Menetin lapseni

Lapsen menettänyt

Tuntuu etten jaksa enää menetin rakkaan tyttäreni pari päivää sitten..Syöpä vei rakkaan 14v tyttöni enkä tiedä mitä minun pitäisi ajatella tai sanoa on aivan järkyttävän ikävä lastani. En ole ehtinyt aloittamaan hautajais järjestelyitä en mitään en yksinkertaisesti jaksa...en voi ymmärtää että lapseni on poissa eikä tule enää koskaan takaisin kotiin....
Miten te muut olette selvinneet lapsenne kuolemasta? vai selviääkö tästä koskaan..

13

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Otan osaa suureen suruusi..Lapsen menettäminen on pahinta mikä vanhempia voi kohdata...

    • Lapsen menettänyt

      Kiitos...2 vuotta tyttäreni jaksoi taistella syöpää vastaan kunnes nukkui pois sairaalassa...en voi hyväksyä tätä en ikinä !

    • Äiti30

      Olen pahoillani lapsesi poismenon johdosta. Tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu itse menetin rakkaan poikan 16vuotiaana. Oman käden kautta päätti lähteä..Tuntuu niin väärältä ajatella että oma lapsi on lähteny täältä ennen minua...:'(

    • Hei,

      Otan osaa. Lapsen menettämistä pahempaa on vaikeaa kuvitella. Ymmärrän hyvin, että et ole jaksanut aloittaa hautajaisjärjestelyjä tai muutakaan. Tuollaisessa surussa energia helposti menee vain olemiseen. Se on täysin ymmärrettävää.

      Jos sinusta tuntuu, että haluat jutella yksityisesti jonkun ihmisen kanssa, niin kirkon chat on saatavilla täällä:
      https://www.facebook.com/#!/kirkkosuomessa/app_177794048978925

      Toivottavasti sinulla on ihmisiä ympärilläsi. On hyvä, jos ei tarvitse jäädä yksin. Varmaan mikään ei voi nyt lohduttaa, mutta jos joku voi ainakin olla vierellä.

      Vilppu H.
      pappi

    • skidi kuoli

      munki skidi kuoli..tappo ittesä

      • T-I

      • suru äiti
        T-I kirjoitti:

        Lisää samasta aiheesta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/4327000

        Lapsen menettäminen on yhtä helvettiä suoraan sanottuna..Olen itse joutunut kantamaan myös tyttäreni haudan lepoon niin syöpä vei hänet myös...viimeiset päivät olimme isän kanssa koko ajan tytön luona ja ei ollut mitään ihanaa katseltavaa kun oma ainokainen kuolee ja kun tajuaa sen että hän ei tule enää ikinä takaisin..tyttömme oli vain 8vuotias kuollessaan..Lämmin osan otto kuitenkin aloittajalle..


      • 2v kuoli syöpään
        suru äiti kirjoitti:

        Lapsen menettäminen on yhtä helvettiä suoraan sanottuna..Olen itse joutunut kantamaan myös tyttäreni haudan lepoon niin syöpä vei hänet myös...viimeiset päivät olimme isän kanssa koko ajan tytön luona ja ei ollut mitään ihanaa katseltavaa kun oma ainokainen kuolee ja kun tajuaa sen että hän ei tule enää ikinä takaisin..tyttömme oli vain 8vuotias kuollessaan..Lämmin osan otto kuitenkin aloittajalle..

        Miten voi auttaa äitiä surun kanssa
        Olen 14 . Ja pikkuveljeni kuoli syöpään lun hän oli2v .
        Itse en ikinä pääse yli surusta on kuukausia jolloin en ajattele asiaa. Ja viikkoja jolloin joka yönä itken ja katson näitä palstoja vaikka kuolemasta on jo 1v melkkein. Äitini romahti kun pikkuveljeni kuoli. Hän vaikutti että hän olisi nyt "päässyt sen yli" mutta silt tunnen äitini. Ja haluaisin neuvoja miten voisin piristää äitini mutta en liian suorasukkIsesti


      • 2v kuoli syöpään
        suru äiti kirjoitti:

        Lapsen menettäminen on yhtä helvettiä suoraan sanottuna..Olen itse joutunut kantamaan myös tyttäreni haudan lepoon niin syöpä vei hänet myös...viimeiset päivät olimme isän kanssa koko ajan tytön luona ja ei ollut mitään ihanaa katseltavaa kun oma ainokainen kuolee ja kun tajuaa sen että hän ei tule enää ikinä takaisin..tyttömme oli vain 8vuotias kuollessaan..Lämmin osan otto kuitenkin aloittajalle..

        Miten voi auttaa äitiä surun kanssa
        Olen 14 . Ja pikkuveljeni kuoli syöpään lun hän oli2v .
        Itse en ikinä pääse yli surusta on kuukausia jolloin en ajattele asiaa. Ja viikkoja jolloin joka yönä itken ja katson näitä palstoja vaikka kuolemasta on jo 1v melkkein. Äitini romahti kun pikkuveljeni kuoli. Hän vaikutti että hän olisi nyt "päässyt sen yli" mutta silt tunnen äitini. Ja haluaisin neuvoja miten voisin piristää äitini mutta en liian suorasukkIsesti


    • suru vanhemmat

      Hyvä lapsesi menettänyt äiti ! Et ole surusi kanssa yksin. Meitä on paljon vanhempia, jotka ovat menettäneet lapsensa. sinulla on sukulaisia ja ystäviä, jotka surevat menetystäsi yhtälailla kuin sinäkin. Moni vaan ei saa sanotuksia ja puetuksi sanoiksi niitä myötäelämisen tunteita ja saattaa joskus jopa tuntua, että kukaan ei välittäisi sinusta ja surustasi.

      Olemme menettäneet oman 18-vuotiaan poikamme reilu 3 vuotta sitten autoturmassa. Se kesäinen ilta ja tieto tapaturmasta tuli kertaheitolla kuin isku vasten kasvoja. Sen surun kanssa olemme oppineet elämään, vaikkei sitä päivää olekaan, etteikö oma poika olisi mielessä.

      Koeta tarttua niihin arkipäivän töihin ja rutiineihin mahdollisimman pian kiinni, vaikka kuinka vaikealta tuntuisi. Pidä omasta terveydestäsi huolto ja koeta jaksaa, vaikka kuinka välillä ahdistaa. Se on ollut ainakin meille parasta surutyötä.

      Vaikka jostakin ulkopuolisesta saattoi tuntua, että suremmeko omaa lastamme ja miksi emme ole masentuneita jne... Ne muistot ovat siellä sisällämme ja perheen kanssa jo voimme puhua kaikista asioista, jotka liittyvät poikaamme. Sisärukset muistelevat kaikkia niitä hienoja hetkiä, jotka ovat voineet kokea yhdessä.

      Anna hienon ja mieleenpainuvan musiikin täyttää lapsesi hautajaiset. Ne kantavat kaikkien muistoissa läpi elämän paljon paremmin, kuin paatoksellinen tilaisuus. Tee siitä sellainen tilaisuus, millaisen olisit oman tyttäresi olettanut haluavan siitä.

      Voimia sinulle viestin aloittaja

    • Lapsen menettänyt

      Otan osaa sinullekin

    • ikävöiden äiti

      Otan osaa suureen suruusi,
      itse menetin pokani 9kk sitten, hän menehtyi rattijuopon vuoksi.
      En tiedä millä olen tämän ajan eteenpäin mennyt, tietysti ensin oli hautajaisjärjestelyt,- uurnanlasku,- perunkirjoitus ja nyt vieläkin odotamme oikeudenkäyntiä.

      Itse hain apua psykologilta, -psykiatrilta ja papilta, sekä kävin Sos mielenterveysseuran vertaistuki tyhmässä ja näiden jälkeen hakeuduin yksityiselle traumaterapeutille.
      Kamala sanoa, mutta vieläkin olen aivan shokissa ajoittain ja toimintakyky,- keskittyminen on nollassa ja vaikka minulle on kuinka ja paljon hoettu, että sinulla on vielä muitakin lapsia, niin ei ole auttanut.

      Kuitenkin olen eteenpäin jollain mennyt, kun ei vaihtoehtoja ole, suru ja ikävä ovat läsnä koko ajan.
      Sydämestäni toivon sinulle, -perheellesi voimia ja jaksamista.

    • kaaria56

      Otan osaa suureen suruusi.Tiedän mitä käyt läpi menetin oman tyttäreni 26.5.2016 syöpä vei lapseni.En tiedä miten tästä selviää.Apua on pitänyt hakea.Maailma romahti kerralla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe