LG-plasma 50 PK 350N TV ei suostu käynnistymään.

Tööt-tööt

Laitteeseen kun laittaa virran päälle se yrittää käynnistää, mutta välittömästi sammuu. Takaa kuuluu napsahdusääni samalla.
Soittelin Lg. lle ja sanoivat vian olevan virtalähteessä. Tosin eivät sanoneet paljonko virtalähteelle tulisi hintaa vai olisiko kenties itse vaihdettavissa???

7

2827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjausohje?

      Hm... todennäköistä on, että jos kyseessä on halpa tv tai jo vanha, niin korjaaminen tulee kalliimmaksi kuin uuden vastaavan tai paremman hankinta.

      Tämä nyt ei auta sinua (mutta ehkä muita), mutta täällä oli äskettäin keskustelua, ettei pitäisi ostaa Samsungin tai LG:n telkkareita, koska niiden virtalähteissä kondensaattorit voivat hajota juuri takuuajan jälkeen.

      Ks. myös otsikko Laitteiden ohjelmoitu kuolema.

      Hm... löytyypä muuten saksaksi korjausvideo
      http://www.youtube.com/watch?v=4r4gAKPPZ4k

      Kuvaus Googlen kääntäjällä "suomennettuna":
      "Viallinen virtalähde, TV "napsahtaa" ja sitten sammuu 3-5 sekuntia valmiustilassa ja yrittää muutaman sekunnin aloittaa myöhemmin uudelleen.
      Osoitti vialliset osat mukaan eri foorumeilla Internetissä 2 x tehovastukset 22ohm 5 wattia 10% - tai jännitteen säädin Infineon 3BR1565JF, diodi ja sulake. Minulle vain ylempi vastus olivat rikki :-)"

      • Tööt tööt

        Kiitti vastauksesta! Näin mä vähän ajattelin että tulee kalliimmaksi korjaus :(


      • Laatuosat tilalle
        Tööt tööt kirjoitti:

        Kiitti vastauksesta! Näin mä vähän ajattelin että tulee kalliimmaksi korjaus :(

        Jos osaa korjata vian, niin varmasti tulee paremmat komponentit tilalle.

        Oma kokemus Samsungin digiboksin huollosta ei-merkkiliikkeessä: Huoltomies sanoi vaihtavansa kondensaattorit ja ihmeen nopeasti se tulikin kuntoon. En avannut digiboksia, joten jäi huomaamatta, että huoltomies olikin vaihtanut sinne uuden powerin, jossa oli valmiiksi heikkolaatuiset konkat. Vajaat kaksi vuotta se kesti ja taas kovalevyä ei löytynyt.. Nyt vaihdoin itse kondensaattorit ja digiboksi toimii taas. Se jäi testikäytön jälkeen hyllyyn varalle, kun ostin käytetyn Topfieldin varmuuden vuoksi. Siihenkin piti vaihtaa konkat, joten ei se aina vaihtamalla parane;)


    • plasma kotiteatteri

      Korjaamalla itse hintaa tulee muutama kymppi, korjauttamalla tv-korjaajalla (vanha ammattilainen, ei finninaama osanvaihtaja) vajaa satanen.

      Tuon jälkeen kone toimii taas vuosia. Eka plasmani toimi 8V (18500h) moitteetta, sitten vaihdoin uuteen tekniikan vanhentuessa (SCART-laitesukupolven kone).

      Plasmat on yleensä paremmin tehtyjä ja paremmista komponenteista, joten niistä kannattaa pitää kiinni jos mitään teknistä liitäntä ongelmaa ei ilmene.

      Plasmoja on vaikea enään saada uusina, OLED- tekniikka tulee korvaamaan sen lähiaikoina.

    • Samzu83

      Tööt Tööt. Voisin ostaa sinulta tuon viallisen tvn. Minulla samanlainen, mutta paneeli on sökönä

    • diymies

      Korjaus maksoi 5,70€ kun itse tein.

      • Wu-mp

        Aika halpa tunti liksa sulla.. tuutko meile töihin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe