Tietoa: taidemaalari O Eklund ?

Masa vaan

Talvimaisema-öljyvärityö.
Ostettu viipurilaisen apteekarin peruhuutokaupasta 1930-luvulla.
Signeeraus; O Eklund. Tunteko kukaan häntä tai hänen teoksiaan?

10

3840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.paatti

      Hei Masa, minulla on myös Eklundin kesäinen maisema-öljyvärityö. Vanha se on, enkä alkuperää tiedä kuten sinä, mutta kaunis kys taulu on. Googlasin yhden mahdollisen taulujemme? tekijän, voisi olla porvoolainen edesmennyt Ragnar Eklund, joka oli myös runoilija jne. Jos löydät taulustasi jotain tietoa, niin mailaa, ok?
      Itse aion käyttää taulua ammattiliikkeessä, jota onneksi? pitää tuttavani. Kiva olisi tietää taulun arvo, mutta kuten jo kirjoitin, niin kaunis se on, joten seinällä pysyy, kun sillä jo on oma paikka.
      Mutta, toisaalta voin siitä kyllä luopuakin kun materialisti en oikeasti ole, onnekseni?

      • Liepuska1980

        Tietääkö kukaan Aatos Eklundista mitään,vaikutti Helsingissä Punavuoressa 1970-1980 luvulla? Upeita maalauksia kotona ja oli mainostoimistossa myöskin välillä tekemässä mahtavia satiireita yhteiskunnasta,joita minulla on muutama.Voisiko olla edellisten lapsi,lapsenlapsi?Taidesukua kuitenkin.Hänellä yksi lapsi tietääkseni,ota yhteyttä,jos näet tämän viestin kiitos.Mahtava persoona ja ystävä,nyt edesmennyt.Hänen vanhempansansa muistaakseni myöskin taiteilijoita . Kun näet viestin ja tunnistat k.o henkilön,otatko yhteyttä tähän meiliin. T Ystävä vuosien takaa Leena T. ja haluaisin myöskin näille upeille töille arvostusta ja arvoa myös vaikka haudan takaa! sanos Aatos. Ja Mainoststo ,johon hän teki töitä:ota yhteyttä. t samal


      • Anonyymi
        Liepuska1980 kirjoitti:

        Tietääkö kukaan Aatos Eklundista mitään,vaikutti Helsingissä Punavuoressa 1970-1980 luvulla? Upeita maalauksia kotona ja oli mainostoimistossa myöskin välillä tekemässä mahtavia satiireita yhteiskunnasta,joita minulla on muutama.Voisiko olla edellisten lapsi,lapsenlapsi?Taidesukua kuitenkin.Hänellä yksi lapsi tietääkseni,ota yhteyttä,jos näet tämän viestin kiitos.Mahtava persoona ja ystävä,nyt edesmennyt.Hänen vanhempansansa muistaakseni myöskin taiteilijoita . Kun näet viestin ja tunnistat k.o henkilön,otatko yhteyttä tähän meiliin. T Ystävä vuosien takaa Leena T. ja haluaisin myöskin näille upeille töille arvostusta ja arvoa myös vaikka haudan takaa! sanos Aatos. Ja Mainoststo ,johon hän teki töitä:ota yhteyttä. t samal

        Kyseinen sama henkilö kysyy vieläkin Onko Aatoksen poika missä ja voisiko ottaa yhteyttä ehkäpä.Tiedän että Aatos edesmennyt kuulemma aikoja sitten. Punavuoressa hänellä oli upeita maalauksia kotonaan silloin kun kävin hänen kotonaan ,taide elää ikuisesti.Olkoonpa se sitten geneettisesti perittyä vanhemmilta tai isovanhemmilta. Olisi kiva tietää hänen loppuvaiheensa t Kannun pikku Leena v 1982 noin


    • SeiMa

      Minulla on myös O. Eklundin öljyvärityö. Signeeraus O.E. Takana lukee Eklund ja Kesäinen kuutamo Vesijärveltä. Koko 20,5cm *29 cm. Takan lukee myös : Omistaa Eino Heino.
      On kulkeutunut Karjalasta evakoiden mukana Kesi-Suomeen. Isäni osti joskus 1950-luvulla huutokaupasta.
      Ilmeisesti harrastaja, koska mistään en ole tietoa taiteilijasta löytänyt. Työ on kyllä hieno.

    • Arvonansaitsijat2

      Varmaan samaa Eklundin sukua mistä äsken mainitsin jutussani.Olen itsekin Karjalasta alunperin ja Voihan olla että Eklundit myöskin alunperin sieltä,mutta vaikuttaneet ruotsinkielisellä alueella täällä etelä Suomessa ..nimi voi olla suomenkielinen,mutta vaihtaneet ruotsinkieliseen Ruotsin vallan alla. Ja Venäjän vallan ns.loputtua vaihdettiin nimet suomalaisiin yleisesti nen-päätteisiin-.Samalla asialla minäkin,mutta itse olen saanut piirrokseni täällä Helsingissä.Jatketaan tutkimuksia. t taiteen kannattaja ja arvonsa haluava.

    • Säkkikangas

      No niin. Olen jo tovin ajatellut O.Eklundia kun muullakin on tos sellane hänen maalaus
      kokoa 60 x 90 cm. Hieno maisema sauna joen rannassa. Kiinoistais sen arvo ja lähinnä
      tietoa miehestä joka maalannut sen.

    • taidetuntia

      Ragnar Ekelund on aivan eri asia kuin oiva Eklund joka vaikutti Viipurissa 1900 vuoden alkupuoliskolla. Oli pastori Viktor Eklundin äpärälapsi joka kuoli köyhyyteen 35 vuoden ikäisenä Viipurissa. Tauluja tullut evakkojen mukana Suomeen. Sääli sinänsä. Olisi toivonut niiden pysyvän siellä minne kuuluvatkin, eli Venäjällä. Rahallinen arvo täysin nolla, mutta joillekin perintönä langetetun taulun tunnearvo tai kirous voi olla suurikin.

    • Sepporau

      Minulla on 1911 maalattu keväinen mylly maisema Siikaisilta Aika iso kuva 50 x70 cm noin. Kaunis tunnelma Signeeraus O Eklund 1911 takana teksti Siikaisilta. Isoisäni hankkinut taulun suoraan taiteilijalta. V 1911 ilman kehyksiä kehykset laitettu myöhemmin

    • Sukua

      Taidemaalari O Eklund oli Akseli Gallen Kallelan avustaja, kun hän maalasi freskoja Juseliuksen mauseleumiin. Oskari oli myös itse taidemaalari ja hänen töitää löytyy vielä Rosenlewin suvun omistuksesta, Porin kaupungin talosta ja Satakunnan ja Hämeen alueilta yksityisomistuksesta. Porin paloissa tuhoutui paljon. Aikoinaan hän oli hyvin tunnettu taidemaalari. Eli jos hänen teoksensa omistat on se harvinaisuus.

    • Mulla on myös O. Eklundin talvimaisema. Vuosilukua ei ole. Taulun takana maininta Haapamäen torppa Pihtiputaalla. Muuta en tiedä hänestä. T. Kimmo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe