Validia!!!

validia

voisikos joku kertoo ihan selkokielellä mitä sana validia pitää sisällään?
Olen harkinnut hakea asuntoa sellaista,mutta tuohon sanaan validia en saa vastausta.Tiedän et se on jonkinlainen maksusitomus asuinpaikkakunnaltasi,mutta kuinak suuri seon euromäääräisesti noin??
Itse maksaisin vuokrani ym..mut tyssääkös nyt kaik tähän validiaan

90

18461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä mene

      Älä mene kyseiseen yhtiöön asumaan. Olen ollut töissä heidän uudessa paikassa ja olot asukkaille kaalliit ja kamalat. Henkilökunta vaihtuu koko ajan ja esimies tekee laittomuuksia. Työehtosopimusta ei kunnioiteta. Esim. Seinäjoella asukkaita lähtenyt ovet paukkuen kutn myös henkilökuntaakin. Jos voit kierrä kaukaa....

      • todella_kummallista_434

        Minun aikuinen lapseni on Hervannan validiassa..insin.kadulla. Mutta kohtelu on julmaa. Sadistista jopa mielestäni. Häntä nöyryytetään..hyvin epämääräistä on ...olen järkyttynyt . Mikään tieto ei kulje hoitajalta toiselle ym. Ja yleinen ilmapiiri on mitä on.. Ja epäsiistiä esim.eteinen..ja piha-alue. Koen että sairaita ei kunnioiteta eikä heitä ilahduteta millään tavalla. Ei hyvältä näytä.
        Kutsuihin ei vastata kuin milloin huvittaa. Useita useita kertoja joutuu soittamaan. Ja sitten ei "mukamas",kutsu välity hoitajille.....uskoo ken tahtoo.

        Olen sitä mieltä että osa hoitajista ei sovi vammaisten kanssa tekemään työtä. Koska osalla on selvästi asenne että on toinen/heikompi alistettava. Valta on havaittavissa..aistittavissa liian selkeästi....


      • Anonyymi

        Ja Kokkolan Validia on ihan sama mutta vielä pahempi.


      • Anonyymi
        todella_kummallista_434 kirjoitti:

        Minun aikuinen lapseni on Hervannan validiassa..insin.kadulla. Mutta kohtelu on julmaa. Sadistista jopa mielestäni. Häntä nöyryytetään..hyvin epämääräistä on ...olen järkyttynyt . Mikään tieto ei kulje hoitajalta toiselle ym. Ja yleinen ilmapiiri on mitä on.. Ja epäsiistiä esim.eteinen..ja piha-alue. Koen että sairaita ei kunnioiteta eikä heitä ilahduteta millään tavalla. Ei hyvältä näytä.
        Kutsuihin ei vastata kuin milloin huvittaa. Useita useita kertoja joutuu soittamaan. Ja sitten ei "mukamas",kutsu välity hoitajille.....uskoo ken tahtoo.

        Olen sitä mieltä että osa hoitajista ei sovi vammaisten kanssa tekemään työtä. Koska osalla on selvästi asenne että on toinen/heikompi alistettava. Valta on havaittavissa..aistittavissa liian selkeästi....

        Vammaiset alistavat myös. Voi voi jos kutsuun ei heti vastata. Otatko itse huomioom että siellä asuu muitakin. Hoitaisit poikasi itse ja olisit aina valmiina. HETI. Yöt ja päivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vammaiset alistavat myös. Voi voi jos kutsuun ei heti vastata. Otatko itse huomioom että siellä asuu muitakin. Hoitaisit poikasi itse ja olisit aina valmiina. HETI. Yöt ja päivät.

        No huh huh ! Muista ottaa lääkkees


      • Anonyymi

        Sama Palosaaren validia talossa Vaasassa, esimies vaihtunut ja tämä uusi esimies telkesi minut omaan asuntooni niin etten päässyt pois. -sain paniikkikohtauksen siitä ja mulle vaan naurettiin kun kerroin hoitajalle paniikkikohtauksesta


      • Anonyymi

        Kiertäkää kaukaa! Asukkailla huonot oltavat edelleen..Tiimiä vetää alalle soveltumaton hirviö joka käskyttää nuoria hoitajia ja tekee työilmapiiristä myrkyllisen. Puukottaa selkään heti, kun sen käännät. Esimies ei saa ääntään kuuluvaksi ja tiiiminvetäjä vie sie sitäkin kun litran mittaa.
        Ja sittten ihmetellään kun porukkaa lähtee. Tai irtisanotaan laittomasti. Kannattaisi isompien pomojen mennä hetkeksi yksikköön seuraamaan mikä mättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vammaiset alistavat myös. Voi voi jos kutsuun ei heti vastata. Otatko itse huomioom että siellä asuu muitakin. Hoitaisit poikasi itse ja olisit aina valmiina. HETI. Yöt ja päivät.

        Kokemuksia varmasti laidasta laitaan, niin hyviä kuin huonoja, mutta jep. Kukaan ei puhu siitä, mitä törkyä hoitajat saa niskaansa oli töissä missä tahansa ja vaikka kuinka tekisi kaikkensa että asiakkaalla olisi kaikki hyvin😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiertäkää kaukaa! Asukkailla huonot oltavat edelleen..Tiimiä vetää alalle soveltumaton hirviö joka käskyttää nuoria hoitajia ja tekee työilmapiiristä myrkyllisen. Puukottaa selkään heti, kun sen käännät. Esimies ei saa ääntään kuuluvaksi ja tiiiminvetäjä vie sie sitäkin kun litran mittaa.
        Ja sittten ihmetellään kun porukkaa lähtee. Tai irtisanotaan laittomasti. Kannattaisi isompien pomojen mennä hetkeksi yksikköön seuraamaan mikä mättää.

        On erikoista menoa siellä. Työntekijät vaihtuvat kuukausittain. Myrkyllinen ilmapiiri.


      • Anonyymi
        todella_kummallista_434 kirjoitti:

        Minun aikuinen lapseni on Hervannan validiassa..insin.kadulla. Mutta kohtelu on julmaa. Sadistista jopa mielestäni. Häntä nöyryytetään..hyvin epämääräistä on ...olen järkyttynyt . Mikään tieto ei kulje hoitajalta toiselle ym. Ja yleinen ilmapiiri on mitä on.. Ja epäsiistiä esim.eteinen..ja piha-alue. Koen että sairaita ei kunnioiteta eikä heitä ilahduteta millään tavalla. Ei hyvältä näytä.
        Kutsuihin ei vastata kuin milloin huvittaa. Useita useita kertoja joutuu soittamaan. Ja sitten ei "mukamas",kutsu välity hoitajille.....uskoo ken tahtoo.

        Olen sitä mieltä että osa hoitajista ei sovi vammaisten kanssa tekemään työtä. Koska osalla on selvästi asenne että on toinen/heikompi alistettava. Valta on havaittavissa..aistittavissa liian selkeästi....

        Ihan samaa mieltä. Ex puolisoni on ollut nyt vuoden alusta ja molemmat nilkat murtuneet, hän on CP vammainen, ei toimi muuta kuin pää. Ihmettelen vammaispalvelu laittoi hänet sinne, kun asui kuitenkin omillaan avustajien kanssa omakotitalossa, kaksi viikkoa ennen ilmoitettiin hänelle että se nyt sitten menoksi. Ajattelen tässä että hän ei ole varmaan elossa vappuun asti jos parissa viikossa näin menee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama Palosaaren validia talossa Vaasassa, esimies vaihtunut ja tämä uusi esimies telkesi minut omaan asuntooni niin etten päässyt pois. -sain paniikkikohtauksen siitä ja mulle vaan naurettiin kun kerroin hoitajalle paniikkikohtauksesta

        Eikai kyseinen talo oo käsityöläiskatu 10?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama Palosaaren validia talossa Vaasassa, esimies vaihtunut ja tämä uusi esimies telkesi minut omaan asuntooni niin etten päässyt pois. -sain paniikkikohtauksen siitä ja mulle vaan naurettiin kun kerroin hoitajalle paniikkikohtauksesta

        Et tarkota käsityöläiskadun validiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai kyseinen talo oo käsityöläiskatu 10?

        Se toinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se toinen

        Mä en oikeesti usko et siäl on sellasta pyh ja pah ite muuttamas siihen kyseiseen taloon lokakuussa toki voitte ilmasta mielipiteenne kyseisestä talosta mutta mä en vaa usko😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oikeesti usko et siäl on sellasta pyh ja pah ite muuttamas siihen kyseiseen taloon lokakuussa toki voitte ilmasta mielipiteenne kyseisestä talosta mutta mä en vaa usko😊

        Älä usko mutta tällaista on oikeasti tapahtunut se pomo on oikeasti sadistinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama Palosaaren validia talossa Vaasassa, esimies vaihtunut ja tämä uusi esimies telkesi minut omaan asuntooni niin etten päässyt pois. -sain paniikkikohtauksen siitä ja mulle vaan naurettiin kun kerroin hoitajalle paniikkikohtauksesta

        Keskitysleirejä,nämä paikat ovat.,ei suositella kellekään.entinen hoitaja..


    • huono

      Sama juttu jyväskylässä rusokintiellä en kehottaisi menemään ko paikkaan puolivuotta ollut.

    • i has legit legs

      argumentointisi on invalidi

    • Sivusta seurannut

      Validia tarkoittaa asumispalvelun nimeä. Validia-asumispalvelun yksiköitä on ympäri Suomea. En tiedä vuokrien hinnoista, mutta asuisit, kuten missä tahansa vuokra-asunnossa. Asumistukea ja muuta rahallista tukea saa omien tulojensa/menojensa puitteissa Kelalta/kotikunnasta.
      Jos tarvitset avustajan palveluita asumisessasi ja elämisessäsi niin silloin teet sopimuksen Validian kanssa tai haet henkilökohtaisen avustajan palvelut erikseen kotikunnaltasi. Validiassa saat juuri sen palvelun, joka on mainittu sopimuksessasi. Jos et itse pysty tekemään tai laittamaan ruokiasi voit tehdä erikseen sopimuksen, että saisit ruuan talon (Validian) kautta. Siitä ja kaikesta sopimastasi palvelusta maksat heidän hinnoittelunsa mukaisesti.
      Mitä itsenäisemmin pystyy itsestään huolehtimaan sitä paremmin Validia sopii asumiseen, ainakin esteetön liikkuminen on kohdillaan.

      • Anonyymi

        Eihän niissä ole mitään ruuan laitto mahdollista


    • sähkärikuski

      Validia on otettu Invalidiliitossa eräänlaiseksi yleisnimeksi, esim. "Validia Kuntoutus" Liiton nimi säilyy entisellään, mutta muissa yhteyksissä käytetään pajon sitä Validiaa.

      • kylmä_talvi_suomessa

        Mitähän kuntoutusta sellainenkin on kun pyörätuoli-potilaita kuskataan ulkona talvella...ei pipoa päähän tms. Tosin hän joka sitä rullatuolia työntää..kunto nousee:(( tai sitten ei.


    • ukm 65

      Älä hyvä ihminen mene kokemusta on jyväskylän rusokista pitivät vessassa 40 min

    • mummo9999

      En suosittele

    • vallantuomari

      En tiedä työnantajana, mutta kun sattuu vähän liikaa koulutettu potilaaksi / asukkaaksi voi yhteenlaskettu tulos olla, että asukas haukkuu ja nimittelee hoitajaa mielensä mukaan, käsketään vaan olla menemättä mukaan siihen arvosteluun, mutta tekeminen on hankalaa jos ei mahdotonta, välillä on käskenyt naishoitajaa ottaa suihin ja mieshoitaja on kutsuttu hölmöksi idiootiksi....

    • läheltä_seurannut

      Läheiseni on ollut vähän aikaa Validiassa. Olen järkyttynyt...tuntuu kuin häntä ei välillä kohdeltaisi ihmisenä ollenkaan. Olen pannut merkille "vedätystä"... Luuleeko henkilökunta että heidän asukkaansa on idiootteja? Ei todellakaan.
      En tiedä minne tästä kaikesta pitäisi ilmoittaa. Hoitajat isoissa porukoissa viihtyvät kyllä "työhuoneessaan"....mutta kun asukas tekee useita kutsuja ei välitetä mennä apuun. Vaan yritetään uskotella kuinka on kiirettä. Ja jatkuvasti vain harjoittelijoita???!?!
      Seuraan tilannetta nyt hetken. Ja katsotaan sen jälkeen...

      • Anonyymi

        Huomasin ihan hetki sitten saman. Olisin tarvinnut apua meikkaamiseen kun piti lähteä keikalle. Vastaus oli tyly: ”älä kuule unta nää” tämä siis Vaasassa Palosaaren validiatalossa. He sanoivat että ”me ollaan lähihoitajia eikä mitään meikkitaiteilijoita” 🙁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin ihan hetki sitten saman. Olisin tarvinnut apua meikkaamiseen kun piti lähteä keikalle. Vastaus oli tyly: ”älä kuule unta nää” tämä siis Vaasassa Palosaaren validiatalossa. He sanoivat että ”me ollaan lähihoitajia eikä mitään meikkitaiteilijoita” 🙁

        En usko😀


      • Anonyymi

        Sama kontiolahdella,istuvat kansliassa ja potilaat ovat omanonnensa nojassa,huudetaan potilaille,kiskotaan ja riuhdotaan.Yks hoitaja siellä on tosi iskee,tuopi tyttösäkii sinne,jolla ei oo minkäänlaista koulutusta,tyttökin huutaa potilaille.,aivan uusavuton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kontiolahdella,istuvat kansliassa ja potilaat ovat omanonnensa nojassa,huudetaan potilaille,kiskotaan ja riuhdotaan.Yks hoitaja siellä on tosi iskee,tuopi tyttösäkii sinne,jolla ei oo minkäänlaista koulutusta,tyttökin huutaa potilaille.,aivan uusavuton.

        Mä oon ollu sielä kanssa muutaman kuukauden tai siis olin ja täysin samaa mieltä !! minun aikana sieltä lähti koko ajan henkilökuntaa , noin 8-9 henk lyhyen ajan sisällä muihin hommiin,,,,eräs kertoikin että aivan eri fiilis työyhteisössä ( vanhusten huolto paikka ) ja asukkaille on aivan eritavalla aikaa !! ja siitäkin samaa mieltä olen että sielä osa hoitajista kaikkea muutakuin sopivia sinne ,,Itseä ihan ahdisti mennä töihin ja se hullu kiire ja melkein joka vuorosta puuttui joku ja tai siis melkein koko ajan mentiin vajaalla aamu,.sekä iltavuorot , en todellakaan kellekkään suosittele


    • sanaton__

      "hoitohenkilökunta" omanlaistaan....kolme nk.hoitajaa yhtäaikaa tauolla....ei piitata asukkaan hälytyksistä..yksikön vastaavalta saa vain ympäripyöreitä vastauksia..tai sitten vaihdetaan puheenaihetta..
      Jne. Piha-alue järkyttävän epäsiisti..puiden lehtiä ei olla lakaistu....hiekkoja ei harjattu pois..kuolleet vanhat kukat ulkoruukuissa...minkäänlaista jouluvaloa tms.ei olla vaivauduttu asukkaiden iloksi laittamaan. Jne.

      Olen todella sanaton.

    • päiviv

      http://blogit.mtv.fi/epikriisi/2011/11/30/vammaisjarjesto-bisnesenkelina/

      katsokaapa tuolta

      • kdr712

        Kiitos! Tämä selvensi paljon. Päivä päivältä olen järkyttyneempi kun näen miten läheiseni asiat oikeasti on. Ja kun kysyn hoitajalta jotakin niin hän heti hyökkää...hirveä puolustuskanta vaikka asia ei sitä todellakaan tarkoita. Ja yhtäkkiä ilmoitetaan että loppuu juuri työaika!! Näimpä asiat sitten jääkin hoitamatta...kun loppuu kerran työaika.
        Hyvin on omanlaista hoitoa..läheiseni kohdalla ainakin..
        Suorastaan säälittävää.


      • Päiviv

        Nyt on sitten tuo linkki poistettu! Yritän etsiä uuden osoitteen.


      • Päiviv

      • Mimoi

    • uik--sat-9

      Asiat hoitamatta. Ei välitetä. Ei arvosteta asukkaita vähääkään. Hoitajat huutaa ja tiuskii. Ei minkäänlaista kunnioitusa/arvostusta. Ruuaksi neljä prinssinakkia!!! Kuitenkin veloitetaan kunnista useita tuhansia euroja/ asukas/kk.
      Mutta saatu hoito on vitosen arvoista jos sitäkään.
      Hälytyksiin ei vastata. Parin tunnin viiveellä hoitajat armosta tekevät käynnin jos tekevät. Jne.jne...

      Näen tämän kaiken nöyryytyksenä.

    • eisinne

      Valitse mieluummin aspa palvelut jos yksityisen palvelun haluat kunnallisen sijaan. Aspassa oikeasti kunnioitetaan asiakkaan itsemääräämisoikeutta. Validiasta olen kuullut vain huonoa, työntekijöiltä että asukkailta. Kokkolassa ei makseta ajoissa palkkoja, en tiedä saako edes kaikkea palkkaa, ulkomaalaisia hoitajia, huono ilmapiiri, pomot aluksi mukavia, oikeasti kauheita. varmasti löytyy parempia normaaleja paikkoja!

      • 667

        Eikös tuo Aspa ole kehareille, ei liikuntavammaisille joilla ei ole päässä vikaa?


      • Anonyymi

        Aspassa on eri yksiköissä/tukiasunnoissa myös cp-/liikuntavammaisia, kuten myös kehitysvammaisia. Mutta Aspalla on myös pelkästään mielenterveyskuntoutujien yksiköitä.


      • Anonyymi

        Aspa palvelut on täyttä PASKAA😡👎


    • ghfgjhg

      Kiitos linkistä! Tuula Malinin videoita kannattaa kuunnella. Oli paljon mielenkiintoista asiaa. Aika hurjassa viidakossa vammainen Suomessa nykyään elää. Ja vammaisten varjolla siirretään valtavia rahasummia kuntalaisten rahoista yksityisille 'hoiva'firmoille. Ja samalla omaishoitajille maksetaan tuskin mitään, vaikka olisi paljon halvempaa antaa omaisten hoitaa. Tärkeintä tuntuu olla tehdä liikevoittoja kansalaisten rahoilla ja kurjistaa sieltä köyhimmästä ja sairaimmasta päästä kansaa pois muonavahvuudesta - kunnes suurin osa kansaa on tuhottu.

      • Validiaepäkoti

        Validialla on monipoliasema paskuudestaan huolimatta. Tulispa muita parempia puljuja ilman kilpailitusta tosin.


    • Vierailijatalossa

      Aivan mahtavaa huomata Oulun Lintulan Validian taloa, kun siellä ovat kuin samaa perhettä sekä hoitajat että asukkaat. Aina niin kauniisti pukevat asukkaansa. Ja henkilökohtaiset avustajat kehittelevät koko ajan jotain uutta asukkaiden hyväksi.

      • Anonyymi

        Voi että miten ärsyttävää! Hoitajat, pukevat kauniisti?
        Liikuntaesteinen ei ole lapsi, jokainen ostaa itse vaatteensa ja valitsee tyylinsä, avustaja pukee tasan sen minkä työnantaja itselleen valitsee.
        Et varmasti tarkoita pahaa, mutta on todella törkeää sanoa liikuntaesteisen avustajaa hoitajaksi!
        On valtava ero hoitaa ja avustaa.
        Avustamisessa työnantajalla on vastuu ja valta, hoitaja hoitaa vajaavaltaista.
        Jokainen liikuntaesteinen kyllä "kehittelee" itse mitä kehittelee, tarvittaessa avustajan tehtävä on auttaa ohjattuna avustettavaa.
        Liikuntaesteinen on yleensä normaali päästään, moni käy töissä ja osalla perhe.
        Ehkä kauhistuttaa mutta yleensä heillä on myös seksielämä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että miten ärsyttävää! Hoitajat, pukevat kauniisti?
        Liikuntaesteinen ei ole lapsi, jokainen ostaa itse vaatteensa ja valitsee tyylinsä, avustaja pukee tasan sen minkä työnantaja itselleen valitsee.
        Et varmasti tarkoita pahaa, mutta on todella törkeää sanoa liikuntaesteisen avustajaa hoitajaksi!
        On valtava ero hoitaa ja avustaa.
        Avustamisessa työnantajalla on vastuu ja valta, hoitaja hoitaa vajaavaltaista.
        Jokainen liikuntaesteinen kyllä "kehittelee" itse mitä kehittelee, tarvittaessa avustajan tehtävä on auttaa ohjattuna avustettavaa.
        Liikuntaesteinen on yleensä normaali päästään, moni käy töissä ja osalla perhe.
        Ehkä kauhistuttaa mutta yleensä heillä on myös seksielämä,

        Luetun ymmärtämisessä ongelmia? Ei Vierailijatalossa-kommentoija yllä rinnastanut avustajaa hoitajaan. Lue uudestaan ajatuksella.


    • Työnraataja

      Nautin työstäni validiassa.
      Suosittelen firmaa.

      • Anonyymi

        Onko siellä asukkaalla vapaus saada esim suihkussakäynti apua milloin haluaa, niin usein kun haluaa?
        Auttaako avustajat tarvittaessa ruoanlaitossa?
        Kauanko kestää saada vessa-apua?
        Voiko olla lemmikki jos tarvitsee hiukan apua sen hoitamisessa?
        Saako hiustenlaittoon apua jos haluaa?
        Kytätäänkö jos on yöseuraa tai joku ryyppää?
        Kiitos vastauksista!
        Vaikuttaa vastausten perusteella vielä siltä että paikkaa kannattaa välttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siellä asukkaalla vapaus saada esim suihkussakäynti apua milloin haluaa, niin usein kun haluaa?
        Auttaako avustajat tarvittaessa ruoanlaitossa?
        Kauanko kestää saada vessa-apua?
        Voiko olla lemmikki jos tarvitsee hiukan apua sen hoitamisessa?
        Saako hiustenlaittoon apua jos haluaa?
        Kytätäänkö jos on yöseuraa tai joku ryyppää?
        Kiitos vastauksista!
        Vaikuttaa vastausten perusteella vielä siltä että paikkaa kannattaa välttää.

        Saa elää oman näköistä arvokasta elämää. Meitä hoidetaan ajan kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa elää oman näköistä arvokasta elämää. Meitä hoidetaan ajan kanssa

        Ei pidä paikkansa, nykyään pitää raportoida mihin lähtee ja milloin tulee ja pitää myös kertoa jos aikoo käyttää alkoholia. Aikuisten täysi-ikäisten holhousta mielestäni sanon minä


    • omainen90210

      Arvotonta kohtelua. Niin asukkaalle kuin läheisille.
      On käsittämätöntä että tällaista voi ja saa tapahtua.
      Minkäänlaista luottamusta ei ole. Yleissivistys,moraali,ym.vaikuttanee tuntemattomalta käsitykseltä.
      On surullista kaikenkaikkiaan.
      Olisin ajatellut hoitohenkilö-kunnan olevan ammattiosaajia.
      Käytös on rumaa. Ei hoitohenkilö-kunnalle sopivaa.
      Moraalikysymykset taas omaa luokkaansa......
      Olen huomannut että heillä on vaikeuksia asettua asukkaiden asemaan.
      Puuttuu nk.empatiakyky?
      Ja näkemys miten asukkaiden kanssa tulisi toimia heitä kunnioittaen......& arvostaen....??

      • Anonyymi

        Puhutaanko siellä todella hoitajista?
        Kuvottavaa siinä tapauksessa jos asiakkaina ovat liikuntaesteiset.
        Liikuntaesteiset eivät tarvitse hoitajia vaan avustajia.
        Näiden ero on suuri.
        En palkkaisi ihmistä joka sanoisi haluavansa hoitajakseni.
        Se sanamuoto jo kertoo ettei ihminen ymmärrä avustamisen ideaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaanko siellä todella hoitajista?
        Kuvottavaa siinä tapauksessa jos asiakkaina ovat liikuntaesteiset.
        Liikuntaesteiset eivät tarvitse hoitajia vaan avustajia.
        Näiden ero on suuri.
        En palkkaisi ihmistä joka sanoisi haluavansa hoitajakseni.
        Se sanamuoto jo kertoo ettei ihminen ymmärrä avustamisen ideaa.

        Kyllä sinne palkataan ihan lähihoitajia ja sairaanhoitajia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinne palkataan ihan lähihoitajia ja sairaanhoitajia

        ..ja lisäksi avustajia erikseen. Avustajana toimivalta ei vaadita erityistä koulutusta. Työtehtävätkin ovat arjessa avustamista, jossa pärjää maalaisjärjellä.


    • PitäkääTunkkinne

      Itse asunut Validialla kohta 8- vuotta ja voin sanoa, että vuosi vuodelta palvelun taso laskenut alemmaksi. Tietyt henkilöt kohtelevat ala-arvoisesti ja epäkunnioittavasti asukkaita, voisi puhua jopa henkisestä väkivallasta. Odotusajat kutsuihin liian pitkiä. Vuoroissa liian vähän henkilökuntaa ja he valittavat työtaakkaansa asukkaille. Henkilökunnalla huono työilmapiiri ja se näkyy kaikille. Palautetta on annettu, mutta mitään muutosta ei näytä syntyvän!

      Itse en suosittele paikkaa kenellekään.

    • Fantte123

      Kannattaa tehdä epäkohdista kantelua Aluehallintovirastoon. Hyvä olisi, jos moni asukas ja omainen olisi yhteydessä AVIin. Muuten ei epäkohdat korjaannu! Puhun omasta kokemuksestani. Kunnat ei valvo ostettuja palveluita. Palvelusuunnitelmaan ja Validian ja asukkaan väliseen asiakassuunnitelmaan pitää kirjata kaikki avut mitä asumisessa tarvitsee ja ihan rautalangasta väännettynä. Esim. terveydentilaa tulee seurata, nesteen ja ruoan saannista tulee huolehtia. Lähihoitajien tulee kiinnittä huomiota terveydentilaan, jos on jotain esim. ihottumaa tulee se hoitaa,jos tarpeen pitää pyytää terveydenhoitaja tai lääkäri katsomaan tilannetta. Ja terveysasiat tulee hoitaa, ei vaan seurata tilannetta ja todeta, että ongema on. Kaikki asiat kirjattuna niin, että ei jää epäselvää kuka hoitaa asiat ja miten.

    • Jonttut

      Ei kannata tulla tänne muotiala laulunmaantie Tampere validia täällä on annettu yliannostus lääkkeet ja vedetty oikeus käyntiin hoito kunta on ihan kakarasta iältään

    • Suosittelen

      Validia Oulun palvelutaloista minulla on hyvät kokemukset . Ihania henkilökohtaisia avustajia ja hoitajia. Niin symppiksiä. Johto on mitä on.

    • Omainen

      Oulun Validia talossa ihana henkilökunta paitsi palvelupäällikkö sekä lähiesimiehet moraalittomia ja kylmiä ja ammattitaidottomia.
      Ihania mieskokkeja 3 kpl

    • Valid_invalid

      Ihan vihonviimeistä meininkiä, asukkaat tekee mitä huvittaa (mikä ei normikämpissä menis läpi) ja Validia itse nyhtää vammaisilta rahat vaikkei asioita hoideta kuten sovittu on. Vammaisghetto tämä on.

    • Kiitollinenvaimo

      Oulun Validia talossa työskentelee osaava henkilökohtaisen avun tiimi. Suosittelen heitä.
      Aina huolehtivat parkinson tautia sairastavalle miehelleni jääkaapin täyteen ja vievät häntä ulos ja konsertteihin

    • TaNperelainen

      Tampereen Validiataloissa on kummassakin tullu asuttua. Ehkä Ritakadun kivempi, ku uudempi ja "modernimpi" rakennus. Eipä ole kummastakaan huonoa sanottavaa, mutta ei toisaalta hyvääkään. Itsellä avuntarve niin vähäistä, ettei paljon päässyt "testaamaan" henkilökunnan toimintaa tai ammattitaitoa. Mutta se vähä mitä tarvitsi, hoitui kyllä hyvin.

      P.S. Ainoa mieleen tuleva miinus on, että pyykkituvan laitteet olivat välillä käytössä, vaikka minun varaus oli käytössä. Tämä siis Hervannassa, Ritakadulla oli pesukone asunnossa.

    • Paskalafka

      "Ainoa mieleen tuleva miinus on, että pyykkituvan laitteet olivat välillä käytössä, vaikka minun varaus oli käytössä"
      Mikä helvetin varaus? Kyllä siellä kaiketi henkilökunta pesee pyykit eikä asukkaat itse.

      Aivan kamala mesta kaikkine henkilökunta puutteineen! Sais joku senkin ratsata

      • Anonyymi

        Ööö... Lyllä ihan itse pyykkihuoltoni hoidin. Nyt kai tuo Hervannan Validia suljetaankin suuren remontin tieltä ja jatkosta ei tietoa.


    • Anonyymi

      Validiasta oli tänään Ylen etusivulla juttu: https://yle.fi/uutiset/3-11112893 ... Lääkkeitä on jätetty antamatta, eikä omaisille kerrota asukkaan terveydentilan huononemisesta. Suihkuun ei pääse tarpeeksi usein. Vessaan pääsyä voi joutua odottamaan useita tunteja. Kamalaa.

    • Anonyymi

      Eikö olisi parempi hoitaa omat lapset itse, kun on vain valittamista. Se on yleinen piirre vanhemmissa, joilla on ollut psyykkiä tai fyysisiä ongelmia lasten kasvussa.
      Sen takia hyvätkin hoitajat jättävät alan, koska muuta ei tehdä kuin valitetaan kaikesta.

    • Anonyymi

      Ilmoitampa tässä että olen validian asiakas tampereen ritakadulta Tayssia vastapäätä ja se koheltaminen on päivä päivältä pahempaa koska jopa työntekijät (vittuilevat sekä vähättelevät) asiakkaita. Olen myös sitä mieltä että paska valuu johto portaasta alas päin, tätä vähättelyä saa kestää melkein joka päivä. Kuulemma söin tänään lautasellisen liikaa puuroa. Josta yksi työntekijä valitti kun ei pystynyt enää vittuilemän koska kysyin suoraan kyseisestä asiasta.

      • Anonyymi

        Kyllä huonot kiroilevat hoitajat,mistähän heille palkkamaksetaan.Toivottavasti nämä vihaiset hoitajat saavat ansionsa mukaan.Luoja kostaa tavalla tai toisella.Toivon niin!!!


    • Anonyymi

      Olen asiakas enkä suosittele koko yritystä, jopa työntekijät aukovat päätä asiakkailleen

      • Anonyymi

        Hoitajat ovat asiakaspalvelussa,käyttäytyisivät sen mukaan..


    • Anonyymi

      Potin validiassa tosi paska johto.

    • Anonyymi

      Porin validia tosi paska johtaja ja hänen kaikki läheiset.

      • Anonyymi

        Porin validiatalossa asui aikanaan eräs sukulainen jota useasti kävin tapaamassa. Talossa oli hänen mukaan hyvä asua ja vaikka apua joskus piti odotella hän oli tyytyväinen palveluun. Silloinen johtaja oli oikein pätevä! Toki tuosta on jo reippaasti aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porin validiatalossa asui aikanaan eräs sukulainen jota useasti kävin tapaamassa. Talossa oli hänen mukaan hyvä asua ja vaikka apua joskus piti odotella hän oli tyytyväinen palveluun. Silloinen johtaja oli oikein pätevä! Toki tuosta on jo reippaasti aikaa.

        Oma läheiseni asuu Porin Validia-talossa ja hän on tyytyväinen kaikkeen. Johtaja kuuntelee ja pitää omaisiin yhteyttä asiallisesti ja huolehtii omaiseni asioista. Toki apua välillä joutuu odottelemaan, mutta sekin on nykyään parantunut.


    • Anonyymi

      Porin Validia hakee työntekijöitä. Onko kenelläkään uusinta tietoa paikasta? Entä onko esimies asiallinen? Ilmeisesti rokotesuoja tulee olla? Onko kiire, raskasta?

    • Anonyymi

      Porissa mahtava työilmapiiri. Toki ajoittain kiireen vuoksi raskasta mutta työntekijät tukevat toisiaan, joten kiire ei haittaa.

      • Anonyymi

        Sukulaiseni asuu Porin validiassa ja henkilökunta välittää aidosti asiakkaistaan. Välillä heillä on kiire mutta asiakas saa aina tarvitsevansa avun.


      • Anonyymi

        Olen kuullut myös samaa


      • Anonyymi

        Työilmapiiri on tällä hetkellä hyvä ja rokotussuoja vaaditaan samoin, kuin muissakin paikoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työilmapiiri on tällä hetkellä hyvä ja rokotussuoja vaaditaan samoin, kuin muissakin paikoissa.

        Siis vaaditaanko asukkailtakin?
        Ei kai?
        Se olisi sikamaista, niinkuin on kyllä väärin vaatia työntekijöitäkin itseään myrkyttämään.
        Jokaisella pitäisi olla päätäntävalta omaan kehoonsa.


    • Anonyymi

      Tampereen validia talo,siis invalidi liiton omistuksessa. Sielä pitäisi olla hyvä hoito ja asumisolosuhteet ovat mielyttävät. Olosuhteet onkin ok. mutta mutta...Aamupuuroon ei saa hilloa, joten pakkasin mukaan hillopurkin. Kahvin kanssa ei saa mitään, joten pakkasin mukaan pullapussin. Vessaan ei pääse kuin kerran päivässä. Partaa ei oltu ajettu koko viikkoon, vaikka kone oli mukana. Kaikki asiat tehtiin niin kuin johtaja oli määrännyt, mistään ei poikettu vaikka KAIKKI tarvittavat välineet oli mukana, myös siirtolaite. Jos mies tulee 6 pv. jälkeen kotiin itkien, en enää keksi mihin hänet muutamaksi päiväksi saisin. Valkeakoski ei tarjoa vammaiselle henkilölle intrvallipaikkaa, koska en ole enää omaishoitaja(10 vuotta, eikä enää jaksa).Mutta jos voit niin vältä Validia taloa.

    • Anonyymi

      Sitten on ärsyttävää miten nykyään kytätään alkoholinkäyttöä. Siis aikusten ihmisten. 18-vuotiaalla on oikeus mennä alkoon ja ostaa viinaa. Validiassa multa meinattiin viedä limsa pois kun luultiin että se on viinaa.

    • Anonyymi

      Palosaaren validia talon nykyinen johtaja ei kuuntele mitä sille sanotaan. Käski ottaa allergialääkettä migreeniin. Ja hän on tietääkseni sairaanhoitaja

    • Anonyymi

      Palosaaren validia talossa tällä viikolla yksi ulkomaalainen hoitaja melkein kuristi mut hengiltä, pelkään mennä sinne

      • Anonyymi

        Tee kaikille palvelus ja muuta pois. Kukaan palosaaren validiatalon asukkaista eikä hoitajista jää sua kaipaamaan.


    • Anonyymi

      Millaisia nuo pk-seudun validiat ovat työpaikkoina?

    • Anonyymi

      Hirveitä...

    • Anonyymi

      Vaasan toisessa yksikössä on uusi johtaja ja hän on nyt päättänyt että minun pitäisi ostaa karvojen ajelu kone sheiverin sijasta. Sehän on itsemääräämisoikeuden rajoittamista. Ja minulla tietääkseni on oikeus pyytää karvojen poistoa sheiverillä. Hän perustelee sen työturvallisuudella ja ettei tule haavoja. Mutta hehän osaavat myös tietääkseni hoitaa haavoja

    • Anonyymi

      Huono paikka en suosittele muuttamaan. Itse asuin Pitäjänmäen Validia talossa ja en tykännyt siitä. Ensinäki hajut ovat aivan hirveitä vesi on aika huononlaatuista. Paikka on ihan sairaalamainen ja ohjaajat eivät kuuntele asukkaiden murheita. Välillä osaa olla aika ylimielisiä asukkaita kohtaan. Itsellä on huonot kokemukset enkä muuttaisi ikinä takaisin

    • Anonyymi

      Pirkanmaalla 👎👎👎👎

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe