellen poistoon?

        En löytänyt panasoniceja, Niinpä lg tai Sony tai ehkä Samsung täytyy laittaa, ei auta kun kävästä Prismassa katsoin kvanlatua


      • samsunki :-(

        Säästääköhän Samsung paljonkin rahaa, kun eivät ota huomioon kaikkia digi-tv:n perusominaisuuksia. Siis se kuvasuhdetieto on kyllä niin kuvaan liittyvä perusominaisuus kuin voi olla, sillä ilman sitä kuvaa ei voi näyttää aina oikein.
        Tiedän, että sitä on toivottu vuosia. Olin joskus digi-tv:n alkuaikoina ostamassa heidän 24-tuumaista tietokonenäyttö/digi-tv:tä, mutta kun luin foorumeista, että Samsung ei voi laittaa sitä oikein toimivaa kuvasuhdetoimintaa näyttöönsä useista toiveista huolimatta, niin sai jäädä.

        Muistan niille jopa tulleen joskus päivityksen, jossa oli jotain vastaavaa poistettu käytöstä vanhoistakin malleista, kun olivat luopuneet siitä uusissakin telkkarissa säästösyistä. Silloin ei olisi kannattanut päivittää...
        No, halvassa ei voi olla kaikkia ominaisuuksia, ei sitä oikein toimivaa kuvasuhdevalintaa ole edes heidän kalliimmissa huippumalleissakaan (käyttäjälle pitäisi kyllä tarjota valintamahdollisuus). Jos olisin ostanut Samsungin, niin se sopisi pelkästään digiboksin näytöksi, koska digiboksi hoitaisi sitten kaikki digi-tv-toiminnat kunnialla.
        Tietysti jos joku tietää kunnon perustelut heidän valinnoilleen, niin olisi kiva kuulla.


      • Sony anttila
        samsunki :-( kirjoitti:

        Säästääköhän Samsung paljonkin rahaa, kun eivät ota huomioon kaikkia digi-tv:n perusominaisuuksia. Siis se kuvasuhdetieto on kyllä niin kuvaan liittyvä perusominaisuus kuin voi olla, sillä ilman sitä kuvaa ei voi näyttää aina oikein.
        Tiedän, että sitä on toivottu vuosia. Olin joskus digi-tv:n alkuaikoina ostamassa heidän 24-tuumaista tietokonenäyttö/digi-tv:tä, mutta kun luin foorumeista, että Samsung ei voi laittaa sitä oikein toimivaa kuvasuhdetoimintaa näyttöönsä useista toiveista huolimatta, niin sai jäädä.

        Muistan niille jopa tulleen joskus päivityksen, jossa oli jotain vastaavaa poistettu käytöstä vanhoistakin malleista, kun olivat luopuneet siitä uusissakin telkkarissa säästösyistä. Silloin ei olisi kannattanut päivittää...
        No, halvassa ei voi olla kaikkia ominaisuuksia, ei sitä oikein toimivaa kuvasuhdevalintaa ole edes heidän kalliimmissa huippumalleissakaan (käyttäjälle pitäisi kyllä tarjota valintamahdollisuus). Jos olisin ostanut Samsungin, niin se sopisi pelkästään digiboksin näytöksi, koska digiboksi hoitaisi sitten kaikki digi-tv-toiminnat kunnialla.
        Tietysti jos joku tietää kunnon perustelut heidän valinnoilleen, niin olisi kiva kuulla.

        Sony kdl-40r473



        Mitä mieltä tästä anttilassa 399e sama on liikkeessä 699e


      • input lag ongelmana
        Sony anttila kirjoitti:

        Sony kdl-40r473



        Mitä mieltä tästä anttilassa 399e sama on liikkeessä 699e

        Tuosta löytyy käyttöohje http://pdf.crse.com/manuals/4458514311.PDF
        ja jos sivulla 44 mainittu kuvasuhdeasetus
        "Normaali - Tavalliset 4:3-lähetykset (esim. ei-laajakuvatelevisio) oikeissa mittasuhteissa."
        tarkoittaa oikeasti sitä, että sillä asetuksella kuva näkyy lähetyksen määräämällä tavalla ja muotoisena (4:3 ja 16:9 kumpikin oikein), niin miksei. Olisi hienoa, jos Sony osaisi nykyään kuvasuhteet!

        Tuossa mallissa lienee input lag erityisen paha, mutta jos ei ole tarkoitus kytkeä pelikonsolia siihen, niin eihän se haittaa. Input lagia saa pienennettyä, kun joko valitsee näyttömoodiksi pelitilan (GAME MODE), jos sellainen on telkkarissa tai sitten itse ottaa kaikki mahdolliset kuvankäsittelyt pois päältä, myös sen 100 Hz:n.

        Tuossa ei liene 100 Hz:aa kuitenkaan, sillä ainakin Gigantti ilmoittaa
        Näytön virkistystaajuus (Hz) 50
        Taustavalon skannaus 100


    • LG tai Panasonic

      Niistä telkkarien ja näyttöjen paneeleista
      http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/parhaat_tyopoytanaytot_kesa_2012/3

      Kalliimpi IPS takaa paremmat katselukulmat, käytössä LG ja Panasonic, sekä paremmissa tietokonenäytöissä halvan TN:n sijaan. VA käytössä Sonyssa ja kai myös Samsungissa ja muuten lienee OK (vaikka vähän huonommilla katselukulmilla joka haittaa lähinnä vain silloin kun on useampi katsomassa eivätkä kaikki voi olla keskellä), mutta on hitaat vasteajat eli ei sovi pelikäyttöön.

      Ehdottaisin siis LG tai Panasonic. Jos Panasonicia ei löydy kaupoista, niin LG. Itse uskaltaisin tilata kumman testaamattakin erikseen ko. mallia, jos vaikka löytyy verkkokaupoista sopiva eli on esim. riittävästi HDMI-liitäntöjä. HDMI:tä riittää kyllä käytännössä kaksi, jos on käytössä A/V-vahvistin (eli kotiteatterivahvistin), jonka kautta kaikki laitteet (digiboksi, Blu-ray-soitin, pelikonsoli, mediatoistin) kytketään ja sitten siitä menee vain yksi HDMI-kaapeli telkkariin. Eli yksi HDMI sitä A/V-vahvistinta varten ja toinen HDMI esim. jollekin satunnaisesti kytkettävävälle digi- tai videokameralle.

      • tte le vi si o

        Kiitokset infosta, alan tutkimaan mistä panasonicia löytys j, giganttiin näytti olevan tulossa Panasonic hintaa en muista ja lg Tä löytyy eli jompi kumpi lähtee tilaukseen


      • te e le vi si o
        tte le vi si o kirjoitti:

        Kiitokset infosta, alan tutkimaan mistä panasonicia löytys j, giganttiin näytti olevan tulossa Panasonic hintaa en muista ja lg Tä löytyy eli jompi kumpi lähtee tilaukseen

        Tällainen Panasonic löyty 449e


        http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/TXL42B6E/panasonic-42-led-tv-tx-l42b6e


        onko sillä suurta merkitystä vaikka siinä oli virkistystaajuus 50hz


        onko ips paneelin edut suuremmat kuin virkistystaajuus,

        gigantissa oli tulollaan Panasonic malli mutta hinta oli yli 800 e, esim jos keskitason tv 100hz vtaajuus ja tässä panasonicissa ips näyttö niin ja 50hz niin kumpi on käytännön käytössä parempi


      • AikaAjanutOhitse
        te e le vi si o kirjoitti:

        Tällainen Panasonic löyty 449e


        http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/TXL42B6E/panasonic-42-led-tv-tx-l42b6e


        onko sillä suurta merkitystä vaikka siinä oli virkistystaajuus 50hz


        onko ips paneelin edut suuremmat kuin virkistystaajuus,

        gigantissa oli tulollaan Panasonic malli mutta hinta oli yli 800 e, esim jos keskitason tv 100hz vtaajuus ja tässä panasonicissa ips näyttö niin ja 50hz niin kumpi on käytännön käytössä parempi

        No sen että 50 hz ei oo tätä päivää, eikä oikein eilistäkään. Kuvaputkitekniikkaa.


    • Perusmalli panasonic

      Tuo TX-L42B6E on karvalakkimalli, josta puuttuu nettiyhteyden vaatimat kilkkeet ja antenniverkon HD-viritin (T2), joten kovin harvalle se kelpaa nykyään. Myös USB-tallennus puuttuu. "Kuvan kauneus on katsojan silmissä" eli ostopäätöksen tekee lopulta asiakas aivan itse myyjän pienellä painostuksella;)

      • ög vai panasonic

        Kannattaako ostaahttp://www.netanttila.com/images/catalog/zoom/LG-42la667v_led_tv-5914957_malli.jpg,

        sama tuote Prismassa n. 600e, entä nämä Panasonic lef tx l39b6y 569e musta pörssi ja 549e mistä Pekka, musta penkassa myös tämä tx42b6e, mitä mieltä tuosta lg töllöstä, en tunne merkkiä jääny aina halpiskuva merkistä mutta näyttää että onkin kysytty merkki.huomenna Pitäs kuitenkin valita joko, panasonicilta tulee myyntiin ensin viikolla jotain mutta hinta yli 800e


    • Espoo.

      Sony sieltä centeristä,niin takuu on 5 vuotta. 1v Panasonic takuuseen en tyydy.

      • takuu normaali

        On se Panasonicillakin se normaali kodinelektroniikalle määrätty kahden vuoden takuu. Olen itse ostanut Panasonicin tv:n reilut 4,5 vuotta sitten ja uuden ison (jossa kolmen vuoden takuu) sitten reilu vuosi sitten, eikä mitään tarvetta takuuasioiden hoitoon ole tullut kumpaankaan malliin.


      • JOKU600
        takuu normaali kirjoitti:

        On se Panasonicillakin se normaali kodinelektroniikalle määrätty kahden vuoden takuu. Olen itse ostanut Panasonicin tv:n reilut 4,5 vuotta sitten ja uuden ison (jossa kolmen vuoden takuu) sitten reilu vuosi sitten, eikä mitään tarvetta takuuasioiden hoitoon ole tullut kumpaankaan malliin.

        Hoppy Hall Panasonic 42" kanta-asiakastarjouksessa 499€.


    • PANA-NANA

      Panasonic!

    • Outoa

      Viiskytähertsisissä on huono kuva kun tv-ohjelmia katsoo, mutta kumma juttu kun kuva on dvd:llä parempi. Mikähän siinäkin on?

    • Ympäristörikos

      Jos joku tätä ketjua vielä lukee: heinäkuussa 2010 ostettu Samsung hajosi juuri kestettyään n. 4 vuotta ja 9 kk. Värit katosivat, samoin teräväpiirto. Mallinumeroa en muista, mutta tuumia 32, led-tv, Smart-tv, HDMI (4), ultraohut, 100 Hz, liikkuvan kuvan parannus ym. herkut - hinta oli 1200 euroa. Kustannus siten n. 240 euroa/vuosi. Harmittaa, koska tavoitteena oli ostaa kestävä ja hyvä laite - alle 5 vuotta on mielestäni maailman kaatopaikkojen täyttämistä. Ei enää Samsungia.

      • tätähän_se_on

        Et taida ihan totta puhua... Tyhmä olet ollut jo alkuunsa, jos todella 32-tuumaisesta olet 1200 e maksanut. Noin säälittävän pieni telkku on jo aikakin vaihtaa uuteen. Samoihin aikoihin ostin 900 eurolla 42-tuumaisen plasma-TV:n, jossa on varmaan edelleen parempi kuva kuin uusissa LCD-malleissa. En minä valittaisi, vaikka sekin hajoaisi. Olisipahan hyvä perustelu vaihtaa min. 55-tuumaiseen, joita saa jo melko edullisesti. Monilla (minä mukaan lukien) TV on niin iso osa elämää, että 20 euroa kuussa ei ole paha hinta.

        Tietenkin merkkiä kannattaa vaihtaa. On Samsungeissa muutakin vikaa.


      • VanhatHintalaput
        tätähän_se_on kirjoitti:

        Et taida ihan totta puhua... Tyhmä olet ollut jo alkuunsa, jos todella 32-tuumaisesta olet 1200 e maksanut. Noin säälittävän pieni telkku on jo aikakin vaihtaa uuteen. Samoihin aikoihin ostin 900 eurolla 42-tuumaisen plasma-TV:n, jossa on varmaan edelleen parempi kuva kuin uusissa LCD-malleissa. En minä valittaisi, vaikka sekin hajoaisi. Olisipahan hyvä perustelu vaihtaa min. 55-tuumaiseen, joita saa jo melko edullisesti. Monilla (minä mukaan lukien) TV on niin iso osa elämää, että 20 euroa kuussa ei ole paha hinta.

        Tietenkin merkkiä kannattaa vaihtaa. On Samsungeissa muutakin vikaa.

        Heinäkuussa 2010 oli kovemmat hinnat kuin tänäpäivänä. Silloin joutui töllöttimestä maksaa enemmän.


    • Jusa77

      Minulla olisi myytävänä 25v vanha kuvaputkitelevisio, värillä.
      Voin myydä sen edullisesti 400€. On varmasti kestävä ja hyvä televisio pitkäksi aikaa tulevaisuuteen.
      Jos kiinnostaa soittele! Jussi p. 0400 633 9553

    • KäsiinJää

      Ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Vai että vain 400 euroa ja oikein kuvaputkitelkkari. Ikääkin vasta 25 vuotta. Mites koon kanssa, kun et muistanu ilmottaa. Löytyykö peräti 21 tuumaa?
      400 eurolla saa jo uutta, ettei tartte vanhaa raatoa lähtee hakee. Oon mä kaikenlaista kauppamiestä nähnyt, mutta tää oli jo melko huima tarjous.

      • Euroja_450

        Näytön virkistystaajuus 100 HZ ja IPS-näyttö.
        Nuo asiat kun kerrot myyjälle , etkä anna periksi, niin se riittää.


      • Aila_Inkeri
        Euroja_450 kirjoitti:

        Näytön virkistystaajuus 100 HZ ja IPS-näyttö.
        Nuo asiat kun kerrot myyjälle , etkä anna periksi, niin se riittää.

        Kerro merkki/tyyppi mistä moiset löytyy. Hankintaan varattu 550€.


    • TvAsiantuntija

      Panasonic on telkkareiden lada. Jätä kauppaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Meillä Phlips kokemus, kesti vähäisellä käytöllä 2,5 v.
      EIKÄ ollut edes virta päällä kuin katsellessa

    • Anonyymi

      Näkee, että ihmisten asiat ovat sekasin. Selataan keskustelupalstoja kun ei muuhun pystytä keskittymään ja sitten vastaillaan kahdeksan vuotta sitten aloitettuun keskusteluun.

      • Anonyymi

        "Näkee, että ihmisten asiat ovat sekasin"

        AIVAN, olet oikeassa, kaikki ei muista mitä lapsena isi opetti.
        Toisten ihmisten negatiivisia asioita ei saa julkituoda, edes kirjoittaessa, helpolla ne tulee sitten huulilta ja ihmissuhteet kärsiii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe